Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW: Vstřikování vody do motoru

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 11. 3. 2015
16
40
Zobrazit náhledy (16)
BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4 BMW M4
BMW nedávno představilo systém vstřikující vodu do motoru. Zatím ale pouze na zaváděcím automobilu M4 (safety car) motocyklových závodů Moto GP.

Vstřikování vody do sacího potrubí motoru není ničím novým. Již nějaký čas tuto technologii využívají firmy zabývající se zvyšováním výkonu motorů. Smyslem toho je ochladit vzduch nasávaný do motoru, čímž dojde ke zvýšení objemové účinnosti. Zejména v parných létech někde v jižních státech může být rozdíl docela citelný.

V M4 GTR?

V minulé generaci ultimativní „trojky“ existovala ještě ostřejší verze pojmenovaná GTR. Podle časopisu Car nad Driver bychom se ji měli dočkat také ve stávajícím vydání.

Jak by mohla M4 GTR vypadat, by měla ukázat studie na americké výstavě elegance v Pebble Beach. To však nebude dříve, než v srpnu letošního roku. Produkce vozu by tak mohla začít v roce 2016.

A jak tedy systém přibližně pracuje? BMW to sice neuvádí, nicméně už z principu se to jistě nebude příliš lišit od aftermarketových sad na vstřikování vody, používaných tunery. Ve skutečnosti se nevstřikuje do sacího potrubí čistá voda, nýbrž sloučenina vody a metanolu známá jako MW50, a to v poměru 50:50. Zmíněný metanol má zabraňovat vzniku koroze.

Daná sloučenina je uložena ve speciální nádrži. Vstřikovače jsou řízeny solenoidy, přičemž nezbytně nutné je udržení systémového tlaku, podle některých zdrojů zhruba 0,3 MPa.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Papezja
| 19. 3. 2015
má jinou hodnotu, ale jen o ztráty převodového ústrojí (udává se cca 10-15%, u 4wd a automatů i více), zatímco Nm mají na kolech úplně jinou hodnotu, násobí se převodovým poměrem cca 3x-10x... Výkon motoru se měří přímo na motoru, právě kvůli nepřesným výsledkům při měření na kolech. Měří se kroutící moment, výkon se vždy počítá dle momentu při daných otáčkách.. A právě proto, že výkon bere v potaz otáčky, je přesnějším měřítkem dynamiky, než samotný moment.
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Nicco
| 17. 3. 2015
"...protože Nm na motoru mají jinou hodnotu, než za převodovkou, zatímco výkon jde až na kola stejný (samozřejmě mínus ztráty)"
Takze vlastne i vykon na motoru ma jinou hodnotu, nez za prevodovkou. Udavana hodnota kW a Nm je merena na vlacove zkusebne - to tedy meri vykon nebo moment teoreticky nebo na kolech?
Platanie umelo vyrobenych dier
Papezja
| 17. 3. 2015
přijde mi, že vstřikování vody není nevhodná technologie.. Voda by teoreticky měla dokázat zvýšení antidetonačních vlastností směsi, pak vypařováním zvýšit objem spalin při současném odebrání tepla a také snížit ztráty při částečném zatížení.. a vzhledem k tomu, že při spalování je velká část voda, tak ani s korozí by to nemuselo být nijak zlé...
MW50
Papezja
| 17. 3. 2015
u té protikoroze tomu trochu nerozumím.. není náhodou víc jak polovina emisí běžného motoru právě voda?
TYOE NA VODÍKOĎAS SEM JEZDIL UŽ PŘED 6TI LETY :)
Papezja
| 17. 3. 2015
"Nm si predstavuji tak, ze prekonavaji ty protisily, aby se kilowatum dobre zrychlovalo"

tohle je blbost... Nm a kW jsou spojené, jedno bez druhého nemá smysl, jelikož kilowatty jsou Nm*otáčky... Čili dynamiku je nejlepší označovat kilowatty, protože Nm na motoru mají jinou hodnotu, než za převodovkou, zatímco výkon jde až na kola stejný (samozřejmě mínus ztráty)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku