Subaru Forester: Turbodiesel a CVT v Česku od konce března
Subaru myslí i na vyznavače turbodieselů, až do teď jim ale u modelu Forester nenabídlo kombinaci boxeru 2.0D a převodovky s plynule měnitelným převodem. Jedná se o stejnou skříň, s jakou je ve standardu párován přeplňovaný zážehový dvoulitr (verze XT) a vybrané varianty modelu Outback.
Určité změny se však najdou – zatímco v kombinaci s turbomotorem má skříň v závislosti na zvoleném režimu systému SI-Drive buď šest, nebo osm předvolených rychlostních stupňů, ve spolupráci s 2.0D jich bude mít vždy sedm. Snížit by se však měla hlučnost a vibrace.
Ani samotný čtyřválec s výkonem 107 kW a točivým momentem 350 N.m nezůstal beze změn – dostal například vylepšený systém přímého vstřikování Common rail, nové žhavicí svíčky pro optimalizaci studených startů, nové chlazení a pozměněné nastavení turbodmychadla. Motor by měl podle britských tiskových materiálů každý ujetý kilometr vypustit 158 gramů CO2 , což odpovídá kombinované spotřebě 6,8 litru nafty na sto kilometrů (s manuální převodovkou zvládá 5,7-5,9 l/100 km). Samozřejmostí je kompatibilita s emisní normou Euro 6.
Vedle nové kombinace motoru a převodovky přinese Subaru Forester také mírné změny v interiéru. Jmenujme například nový sedmipalcový dotykový displej či dva USB vstupy pro připojení externích zařízení. Dramatické změny vzhledu ale nečekejte.
Subaru Forester se čtyřválcovým vznětovým dvoulitrem a převodovkou CVT pořídíte na českém trhu od konce března. Základní cena prozatím nebyla zveřejněna, podle informací českého zastoupení značky však bude rozdíl mezi manuální a automatickou převodovkou shodný jako u zážehového boxeru 2.0i (50.000 Kč). Začínat by tedy mohla na 850.000 korunách.