Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Forester: Turbodiesel a CVT v Česku od konce března

Jan Mička
Diskuze (15)
Čtvrtá generace Subaru Forester dostane ke vznětovému turbodieselu převodovku CVT. Kombinace bude na českém trhu dostupná od března.

Subaru myslí i na vyznavače turbodieselů, až do teď jim ale u modelu Forester nenabídlo kombinaci boxeru 2.0D a převodovky s plynule měnitelným převodem. Jedná se o stejnou skříň, s jakou je ve standardu párován přeplňovaný zážehový dvoulitr (verze XT) a vybrané varianty modelu Outback.

Určité změny se však najdou – zatímco v kombinaci s turbomotorem má skříň v závislosti na zvoleném režimu systému SI-Drive buď šest, nebo osm předvolených rychlostních stupňů, ve spolupráci s 2.0D jich bude mít vždy sedm. Snížit by se však měla hlučnost a vibrace.

Ani samotný čtyřválec s výkonem 107 kW a točivým momentem 350 N.m nezůstal beze změn – dostal například vylepšený systém přímého vstřikování Common rail, nové žhavicí svíčky pro optimalizaci studených startů, nové chlazení a pozměněné nastavení turbodmychadla. Motor by měl podle britských tiskových materiálů každý ujetý kilometr vypustit 158 gramů CO2 , což odpovídá kombinované spotřebě 6,8 litru nafty na sto kilometrů (s manuální převodovkou zvládá 5,7-5,9 l/100 km). Samozřejmostí je kompatibilita s emisní normou Euro 6.

Vedle nové kombinace motoru a převodovky přinese Subaru Forester také mírné změny v interiéru. Jmenujme například nový sedmipalcový dotykový displej či dva USB vstupy pro připojení externích zařízení. Dramatické změny vzhledu ale nečekejte.

Subaru Forester se čtyřválcovým vznětovým dvoulitrem a převodovkou CVT pořídíte na českém trhu od konce března. Základní cena prozatím nebyla zveřejněna, podle informací českého zastoupení značky však bude rozdíl mezi manuální a automatickou převodovkou shodný jako u zážehového boxeru 2.0i (50.000 Kč). Začínat by tedy mohla na 850.000 korunách.

Jan Mička
Diskuze (15)
2. 3. 2015 14:17
Re: Bezporuchovejsi...
Majitelé 2.0D roku 2008, kdy se prvně začali instalovat tyhle motory (měly problémy, jako všechny ostatní automobilky svoje mouchy, který jsou víceméně dnes už vychytaný) měly být spíše poučení. Spojka je téma samo o sobě, problém bych hledal spíš mezi volantem a sedačkou, jelikož jich do dneška jezdí spousta bez poruch no a ty co musí točit při rozjdedu 2000otáček.... no někdo jim měl dát návod jak jezdít s dieslem :-)

Ale dnes už je to taky o něčem jinym. A spolehlivost? Řekl bych že spousta automobilek by mohly závidět...
2. 3. 2015 14:11
Re: automat
Mě osobně se ta převodovka libí a věřim tomu že by mi i vyhovovala. Doporučuji si udělat zkušební jízdy např. s outbackem D s CVT. A co do kvality se týče.. to ukáže až čas.
25. 2. 2015 13:44
Re: automat
Nejsem zrovna technik, svojí poznámkou jsem měl na mysli především to, že je škoda, že Subaru nepoužívá klasický automat, který odolává lépe namáhání v terénu, tahání těžkých přívěsů apod. CVT možná Japonci umí na rozdíl třeba od Audi vyrobit spolehlivěji, ale výše uvedená výhrada stejně platí... Navíc neznám snad nikoho, komu by variátor vyhovoval při jízdě. Ano, dá se to řešit pevnou předvolbou rychlostních stupňů, ale pak jsou veškeré výhody variátoru spočívající ve využívání nejvýhodnějších otáček pryč a proti klasickému automatu už zůstávají jen ty nevýhody.
Avatar - Hammunasakra
25. 2. 2015 13:00
Re: automat
Japonci obecně začali variátory hodně používat. A se spolehlivostí evidentně problémy nejsou. Aspoň se neslyšel

[odkaz]
25. 2. 2015 12:47
Re: automat
To je druhá věc, ale i cvt je spojeno s koly přes klasický HDM, jestli ti šlo primárně o něj.