klídek také horúce to nie je, je to zatiaľ marketing. Hardvér už zlepšiť nevedia, tak sa pustili do softu, autá budú blikať, trúbiť, kecať jak kid. Na niečo musia ľudí chytať.
Tak ono kedysi davnejsie mi to prislo cudne skor zo strany Audi - TT oznacovat ako TT S a TT RS a Q5 ako SQ5 - co evokuje sportovejsi dojem z Q5 ako z TT >:D
Ale je pravda, ze novinari by sa mali drzat oznacenia, ktore pouziva automobilka - v tomto pripade SQ5 a hotovo. :-!
Zrovna TTéčko je vzhledem k tradičním číselným řadám u Audi anomální.
Není žádné Audi A3 TT, proto není ani S3 TT ani RS3 TT, a právě u TTéčka je to pořadí označení atypické, nejedná se o pravidlo, ale naopak o výjimku (pravidlo potvrzující).
Tak jako je Audi S5, tak je i SQ5, nebo tak jako je RS 3, je i RS Q3, proto by to naopak větší "logiku" nemělo.
ok, tvoj pohlad na vec, keby som mal rozvijat ten moj, neskoncili by sme ani rano ;-)
ale:
A3 je A3, sportovejsia S3, "rennsport" RS3.
TT je sice na "jej podvozku" ale je to komplet ina modelova rada, a len pridat pismenka S a RS za oznacenie modelu sa mi zda byt malo vyrazne. Ved aj A6 je len A6, ale ked ju niekto predava, rad napise: A6 S-line packet...- ak ho ma ;-)
Preto Q5 je tiez ine nez A5. Pri A5 sa pismeno A nahradilo za S alebo RS. Pri Q5 sa pismeno Q stratit ale nemoze, nakolko treba nechat jasnu identifikaciu modelu. Je uz teda defakto jedno ( pre niekoho, ale nie pre mna ) ci to S alebo (casom - v dalsej gen.) RS bude pred alebo za oznacenim vychodzieho modelu. Ja preferujem za.
Moja logika spociva len v tom, ze ak chcem zvyraznit oznacenie sport. modelu, tak ano - dam to oznacenie dopredu. V tomto pripade mi to ale viac sedi ku TT-cku, nakolko hadam neideme polemizovat o sportovom potenciali TT a Q5 ... ;-)
Tot moj nazor. ;-)
OK, tvůj názor.
Ovšem zrovna S-line paket bych do toho netahal, je to pouze doplněk k běžném A_/Q_ modelu a nijak zásadněji auto "nedefinuje" (individuální motorizací atd.), takže dávat ho na první místo/před označení modelu by byl logicky nesmysl.
Ano, RS3 je RS3, ne RS A3 a S3 není SA3. ;-) Vytvořili tak třetí způsob značení. To není moc systémové. Nemluvě o mezerách (TTS vs. TT RS, SQ vs. RS Q).
Mezery/nemezery systémové určitě nejsou.
Postup, kdy se z A_, udělá S_/RS _, se dá použít je jednou, pokud by stejně postupovali i u Q_, vznikly by různé verze se shodným označením. U TT mohli být o poznání "systémovější" a použít označení STT a RS TT (možná bylo STT příliš podobné s STi apod.)
Dávat S/RS výhradně před označení modelu by bylo "systémovější", nebýt výjimky v podobě TT.
Chápu, že původně počítali jen s rychlými "áčkovými" modely. A přejmenovávat zavedené modely je ošemetné. Ale výsledný stav není zrovna ideální.
TTS mi tedy zní lépe než STT. Je běžnější dát označení pro rychlé verze za model, vzít to popořadě, ale musím říct, že mi Q5S (respektive Q5 S) zní víc jako výbava. Asi za to může Infiniti, které to tak používá. Pravděpodobně bych si zvykl. Ani dva způsoby značení nejsou ideální, ale moc možností nemají a BMW šlo touhle cestou také (Z4 M, X5 M, dokud tedy nepřišli s 1M). Tři způsoby si však mohli odpustit. Tím spíš, pokud neplánují nějaké sjednocení.
Kromě TT jsou tu ještě různá provedení R8 (R8 GT atd.).
Mercedes je na tom v tomhle ohledu nejlépe. Rychlá verze má dvoučíselné označení motoru a za ním navrch AMG. Pasuje jim to ke všemu, ať je to sedan, SUV, nebo roadster. Když se rozhodnou udělat rychlé V(iano), bude to fungovat také. :-) Je jen otázka, jak budou značit hybridy, nebo diesel, kdyby na něj došlo.
Zajímalo by mě z jakého důvodu vybrali USA jo aha tam jsou totiž široké prázdné silnice/dálnice a ve městěch to na těch pravoúhlých křižovatkách a semaforech nějak přežije.
Poslat ho z Vladivostoku do Lisabonu si netroufnete že? Nebo třeba z Káhiry do Kapského Města.
Ono by totiž nejspíš zůstalo stát chvíli po vyjetí >:D
"široké prázdné silnice/dálnice" ? jel jsi nekdy od Golden Gate kde s timto autem odstartuji, pres SF a pak do vnitrozemi?, pak bys nepsal o sirokych prazdnych silnicich/dalnicich, pac zrovna na startu je provoz hustej temer nonstop a jednotlive pruhy tam extra siroke nemaji, ono v jakemmkoliv vetsim US meste je to s tema prazdnyma silnicema tak trosku jinak, spise jsou neustale plne ci spise preplnene ;-)
Že by proto, že tam probíhal vývoj a připravili ho tam? Ne že by ho nemohli naložit do letadla a otestovat například v Africe, USA přeci jen představují relevantnější testovací prostředí.
podle mě to dělá z řidiče permanentního učitele autoškoly...
... sice to sám neovládá, ale nese za to odpovědnost a musí být permanentně ve střehu... Bych to nechtěl ani zadarmo. Já teda nepoužívám ani tempomat - nechápu, k čemu je dobrý, když napravo ani nalevo od plynového pedálu stejně není žádné místo, kam si odložit pravou nohu :-)
Re: podle mě to dělá z řidiče permanentního učitele autoškol
pravou nohu si odkladam pred pedal brzdy, co je natom sloziteho? a obcas se stane ze celou D11 odjedu jen na tempomat, nejvyssi zarazeny stupen a brzdy se nedotknu ani jednou (jen nakonci bud pri jsezdu na spojku, nebo u HK na ten provizorni sjezd), v tomto ohledu se tesim na adaptivni tempomat ve svem pristim aute, nebudu jako ted muset ani obcasne "packovat a cudlikovat" levackou (rukou), proste si to ohlida tempik sam podle aut predsebou :-)
Re: podle mě to dělá z řidiče permanentního učitele autoškol
než držet nohu před pedálem brzdy, tak to si jí radši položím na plyn :-) a vůbec: stejně mám divný pocit z toho, jak moc autonomně se auto i jen s obyčejným tempomatem chová >:D