dnes som bol na DOD vyskusat Xko. Auto vyborne, pekne, moderne ale relativne dost drahe (ale to aj konkurencia v tejto triede). Pozitivum je, ze uz je v cenniku zaradeny aj 6st TCT automat k benzinu 1,4T.
Zabila ma ale informacia, zevraj Freemont konci...... ten šašo v svetriku zabije Fiat podla mna do troch rokov uplne.
Freemontu by bola škoda, známi ktorý ho má si ho nevie vynachváliť ako poctivý kus auta za dobré peniaze. Nevieš, končí teda aj Dodge Journey, alebo ho len Fiat prestane rebrandovať?
P.S. A možno končí len názov Freemont, a budeme to mať Fiat Grande 500 XXL. >:D
taky jsem tam byl.. a mně to teda drahý nepřišlo. Jediný srobnatelný je 1.4 turbo s dvouspojkou... a tak je rozdíl 2.000,- slovy dva tisíce.
Yeti na konci životnosti, s motorem s nevalnou pověstí... a dražší příplatkovou výbavou... proti novince, svěží a útulné. S osvědčeným motrem - a dobře, dvouspojkou ještě neověřenou.
Mně to teda přišlo jako 1:0 pro Fiata. ;-)
Jinak už jsem to psal mockrát: ten název mi nesedí... ale to auto je fakt příjemné.
A na druhou stranu lepší třikrát skoro stejnej název pro různý auta... než tři názvy pro víceméně stejný auto. ;-)
OPEL MOKKA by byl lepší volba.
FIAT se designem předvedl a konečně je nějaká mutace 500 pěkná!
Jen to zabíjí nesmyslná cena.
Dopadne asi jako Sedici...prodeje byly mizerné a bratrského Suzuki SX4 se prodávalo 10* tolik.
Snad nezruší tradiční Punto. Další derivát 500 by byl velký omyl.
To auto nekupují jen ženské.
Pro mě je to lepší auto... takže dokud není dražší, tak je to OK... a ono je levnější, jen o málo.
A přitom je spolehlivější, servisně méně náročné, na opravy levnější a uživatelky příjemnější.
Pokud se opravdu chystáte koupit 500x tak gratuluji, také o něm uvažuji... časem.. pro drahou polovičku. Ale počkám až si to sedne a nebude to taková novinka. Ale i tak si myslím, že vzít dneska "opening edition" se nemusí opakovat a s tou výbavou je to paráda. S fiaty mám pár zkušeností a kecy o "německých anebo japonských" autech mě neberou. Nejsou v ničem jiná. Oproti dnešnímu fiatu možná i horší (hlavně němci, japonce nemohu soudit). Každopádně nejste sám kdo to něm vážně uvažuje. Já také...
Model na konci životnosti je právě naopak velké plus. Netrpí porodními bolestmi a všechny zásadní konstrukční problémy by měly být vychytané a odladěné. Naopak kupovat novinku je ruská ruleta. I to nešťastné HTP se škodovce před koncem životnosti podařilo odladit >:-[]
(popravdě mi z koncernových motorů není nic sympatické, uvidí se co předvedou nové TSI s řemenem. vybírat auto na nájezd do 15-20k ročně, tak je z koncernu HTP nejžhavější adept)
tohle napsaat o autě s původním TSI motorem,kterej má objektivně životnost tak 80 až 100 tis km, při slušném zacházení... to teda chce už docela silnej žaludek.
a to je kolko? lebo moji znami uz maju renaulty 12 rokov a furt nic a su rozhodnuty ist do noveho :-! alebo poznam aj takych co vymenili o2 za dve sandera tak neviem asi mas zlu karmu a ani sa nedivim a pamataj lepsia picha na kapote ako cocot za volantom ;-) neches jednosmernu leteku niekde do sirie? ach jaj s tebou sa ten zivot zahrava :'-( chudak stary senilny :'-(
než firma rendlík a spol. Takže když společně se Suzuki udělali SX4/Sedici, tak zatímco SX4 se prodávala dobře, Sedici byl víceméně propadák. Důvod je jasný - nedůvěryhodná značka. Pokud dnes udělají menší SUV na zaplnění prázdného místa po Sedici a dají mu značku Fiat, bude se obchodní neúspěch opakovat. Stejné je to s Fiat 500 nuovo, který byl na začátku miloučkým retro vozítkem, ale jakmile ho začali nafukovat, tak výsledek hořkne :no:
Některé automobilky by pro svůj obchodní úspěch udělaly lépe, pokud by svoji chráněnou známku pro negativní konotace u zákazníků raději poslali do muzea... :-!
Kde jsou tu casy? To Fiat jeste vyrabel velka auta, na kterych si asi nejvic znicil povest.
Pri uvedeni myslim Arduina, nebo neceho podobneho autori hrde uvedli Made in Italy a nasledne se strhla boure prispevku od uzivatelu, ze si nemysli, ze Italy je neco jako Germany a hadali se co je lepsi Cina nebo Italy. Italove jsou asi hrdi na svou krajinu, ale u zakazniku to moc pochopeni nema.
No a to je o tom vnímání trhu, marketing Fiatu to nezvládl a nasadil ceny vysoko a to se mu vymstilo. No u 500L je to podobně, ikdyž o chlup lepší ;-) Za rok 2014 prodaných v ČR 1045ks - je to málo nebo moc? Fiat je více méně vnímán jako low end s nevalnou pověstí a servisem v ČR.
Nicméně věřím, že novodobá auta s tím nemají nic společného ;-)
hmm.. ale to je problém spíš Čechů, než Fiata... že jsme tak náchylní na vymytí mozků a řídíme se víc reklamou, sousedama a hlasem hospody, než vlastním rozumem.
Myslíš tím FIAT 500L, který s přehledem vládne segmentu malých MPV? Před druhým v prodejích má prodeje vyšší o 45%?a navýšení ročního prodeje o 26%. Je to ten 500L o kterém mluvíš?
o konci Freemontu mi to povedal kamarat predajca ako zatial neoficialnu ale hotovu informaciu. Tym padom fiat nema co ponuknut 4-5clennym rodinam, kedze nie kazdemu je Living po vôli a neda sa nakonfigurovat s normalnym motorom a automatom.
A ze ten panko v svetriku je šašo - na tom trvam. Kym neprisiel, Fiat bol pojem a vyrabal auta, ktore boli predajne vacsi uspech ako dnes. Okresanie modelov na radu 500 a vyhlasenie, ze Fiat uz nebude masova znacka je podkopnutie stolicky pod sibenicou.
odpovím já pro všechny minulé a budoucí rýpaly:
Marchionne přišel do Fiatu v roce 2003, takže Evropský podíl Fiatu v roce 2003 vs 2014+evropská konkurence Fiatu vyjma VW Group:
Fiat: -0,97%
Ford: -1,15%
Citroen: -1,67%
Peugeot: -2,27%
Opel: -2,52
Renault: -3,84%
No, jestli ono ale není důležitější, že za rok 2004 (kdy popravdě Marchionne na pozici CEO nastoupil) měl Fiat ztrátu 730 milionů €... a za rok 2010 vykázal zisk cca 600 milionů € a za rok 2011 - tedy poslední před připojením Chrysleru pak 1.651 milionů €... ano, jednu miliardu, šestsetpadesát jeden milion euro... tak jestli tohle není úspěch, tak už nevím.
A že to dokázali při nižších prodejích je jen dobře. Planeta je už teď plná plechovek a není nutné ji zahlcovat dalšími rychleji jen proto, aby firmy víc vydělávaly...
Jo a zisk skupiny FCA za rok 2013 ( zatím poslední známý) je cca 3,4 miliardy €... čistý 2 miliardy po zdanění... takže jo, je to fakt patlal ve svetru...
:-P
To spíš byla reakce na tu masovost a jak dneska nic neprodávají a ostatní prodávají miliony aut. Souhlas o peníze jde na prvním místě a o to víc si zasluhuje spíš uznání, než opovržení. A chce to vidět souvislosti ;-)
Neboj, on vám ten zisk pojede dolů, fiatu pekelně, ale opravdu pekleně ujíždí v USA vlak.
Pentastary na motory GM nestačí už ani omylem, sou absolutně ve všem horší - menší výkon, horší spotřeba, nemaj vypínání válců, nemaj přímý vstřik, emise horší.....
9st. převodovky sou omyl a nefungují jak mají a 6ti a 8st převodovky maj už dnes všichni, palubní systémy, dispelej a infotaiment má Chrysler taky daleko horší, omezená paleta modelů, zastaralé modely Town and Country, Caravan, neúspěšný Dart, kterému prodeje narostly jedině díky ukončení Avengeru, jinak by to byl úplně propadák, neúspěšný Viper, který nemá prodejní porčty ani na ty nejdražší verze Corvette, klasické, ale leta nemodernizované V8 HEMI, 3 modely u chrysleru sou výsměch, víc modelů má i Lincoln >:D
A jestli tohle chtěj yměnit, tak musí ale krutě investovat a obří balík.
Zřídka kdy má pravdu, ale na tom nesejde, vždycky se těším, až začne to lynčovaní, >:D občas si taky rád kopnu do Toppera, ale ten se poslední dobou zlepšil.
Co to zase meleš? Tobě fakt vod toho srovnání s Vyvadilem přeskočilo >:D
A jestli mám věřit tobě že letošní Ženeva byla fenomenální nebo Kylii že byla slabší než minule tak to je fakt snadná volba. Nápověda: Dám na toho s kym mám stejnej názor na anexi Krymu :-)
pozeram, ze este nemas dost >:D
kasli na to uz prosim ta, a ak mas zaujem tuto frasku nejako dat na uveritlnu mieru, tak popros Kylie, nech sa tu ukaze, budem mat aj ja dusicku na mieste, ze nezijem v klame. ;-)
Za houby stál Autosalon Salzburk, letošní Ženeva byla slabší než dřívější ročníky. A jo z vás dvou dám radši na toho s kym sdílim názor na anexi Krymu. Až přestaneš bejt v týhle šílený křeči tak si to přečti eště jednou třeba to pochopíš ;-)
Takhle narychlo sem žádný hodnocení letošní Ženevy nenašel ale když mrknu na to místní [odkaz] že nejvíc zaujala Kia Sportspace Fabia v černočervený nebo Mazda CX-3 a Seat 20V20 tak nepřekvapí že Kylii to přišlo jako slabší ročník >:-[]
Ku Kii som si vybudoval vcelku pozitivny vztah.
Nechcem to nejako precenovat a pausalizovat, ale Peto si tam robi fakt dobru robotu :yes:
Defakto len pokracuje, kde s Audi prestal, a ak sa na to zadivas poriadne a na to, ako sa snazi aj do interierov vniest Nemecky poriadok a kvalitu, bude ( ak uz teda teraz nikto nebere ) ich fakt treba zacat brat vazne ! :yes:
Teraz ide o to, ako proeuropsky sa postavia k ponuke pohonnych jednotiek pre novu Optimu. Ak bude silna nafta, 4x4 a planovany kombik sa bude hodne podobat na Sportspace, tak uspech je defakto zaruceny. Co znamena zaruceny ? - no niekolko nasobne vyssie predaje oproti aktualnej Optime si viem predstavit. Jasne ze nebude hned atakovat Passata, Mondeo, Supa, Insigniu...ale take "best of the rest" by mohla byt....a casom aj viac.
Na rovinu - keby stal Sportspace vedla Prologue Avantu, asi by som im venoval rovnako vela casu ! ;-)
Ty snad fakt musíš bejt ten Vyvadil, jinak taková křeč neni možná [odkaz] [odkaz] >:D
Bavíš jak mě posíláš na kurzy vaření máš hysterák a děláš aféru jen z toho že Kylii nenadchnul autosalon v Ženevě a zklamal v Salzburku ale tobě se říct nic nesmí :yes:;-)
Použiju tvuj přístup: Kde sis přečet že Kiu Sportspace Kylie s Buřtíkem vidí jinak? Najdi to nebo tě budu brát za naprosto neseriozního slintala. Jak chutnaj vlastní metody? >:-[]
To fakt nevim jestli můžu slíbit. Holčičky sou někdy zásadovější než my a ona je jejich královna :-)
Ale už jsme se bavili že by mohla napsat něco vo jejim novym autě tak to bych moh zkusit naťuknout
A s těma výstavama to nebyl vtip nevim co se na tom Gilgitovi nezdá. Ta včerejší prej stála úplně za houby snad jen nějakej F-Type Coupe jí padnul do noty
ja sa bavim o image fiatu, o modelovej palete a o predajoch. Punto I, brava, ale aj stilo sa predavali vcelku fajn. Bravo horsie, stredna trieda nula kedze vypadla aj alfa 159 aj croma, sedici bola nula, punto taha 10 rok a v tabulkach uz nefiguruje velmi dlho. Panda III je dalsi mrtvy model podla poctu na ulici a 500L sa sice v europe predava ako tak, ale to nie je portfoli. Zacina mi to pripominat ponuku Skodovky v 1998. Felicia a Octavia. to uz len je portfolio....
K tomu tie keci šaša v svetríku - čo kvartal, to nove plany a prehlasenia. A tak uz pred dvoma rokmi hotovy nastupca Punta bol zruseny, lebo vraj nebol spravny cas a boli by s nim velke vydaje. Parada, ked nepredavaju nic, nemaju ani vydaje to je pravda...
Pisem to preto, lebo Fiat mam a som ich fanusik, ale z momentalnej ponuky by som si auto pre rodinu vybral len velmi tazko.
popravdě - jestli je informace o konci Freemonta stejně spolehlivá jako informace o stavu Fiata při nástupu Marchioneho - tak si ho užijeme ještě dlouho.
;-)
Mně to zní tak, že Freemont skončí po nástupu toho velkýho skoro SUV, o kterém se tady píše = někdy v roce 2017... a to je docela možný.
vychadzaju Tiguan, Mokka a Yeti, coby priami konkurenti ocividne horsie. Yeti v prostrednej vybave je priam sockakchar.
Velmi si na tomto aute dal Fiat zalezat a vysledok je na skutocnu pochvalu.
Plakat nad cenou, ked Tiguan 1.4 120k zacina na 21000Eur, Mokka 1.4 140k zacina po zlave na 17500Eur a 500X 1.4 140k na 18000 je uplne smiesne a daktori ocividne nevedia, o com hovoria.
Stary, senilny a blby Adolf. To nie je F500, ale F500X. Pokial rozdiel nevidis, navstiv ocneho a subezne aj psychiatra. Jedno pismenko v tomto pripade robi zasadny rozdiel.
No, tak to mi řekni v čem? F500X je výrazně menší auto než Tiguan a hlavně cílí na jinou skupinu zákazníků. Reálně ho můžeš srovnávat s Yetim, Mokkou a třeba bratříčkem Jeep Ranegade ;-)
Ano je, v každém ohledu, rozměry, kufr (-100l) atd. Navíc s Tigim utáhneš až 2500kg přívěs, o čem se ti u F500X může jen zdát - 1200kg max. Prostě F500X je jinak zaměřený, více do města. Proto srovnání s auty jako je Mokka, Renagade, Yeti a možná i Countryman ;-)
Já proti F500X nic nemám, jako malé SUV se mi líbí, ale srovnávat ho s Tiguanem je prostě blbost...
ale jo, větší je, to je fakt... já jsem mluvil o tom, že mi X je příjemnější.
Pokud bych potřeboval tahat 2500kg, tak si na to 500 opatřovat nebudu, to se nedá popřít... ale já osobně ani Tiguana ne.
Už jsem to tady párkrát psal, ale pro jistotu: já se neposmívám lidem, co si ho koupí... jen jsem alergickej na bezhlavé adorování říšských plechovek a plivání na Italy - když ani jedno není pravda.
Porovnavat auto podla moznosti tahat brzdeny prives by mi nenapadlo ani vo sne.
Kufr Tiguana je sice 470L, ale akurat virtualny, realne ma vyuzitelnych zhruba 100L menej, ked mas dojazdove koleso. Papier znesie vela a kufor nezniesol ani zimnu lyzovacku pre dvoch, museli sa obsadit aj zadne sedacky.
Rozmerovo je Tig. dlhsi o 15cm a 10cm vyssi, to je vsetko.
Pozri si testy Yeti vs. Tig. vs. ....hocico...podla teba su vsetky nespravne?
Stači se u 500X podivat na ten interier z hračkařstvi a hned musi byt jasne že tyhle dvě auta si konkurovat rozhodně nebudou. O rozdilnosti třid se už vubec nema cenu bavit.
Už jenom to, označit 500X za krabici svědčí o tom, že ji neviděl ani zvenku, natož aby v ní seděl...
Je to zase po čase auto, který se mi opravdu líbí. Usměvavý, neagresivní, přitom prostorný a pohodlný... ale to zjistí až ten, kdo si ho obejde zvenku, sedne si dovnitř... a povozí se.
Mrzí mě, ža zatím není dostupná ta základní verze = 1.6. Teda objednat se dá - myslím jako na vyzkoušení.
Mám už svoje roky a říkám si, že by mi tohle auto mohlo chvíli vydržet... a ta 1.6 bez udělátek typu start a stop by potenciálně měla vydržet dlouho.
Otázka je, jak pojede. Přece jen to není malý auto...