Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Takhle vypadá motor po 135.000 km na jeden olej

Jistý majitel Audi TT přetáhl pravidelnou výměnu oleje o dost více, než 100 tisíc kilometrů. Podívejte se, jak takový motor bez nutné údržby vypadá.
Zpět na článek
31. 3. 2015 16:17
Re: Filtr
Zkoušel jsem v průběhu času Filtron, Mann, Valeo, Champion...vypadaly všechny stejně...
31. 3. 2015 16:14
Re: Filtr
A já se mu vůbec nedivím, u svého předchozího auta jsem o tom i kolikrát uvažoval. Přístup k filtru vynikající, náklad pár stováků...a to nejsem moudrý praktik:-)
Avatar - Barrichello
29. 3. 2015 14:18
Re: Jinak
No rada z nich uz levnejsi nebude, tak smele do toho
Avatar - Barrichello
29. 3. 2015 14:18
Re: Jinak
Ridici jednotka si ty a mas si to hlidat sam. Drivejsi vymena oleje rozhodne autu neublizi
Avatar - Barrichello
29. 3. 2015 14:16
Re: long life
Co maj airbagy spilecnyho s cidlem? Pikud mi nebude fungovat airbag, nezadru motor. Trochu rozdil, ze
Avatar - Barrichello
29. 3. 2015 14:15
Re: long life je fajn
Nejcenejsi je cas....ano. Proto nez dojedes do servisu, tam te prjmou, udelaj to, zaplatis a dojedes dom...tak ztratis proti me tak 30 minut navic a jeste si o nejajy ten litrik lehci. Haha
26. 3. 2015 11:41
Re: Co každých 10 tisíc...
Do Trabantu je to bez diskusie >:D
25. 3. 2015 17:44
Henk de Groot, Castrol Nederland vs mafia menicov oleja
Ja nehovorim, ze "isty majitel" a pod., ale konkretne, ze byvaly riaditel Castrol Nederland, Henk de Groot bojuje proti "mafii menicov oleja". Samozrejme v tejto diskusii sa zurivo snazi prave tato mafia bojovat za svoje neopravnene zisky. Nikto nema zaujem o pravdu. De Groot presiel bez vymeny oleja 350 000 km, jeho manzelka jazdila 20 rokov bez vymeny. Dokazal, ze stary, cierny olej ma lepsie mazacie vlastnosti, a teda motor s nim ma lepsi vykon a nizsiu spotrebu ako s novym olejom. Na celom svete takto zbytocne od nas vytiahnu 200 BILIONOV USD!!! Podobnu reportaz uverejnila aj nemecka statna televizia ARD. Da sa to najst na you tube so slovenskymi titulkami.
25. 3. 2015 15:40
zial, vsetci ste pod vplyvom rafinerskej loby
[odkaz]
25. 3. 2015 11:47
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Ty sis zjišťoval, kolik dílů je tam shodných? Že vychází z jiného auta, neznamená, že má například identický podvozek. Současná A3 a Golf ho nemají shodný. Ani všechny verze Golfu ho nemají shodný. Pak je samozřejmě otázka, jestli se díváme jen na shodu komponent (rozdíl může být tak malý jako jiný stabilizátor, nebo tak velký jako jiný pomocný rám, ramena atd.), nebo i nastavení.

Některá auta si prostě žádají respekt. Co vím, mělo mít drápky, hravý zadek. Pokud nedošlo k selhání nějaké komponenty a manuál obsahoval, co obsahovat měl, tak je vždy na vině řidič, stejně jako je vždy na vině pilot. Jak se říká: “There are old pilots and there are bold pilots, but there are no old, bold pilots.” Kdyby se v něm tenkrát nezabil rallye jezdec, předpokládám, že by se déle drželi chyby řidiče. Osobně považuji za chybu, že tam nebyl spoiler od začátku, a pokud je skutečně pravda, že tam nebyl jen kvůli designérům, protože by jim narušil čisté linie, tak to byl velký přešlap.
Avatar - JDM
25. 3. 2015 11:44
Re: long life je fajn
to chápu , pro někoho je údržba svýho auta ztráta času pro někoho relax ;-) každej to má jinak .
25. 3. 2015 11:21
Re: long life je fajn
tyhle kecy mají smysl tak leda při prodeji mezi dvěma důchodci...a máš pravdu, do áček jsem už pár aut poslal ;-)
25. 3. 2015 11:19
Re: long life je fajn
"Nejcennější je čas, ten nekoupím" ...kdo tohle nechápe, ať se válí pod autem...hlavně si tam dejte špalky :-)
Avatar - JDM
25. 3. 2015 10:43
Re: Nechápu
podle mě ho koupil ojetý , prostě chlapík co si ho koupil protože se mu líbilo a tak jezdil a jezdil až dojezdil.
25. 3. 2015 10:05
Nejdříve po 3 letech
a po 20 000 km, long life je přece na 30 000 km.
25. 3. 2015 08:57
Re: long life je fajn
lowkick, predpokladam, ze ked budes to svoje auto predavat, tak budes tvrdit, ze malo maximalnu starostlivost, ze vymeny oleja v predstihu, ... bla, bla, bla.
Teba je skoda. v AAA-ckach takych potrebuju. ;-)
25. 3. 2015 08:51
Re: Filtr
Jeden mudry praktik mi povedal, ze po vymene oleja nie je na skodu po cca tisic km vymenit este raz filter.
25. 3. 2015 08:32
Re: 30 000 km
V nasej firme sefovia tiez striktne dodrzuju interval 30.000! To, ze same studene starty a start-stop po meste, to maju na haku.
A teraz tie motory idu ako kosacky, su lenive a zeru olej a maju vysoku spotrebu!
Ze aky chytri "manazeri"?! :'-(
25. 3. 2015 08:24
Re: Nechápu
Len mi stale nie je jasne, ze ked si to TT kupil, tak zabudol chodit na garancne prehliadky?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 3. 2015 07:09
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Povodne TT vychadzalo z Golfa. Malo rovnaky podvozok, motory, prevodovky ako Golf ci Octavia. Dizajnovo zaujimave, ale technika podpriemerna.

Navyse bolo nebezpecne - vyrobca pritom o problemoch vedel.
24. 3. 2015 19:23
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
To už dává větší smysl. Cenám náhradních dílů se člověk někdy musí smát.
24. 3. 2015 19:22
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
To je školácká chyba - je to jedna z prvních věcí, které by se měl člověk naučit o zpracování formulářů (POST požadavků). Dnes si bohužel říká programátor kde kdo. Na druhou stranu, kdybys používal lepší prohlížeč, zeptá se tě, jestli to chceš skutečně poslat znovu. ;-)
24. 3. 2015 17:19
Re: Jinak
V USA je najbežnejším olejom minerálna klasika a ľudia menia olej spravidla po 5 až 7 tisíc km. Výmenu oleja spolu s bežnou kontrolou auta a doplnením prevádzkových kvapalín vam urobia na každom rohu sedem dní v týždni priemerne do 15 minút. Bežná cena je okolo 30 USD, čo je cena napr. 3 krabičiek cigariet. Motory sa tu bežne dožívajú minimálne 300 tisííc km, pár mojich známych už prekročilo pol milióna a kámoš pred pol rokom dal do šrotu dodávku so skoro miliónom km - motor stále v pohode fungoval ale zbytok už nemalo cenu opravovať. Rozhodne je pre motor lepšie častejšie meniť minerálny olej, než jazdiť 30 tisíc na jednej náplni, aj keď syntetiky. Svoje tu zohráva jedine ekologické hľadisko, no keď sa nájde vhodné riešenie pre využitie použitých olejov, nieje čo riešiť. V nových vozoch však mnoho ľudí používa syntetiku, tieto oleje sú dostupné všade a robia ich všetky firmy. Netreba zabúdať, že takto meniť olej naučili ľudí výrobcovia automobilov, ktorí donedávna odporúčali meniť olej každých 5 tisíc km. Práve výmena oleja bola jedinou podmienkou pre záruku na aute. V USA niesú servisné prehliadky povinné a skoro nikto ich neabsolvuje, keďže nemajú vplyv na trvanie záruky. Dnešné nové autá majú intervaly výmeny stanovené niekde medzi 10 a 15 tisíc km, s použitím minerálnych olejov samozrejme. Nikto nemôže ľudí nútit kupovať drahú syntetiku - pred pár dňami som menil olej (full synthetic) za 140USD. Rozdiel oproti minerálu teda viac než štvornásobný a pri mojom nájazde mením raz ročne. Jazdím mnoho krátkych trás po meste, preto som dal syntetiku, inak by som používal klasiku.
Avatar - AUDIRS6
24. 3. 2015 14:46
Re: Řadový šestiválec v audi TT? :-D
To je tym, ze pan autor nema moc velku sancu ten motor nejako detailne poznat, nakolko Honda konfiguraciu valcov VR nepozna >:-[]
Avatar - Barrichello
24. 3. 2015 13:37
Re: Řadový šestiválec v audi TT? :-D
vr6 >:D
24. 3. 2015 12:52
Řadový šestiválec v audi TT? :-D
Nechci být hnidopich, ale jak sám autor psal, do TT s motorem napříč vměstnali ingolštadští až vidlicový šestiválec. Jak sami fotky vtipně napovídají, jde o šestku v řadě, kterou si posledních třicet let u audi nepamatuji. Tak co to je, Mercedes, nebo BMW? ;-)
Avatar - Cuba66
24. 3. 2015 10:58
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
teď jsem dal v prohlížeči "Zpět" a příspěvek se uložil znova :-) Vychytaný to tady maj...
Avatar - Cuba66
24. 3. 2015 10:57
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
No podle toho co mi říkali, je 211.000 pravděpodobně za generálkovaný a ještě musíš vrátit ten starý s dírou (dobře jim tak :-) ) a za těch 390 je funglovka. Mimochodem, to auto stálo komplet nový po všech slevách 380 tisíc bez DPH :-) Motor je dražší než auto :-)
24. 3. 2015 10:46
Re: Jinak
Také uvažuji, že si pořídím nějakého pěkného veterána. >:-[]
24. 3. 2015 10:36
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
24. 3. 2015 10:30
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Skoro střední třída. V jakém smyslu? Velikostí? Ani náhodou, je menší než už tak malá A3. Pohodlím? >:D Tak čím?
24. 3. 2015 10:00
30 000km
No my máme již 4. auto, kde se mění po 30 000km nebo po roce, zpravidla měníme po 30 000km, jelikož je najedeme za rok a půl. Když pak vidíme výměnu, tak je pořád olej ve skvělé kondici. Jednou sem měl i možnost vidět kamaráda motor s údržbou po 30 000km a pohoda, takže jde i o to jak člověk jezdí, co do toho dává atd...nic méně kvůli super výkonným motorům se u sportovních aut a aut s motory o výkonu 300 koní a více , doporučuje 10 max 15 000km. Jinak jedno z těch vozidel rok výroby 1995 a má natočeno přes 700 000km poctivých :-) takže když místo do servisu pojedete místo v 15 třeba až ve 25, že na servis zapomenete, tak se moc nestane, pokud už olej nemáte teda :-) ale neservisovat přes 100 000km to je pak motor kaput určitě, to je jasné, když vám motor ,,žere olej,, tak se zadře přeci. No když vidím TT tak v něm vidím ženskou, nebo mladého cápka, většinou ti kluci mají 19 let, auto natočeno 300 000km stočeno na 100 000km, furt se jim tam něco sere, ale mají TT :-)
24. 3. 2015 09:46
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Co vím, problém byl v tom, že inženýři chtěli spoiler a designéři ho nechtěli. Tak nebyl. Chtěli, aby bylo temperamentnější, hravější. Jen kousalo trochu víc, než bylo milé. Měl jsem však za to, že předělání zadní nápravy (které by jim umožnilo nadále vynechat spoiler) vyloučili jako příliš nákladné - vystačili si s nalepením spoileru, který tam měl být od začátku, přidáním ESP a lehčí úpravou podvozku. Výsledkem bylo v budoucnosti použití vysouvacích spoilerů jako kompromisu mezi formou a funkcí. A utvrzení se v tom, že nedotáčivost a nově přísný dozor elektroniky je ta správná volba.

Nevím, jestli jich byly stovky, ale byly to vysokorychlostní nehody. Dostat smyk ve 200+ při prudší změně jízdního pruhu není sranda. Tenkrát se v něm zabil i šampion rallye (na zimákách ve 200+ a to snad na okresce... asi ani ve stáří neznal strach). To byl pro Audi zřejmě signál, že to tak nemůžou nechat dál.
Avatar - Barrichello
24. 3. 2015 09:33
Re: Jinak
Sou suta stará 40 let a pořád maj původní motor i převodovku, já sám mam ejdno 15 let staré a taky má vše původní >:D
24. 3. 2015 09:30
Re: Jinak
Pokud se bavíme o doživotní náplni převodovky, tak se doživotní bude vztahovat k životnosti převodovky. Převodovka jako taková je vyměnitelná a náplň je její součástí. Karoserie sice může být ještě vcelku po 12 letech, ale už se nic neříká o tom, kolik dílů v ní nainstalovaných bude původních, kolikátý motor a převodovku bude mít.

Vem si letadla. Můžeš mít drak s životností 20 tisíc hodin a motory s životností 1500 hodin bez možnosti generálky. Tedy každých 1500 hodin musíš koupit nové motory. Za předpokladu, že se vůbec těch 1500 hodin dožijí - je to limit, kdy je musíš/ máš vyměnit, ne záruka.
Avatar - pelikoš
24. 3. 2015 09:15
Re: longlife
tak hlavně se již neuvádí longlife, ale variabilní interval. protože pokud někdo cuká po městě, tak na ten olej nesmí naje těch 30 tisíc nebo 2 roky, protože to je špatně.longlife interval byl navrhován pro řidiče, kteří jezdí převážně po dálnici, tzn.optimální teplota motoru,optimální otáčky a čistý vzduch. jak se jezdí kratší jízdy,tzn. více studených startů,jízda po městě, tak se olej musí měnit dříve. max.15 tisíc km.
24. 3. 2015 09:03
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
Mne na tom jen dostává těch 180 (tedy skoro polovina ceny nového) za ojetý (a ne málo), z kterého vyběhla ojnice.
Avatar - Barrichello
24. 3. 2015 08:55
Re: long life je fajn
Tak tak a hlavně si ten lej umí i vyměnit, narozdíl od mistrů v kravatě >:D
24. 3. 2015 08:48
Re: long life
Důležité je, jestli selhání senzoru vyústí ve varování. Může tě to vystrašit, ale mělo by to jít diagnostikovat (některé palubní počítače by to měly rovnou napsat).

Já sem motám airbagy? Ale když už je sem motáš, asi by ti nebylo příjemné, kdyby airbag vystřelil, když například nastupuješ - věříš, že nevystřelí, když nemá.
24. 3. 2015 08:34
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
jo máš pravdu, ale to je v podstatě fuk. Pochybuju, že si budeš chtít nechávat doma torzo motoru. Takže jim ho necháš a nakulíš 211 000.
24. 3. 2015 08:33
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
jo máš pravdu, ale to je v podstatě fuk. Pochybuju, že si budeš chtít nechávat doma torzo motoru.
24. 3. 2015 08:15
Re: Jinak
Pokud by automobilka jasně deklarovala při koupi, že životnost auta je kupříkladu 5 let a 150 000 km tak pak může operovat s pojmem doživotní. Pokud nespecifikuje na jakou životnost je auto konstruovaný, tak pojem doživotní znamená do tý doby než se auto rozpadne shnije a skončí ve šrotu. Navíc když automobilky uvádějí v servisním plánu akce, který se mají dělat po 10 letech a deklarují korozní odolnost karoserie 12 let, tak pak nemůžou očekávat, že si bude zákazník myslet, že je životnost auta 5-7 let nebo 150 000 km.
24. 3. 2015 08:13
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Ved ani ja nemam nic proti Audi,
Teraz som si spomenul, ze islo o nevhodne dlzky a body uchytenia pozdlznych ramien zadnej napravy.
A este mam "pamatovu stopu" k MB Smart. Ten skandal s prevracanim uvedenych vozidiel, v dobe pocitacovych simulacii, bol trestuhodny
"Johann Tomforde was replaced as chief engineer by Gerhard Fritz.[18] Fritz lowered the centre of gravity, widened the track, stiffened the suspension, changed the steering, and added ballast weight to the front of the car in order to increase its stability in emergency avoidance manoeuvres (notably the Swedish "moose test")."
Toto fiasko dokonca zdokumentovali v autobild.de, kde uverejnili fotky Tomforda, ako caka s kuframi na taxi pred akymsi rezidencnym domom.
A s mercedesom A to bolo podobne! ;-)
Avatar - Zetti
24. 3. 2015 07:32
nejak moc valcu?
Nema to nejak moc valcu na Audi TT?
Avatar - JDM
24. 3. 2015 00:04
Re: long life je fajn
oni někteří ty mistři v nažehlenejch monterkách mají k autům nějakej vztah , starají se o něco co si koupili za svoje vydělaný peníze , nebo je to prostě jen baví . Chápu že někteří lidi na to s.rou a jezdí a šetří na všem a pak auto pošlou a koupí další, že je pro ně auto jen spotřebák .
23. 3. 2015 23:40
Re: Jinak
Neexistuje jeden interval dobrý pro všechny. A jsou celkem omezení v tom, jak může řídící jednotka hlídat stav maziva.
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 22:25
Re: long life
jeho problém, znam spousta lidí co dávala měřit tlaky, modlila se já nevím kam yda je motor na odpis a ono bylo jen vadný čidlo tlaku oleje nebo olejové hladiny, pokud ho daný vůz měl.

A nemotej sem airbagy, nefunkční aribag nezpůsobí zadření motoru.
23. 3. 2015 22:24
long life je fajn
Mistři v nažehlených montérkách tady řeší, kolik stojí litr oleje a jak ho vyměnit sám, a tvrdí, že long life je podvod. :-) Nejcennější je čas, ten nekoupím, tak ho ušetřím aspoň na několika zbytečných cestách do servisu. Také si nemíním každé auto nechat jako veterána a proto je mi celkem jedno, že motor při prodeji nebude vrnět jako nový. To všechno jsou důvody, proč je long life (servisní interval) fajn. ;-)
23. 3. 2015 22:10
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
nevešel bych se tam :-)
23. 3. 2015 21:54
Re: Jinak
Pokud vyrobce urci nejaky interval pri pouziti urciteho oleje, tak by mel vedet co dela a melo by to byt podlozene nejakym vyzkumem.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 3. 2015 21:37
A to jsem si myslel, že jsem rekordman...
kdysi jsem dovezl auto z Itálie... Alfu 33 s dieselem. Krásným tříválcem, co mu mnozí nemůžou přijít na jméno... ale byl dobrej.
Měl divnej zvuk a nešel do otáček. Kontroloval jsem olej - a byl tak tak na měrce = hluboko pod spodní rysku.
Tak jsem litr dolil a dojel 1000km z Itálie... a doma vypustil přes 6 litrů hmoty! Podobně hustá hmota byla nalepená všude...
Takže jsem to ještě vypláchnul vyplachovacím olejem... a následně pak najezdil asi 70 tis km úplně bez problémů, než jsem ji prodal... prodal normálně jezdící.

;-)
23. 3. 2015 21:35
Re: Hovado..
Tak já měním zhruba po 10-12 000 km,a je mi jedno jestli to je dřív než rok nebo později,nájezd nemám zas tak velký.Olej jsem nikdy za 6 let od novoty nedoléval,nebylo třeba ,je ho tam pořád stejně. :-)
23. 3. 2015 21:24
výměna oleje
Já menim olej na jaře a na podzim, cca po 6000 km a určitě si motor libuje
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2015 21:23
Re: Filtr
Rozumný kompromis je dát levnější (horší) olej, ale dražší (lepší) filtr.
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2015 21:14
Re: není km jako km
Ruce levý nemám, ale není důvod to měnit doma, ptž:
3l oleje ...... 380 Kč
filtr..............180 Kč
práce..........100 Kč (za 20 min na počkání)
Práce dělá jen 15% z celkové ceny, nemá smysl lítat zamaštěnej kolem auta.
Avatar - narona
23. 3. 2015 21:04
Co každých 10 tisíc...
já dávám olej při každém tankování >:D
23. 3. 2015 21:04
Filtr
Menim olej kazdych 10.000km uz x let, nemam problem dat motoru to nejjednodussi, co si zada. Jednim z hlavnich duvodu je, ze papirova vlozka filtru toho obvykle miva i po techto kilometrech plne kecky a podle mne uz neplni svoji funkci. Ztvrdly unaveny papir toho moc neprofiltruje. Az vymysli par chytrych hlav k longlife oleji i longlife filtr, kteremu nebudou vadit vykyvy teplot, zacnu uvazovat o prodlouzeni intervalu.
23. 3. 2015 21:03
Šetření na oleji...
...dost dobře nechápu. Zvlášť u dražších a sportovních aut nerozumím tomu, na čem majitelé šetří. Výměna i s filtrem přijde tak na 2-3 tisíce podle typu oleje. Se svým autem jsem za rok najel 25 tisíc a olej jsem měnil 4x (pravda, bylo nové, takže první výměna byla už ve 2 tisících), ale jinak držím interval 7-8 tisíc km.
Avatar - simply never
23. 3. 2015 21:02
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Prebral som to - necitoval som - z nemeckeho média. O tej kinematike nic neviem, nemam pamatovu stopu, kazdopadne bleskurychle zmenit zavesenie nejde. Ak si dobre spominam, TT dostal ESP seriovo a bol pridany (ťažko sa mi to píše) spojler. Kazdopadne stari majitelia uz mohli dostat iba ten spojler, ESP dorobit nešlo. Inak v zasade si nenapisal nic ine ako ja. Tu nejde o preslap audi, ved MB to zažil 2x (smart, a), jeep detto, bola snaha znemožnit Logan, avšak pod tlakom priznali, že auto absolvovalo losi test s 20% pneumatikami (podpriemernej znacky). Tu ide o to, že neglorifikujme nejaku konkretnu značku pre dokonalost, buďme triezvi - na kazdom jednom aute na svete sa dajú nájsť vacsie či mensie konstrukcne nedostatky. Však ja chcem iba objektivitu a rovnost. Každemu jednomu, ktoremu ide o objektivitu, fandím.
23. 3. 2015 20:48
Re: Jinak
A preto, ze vedia, co robia, kupuju filtre FRAM >:D >:D >:D a nevedkovia z americkeho zastupenia MAHLE rozoberaju olejovy filter a ukazuju, co ma byt vo vnutri.
A iny pohlad na vymeny ma niekto, kto to ma na operativny leasing, prvy majitel, ktory auto nechce mat viac, ako nejakych 100 000 km alebo do rozvodov, technika takych majitelov vacsinou nezaujima.
23. 3. 2015 20:38
esalong
Není to long life ESA, zaručeně nejlepší 1. certifikovaný olej???
Avatar - euro89
23. 3. 2015 20:34
Re: V ČR klasika
Nové motory mě nezajímají, takže v tom se přít nebudu... Ale u svých aut jsem to tak vždy měl a mám, ať to byl Fiat, BMW nebo Lancia. Já osobně při každé výměně oleje používám speciální přípravek od Würtha pro výplach oleje včetně veškerého bordelu. Znám spoustu lidí, kteří mají na tuhle věc rozporuplný názor, ale já to používal ve všech svých autech od Una Turbo přes BMW 7er po Themu V6 a jsem s tím spokojený.
23. 3. 2015 20:28
Re: pár tisícovek za filtr
Za filtr a mazivo. ;-)
23. 3. 2015 20:11
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
simply never. s tym "zadkom" to bolo trosku inac. Bola zle navrhnuta zadna naprava a TT-ckam pri rychlom prejazde tiahlych zakrut odtrhlo zadok. Boli zdokumentovane stovky tazkych havarii.
V tej dobe bol na tuto temu obsiahly clanok aj v nemeckom Autobilde.
A VW muselo nasledne bleskurychle prepracovat zavesenie a kynematiku zadnej napravy!
23. 3. 2015 20:10
Re: long life
To nejsi sám. Známého také špunt překvapil a sháněl se po ní.
23. 3. 2015 20:10
Re: long life
Nevím, jaké má rozlišení, ale ukazuje stav mezi minimem a maximem jako sloupec. [odkaz] [odkaz]
Avatar - white label
23. 3. 2015 20:04
Re: long life
A jak ta elektronická funguje, přesněji, co signalizuje, jenom to, že je oleje dost, nebo naopak málo?
23. 3. 2015 19:59
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
jj
JE TO VOTRAVA FURT LÍTAT DO SERVISU A BLEJT DO TOHO ROPNEJ SAJRAJT A JEŠTĚ ZA TO PŘEPAL PLATIT :-)
Zkuste jednou taky něco lepčího soudruzi ;-) [odkaz] [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - dr.biker
23. 3. 2015 19:48
30 000 km
Na služebním Kangoo měním olej po 30 000 km, jak udává výrobce. Sice bych asi měl uplatnit zkrácený interval ve ztížených podmínkách, ale neautorizovaný servis na to kašle. Tak chodím po 30 000 km, což je v mém případě jednou za rok.
Jedná se o klasickou benzinovou 1,2 16v od Renaultu, se kterou bylo bohužel špatně zacházeno. Motor oproti ostatním stejným moc nejede a žere cca 1 litr oleje na 1000 km. Takže mezi výměnou oleje doleju tak 3/4 celé olejové nádrže. Takže spíš jezdím do servisu na výplach usazenin z motoru než na výměnu oleje...
23. 3. 2015 19:39
Re: long life
Přesně tak, máš k dispozici jen elektronický ukazatel. Přesnější seznam ti nedám, ale vím, že u Audi měrky nemají rádi a hodně jich ji mít nebude, dnes asi většina, pokud ne všechny. Vím, že S8 ji nemá. Vtipné je, že u Bentley ji chtěli (a v Continentalech skutečně je), takže motor potřebný otvor má, ale v Audi je zaslepený. >:D S5 i RS5, pokud mi paměť slouží, ji také neměly (u S5 ji měl snad první modelový rok, ale hned další ji odstranili = zaslepili). 911 také nemají měrku. M6 to samé a co vím, obecně nová BMW ji nemají. Předchozí generace S-klasse jakbysmet. Minimálně u německých aut je to velmi rozšířené. Je samozřejmě možné, že se mi povedlo někde měrku přehlédnout. ;-)
Avatar - petrumr
23. 3. 2015 19:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
23. 3. 2015 19:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
23. 3. 2015 19:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rokyta.p
23. 3. 2015 19:05
není km jako km
Počet km je jedna věc a doba a počet studených startů věc druhá. Pokud někdo najede 50 tkm / rok, dovedu si představit 15-20 tkm na jeden olej. Kdo jezdí málo, 10-15 tkm či 1 rok dle toho co přijde dřív zn ideál. Výměna oleje není složitá a dovede se ji v domácích podmínkách naučit i ten, kdo má obě ruce zcela levé. Cena je pak někde jinde. Jen oleje nenechávejte v nádobách od primalexu v křoví, každý sběrný dvůr to normálně bere.

Intervaly 20-30 tkm pro osobní auto senzitivní řidič neudělá. To je jako pít z louže, možná odejdete po svých ale moc vám to nesvědčí. A raději měnit častěji olej +- normální značky, než tam 30 tkm nechávat ty zázraky.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 18:44
Přátelé všimli jste si???
Není tu dnes jeden TROLL a vládne tu naprostá pohoda, každej řekne svůj názor, vymění se zkušenosti, souhlas - nesouhlas, normální skládání argumentů v klidu. To samé v diskusi u priusu. ;-) :yes:
23. 3. 2015 18:18
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Nejezdíš náhodou v TT?
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 18:12
Re: long life
2008 1,8TFSI
Sranda je, že trubka na měrku tam je, ale místo měrky je v ní jen špunt.
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 18:01
Re: long life
Já mám v A4 elektronickou měrku.
Avatar - white label
23. 3. 2015 17:57
Re: long life
U kterých aut? Takže si hladinu motorového oleje manuálně přeměřit ani nemůže?
Já pamatuju ruční měrku i na benzín (Trabant). ;-)
23. 3. 2015 17:54
Moj brat
Tak toto sa mojmu bratovi stat nemože jeho starostlivost o auto je neskutočna až chorobna >:D
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 17:40
Re: long life
To je fakt. Třeba já. Zprvu jsem tomu nechtěl věřit a šel ji shánět do servisu.
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 17:39
Re: longlife
Na takový nejhorší případ evidentně nepomyslel.
23. 3. 2015 17:30
Re: long life
A někdo ji v autě skutečně nemá. ;-)
Avatar - white label
23. 3. 2015 17:25
Re: longlife
Jako, že "v nejhorším případě" ve smyslu, že i když někdo najede třeba 100 tis. km ročně, tak jej vymění jednou ročně? Tak taková interpretace by zase nenapadla mě.
23. 3. 2015 17:13
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
Jestli to chápu dobře, to není oprava za 211, dostaneš nový motor za 390 a ten starý, nefunkční, který natočil 190 tisíc km, si od tebe vezmou za 180. :-O
23. 3. 2015 17:00
Re: Jinak
Hodně záleží, jak to auto používáš. Pokud bys chtěl pro dané auto přesněji určit dobrý interval výměny, musel bys posílat olej na rozbor. Jsou situace, kdy bys ho měl měnit tak často, nebo i častěji. Srdcař, nesrdcař.
23. 3. 2015 16:57
Re: Jinak
Jak ho uvádí v omyl? Ideálně by měla automobilka specifikovat životnost všech komponent. Ale nedělá se to. Když mám plán do 200 tisíc km, kdo ví, jestli by třeba ve 250 nebyla předepsaná výměna celé převodovky. Operuješ tedy pouze s tím, co je rozumné očekávat. A zatímco by neměl být problém přesvědčit soudce, že je rozumné očekávat u převodovky životnost větší než pět tisíc km, 300 tisíc podle mne už tak snadných nebude. U airbagů atp. by mě nepřekvapilo, kdyby si v první řadě kryli zadky (na prorezivění karoserie by měla být záruka delší než 10 let, ale těžko říct, v jakém stavu bude zbytek auta).

Fakt, že má převodovka "doživotní" náplň, nebo že je snýtovaná a tedy hůře servisovatelná, se určitě může projevit na vnímané hodnotě, tedy na tom, kolik jsem za dané auto ochoten zaplatit. Výrobce však má právo takový produkt nabídnout a je na lidech, jestli to budou kupovat a za kolik. Vypadá to, že kupce nových aut podobné informace moc nezajímají.
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 16:34
Re: longlife
Tak to jsme pochopili oba jinak. Já to chápu jako "v nejhorším případě pro majitelovu peněženku", což podle mě naprosto odpovídá.
23. 3. 2015 16:25
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
a zase generalizace : "každý holt něco nemá rád"...ty jsi mistr jednoduchých sdělení, dej se na PR :-)
Avatar - white label
23. 3. 2015 16:25
Re: longlife
"V nejhorším případě", v konkrétním kontextu toho příspěvku beru tak. že - i v nejhorší případě (pro motor auta) každý (normální motorista) mění olej minimálně jednou ročně, což aktuálně obecně není pravda.
Zrovna tak může nastat situace, že někdo za dva roky najede s longlife olejem třeba jen 10-15 tis., tak proč by ho v takovém případě prostě nevyměnil až po těch dvou letech.
23. 3. 2015 16:22
Re: long life
...pak je jasný, že blbosti jako airbagy a abs jsi ze svý káry vybrakoval... :-)
23. 3. 2015 16:18
pár tisícovek za filtr
Pár tisícovek za filtr ? To jsou mi ceny :-!
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 3. 2015 16:05
Re: Jinak
Syntetiku robia, ale marketing je zamerany na predstavovanie syntetiky ako novinky a ma jednoznacny "mythbusting" edukacny podton - resp. mal ked som cca 5 rokov dozadu opustal Kanadu.

Je to podobne, ako ked v roku 2002 objavovali americania SMSky - zacinal nastup GSM sieti a sms boli v USA uzasna technologicka novinka - zatial co ja som veselo posielal sms z mobilu na ICQ v pocitaci a dostaval odpovede.
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 15:49
Re: longlife
Asi mám dlouhý vedení. Vážně tě nechápu. Nemám pocit, že by nemohla nastat situace, kdy za rok najedu třeba 20tkm z většiny po městě a pak mi přijde adekvátní olej vyměnit. Ne kvůli 1 roku, ale kvůli km v zhoršených podmínkách.
A "v nejhorším případě" snad bylo myšleno "když hodně často, tak za rok".
Avatar - white label
23. 3. 2015 15:14
Re: longlife
Ta snad právě proto/tím tuplem! Pokud napíšu "v nejhorším případě" myslím tím klidně až extrémní případ. A pokud je dneska běžně předepsaný (longlife) interval výměny oleje 2! roky (samozřejmě při malém nájezdu), tak napsat obecně: "v nejhorším případě jednou ročně" je prostě nesmysl. Co na tom pořád nechápeš? 8-s ;-)
23. 3. 2015 15:08
Re: LongLife 30 tis. km
Docela mě to zaujalo, protože jsem si včera vzpomněl, že jsem nějak zanedbával rodinného sluhu, což je v tomto případě Alfa 159 1,9 JTD, a když jsem se snažil dojít k tomu, kdy se tam naposled měnil olej, tak to vypadá na cca. 40 tis. a dva roky...
Aspoň mě tohle namotivovalo k té výměně, protože daoteď to na chování motoru není nijak poznat..ale představa, že tam ta chuděra chroupá takovýhle sajrajt mě za ní úplně bolí..:-( Jsem ostuda...
23. 3. 2015 15:05
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
No jestli hezký,to je velice subjektivní a že se někomu líbí,mu neberu.Že asi tak 99% majitelů TT,které potkávám na cestách, jezdí jak paka,ovšem není nic subjektivního.
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 15:01
Re: Jinak
Kdyby za to servisy nechtěli nesmysl proč ne. S filtrem tě to vyjde na litr. 4 litry ročně kdo si udělá sám, a za práci by si nikdo neměl účtovat za ty 4 výměnu víc jak litr. Pokud to není nějaká prestižní značka.
Avatar - JDM
23. 3. 2015 14:49
Re: Nechápu
>:D >:D to by odpovídalo >:D
Avatar - Cuba66
23. 3. 2015 14:42
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
A to jsou ceny bez práce, jen za díl :-)
23. 3. 2015 14:42
Re: Jinak
Tak zase kdyz nekdo udela 40-50 tisic za rok, tak aby menil 4x do roka olej, to by musel byt sakra srdcar.
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 14:37
Re: Jinak
PetroCanada syntetiku dělá, Mobil 1 taky a mnozí další nebo je to plosyntetika, která bohatě stačí na těch interval 10 tis ideální věc.

Lepší měnit každejch 10tis a lejt olej co stojí 600 4 litry než to měnit po 30ti a dávat tam olej co stojí 4 litry 1300 >:D Motoru to určitě prospěje víc
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 14:35
Re: Můžete to mazat třeba
atmosféra není jenom HEMI >:D
Jinak dvě sekačky i dva psy se do RAMky s budkou vejdou taky v pohodě nebo i do Duranga >:D >:D >:D

Ne ted vážně, jde se koupit budto starší stroj anebo atmošky dělaj ještě i korejci nebo japonci, krom američanů
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 14:32
Re: A stačí se kouknout
No vidíš, jak byla AZNP pokroková >:D
Avatar - Stejsn
23. 3. 2015 14:30
Olej měním každých 300km,
ony ty čtyři litry za tu dobu tak akorát vykapou ;-)
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 14:27
Re: Kolující článek
však je nefunkční, dával se tam jiný, tenhle je KO
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 3. 2015 14:25
Re: Jinak
Europa ano :-)

Inde sa, z mojich skusenosti, drzia 1 rok/20000 km.
23. 3. 2015 14:25
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
Tak to jsou fakt nebetyčný hovada naúčtovat si za opravu motoru 211 000. To je na kopnutí do kulí. Bych objel pár vrakáčů a nějakej funkční sehnal. Myslím, že 10-20 tis se bude dát splašit. Mrtvý auto se blbě prodává. Tvl a novej motor za 4 kila no to mám dost. 8-s
23. 3. 2015 14:19
Re: Jinak
Že mě tahle omezenost u amíků ani nepřekvapuje. ;-)
Avatar - 3_diamanty
23. 3. 2015 14:18
Re: Nechápu
jo kamarat tak doleval chladiacu zmes.... a doleva stale.... a miestami aj destilovanu vodu ak nema chladiacu ktora tiez nieco stoji..... asi mu netesni tesnenie pod hlavou ( myslim teraz na motore )... no a potom kup takuto jazdenku ;-) hoci aj vonavu s novymi potahmi a elektronmi .... je to risk ... takymto hokus pokus figlom na aute ako obabrat system a usetrit moc nerozumiem... dnes uz pri kupe jazdenky nemozes verit nikomu a nicomu.... bohuzial ani kamaratovi
23. 3. 2015 14:17
Re: Jinak
Za to že uvádějí zákazníka v omyl. Pokud máš auto jako OSVČ nebo právnická osoba tak ho sice odepisuješ 5 let, což ovšem neznamená, že je životnost auta 5 let. Na kolik let mám servisní plán se musím podívat do servisky, ale určitě tam stojí, že se po 10 letech mají měnit airbagy a myslím, že i předepínače pásů. Z čehož je patrný, že to 5 let životnosti nebude.
23. 3. 2015 14:16
Re: longlife
Tak ona je otazka. Co je horsi, jestli menit po 15 tis nejaky bezny olej, kdyz motor honim v otackach a casto jezdim do prace cca 3km nebo kdyz ho menim po 20 tis, motor netocim a jezdim prevazne trasy cca 50km a delsi a kratke zadne.
Nejde asi rici jestli je lepsi 15 tis nebo 20 tis na LL, ale asi je idealni ten olej po roce vymenit ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 14:11
Re: Nechápu
Dovedu si představit, že to byl takovej ten ulízlej germán cca. 50 let, v károvaném saku, oranžovou kravatou a zelenejma kalhotama, co umí průměrně řídit, a co si pořídil jedničkové /nebo dvojkové?/ TT, aby udělal dojem na prostitutky v chebu. >:D A furt jezdil, jen občas doléval. >:D
23. 3. 2015 14:08
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Proč ti tak vadí, že si někdo chce koupit hezký sportovní kupé? Kdybych nepotřeboval vozit dítě, tak si ho klidně taky pořídím.
23. 3. 2015 14:06
Re: Hovado..
Na cem to jezdis?
Menim po 20tis na benzinaku a pokud mam novy olej na maximu tak po 20 tis ho mam porad na maximu, nepozoruju zadnou zmenu. Pouzivam Mobil 1 5W-30 a nemam problem, olej mi prijde dost ridky.
Avatar - JDM
23. 3. 2015 14:01
Nechápu
co to bylo za člověka? to jako zapomněl? Člověk který si koupí sportovní auto s takovým motorem a neví jednu z nejdůležitějších věcí a to kdy měnit olej? Nebo si myslel že má Audi náskok díky technice ?? A stejně je to zajímavé že to tak dlouho motor vydržel ale asi sním jezdil normálně a nijak to nehonil jinak to není možný.
23. 3. 2015 14:00
Re: A stačí se kouknout
Jooo koncern, to je motorarska velmoc >:-[]
Tem se neda verit ani slovo. To je porad 2 roky interval a k tomu dolevani jak za dob Skody 100, kdy se take dolevalo tak 1l na 10 tis nebo spise drive.
Vlastne uz pred 30 lety jsme meli ve S100 longlife, olej se nemenil a jen doleval >:-[]
Avatar - 3_diamanty
23. 3. 2015 14:00
Re: Hovado..
majitel TTcka.. ktory asi este neprisiel na to ze auto treba aj servisovat a starat sa o neho.. nejde to len vozit sa "zadarmo" .... obavam sa ze takychto borcov bude stale viacej... ktori len sedia sa a vozia sa... a potom auto predaju ... ako nove .. malo jazdene.. s 10 reprakmi a 19tkami BBSkami niekoho na to iste nalakaju....... klamal by som keby som tvrdil ze sam nemam kamaratov ktori do motora kuknu tak raz za 3 roky a ktori v zivote ani olej ziadny nekupovali .. a potom sa cuduju ze im auto odchadza pred ocami... ale to je tak ked k autu clovek nema vztah...
23. 3. 2015 13:59
Re: Hovado..
No vidite. A přece se točí.
S první výměnou souhlasím ta je potřeba o něco dřív. Ale ěnil jsem po 30.000km (1,9TDI 77kW). Aktuálně najeto ca. 500.000km a během intervalu se dolije tak do 1litru. Což jej vzhledem k nájezdu pochopitelné a defakto to nijak neřeším. Mimochodem motoricky je to auto zcela bez problému.
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 13:59
Re: longlife
Jenže "v nejhorším případě" neznamená "běžně", ale právě vyjímečné případy.
Avatar - white label
23. 3. 2015 13:56
Re: longlife
Neřeším konkrétní případy, ale aktuální obecnou rovinu.
Proto ten závěr:
"Takže "v nejhorším případě jednou ročně" dávno obecně neplatí."
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 13:55
Re: longlife
To je sice dobrá funkce, ale určitě ji nemají všechny auta.
23. 3. 2015 13:52
Re: LongLife 30 tis. km
S OII 1,9TDI (rv.2006) jsem taky měnil po 30.000km dle předpisu. Motor bez problému, aktuálně najeto ca. 500.000km.
Pravda od 400.000 km trochu olej "žere", musí se dolejt tak do 1l na 30.000km. Jinak motoricky naprosto bez problému, včetně turba a spojky (jsou původní) sic už mám novou ale s dvojkouvou stále jezdí máma.
Používal jsem ji jako pracovní, cesty do německa dálnice140-150kmh tempomat, sem tam se svézt na max, cesty po ČR atd.
23. 3. 2015 13:49
Re: longlife
On si ten motor (jednotka) sama řekne. Počítá studené starty a jakmile se to sejde do roka, tak tě palubák rovnou pošle do servisu na výměnu.
Avatar - simply never
23. 3. 2015 13:49
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Ano, pravda bude asi niekde uprostred. TT je skor taka skoro stredna trieda a menej sportak. Aj auto s nizkym predpokladom spolahlivosti (audi TT) moze so spravnym servisom a rozumom najazdit 400 tis. km +. Ani mne sa auto nepaci, to je samozrejme silne subjektívne.
23. 3. 2015 13:47
Re: A stačí se kouknout
Přesně tak,a navíc je zasraný i filtr...kór u dieselů..ale "lidi" na to slyší...mámo,však budeme měnit olej jednou za 3 roky,protože jezdíme jen 800 km / měsíc...
23. 3. 2015 13:41
Hovado..
U každého nového auta jsem měnil olej po prvích 5 000km...Potom už co 13 - 14 tkm..
Longlife oleje jsou podvod na lidi,jelikož tím, že je řídší se spálí a musí dolévat,takže během cca 22 000 km je nutno dolít 2 litry oleje,což je částečná výměna oleje...ten je ale dražší a jediné komu ta komedie prospěje je servis a výrobce,jelikož ten motor nikdy neujede 500 000km +,když se bude měnit olej a filtry co 30 000km.. někdo teď udává dokonce 50 000km !!!!
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 13:39
Re: Jinak
Že nevěří syntetikám, nebo že tam nejsou rozšířené, je jedna věc, ale ten americký přístup - horší kvalita oleje - častější výměna - se ukazuje efektivnější, než dlouhodobé honění super-olejů v jednom motoru, tak jak si evropa dost nelogicky vzala za své.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 3. 2015 13:33
Re: Jinak
Amici menia olej tak casto preto, lebo prakticky bez vynimky pouzivaju mineralne oleje.

Syntetiku aby si pohladal, fora su plne debilov, ktori tvrdia, ze synteticky olej nevydrzi ani to, co mineralny, ze synteticky olej je len pre auta nad 200-tisic km, a korunu tomu vsetkemu nasadil mechanik v Lexuse v Toronte, kam prisiel na prehliadku moj adoptovany stryko, ktory vyhlasil (ten mexanik), ze pouzitie syntetickeho oleja 'will void the warranty' (bude porusenim zarucnych podmienok).
23. 3. 2015 13:32
Re: Můžete to mazat třeba
To ale zabere dost místa a já mám dva čokly a dvě sekačky.Samozřejmě že by se mi víc líbil HEMI než diesel,ale realita je krutá a tak jen výhra ve Sportce by ze mě udělala majitele poctivého amerického osmiválce.
23. 3. 2015 13:29
Re: V ČR klasika
Ano. A zkuste nový olej dva týdny po výměně mezi prsty, i když bude sebelepší, bude na prstu dřít, jako by Vám tam někdo nasypal písek.
23. 3. 2015 13:27
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Já ani nevěděl,jak je na tom TT se spolehlivostí,prostě jen konstatuji,že se mi to auto nelíbí a navíc v něm podle mých zkušeností opravdu jezdí namachrovaní hňupi.Ti však samozřejmě jezdí i v autech,které se mi líbí. >:D
23. 3. 2015 13:25
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
Tak to Vám opravdu není co závidět, akorát jde o poruchu, kterou lze těžko nějak paušalizovat, na jednu vysypanou ojnici můžou být tisíce bezproblémových i při horším zacházení. Ale je vidět, jak jsou vychcaní, dát takovou přirážku na nový motor pro nic-za nic. Ta cena je ale i s výměnou, jinak by ta cena byla už úplně absurdní.
23. 3. 2015 13:23
Re: LongLife 30 tis. km
Áno, je to PD. Jazdil som aj s CRDI (EU4) aj s D5 (EU4) od volva, ale na každom len 100 000km. Z toho sa nedajú robiť žiadne závery, to je furt nový motor...
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 13:21
Re: V ČR klasika
Tak na tu barvu a konzistenci u dnešních nových motorů /i benzínů/, které mají dost často dlouhodobé pracovní otáčky pod 2tis/ot. min. zapomeň!!! Dnešní velká a podstatná úlohy oleje v motoru, je taky stáhnout ten všechen všudypřítomný karbon. A podle toho ten olej za období taky vypadá.
23. 3. 2015 13:17
Re: Kolující článek
A k tomu je aj zle prepocitany udaj z mil na kilometre - spravne ma byt 134 107 km. A na inej ceskej stranke sa pisalo, ze motor je uz nefunkcny...
Avatar - simply never
23. 3. 2015 13:16
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Audi, Audi, keď už redaktorka tak úderne používa slovo údajne, tak aj ja tu mám pár údajných. V roku 199 údajne výrobce zvolal už predané TT k bezpečnostnej úprave. Autám sa údajne odľahčoval zadok, čo mohlo byť pre menej skúsených šoférov (nehovorím o tu prítomných niektorých relly jedincích odkojených sunarom v plastovej fľaši s vodolepkou audi and baby) neriešiteľnýproblém. Všetci vieme, že tam dali spojler, ktorý údajne všetko vyriešil. Podľa Warranty Direct patrí Audi TT na samé dno spoľahlivosti. Ozaj, nevie niekto jako dopadol najnovší bariérový test s Audi TT? Údajne dostal 6 hviezdičiek, ale museli použiť 2 autá. >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 13:16
Re: Můžete to mazat třeba
Ale jo, atmosféry pořád ještě jsou a pokud někdo nalítá 50tis ročně, existuje LPG.
Avatar - euro89
23. 3. 2015 13:14
V ČR klasika
To mi připomnělo, jak se mi kdysi kolega v práci chlubil, že měl štěstí na super kauf a pořídil si 159 3,2 V6 za 35tis. (prý byla za 80, ale stáhnul to na 35). S lehkým úsměvem na tváři jsem se ho zeptal, v jak to auto vypadá a jestli ho náhodou nepřejel vlak. On mi na to odpověděl, že karoserie i interiér je super, ale že mu prodávající doporučil vyměnit olej, že prý ho už trochu přejíždí. Na otázka co je to trochu, mu bylo odpovězeno "něco lehce přes 100tis. km..." >:D >:D >:D Já měním olej vždy po 15tis. km nebo po roce (podle toho, co nastane dřív) a když jsem loni v létě na své Themě měnil olej (Selénii 20K), který měl za rok najeto jen cca. 1500km, tak kamarád uvažoval, že by ho ještě použil do své ypsilonky na skákání z/do práce. :-) Vždy, když vypouštím olej, tak má téměř stejnou barvu i konzistenci, jako při nalévání. A tak by to taky mělo být.
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 13:13
Re: A stačí se kouknout
a někteří nedolévali, jako ta paní, co jí chybělo do intervalu 2500 km ale taky jí chybělo lit a čtvrt oleje >:D >:D
Audi A4, odchytla mě tehdá na parkovišti, že jí nejde otevřít víčko na dolití oleje....a svítí jí kontrolka že ho má málo :-)
23. 3. 2015 13:13
Re: Můžete to mazat třeba
Když nemáš na to,aby sis koupil Ferrari nebo abys mohl denně živit off-road s 18 litrovou spotřebou,tak ti nic jiného nezbývá.I když teď už je turbo vlastně ZNOVU i ve Ferrari. >:D
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 13:11
Re: LongLife 30 tis. km
Hlavně TDI je v postatě nezničitelný, to starý PD.

Udělej to u CRD, TDCI atd a uvidíme >:D
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 13:10
A stačí se kouknout
k výrobcům co doporučují teď a co doporučovali tak před 7mi lety. Je tu jasný odklon a návrat od různých Long-lifů 0w-....... a výměn nad 30 tis., zpět k syntetice 5w-....... a mírné zkrácení intervalů. Koncern s tím málem trhl ostudu, kdy sice jsi měl výměnu garantovanou třeba až 40 tis. /když se ti nesepnuly kontakty kvůli opotřebení dřív/, ale během těch 40ti tis. někteří dolévali 5-7 litrů. Opět se můžeme vrátit k Šimkovi a Grosmannovi - "Nechci slevu zadarmo" :-) . Nehledě na to, že když provedeš výměnu a jen nedoléváš, tak dostaneš daleko větší podíl karbonu, špíny, a špon ven.
23. 3. 2015 13:09
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Jo,to máš pravdu,hochu.Tuzing a TT nesnáším,každý holt něco nemá rád.Někdo nemá rád TT,někdo zase "japonce".
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 13:07
Re: long life
Hlavní je věřit čidlům a elektronice >:D >:D

Zlatá stará měrka, ovšem sou i tací, co neví že jí v autě vůbec maj, to je pak těžký :-)
23. 3. 2015 13:05
Re: Jinak
Za co bys je chtěl žalovat? Že je podle nich životnost auta řekněme 5 let/ 150 tisíc km? A těch 150 tisíc odkroutí, byť by bylo dobré náplň měnit po 30-50 tisících, nebo i častěji v závislosti na použití. Na kolik let/ km máš servisní plán? Kolik let se auta odepisují?
23. 3. 2015 13:05
Můžete to mazat třeba
olejem s 24 karátovým zlatem,ale pokud se chováte tak,jak mnoho majitelů aut s turby,tz. že se řítíte po dálnici,přijedete na pumpu a auto okamžitě vypnete,tak vás nic nespasí.Tenhle nešvar pozoruju celkem pravidelně a někteří mí známí to taky tak dělají a pak se hrozně diví,že jim "tak brzo" kleklo turbo.A když jim to v hospodských diskuzích připomenu,tak mi tvrdí "že jsem nějakej moc chytrej". >:-[]
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 13:03
Re: longlife
Nejde o to tam dávat horší kvalitu, ale i v té správné předepsané w-čkové a API kvalitě najdeš oleje různé cenové a značkové škály - někdy i dost velké.
23. 3. 2015 13:03
long life
Jezdím longlife už moře let. 1. sevisní interval je proměnlivý, protože auto to hlídá podle "opotřebování" oleje samo. 2. většinou je to 27-29 tkm, ale záleží na provozu (dálnice, město, časté studené starty atp.) 3. nikdy jsem neměl žádný problém a auta rozhodně neprodávám po 50 tkm, tedy po roce a půl...
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 13:02
Re: longlife
Záleží přece na provozu. Pokud jezdíš jen dlouhý štreky na dálnici , tak ok, ale časté krátké jízdy nejsou na longlife, takže klidně můžeš správně měnit po roce.
Avatar - dal
23. 3. 2015 13:01
Re: longlife
Lepší je ten longlife měnit po 15 tis. určitě by jsem nedával jiný než předepsaný olej, lepší je zkrátit interval.
23. 3. 2015 12:59
Re: Už jen titul "majitel audi TT"
O tobě leccos prozrazuje tvůj příspěvek. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 12:53
A já myslel,
že to TTéčko mazal švestkovejma povidlama. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 12:53
Re: longlife
Lepší je kašlat na longlife, a jednou ročně, nebo třeba za 10 tis. vyměnit i olej o nešpičkové kvality, než super super olej ježděný v autě 30 tis. km a víc.
Avatar - Cuba66
23. 3. 2015 12:51
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
No to se zatím neví, ale pro zajímavost - nový motor s vrácením starého dílu 211.310,-Kč, nový motor bez vrácení starého dílu 392.101,- Kč :-)
Takže je možný, že příčinu se nikdy nedozvíme, protože to střelíme tak jak to je a opravovat to ani nebudeme. A nový majitel si koupí motor na vrakárně...
23. 3. 2015 12:49
Re: LongLife 30 tis. km
V 1,9tdi som menil olej do 300 000km v intervale 30 000km, výmeny v autor. servise. Ďalej mením po 15 000km a výmenu si robím sám. Trasy 70% dialanica, 30% mimomesto. Dnes mám 375 000km, zatial bez problému.

Problém nevidím v LL oleji. Problém je v sposobe užívania. Tento interval nieje pre každého.
23. 3. 2015 12:36
Re: 190.000 km, pravidelná výměna oleje...
A kde byla příčina? Takovou závadu vyvolá spíš skrytá materiálová vada některého nosného dílu, nejspíš ložiska.
Avatar - white label
23. 3. 2015 12:29
longlife
"...nutnosti dát v nejhorším případě jednou ročně pár tisícovek za filtr a výrobcem doporučené mazivo..."
U longlife režimu je běžný interval dva! roky, pokud se tedy dřív nenajedou limitované km.
Takže "v nejhorším případě jednou ročně" dávno obecně neplatí.
23. 3. 2015 12:28
Re: LongLife 30 tis. km
Těžko povědět... Netuším, jak je to u dieselových motorů, tam je asi 30-tis. interval už asi moc, ale u našeho benzínu to zatím dělá dobrotu. Myslím ale, že záleží i na stylu jízdy - ,,důchodcovsky,, jezdíme delší trasy na jeden zátah mimo dálnice a když už po dálnici, tak kolem 110 km/h (to už motor točí něco málo pře 3500 ot/min a v autě je dost slyšet). Spíš nás zlobí podvozek, než motor...(zatím). Ale ruku na srdce, 310 tis. je už velká porce, takže čekáme doma na den, kdy se s náma motor definitivně rozloučí. Potom je ale otázka, jestli seženeme auto, který zase ujede 300 tis...
Avatar - Cuba66
23. 3. 2015 12:28
190.000 km, pravidelná výměna oleje...
...a minulý týden se nám podívala ojnice ven z motoru :-).
Opel Vivaro (Renault Trafic) 2.0 diesel, 84kW, pravidelná údržba v autorizovaném servisu :-)
Takže tenhle dopadnul ještě dobře :-)
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 12:24
Re: Jinak
Některých jen 160, dál už není servisní plán a výrobce to bere tak, že pak se děj vůle boží, to už nás nezajímá. Ty lepší to maj do 250 no :-)
23. 3. 2015 12:17
Re: LongLife 30 tis. km
Tak kdyz nekdo da 30tis na Longlife olej 5W30, tak 20tis nemuze byt problem pri podobnem druhu provozu u zadneho vyrobce.
23. 3. 2015 12:16
Re: Jinak
No já se divím, že za termín "doživotní náplň převodovky" automobilky ještě nikdo nežaloval. Přitom by chtěl na 100 tis vyměnit, protože už je z toho kaše. A to životnost žádnýho auta není 100 tkm.
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 12:13
Jinak
super článek pro milovníky longlife olejů lebedící si nad intervaly typu 30-40 000 km.

A podobné dobro dělá servisní interval 180 000 km automatickcým převodovkám, sice tam nedochází k tvorbě "bahna" jako v motoru, ale výsledek, kterým to končí je obdobný.

Jo voni amíci vědí, proč mění olej každých 6-10 tis km a v almaře každý 2 roky nebo 50 tis >:D
Taky se diví, cože to tady s tím děláme, že máme tolik závad :-)
23. 3. 2015 12:10
LongLife 30 tis. km
Zdravím! Máme doma Golfa IV Variant 1.6 16V BCB, najeto 310.000, r.v. 2005 a dodržujeme od začátku předepsaný long life interval (30 tis. km) a olej Castrol 5W-30. Jedzíme na servis od začátku tam, kde jsme auto koupili. Převažují delší trasy - cca. 150 km na jeden zátah. Pojížďky po městě žádné, na dálnici max. 110 km/h.
23. 3. 2015 12:09
To nějak nechápu ....
Ono většinou nejde ani o pár tisícovek .... pokud člověku nevadí se trochu umazat, tak do litru se to dá asi skoro vždycky .... Aktuálně jezdím cca 11 tis km ročně, takže jednou za rok, ale je fakt, že používám levnější specifikaci oleje v "plné syntetice" ...
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 12:09
Kolující článek
už byl snad na všech českých automobilových a motoristických webech vč. fanklubů.

Samo, na auto.cz jako poslední, což už je tradice >:D
23. 3. 2015 12:07
Už jen titul "majitel audi TT"
o člověku leccos prozrazuje.Někdo si možná řekne,že to je jen předsudek,ale co týče mé osoby,tak mám s majiteli TT naprosto stejné zkušenosti jako s majiteli tuzingu.Jistě se najdou i výjimky,ty však jen potvrzují pravidlo.