Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5: Výroba zahájena, má mít až 160 koní

Tomáš Dusil
Diskuze (65)
Japonská automobilka zahájila výrobu čtvrté generace roadsteru MX-5. Vůz se vyrábí v závodě Ujina v mateřské Hirošimě.

Nová Mazda MX-5 se sice představila již v loňském roce, avšak její výroba je zahájena teprve nyní. Přitom prodej vozu bude zahájen v domovském Japonsku až v červnu. Pak teprve budou následovat ostatní země včetně České republiky.

Čtvrtá generace ikonického vozu zůstává věrná tradici svých předchůdců. Nabízí sice očekávanou modernost, nicméně původní duch se nevytratil, což je určitě dobře. I novinka je tak koncipována v duchu hesla „Jinba Ittai (jezdec a jeho kůň tvořící jakoby jeden celek).

Lehčí a tužší

Novinka ač moderní, bezpečná a dobře vybavená, je překvapivě lehčí než předchůdce a dokonce i než druhá generace z roku 1998. Méně tak váží jen první vydání se spícími světlomety.

Mazda MX-5 - vybrané technické údaje
Motor1.5 SkyActiv-G2.0 SkyActiv-G
Zdvihový objem [cm3]14961999
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]96/7000118/6000
Točivý moment [N.m/min]150/4800200/4600
Převodovka6M6M
Max. rychlost [km/h]200220
Zrychlení 0-100 km/h [s]97,5
Provozní hmotnost [kg]*10501075 (1090)
Délka [mm]39153915
Šířka [mm]17351735
Výška [mm]12351240
Rozvor náprav [mm]23102310
*včetně řidiče o hmotnosti 75 kg
údaj o hmotnosti v závorce platí pro verzi se systémem i-ELOOP a i-stop

Novinka bude nabízena se dvěma zážehovými motory z řady SkyActiv-G. Menší 1.5 nabídne 131 koní, větší dvoulitr má mít v Evropě údajně až 160 koní, tedy 118 kW. Přitom americká verze kulminuje na 155 koních, tedy 114 kW.

Podle Mazdy se novinka může pochlubit nejnižším těžištěm ze všech dosavadních generací MX-5. Do ledna letošního roku bylo údajně vyrobeno 950 000 vozů s označením MX-5. První generace se na tomto výsledku podílí zhruba 450 000 kusy. Zbytek se dělí mezi druhou a třetí.

Tomáš Dusil
Diskuze (65)
10. 3. 2015 02:00
Re: Siel niekto kabrioletom???
Sportove auto so 130 konmi sa ani neda - sportovo ladene hej, ale to je slovickarcenie...

Pisem, ze tu o vykon nejde - je to kabriolet, ide o jazdu bez strechy a zabavu na okreskach - riadenie, radenie, podvozok a potom aj motor a zrychlenie, ale to nie je na prvom mieste...

ND veru uputa okolie, lebo nieco 4m bez strechy jednoducho nedokaze byt nanapadne, to si kazdy vsimne...
Avatar - Emel
9. 3. 2015 23:57
Re: MX5 mám rád,
Jsou to převážně na a nb s 1.8. Pro mě je třeba S2000 hlavně díky motoru o kus dál než Miata... a to jsem fanoušek Mazdy... a ani ta S2000 není zase taková raketa.
Avatar - white label
9. 3. 2015 23:34
Re: Mazdu mám rád, ale....
Znáš to, když nejede o život.... ;-)
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: MX5 mám rád,
emel - řeší to hlavně majitelé slabších motorizací NA a NB , u NC nikdo, páč by byl tak trochu pitomec ;-)
Avatar - Emel
9. 3. 2015 22:11
Re: MX5 mám rád,
Ti co znám to řeší, všichni... tu větu jsem slew mířil sám na sebe ;-)