Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
nebezpecnavosa
2
Každý chvilku tahá pilku, nic divného, či objevného, člověk s všeobecným přehledem něco takového vůbec neřeší. Před deseti lety třeba Renault po deseti letech "kopíroval" s Dacií strategii Volkswagenu.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pavel.U
1
Dacia už taky není levná značka. Na to, co nabízí to jsou docela drahá auta.
Bully_
7
Mozna si jenom neuvedomujes, co znamena trzni hospodarstvi. Cilem vyroby neni nabidnout kvalitu za co nejmin penez, ale podojit trh, co to jde. Z levnych znacek se po prvnim komercnim uspechu rychle stava "premie" s vysokou cenou (napr. Hyundai).
Xylo
4
Naprostý souhlas. Chudák člověk, co vyhodí několik milionů za prémiové auto a pak se diví, že si koupil auto .....
Blue Sun
7
Skutečně? A kdo nabízí za cenu Dacií minimálně tolik, nebo více? S ohledem na "hodnotu" koruny jsou to stále velmi levná auta.
kopamt
1
...to bude ok...ten je 3 v 1 :-) ...ked bude v europe "novy" Roomster, tak stary Active este viac vykuchaju a maju to vybavene >:D ...overeny, zaplateny, tu uz moc nepouzitelny...ked vymontuju, to co EU nuti vmontovat, tak budu cenou skara nizko a Indovia im budu za holu a plechovu (lahko opravitelnu) 1,4 16V 63kW velice vdacni...
vrkuboy
O tomhle VW mluví asi tak dlouho jako Alfa Romeo o nových modelech. >:D
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
VW se snaží šetřit všemi způsoby, levná značka mi do toho aktuálně nezapadá. Vždyť sami přiznali, že na běžných modelech moc zisku nemají, nebo jsou na nule (viz třeba nedávná zmínka o pravděpodobném konci malých trojčat bez nástupce).
Druhá věc je, že nástup "levných značek" trošku zaspali a sami si odpískali techniku pro takové vozy.
Druhá věc je, že nástup "levných značek" trošku zaspali a sami si odpískali techniku pro takové vozy.
Se zaspáním souhlasím. Pro další lowend tu prakticky není prostor. Dacia to dokonale vykryla a konkrétně Německo je dlouhodobě nejúspěšnějším exportním trhem Dacie!
Jenže Němec, zrovna ten Němec, si raději koupí německou Dacii od VW než Dacii od Renaultu z Turecka...
Myslím, že VW nemá co zaspat, jen si spíš myslím, že se vyložený lowend nehodí do jejich aktuální unifikace MQB atp. Pozici levných vozů poskládaných z aktuální techniky má Škoda a levněji to zkrátka vyrobit už nejde.
Lowend od VW by musel přijít se zcela odlišnou koncepcí, a vytáhnout "vyřezenou" techniku bohužel dost možné není kvůli bezpečnostním a emisním normám.
Myslím, že VW nemá co zaspat, jen si spíš myslím, že se vyložený lowend nehodí do jejich aktuální unifikace MQB atp. Pozici levných vozů poskládaných z aktuální techniky má Škoda a levněji to zkrátka vyrobit už nejde.
Lowend od VW by musel přijít se zcela odlišnou koncepcí, a vytáhnout "vyřezenou" techniku bohužel dost možné není kvůli bezpečnostním a emisním normám.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Naopak, mluví se právě o trzích EU. Na rozvojových trzích působí VW se svými starými modely, ale v EU by rád více. Museli by najít kapacitu v hodně levné zemi (Dacie se taky dělají v Maroku)...
A chybí ti tam taky pár slov o tom, že by to VW musel výrábět někde v Ulanbátaru aby se to dostalu na cenu lowendu. :-)
Jenomže jestli to má být levnější než Škodovka, asi to těžko budou bouchat v Německu. To bude v nějaké levné a relativně produktivní zemi - Maroko, Turecko, Tunisko, Rumunsko, možná Polsko nebo Pobaltí...
Gvick2
má taková značka opodstatnění v Indii, Brazílii, snad v Rusku, a to jenom za předpokladu, že i výroba bude zlevněná umístěním výroby do těchto zemí. Ale v Evropě velký smysl takové značky nevidím, marže by byly mizerné a prodávat jenom proto aby se prodávalo asi není účel.
O smyslu takové značky v Evropě jasně vypovídá Dacia. Taky byla původně urřena pro rozvojové trhy a hle - rázem se ukázalo, jak silná je po ní poptávka ve zchudlé Evropě...
Tak prodávat auta za 8kEUR jistě není problém, Evropané ti ruce utrhají, ale prodávat jenom kusy asi není účel podnikání, tím je co největší zisk. Ono i v té zchudlé Evropě je pořád lepší práskat Poršáky u kterých je marže na jedno auto větší než prodejní cena jednoho Sandera.
Jelikož se nůžky rozevírají, tak obojí je cesta. Jen zisk co zajistí jedno Porsche musí Dacia vytvořit prodejem třeba 100 Dacií ;-)
Vzhledem k tomu, že Dacia už začíná přemýšlet, jak se posunout na žebříčku značek v Evropě trochu výše, viz různé zvláštní edice, tak je evidentní, že ani pro Dacii není dlouhodobě únosné být na chvostu a tvořit cenovým low-end natrvalo.
Myslím, že pro evropské firmy obecně není moc chytrá strategie vrhat se na low-cost a časem čelit konkurenci low-costu třeba z Číny nebo Indie. Lepší je rozvíjet vyšší kategorie a naopak s nimi prorazit třeba v té Číně. Až Číňan usoudí, že je čas a vrhne své automobilky do Evropy, tak jako první zakukají právě firmy s low-cost produkcí s nízkou přidanou hodnotou a jestli má někdo nějakou šanci tento nápor přežít, tak jsou to firmy s výrobou, kde je větší přidaná hodnota.
Myslím, že pro evropské firmy obecně není moc chytrá strategie vrhat se na low-cost a časem čelit konkurenci low-costu třeba z Číny nebo Indie. Lepší je rozvíjet vyšší kategorie a naopak s nimi prorazit třeba v té Číně. Až Číňan usoudí, že je čas a vrhne své automobilky do Evropy, tak jako první zakukají právě firmy s low-cost produkcí s nízkou přidanou hodnotou a jestli má někdo nějakou šanci tento nápor přežít, tak jsou to firmy s výrobou, kde je větší přidaná hodnota.
Nemyslím, že by se blížila invaze laciných vozů z Číny. Auto nikdy nebude vyloženě spotřební věc, na to je zkrátka příliš drahé. A třeba takový Qoros se nejspíš z Evropy stáhne, pilotní trh na Slovensku dal zřejmě negativní odpověď na tržní potenciál...
Ani mezi motorkami se Čína nijak výrazně neprosadila...
Ani mezi motorkami se Čína nijak výrazně neprosadila...
Přišel sem Japonec, pak Korejec, přijde i Číňan. Je naivní myslet si, že ne. To, že Qoros v prvním kole moc neuspěl nic neznamená, první japonská nebo korejská auta v Evropě byly také herky a kde jsou dnes. Dokonce když se podívám na Qoros a vzpomenu si na první pokusy třeba Datsunu nebo Hyundai v Evropě, tak bych řekl, že Číňan nenechává nic náhodě.
Tak Qoros není ryzí Číňan, ale i Izrael, a jak známo, Žid je na korunu žid - takže si asi spočítal, že nyní dobývat vyhořelý trh Evropy nemá smysl.
Podívej se na korejce - už jsou na trhu EU opravdu dlooouho, dokonce i jejich auta jsou přinejmenším na úrovni. Ale že by nějak výrazněji promluvili do prodejních čísel? Kromě CZ/SK nikde nijak dramaticky neprosadili své modely.
Automobilový trh je prostě konzervativní.
Podívej se na korejce - už jsou na trhu EU opravdu dlooouho, dokonce i jejich auta jsou přinejmenším na úrovni. Ale že by nějak výrazněji promluvili do prodejních čísel? Kromě CZ/SK nikde nijak dramaticky neprosadili své modely.
Automobilový trh je prostě konzervativní.
Koncern Hyundai/Kia prodal vloni v Evropě o dost víc aut než Toyota nebo Nissan nemluvě o Hondě nebo dalších Japoncích. Stejně tak prodal víc aut než tradiční evropské koncerny jako je FCA nebo Daimler na domácím hřišti. To mi nepřijde jako špatný výsledek. Evropský trh není o nic víc konzervativnější než ten japonský nebo korejský.
nemyslím si že Dácie přemýšlí jak se vyhoupnout výš na žebříčku , jen jde s dobou , speciální edice jsou prostě speciální edice má je každá automobilka tak proč by je nemohl mít low end a pořád za cenu velmi přijatelnou .
Nedávno zde byl test oplastovaného Sandera Stepway, které se cenově (255tCZK) dostává na úroveň mainstreamové konkurence (Corsa 256tCZK). Je zde tedy vidět jasná snaha posunout se cenově mezi běžný evropský mainstream.
Sandero Stepway není snaha se někam přesunout. Verze Stepway dělá v Evropě 70% prodejů Sandera. Mimo Evropu ještě víc. Pokud jde o marže Dacie, tak ty jim může závidět většina mainstreamových značek. Není to výroba pro výrobu, jak se tady snažíš trošku lacině prezentovat. Pokud jde o čínu, tak právě značky jako Dacia brání jejich nástupu.
Pokud je cena stejná jako u Opelu, tak to taková snaha evidentně je.
Dacia je malá značka a vyrábí zboží, které dovede Číňan vyrobit už dnes. Pokud se některá čínská značka rozhodne jít do Evropy, smete to Dacii hned v prvním sledu.
Dacia je malá značka a vyrábí zboží, které dovede Číňan vyrobit už dnes. Pokud se některá čínská značka rozhodne jít do Evropy, smete to Dacii hned v prvním sledu.
A umí ta Corsa za takovou cenu totéž, co ona Dacia? Asi ne, že? Rozdíl v cenách je pořád nejméně třicet, spíše padesát tisíc (a to máme u Stepway v podstatě velmi dobrou výbavu). Mainstream na to nemá odpověď, jen pochybně vnímanou "kvalitu".
Za takovou cenu je Corsa technicky daleko vyspělejší auto než Sandero, které je počínaje ošizeným podvozkem nebo daleko horší antikorozní ochranou, přes mizerné nebo žádné odhlučnění kabiny s fórovými sedačkami a s jenom v jedné ose nastavitelným volantem až po ty nejlevnější plasty v kabině kde stále něco povrzává stále levným autem byť se fasádou a dnes už i cenovkou snaží vypadat lépe.
nemyslím si že Dácie přemýšlí jak se vyhoupnout výš na žebříčku , jen jde z dobou , speciální edice jsou prostě speciální edice má je každá automobilka tak proč by je nemohl mít low end a pořád za cenu velmi přijatelnou .
cubalibre 16V
Nechapu porad proc chce byt lidovy vuz porad luxusni? Je spousta znacek v koncernu co luxusni byla, je a bude, neni to jen Audi, dneska by mela i dobre nakroceno Skoda, ktera kdyby predstavila vetsi model nez Superb, mela by s nim dozajista uspech a stacil by ji k tomu jakysi Long model Superbu, navic s prehnanou financni podporou ktera se neustale cpala do Phaetonu, kterej nikdy nebyl ziskovej, je to skoro jako by jste k nemu jako podekovani dostali VW Polo. VW mel vyrabet kvalitni vozy po passat a ne se cpat nekam kde ho zakaznici nikdy neoceni, je to jako Apple kdyby predstavil model konkurujici cenou tomu nejlevnejsimu, zakaznici kteri chteji prestige by pomalu presli ke konkurenci kde by tu ojedinelost a vyjmecnost meli.
Nemas ve svem prispevku moc veci, co si vylozene protireci? Jestlize nebyl Phaeton prijaty pro svou image lidove znacky (VolksWagen), pak by byla luxusni a velka limuzina od Skody propadak uz na rysovacim prkne.
Edit- koukam, ze uz tu mam svuj fanklub. At napisu co chci, hned me nejaky internet hero ohodnoti palcem dolu :-)
Edit- koukam, ze uz tu mam svuj fanklub. At napisu co chci, hned me nejaky internet hero ohodnoti palcem dolu :-)
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To může být jen otázka času a trpělivosti. Kdo by řekl před 20ti lety, že bude Škodovka vyrábět Superb a velké SUV? Mimochodem, ani Audi nebylo před pár desetiletími nic moc. A Mazda vyráběla korkové špunty.
Hodnotit Phaeton čistě ekonomicky nemusí být správné.Nejvyšší model je nositelem image celé značky a Volkswagen je tak zkrátka jednou z mála značek, která vyrábí i velké luxusní sedany.
První, druhá generace nemusí být ekonomicky úspěšná, třetí generace už se může uchytit... Úspěch málokomu spadne z nebe hned.
První, druhá generace nemusí být ekonomicky úspěšná, třetí generace už se může uchytit... Úspěch málokomu spadne z nebe hned.
Volkswagen protiřečí sám sobě, co asi slovo volkswagen znamená? Ne náhodou "lidový vůz"?
Volk není jen lid, ale také národ, takže překlad klidně může znít "národní vůz", a proč by Volkswagen nemohl vyrábět vozy pro nejvyšší představitele národu??
To je spíš spekulace, značka Volkswagen přece vznikla kvůli jedinému projektu, projektu lidového auta Adolfa Hitlera podle návrhu Ferdinanda Porscheho, který tento nápad velmi pravděpodobně ukradl Hansu Ledwinkovi.
Volkswagen značil a značí "lidové auto", nic jiného.
Volkswagen značil a značí "lidové auto", nic jiného.
Nokia původne vyráběla toaletní paír...
Ano, pokud by slovo "nokia" znamenalo "toaletní papír", bylo by to přiléhavé přirovnání. Ale je tam to "by", takže není.
Myslím, že VW Group má prostě už dnes nadbytek značek, Seatu podnes nenašla odpovídajíci pozici a plácá ji z kouta do kouta. Vymýšlení další mi přijde poněkud zcestné.
Myslím, že VW Group má prostě už dnes nadbytek značek, Seatu podnes nenašla odpovídajíci pozici a plácá ji z kouta do kouta. Vymýšlení další mi přijde poněkud zcestné.
VW je už především marketingová značka. A zavedená a úspěšná značka se nemění, to bys měl vědět. Jsou daleko bezvýznamnější značky a neřeší to. Např: Česko se taky prezentuje jako demokracie a ne oligarchie a Tatra auta a Tatra mlíko se taky nevyrábí na horách na Slovensku :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pro plácala každý plácal.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pokud opět překročíte hranice slušnosti, tak jistě. Nemám rád hulváty.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pozapoměl jste na to, že bez diakritiky to slovo nemá jenom jeden význam. Pokud nejste schopen psát jednoznačně bez diakritiky, tak by ste ji měl používat. Jen jestli Vaše schopnosti na to stačí, já bych za to moc nedal. Mimochodem, pokud chcete slovíčkářit, najděte si v slovníku význam slova imbecil. Nejde o nadávku, jen o zrcadlo úrovně vašich vyjádření. ;-)
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Zloděj křičí "chyťte zloděje"? Někdy umíte pobavit.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
JEDINE spravne hodnotenie Phaetonu je prepadak.
Pri vsetkej ucte, ale Phaeton ako nositel image znacky, ktorej domenou je nekonecny stredny prud?
Aby som parafrazoval... mozes navliect prasa do obleku, ale stale to bude prasa v obleku.
Pri vsetkej ucte, ale Phaeton ako nositel image znacky, ktorej domenou je nekonecny stredny prud?
Aby som parafrazoval... mozes navliect prasa do obleku, ale stale to bude prasa v obleku.
jen pokud hodnotíš ekonomiku modelu. A toto hodnocení je naprosto úzkoprsé bez širších souvislostí.
To by se musela Škodovka nejprve prosadit se Superbem a dlouhodobě prodávat pár desítek tisíc aut ročně. Nebít Passata, tak žádný Superb není. Jeho vývoj by se nezaplatil.
JGucci
Jsem zvedavy, ktera zeme bude tou "domovinou" teto automobilky, protoze by asi bylo lepsi, kdyby tu znacku prezentovali jako evropskou. V Evrope by to "cinska" znacka mela tezke a naopak v Cine radeji vse "zahranicni".
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ja Prvni 123
Rapid je výrobně levné auto už teď... ale ceník tomu neodpovídá.
český ceník ;-)
Škoda ale nemá důvod zlevňovat, Rapid se za aktuální cenu prodává jak housky v krámě. Bývalí majitelé Octavií zkrátka zchudli a přesedlávají na Rapidy. Z hlediska praktičnosti přitom nejde o nijak výrazný ústupek.
Rapid se Škodě fakticky povedl a skutečnost, že by podle mě měl být s cenou o 25 tis. níž, protže takhle už se dá vybrat neošizená nižší střední za stejnou cenu, na tom nic nezmění.
Škoda ale nemá důvod zlevňovat, Rapid se za aktuální cenu prodává jak housky v krámě. Bývalí majitelé Octavií zkrátka zchudli a přesedlávají na Rapidy. Z hlediska praktičnosti přitom nejde o nijak výrazný ústupek.
Rapid se Škodě fakticky povedl a skutečnost, že by podle mě měl být s cenou o 25 tis. níž, protže takhle už se dá vybrat neošizená nižší střední za stejnou cenu, na tom nic nezmění.
Art Vandelay
Trabant?
No, trojvajce od dvojtaktu nemaju az tak daleko :-)
Pletete hrušky s jabkama. Co jste měl z fyziky?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
simply never
Vsade citam, že ekonomika sr rastie, dokonca za poslednych 10 rokov o 20%. Len kto je za tým narastom. V obchode som si chcel kúpiť slovenský džus, nekupil som, nebo žiaden uz neexistuje, vsetko patri coca cole alebo pepsi. A tak to vidím aj s tým rastom, rastu tie spravne firmy, obcania idu dole. Medzi ludmi vidím presny opak rastu, vidím pokles dole. Preto sa z majitelov octavii I. stali majitelia Rapidu, a dojde aj na nich, este budu radi za Dacie a kolektiv. VW ale nikdy nebude mat v Europe lacný model, nepotrebuje to najblizsich 15 rokov, pre koho by bol, pre tých pár Čechov? EU natlacila do nemeckych bank cez fingovany krach Gr. stovky miliard, tak nemcom je kriza viete kde. Pustí teda VW lacný model pre nemca, ktorý na neho presedla z A8?
a víš proč se vykazuje růst? Protože tahle společnost je založena na růstu. Pokud se ukáže, že růst není, že není inflace, že se nezvyšuje životní úroveň, tak společnost se zhroutí.
Jen jsme aktuálně ve stadiu sebeobelhávání. Myslím, že tohle vydrží nějakých dalších 10, 20 let. Pak m ožná někomu dojde, že peníze jsou jen čísla na účtech nekryté žádnou hodnotou, že růst byl jen virtuálním číslem na papíře krytý dluhem...
Jen jsme aktuálně ve stadiu sebeobelhávání. Myslím, že tohle vydrží nějakých dalších 10, 20 let. Pak m ožná někomu dojde, že peníze jsou jen čísla na účtech nekryté žádnou hodnotou, že růst byl jen virtuálním číslem na papíře krytý dluhem...
presne ako pises. manazment na mitingu naleje zamestnancom do hlavy "dzus", ze cisla, ze vyzva, ze konkurencia, ... a vysledok je ausus. ;-)
JaMM
... ako vymlet ludi, ze akoze dobry kauf.
Furt najdu stado, ktore tomu uveri a este si budu drukovat:
[odkaz]
Furt najdu stado, ktore tomu uveri a este si budu drukovat:
[odkaz]
3_diamanty
citame uz hadam aspon 3-4 roky ... a zatial stale kde nic tu nic.... zacina mi to pripominat situaciu v alfe romeo a lancii... kde je viac slubov a studii a vizii ako realnych aut vo vyrobe...
osobne by som bol rad keby nejaka lacnejsia znacka od vw vazne prisla na trh.. dacia ukazala ze tato strategia funguje a ludia dnes v prvom rade stejne chcu dostupne auto.... imidz uz nie je taky nutny a dolezity ako pred x rokmi kedze sa dnes uz vsetko v oblasti pouzitych technologii vyrovnava bez ohladu na to ci jazdi clovek v miniaute alebo drahsej limuzine ...
vw si s tou lacnou znackou moze celosvetovo predajne pomoct este k lepsim cislam ale ak takym tempom bude pokracovat vyvoj "lacnej" znacky akym tempom napreduje spustenie predaja modelu taigun tak sa hadam tej "lacnej" znacky ani nikdy nedockame
osobne by som bol rad keby nejaka lacnejsia znacka od vw vazne prisla na trh.. dacia ukazala ze tato strategia funguje a ludia dnes v prvom rade stejne chcu dostupne auto.... imidz uz nie je taky nutny a dolezity ako pred x rokmi kedze sa dnes uz vsetko v oblasti pouzitych technologii vyrovnava bez ohladu na to ci jazdi clovek v miniaute alebo drahsej limuzine ...
vw si s tou lacnou znackou moze celosvetovo predajne pomoct este k lepsim cislam ale ak takym tempom bude pokracovat vyvoj "lacnej" znacky akym tempom napreduje spustenie predaja modelu taigun tak sa hadam tej "lacnej" znacky ani nikdy nedockame
nemyslel si Superb?
... v showroomoch az zaciatkom juna ... asi 2015!
P.S. Opytaj sa manazerov a konatelov firiem, co si myslia o miniautach a drahsich limuzinach?
... v showroomoch az zaciatkom juna ... asi 2015!
P.S. Opytaj sa manazerov a konatelov firiem, co si myslia o miniautach a drahsich limuzinach?
frite
VW uz vznikl jako levna znacka na Hitlerovo prani. Spis je zoufale hrat si na neco co neni. Jestli chce nabizet levna auta tam muze uz ted, to samo o sobe neni zadna ostuda.
Jestli maji problem ze by byly levne modely vbudoucnu v konfliktu s vnimanim znacky, tak ano, byly, ale jen vpripade ze by se VW tlacil kam nepatri - k premii. Ukazal to uz Phaeton,ac mu technicky nebylo co vytknout.
To at zalozi vylozene luxusni divizi po vzoru DS.
Jestli maji problem ze by byly levne modely vbudoucnu v konfliktu s vnimanim znacky, tak ano, byly, ale jen vpripade ze by se VW tlacil kam nepatri - k premii. Ukazal to uz Phaeton,ac mu technicky nebylo co vytknout.
To at zalozi vylozene luxusni divizi po vzoru DS.
VW se sám dostal tam, kde je, i přes svůj název a původ. To mu nikdo neodpáře. Luxusní divizi už má, jmenuje se Audi. Má i sportovní divize Seat a Lamborghini. Dokonce má i úplně top divizi, té se říká Bentley.
Problém s VW je, že nemá techniku pro levnou značku. Zatímco Renault si ponechal a udržuje relativně "staré" a jednoduché motory pro Dacii, upravuje je a vyvíjí, VW nemá v tomhle už kde brát. Všechno jen turbíny, všechny jednoduché motory odepsali. Levná "divize" pro ně znamená ve skutečnosti obrovskou investici na vývoj jednoduchých a levných motorů, což se jim zase dlouho nezaplatí. Nedivím se, že to trvá takové roky, když nemají z čeho brát.
Problém s VW je, že nemá techniku pro levnou značku. Zatímco Renault si ponechal a udržuje relativně "staré" a jednoduché motory pro Dacii, upravuje je a vyvíjí, VW nemá v tomhle už kde brát. Všechno jen turbíny, všechny jednoduché motory odepsali. Levná "divize" pro ně znamená ve skutečnosti obrovskou investici na vývoj jednoduchých a levných motorů, což se jim zase dlouho nezaplatí. Nedivím se, že to trvá takové roky, když nemají z čeho brát.
Souhlasim. Je otazka zda by se dala oprasit starsi MPI a prizpusobil aktualnim normam.
Pak by se nabizel taky nakup motoru jinde, coz ale vzdy muze pusobit jako impotence - viz prebirani motoru Renaultu Mercedesem a dodavky Citroenackych dieselu do Jaguaru (nebo benzinovych THP do BMW).
Neznamena to ustup z kvality-spis naopak. Ale u automobilky s ambici nejvetsiho vyrobce sveta by to pusobilo trapne...
Pak by se nabizel taky nakup motoru jinde, coz ale vzdy muze pusobit jako impotence - viz prebirani motoru Renaultu Mercedesem a dodavky Citroenackych dieselu do Jaguaru (nebo benzinovych THP do BMW).
Neznamena to ustup z kvality-spis naopak. Ale u automobilky s ambici nejvetsiho vyrobce sveta by to pusobilo trapne...
dovolim si malinko nesuhlasit:
stare platformy este su, diely na ne logicky tiez, motory dokonca specialne vyvijane koli niektorym menej emisne priskrtenym trhom tiez, takze maju z coho "skladat".
Napr. Cina, india...Juzna Amerika, alebo aj tu kusok - vychodna Europa( estelen coskoro EU5 norma)
Mnohe platformy a aj motory sa vyvijali specialne v Cinskom VW, uz som presne zabudol nazov tej fabriky a toho centra ( Gilgit, alebo _MT_ by mohli vediet ) bolo presne popisovane ako v spolupraci s tamojsim Boschom vyvyjali naftove motory specialne pre tamojsie pouzitie. S tamojsou vyrobou s tamojsimi komponentami, a ze tie motory boli o hodne lacnejsie, ale nie o moc nekvalitnejsie ( resp. vobec nie ) nez tie, vyrabane v EU...
Proste je z coho "skladat". MQB, MLB a MSB nie su ani do buducna jedine platformy na ktorych by malo vsetko nove stat. Ano - tu v EU sa nam to uz moze zdat ako jasna buducnost. Inde su ale ine naroky, legislativa a tam teda aj ine riesenia davaju zmysel.
No a kedze aj vyvoj tam stale prebieha, necudo, ze aj produkty vyvijane a vyrabane tam maju v tom-ktorom konkurencnom prostredi svoju kvalitu a za tu sa uctuje patricna cena.
Ci sa VW teda odhodla pouzit uz existujuce komponenty a "poskladat" z nich nejake nove low-cost modely aj pre EU trh - nechajme sa prekvapit.
Priklad Rapid/Toledo vobec nieje od veci. Od veci bola uvadzacia cena... :-!
stare platformy este su, diely na ne logicky tiez, motory dokonca specialne vyvijane koli niektorym menej emisne priskrtenym trhom tiez, takze maju z coho "skladat".
Napr. Cina, india...Juzna Amerika, alebo aj tu kusok - vychodna Europa( estelen coskoro EU5 norma)
Mnohe platformy a aj motory sa vyvijali specialne v Cinskom VW, uz som presne zabudol nazov tej fabriky a toho centra ( Gilgit, alebo _MT_ by mohli vediet ) bolo presne popisovane ako v spolupraci s tamojsim Boschom vyvyjali naftove motory specialne pre tamojsie pouzitie. S tamojsou vyrobou s tamojsimi komponentami, a ze tie motory boli o hodne lacnejsie, ale nie o moc nekvalitnejsie ( resp. vobec nie ) nez tie, vyrabane v EU...
Proste je z coho "skladat". MQB, MLB a MSB nie su ani do buducna jedine platformy na ktorych by malo vsetko nove stat. Ano - tu v EU sa nam to uz moze zdat ako jasna buducnost. Inde su ale ine naroky, legislativa a tam teda aj ine riesenia davaju zmysel.
No a kedze aj vyvoj tam stale prebieha, necudo, ze aj produkty vyvijane a vyrabane tam maju v tom-ktorom konkurencnom prostredi svoju kvalitu a za tu sa uctuje patricna cena.
Ci sa VW teda odhodla pouzit uz existujuce komponenty a "poskladat" z nich nejake nove low-cost modely aj pre EU trh - nechajme sa prekvapit.
Priklad Rapid/Toledo vobec nieje od veci. Od veci bola uvadzacia cena... :-!
Jenže pořád máš problém - motory tebou uvedeného typu nesplňují aktuálně žádnou euronormu poslední doby, takže i jejich úprava by zase něco stála. V tom má Renault náskok, protože ty motory udržoval průběžně, to VW nedělá. Čínské motory, indické motory a podobné trhy prostě ty normy neplní.
Rapid a Toledo byly vzaté z evropských dílů, které byly normálně používané. Tohle by bylo něco úplně jiného...
Rapid a Toledo byly vzaté z evropských dílů, které byly normálně používané. Tohle by bylo něco úplně jiného...
Napr. tu niekym spomenuty 1.6 MPi splna Euro 5.
Na Euro 6 upravit benzin problem nieje. Problem je v tom, ze v EU NEDC cykle by vykazal vyssiu spotrebu a teda emisie CO2, ktore sa vsetci snazia flotilovo znizovat.
Dalsia vec ale je, ze pri uz masovej vyrobe aktualnych motorov, by motor nebola ta najstrasnejsia polozka pri cenotvorbe...
Na Euro 6 upravit benzin problem nieje. Problem je v tom, ze v EU NEDC cykle by vykazal vyssiu spotrebu a teda emisie CO2, ktore sa vsetci snazia flotilovo znizovat.
Dalsia vec ale je, ze pri uz masovej vyrobe aktualnych motorov, by motor nebola ta najstrasnejsia polozka pri cenotvorbe...
No právě, kvůli emisím a všemu tomu by zase ten motor měl smůlu... Bylo by zajímavé, kde by VW sáhnul k redukci nákladů a řešení, aby lidi neměli pocit, že je to už "příliš". Nakonec, nadávky na tvrdé plasty jsou už k současným Škodám...
Co se motorů týká, jako nejpravděpodobnější vidím litrové tříhrnky montované do VW Up! a spol. Podvozkově vyhoví kterákoliv starší generace, nebo možná opráší a poupraví modely prodávané v Brazílii... Aby nakonec auta "levné značky" nenosili visačku jižní Ameriky...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A na co jste se zmohl vy? Opět jenom na rejpání. Nu což, ne kažý disponuje dostatkem intelektu na solidní diskusi.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
VW ma po svete spoustu vylozene levnych modelu. V Mexiku, Cine, Indii, Brazilii... Takze auta jsou, jenom prelepit znacek, aby nedochazelo k tomu, ze VW T2 ma stejny znacek, jako treba phaeton. S motory problem neni, nakonec takova octavia se v Rusku prodava s 1.6 MPi 81kW.
To jo, ale to jsou auta, která by u nás neprošla ani schválením do provozu. Mexické nebo Brazilské normy jsou měkké jak ocel na dvacet let starém Golfu. Motory totéž, emisní normy naprosto jinde.
Myslím, že v EU není prostor pro další lowendové značky, už kvůli tlaku samotné EU na emise, bezpečnost, elektroniku a další a další pí*oviny. Dacia měla kliku, nastoupila v ideální době, než ještě stihlo EU totálně je*nout. Dnes už taky neprodává auta za stopade, protože tam musí být nacpáno milión nesmyslů.
Myslím, že v EU není prostor pro další lowendové značky, už kvůli tlaku samotné EU na emise, bezpečnost, elektroniku a další a další pí*oviny. Dacia měla kliku, nastoupila v ideální době, než ještě stihlo EU totálně je*nout. Dnes už taky neprodává auta za stopade, protože tam musí být nacpáno milión nesmyslů.
×
Sdílení komentáře
×