Komu nestačí běžný Prius, může od roku 2012 zvolit odvozené MPV s přídomkem Plus. Dodnes jediný hybridní velkoprostorový vůz na trhu prošel nedávno lehkou modernizací zaměřenou především na vzhled.
TCO Priusu bude uplne mimo peloton a to tim spatnym smerem. Staci se podivat na propad ceny techle aut a to spotrebou ve meste nenazene. Servisni naklady u noveho auta TCO moc neovlivni, protoze skoro kazdy vyrobce dnes nabidne za relativne rozumne penize rozsirenou zaruku.
tak to doufám, že jako každý správný ekomajitel Priusu ihned pošleš ten starý do šrotu jak to ekologové mají rádi. Méně CO2 je méně CO2, co naplat >:-[]
To právě ne, zvlášť ne u Priusu+. A tahle věc mě fakt netrápí. Zrovna si kamarád koupil BMW 7, které stálo kdysi 2 mega, za 150.000 :-) Vždyť auto není zlato, ale spotřební zboží.
Třeba Citroën Picasso rozdávají v áčkách u brány každému desátému návštěvníkovi, když už ho tady někdo tak velebil >:-[]
je mi úplně jedno, kde je roletka, ať je třeba na střeše... Podstatné pro mě je, co dostanu pod roletku a především pak jak vysoko je podlaha zavazadelníku a nakládací hrana. A přesně tady P+ selhává na plné čáře, bohužel si myslím, že naprosto zbytečně...
ale tohle je přeci úplně zcestná úvaha. Když mám kupovat ojetinu Priuse, tak budu porovnávat s ojetinou klasického MPV. A i když propad ceny hybridu je mnohem drsnější, tak stále není co řešit. Dieselové MPV bude mnohem výhodnější, a to i když přičtu výměnu DPF, dvouhmoty, turba i vstřiků zároveň >:D
ale jo, mít CNG plničku někde k ruce, tak neváhám ani vteřinu.
I když bych si dal pozor na zůstatkovou hodnotu a informoval bych se, jak je to s životností tlakových nádob ma CNG. Stále totiž platí, že po bazarové Octavii TDI se jen zapráší. Ale s CNG?
Twizzy jsem zkousel v Monacu, tam se propleta jak zizala :-) Zoe maji pozornosti uniklo, dik za tip. Ale stejne bych ojety elektromobil asi nebral, kolik toho jeste ma pred sebou? Nikdo nevi... A investice do baterii je, bohuzel, nemala.
Nesouhlasim.
Kufr je u P+ docela dost velky, ma pravidelny tvar a jen tak na pohled bych do nej napriklad velky kocarek nacpal cely i s korbickou, coz se napriklad do Octavie liftback proste nepovedlo. Zkus se podivat treba sem: [odkaz] jak je umistena roleta - je skoro v polovine vysky operadla, mrkni jinam, jak davaj roletu treba ve Fabii: [odkaz] - je prakticky v polovine operek hlav.
Tak se honi litry.
A jak uz jsem psal - NAVIC (to je to PLUS) ma tenhle Prius v kufru dve dalsi sedadla a pod podlahou jeste hlubokou schranku.
To, co ty mas za totalni selhani je podle me slusny uspech, i do auta, nacpaneho bateriemi, dokazali dat plnohodnotny kufr a jeste do nej dodat i dalsi sedadla.
mariachi zkoušel jsem dva elektrické renaulty Twizy a Zoe. Twizy je hračka [odkaz] , ale roční Zoe se dá koupit v D a F od 11.000€. Zoe se mi hodně líbí. Ale pro moje potřeby zatím není. [odkaz]
No takové auto neexistuje, čímž se to posouvá trošku do teoretické roviny. Je srovnatelné auto třeba S-Max s naftovým dvoulitrem?
TCO vidím jako jedinou reálnou šanci Priusu+ jak z toho srovnání vyváznout, protože při srovnatelné kupní ceně ho podle mě libovolný konkurent zadupe do země, mimo jiné dynamikou.
Uprimne rikam, ze kdyby ta nizka cena za jizdu elektromobilem nestala tak neskutecne moc penez, tak bych uz daaaavno jezdil do prace / z prace nejakym elektro-plecho-kolcem. Ale pocty jsou jednoduche a matematika nepusti: Kdyz do / z prace najezdim rocne cca 13500 km (a to nepocitam dovolene a jine "vyluky"), tak pri cene ciste za palivo by to pri spotrebe 6l/100km udelalo nejakych...cca 26 000,-
A jestlize je rozdil v cene mezi, rekneme, elektrickym VW Up a normalnim benzinakem VW Up asi 250 000,-, tak kdy se mi aspon srovnaji ceny? Drive, nez za deset let ani omylem a to pocitam, ze na elektriku budu jezdit zadarmo, coz neni realne, a break even to zase posunuje nekam k dalsimu priletu Halleyovy komety.
Za alternativu muzes pouzit stejne velke auto se stejne vykonny motorem a se stejnou realnou spotrebou a automatickou prevodovkou od stejne znacky.
TCO? No hybridni auto stoji stejne jako alternativa definovana vyse. Za servis zaplatis jen za garancky. Alespon to plati u Toyot. No u nich to plati obecne :-)
Jak jsem napsal, u některých aut... ne u všech. A i kdyby nebyl slyšet, pořád to může být nelegální. Stejně tak opustit nastartované auto (dnes je možná lepší říct aktivované, nebo zapnuté :-) ). Navíc jsem předpokládal, že se bavíme o odpočívadle, ne o stání někomu pod okny.
já ti někde zpochybňuji Tvoji volbu? Ok, Ty seš spokojený, beru.
Ale odhlídni od sebe a začni přemýšlet o racionálních argumentech. Prius+ je možná praktický Prius, ale nepraktické MPV. A ve srovnání s MPV zkrátka nedává při běžných potřebách smysl. Spotřeba a provozní náklady dvakrát zázračné nejsou, pořizovací cena je krutě vysoká a o praktičnosti běžného MPV si může P+ nechat jen zdát...
Co takhle porovnat náklady s něčím normálním? Srovnání nákladů Priuse s Range Roverem beru jako dobrý žert, to je asi jako kdybych srovnával dovolenou u Mácháče s cestou kolem světa >:D >:D
bez parkvoací kamery ani ránu - parkování na cm a naváděcí pruhy spolu s trasou dle natočení volantu jsou silně návykové
parkovací aistent je super zaparkuje mezi auta sám jak podélně tak příčně... jen pro příčně tam musí být na zemi čáry... jinak se nechytá...
auto si Vás hlídá jak jen může... a když se mu něco nelíbí tak píská...
couváš? - písk - písk - písk...
nezapnul ses? - písk - písk - písk...
nechal jsi zapnutý motor? - písk - písk - písk...
nechal jsi vevnitř klíčky? - písk - písk - písk...
nezavřel jsi dveře? - písk - písk - písk...
vtipný je samonastartování, když někde stojíte a třeba jen vylezete ven pro něco do kufru a auto si usmyslí, že dobije baterky...
vestavěná navigace funguje a navádí bez problémů, zvládá i trafic info...
audio nejlépe hraje s DAB a při připojení USB nebo Bluetooth... FM je je zastřené a nekvalitní... a oproti faceliftu je štěrbina na CD skrytá pod panelem, což mi v dnešním světě kompjutrů USB a mobilů přijde lepší...
a víčko nádrže je vlevo... takže na benzince většinou frontu nečekáte
Jasny. Tohle vsechno muze byt pravda, ale me spis desi ty skody, ktere to napacha jeste predtim, nez se suroviny dostanou do te uzasne zelene tovarny. Studii ns ekologickou stopu priusu bylo dost, zalezi co clovek povazuje za objektivni a cemu chce verit. Nevadi mi lidi, kteri si prius vybrali na zaklade objektivniho srovnani vozu s ostatnimi. Vadi mi ti, kteri si ho koupi, protoze prius.
Karrel tak to já na 30 tuším 46 a 53. Hrozná buzerace z kopečka na Spořilově a v Krči- takže ještě ke všemu při nabíjení. Holt to nabíjení přece jen občas něco stojí... ;-)
celkem me zarazi, ze to co tu vypisujes jako klady Priusu (a souhlasim s nima), tak presne to nebudes mit u Mirai o kterem jsi napsal ze si ho hned jak to pujde take koupis?
XTad, nechci vyvolat vášně, ale já si myslím, že ano. Vyrábí si elektřinu a ve městě nedělá nepořádek. Teď jsem vezl kluka na fotbal a zpět a ukázalo mi to 2,5 litru- to je jako u skůtru.
Dovolím si zkopírovat část mojí recenze o výrobě a dopravě priusů:
VÝROBA
Prius se vyrábí v supermoderním závodě s ekologickými atributy, tedy v továrně, jaká k vozu šetrnému pro životní prostředí rozhodně patří.
Pýchou závodu Tsutsumi jsou plochy s bohatou vegetací a alternativní zdroje energie. Čistička použité vody vypouští dokonce pětkrát čistší vodu než je v řece, z níž se do závodu čerpá. Denně automobilka spotřebuje pět tisíc tun vody, kterou takto vrací do řeky.
Zajímavostí je výroba elektrické energie v slunečních článcích, jež pokrývají střechy továrních budov spolu se zatravněnými plochami. Poprvé byly namontovány v březnu 2008 s kapacitou 2000 kW, což odpovídá spotřebě pěti stovek domácností, uspoří 740 tun CO2 ročně a také 2500 sudů ropy po 200 litrech objemu. Dalším z vrcholů ekologických opatření je fotokatalytický nátěr továrních budov na ploše 22 000 čtverečních metrů, jehož částice reagují s ultrafialovým zářením slunečních paprsků a vytvářejí efekt čistění vzduchu, eliminace bakterií na zdech a odstraňování prachu ze zdí. Toyota uvádí, že jde o stejný účinek, jaký může zajistit dva tisíce vysazených topolů, známých očistnou funkcí přilehlých ploch. Navíc je Prius z více než 85 % recyklovatelný a z více než 95 procent navratitelný.
DOPRAVA
Automobilka Toyota vylepšuje nejen své továrny, ale i nákladní lodě kterými přepravuje svá auta.
Loď Auriga Leader je od roku 2009 vybavena 328 solárními panely. Později byla doplněna o NiMH baterie, které snižují spotřebu paliva. Během jedné cesty loď převeze 6200 automobilů. Ve stavbě jsou další hybridní lodě, a probíhají též pokusy s vlečnými větrnými draky.
... pekne napisane, podstata veci je vo vete "to auto si Vás přizpůsobí", inymi slovami Prius "upravuje hodnoty", nie je podstatne "trhat asfalt", ale "s prehladom dosiahnut ciel cesty"
btw. Toyota ma hybridne supersporty [odkaz]
...Prius+ mám dva roky, s nejvyšší výbavou, aktivní tempomat, parkovací kamera, parkovací asistent, panorama střecha, LED světla, JBL audio...
co ho mám jezdím jinak, to auto si Vás přizpůsobí, a potvrdili to i ti, co si ho půjčili... mám ho kvůli technologii a baví mě... třeba tím jak se ho lidi na ulici lekají, protože není slyšet
co jsem od něj čekal jsem dostal, najezdil jsem se před tím už dost a tohle je auto pro pohodlné ježdění...
když to schrnu... průměrná dlouhodobá spotřeba 5.8l, ve městě to jezdí zadarmo 2-3l, po dálnici do 120km/h za 5l...
použitá technologie nesnáší kopce... jakmile to čuchne ke kopci letí spotřeba vzhůru
čerstvá zkušenost: plně naložené auto na cestě z hor z Rak. cca 450km při průměrné rychlosti 130km/h si vzalo 8,5l/100km, při cestě tam v poklidu cca 6,5l/100km
nádrž to má na 45l, hladové oko začně svíti po 30l po 35l se vynuluje dojezd...
interiér mi vyhovuje, je prostorný, praktický. Duální klimatizace mi nechybí, v dřívějším autě jsem ji měl a jestli byla použita 3x... kufr bohatě stačí, když sklopíte sedačku odvezete i 2m dlouhé věci, což se nevejde ani do Volva (reálná zkušenost), vzadu místna na nohy spousty a zadní sedačky (rozdělený na třetinu) si nastavíte dle potřeby, sklopení a posun) dost pohodlný
akcelerace do 120km/h je v pohodě... pak už je línější
kdo jezdí po městě zaplesá...
Účtovníctvo:
Vies o kolko si pripravil svoj statny rozpocet na spotrebnej dani ? >:-[]
Hanbi sa >:D ak budu takto uvazovat viaceri, tak budete mat o chvilku € za vyse 30 KČ >:-[]
První Prius jsem koupil své ženě, která jezdila v Praze s Nissan Murano V6 a stěžovala si, že moc žere. Chtěla auto s automatickou převodovkou, které žere málo, ale nesmělo být malé.
Diesel jsem rovnou zavrhl, protože byla zrovna tuhá zima a jen v naší ulici jich zůstalo několik stát. Navíc jsem v tu dobu u Trafica řešil vstřiky. Nemám to palivo rád a se svým otcem, který byl kapitánem tankeru a naftu vozil, jsem se často přel. On měl logicky všechna auta na naftu.
Jel jsem si tedy vyzkoušet Prius 2 a ten den jsme ho koupili. V tu dobu jsem jezdil v Porsche 911, ale čím dál častěji jsem ženě bral Prius, protože mě bavil. A tak jsem si ho koupil taky, tedy Prius 3.
Za 5 let jsem u šesti Priusů nemusel řešit žádný servis. Náklady jsou jen za filtry, olej a 3 žárovky po 150 Kč. To je pro mě asi nejvíc- protože třeba Range Rover mě v AMT stál za rok kolem 200.000 Kč! Servis Renaultu Avantime a Porsche Cayenne i 911 taky nebyla žádná láce.
A ještě něco z účetnictví.
V letech 2003-2010 jsem s auty (hlavně SUV V6 a V8) ročně za palivo utratil 154.000 až 210.000 Kč.
První rok s Priusem 2 bylo tankováno za 54.000 Kč.
Za minulý rok je to s trojkou 30.308 Kč.
Věřte, že tahle změna je velice příjemná. A jen dodám, že mým zájmem není, aby tady všude jezdily Priusy. Naopak! Ale nejlepším přátelům je vřele doporučuji!
Předně bych uvedl, že rozhodně nesouhlasím s finanční podporou některých státu pro nákup hybridů a tím zvýhodňování určitého produktu na úkor ostatních. ( proto bych řekl, že toyota nasadila i tuhle cenu v čr - ti co ji chtějí si ji koupí a těch pár kusů co by toyota prodala reálně navíc se jí kvůli hrozícímu reexportu nevyplatí - navíc by podráželi prodejce v těch zemích, kde dotace jsou )
Ale zpět k toyotě a hybridní technologii ... od té doby co máme v rodině hybridní auris, tak jsem názor na tyto stroje trošku přehodnotil. Není to ani ,, plnohodnotný ,, hybrid a přesto je znát jeho funkčnost. Jezdí po Ostravě a často po dálnici do Brna. Jezdí za 3,2L . Zrychlení je příjemné a člověk si připadá tak nějak technologicky napřed oproti ostatním. A proč hybrid ? Rozhodně cena ... Auris stojí v použitelné výbavě a skvělé 1.6 ce s CVT nějakých 420 000. Tedy docela dobrá cena na auto v téhle třídě, automatem a výbavou, kterou má. Jenomže ve stejné výbavě, ale s hybridním ústrojím stojí tahle toyota 500 000. Tedy asi tak co normální spalovací motory od VW, škody apod. se stejnou výbavou a automatem. Tudíž není vůbec co řešit. A pokud hybridy budou za tyhle peníze, budou v nich lidi jezdit. Protože auris a yaris hybrid potkávám na cestách velmi často ;-)
Postkomunistické chásce bych doporučil plynovou Oktavii, i když nejspíš až v některé z dalších generací, až přijdou na to, že auto na plyn by mělo mít nádrž na plyn aspoň z 80%
na úkor té benzínové, jinak to moc nedává smysl.
Sen o Priusu - to mi trochu připomíná tvůj výrok "z nejvyššího patra do přízemí" :-)
Sám teď jezdím Fiestou z půjčovny, ale že by to byl můj sen, to teda ne:)
Ono nejde ani tak o nelegálnost, ale často pouze o imbecilitu lidí ... Jsem na to poměrně alergický, protože bydlím na náměstí, kde mám sice pod oknem zákaz zastavení, nicméně poměrně dost lidí tam díky své lenosti zastaví a zřejmě aby vytvářeli dojem, že neparkují, tak nechají běžet motor .... někteří experti si dokonce z rachtajícího auta odskočí ..... Opěvované PD mě spolehlivě dokáže nejen probudit, ale donutí mě i vylézt ven.
Pre cloveka, co 90% beha po meste a 2-3x ide na dovolenku Alpy/Chorvatsko nevidim problem. Ale pre postkomunisticku chasku modliacu sa k TDi v kombiku to nebude to prave orechove.
No pokud umre prasatko, ktere vypousti a spotrebovava plyny a, jako kazdy zivocich, potrebuje krmeni, ktere se musi nekde vypestovat, nebo vyrobit, tak je to pro prirodu spis prinos. Ale proto se ptam. Jestli to beres tak, ze prius je sice sajrajt, ale tobe proste vyhovuje, nebo jestli si myslis, jak nezachranujes svet.
Prius+ je podstatne praktictejsi, nez standartni Prius, ostatne proto se jmenuje Prius+ a ne Prius Verso, nebo Prius MPV, nebo nejak podobne. Uz ten nazev rika vse, pokud te tlaci bota v podobe malych zadnich sedadel, tak si uvedom, ze prave u nich jde o to PLUS, ne o to, aby se ze standartniho Priusu udelal stehovak s prepravni kapacitou kloubove Karosy.
No protože síla hybridu je právě ve městě, kde elektromotor dodá okamžité Nm pro rozjezdy a zároveň vykrývá výkyvy v potřebě výkonu, to vše se zvukovou kulisou benzínového motoru (byť v testu k tomu zazněla spíš kritika) a bez toho, že by krátké jízdy nedělaly motoru dobře. V režimu 160 tempomat (u Priusu+ teda 140 tempomat) ty výhody mizí, elektromotor je najednou s trochou nadsázky jen zbytečná zátěž.
Minimálně stejně dobrý jako srovnatelné auto, to je poněkud zvláštní formulace... co je to to "porovnatelné auto"? Je to jiné MPV s maximálkou 165 nebo jiné MPV s cenovkou 900+? Už jsem tu zmínil Espace... i ta základní 1.6dCi tomuhle ukáže mimo město záda.
Měl bych si zase někdy Prius projet. Vlastně jsem jel jen první generací... a to auto nebylo zajímavé ničím jiným než spotřebou, aspoň tedy ne v pozitivním slova smyslu. Jinak ale tu technologii beru, funguje to a zřejmě to funguje i spolehlivě.
Ta tvoje obhajoba je v některých bodech docela legrační, třeba rychlý pokles hodnoty není v obecné rovině úplně pozitivní zpráva. Co se zrychlení týče, stačí vzpomenout, jaký kartáč tu dostal za nabídku motorů Espace s hodnotami 9.9 / 8.6...
Jenže u Prius+ je ta hodnota až po střechu, u C4 po hranu oken, to je dost rozdíl. Druhá stránka věci je, že málokdo využije i ten první objem, proč tedy tahat kubíky vzduchu sem a tam.
ale prosím tě , děláš jakoby těžba ropy byla ohleduplná a čistá , že auto jen se spalovacím motorem je ohleduplnější k přírodě. Stejně tak ti můžu říct že jakýkoliv auto není potřeba ani nutnost , můžeš jezdit na kole prospěješ tím nejen přírodě ale i sobě >:-[]
Ty mi sem zachvilku dáš fotku obytňáku s bazénem ne? Za sebe- mockrát jsem chtěl Espace, ale usoudil jsem, že je zbytečný. Prius+ beru jako praktičtější Prius, který se mi osvědčil a chci ho. Rozumíš už trošku? Já si chci plnit svoje sny, ne ty tvoje ;-)
Abych měl šunku, musí prase na porážku. Tomu se říká potřeba. Mobil jinak než na baterkii fungovat nebude. Tomu se říká potřeba.
Auto se 1/4 metrákem drahých kovů je rozmařilost zelených, která navíc ani nedává ekonomicky smysl a ekologický přínos také nikdo neprokázal. Hybrid není nutnost. Hybrid není potřeba ;-)
Počkej nechceš tady rozebírat věci jako že kvůli šunce k snídani umřelo prasátko a tak, ne? Spousty věcí se těží a dělají se u toho prasárny. Nikdo z nás neví co je konkrétně nejhorší. A jen kvůli priusu se určitě nedevastuje. Máš snad mobil fungující na teplo z ruky?
Jistě, jsou lidé, kteří oceňují průměrnost, jsou i lidé asketici... ;-)
Jen by mě zajímalo - tobě nevadí, že kvůli tomu Priusu se devastuje a drancuje krajina, aby se vytěžily vzácné kovy? Aneb hlavně že tady je čisto a jinde *** pes?
Fascinují mě pouze ženy. Ale u priusu oceňuju všechno. Kdyby mi v něčem nevyhovoval, tak si koupím něco jiného.
Navíc pár přátel si Prius pořídilo taky, jen v domě jsou další dva. Ještě je tu Yaris a Civic hybrid.
Tak ono i průměrný Evropan má přecijen nějakou tu inteligenci ve srovnání s průměrným Američanem... A nestačí mu, k výběru, že Arnold jezdí Priusem ;-)
Tady se nabizi snad jen - "A komu tim prospejete, co?" Jinak, at si kazdy jezdi cim chce, ale co te na tom aute tolik fascinuje? Jizdni vlastnosti, vykon a cena asi tezko, takze spotreba, nebo ta aura?
Bez ohledu, zda některé vlády v EU podporují či nepodporují hybridy má Prius v Evropě zcela marginální prodeje. V roce 2014 se jich prodalo 8162 kusů v segmentu, kde se prodalo celkem 2 274 000 aut, takže bych se žádných ekologických přehmatů ve stylu zaplněných českých polí "solárky" vůbec nebál. To by byla krása, kdyby podíl solárek u nás byl jako podíl Priusu v Evropě, to bychom měli elektřinu skoro za babku. :-)
Vacsina ludi s hybridom nema nijake skusenosti a zije minulostou. Hybridy urazili riadny kus cesty a su ekvivalentom ku klasickym motorizaciam. Michal Karpat s Lexusom GS450h mal mensiu spotrebu nez s Audi 3.0TDI ([odkaz]
Vzdy, ked som sa s niekym bavil o hybridoch, pocul som argument "zvlada to len 2 kilometre, to je malo". Mi to fakt prijde, ako by slo o to co najrychlejsie vymlatit baterky a potom nadavat, ako vela to zerie :-(
Clovek si tym musi sam prejst. Zasoferovat to auto, ako sa ma, aby to pochopil. Ja mam u kolegov image zeleneho idiota. Ale o odvoz na mojom LS je pomaly poradovnik. Zvlastny to paradox :-)
Jeden ženě, jeden sobě, pak vidím lepší, tak je vyměním a taky chci něco udělat se statistikou ;-) [odkaz]
Spolehlivost je u priusů už legendou. U žádného kousku jsem ještě vůbec nic vyjma dvou žárovek neřešil, svolávačky mi přijdou jako reklamní tah a jsou nakonec příjemné.
blázníš? Za tohle tě příznivci hybridů upálí za živa. Takové kaciřství, říkat pravdu, že na jednoho Priuse se někde musela zničit příroda a vytěžit drahé (nejen drahé, ale vzácné) kovy...
na rovinu si nemyslím, že by v tom byl dramatický rozdíl. Problémem Prahy je v prvé řadě nedostatečná infrastruktura, chybějící pražský okruh, velký i malý. A kamiony.
Člověče ty mi tady chceš ukazovat něco co už jsem dávno vyzkoušel. Nechci už řešit vstřiky, filtry pevných částic a ani chcanky. Nechci řešit ani servis, kterého jsem si užil dost. Chci auto se spotřebou motorky, které nic nepotřebuje, je nadstandartně spolehlivé, prostorné (řada lidí ani neví jak je Prius prostorný i vzadu), se kterým se můžu vydat kamkoli bez zbytečných obav. Takhle jsem zatím věřil pouze Porsche.
Prius+ tohle ještě posouvá. Osobně bych ale zadní řadu sedadel za minulý rok využil jenom 2x.
P+ postrádá praktičnost a na 7 míst zkrátka nemá. Je to asi stejné jako když zprůměruješ dvě trefy do černého u sousedících terčů - ve výsledku jsi v průměru úplně mimo...
A jestli chceš polemizovat o praktičnosti P+, pak ti poradím - vyzkoušej třeba Grand Scénica nebo Grand C4 Picasso :-!
Ekonomika vždy silně napoví o smysluplnosti ekologie. Solární rádoby ekologický business vidíme na každé účtence za elektřinu...
Kolik dalších ekologických přehmatů budeme nuceni podstoupit?
Takže zatím děkujme neschopnosti vlády shodnout se na podpoře hybridů, ono zkrátka u nás více než kde jinde platí - kdo nic nedělá, nic nepokazí :-!
Zpráva pro všechny příznivce superekologických vozů honících se za nízkou spotřebou jak psík za kostí za 4,5 na 100 jezdila Octavia 1.9 TDI již v roce 1996 >:-[]:-!
Západní Evropu s jejich pokřiveným trhem bych sem zrovna dvakrát netahal. Pokud uměle vytvořím prostředí, kde hybridy skrze CO2 nesmyslně zvýhodním na úkor jiných, tak se nikdo nemůže divit, že jejich obliba vzroste. Nikoliv však kvůli jejich kvalitám...
Taxi - ale samozřejmě - kde asi tak taxíky jezděj, že... Naprosto nepochybuji o přínosu hybridu v městském provozu, a právě proto píšu co píšu. Kdo si koupí 5 (+2) místné MPV do města s nesmyslně nepraktickým kufrem?
Být to plnohodnotné 5-místné MPV s praktickým kufrem, zkrátka Verso hybrid, řeknu proč ne. Ale takhle je to prapodivná slepenina, taková socha svobody z plastelíny. :-!
U některých aut je nastartovaný motor stěží slyšet (nicméně může být nelegální nechat motor běžet). Elektrické příslušenství má své výhody - přijedeš na křižovatku, motor se vypne, klimatizace běží klidně dál a auto se i zvládne rozjet, aniž by se motor musel nastartovat. Topení elektřinou však není moc efektivní. Mám rád nezávislá topení.
To máš těžký, MMaI. Děkuji za tvá slova. Když někdo nevytáhne paty z domoviny jak je rok dlouhej, tak si myslí, že prius vlastní jen pár zelených idi.otů.
Prvně jsem se setkal s priusy v zámoří, později v Evropě. Třeba naposledy v Barceloně- stovky priusů klasik i plus vytlačily poslední naftové seaty a jinej taxík ti tam sotva přijede. Mají jistě výhody. Jsou všude. Dokonce je Prius oblíbeným autem i v na podmínky náročném Mongolsku.
Odpůrci hybridů ale postupně mění názory a střízliví. I jejich automobilové modly přicházejí s hybridama nebo o nich mluví. Trochu jim ujel vlak, ale co.
Samozřejmě že koukám i po jiných autech, ale nebojím se napsat, že každé takové auto je z priusu krokem zpět. Kdo nezná, neví. Hodně jsem přemýšlel i o dieselelektrickém hybridu Peugeot 508 RXH.
Promiň, ale diesel je palivo určující vývoj. Není nad klapavý zvuk po ránu. Síla dieselu je neoddiskutovatelná, jako prozíravost majitelů, kteří si ho pořídili. Spolehlivý společník nejen na dlouhé cesty, ale i na krátké projížďky.
Prius Plus nemusí být špatný, v zásadě ať je jaký je, jde o nejlepší hybridní MPV na našem trhu.
Otázkou ale je, proč vůbec hledat u MPV hybridní pohon... Snad jen u opravdu úzké cílové skupiny, která vyžaduje 7-místný MPV do města. Nicméně pro delší vzdálenosti je zkrátka Prius+ nejen malý, ale hybridně nevhodný.
Naopak mi zcela schází varianta 5-místná, kde by nebyla naprosto nesmyslně vysoká podlaha zavazadelníku. A Právě 5 plnohodnotných míst, vzadu pro 3 dětské sedačky s praktickým a velkým kufrem je podle mě něco, co by našlo mnohem silnější poptávající skupinu, než atrapa 7-místného vozu.
Ahoj, na jeden zátah určitě ne, jedu s rodinkou :-)
Ale jak píše unicorn64- třeba když jsem si v prosinci cestou na loď na hodinku zdříml v Alpách, tak jsme nemrzli. Motor naskočil vždy po 7 minutách a nikoho jsem tím neobtěžoval. Ocenil jsem to hlavně když německý řidič autobusu vynadal Polákovi s VW T5 za zapnutý motor ;-)
Na jeden zátah to ale nejedeš, ne? U dálek mi tankování nevadí - stavím celkem často, tak proč při té příležitosti nenatankovat. Tedy až na přeparkovávání, pokud je rušno a nemohu nechat auto stát u stojanu. U krátkých tras mi ale vyhovuje, když nemusím vůbec tankovat (mezi dvěma dlouhými nestihnu nádrž vyjet).
1. Prius patri k najpredavanejsim modelom na planete, teda nie je to "uzka klientela".
2. Spolahlivost patri dlhodobo k najlepsim, nielen po 5 rokoch, ale aj po 10 rokoch.
napr. Prius vs Passat [odkaz]
3. Interier nie je lacny, staci si pozriet zahranicne recenzie + plasty v interieri nie su len ekologicke, ale aj zdravsie - vylucuju 2-3x menej skodlivin ako bezne auto.
vid. pdf studia [odkaz]
5. Zrychlenie auta 11.3s je na 7-miestne MPV dobra hodnota.
6. Cena jazdenky z DE/NL bude za 1-2 roky akceptovatelna, videl som napr. 5-rocny Prius (50000km, servisna knizka, garancia) s poklesom 33k -> 13.5k Eur
7. Spotreba je excelentna, zvlast v meste (ekologia+)
8. Komfort je vynikajuci z dovodu automatickej prevodovky a ticha pri rozbehu.
9. Klima/vyhrievanie bezi pri stati z baterie, len z casu na cas sa zapina motor.
10. Po zakupeni konvertora je mozne elektrikou napajat dom, atd. atd.
Jednoducho to auto je o generaciu dopredu, 3 hviezdicky je "silna kava" ;-)
Re: Pani, podme si tento test rozpitvat - kym subjekt este z
Nemyslím že jsem ti nahrál, naopak bych řekl, že odkazem na ten test sis dal docela vlastňák. V testu totiž na adresu motoru nezaznívá lepší hodnocení než dostatečný, jediné čeho se chytáš je 6 v bodových hodnoceních... ale pokud tam může mít atmo Hyundai 9, pak tam asi 1.4MPI může mít 6, to je jen otázka toho jak je nastavená laťka. V celkovém hodnocení je motor v mínusech.
Že atmo 1.6 na tom s pružností nijak skvěle není je i přes relativně vysoký nominální výkon jasné, v testu se k tomu pak ještě píše "Praktická zkušenost potvrzuje, že při jízdách ve městě a v okolí má motor dostatek síly i nízko nad volnoběhem a je tedy možné při běžné jízdě udržovat otáčky velmi nízko a docílit tak slušnou spotřebu. Automobil ochotně pružně zrychluje...".
Re: Pani, podme si tento test rozpitvat - kym subjekt este z
Ano, je to ako hovoris, ta 9 tam je. Ale netusis ako si mi nahral. Vsak pisu, ze dnes (pod dnes myslim rok Pana 2009 - rok napisania testu), že tady je dnes už cítit výrazná výhoda zážehových turbomotorů, které dokáží momentová maxima nabízet už od 1500 min-1 a díky vyspělému řízení plnicího tlaku pak bývá stejný točivý moment dostupný i za 4000 min-1. Tak pri pružnom Hjonde nezabudnu dat tichy odkaz na pruzne TSI (ano TSI, v tej dobe sa pisalo iba a len o nich) ale pri scipakovi skode s 55 kw to bolo dostojne jazdenie a odpovidajici dynamika. Vykreslime i30 s 93 kw ako pardoooon, ale su lepsi, co chce vlastne tej Hjundaj, ale pri skodovecke s 55 kw povieme, ale to je ale dostatecne dynamicke svezeni pánove. A nepotrebujete k tomu klobouk. Vadi mi permanentny non stop, sviatok piatok frontalny aj zakopovy utok skoda zbranami hromadneho oblbovania na vsetko, co by mohlo primat citatela uvazovat o inom ako skode.
Ja jsem taky dal s Octavii II RS 2,0TFSI cele Polsko a zpet za 5,9, ale jak pisu - to nebyla normalni jizda, ale otrocina spotrebe. Je fakt, ze casem si na takovy styl muzes zvyknout a nebude ti to pripadat tak otrocke.
Re: To musí být utrpení, motor má parametry 1,4 a po dálnici
Jenomže účinnost motoru se vzrůstajícím zatížením stoupá, takže pracuje efektivněji. No a tuto efektivitu měníš na elektrickou energii, kterou hned spotřebuješ k pohonu. Sice měníš kinetickou energii na elektrickou a hned zase zpátky, ale dle všeho se to vyplácí.
ja to chapu, a prave proto by mel o tom psat a ne natacet videa, .....ja taky delam grafika a neucim cestinu, protoze ta grafika me celkem jde a umim ji, kdesto cestinu ...no sak vime >:D
Tak z Prahé je to kolem tisícovky a jak píšu - je to spíš otročení spotřebě, ale pokud ti toto dělá dobře, tak proč ne, ničit ti to určitě nehodlám :-)
Ostatně teď jsem jezdil s i20 za celkových 4,7, zatímco další, co ji jeli, nejeli pod 5,5.
Klidně ti věřím i to, cos nenapsal :-) ale jde mi o to, že to není "jenom" jízda, je to jízda, kde se prostě musíš soustředit na spotřebu, za sebe říkám, že takovou jízdou se dá dosáhnout zajímavých čísel, ale pro mě není tento styl jízdy atraktivní, toť vše ;-)
Re: Pani, podme si tento test rozpitvat - kym subjekt este z
Samozrejme, že treba porovnať auta svojej doby. Tak si teda porovnajme tu testované autá škoda, tak bez ohľadu na dobu, promile a iq redaktora, je to vždy delo a ak nie je, aspoň sa mu blíži. Test Fabie s litrovycm trojhrncom je toho taky maly dokaz >:-[] . Šlo mi o dve veci: a) škoda je vždy top a jej dynamika je prinajhoršom dobra a to aj v zlom počasí pri mínusových teplotách a na letných gumách, testy iných ako koncernu sú často sklamaním, nedostatočné, plné trápenia. b) poukázať na neporovnateľnosť vyjadrenia dynamiky toho istého auta ale jedno bolo testované pred cca 2.5 rokom a jedno teraz. Auto.cz je neobjektívne, manipuluje s citatelmi a nasilne vnucuje skodu. Ako hovorím, hnus.
No tak, zbytečná sebedestruktivní kritika, aspoň za mě je lepší člověk, co mluví věcně a k autu, než výborný herec, popřípadě medový hlas, co se vám snaží vnutit, že i luxus audi může být za cenu asijské tržnice. ;-)
souhlas, před tou kamerou je to i dle mého názoru hrozné. Chvíli jsem se na to koukal a musím říci, že fakt žádná sláva. Ale tak bylo to lepší, než minule. Hodně mi pomohl kolega Jakub, který to podle mě zase docela umí. Tak příště to bude snad zase trochu lepší.
Kluci z moje.auto.cz mě znají. Dělali si vždy na srazech srandu. I Cayennem Turbo jsem jezdil pod 15 litrů. A brzdou nejsem, jen mám cit.
To ti ani nebudu psát, že s Priusem jsem běžně na 3,6 a 3,8 když jezdím města a okresky. To jako nepíšu, ano? ;-)
Praha-Janov na jednu nádrž. Cesta zpět benzínka s Autogrill, kde si dám kafe, natankuju a jedu domů. A takle to bude celkově po páté. Je to tradice, kterou mi nenič ;-)
Re: Pani, podme si tento test rozpitvat - kym subjekt este z
Autá treba posudzovať v kontexte doby a kontexte triedy. Prius je plnohodnotná stredná trieda a keby ma postavili pred voľbu, či vezmem za 900k CZK Prius+ alebo Superb CNG 150k (viem, nie je a je otázka či bude, čiste hypoteticky), tak by som bez váhania zobral tú Škodovku.
Takže vždy sa pýtaj ľudí s akým autom porovnávajú, možno Ondřej v tom 2009-tom jazdil plečkou, proti ktorej bola tá Fabka raketa ;-)
Re: To musí být utrpení, motor má parametry 1,4 a po dálnici
Pokud dobijis pořád, tak to k výrobě potřebuje benzín, takže z benzínu vyrobis elektriku a tu uschovas na potom v baterkach . To znamená ale velké ztráty.
Promin, ale na ty dalky ti to nebudu verit. Priuse znam dva, oba od stejneho majitele, jednoho mu rozbil nejaky mlady moula, ted ma od roku 2012 dalsiho a obecne jezdi "do peti litru". Dedkostylem, po dedinkach, a je doslova brzdou provozu, do kopce ho obcas predjizdeji i nakladaky s repou... Jestli na dalku drzis 4,4 - 4,5, tak jsi stejna brzda provozu, to uz neni pianko, to je proste otroceni spotrebe. Ale jestli je pro tebe spotreba modlou, tak si to uzivej...
mozes byt v klude... praha je uplne iny level ;-) ....
janov mi prisiel taky uz typicky italsky... tam uz dycha na teba ta juzna atmosfera.... aj so starodavnymi polorozpadnutymi domami a nie prave bohatymi stvrtami ... predpokaldam ze v milane to uz bude ine kafe.... ale tam som nebol.... potom som bol uz len v benatkach ale to bolo este par rokov pred janovom ked som bol mladsi...... a akurat vcera som pozeral na vasej CT2 bondovku moonraker tak som si pripomenul spomienky na benatky a to namestie... boze jak ja zboznujem tieto stare filmy
fuuha atlantik.... to znie dobrodruzne.... zavidim ;-):yes:
Já tam nasednu na loď a jedu do Atlantiku.
Až se vrátím, tak si nakoupím zásoby italských dobrot a jedu domů. Ale díky tobě vím jak Janov vypadá ;-):yes:
nevidim problem ist na dve nadrze povedzme nejakym focusom kombi ... v janove som bol raz v zivote .... paci sa mi ich mini-metro... a tie stare domy s okenicami ktore vsade zatvaraju kvoli slnku ... vsetko naokolo ma svoje caro .. ale miestami to posobi mimo centra hodne chudobne... no praha to nie je veru....
Z Prahy, piánko předpisově. Každý další Prius co mám jede za méně, troufnu si říct, že s ním umím zacházet. Průměr mi to teď ukazuje 4,4 litru i s dálnicema.
Stylově jsem celkem jezdil, a s Range Roverem jsem pomalu každých 400 km tankoval ;-)
Jak uz jsem psal vyse, tento typ aut nelze porovnavat doslova s konkurenci, je to nefer z obou pohledu. Treba me se ta odlisnost libi a hodne hodne me to lakalo.
Ad video: nebuď tak kritický, chalani sa snažia priniesť niečo navyše, čo na webe donedávna nebolo bežné. Je fakt, že svojimi videami dokazujú, že spraviť to pozerateľne nie je také jednoduché. Možno by mohli požiadať šéfov z CNC, aby im zaplatili kurz natáčania a strihu, alebo by aspoň mali viac pozerať ako to robia v naozajstnej televízii. Stačí pár grifov a budú o kus vyššie!
Jsem mozna ujety, ale Prius+ se mi libi, s interierem nemam problem a kdyby tam sli pohodlne 3 autosedacky, byl doma. Jo ten kufr neni zrovna slavny, ale i na tu dovolenou by stacil. Na tento typo aut se musi hledet uplne jinak.
Re: Pani, podme si tento test rozpitvat - kym subjekt este z
Je hezké vidět, že křivdy z roku 2005 i 2009 jsou stále v živé paměti. Už smutnější je, že třeba větu Motor tak ťahom ako aj výkonom priemerný či mierne nadpriemerný sis od A do Z vymyslel, nic ani náznakem podobného v testu nezaznělo:
[odkaz]
Nevim, kolik to mas do Janova na lod, ale jestli kolem 1000 km, tak to ti da na jednu nadrz kdejakej diesel uz nekdy od roku 1995 a mozna i mene, dnesni benziny to davaji zrovna tak. A co se tyka jizdy po dalnici, tak ten dojezd ani neni dany nizkou spotrebou hybridu, kterej na dalnici spinka, jako miminko, ale spis objemem nadrze. Konkretne u tohohle Priusu+ udava Toyota 45 litru a neverim, ze by jel trasu cca 1000 km po dalnicich se spotrebou 4,5l / 100km.
Takze odkud do toho Janova jedes? :-)
len cena je 3krat vyssia ... lodgy s 1,2 tce mas za 285 000kc ;-) a ponuka skutocne 7 miest... ziadne 5+2 pre deti... a mozno aj zivsie zvezenie ako toyota...... napriek tomu sa mi ale prius+ paci a chapem o com je toto auto.... ide o nove technologie.... modernu v praxi ... len ta cena do kelu... o setreni paliva to auto rozhodne nebude to je jasne... ide tu o vyssi princip vnimania presunu z bodu a do bodu b.... pre mna je taketo nieco proste absolutne nerealne...
Prius se spotřebou skůtru se ve městě vyplatí, ale pouze do města rozhodně není. 30.3. jedu do italského Janova na loď, během roku už po třetí. Na tu cestu se vždycky těším. Dojedu tam na jednu nádrž, vše v klidu a s jistotou spolehlivosti.
Mít Prius+, tak se těším ještě víc. Až se vrátím tak s tím něco musím udělat ;-)
Re: Pani, podme si tento test rozpitvat - kym subjekt este z
On sa pustil a ja dolejem olej, kým je teplo....
Viete načo sa hodí 59kw Octavia 1.4? Nuž Ondrej Šuch to vie a v teste na auto.cz z 21.9.2009 to prezradil všetkým. Je to auto prekvapivo vyvážané, týždenné spolužitie poteší. Motor tak ťahom ako aj výkonom priemerný či mierne nadpriemerný (hm, hustý, to je hustý). Celkový dojem dobrý. Tento Šuch musí mať nejakú špeciálnu záľubu v slabých zadusených atmosférach, lebo ak si niekto myslí, že 59 kw je málo, tento Šuch vás presvedčí o opaku. V teste z 12.12.2005 testoval kombíčko octaviu s krásnymi 55 kw. Šuch profesorsky učí, že síce vyžaduje častejšie radenie, dynamikou ale hanbu neurobí neurobí. V celkovom hodnotení je tak ťahom veľmi dobrý a výkonom priemerný, čiže lepšie ako 59kw sestra. O zrýchlení skoro 16 s nemá zmysel písať, a radšej to nespomínajme. To na takú Toyotu treba pozerať inak, zrýchlenie má slabé aj bez zaťazenia, pri obsadení sa by sa snáď ani nepohla z miesta. Tak opäť grcka neobjektívnosti. To taký Luky Luk Veverička v teste z 10.9.2012 píše, že tých 100kw je dostupných skoro vždy a to sa s Priusom+ jazdí tak pekne, „že se před dvoulitrovými turbodiesely nemá za co stydět. Nebo jinak – V8 Land Cruiser na pružnou akceleraci Priusu+ neujede“. Čo test, to priame popretie toho predchádzajúceho, čo test neobjektívnosť, čo test to poukazovanie na nutnosť bonity, drahotu (ale pri škodovke za mega je to racionálna kúpa pochopiteľne). No hybridy nie sú pre každého (cenu treba zdôrazniť), iste, nie sú, ale taká šikovná škodovečka vo verzii Holota Czech Edition (cenu netreba zdôrazniť) to by bolo svezeníčko, čo páni.
Jak je pro mě normální Prius v zásadě OK a jezdit jen do kanceláře vážně o něm, nebo o full e-autě uvažuju, Prius+ je v první generaci pro mě přešlap. ;-)
Na co mít u výkonově podprůměrnýho CT tvrdej podvozek? To je jen pro zlost. Lexus by měl být hlavní komfortní, udělat z jízdy autem zážitek jako na skateboardu umí kdokoliv...naladit tlumení pak málokdo.
Ide to aj pod 5 litrov, osobna skusenost z verzie F.
CT200h ma vzadu na rozdiel od Priusu nezavisle zavesenie kolies, takze spravat sa bude inak. Mne napr. odskakujuce neprislo,male kolegovi ano, ale kazdy ma nejake preferencie :-)
Nanti fér kritizovat? Je to fér Dylane...podívej se na cenovku a ber to jako opravdu rodinný auto. Nevím jestli recyklovanej plast musí bejt nutně odpornej. Přitom třeba potahy jsou příjemný, ale problém s kvalitou je i u kůže na volantu, která jakoby byla jaksi z recyklovanýho plastu taky.
Prius beru jako městský auto, spíš druhý do rodiny. Tohle je trochu jiná liga a domnívám se, že by tomu měl interiér odpovídat.
I kdyby náklady byly o 10korun vyšší...pokud by tomu odpovídaly parametry hnacího ústrojí bych akceptoval, ale Prius+ jednoduše moc nejede a pocit jsem z něj měl stejnej jako redaktor (jen nevím, jestli ten samej redaktor nebyl přítomen slavnýmu testu Fabie 1,0...pak by jeho poznámka narozdíl od mojí byla irelevantní).
Já s ním samo moc odježděno nemám, ale když jej testoval Michal Fokt /člověk odkojený mx5/, tak až na vyšší hmotnost,vychválil ovladatelnost a schopnost sezení v zatáčkách skoro do nebes. Což může i trochu souviset s tou tvrdostí, která ne každému musí vyhovovat.
Re: Pani, podme si tento test rozpitvat - kym subjekt este z
Kdyz si odmyslim ty anti-Skoda brejle, ktere mas nasazene (a misty ne nepravem), tak jsi to vystihl, ja bych jeste autora testu poprosil o doplneni vzdelani o pravidla pravopisu, konkretne nektera slovni spojeni, jako "pokud se řidiči rozhodne...", nebo pravopis: "V této oblasti by se mohli zejména francouzské značky...", plus si zjistit, kdy se ma psat ve vete mezi slovy carka.
CT 200h jsem měl půjčený od Toyoty, když jsem dal Prius na svolávačku. Nedostal jsem se s ním ve městě pod 5,6 litru, což mě odradilo. Auto bylo tvrdé a vzadu jakoby kopalo.
Hezký je, ale ne ;-\
Děkuji za krásný den ve skvělé společnosti i s oblíbeným priusem.
Slíbil jsem, že to redaktorům potom nandám v diskusi ;-)
U priusu není fér kritizovat plasty v interiéru, protože je to ekologická filozofie Toyoty- vše je recyklované a recyklovatelné. Možná je tam ještě někde nálepka od koly...
Dozadu se mi lezlo snad lépe než do Audi Q7, ta zadní řada sedadel je vhodná pro děti snad všude, kromě Espace Grand atd.
Prius+ se mi opravdu hodně líbí a nemrzí mě ani jeden podstatný fakt, že náklady na 100 km jsou oproti klasickému priusu vyšší o celých... 7 Kč! ;-)
Re: Pani, podme si tento test rozpitvat - kym subjekt este z
suhlas ,... . mne sa tato toyota paci... ma to 100% DNA toyoty ... a na makcene plasty a vizualnu a pachovu ci hmatovu dokonalost sa v toyote nikdy nehralo.. podstatnejsia je tu pouzitelnost spolahlivost a celkova pozitivna aura jedinecneho produktu.... ktora funguje.... ktora vo svete predava... a skutocne funguje...
jedine co ma zamrzi u tohto auta je asi cena... ok nebude to auto pre kazdeho a nepojde o volbu z rozumu.... ale skor o volbu technologii a emocii . ale nejakych 2000 eur keby bola nizsia nic by sa nestalo.. uprimne... tie zadne sedacky asi budu stejne len pre deti....
Re: Pani, podme si tento test rozpitvat - kym subjekt este z
Si sa do toho pustil :-)
Pravdou je, že pasáž "marketing neustále masírující lid svými polopravdami" by som tiež rád, keby autor vysvetlil konkrétnejšie. Ja mu na oplátku dodám hlášky marketingu iných automobiliek :-)
K akcelerácii - je na úrovni áut s výkonom 80 kW, nie 100 ako má táto hybridná sústava. Navyše je fakt, že aj pocitovo sa zdá, že auto ide pomalšie, nefunguje prepojenie sluchu so zvukom motora ako v konvenčných autách. Buď je tichšie, alebo naopak v režime akcelerácie hlučnejšie a podvedome očakávaš raketu pod kapotou :-)
Re: To musí být utrpení, motor má parametry 1,4 a po dálnici
Hm, je fajn, že máš v autě kondík, ale tohle auto má trakční elektromotor oddělený od generátoru, takže dobíjíš pořád, na rozdíl třeba od jiných hybridů s jediným elektrickým agregátem. Když o tom nic nevíš, tak se k tomu v tomto směru nevyjadřuj :-!
Pani, podme si tento test rozpitvat - kym subjekt este zije
“neustále masírující lid svými polopravdami”
Predpojaty postoj autora voci hybridom je jasny hned v uvode. Kto si kupi hybrid, je blbec, ktory naletel marketingu, pretoze hybridy su len ludi nachylnych na oblbovanie.
“s přihlédnutím k použité technologii ovšem zamrzí absence otáčkoměru”
Mily autor, s “přihlédnutím k použité technologii” absencia otackomeru vobec neprekvapuje - co budete merat? Otacky motora, ktore vobec neberu do uvahy otacky celej motorovej sustavy? Prius je FULL hybrid a motor, elektromotor a prevodovka tvoria jeden celok. Otackomery sice najdete aj v inych hybridoch od Toyoty, ale ich pritomnost je takpovediac do poctu.
“Zda se do toho počítá také objemná schránka pod podlahou kufru v prostoru za zadní nápravou, to Toyota neuvádí.”
Dufam, ze sa podobnej vety dockam pri hodnoteni objemu kufru na nejekaj Skodovke :-)
“Naložit jej sedmi osobami plus nějakými zavazadly, tak by se snad ani nehnul z místa…”
Pan redaktor, auto ste mali na TEST. Co vam branilo plne obsadenie otestovat? Lenivost?Tot nedavno som v lyziarskom stredisku videl Prius + plus nalozeny 4 dospelymi Holandanmi s batozinou na lyzovacku a stresnym boxom. Jednoznacny dokaz, ze zatazeny Prius + sa zmiesta pohne aj na alpskych cestach a hodi sa aj na rodinne dovolenky.
“zrychlení je od nepaměti bráno jako jeden z prvků aktivní bezpečnosti”
Vazne?
Ale ze ma to prekvapuje, minule tu Fabia s poddimenzovanym motorom nemala problem grandiozne rozbehnut sa do kopca aj s plnym nakladom. Tam zrychlenie ako prvok aktivnej bezpecnosti ulohu nehralo.
V kazdom pripade, jazdim s autom tak, ako mi umoznuju moznosti auta. Ak vidim, ze nestiham, nepriedbieham.
Nuz, a teraz tie negativa.
• Místo ve třetí řadě
Toto sa tyka vsetkych 7-miestnych MPV v tejto velkostnej kategorii. Aj o kategoriu vyssie (osobna skusenost s nejaky 7-miestnym Citroenom, ktory nas 6 optimisticky prisiel nabrat na letisko…)
• Laciný dojem z interiéru
Presne ako pisete, ide o DOJEM. Ja mavam rovnaky dojem napr. z Octavii :-)
• Nezvyklá charakteristika brzd
Charakteristika brzd Priusu + je TYPICKOU vlastnostou full-hybridov, takze v ziadnom pripade nemoze ist o dovod na minusovy bod. To je ako vycitat CitiGo ze nedokaze odviezt chladnicku, lebo ako miniauto ma maly kufor.
To musí být utrpení, motor má parametry 1,4 a po dálnici
to nedobije ani tužkovou baterku, takže jen taháš do kopce krámy navíc. Mám v autě kondík, takže vím kdy to dobíjí. Smysl tohle auto má tak ve městě, ale koupit auto za milion do města, abych ušetřil je nesmysl.
Dobrý postřeh, který ukazuje, že větší smysl dává normální prius jako druhé auto do rodiny na ježdění po městě, do práce, a jiné kratší jízdy. Na normální cestování člověk vytáhne klasickou limuzínu. V plug-in verzi by člověk vlastně jízdami do práce ani nemusel přes týden pálit benzín.
Na té naší české dálnici to musí dělat opravdu randál. I tak ale nejnepříjemnější jízda, co se týká hluku, byla pro mě na Octavii II - rány a dunění od podvozku byli ohlušující. Člověk by si myslel, že domácí výrobce musí s domácími tankodromy počítat, ale jaksi ne.
...Prius+ jsem zkoušel krátce po jeho příchodu na trh v době, kdy jsem plánoval větší druhý auto. Zkoušenej model byl v myší šedi uvnitř a ve spojení s na dotek levnými a jako kámen tvrdými materiály mi nepřišel příliš vlídnej. Hybridní pohon je do města fajn, za jeho hranicí se už ale nedá nazvat jinak než dostatečným. Výkonu prostě nazbyt není a to přesto, že jsem jel sám.
Jízdní vlastnosti určitě nejsou pro nikoho, kdo se rád nejen vozí. Nicméně je Plus bezpečně nastavenej bez jakýchkoliv excesů. Problém byl ve větších kolech a jejich nedostatečným odtlumení. To se zřejmě změnilo, pokud redaktor píše o komfortním podvozku. Před FL by se jízda dala nazvat prkennou.
Ve spojení s vysokou cenou je pro mě bez možnosti jakýkoliv daňový úlevy podobný auto pasé.
Celá rada Prius je bezpochyby krok správnym smerom. Namakaná technika pod kapotou je ale v tejto chvíli určená skôr pre priemerných (bežných) konzumentov. Slovíčko jazdec či nebodaj pilot by som zatiaľ moc nepoužíval, napriek tomu by som polhviezdičku v hodnotení pridal. Mňa čoby ekohlavu zatiaľ nepresvedčili, ale za dverami čaká nová generácia, tak uvidíme ;-)
@Petr z videa - šiesty Prius? To akože fakt? Poruchami tie výmeny nebudú, nebudeš Ty testovací jazdec, ktorý ich po zábehu posúva ďalej? :-)
mozna tak v EU, ale jinak se prodava ve svete hybridni Toyota Estima, nebo hybridni Nissan Serena S hybrid, a to jsou opravdu plnohodnotna MPV kde sedet ve treti rade neni utrpeni ani pro jedince okolo 180cm vysky ;-)
a auto.cz, nekteri redaktori se proste pro video nehodi a nekteri "s kamerou v ruce" to proste neumej, ja vim ze video je doplnkovou casti testu, ale proste a jednoduse je to natocene a udelane otresne :-) to fak v redakci nenajdete nekoho kdo to s kamerou umi (alespon at si precte zakladni poucky jak se toci zabery a co se nejcasteji dela za chyby), umi to pak se striznou a nedela videa jak jouda na dovolene? a sory Tomasi, ale ty se pred kameru fakt nehodis, jako divak jsem videl sucha konstatovani cehosi co jako divak videt nechci, takze nudne a technicky naproto osresne video
pritom jak ukazuje treba Meziplyn, tak tocit kvalitni videa v CR se da i v malem
Naopak výrazný nedostatek je v ceně. Za 650 tisíc máš srovnatelné auto s turbobenzínem a těch 300táců neprojezdíš. Navíc batužinový priestor je bídný. Rozmístění budíků divné, design průměr, jedině bych tak volil normální Prius, tam je cena ok. Chápu, že ten vývoj stál prachy a to se podepisuje na ceně, ale za mě zatím NE.
patrně hlavně za "línost" auta, mi přijde v této kategorii aut trochu nefér. Jestli tak velké MPV jezdí po Praze mezi 4-5 litry, je to super výkon, agregáty HSV už jsou známy svou spolehlivostí, takže to auto nemá výrazný nedostatek. Nelze na něj koukat "petrolheadí" optikou.
Toto auto jsem mel v hledacku, na toyotu celkem slusive, sedmimistne. Je pravda, ze treti rada je spise pro deti, ale ty si to uzivaly.
S recenzi autora vicemene souhlasim a dekuji za ni, jen jsem nemel ten "laciny dojem z interieru", naopak, ten se mi celkem libil.
Druhou vyhradou je "Komfortní jízdní projev". Auto sedi dobre na silnici, neneklani se. Hlavnim nedostatkem Prius+ byl ale hluk od kol pri vyssich rychlostech (>90 km/h). A jelikoz auto potrebuji na dlouhe presuny po dalnici
Nevypadá tak hrozně na to, že je to Prius, jako MPV by mi to až tak nevadilo i když asi neni nejhezčí na trhu. Interiér je za mne hrozný.... proč když je to Hybrid to musí uvnitř vypadat nekonvenčně a ujetě? Ale nejvíce mi přijde směšný kufr, z fotek to vypadá, že pod roletku nenacpete ani batoh.. To je dost škoda...
Kdyby Toyota vzala tyto proporce a udelala takovéhle Verso (proti němu ten Prius vypadá dynamicteji a ne tak neproporčně), mohlo to být zajímavé auto :-)