Mazda MX5 je nejprodávanější roadster na světě v každé své generaci. Výkon nikdy nebyl vysoký. Tudíž bych řekl, že zákazníci spíše ocení levný spolehlivý roadster s dobrou spotřebou a skvělými jízdními vlastnostmi než cokoliv jiného .
160k na 1000kg a zadní náhon. Komu to NA CESTU k super jízdě nestačí, ať si koupí diesel s 420Nm (může i od Mazdy) a "závodí" na rovince. Kecy o výkonu MX5 končí, když se podívám do bazarů a je vidět, že po kecech o výkonů byla nejprodávanější vždy nejslabší verze !!!
Presne. Takove kecy jdou videt velmi casto i u beznych. Porad se mluvi o vykonech a individualizaci, ale kdyz prijde na placeni jsou nejcasteji videt zaklady. Vykon na vahu je slusny, vychazi lepe jak u Octavie II RS. Tady jiste nemluvil nikdo nic o tom, ze ma malo vykonu ;-)
hlavně poslední dvě generace NB, NC. A přestože je ND lehčí, pevnější, rychlejší, tak nepochopím taktiku mazdy, že z ND dělá nové auto se starým motorem, protože riziko téhle pověsti tu nad ní sakra visí. :-|
Jaký starý motor? Jedná se o dva absolutně nové vysokokompresní (1:14 u 2.0) motory z řady Sky-G. Podívejte se na hodnotu jeho točivého momentu a celkový průběh výkonu/točivého momentu. Nevisí zde žádné riziko nového modelu se starou technikou :-)
Na tom nesejde, prostě všichni chtěli tisíc koní a dvatisíce Nm... Chápu, že u přetloustlých hatchbacků to nestačí, ale tohle auto má bez řidiče tunu...
Všichni doufali, že těch koní bude 200, nebo aspoň 180. Tohle je bez diskusí zklamání, 121kW má ten motor v šestce i trojce, ale sportovní MX-5 holt dostane speciálně oslabenou verzi (ok, 5 koní sem nebo tam to nevytrhne).
Kdo "všichni" doufali? Majitelé nebo fandové Miat se vůbec nebavili o výkonu (někdo to řeší aftermarketem), pokud by šel dolů, asi by to řešili, nicméně zůstalo 160 koní a váha šla o 100 kg dolů a to stačí. Kdo tyto auta zná, tak výkon neřeší, koho to zklamalo, ať si koupí něco jinýho. Mám NC 3 roky a výkon mi vždy bohatě dostačoval, bral bych jen pár Nm navíc, toť vše.
Majitelé, potenciální majitelé, fanoušci značky i fanoušci aut obecně. Pokud chceš být precizní tak fajn, všichni třeba ne, jen většina.
Jasně, někteří majitelé montují kompresory, jiní třeba Wankely z RX-7... prostě proto, že je série vzhledem ke schopnostem zbytku auta slabá.
Toyobaru tu všichni sepsuli za absenci výkonnějšího motoru, tak se netvařme, že u (byť lehčí) MX-5 je o 40k slabší motor nějaká hitparáda. Ok, když to musí být, tak to teda asi stačí... ale lepší by bylo, kdyby nemuselo.
Pokud Fiat představí 124 s 1.4T-Jet 149kW, tak Mazdě hezky vypálí rybník...
emel - zdaleka ne všichni předělávají Miaty, u NC-ček téměř nikdo.Až Fiat něco představí, tak tu už budou fungovat vznášedla, pokud to bude dřív, tak stejně pochybuji, že Mazdě vypálí rybník, páč zkušenosti hrají pro Mazdu a to jednoznačně. Ono i kdyby měla Miata 250 koní (to stejný Fiat), tak by si ji u nás skoro nikdo nekoupí (stejně jako NC), většina jen teoretizuje a když přijde na věc, je najednou 1000 důvodů, proč nekoupit.
Ale jo, já bych taky radši originál od Mazdy než předělávku od Fiatu.
To beru, konec konců, všichni tu píšou svůj názor k deseti autům za týden a ve finále si koupí jedno za pět let v lepším případě. Já osobně bych si koupil šestku kdyby měla silnější motor za rozumné peníze. Víkendovkou najezdím tak málo, že v dohledné době nepočítám s tím že bych nějaké takové auto kupoval nové.
Sportovní model měl mít z toho dvoulitru o pět koní víc než běžná spotřebka a ne o pět koní míň, thats all.
Ode zdi ke zdi. Já nic neodepisuju. Ovšem pokud by někdo (třeba já, abychom nechodili daleko) uvítal jisté navýšení výkonu, doporučuje se mu tady závodění na rovince s dieselem. >:D
To, že výkon dostačuje ještě neznamená, že by nemohl být vyššíí, resp. pokud někdo říká/píše, že by mohl být i větší, neznamená to, že ten stávající považuje automaticky za nedostatečný. ;-)
Přesně tak, navíc by odpadl ten moment, že když si chtěl dostat to nejlepší, musel jsi to mnohdy až brutálně ždímat mezi 5-7 tis. /dvoulitr/, každý pád otáček kolem 3 tis. znamenalo výrazné zpomalení. Např. s 19-200 k by se nabízela svižná jízda i ve středním pásmu otáček. ;-)
J@W - já třeba mám 2,0 a právě to "ždímání", které má do brutality daleko, je jeden s aspektů, který mě baví :-) Ten, kdo je zvyklej na turbo, to může považovat za brutální, majitelé slabších atmosfér se jen pousmějí ;-) Ty auta jsou na to stavěna
Jsou to převážně na a nb s 1.8. Pro mě je třeba S2000 hlavně díky motoru o kus dál než Miata... a to jsem fanoušek Mazdy... a ani ta S2000 není zase taková raketa.
No počkej, já nejsem zvyklej na turbo, baví mě to taky, s dvoulitrem mám naježděno nejvíc, ale když třeba 30 minut ten motor chodí jen 6-7 tis. otáček, takž už si říkám, že jsem na to auto trochu zlej. Ale máš pravdu neprotestuje a nevadí mu to. Jen mě trochu štve, že mimo zatočené úseky kdy každému TDI zmizíš, tak když přijde přímé stoupání s proměnlivým sklonem, jak zaváháš s řazením, máš ropu za sebou. 190 k a více by tohle odstranilo.
Mmmm, obávám se, že 190 koní ani 200 koní by tohle vůbec neodstranilo.... byl by to jen bonus právě v těch vysokých otáčkách, kdy bys auto ždímal, na spodek by to mělo pramalý vliv...
Ony Skyactiv dovulitry jsou ale na poměry podobně objemných čtyřválců myslím dostatečně pružné vespod i ve středu a jsem si jistý, že ND s dvoulitrem bude při způsobu jízdy o kterém mluvíš znatelně suverénnější, než NC 2.0...
Nicméně na to, abys mohl jezdit rychle mimo dohled červeného pole, potřebuješ turbo nebo objem. Stejně jako na to přímé stoupání s proměnlivým sklonem --> to spolehlivě přistřihne i 240k v S2000...
Já třeba taky doufal >:D Výkonový poměr 180k/tunu by Miatě slušel. Když už si ta ND troufá na pozici nejlepší MXky historie, tak by výkonnější top motorizace její status ještě posílila... Navíc, jak už bylo psáno, nechápu, proč sportovní roadster dostane speciální slabší verzi dvoulitru, když běžná auta značky jej mají silnější.
Ale vlastně můžu být rád, že těch 180 nebo 200 koní nemá, pak bych měl ještě větší důvod brečet, že nemám tři čtvrtě milionu na nové auto >:D
...160k na sportovní auto je prostě v dnešní době málo.
Narozdíl od BRZ si ale nemyslím, že budou zklamaní z prodejů.
Tohle auto si asi nakonec svoje čísla obhájí.
nasua - jednak je prozatím vyprodáno a pokud Hammond, který řídí líp, než většina řidičů, napíše, že je to brilantní vůz, aspirující na auto roku, tak jsem klidnej. Jo a to řídil 1,5-tku.
Pánové, čtěte trochu mezi řádky (viz. odkaz na reklamu od kozla).
Jestli já mám s autem nějaký problém, tak maximálně po stránce designu (neviděl jsem ještě naživo ale podle fotek se mi to moc nelíbí a nesplňuje to současné standardy mazdy).
Mě osobně přijde 160 dost, hlavně ve vztahu k tak malému autu.
Jen jsem chtěl poukázat na to, že dnes vídáme 160k v úplně jiných autech...
Jenomze ten Hammond ma na adrenalinovejsi jezdeni k dispozici i furu uplne jinych vozu.
Nevim jak to maji ostatni, ale u sportovniho auta nechci, aby se na mne usmivaly zeny a deti. Chci, aby mne naskakovala husi kuze.
horal - já věděl, že jsem tím příspěvkem nahrál lehce liftovaný, ale vysoký míček nad síť, kde už někdo čeká na nekompromisní smeč :'-( A nespletl jsem se, přesto dávám palec :yes:
Já si teda trochu myslím, dokonce bych si i vsadil, že MX-5 bude i přes deficit 40 koní motoricky o dost příjemnější a v přímce dost možná rychlejší, než Toyobaru.
Počkáme si, ale třeba už to, že má MX-5 téměř totožný krouťák, ale s maximem v o dost nižších otáčkách a je opravdu výrazně, výrazně lehčí, může naznačovat, že ta tvoje sázka není bez šance na úspěch. ;-)
MX5 jsem měl...je to super auto-hbité,hravé,prostě lehká zadokolka...co se výkonu týče,,jen ze začátku se zdála slabá,pak úplně v pohodě...výkon je dnes k *,jelikož máme bodový systém...kdybych neměl rodinu,jdu do ní zase,a zase do 1,5...
Aky kabriolet okolo 1 tony ponuka lepsie zrychlenie???
Toto nie je sportiak. Ani nahodou. Kdejaky hot-hatch je rychlejsi - a o min. 300 kg tazsi a bez sklapacej strechy. Toto je puristicky kabriolet, ktory ma uputat okolie, ponuknut jazdu bez strechy a zabavu na okreskach. Nic viac, nic menej.
Kto chce viac vykonu, pocka si na verziu od fiatu.
cudzinec - pokud považuješ auto za sporťák jen podle výkonu, tak je další debata s tebou zbytečná, zvlášť , když to zakončíš "perlou", že má ND upoutat okolí ;-\
Sportove auto so 130 konmi sa ani neda - sportovo ladene hej, ale to je slovickarcenie...
Pisem, ze tu o vykon nejde - je to kabriolet, ide o jazdu bez strechy a zabavu na okreskach - riadenie, radenie, podvozok a potom aj motor a zrychlenie, ale to nie je na prvom mieste...
ND veru uputa okolie, lebo nieco 4m bez strechy jednoducho nedokaze byt nanapadne, to si kazdy vsimne...