Po dlouhém čekání si fanoušci Hondy konečně mohou oficiálně prohlédnout nový Civic Type R. Ten dostal přeplňovaný dvoulitr s 310 koni a 400 N.m točivého momentu.
Takze podle britskeho Autocaru tu uz mame i nastrel ceny: jestlize puvodni (pesimisticke) odhady znely 35 tis. €, pak je "okolo 30 tis. GBP" bratru 41 tis. €, tj. cca 1.150.000,- Kc. No comment :no:
Můj tip je, že to bude nad Cuprou, ale pod R a RS. Šacoval bych to na takových... 800, 850. Je potřeba mít na paměti, že ceny u nás jsou obvykle celkem výhodné.
Na druhou stranu, Honda má Evropu a tím spíš ČR na háku, takže to taky klidně může vynásobit kursem ČNB k datu 1.4. a nazdar bazar ;-)
Přesně tak, u nás jsou ceny výrazně lepší než v UK. Civicy u nás a Civicy v UK mají ceny zhruba v přepočtu 25-28Kč za libru, takže do těch 900 by to snad být mohlo. Navíc za 30-32 tisíc je v UK Golf R a ten u nás nestojí přes mega.
No to by se musela Honda ČR pořádně zbláznit. Za 20 tisíc liber je v UK Civic 1,8 ve sportu (u nás necelých 530 a nikoli 760, jak by napovídal přepočet kurzu) a nejdražší diesel je přes 25 tisíc liber (u nás 660 a nikoli 950, jak by napovídal přepočet kurzu).
Pokud to tam bude stát 30 tisíc liber, tak by to mělo lehce překonat 800 tisíc a ne milion. Spíše se obávám, že v UK to nebude za 30 tisíc (to mi přijde vzhledem k jejich cenám Civiců docela levné), ale že to bude výše a pak i ta naše cena poleze nahoru. Osobně to vidím na 32-33 tisíc liber v UK a adekvátně tomu 900 tisíc u nás.
A Golf R stojí v UK 32 tisíc (o 3 tisíce více než STi) a u nás stojí pod milion :-) Tedy kurz 30Kč/libra. 30 tisíc liber tam stojí Mercedes A ve verzi 250 4matic, u nás od 911, A45 AMG je za 37345 liber a je za 1,26 milionu u nás.
Přesně to z toho samozřejmě nepoznáme, ale fakt je ten, že Civicy jsou v UK brutálně dražší než u nás (kurz 25-28Kč/libra), takže pokud CTR zachová cenovou politiku Honda ČR a Honda UK na stejné úrovni jako doteď, mělo by to jít pod milion a určitě ne k 1,15mega.
Jako určitě bude Honda skvělé auto, už civilní vezre je hodně orientována na řidiče, tak co potom tenhle HH. Interiér skvělý, klasická ručka, příď taky skvělá, 5 dveří je praktická věc, některé to nemají, ale záď je zbytečně moc na efekt a výhled bude průměr. Jinak důležitá je cena, pokud to vážně bude milion, tak moc šancí oproti Golfu R a Focus RS nedávám.
Počkejte na ceník a vůbec buďte rádi, že nějaký Type-R je. Místo oslav dalšího HH, je tady zase jenom hate. A přitom to nikdo neřídil, ani neví cenu. Hlavně, že chytráci už píšou, že by radši Focus RS. >:D Určitě jste si je oba projeli kluci. :-)
Tady přeci nejde o projetí...u auta s 300k bych raději 4x4 kdybych měl ty zbytečné prachy, jenže nejbližší HH je G7R někde kolem 900, což je o 250 tisíc víc a to není už pro mne nezanedbatelná částka.
Proto píšu, pokud to bude kolem mega a mít ty prachy tak jdu třeba do RS ;-)
Technická data fajn - sofistikovaná náprava, samosvor, výkon 300+, stovka 6-... na druhou stranu se ale nedá říct, že by to na papíře drtilo třeba Cupru rozdílem třídy. Ale za mě - očekávání naplněno, mírně překonáno :yes:
Agresivní stajling ale za mě nic extra - zadek je slabý odvar a i ta úvodní fotka... od B sloupku dozadu je to nějaké divné, ty 19" jsou tam doslova utopené v jakési dvojité bradě.
Hm hm, to bude to kolo zajeté s prototypem bez sedačky a s rámem, o kterém mluvil TeeJay... pokud dobře vidím, není tam ani displej infotainmentu... a teď se řekne, že to bylo vono?
Jo, zadní kola vypadají menší, než přední..., na druhou stranu je třeba přiznat, že na nepovedeném designovém základu 9G pětidveřového Civicu prostě nešel pohledný Tajpár udělat.
Souhlasím s tím nepovedeným 9G Civicem, ale mě se Type-R sakra líbí, interiér nemá podle fotek konkurenci (pokud ano, tak kdo?) a exteriér je věcí vkusu každýho .)
Ano, ta nejhezčí část nového CTR je od Recara.
Tak snad nebudou ukotvené stejně vysoko jako klasické sedačky a nebude se sedět jak na kozlíku. :-)
[odkaz]
Nic víc se s tím určitě nedalo dělat. Vycházeli totiž s dané kastle 5dr Civic a na vykouzlení něčeho lepšího určitě nebyly peníze. Kdyby byly, tak by to chtělo nové přední blatníky, nové 1/4 panely, pravděpodobně i nové dveře, zadní určitě. Alternativa? 3dveřový CTR. :-!
Já když se dívám z profilu na CTR 9G a 8G, tak mě přijde 9G díky 5D karoserii vyváženější, FN2 bylo kvůli strmě stoupající boční linii oken na zadku takové zvláštní už i vedle EP3 (7G). Problémy s 5D karoserií bývaly kvůli torzní tuhosti, tenhle problém už dneska neexistuje, takže pětidveřovým vysokovýkonným modelům už nic nebrání. Navíc zájem o 3D v téhle kategorii klesá, mám pocit, že jsem viděl nějaká čísla, že i GTI se prodá více v 5D.
Mě taky. Škoda, že nebyla CTR 8G v 5D verzi. Celý zadek od předních dveří se na CTR opravdu nevyvedl, což byla velká škoda. Na sportovnivozy.cz mají jednu 8G krásku v CW na prodej za 430k.
Hlavně i bez ohledu na počet dveří vypadal Tajpár nesrovnatelně lépe, než kýčovitý běžný Civic 8G, To bylo kosmicko-kolotočářské auto, od masky ve stylu alobal pod plexisklem, až po falešné megavýfuky vzadu.
A u 3dv. verze vypadají vždycky delší přední dveře sportovněji.
No to se neshodneme. Maska s plexi se mi taky nelíbila, tam bylo fajn Type S/R. Jinak je ale to auto zajímavé a tvarově čisté. Trojúhelníkové koncovky výfuku byly hezky zakomponované do nárazníku a podle mě celkem decentní. Beru tvé zaujetí pro 3d, ale podle mě vyšší ponton u 3d vypadal hůř než u 5d.
Tak to máš hodně zkreslené vidění, zamysli se proč se 9G tak mizerně prodává nejen u nás,ale i v celé Evropě, na rozdíl od předchozí 8G. Přitom jízdní vlastnosti současné řady jsou na daleko vyšší úrovni. Prostě před deseti lety, když přišla 8G to byla bomba, jako když Honda před rokem představila v Zenevě koncept nového CTR. Bohužel finální verze po designové stránce je velkým zklamáním.
Tak je to konečně venku, po konceptu, prototypu, špionážních fotkách a špatném prvotním leaku. Za mě moc pěkné - Drsné a agresivní, ale ne přehnané, křídlo z normálního pohledu vypadá (vcelku >:D ) normálně a žádný falešný sob - funkční výdechy za a nad blatníky, funkční křídlo, splitter a difuzor.
310 koní snad žádného předokolkového hatera neurazí a sedadla s volantem vypadají sakra dobře. Tak za kolik asi dá ten Ring? ;-)
pri takomto vykone si to uz ale pyta 4kolku ... mne pride ze predne partie su trosku divne..... a take nijake... skutocne nenasvedcuju ze to auto ma 310 konikov.....naopak zadne partie su rozhodne zvladnute lepsie ( mozno az prehnane agresivne s tym kridlom ) a podla zadnych partii to kludne vyzera ze by to znieslo aj cez 500 koni .....
najviac sa mi ale paci interier.... ten mi pride najlepsie zvladnuty... vonkajsi dizajn by kludne mohli pouzit aj zo civicov z 90tych rokov a rozhodne by s nim vedla tejto okridlenej ufo priserky obstali aj dnes.....
chapem ze civic type R nebude o dizajne...... co nie je ani wrx STi .... tak uvidime aky cas da na ringu...
Tvoje mokre sny sa stavaju fotografickymi skutocnostami! Uz len aby niekto to auto aj nastartoval a odjazdil s nim Nurburgring rychlejsie ako Rapid 1.2TSI >:-[]
ta velka masa plechu nad zadnymi kolesami vizualnej lahkosti auta moc nepridava to je pravda .... navyse mam pocit ze tie kolesa su docela male ( opticky ) a vyzeraju akesi utopene v tom ufo aute...
Môže byť. U S3/GR ale niečo pomôže aj dvojspojka, tuším u Golfu je to 5,1s manuál vs. 4,9s DSG. Každopádne lepší grip štvorkolky je pri akcelerácii z pokoja rozhodujúci, takže so 4x4 by to Civic dal veľmi pravdepodobne pod 5s.
S manuálem je to horší. Mám nějak v hlavě od "klubáků," že bude mít CTR dvouspojku, tak jsem dal časy s dvouspojkou. :-) S manuálem by to mělo být 4,9 a 5,2. Pro úplnost, to je třídveřová S3 (zvyk je železná košile). Tvá půl vteřina je tedy asi dobrý odhad. Samozřejmě také záleží na tom, jak je ta převodovka poskládaná. S3 je celkem civilní auto.
To je příliš zjednodušené tvrzení. To auto ani nebude stavěné s důrazem na sprint z místa. A pak je otázka, nakolik jsou konzervativní v té hodnotě. Nebo s jakými pneumatikami to měřili.
Tak tu máme konečne hotovú verziu. Už len za to patrí Honde pochvala, konečne auto hodné jej voľakedajšieho imidžu.
Pochváliť treba aj parametre, tie sú vskutku pôsobivé a prekonali očakávania: 228 kW, 400 Nm, 270 km/h a 5,7s, to sú parádne hodnoty. Keďže už podľa papierových údajov je to najvýkonnejšia a najrýchlejšia predokolka, dá sa očakávať (a je takmer psou povinnosťou Hondy), že ten čas značne slabšieho Meganu na NS pokorí. Solídne vyzerá aj interiér s krásnymi sedačkami (otázka, či budú už v sérii, alebo za príplatok).
Žiaľ čím finálna verzia nepotešila, je vzhľad exteriéru. Ani oficiálne profi fotky moc dojem nezlepšili oproti špionážnym. Môžeme veriť Honde, že všetky doplnky, spoilery a krídla sú čisto funkčné, avšak ten utilitarizmus z toho kričí na kilometre a o nejakej kráse či estetickosti ani nechyrovať. Skrátka pôsobí to ako závodné auto z 80. rokov: hranaté, ospoilerované a škaredé. Lenže kým v tých 80. rokoch tie hranaté spoilery boli dané stavom techniky a poznatkov, dnes je doba inde a schopnosť dosiahnuť vysokú rýchlosť nevyžaduje obrovské krídla či spoilery, viď ešte výkonnejšie a rýchlejšie RS3: [odkaz] Ideovo najbližšie tajpáru svojou dizajnovou expresívnosťou je nový Focus RS, ale i ten sa vyporiadal s dizajnom exteriéru lepšie, menej násilne a tuningovo: [odkaz]
K nastolenej otázke ceny je predčasné sa vyjadrovať, principiálne možno očakávať cenu nad slabšími konkurentmi á la MRS, ale pod štvorkolkovými HH á la GR. Ak by cena bola príliš blízko Focusu RS, predaje by to negatívne ovplyvnilo.
Každopádne je fajn, že CTR prišiel, jednak každá konkurencia v kategórii HH je vítaná a najmä pre Hondu by to mohlo znamenať nápravu pošramoteného image.
Pokud nevidíš rozdíl mezi velkým ale designově čistým křídlem u Focusu a křídlem s "výrostky" u Civicu, tak zajdi k očnímu. K dokonalému tuzingovému vzhledu zádě chybí Civicu už jen 6 koncovek výfuku >:D
Žádné větší křídlo není ozdobou sériového hh, ale FoRS jej má aspoň na místě kde nevadí ve výhledu dozadu, navíc je jednoduché, kdežto CTR má dvouplošníka s parůžkama dole na *. Ještě, že Honda tu horní část udělala v černém provedení, což opticky to heblo zmenšuje.
Vůbec v černé barvě bude CTR vypadat méně "tuzingově", což jí prospěje.
A když už Honda trvala na čtyřech laufech, chtělo to přizpůsobit jejich počtu velikost/průměr koncovek, už vzhledem k R4 2.0. Při tomto průměru a tvaru by bohatě stačily dvě.
Jaky vyhled? Uz jsem ti to psal minule a ty si jak zasekly kazetak.
[odkaz]
V jake vysce je cerny stred kridla a v jake vysce je zadni hrana strechy (nepocitam uz ani tapec na strope, ktery je jeste nize a vnitrni plast. oblozeni horni hrany 5.dveri)? Ze by ve stejnych vyskach? Cemu to brani, cumeni na hvezdy?
To kridlo je jedno prkno. Spodni cast, je standardni odtrhova hrana a nema s kridlem z CTR nic spolecneho.
Na silnici budou vypadat obe auta brutalne a budou rychle, na rozdil od Golfa at uz GTI nebo GR
U dnešních HH záleží na mezikusu mezi volantem a sedačkou...rychlé dokážou být všechny....pokud se potkají podobně zkušení řidiči, tak z normálních podmínek na běžné silnice bude honda stejně rychlá jako cupra, megan, G7R, S3 atd.. :-!
Ztrata casu, diskutovat s clovekem, ktery argumentuje pohledem na kridlo z boku a jeste zespodu >:-[]
[odkaz]
Co mi tenhle pohled rekne?
Na tehle fotce je jasne videt, ze nicemu kridlo nevadi a ze je dost vysoko
[odkaz]
Co muze vadit, je trochu standardni otrhova hrana, kterou ma kazdy Civic. To sem ale nepatri, tady se resi kridlo CTR a to je OK z hlediska vyhledu. Ten bude tedy stejny jako u bezneho Civica
A tobě připadá Civic 5D normální? >:D Však píšu - odlišná aerodynamika, odlišné řešení. Proto jsem poznamenal, že mnohem větší tuzing je ten prolis v rohu nárazníku, co se tváří jako výdech. Ostatně zrovna FRS II byl na ty kolotočářské falešné výdechy expert, tak se toho asi nechtěli vzdát bez boje. ;-)
To jsem nějak přehlédl a šel rovnou po odkazu, dělám tu x věcí najednou. :*) Ale to na věci nic nemění, asi to s ohledem na tvar zádě Civicu takhle vyšlo aerodynamicky nejlepší.
Taky se přidávám se souhlasem. Focus je velmi dobrý příklad- zatímco GGTI vypadá téměř civilně, FF je vzhledově daleko "ukřičenější", přesto nijak přehnaně tuningový, proti Civicu daleko lépe vzhledově zvládnutý. Honda a Toyota jdou designově opravdu hodně "svou cestou".
"dnes je doba inde a schopnosť dosiahnuť vysokú rýchlosť nevyžaduje obrovské krídla či spoilery, viď ešte výkonnejšie a rýchlejšie RS3:"
Rychlejsi cim, kde? kolik je top speed RSka? Cas na NF je lepsi nez u Type-Ra?
Z 0 na 100? Tak to jo, to je hodne dulezite >:D
U RS3 můžeš mít omezovač už z výroby nastaven na 280km/h. Jestli bude CTR na suchém! okruhu rychlejší, než RS3 uvidíme, ale na okresce nebude moc co řešit...
To je pravda, na okresce se bude RS 3 v zatáčkách prát s nedotáčivostí těžké přídě, tam nebude moc co řešit. Na suchém okruhu by to mohlo být vyrovnanější.
Zato trakce CTR bude (ve srovnání s RS3) na okreskách zcela bez problémů... >:-[]
Svez se třeba s aktuálním TTS, o nedotáčivosti aktuálního "haldex-quattra" tam nemůže být ani řeč. ;-)
Jenže TT S nemá pětiválcový 2,5litr. TT S bylo slušné i v minulé generaci, TT RS pak dramaticky horší. Paradoxně o něco lepší bylo RS 3, asi má lepší rozložení váhy, ale i tam dostávaly přední gumy těžce na frak. jakmile je přehřeješ a na to stačí chvíle, je to v čudu. Naproti tomu MRS s trakcí žádné problémy neměl, tak proč by CTR měl mít?
FRS si na suchu občas hrábnul, ale ten měl v maximu o 40 Nm víc a mimo maximum tím pádem ještě víc (neklesal od 2300 do 4500).
Proč by měl mít minulý CTR problém s trakcí, když měl 200 atmo koní? Dnes má ale 310 turbo koní. Fo2RS si rád hrábl i na suchu, a to měl na předních kolech závaží v podobě někdejšího R5T od Volva. V anglické okreskové srovnávačce nestačil žádný sériový fwd hh ani na minulý GR.
Teď nevím, na co přesně reaguješ. jak s tím souvisí minulý CTR? Píšu, že MRS s trakcí problémy nemá a tam činí rozdíl 40 Nm nebo méně. 40 je dost, ale žádné drama.
Ono asi bude taky záležet na typu dané okresky. Když si to s RS 3 mastíš z Lípy do Dubé, jsi vysmátý, z Dubé do Mělníka už je to horší. ;-)
Ty to prostě nehapes ze ne? Honda... to je něco vic. Na tu nemá žádna čtyřkolka (ostatne, nedávno tu bylo jedno Suv s 4X4 ktere na 4 ano nejde a jak se úspesne jako čtyřkolka prezentuje). Tohle bude nejrychlejší všude. Na semaforu i na okruhu navíc skvělý interiér na který si neskrta ani Bentley... 270km/h u Hondy je vic, než 280 u Audi...to nevíš? Sice ho nikdo ještě nejel, ale tenhle HH je nej! Ještě me dojímá, že někdo, komu tenhle létající talíř s křídly jak z animovanýho Jáponskyho porna přijde krásný., kope do FofoRs a označuje ho za tuzing.... aby se ještě nedivil...;)
Exteriér issues. Chtěl bych poukázat speciálně na řadu ostrých hran v části mezi světlometem a předním blatníkem. Ta směsice musela nutně vzniknout jako z nouze cnost. Ve skutečnosti byly designérovy opce opravdu značně limitované.
Znova pouzili displeje s vysokym rozlisenim a farebnostou, staby ruska jadrova ponorka!
[odkaz]
Ale apson, ze to ma cervene podsvietenie a kridlo ako F15ka, to su vlastne jedine prvky, co hovoria o tom, ze tato Honda by chcela byt najrychlejsia predokolka.
Vyborne umiestnena rucna brzda - na dosah spolujazdca :P
Velmi som zvedavy, aky cas dosiahne tato zatial najsilnejsia predokolka na Nurburgringu. Bolo by fajn, keby to bola najrychlejsia predokolka, snad by sa po 4-5 rokoch Hondotrti konecne v pokoji vyspali. Niektorym ta spankova deprivacia uz riadne lezie na Hondamozog.
Honda oznámila, že vývojový prototyp zvládl Severní smyčku Nürburgringu už vloni v květnu za 7:50.63, tedy skoro o 4 s rychleji, než MRS Trophy R. Auto mělo sériovou specifikaci, ale bylo bez klimatizace a sedadla řidiče, navíc však s ochranným rámem.
Letos se na Ring vrátí v produkční verzi a cílem čas prototypu vylepšit. Tak myslím, že "sub7:50" je jistá věc. ;-):yes:
U Hondy se asi museli tím loňským přetahováním Seatu s Renaultem docela dobře bavit. >:D:yes::-!
Kam se hrabe s úpravama Cupra a MRS, u Hondy udělají pro dosažení rekordu doslova cokoli. Fakír byl k tomu určitě nahatý (i oblečení a obuv něco váží) a minimálně po roční dietě ala Ghándí. ;-)
wl:
co vim, tak s autem jezdil "stary pan" G. Tarquini (WTCC). Navic to neni absolutne zadny specialista na Nordschleife, kdosi to dokonce Honde tenkrat vycital :-)
U Hondy se určitě dobře bavili, když si vzal MRS rekord zpátky a jejich inženýři zjistili, že na překonání potřebují o 40 PS víc, než měl ten MRS.
Pokud se ofiko dostanou na 7:50 a méně, tak budou hodně dobří. Samozřejmě, že zase bude plno dohadů ohledně úprav proti sériové verzi.
to by dosiahli este lepsieho vyvazenia predok/zadok >:D a to v zatackach dost pomoze, takze vsetka cest Honde - inovativnymi napadmi dosiahli svoje ! >:D
To ano, ale zase máš vzadu půlmetrákový rám. Každopádně je zajímavé, že neoblepená Cupra už na Ring nevyjela, aby rozptýlila pochybnosti, Honda to má v úmyslu. ;-)
Tak takovou Hondu jsem chvíli měl v roce 1978. I v té modré barvě. 5D 1.5l Hondamatic. Měla i přední sedadla...obě...řidiče bylo na pravé straně..... >:D
Tak jsou dobri, uz ted jsou na NS rychlejsi nez R8 V8 >:-[]
No dostat se jeste dolu o 5s na uroven R8 V10 to uz by bylo hodne vesele, pro nekoho hodne smutne >:-[]
Aha, takze este ani nevedia, ci im ten motor nastartuje, no uz vyhlasuju sub 7:50, ze? Take typicke japonske. Doteraz sa smejem nad SkyPassiv Mazdou o tom, ako vysokopevna ocel, SkyPassiv atmosfery a vylepseny HDM to mal nandat vsetkym autam, turbam a dvojspojkam. Slova ostali, skutek utek.
ti udělá řízený smyk a to žádná předokolka neumí. Teda pokud nešoupneš na zadek plastové olačky. Jízda profesionála na okruhu na čas a jízda pro radost nadšeného amatéra jsou dva světy.
Pokud jsi svuj prispevěk myslel jinak, nez na co jsem ti odpovedel, pak nechapu, proc se s nami zahazujes v diskuzi o rekordech na Ringu.
Taky mne nejakych par vterin zajetych profesionalnim pilotem sem nebo tam zily netrha, ale proc tu za kazdou cenu vsem vysvetlovat, ze je snih bily.
Proto, kdyz je na NS otevreno, tak je tam plno amateru s predokolkama. Je ale pravda, ze si divaci nejvice uzivaji ty nerizene smyky zadokolek koncici ve svodidlech >:D