Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Autonomní Audi Q5 S od Delphi pojede napříč Spojenými státy (+video)

Ze San Franciska do New Yorku má přejet bez zásahu člověka Audi Q5 S společnosti Delphi, které je vybaveno systémem autonomního řízení.
Zpět na článek
18. 3. 2015 13:19
18. 3. 2015 13:49
18. 3. 2015 13:52
18. 3. 2015 20:20
18. 3. 2015 14:07
18. 3. 2015 14:12
18. 3. 2015 14:18
18. 3. 2015 14:20
18. 3. 2015 14:48
18. 3. 2015 20:30
18. 3. 2015 22:07
18. 3. 2015 23:25
18. 3. 2015 22:20
18. 3. 2015 23:15
18. 3. 2015 23:49
18. 3. 2015 16:12
18. 3. 2015 17:50
18. 3. 2015 18:44
18. 3. 2015 20:18
18. 3. 2015 22:08
19. 3. 2015 07:50
Avatar - Hittman
18. 3. 2015 13:19
Jsem
staromódní, rád řídím a mám věci pod kontrolou. To je jako mít manželku a na dítě jít pro umělené oplodnění, to raději mám také ve své "režii"....
Rozbalit vlákno
3
18. 3. 2015 13:49
Re: Jsem
klídek také horúce to nie je, je to zatiaľ marketing. Hardvér už zlepšiť nevedia, tak sa pustili do softu, autá budú blikať, trúbiť, kecať jak kid. Na niečo musia ľudí chytať.
18. 3. 2015 13:52
Re: Jsem
takze doktorovi co to umele oplodneni provadi, tak "sefujes" a on ti vlastne jen asistuje a vede abys to nahodou nepo...? >:D
Avatar - JDM
18. 3. 2015 20:20
Re: Jsem
tak na to umělé oplodnění lidi nechodí protože se jim to nechce dělat postaru ;-)
Avatar - boost.
18. 3. 2015 14:07
"Q5 S"
Pane redaktore, jste si opravdu jistý, že to auto se jmenuje Q5 S? Spíše SQ5, ne? ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - white label
18. 3. 2015 14:12
Re: "Q5 S"
Taky mě to hned bodlo do očí, leda, že by si jimi upravenou verzi "SQ5" přejmenovali na "Q5 S" přímo u Delphi.
Avatar - boost.
18. 3. 2015 14:18
Re: "Q5 S"
Pokud je toto originální tisková zpráva, tak v ní ani název auta vůbec nezmiňují. [odkaz]

Takže jeden web to napsal špatně a několik dalších vč. Auto.cz se přidalo. Opisálci. 8-s
Avatar - white label
18. 3. 2015 14:20
Re: "Q5 S"
Jo, vypadá to tak, že to nějaký český web popletl a ostatní to od něj opisují i s chybou.
Třeba tady je to dobře (i když s mezerou):
[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
18. 3. 2015 14:48
Re: "Q5 S"
Tak ono kedysi davnejsie mi to prislo cudne skor zo strany Audi - TT oznacovat ako TT S a TT RS a Q5 ako SQ5 - co evokuje sportovejsi dojem z Q5 ako z TT >:D
Ale je pravda, ze novinari by sa mali drzat oznacenia, ktore pouziva automobilka - v tomto pripade SQ5 a hotovo. :-!
Avatar - white label
18. 3. 2015 20:30
Re: "Q5 S"
Zrovna TTéčko je vzhledem k tradičním číselným řadám u Audi anomální.
Není žádné Audi A3 TT, proto není ani S3 TT ani RS3 TT, a právě u TTéčka je to pořadí označení atypické, nejedná se o pravidlo, ale naopak o výjimku (pravidlo potvrzující).
Tak jako je Audi S5, tak je i SQ5, nebo tak jako je RS 3, je i RS Q3, proto by to naopak větší "logiku" nemělo.
Avatar - AUDIRS6
18. 3. 2015 22:07
Re: "Q5 S"
ok, tvoj pohlad na vec, keby som mal rozvijat ten moj, neskoncili by sme ani rano ;-)
ale:
A3 je A3, sportovejsia S3, "rennsport" RS3.
TT je sice na "jej podvozku" ale je to komplet ina modelova rada, a len pridat pismenka S a RS za oznacenie modelu sa mi zda byt malo vyrazne. Ved aj A6 je len A6, ale ked ju niekto predava, rad napise: A6 S-line packet...- ak ho ma ;-)
Preto Q5 je tiez ine nez A5. Pri A5 sa pismeno A nahradilo za S alebo RS. Pri Q5 sa pismeno Q stratit ale nemoze, nakolko treba nechat jasnu identifikaciu modelu. Je uz teda defakto jedno ( pre niekoho, ale nie pre mna ) ci to S alebo (casom - v dalsej gen.) RS bude pred alebo za oznacenim vychodzieho modelu. Ja preferujem za.
Moja logika spociva len v tom, ze ak chcem zvyraznit oznacenie sport. modelu, tak ano - dam to oznacenie dopredu. V tomto pripade mi to ale viac sedi ku TT-cku, nakolko hadam neideme polemizovat o sportovom potenciali TT a Q5 ... ;-)
Tot moj nazor. ;-)
Avatar - white label
18. 3. 2015 23:25
Re: "Q5 S"
OK, tvůj názor.
Ovšem zrovna S-line paket bych do toho netahal, je to pouze doplněk k běžném A_/Q_ modelu a nijak zásadněji auto "nedefinuje" (individuální motorizací atd.), takže dávat ho na první místo/před označení modelu by byl logicky nesmysl.
18. 3. 2015 22:20
Re: "Q5 S"
Ano, RS3 je RS3, ne RS A3 a S3 není SA3. ;-) Vytvořili tak třetí způsob značení. To není moc systémové. Nemluvě o mezerách (TTS vs. TT RS, SQ vs. RS Q).
Avatar - white label
18. 3. 2015 23:15
Re: "Q5 S"
Mezery/nemezery systémové určitě nejsou.
Postup, kdy se z A_, udělá S_/RS _, se dá použít je jednou, pokud by stejně postupovali i u Q_, vznikly by různé verze se shodným označením. U TT mohli být o poznání "systémovější" a použít označení STT a RS TT (možná bylo STT příliš podobné s STi apod.)
Dávat S/RS výhradně před označení modelu by bylo "systémovější", nebýt výjimky v podobě TT.
18. 3. 2015 23:49
Re: "Q5 S"
Chápu, že původně počítali jen s rychlými "áčkovými" modely. A přejmenovávat zavedené modely je ošemetné. Ale výsledný stav není zrovna ideální.

TTS mi tedy zní lépe než STT. Je běžnější dát označení pro rychlé verze za model, vzít to popořadě, ale musím říct, že mi Q5S (respektive Q5 S) zní víc jako výbava. Asi za to může Infiniti, které to tak používá. Pravděpodobně bych si zvykl. Ani dva způsoby značení nejsou ideální, ale moc možností nemají a BMW šlo touhle cestou také (Z4 M, X5 M, dokud tedy nepřišli s 1M). Tři způsoby si však mohli odpustit. Tím spíš, pokud neplánují nějaké sjednocení.

Kromě TT jsou tu ještě různá provedení R8 (R8 GT atd.).

Mercedes je na tom v tomhle ohledu nejlépe. Rychlá verze má dvoučíselné označení motoru a za ním navrch AMG. Pasuje jim to ke všemu, ať je to sedan, SUV, nebo roadster. Když se rozhodnou udělat rychlé V(iano), bude to fungovat také. :-) Je jen otázka, jak budou značit hybridy, nebo diesel, kdyby na něj došlo.
Avatar - MGRR
18. 3. 2015 14:18
v CZ nikdy nic takového nebude
Je ostuda přejet hranice do CZ z jiné země...
Jaké silnice, takový národ...
Rozbalit vlákno
1
18. 3. 2015 14:35
Re: v CZ nikdy nic takového nebude
[odkaz]
18. 3. 2015 16:12
Proč nejede
Zajímalo by mě z jakého důvodu vybrali USA jo aha tam jsou totiž široké prázdné silnice/dálnice a ve městěch to na těch pravoúhlých křižovatkách a semaforech nějak přežije.

Poslat ho z Vladivostoku do Lisabonu si netroufnete že? Nebo třeba z Káhiry do Kapského Města.
Ono by totiž nejspíš zůstalo stát chvíli po vyjetí >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - AUDIRS6
18. 3. 2015 16:24
Re: Proč nejede
...tak pokial by to nebol full-pancier, tak asi netrufli >:-[]
18. 3. 2015 16:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 3. 2015 17:50
Re: Proč nejede
"široké prázdné silnice/dálnice" ? jel jsi nekdy od Golden Gate kde s timto autem odstartuji, pres SF a pak do vnitrozemi?, pak bys nepsal o sirokych prazdnych silnicich/dalnicich, pac zrovna na startu je provoz hustej temer nonstop a jednotlive pruhy tam extra siroke nemaji, ono v jakemmkoliv vetsim US meste je to s tema prazdnyma silnicema tak trosku jinak, spise jsou neustale plne ci spise preplnene ;-)
18. 3. 2015 18:44
Re: Proč nejede
Že by proto, že tam probíhal vývoj a připravili ho tam? Ne že by ho nemohli naložit do letadla a otestovat například v Africe, USA přeci jen představují relevantnější testovací prostředí.
Avatar - JDM
18. 3. 2015 20:18
Re: Proč nejede
však o to asi půjde především ne? využití autonomního automobilu při dlouhých přesunech po nekonečných dálnicích ;-)
18. 3. 2015 22:08
auto
Tady se někdo snaží vymyslet autobus. Tam se taky jen sedí a nudí se.
Rozbalit vlákno
1
19. 3. 2015 07:50
Re: auto
v dnesni dobe technologii do kapsy a nudit se?
Avatar - Barry Lyndon
19. 3. 2015 13:00
podle mě to dělá z řidiče permanentního učitele autoškoly...
... sice to sám neovládá, ale nese za to odpovědnost a musí být permanentně ve střehu... Bych to nechtěl ani zadarmo. Já teda nepoužívám ani tempomat - nechápu, k čemu je dobrý, když napravo ani nalevo od plynového pedálu stejně není žádné místo, kam si odložit pravou nohu :-)
Rozbalit vlákno
3
19. 3. 2015 13:10
Re: podle mě to dělá z řidiče permanentního učitele autoškol
pravou nohu si odkladam pred pedal brzdy, co je natom sloziteho? a obcas se stane ze celou D11 odjedu jen na tempomat, nejvyssi zarazeny stupen a brzdy se nedotknu ani jednou (jen nakonci bud pri jsezdu na spojku, nebo u HK na ten provizorni sjezd), v tomto ohledu se tesim na adaptivni tempomat ve svem pristim aute, nebudu jako ted muset ani obcasne "packovat a cudlikovat" levackou (rukou), proste si to ohlida tempik sam podle aut predsebou :-)
Avatar - Barry Lyndon
19. 3. 2015 14:38
Re: podle mě to dělá z řidiče permanentního učitele autoškol
než držet nohu před pedálem brzdy, tak to si jí radši položím na plyn :-) a vůbec: stejně mám divný pocit z toho, jak moc autonomně se auto i jen s obyčejným tempomatem chová >:D
19. 3. 2015 16:00
Re: podle mě to dělá z řidiče permanentního učitele autoškol
ne drzet nohu pred brzdou, mam ji polozenou na podlaze pred brzdou

ale jako jezdi si jak je ti libo, sak ty jsi ridic auta ;-)