Novinky
Tak som si preliezol nový Kadjar a znovu aj Espace a teda klobúk dole. Spracovanie aj použité materiály sú ozaj na dobrej úrovni. Kadjar mi prišiel v interiéri až príliš konvenčný, viac sa mi páči "tabletový" stredový panel ako má Espace či Clio. :yes😒br />
Tento rok príde náhrada za Latitude aj Lagunu, tiež nový Megane, je sa na čo tešiť.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Co sa tyka vonkajsieho dizajnu, bolo to prave auto.cz, co označilo (parafrazujem) za tuctovy dizajn značku audi, běžný smrtelník nevie, či je to a3 alebo a8. A vari nie je tuctovy dizajn golf alebo passat, kedy sa nové modely zvonku nelisia? Vsetko podla jedného mustru.
Espace ma dostal úplne,to auto vypadá skvelo,interier pre mna super a verzia initiale...dosť velký kandidát na výmenu Scénica 2011
len ta cena voci scenicu uz bude v pripade espace asi niekde uplne inde... ale ak na to mas tak v pohode.... potom nie je co riesit 😉
mne sa paci kadjar..... viacmenej rozvija styl a pokracuje v tom co zacal capture takze ocakavam aj tu predajny uspech.... velkostne je kadjar tiez tak akurat.... vedel by som si vybrat
novy espace mi pripomina dizajnom stary dobry avantime.... ano svojim vzhladom ( mpv skrizene s crossoverom ) sice budi respekt a zvedavost ale na nejake predajne uspechy a la captur by som to tentokrat nevidel ( aj ked pockajme si ) ...zaujimave bude sledovat ako prijmu zakaznici fakt ze klasicke mpv espace je uz defakto mrtve ... a nahradil ho crossover s vizazou niekdajsieho avantimu .. kazdopadne aj cena bude dolezita... sam som zvedavy ako sa espace uchyti ale moj odhad je ze v jeho pripade to na velky uspech nevidim ( mozem sa mylit a nemusim ) ... za cenu espacu ( 1,6 dci 160k 6A - 919 900 Kc ) sa obavam ze mnoho ludi uz pojde radsej do SUV ako sorento alebo santa fe alebo naslapany outlander .... ktore okrem ineho ponuknu tiez 7 miest a hodne imidzu a neposlednom rade aj pohon 4x4 .....
kadjaru predpovedam uspech.... u modelu espace som ale zdrzanlivy a necakam tu ziadne zazraky ..... uvidime .... az cas ukaze nakolko som sa predpovedou priblizil realite 😉
mne sa paci kadjar..... viacmenej rozvija styl a pokracuje v tom co zacal capture takze ocakavam aj tu predajny uspech.... velkostne je kadjar tiez tak akurat.... vedel by som si vybrat
novy espace mi pripomina dizajnom stary dobry avantime.... ano svojim vzhladom ( mpv skrizene s crossoverom ) sice budi respekt a zvedavost ale na nejake predajne uspechy a la captur by som to tentokrat nevidel ( aj ked pockajme si ) ...zaujimave bude sledovat ako prijmu zakaznici fakt ze klasicke mpv espace je uz defakto mrtve ... a nahradil ho crossover s vizazou niekdajsieho avantimu .. kazdopadne aj cena bude dolezita... sam som zvedavy ako sa espace uchyti ale moj odhad je ze v jeho pripade to na velky uspech nevidim ( mozem sa mylit a nemusim ) ... za cenu espacu ( 1,6 dci 160k 6A - 919 900 Kc ) sa obavam ze mnoho ludi uz pojde radsej do SUV ako sorento alebo santa fe alebo naslapany outlander .... ktore okrem ineho ponuknu tiez 7 miest a hodne imidzu a neposlednom rade aj pohon 4x4 .....
kadjaru predpovedam uspech.... u modelu espace som ale zdrzanlivy a necakam tu ziadne zazraky ..... uvidime .... az cas ukaze nakolko som sa predpovedou priblizil realite 😉
Veľké SUVčka na západe podľa mňa moc nefičia, teda aspoň som si nevšimol ich výraznejšiu prítomnosť. Espace bude atakovať hlavne S-max/Galaxy a o jeho predajnom úspechu u nás je škoda hovoriť, to je jasné.
Je mi jasne,ze cenou bude podobne ako "lacnejsie" velke SUV-ecka (tie ja nechcem).Tesil som sa na Kadjara,ale vsetku pozornost mu zobral Espace (fakt ma ocaril). Sorento ma na zivo pekny a vypada ze aj kvalitny interier,na rozdiel od SantaFe-ten bol na vystave zhuntovany uz dost.Kia je asi akoby pod Hyundai,ale stanok mi prisiel daleko krajsi.
Kadjar jistě fungovat bude, nakonec je to vařeno dle osvědčeného receptu.
Na hodnocení Twinga a Espace je ještě brzy, za mě Twingo ano a Espace ne.
Jinak Twingo tragédie, z Espacu mám rozpaky a jsem zvědavý, jak ho zákazníci přijmou.
Pro Leon je 136t za 2014 absolutní rekord, zatímco Megane dal nejvíc 465t v roce 2004 a stále slušných 270t v roce 2010.
Parqi psal, že facelift Meganu pomohl... opticky možná, ale prodejně ne... to je to co jsem chtěl napsat.
Nepozeral som teraz ako je to kategorizovane, ale viedlo ked bola kategoria do 50 000km a do 100 000 km, a do 150 000 km viedo A8. ( udaje ktore si pamätam z pred cca 2-3 rokov ) 😉
Ve finále jsem se rozhodl tohle kritérium z volby nového auta vynechat, respektive ho vzít jen jako doplňkovou informaci, jen se vyhnout "známým potížistům".
Věřím v nestrannost AutoBildu tak jako věřím v nestrannost jiných časopisů. Na auta se dívá německou optikou a hodnotí je důkladně a víceméně objektivně - dle německých priorit. Že třeba Ital nebo Holanďan má jiné představy o autě je věc jiná.
Dlouhodobé testy jsou "padni komu padni", o tom jsem přesvědčen. Pokud by AutoBild fandil VW, nikdy by neotiskl testy Touranu a Passatu.
P.S: S tymi dlhodobymi testami mas pravdu, samozrejme nevypovedaju o modely alebo o konkretnom kuse.
Za prvé - auta se objektivně hodnotit nedají. Kromě tvrdých metrik jako brzdná dráha (které ovšem závisí zase na počasí a obutí) je to hodně o pocitech.
Za druhé - největší riziko je ve stanovení priorit. Auto je věcí kompromisu, třeba jízdní stabilita jde proti komfortu. Pro výběr vítěze můžeš dát důraz na jízdní vlastnosti nebo na ten komfort a tím ovlivníš výsledek - i v případě, že se shodneš na ohodnocení jednotlivých aut.
S ohledem na předchozí bod - v Německu jsou dobré silnice a hodně dálnic s neomezenou rychlostí, proto německé testy zohledňují více stabilitu ve vysokých rychlostech apod., zatímco řidič na Ukrajině by ocenil něco jiného.
Korektura textu o které se tu mluvilo byla o tom, že nějaká část testu byla příliš podrobná, nejde o to, že by korektor zasahoval do věcných zjištění autora.
A konečně AutoBild - já v tom tvém textu žádnou obhajobu ADACu nevidím, podle mě to naopak věcně a bez eufemismů shrnuje to co se reálně stalo. Věta "Nemci dokázali klubu odpustiť a neodradili ich ani informácie, že ADAC mnohých z nich považuje za klientov druhej kategórie." podle mě nijak lichotivá není.
Jo a ještě JC - pokud člověk není schopen unést inteligentní humor na svůj účet, je to jeho problém. Pokud ten humor není inteligentní ale trapný, je to jiná kapitola, ale to není případ TG.
Podme od konca. Pre mna osobne nie je inteligentne a ani smiesne, ked niekoho nazve vrahom (prostitutok), lenivcom (mexicanov), sledrianom (francuzov, ktori by podla neho mali miesto aut vyrabat iba vino a pod.), ci chce dat pred mestom tabulu s napisom K...t meter, aby kazdy vedel, aky velky k.....t je. To je arogancia, pycha, socialna impotencia. On, ja a ty a ostatni mame sletle chvile aj slabsie. Pochopitelne pre par nepodarenych slov sa nevyhadzuje. Ja som povedal, ze s prihliadnutim na fakt, ze nemas diskriminovat nikoho a to aj v pripade, ak si JC, je ok ze isiel pred - opakujem aplikoval som na neho kriterium nediskriminacie. Ber to teda ako prakticku ukazku aplikacie kriteria.
Po poradi😒br /> Za prvé - auta se objektivně hodnotit nedají. Kromě tvrdých metrik jako brzdná dráha (které ovšem závisí zase na počasí a obutí) je to hodně o pocitech.
A k sa nedaju objektivne hodnotit, preco mam minusky ak poviem, ze skodu nechcem, ak poviem, ze auto.cz je neobjektivne, ak poviem, ze je podozrive, ze opat a opat vyhrala skoda, ak poviem, ze za svoje peniaze si kupim co ja chcem a nie co chce skoda fans komunita? Je to preto, lebo tieto kriteria nie su a kazdy ma svoje? Nie, tie kriteria su a su zaradene do viacerych kategorii (vnutorny priestor, jazda, motor, servis, prevadzkove vydavky, strata hodnoty, cena, prisp. dalsie). Vnutorny priestor sa da odmerat s colstokom, jazda cez db, test s poharom vody..., motor ma kriteria ako zrychlenie, pruznost, maximalka, servis naklady na hodinu, pocetnost prehliadok, priemerna doba na ziskanie nahradneho dielu...strata hodnoty a cena je o nakupnej cene, zostatkovej cene/amortizacii, Kcz/km, poistenie, primeranosti ceny voci cielom auta, vhodnost auta na dany ucel, poruchovost...
Druha vec je vaha danych kriterii a tu je kamen urazu (ono auto. cz nepouziva kriteria, preto o vahe kriterii skoda hovorit...ze jo), nehovorme o tom, ze 20 rocny chlapec nevie uniest, ze dostal od sefredaktora MPV a jeho kamarat 300 konove kupe, na ktore sa on tak tesil. Vahu kazdeho jedneho kriteria teda potrebuje kazda kategoria aut a kazdy typ vodicov aut svoju (kamionisti, otcovia rodim, povolanie syn, blondyna, taxikar, relly jazdec, lovec, opravar...). A zistime, ze ano, nemec a ukrajinec maju ine vahy kriterii. Kedze ani kriteria ani vahy my citatelia nevidime (pretoze neexistuju a neexistuju preto, aby sa mohol davat doraz na subjektivnost), vznikaju tieto nezmyslelne tahanice medzi diskutermi.
Posledna tema autobild. Pocul si o teorii presadenia nepresaditelneho. Je to perfekcionisticky system, ktorym je dlhodobo roznymi metodami a sposobmi plasticky formovana verejna mienka do podoby ako treba...Ak si nepocul, zisti si, otvoria sa ti oci.
Mínusky dostáváš obecně proto, že se někomu nelíbí cos napsal. Obvykle nějakou kravinu, ale třeba taky ne. V tom žádnou logiku nehledej.
Jistě že se dá změřit zpětná vazba ve volantu, tvrdost plastů nebo sedaček... ale z toho že sedačky v autě x mají tvrdost 7 a v autě y 9,5 pořád nevyčteš, jestli se v nich dobře sedí.
Pojištění, náklady na kilometr... možná jsou lidi které to zajímá... a ti si pak teda nejspíš kupují tu Toyotu 😉 . Za mě je dobře, že se v tomhle auto.cz moc nepitvá, mimo jiné proto, že třeba ta pojistka je hodně individuální.
Pokud se podíváš třeba do testů přetištěných ze SM, tak tam ty kritéria i váhy jsou.
Autobild jsem nepochopil, věta o ADAC je za mě naprosto objektivní a nehodlám to dál řešit.
Pocit z auta je tak důležitý, že není možné psát o autech bez něj. To se pak z testera stane bezduchý vyplňovač tabulek a z auta přesunovadlo z A do B s jediným relevantním kritériem TCO.
i20 zatím na auto.cz testovaná nebyla, pouze byl přetištěn srovnávací test ze SM. Zajímalo by mě, proč ty jsi tak přesvědčený o nadřazenosti i20... já docela dám na názory lidí na diskusi a třeba Ozzman jednoznačně preferuje Fabii, ač jinak patří spíš ke kritikům Škody (a jejích interiéru zejména).
Teorii jsem počul, ale žádným způsobem mi nepasuje na AutoBild nebo jeho vztah k ADACu. Čtu tu větu už asi potřetí a vychází mi z toho pořád totéž:
- ADAC podváděl v jedné anketě
- po provalení byl audit a ten prokázal manipulace i v minulosti a "pokusy o manipulaci" (?) i v jiných anketách, což vrhá podezření i na další žebříčky
- dále se prokázalo zneužívání prostředků klubu pro soukromé účely
- Němci ale přesto klub úplně neodepsali a ten funguje dál
Pokud tohle má být pozitivní manipulace, tak fakt nevím...
PS: tak jsem k tomu ještě něco přečetl a mě jako liberálovi to zní dobře. Legalizace partnerství homosexuálů? No samozřejmě, proč by jim v tom měla společnost bránit? Je potřeba neztratit ze zřetele téma samotné.
[odkaz]
Uz davno som sa tak dobre nepobavil >😁 >😁 >😁 >😁
Range Rover alebo Rollse Royce... - chapando ?
a den som mal absolutne pohodovy 😄
Ta statistika stoji uplne za PRD ! Takto ju zovseobecnit je absolutne slendrianstvo :-!
Sorry, pre mna to ma vypovednu hodnotu 0,00 ho.no :-!
Keby to malo mat nejaku vahu, museli by tam byt vypisane modely, nakolko ani taka Toyota nieje bez poskvrny, napr. vdaka Aygo-u.
Taktiez Nemci - aj BMW aj Audi aj Medo, maju vydarenejsie a menej vydarene modely. Neda sa to proste tak pausalizovat ani na vyrobcu a nieto este na nejaku krajinu :-!
Tot cele.
Ale na tej Salezianskej bol aspon majster, ktory rozumel svojej robote a robil si ju poctivo :yes:
To nechcem tu spominat nasho predajcu VW a Audi na Rosinskej a ich cachre s vymenami oleja...to bolo trochu ine kafe... :-! a keby len to. Aj to v akom stave si moj znamy mal prevziat ( lebo surne potreboval nazad ) kedysi davno svojho Allroada 1.gen... 8-s auto naklonene na 1 bok ako Costa Concordia ! a ked som tam nabehol a dal si naklusat sefa servisu, tak sa schoval do kanclu >😒]
Esteze tych servisov - dobrych - tam ale mame dost. Len treba vediet, s akym autom za kym ist. 😉
ak ano, potom je to smutne... :-!