Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Blbost nezná mezí
Reiner
| 11. 3. 2015 14:55
Dáme do motorů, dvě turba jedno elektrické jedno hnané výfukovými plyny, kompresor, vstřikování vody, vyrovnávací hřídel jelikož 3 válce je ten správný počet k tomu trochu té elektroniky a dalších pár vychytávek máme recept na motor euro 8! Jen koupit nový motor bude levnější než ten starý nechat opravit když se něco rozbije. Jo jo, hold motory R6 a V6 co se dělali před 10-15 lety vydrželi moc km s malými servisními náklady, dnes nastupuje nová éra nejlíp aby se auto rozpadlo po záruce. Nejlépe do demonstruje Fabia III 1.2 tsi 81kW 2015 vs Ford Mondeo 2.5 V6 125kW 2001 spotřeba stejná trasa- 60% dálnice(130km/h) 40% okreska(90km/h) o 14 let mladší a o 1 tunu lehčí také menší fábia to zvládá o 1 litr méně nu pokrok nezastavíš >:D
Co to placas??
topten
| 11. 3. 2015 15:36
mondeo V6 125kW podle spritmonitoru jezdi v prumeru za 9.87 l/100km
[odkaz]

blbost v tvem pripade opravdu nezna mezi
Avatar - Barrichello
Co to placas??
Barrichello
| 11. 3. 2015 16:02
Já jezdil s 2,7 V6 203 HP průměr za 3 roky 8,8 litru. >:D
Co to placas??
Velkoodběratel_kukuřice
| 11. 3. 2015 19:17
Ještě mi řekni, že driftem na letňácích ve sněhu a spotřeba ještě časem klesla.
Co to placas??
Johnnn
| 11. 3. 2015 19:22
V6 200 kW a 9,3 l.
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Kharl.ANTIDIESEL
| 12. 3. 2015 10:00
jj
NENÍ NAD BUBLINKY !! [odkaz] U FUJTAJBLPOPELNIC [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Nicco
| 11. 3. 2015 19:29
Casem jo, protoze by si na letnacich naboural a spotreba by byla 0.
Avatar - Barrichello
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Barrichello
| 11. 3. 2015 20:17
Měl sem tam zimáky, moloděc, takže se tu zbytečně neztrapnuj >:D
Avatar - AUDIRS6
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
AUDIRS6
| 11. 3. 2015 19:52
2 kamarati - A6 2.8 quattro (142 Kw / 192 PS ), 1 automat - priemer cca 9,5 ( vyse polovica mesto ), 2 - manual 7,8 ( vacsina mimo mesta, dialnice pomenej ).
Ani 1 z nich nieje "brzda provozu", obidvaja to maju na LPG a spotreba je podla PP, ale LPG im vychadza o cosi viac. Mimo mesta tak, aby pri tej jazde nezaspali od nudy dokazu jazdit za 7,5 / 7 - AT/MT.
Bol som spolujazdec, ked na tom manuale sme prisli na benzine z Ruzomberka do Ziliny so spotrebou 6,8 a nic nas neobehlo, zato my sme toho obehli vcelku dost. ;-)
Avatar - Barrichello
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Barrichello
| 11. 3. 2015 20:16
Continetal WinterContact TS810 celé tři zimy. No worries, amigo >:D
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Nicco
| 11. 3. 2015 19:28
To je presne ono, velky motor se hodi na dalnici, kde muze mit mensi spotrebu nez vyhoneny maly motor pracujici na maximu. Karta se obraci ve meste, studene starty, kratke trasy, kolony, tam velky motor zere jak tank. Jak je blbost si koupit velky motor do mesta, tak maly na dalnici, ale neco si clovek koupit musi.
Jinak pridam porovnani Fabia II 1.2TSI 77kw vs Focus 1.6/74kw cca 200km dalnice, mesto, okreska a Fabie mela jen o 0.3L nizsi spotrebu 6.1L/100
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
topten
| 11. 3. 2015 21:08
vo jakym vyhonenym motoru na maximum pises??
na 130km/h potřebuje fabia cca 20kW, takze není ani na tretine svého maximálního vykonu a k danejm votackam je tak na 40% vykonu. naopak je velmi neefektivni s velkym a vykonnym motorem jet třeba jen na na desetinu maximálního vykonu.

cekal jsi ze s podobne vykonnym motorem budes jezdit za pulku, když navíc to tsi je vyrazne zivejsi??
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Nicco
| 11. 3. 2015 21:21
Vyrazne zivejsi mi neprisla, mozna jen o to, co byla lehci, ale mela malo KM najeto
Avatar - eXp10it
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
eXp10it
| 11. 3. 2015 22:45
Ten výkon je měřený, vypočtený nebo odhadnutý?
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
topten
| 11. 3. 2015 23:06
ten vykon je castecne odhadnuty a castecne vypocteny.
udava se, ze na 100km/h potřebuje auto nižší stredni cca 10kW.
pozadovany vykon roste s treti mocninou rychlosti.
takze jestliže 100km/h = 10kW, tak 200km/h = 10*(200/100)^3 = 10*8 = 80kW coz cca sedi
na 250km/h potrebujes 10x(250/100)^3 = 10*16 = 160kW, coz cca sedi
na 300km/h potrebujes 10*(300/100)^3 = 10*27 = 270kW, coz taky cca sedi
na 400km/h to je 10*(400/100)^3 = 10*64 = 640kW coz taky cca kupodivu sedi

no, a na tech 130km/h je potřeba 10*(130/100)^3 = 22kW
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Nicco
| 12. 3. 2015 10:09
10kW to je nejaka teorie ve vakuu? Co hmotnost, tam je potreba Nm?
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
topten
| 12. 3. 2015 10:43
hmotnost v pripade ustalene rychlosti po rovine hraje jen podružnou roli.
co mas s téma Nm?? tady se pise o vykonu a je jedno jestli mas na motoru 10Nm nebo 100Nm, dulezity je abys na kola dostal tech cca 10kW.
ta hodnota je vyctena kdysi davno z několika zdroju a vpodstate to odpovida tem vypoctum, tedy 80kW = 200km/h maximalka, z toho 10kW = 100km/h.
80kW na 200km/h je katalogovy udaj aut nižší stredni (O3 tusim ma při 77kw 195km/h)
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Nicco
| 12. 3. 2015 11:03
Jo tak 10kw na kolech? No protoze v realnim svete pusobi na auto gravitace=hmotnost, odpor vzduchu a odpor kol (a casti rozvodoveho a pohonniho ustroji), tedy protisily a Nm si predstavuji tak, ze prekonavaji ty protisily, aby se kilowatum dobre zrychlovalo.
Takova ta moje teorie. Predstavuji si 100Nm protisil a 100Nm tociveho momentu, co se deje dal to uz nevim >:-[]
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
topten
| 12. 3. 2015 11:17
a když jedes po rovine konstantni rychlosti, jakej vliv ma gravitace a tedy hmotnost auta?? trochu zvyzuje valivy odpor kol, ale ten muze při vyssich rychlostech zanedbat.
jestli chces mluvit o tocivem momentu, tak na kolech a ještě zohledni prumer kol, tocivej moment motoru vzhledem ke zprevodovani p nicem nevypovida
10kW ti da motor při 1000ot a 95Nm, nebo při 10tis ot a 9.5Nm, takze tocivej moment motoru o vykonu nic nerika.

spravne by se mělo rikat, ze pro pohyb auta potrebujes taznou SILU. kdysi davno o tom vysel krasnej clanek, kde se uvadelo tusim 800N tazna sila pro oct pro ustálenou rychlost 130km/h po rovine. a je jedno jestli to pojedes na trojku a 5tis otáček a k tomu 19 Nm na motoru, nebo na sestku, 3tis otáček a k tomu odpovídající 32Nm.

a ještě k te tazne sile - 800N při 130km/h znamena 800N kazdou sekundu co ujedes 36.1m.
tedy podle vzorecku A = F*s = 800*36.1 = 28888J, tedy 28.8kW. takze podle tohodle bys na 130km/h potreboval 28.8kW, coz je oproti vypocty vyse o 7kW vic, ale není to aspoň uplnej ulet. zalezi vždycky z jakých cisel vychazis
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Papezja
| 17. 3. 2015 12:02
"Nm si predstavuji tak, ze prekonavaji ty protisily, aby se kilowatum dobre zrychlovalo"

tohle je blbost... Nm a kW jsou spojené, jedno bez druhého nemá smysl, jelikož kilowatty jsou Nm*otáčky... Čili dynamiku je nejlepší označovat kilowatty, protože Nm na motoru mají jinou hodnotu, než za převodovkou, zatímco výkon jde až na kola stejný (samozřejmě mínus ztráty)
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Nicco
| 17. 3. 2015 14:19
"...protože Nm na motoru mají jinou hodnotu, než za převodovkou, zatímco výkon jde až na kola stejný (samozřejmě mínus ztráty)"
Takze vlastne i vykon na motoru ma jinou hodnotu, nez za prevodovkou. Udavana hodnota kW a Nm je merena na vlacove zkusebne - to tedy meri vykon nebo moment teoreticky nebo na kolech?
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Papezja
| 19. 3. 2015 11:51
má jinou hodnotu, ale jen o ztráty převodového ústrojí (udává se cca 10-15%, u 4wd a automatů i více), zatímco Nm mají na kolech úplně jinou hodnotu, násobí se převodovým poměrem cca 3x-10x... Výkon motoru se měří přímo na motoru, právě kvůli nepřesným výsledkům při měření na kolech. Měří se kroutící moment, výkon se vždy počítá dle momentu při daných otáčkách.. A právě proto, že výkon bere v potaz otáčky, je přesnějším měřítkem dynamiky, než samotný moment.
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Reiner
| 11. 3. 2015 19:32
Na mnou uvedené trase, má mondeo průměrnou spotřebu 8,2l fábia to dává za 7l data mám od souseda co si koupil fábku jako náhradu za mondeo a teď pořád jen nadává, že úspora lehce nad litr. Ono vysoký objem a 6-12 válců neznamená astronomickou spotřebu.
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
topten
| 11. 3. 2015 21:11
pochybuju, ze s tim sestivalcem se u mondea ve 130km/h dostanes vyrazne pod 8 litru, s O3 1.2tsi ses na nejakejch 6.5.
O3 s 1.2tsi jezdi podle spritmonitoru za 6 litru [odkaz]
fabie bude ještě tak o pul litru niz.
když budu chtit tak ti tu trasu zajedu klidne za 10 litru treba na mopedu
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
adamzprahy
| 12. 3. 2015 08:05
Tomu taky nevěřím, znal jsem člověka co ten šestiválec měl a takovéhle spotřeby se prý dosahovalo jen když se jel klobouk mimo město. V takovém režimu bude brát 1.2 tsi 5l/100km. Ostatně průměry na spritmonitoru tomu odpovídají.
Avatar - petrumr
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
petrumr
| 11. 3. 2015 15:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
sudik
| 11. 3. 2015 16:39
VTI jezdí stejně, jak málá fábia? Tak blbě?
Avatar - BIGPAPA
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
BIGPAPA
| 11. 3. 2015 17:46
to se ani nedivim, že tak malo, protože v tom autě se nedá jet víc jak 90 jelikož je to pak o mořskou nemoc.... :*)
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Albiman
| 11. 3. 2015 21:18
Mám ford Cougar 2.5 v6 už řadu let a na slovesnko čili kombinace dálnice a okreska jezdím se spotřebou 8,5 litru. Má žena jednou jela dokonce i za 7.5:) Pro zajímavost oktávia II 2.0FSI zvládne stejnou trasu za 7.3 a stejná spotřeba byla i na našich cestách do chorvatska (čili permanentně tempomat na 130 a auto narvané po střechu). Velké motory prostě mimo město žerou méně, nebo podobně jako ty malé moderní. Zato ve městě... no bez mučení se přiznám že oktávka je na 11 a cougar kolem 13 litrů. Nejvíce se mi líbí ten efekt velkého motoru že paradoxně čím rychleji jedete na okresce tím méně to žere občas na to dupnu a divím se jaká byla nakonec pěkná spotřeba:))))
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
topten
| 11. 3. 2015 22:24
to není motorem, ale lepsi aerodynamikou delšího auta.
prestava ze malej motor vytizenej na 25% zere vic nez velkej na 10% je nesmysl.

jinak spotřeba nad určitou rychlost roste s druhou mocninou rychlosti a potrebny vykon dokonce s treti mocninou rychlosti, proto se jen usmivam, když se docitam, kolik to komu udajne bere při 200
Vodni mela uz Octavie
Nicco
| 11. 3. 2015 19:36
V nekterem z poslednich Svet Motoru byl recenzovan motor 1.6/5xKW v Octavii 1 a uz ta mela vstrikovani vody, bohuzel ale z kondenzatu z vyfuku, kde pri kratkych trasach ve meste pri prudsim brzdeni doslo k prorazeni vody ( 7L !!! 8-s ) pres katalyzator az na labda sondu, ktera umrela. Bez kontrolky MIL to ridic nezjistil a jezdil s vysokou spotrebou dal - asi nemal ani palubni pocitac.
Elektro
milanSUV
| 11. 3. 2015 20:54
Kdyby raději sypali peníze do vývoje baterií a elektro motorů. Jenom si vezměte kolik času a pěnez dávají do všech úsporných "balíčků" + propagace a přitom vědí, že vše skončí u elektřiny.

Spalovací motory to už mají spočítaný a nastává jejich pomalá smrt!
Avatar - KANKUNEN
Elektro
KANKUNEN
| 12. 3. 2015 06:49
Kdyby všechny ty peníze na vývoj el.mobilu, který souvisí s podvody dotací byly použity na vývoj baterek, tak už máme vystaráno, ale ropa se bude muset dotěžit,
MW50
Ondris
| 12. 3. 2015 07:05
No to jsem moc zvědavý, jestli to pojmenujou MW50 :-)

Každopádně, methanol se do směsi přidává ne kvůli ochraně proti korozi, ale kvůli antidetonačním účinkům.
MW50
_MT_
| 12. 3. 2015 11:53
Proti korozi do té směsi přidávali olej (šlo tedy o směs metanolu, vody a oleje).
MW50
Papezja
| 17. 3. 2015 12:06
u té protikoroze tomu trochu nerozumím.. není náhodou víc jak polovina emisí běžného motoru právě voda?
Avatar - stevosk
Táto technológia bola používaná už za Druhej svetovej vojny
stevosk
| 12. 3. 2015 07:24
Táto technológia bola používaná už za Druhej svetovej vojny. Napríklad letecký motor BMW 801 D-2 bol v roku 1942 upravený tak, aby mohol využívať zariadenie MW 50 (MW = Methanol–Wasser) na vstrekovanie zmesi metanolu a vody do motora (49,5 % voda; 50 % metanol; 0,5 % antikorózna zmes), čo umožňovalo dodatočný nárast výkonu v menšej výške, než v akej pracoval kompresor motora BMW 801 D-2. Voda samotná najlepšie potláča detonáciu, zatiaľ čo kombinácia vody s metanolom (50/50) umožňuje najväčší výkon pred detonáciou. Je to spôsobené tým, že alkohol horí oveľa pomalšie ako benzín, takže spôsobuje vo valci tlak až neskôr počas ďalšej rotácie hriadeľa, čím sa zvýši krútiaci moment. Ďalší efekt bol chladiaci – vstrekovanie MW 50 motor chladilo, čím sa zvýšila doba, počas ktorej mohol motor bežať na maximálny výkon. Zvýšenie výkonu na 2 100 k sa dalo použiť iba po dobu 10 minút bez prestávky, čo ale značne skracovalo životnosť motora.
Platanie umelo vyrobenych dier
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 12. 3. 2015 07:43
Vyrobim si problem pouzitim nevhodnych technologii a potom hladam sposob, ako problem vyriesit.

Typicke. Ako postavit monstrozne SUV a potom riesit, ako docielit, aby to nejazdilo ako monstrozne SUV. Dosledok, dizajnovy paskvil, ktory a) nejazdi ako SUV, b) nejazdi ako supersport. Ale v marketingovej prirucke to zaskrtava jednu aj druhu kolonku.

Narvat 15 turbin do motoru vie kazdy blbec.

Pracovat na technologiach, ktore dosiahnu to iste bez negativnych aspektov, chce trochu rozmyslat.
Platanie umelo vyrobenych dier
Papezja
| 17. 3. 2015 12:14
přijde mi, že vstřikování vody není nevhodná technologie.. Voda by teoreticky měla dokázat zvýšení antidetonačních vlastností směsi, pak vypařováním zvýšit objem spalin při současném odebrání tepla a také snížit ztráty při částečném zatížení.. a vzhledem k tomu, že při spalování je velká část voda, tak ani s korozí by to nemuselo být nijak zlé...
A co teba takové GoeringMischung
swifter
| 12. 3. 2015 11:21
GM1?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku