Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Nicco
V nekterem z poslednich Svet Motoru byl recenzovan motor 1.6/5xKW v Octavii 1 a uz ta mela vstrikovani vody, bohuzel ale z kondenzatu z vyfuku, kde pri kratkych trasach ve meste pri prudsim brzdeni doslo k prorazeni vody ( 7L !!! 8-s ) pres katalyzator az na labda sondu, ktera umrela. Bez kontrolky MIL to ridic nezjistil a jezdil s vysokou spotrebou dal - asi nemal ani palubni pocitac.
milanSUV
Kdyby raději sypali peníze do vývoje baterií a elektro motorů. Jenom si vezměte kolik času a pěnez dávají do všech úsporných "balíčků" + propagace a přitom vědí, že vše skončí u elektřiny.
Spalovací motory to už mají spočítaný a nastává jejich pomalá smrt!
Spalovací motory to už mají spočítaný a nastává jejich pomalá smrt!
Kdyby všechny ty peníze na vývoj el.mobilu, který souvisí s podvody dotací byly použity na vývoj baterek, tak už máme vystaráno, ale ropa se bude muset dotěžit,
Ondris
No to jsem moc zvědavý, jestli to pojmenujou MW50 😄
Každopádně, methanol se do směsi přidává ne kvůli ochraně proti korozi, ale kvůli antidetonačním účinkům.
Každopádně, methanol se do směsi přidává ne kvůli ochraně proti korozi, ale kvůli antidetonačním účinkům.
stevosk
Táto technológia bola používaná už za Druhej svetovej vojny. Napríklad letecký motor BMW 801 D-2 bol v roku 1942 upravený tak, aby mohol využívať zariadenie MW 50 (MW = Methanol–Wasser) na vstrekovanie zmesi metanolu a vody do motora (49,5 % voda; 50 % metanol; 0,5 % antikorózna zmes), čo umožňovalo dodatočný nárast výkonu v menšej výške, než v akej pracoval kompresor motora BMW 801 D-2. Voda samotná najlepšie potláča detonáciu, zatiaľ čo kombinácia vody s metanolom (50/50) umožňuje najväčší výkon pred detonáciou. Je to spôsobené tým, že alkohol horí oveľa pomalšie ako benzín, takže spôsobuje vo valci tlak až neskôr počas ďalšej rotácie hriadeľa, čím sa zvýši krútiaci moment. Ďalší efekt bol chladiaci – vstrekovanie MW 50 motor chladilo, čím sa zvýšila doba, počas ktorej mohol motor bežať na maximálny výkon. Zvýšenie výkonu na 2 100 k sa dalo použiť iba po dobu 10 minút bez prestávky, čo ale značne skracovalo životnosť motora.
Vyrobim si problem pouzitim nevhodnych technologii a potom hladam sposob, ako problem vyriesit.
Typicke. Ako postavit monstrozne SUV a potom riesit, ako docielit, aby to nejazdilo ako monstrozne SUV. Dosledok, dizajnovy paskvil, ktory a) nejazdi ako SUV, b) nejazdi ako supersport. Ale v marketingovej prirucke to zaskrtava jednu aj druhu kolonku.
Narvat 15 turbin do motoru vie kazdy blbec.
Pracovat na technologiach, ktore dosiahnu to iste bez negativnych aspektov, chce trochu rozmyslat.
Typicke. Ako postavit monstrozne SUV a potom riesit, ako docielit, aby to nejazdilo ako monstrozne SUV. Dosledok, dizajnovy paskvil, ktory a) nejazdi ako SUV, b) nejazdi ako supersport. Ale v marketingovej prirucke to zaskrtava jednu aj druhu kolonku.
Narvat 15 turbin do motoru vie kazdy blbec.
Pracovat na technologiach, ktore dosiahnu to iste bez negativnych aspektov, chce trochu rozmyslat.
přijde mi, že vstřikování vody není nevhodná technologie.. Voda by teoreticky měla dokázat zvýšení antidetonačních vlastností směsi, pak vypařováním zvýšit objem spalin při současném odebrání tepla a také snížit ztráty při částečném zatížení.. a vzhledem k tomu, že při spalování je velká část voda, tak ani s korozí by to nemuselo být nijak zlé...
[odkaz]
blbost v tvem pripade opravdu nezna mezi
NENÍ NAD BUBLINKY !! [odkaz] U FUJTAJBLPOPELNIC [odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Ani 1 z nich nieje "brzda provozu", obidvaja to maju na LPG a spotreba je podla PP, ale LPG im vychadza o cosi viac. Mimo mesta tak, aby pri tej jazde nezaspali od nudy dokazu jazdit za 7,5 / 7 - AT/MT.
Bol som spolujazdec, ked na tom manuale sme prisli na benzine z Ruzomberka do Ziliny so spotrebou 6,8 a nic nas neobehlo, zato my sme toho obehli vcelku dost. 😉
Jinak pridam porovnani Fabia II 1.2TSI 77kw vs Focus 1.6/74kw cca 200km dalnice, mesto, okreska a Fabie mela jen o 0.3L nizsi spotrebu 6.1L/100
na 130km/h potřebuje fabia cca 20kW, takze není ani na tretine svého maximálního vykonu a k danejm votackam je tak na 40% vykonu. naopak je velmi neefektivni s velkym a vykonnym motorem jet třeba jen na na desetinu maximálního vykonu.
cekal jsi ze s podobne vykonnym motorem budes jezdit za pulku, když navíc to tsi je vyrazne zivejsi??
udava se, ze na 100km/h potřebuje auto nižší stredni cca 10kW.
pozadovany vykon roste s treti mocninou rychlosti.
takze jestliže 100km/h = 10kW, tak 200km/h = 10*(200/100)^3 = 10*8 = 80kW coz cca sedi
na 250km/h potrebujes 10x(250/100)^3 = 10*16 = 160kW, coz cca sedi
na 300km/h potrebujes 10*(300/100)^3 = 10*27 = 270kW, coz taky cca sedi
na 400km/h to je 10*(400/100)^3 = 10*64 = 640kW coz taky cca kupodivu sedi
no, a na tech 130km/h je potřeba 10*(130/100)^3 = 22kW
co mas s téma Nm?? tady se pise o vykonu a je jedno jestli mas na motoru 10Nm nebo 100Nm, dulezity je abys na kola dostal tech cca 10kW.
ta hodnota je vyctena kdysi davno z několika zdroju a vpodstate to odpovida tem vypoctum, tedy 80kW = 200km/h maximalka, z toho 10kW = 100km/h.
80kW na 200km/h je katalogovy udaj aut nižší stredni (O3 tusim ma při 77kw 195km/h)
Takova ta moje teorie. Predstavuji si 100Nm protisil a 100Nm tociveho momentu, co se deje dal to uz nevim >😒]
jestli chces mluvit o tocivem momentu, tak na kolech a ještě zohledni prumer kol, tocivej moment motoru vzhledem ke zprevodovani p nicem nevypovida
10kW ti da motor při 1000ot a 95Nm, nebo při 10tis ot a 9.5Nm, takze tocivej moment motoru o vykonu nic nerika.
spravne by se mělo rikat, ze pro pohyb auta potrebujes taznou SILU. kdysi davno o tom vysel krasnej clanek, kde se uvadelo tusim 800N tazna sila pro oct pro ustálenou rychlost 130km/h po rovine. a je jedno jestli to pojedes na trojku a 5tis otáček a k tomu 19 Nm na motoru, nebo na sestku, 3tis otáček a k tomu odpovídající 32Nm.
a ještě k te tazne sile - 800N při 130km/h znamena 800N kazdou sekundu co ujedes 36.1m.
tedy podle vzorecku A = F*s = 800*36.1 = 28888J, tedy 28.8kW. takze podle tohodle bys na 130km/h potreboval 28.8kW, coz je oproti vypocty vyse o 7kW vic, ale není to aspoň uplnej ulet. zalezi vždycky z jakých cisel vychazis
tohle je blbost... Nm a kW jsou spojené, jedno bez druhého nemá smysl, jelikož kilowatty jsou Nm*otáčky... Čili dynamiku je nejlepší označovat kilowatty, protože Nm na motoru mají jinou hodnotu, než za převodovkou, zatímco výkon jde až na kola stejný (samozřejmě mínus ztráty)
Takze vlastne i vykon na motoru ma jinou hodnotu, nez za prevodovkou. Udavana hodnota kW a Nm je merena na vlacove zkusebne - to tedy meri vykon nebo moment teoreticky nebo na kolech?
O3 s 1.2tsi jezdi podle spritmonitoru za 6 litru [odkaz]
fabie bude ještě tak o pul litru niz.
když budu chtit tak ti tu trasu zajedu klidne za 10 litru treba na mopedu
prestava ze malej motor vytizenej na 25% zere vic nez velkej na 10% je nesmysl.
jinak spotřeba nad určitou rychlost roste s druhou mocninou rychlosti a potrebny vykon dokonce s treti mocninou rychlosti, proto se jen usmivam, když se docitam, kolik to komu udajne bere při 200