Volkswagen Group: Levná značka stále ve vývoji
Martin Winterkorn, předseda představenstva Volkswagenu, během ženevského autosalonu potvrdil, že koncern pokračuje ve vývoji své nové značky, zaměřené na levnější modely, a hodlá ji v dohledné době představit.
Zároveň uvedl, že ve vývoji došlo ke zpoždění, za nímž stojí hledání co nejlepšího způsobu snižování nákladů při udržení dostatečné ziskovosti celého projektu.
Volkswagen chce se svou novou značkou použít podobný postup, jaký využil Renault v případě Dacie, slavící od uvedení první generace sedanu Logan jeden prodejní úspěch za druhým.
Na rozdíl od rumunské značky se nový zástupce koncernu Volkswagen nezaměří nejprve na Evropu, i když i zde se jej máme dočkat, ale nejprve zamíří na stále se rozvíjejí trhy, jako je Čína nebo Indie.
V první fázi nástupu nové značky mají být uvedený tři modely, jimiž mají být kompaktní sedan, kombi a MPV. Podobně jako Dacie mají ve svých základních provedeních nabízet jednoduchou techniku a poměrně spartánskou výbavu, v níž nelze očekávat prvky jako jsou boční airbagy nebo klimatizace.
Ceny prvních zástupců nové značky koncernu Volkswagen se mají pohybovat okolo 6000 až 7000 eur (zhruba 165.000 až 195.000 Kč).