A já se mu vůbec nedivím, u svého předchozího auta jsem o tom i kolikrát uvažoval. Přístup k filtru vynikající, náklad pár stováků...a to nejsem moudrý praktik:-)
Nejcenejsi je cas....ano. Proto nez dojedes do servisu, tam te prjmou, udelaj to, zaplatis a dojedes dom...tak ztratis proti me tak 30 minut navic a jeste si o nejajy ten litrik lehci. Haha
Henk de Groot, Castrol Nederland vs mafia menicov oleja
Ja nehovorim, ze "isty majitel" a pod., ale konkretne, ze byvaly riaditel Castrol Nederland, Henk de Groot bojuje proti "mafii menicov oleja". Samozrejme v tejto diskusii sa zurivo snazi prave tato mafia bojovat za svoje neopravnene zisky. Nikto nema zaujem o pravdu. De Groot presiel bez vymeny oleja 350 000 km, jeho manzelka jazdila 20 rokov bez vymeny. Dokazal, ze stary, cierny olej ma lepsie mazacie vlastnosti, a teda motor s nim ma lepsi vykon a nizsiu spotrebu ako s novym olejom. Na celom svete takto zbytocne od nas vytiahnu 200 BILIONOV USD!!! Podobnu reportaz uverejnila aj nemecka statna televizia ARD. Da sa to najst na you tube so slovenskymi titulkami.
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Ty sis zjišťoval, kolik dílů je tam shodných? Že vychází z jiného auta, neznamená, že má například identický podvozek. Současná A3 a Golf ho nemají shodný. Ani všechny verze Golfu ho nemají shodný. Pak je samozřejmě otázka, jestli se díváme jen na shodu komponent (rozdíl může být tak malý jako jiný stabilizátor, nebo tak velký jako jiný pomocný rám, ramena atd.), nebo i nastavení.
Některá auta si prostě žádají respekt. Co vím, mělo mít drápky, hravý zadek. Pokud nedošlo k selhání nějaké komponenty a manuál obsahoval, co obsahovat měl, tak je vždy na vině řidič, stejně jako je vždy na vině pilot. Jak se říká: “There are old pilots and there are bold pilots, but there are no old, bold pilots.” Kdyby se v něm tenkrát nezabil rallye jezdec, předpokládám, že by se déle drželi chyby řidiče. Osobně považuji za chybu, že tam nebyl spoiler od začátku, a pokud je skutečně pravda, že tam nebyl jen kvůli designérům, protože by jim narušil čisté linie, tak to byl velký přešlap.
lowkick, predpokladam, ze ked budes to svoje auto predavat, tak budes tvrdit, ze malo maximalnu starostlivost, ze vymeny oleja v predstihu, ... bla, bla, bla.
Teba je skoda. v AAA-ckach takych potrebuju. ;-)
V nasej firme sefovia tiez striktne dodrzuju interval 30.000! To, ze same studene starty a start-stop po meste, to maju na haku.
A teraz tie motory idu ako kosacky, su lenive a zeru olej a maju vysoku spotrebu!
Ze aky chytri "manazeri"?! :'-(
To je školácká chyba - je to jedna z prvních věcí, které by se měl člověk naučit o zpracování formulářů (POST požadavků). Dnes si bohužel říká programátor kde kdo. Na druhou stranu, kdybys používal lepší prohlížeč, zeptá se tě, jestli to chceš skutečně poslat znovu. ;-)
V USA je najbežnejším olejom minerálna klasika a ľudia menia olej spravidla po 5 až 7 tisíc km. Výmenu oleja spolu s bežnou kontrolou auta a doplnením prevádzkových kvapalín vam urobia na každom rohu sedem dní v týždni priemerne do 15 minút. Bežná cena je okolo 30 USD, čo je cena napr. 3 krabičiek cigariet. Motory sa tu bežne dožívajú minimálne 300 tisííc km, pár mojich známych už prekročilo pol milióna a kámoš pred pol rokom dal do šrotu dodávku so skoro miliónom km - motor stále v pohode fungoval ale zbytok už nemalo cenu opravovať. Rozhodne je pre motor lepšie častejšie meniť minerálny olej, než jazdiť 30 tisíc na jednej náplni, aj keď syntetiky. Svoje tu zohráva jedine ekologické hľadisko, no keď sa nájde vhodné riešenie pre využitie použitých olejov, nieje čo riešiť. V nových vozoch však mnoho ľudí používa syntetiku, tieto oleje sú dostupné všade a robia ich všetky firmy. Netreba zabúdať, že takto meniť olej naučili ľudí výrobcovia automobilov, ktorí donedávna odporúčali meniť olej každých 5 tisíc km. Práve výmena oleja bola jedinou podmienkou pre záruku na aute. V USA niesú servisné prehliadky povinné a skoro nikto ich neabsolvuje, keďže nemajú vplyv na trvanie záruky. Dnešné nové autá majú intervaly výmeny stanovené niekde medzi 10 a 15 tisíc km, s použitím minerálnych olejov samozrejme. Nikto nemôže ľudí nútit kupovať drahú syntetiku - pred pár dňami som menil olej (full synthetic) za 140USD. Rozdiel oproti minerálu teda viac než štvornásobný a pri mojom nájazde mením raz ročne. Jazdím mnoho krátkych trás po meste, preto som dal syntetiku, inak by som používal klasiku.
Nechci být hnidopich, ale jak sám autor psal, do TT s motorem napříč vměstnali ingolštadští až vidlicový šestiválec. Jak sami fotky vtipně napovídají, jde o šestku v řadě, kterou si posledních třicet let u audi nepamatuji. Tak co to je, Mercedes, nebo BMW? ;-)
No podle toho co mi říkali, je 211.000 pravděpodobně za generálkovaný a ještě musíš vrátit ten starý s dírou (dobře jim tak :-) ) a za těch 390 je funglovka. Mimochodem, to auto stálo komplet nový po všech slevách 380 tisíc bez DPH :-) Motor je dražší než auto :-)
No my máme již 4. auto, kde se mění po 30 000km nebo po roce, zpravidla měníme po 30 000km, jelikož je najedeme za rok a půl. Když pak vidíme výměnu, tak je pořád olej ve skvělé kondici. Jednou sem měl i možnost vidět kamaráda motor s údržbou po 30 000km a pohoda, takže jde i o to jak člověk jezdí, co do toho dává atd...nic méně kvůli super výkonným motorům se u sportovních aut a aut s motory o výkonu 300 koní a více , doporučuje 10 max 15 000km. Jinak jedno z těch vozidel rok výroby 1995 a má natočeno přes 700 000km poctivých :-) takže když místo do servisu pojedete místo v 15 třeba až ve 25, že na servis zapomenete, tak se moc nestane, pokud už olej nemáte teda :-) ale neservisovat přes 100 000km to je pak motor kaput určitě, to je jasné, když vám motor ,,žere olej,, tak se zadře přeci. No když vidím TT tak v něm vidím ženskou, nebo mladého cápka, většinou ti kluci mají 19 let, auto natočeno 300 000km stočeno na 100 000km, furt se jim tam něco sere, ale mají TT :-)
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Co vím, problém byl v tom, že inženýři chtěli spoiler a designéři ho nechtěli. Tak nebyl. Chtěli, aby bylo temperamentnější, hravější. Jen kousalo trochu víc, než bylo milé. Měl jsem však za to, že předělání zadní nápravy (které by jim umožnilo nadále vynechat spoiler) vyloučili jako příliš nákladné - vystačili si s nalepením spoileru, který tam měl být od začátku, přidáním ESP a lehčí úpravou podvozku. Výsledkem bylo v budoucnosti použití vysouvacích spoilerů jako kompromisu mezi formou a funkcí. A utvrzení se v tom, že nedotáčivost a nově přísný dozor elektroniky je ta správná volba.
Nevím, jestli jich byly stovky, ale byly to vysokorychlostní nehody. Dostat smyk ve 200+ při prudší změně jízdního pruhu není sranda. Tenkrát se v něm zabil i šampion rallye (na zimákách ve 200+ a to snad na okresce... asi ani ve stáří neznal strach). To byl pro Audi zřejmě signál, že to tak nemůžou nechat dál.
Pokud se bavíme o doživotní náplni převodovky, tak se doživotní bude vztahovat k životnosti převodovky. Převodovka jako taková je vyměnitelná a náplň je její součástí. Karoserie sice může být ještě vcelku po 12 letech, ale už se nic neříká o tom, kolik dílů v ní nainstalovaných bude původních, kolikátý motor a převodovku bude mít.
Vem si letadla. Můžeš mít drak s životností 20 tisíc hodin a motory s životností 1500 hodin bez možnosti generálky. Tedy každých 1500 hodin musíš koupit nové motory. Za předpokladu, že se vůbec těch 1500 hodin dožijí - je to limit, kdy je musíš/ máš vyměnit, ne záruka.
tak hlavně se již neuvádí longlife, ale variabilní interval. protože pokud někdo cuká po městě, tak na ten olej nesmí naje těch 30 tisíc nebo 2 roky, protože to je špatně.longlife interval byl navrhován pro řidiče, kteří jezdí převážně po dálnici, tzn.optimální teplota motoru,optimální otáčky a čistý vzduch. jak se jezdí kratší jízdy,tzn. více studených startů,jízda po městě, tak se olej musí měnit dříve. max.15 tisíc km.
Důležité je, jestli selhání senzoru vyústí ve varování. Může tě to vystrašit, ale mělo by to jít diagnostikovat (některé palubní počítače by to měly rovnou napsat).
Já sem motám airbagy? Ale když už je sem motáš, asi by ti nebylo příjemné, kdyby airbag vystřelil, když například nastupuješ - věříš, že nevystřelí, když nemá.
Pokud by automobilka jasně deklarovala při koupi, že životnost auta je kupříkladu 5 let a 150 000 km tak pak může operovat s pojmem doživotní. Pokud nespecifikuje na jakou životnost je auto konstruovaný, tak pojem doživotní znamená do tý doby než se auto rozpadne shnije a skončí ve šrotu. Navíc když automobilky uvádějí v servisním plánu akce, který se mají dělat po 10 letech a deklarují korozní odolnost karoserie 12 let, tak pak nemůžou očekávat, že si bude zákazník myslet, že je životnost auta 5-7 let nebo 150 000 km.
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Ved ani ja nemam nic proti Audi,
Teraz som si spomenul, ze islo o nevhodne dlzky a body uchytenia pozdlznych ramien zadnej napravy.
A este mam "pamatovu stopu" k MB Smart. Ten skandal s prevracanim uvedenych vozidiel, v dobe pocitacovych simulacii, bol trestuhodny
"Johann Tomforde was replaced as chief engineer by Gerhard Fritz.[18] Fritz lowered the centre of gravity, widened the track, stiffened the suspension, changed the steering, and added ballast weight to the front of the car in order to increase its stability in emergency avoidance manoeuvres (notably the Swedish "moose test")."
Toto fiasko dokonca zdokumentovali v autobild.de, kde uverejnili fotky Tomforda, ako caka s kuframi na taxi pred akymsi rezidencnym domom.
A s mercedesom A to bolo podobne! ;-)
oni někteří ty mistři v nažehlenejch monterkách mají k autům nějakej vztah , starají se o něco co si koupili za svoje vydělaný peníze , nebo je to prostě jen baví . Chápu že někteří lidi na to s.rou a jezdí a šetří na všem a pak auto pošlou a koupí další, že je pro ně auto jen spotřebák .
jeho problém, znam spousta lidí co dávala měřit tlaky, modlila se já nevím kam yda je motor na odpis a ono bylo jen vadný čidlo tlaku oleje nebo olejové hladiny, pokud ho daný vůz měl.
A nemotej sem airbagy, nefunkční aribag nezpůsobí zadření motoru.
Mistři v nažehlených montérkách tady řeší, kolik stojí litr oleje a jak ho vyměnit sám, a tvrdí, že long life je podvod. :-) Nejcennější je čas, ten nekoupím, tak ho ušetřím aspoň na několika zbytečných cestách do servisu. Také si nemíním každé auto nechat jako veterána a proto je mi celkem jedno, že motor při prodeji nebude vrnět jako nový. To všechno jsou důvody, proč je long life (servisní interval) fajn. ;-)
kdysi jsem dovezl auto z Itálie... Alfu 33 s dieselem. Krásným tříválcem, co mu mnozí nemůžou přijít na jméno... ale byl dobrej.
Měl divnej zvuk a nešel do otáček. Kontroloval jsem olej - a byl tak tak na měrce = hluboko pod spodní rysku.
Tak jsem litr dolil a dojel 1000km z Itálie... a doma vypustil přes 6 litrů hmoty! Podobně hustá hmota byla nalepená všude...
Takže jsem to ještě vypláchnul vyplachovacím olejem... a následně pak najezdil asi 70 tis km úplně bez problémů, než jsem ji prodal... prodal normálně jezdící.
Tak já měním zhruba po 10-12 000 km,a je mi jedno jestli to je dřív než rok nebo později,nájezd nemám zas tak velký.Olej jsem nikdy za 6 let od novoty nedoléval,nebylo třeba ,je ho tam pořád stejně. :-)
Ruce levý nemám, ale není důvod to měnit doma, ptž:
3l oleje ...... 380 Kč
filtr..............180 Kč
práce..........100 Kč (za 20 min na počkání)
Práce dělá jen 15% z celkové ceny, nemá smysl lítat zamaštěnej kolem auta.
Menim olej kazdych 10.000km uz x let, nemam problem dat motoru to nejjednodussi, co si zada. Jednim z hlavnich duvodu je, ze papirova vlozka filtru toho obvykle miva i po techto kilometrech plne kecky a podle mne uz neplni svoji funkci. Ztvrdly unaveny papir toho moc neprofiltruje. Az vymysli par chytrych hlav k longlife oleji i longlife filtr, kteremu nebudou vadit vykyvy teplot, zacnu uvazovat o prodlouzeni intervalu.
...dost dobře nechápu. Zvlášť u dražších a sportovních aut nerozumím tomu, na čem majitelé šetří. Výměna i s filtrem přijde tak na 2-3 tisíce podle typu oleje. Se svým autem jsem za rok najel 25 tisíc a olej jsem měnil 4x (pravda, bylo nové, takže první výměna byla už ve 2 tisících), ale jinak držím interval 7-8 tisíc km.
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Prebral som to - necitoval som - z nemeckeho média. O tej kinematike nic neviem, nemam pamatovu stopu, kazdopadne bleskurychle zmenit zavesenie nejde. Ak si dobre spominam, TT dostal ESP seriovo a bol pridany (ťažko sa mi to píše) spojler. Kazdopadne stari majitelia uz mohli dostat iba ten spojler, ESP dorobit nešlo. Inak v zasade si nenapisal nic ine ako ja. Tu nejde o preslap audi, ved MB to zažil 2x (smart, a), jeep detto, bola snaha znemožnit Logan, avšak pod tlakom priznali, že auto absolvovalo losi test s 20% pneumatikami (podpriemernej znacky). Tu ide o to, že neglorifikujme nejaku konkretnu značku pre dokonalost, buďme triezvi - na kazdom jednom aute na svete sa dajú nájsť vacsie či mensie konstrukcne nedostatky. Však ja chcem iba objektivitu a rovnost. Každemu jednomu, ktoremu ide o objektivitu, fandím.
A preto, ze vedia, co robia, kupuju filtre FRAM >:D >:D >:D a nevedkovia z americkeho zastupenia MAHLE rozoberaju olejovy filter a ukazuju, co ma byt vo vnutri.
A iny pohlad na vymeny ma niekto, kto to ma na operativny leasing, prvy majitel, ktory auto nechce mat viac, ako nejakych 100 000 km alebo do rozvodov, technika takych majitelov vacsinou nezaujima.
Nové motory mě nezajímají, takže v tom se přít nebudu... Ale u svých aut jsem to tak vždy měl a mám, ať to byl Fiat, BMW nebo Lancia. Já osobně při každé výměně oleje používám speciální přípravek od Würtha pro výplach oleje včetně veškerého bordelu. Znám spoustu lidí, kteří mají na tuhle věc rozporuplný názor, ale já to používal ve všech svých autech od Una Turbo přes BMW 7er po Themu V6 a jsem s tím spokojený.
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
simply never. s tym "zadkom" to bolo trosku inac. Bola zle navrhnuta zadna naprava a TT-ckam pri rychlom prejazde tiahlych zakrut odtrhlo zadok. Boli zdokumentovane stovky tazkych havarii.
V tej dobe bol na tuto temu obsiahly clanok aj v nemeckom Autobilde.
A VW muselo nasledne bleskurychle prepracovat zavesenie a kynematiku zadnej napravy!
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
jj
JE TO VOTRAVA FURT LÍTAT DO SERVISU A BLEJT DO TOHO ROPNEJ SAJRAJT A JEŠTĚ ZA TO PŘEPAL PLATIT :-)
Zkuste jednou taky něco lepčího soudruzi ;-) [odkaz] [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Na služebním Kangoo měním olej po 30 000 km, jak udává výrobce. Sice bych asi měl uplatnit zkrácený interval ve ztížených podmínkách, ale neautorizovaný servis na to kašle. Tak chodím po 30 000 km, což je v mém případě jednou za rok.
Jedná se o klasickou benzinovou 1,2 16v od Renaultu, se kterou bylo bohužel špatně zacházeno. Motor oproti ostatním stejným moc nejede a žere cca 1 litr oleje na 1000 km. Takže mezi výměnou oleje doleju tak 3/4 celé olejové nádrže. Takže spíš jezdím do servisu na výplach usazenin z motoru než na výměnu oleje...
Přesně tak, máš k dispozici jen elektronický ukazatel. Přesnější seznam ti nedám, ale vím, že u Audi měrky nemají rádi a hodně jich ji mít nebude, dnes asi většina, pokud ne všechny. Vím, že S8 ji nemá. Vtipné je, že u Bentley ji chtěli (a v Continentalech skutečně je), takže motor potřebný otvor má, ale v Audi je zaslepený. >:D S5 i RS5, pokud mi paměť slouží, ji také neměly (u S5 ji měl snad první modelový rok, ale hned další ji odstranili = zaslepili). 911 také nemají měrku. M6 to samé a co vím, obecně nová BMW ji nemají. Předchozí generace S-klasse jakbysmet. Minimálně u německých aut je to velmi rozšířené. Je samozřejmě možné, že se mi povedlo někde měrku přehlédnout. ;-)
Počet km je jedna věc a doba a počet studených startů věc druhá. Pokud někdo najede 50 tkm / rok, dovedu si představit 15-20 tkm na jeden olej. Kdo jezdí málo, 10-15 tkm či 1 rok dle toho co přijde dřív zn ideál. Výměna oleje není složitá a dovede se ji v domácích podmínkách naučit i ten, kdo má obě ruce zcela levé. Cena je pak někde jinde. Jen oleje nenechávejte v nádobách od primalexu v křoví, každý sběrný dvůr to normálně bere.
Intervaly 20-30 tkm pro osobní auto senzitivní řidič neudělá. To je jako pít z louže, možná odejdete po svých ale moc vám to nesvědčí. A raději měnit častěji olej +- normální značky, než tam 30 tkm nechávat ty zázraky.
Není tu dnes jeden TROLL a vládne tu naprostá pohoda, každej řekne svůj názor, vymění se zkušenosti, souhlas - nesouhlas, normální skládání argumentů v klidu. To samé v diskusi u priusu. ;-):yes:
Jako, že "v nejhorším případě" ve smyslu, že i když někdo najede třeba 100 tis. km ročně, tak jej vymění jednou ročně? Tak taková interpretace by zase nenapadla mě.
Jestli to chápu dobře, to není oprava za 211, dostaneš nový motor za 390 a ten starý, nefunkční, který natočil 190 tisíc km, si od tebe vezmou za 180. :-O
Hodně záleží, jak to auto používáš. Pokud bys chtěl pro dané auto přesněji určit dobrý interval výměny, musel bys posílat olej na rozbor. Jsou situace, kdy bys ho měl měnit tak často, nebo i častěji. Srdcař, nesrdcař.
Jak ho uvádí v omyl? Ideálně by měla automobilka specifikovat životnost všech komponent. Ale nedělá se to. Když mám plán do 200 tisíc km, kdo ví, jestli by třeba ve 250 nebyla předepsaná výměna celé převodovky. Operuješ tedy pouze s tím, co je rozumné očekávat. A zatímco by neměl být problém přesvědčit soudce, že je rozumné očekávat u převodovky životnost větší než pět tisíc km, 300 tisíc podle mne už tak snadných nebude. U airbagů atp. by mě nepřekvapilo, kdyby si v první řadě kryli zadky (na prorezivění karoserie by měla být záruka delší než 10 let, ale těžko říct, v jakém stavu bude zbytek auta).
Fakt, že má převodovka "doživotní" náplň, nebo že je snýtovaná a tedy hůře servisovatelná, se určitě může projevit na vnímané hodnotě, tedy na tom, kolik jsem za dané auto ochoten zaplatit. Výrobce však má právo takový produkt nabídnout a je na lidech, jestli to budou kupovat a za kolik. Vypadá to, že kupce nových aut podobné informace moc nezajímají.
"V nejhorším případě", v konkrétním kontextu toho příspěvku beru tak. že - i v nejhorší případě (pro motor auta) každý (normální motorista) mění olej minimálně jednou ročně, což aktuálně obecně není pravda.
Zrovna tak může nastat situace, že někdo za dva roky najede s longlife olejem třeba jen 10-15 tis., tak proč by ho v takovém případě prostě nevyměnil až po těch dvou letech.
Syntetiku robia, ale marketing je zamerany na predstavovanie syntetiky ako novinky a ma jednoznacny "mythbusting" edukacny podton - resp. mal ked som cca 5 rokov dozadu opustal Kanadu.
Je to podobne, ako ked v roku 2002 objavovali americania SMSky - zacinal nastup GSM sieti a sms boli v USA uzasna technologicka novinka - zatial co ja som veselo posielal sms z mobilu na ICQ v pocitaci a dostaval odpovede.
Asi mám dlouhý vedení. Vážně tě nechápu. Nemám pocit, že by nemohla nastat situace, kdy za rok najedu třeba 20tkm z většiny po městě a pak mi přijde adekvátní olej vyměnit. Ne kvůli 1 roku, ale kvůli km v zhoršených podmínkách.
A "v nejhorším případě" snad bylo myšleno "když hodně často, tak za rok".
Ta snad právě proto/tím tuplem! Pokud napíšu "v nejhorším případě" myslím tím klidně až extrémní případ. A pokud je dneska běžně předepsaný (longlife) interval výměny oleje 2! roky (samozřejmě při malém nájezdu), tak napsat obecně: "v nejhorším případě jednou ročně" je prostě nesmysl. Co na tom pořád nechápeš? 8-s;-)
Docela mě to zaujalo, protože jsem si včera vzpomněl, že jsem nějak zanedbával rodinného sluhu, což je v tomto případě Alfa 159 1,9 JTD, a když jsem se snažil dojít k tomu, kdy se tam naposled měnil olej, tak to vypadá na cca. 40 tis. a dva roky...
Aspoň mě tohle namotivovalo k té výměně, protože daoteď to na chování motoru není nijak poznat..ale představa, že tam ta chuděra chroupá takovýhle sajrajt mě za ní úplně bolí..:-( Jsem ostuda...
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
No jestli hezký,to je velice subjektivní a že se někomu líbí,mu neberu.Že asi tak 99% majitelů TT,které potkávám na cestách, jezdí jak paka,ovšem není nic subjektivního.
Kdyby za to servisy nechtěli nesmysl proč ne. S filtrem tě to vyjde na litr. 4 litry ročně kdo si udělá sám, a za práci by si nikdo neměl účtovat za ty 4 výměnu víc jak litr. Pokud to není nějaká prestižní značka.
PetroCanada syntetiku dělá, Mobil 1 taky a mnozí další nebo je to plosyntetika, která bohatě stačí na těch interval 10 tis ideální věc.
Lepší měnit každejch 10tis a lejt olej co stojí 600 4 litry než to měnit po 30ti a dávat tam olej co stojí 4 litry 1300 >:D Motoru to určitě prospěje víc
Tak to jsou fakt nebetyčný hovada naúčtovat si za opravu motoru 211 000. To je na kopnutí do kulí. Bych objel pár vrakáčů a nějakej funkční sehnal. Myslím, že 10-20 tis se bude dát splašit. Mrtvý auto se blbě prodává. Tvl a novej motor za 4 kila no to mám dost. 8-s
jo kamarat tak doleval chladiacu zmes.... a doleva stale.... a miestami aj destilovanu vodu ak nema chladiacu ktora tiez nieco stoji..... asi mu netesni tesnenie pod hlavou ( myslim teraz na motore )... no a potom kup takuto jazdenku ;-) hoci aj vonavu s novymi potahmi a elektronmi .... je to risk ... takymto hokus pokus figlom na aute ako obabrat system a usetrit moc nerozumiem... dnes uz pri kupe jazdenky nemozes verit nikomu a nicomu.... bohuzial ani kamaratovi
Za to že uvádějí zákazníka v omyl. Pokud máš auto jako OSVČ nebo právnická osoba tak ho sice odepisuješ 5 let, což ovšem neznamená, že je životnost auta 5 let. Na kolik let mám servisní plán se musím podívat do servisky, ale určitě tam stojí, že se po 10 letech mají měnit airbagy a myslím, že i předepínače pásů. Z čehož je patrný, že to 5 let životnosti nebude.
Tak ona je otazka. Co je horsi, jestli menit po 15 tis nejaky bezny olej, kdyz motor honim v otackach a casto jezdim do prace cca 3km nebo kdyz ho menim po 20 tis, motor netocim a jezdim prevazne trasy cca 50km a delsi a kratke zadne.
Nejde asi rici jestli je lepsi 15 tis nebo 20 tis na LL, ale asi je idealni ten olej po roce vymenit ;-)
Dovedu si představit, že to byl takovej ten ulízlej germán cca. 50 let, v károvaném saku, oranžovou kravatou a zelenejma kalhotama, co umí průměrně řídit, a co si pořídil jedničkové /nebo dvojkové?/ TT, aby udělal dojem na prostitutky v chebu. >:D A furt jezdil, jen občas doléval. >:D
Na cem to jezdis?
Menim po 20tis na benzinaku a pokud mam novy olej na maximu tak po 20 tis ho mam porad na maximu, nepozoruju zadnou zmenu. Pouzivam Mobil 1 5W-30 a nemam problem, olej mi prijde dost ridky.
co to bylo za člověka? to jako zapomněl? Člověk který si koupí sportovní auto s takovým motorem a neví jednu z nejdůležitějších věcí a to kdy měnit olej? Nebo si myslel že má Audi náskok díky technice ?? A stejně je to zajímavé že to tak dlouho motor vydržel ale asi sním jezdil normálně a nijak to nehonil jinak to není možný.
Jooo koncern, to je motorarska velmoc >:-[]
Tem se neda verit ani slovo. To je porad 2 roky interval a k tomu dolevani jak za dob Skody 100, kdy se take dolevalo tak 1l na 10 tis nebo spise drive.
Vlastne uz pred 30 lety jsme meli ve S100 longlife, olej se nemenil a jen doleval >:-[]
majitel TTcka.. ktory asi este neprisiel na to ze auto treba aj servisovat a starat sa o neho.. nejde to len vozit sa "zadarmo" .... obavam sa ze takychto borcov bude stale viacej... ktori len sedia sa a vozia sa... a potom auto predaju ... ako nove .. malo jazdene.. s 10 reprakmi a 19tkami BBSkami niekoho na to iste nalakaju....... klamal by som keby som tvrdil ze sam nemam kamaratov ktori do motora kuknu tak raz za 3 roky a ktori v zivote ani olej ziadny nekupovali .. a potom sa cuduju ze im auto odchadza pred ocami... ale to je tak ked k autu clovek nema vztah...
No vidite. A přece se točí.
S první výměnou souhlasím ta je potřeba o něco dřív. Ale ěnil jsem po 30.000km (1,9TDI 77kW). Aktuálně najeto ca. 500.000km a během intervalu se dolije tak do 1litru. Což jej vzhledem k nájezdu pochopitelné a defakto to nijak neřeším. Mimochodem motoricky je to auto zcela bez problému.
S OII 1,9TDI (rv.2006) jsem taky měnil po 30.000km dle předpisu. Motor bez problému, aktuálně najeto ca. 500.000km.
Pravda od 400.000 km trochu olej "žere", musí se dolejt tak do 1l na 30.000km. Jinak motoricky naprosto bez problému, včetně turba a spojky (jsou původní) sic už mám novou ale s dvojkouvou stále jezdí máma.
Používal jsem ji jako pracovní, cesty do německa dálnice140-150kmh tempomat, sem tam se svézt na max, cesty po ČR atd.
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Ano, pravda bude asi niekde uprostred. TT je skor taka skoro stredna trieda a menej sportak. Aj auto s nizkym predpokladom spolahlivosti (audi TT) moze so spravnym servisom a rozumom najazdit 400 tis. km +. Ani mne sa auto nepaci, to je samozrejme silne subjektívne.
Přesně tak,a navíc je zasraný i filtr...kór u dieselů..ale "lidi" na to slyší...mámo,však budeme měnit olej jednou za 3 roky,protože jezdíme jen 800 km / měsíc...
U každého nového auta jsem měnil olej po prvích 5 000km...Potom už co 13 - 14 tkm..
Longlife oleje jsou podvod na lidi,jelikož tím, že je řídší se spálí a musí dolévat,takže během cca 22 000 km je nutno dolít 2 litry oleje,což je částečná výměna oleje...ten je ale dražší a jediné komu ta komedie prospěje je servis a výrobce,jelikož ten motor nikdy neujede 500 000km +,když se bude měnit olej a filtry co 30 000km.. někdo teď udává dokonce 50 000km !!!!
Že nevěří syntetikám, nebo že tam nejsou rozšířené, je jedna věc, ale ten americký přístup - horší kvalita oleje - častější výměna - se ukazuje efektivnější, než dlouhodobé honění super-olejů v jednom motoru, tak jak si evropa dost nelogicky vzala za své.
Amici menia olej tak casto preto, lebo prakticky bez vynimky pouzivaju mineralne oleje.
Syntetiku aby si pohladal, fora su plne debilov, ktori tvrdia, ze synteticky olej nevydrzi ani to, co mineralny, ze synteticky olej je len pre auta nad 200-tisic km, a korunu tomu vsetkemu nasadil mechanik v Lexuse v Toronte, kam prisiel na prehliadku moj adoptovany stryko, ktory vyhlasil (ten mexanik), ze pouzitie syntetickeho oleja 'will void the warranty' (bude porusenim zarucnych podmienok).
To ale zabere dost místa a já mám dva čokly a dvě sekačky.Samozřejmě že by se mi víc líbil HEMI než diesel,ale realita je krutá a tak jen výhra ve Sportce by ze mě udělala majitele poctivého amerického osmiválce.
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Já ani nevěděl,jak je na tom TT se spolehlivostí,prostě jen konstatuji,že se mi to auto nelíbí a navíc v něm podle mých zkušeností opravdu jezdí namachrovaní hňupi.Ti však samozřejmě jezdí i v autech,které se mi líbí. >:D
Tak to Vám opravdu není co závidět, akorát jde o poruchu, kterou lze těžko nějak paušalizovat, na jednu vysypanou ojnici můžou být tisíce bezproblémových i při horším zacházení. Ale je vidět, jak jsou vychcaní, dát takovou přirážku na nový motor pro nic-za nic. Ta cena je ale i s výměnou, jinak by ta cena byla už úplně absurdní.
Áno, je to PD. Jazdil som aj s CRDI (EU4) aj s D5 (EU4) od volva, ale na každom len 100 000km. Z toho sa nedajú robiť žiadne závery, to je furt nový motor...
Tak na tu barvu a konzistenci u dnešních nových motorů /i benzínů/, které mají dost často dlouhodobé pracovní otáčky pod 2tis/ot. min. zapomeň!!! Dnešní velká a podstatná úlohy oleje v motoru, je taky stáhnout ten všechen všudypřítomný karbon. A podle toho ten olej za období taky vypadá.
Re: NJ, TO JE TAK KDYŽ SE NEJEZDÍ BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTÓR
Audi, Audi, keď už redaktorka tak úderne používa slovo údajne, tak aj ja tu mám pár údajných. V roku 199 údajne výrobce zvolal už predané TT k bezpečnostnej úprave. Autám sa údajne odľahčoval zadok, čo mohlo byť pre menej skúsených šoférov (nehovorím o tu prítomných niektorých relly jedincích odkojených sunarom v plastovej fľaši s vodolepkou audi and baby) neriešiteľnýproblém. Všetci vieme, že tam dali spojler, ktorý údajne všetko vyriešil. Podľa Warranty Direct patrí Audi TT na samé dno spoľahlivosti. Ozaj, nevie niekto jako dopadol najnovší bariérový test s Audi TT? Údajne dostal 6 hviezdičiek, ale museli použiť 2 autá. >:-[] >:-[] >:-[]
To mi připomnělo, jak se mi kdysi kolega v práci chlubil, že měl štěstí na super kauf a pořídil si 159 3,2 V6 za 35tis. (prý byla za 80, ale stáhnul to na 35). S lehkým úsměvem na tváři jsem se ho zeptal, v jak to auto vypadá a jestli ho náhodou nepřejel vlak. On mi na to odpověděl, že karoserie i interiér je super, ale že mu prodávající doporučil vyměnit olej, že prý ho už trochu přejíždí. Na otázka co je to trochu, mu bylo odpovězeno "něco lehce přes 100tis. km..." >:D >:D >:D Já měním olej vždy po 15tis. km nebo po roce (podle toho, co nastane dřív) a když jsem loni v létě na své Themě měnil olej (Selénii 20K), který měl za rok najeto jen cca. 1500km, tak kamarád uvažoval, že by ho ještě použil do své ypsilonky na skákání z/do práce. :-) Vždy, když vypouštím olej, tak má téměř stejnou barvu i konzistenci, jako při nalévání. A tak by to taky mělo být.
a někteří nedolévali, jako ta paní, co jí chybělo do intervalu 2500 km ale taky jí chybělo lit a čtvrt oleje >:D >:D
Audi A4, odchytla mě tehdá na parkovišti, že jí nejde otevřít víčko na dolití oleje....a svítí jí kontrolka že ho má málo :-)
Když nemáš na to,aby sis koupil Ferrari nebo abys mohl denně živit off-road s 18 litrovou spotřebou,tak ti nic jiného nezbývá.I když teď už je turbo vlastně ZNOVU i ve Ferrari. >:D
k výrobcům co doporučují teď a co doporučovali tak před 7mi lety. Je tu jasný odklon a návrat od různých Long-lifů 0w-....... a výměn nad 30 tis., zpět k syntetice 5w-....... a mírné zkrácení intervalů. Koncern s tím málem trhl ostudu, kdy sice jsi měl výměnu garantovanou třeba až 40 tis. /když se ti nesepnuly kontakty kvůli opotřebení dřív/, ale během těch 40ti tis. někteří dolévali 5-7 litrů. Opět se můžeme vrátit k Šimkovi a Grosmannovi - "Nechci slevu zadarmo" :-) . Nehledě na to, že když provedeš výměnu a jen nedoléváš, tak dostaneš daleko větší podíl karbonu, špíny, a špon ven.
Za co bys je chtěl žalovat? Že je podle nich životnost auta řekněme 5 let/ 150 tisíc km? A těch 150 tisíc odkroutí, byť by bylo dobré náplň měnit po 30-50 tisících, nebo i častěji v závislosti na použití. Na kolik let/ km máš servisní plán? Kolik let se auta odepisují?
olejem s 24 karátovým zlatem,ale pokud se chováte tak,jak mnoho majitelů aut s turby,tz. že se řítíte po dálnici,přijedete na pumpu a auto okamžitě vypnete,tak vás nic nespasí.Tenhle nešvar pozoruju celkem pravidelně a někteří mí známí to taky tak dělají a pak se hrozně diví,že jim "tak brzo" kleklo turbo.A když jim to v hospodských diskuzích připomenu,tak mi tvrdí "že jsem nějakej moc chytrej". >:-[]
Nejde o to tam dávat horší kvalitu, ale i v té správné předepsané w-čkové a API kvalitě najdeš oleje různé cenové a značkové škály - někdy i dost velké.
Jezdím longlife už moře let. 1. sevisní interval je proměnlivý, protože auto to hlídá podle "opotřebování" oleje samo. 2. většinou je to 27-29 tkm, ale záleží na provozu (dálnice, město, časté studené starty atp.) 3. nikdy jsem neměl žádný problém a auta rozhodně neprodávám po 50 tkm, tedy po roce a půl...
Záleží přece na provozu. Pokud jezdíš jen dlouhý štreky na dálnici , tak ok, ale časté krátké jízdy nejsou na longlife, takže klidně můžeš správně měnit po roce.
Lepší je kašlat na longlife, a jednou ročně, nebo třeba za 10 tis. vyměnit i olej o nešpičkové kvality, než super super olej ježděný v autě 30 tis. km a víc.
No to se zatím neví, ale pro zajímavost - nový motor s vrácením starého dílu 211.310,-Kč, nový motor bez vrácení starého dílu 392.101,- Kč :-)
Takže je možný, že příčinu se nikdy nedozvíme, protože to střelíme tak jak to je a opravovat to ani nebudeme. A nový majitel si koupí motor na vrakárně...
V 1,9tdi som menil olej do 300 000km v intervale 30 000km, výmeny v autor. servise. Ďalej mením po 15 000km a výmenu si robím sám. Trasy 70% dialanica, 30% mimomesto. Dnes mám 375 000km, zatial bez problému.
Problém nevidím v LL oleji. Problém je v sposobe užívania. Tento interval nieje pre každého.
"...nutnosti dát v nejhorším případě jednou ročně pár tisícovek za filtr a výrobcem doporučené mazivo..."
U longlife režimu je běžný interval dva! roky, pokud se tedy dřív nenajedou limitované km.
Takže "v nejhorším případě jednou ročně" dávno obecně neplatí.
Těžko povědět... Netuším, jak je to u dieselových motorů, tam je asi 30-tis. interval už asi moc, ale u našeho benzínu to zatím dělá dobrotu. Myslím ale, že záleží i na stylu jízdy - ,,důchodcovsky,, jezdíme delší trasy na jeden zátah mimo dálnice a když už po dálnici, tak kolem 110 km/h (to už motor točí něco málo pře 3500 ot/min a v autě je dost slyšet). Spíš nás zlobí podvozek, než motor...(zatím). Ale ruku na srdce, 310 tis. je už velká porce, takže čekáme doma na den, kdy se s náma motor definitivně rozloučí. Potom je ale otázka, jestli seženeme auto, který zase ujede 300 tis...
...a minulý týden se nám podívala ojnice ven z motoru :-).
Opel Vivaro (Renault Trafic) 2.0 diesel, 84kW, pravidelná údržba v autorizovaném servisu :-)
Takže tenhle dopadnul ještě dobře :-)
No já se divím, že za termín "doživotní náplň převodovky" automobilky ještě nikdo nežaloval. Přitom by chtěl na 100 tis vyměnit, protože už je z toho kaše. A to životnost žádnýho auta není 100 tkm.
super článek pro milovníky longlife olejů lebedící si nad intervaly typu 30-40 000 km.
A podobné dobro dělá servisní interval 180 000 km automatickcým převodovkám, sice tam nedochází k tvorbě "bahna" jako v motoru, ale výsledek, kterým to končí je obdobný.
Jo voni amíci vědí, proč mění olej každých 6-10 tis km a v almaře každý 2 roky nebo 50 tis >:D
Taky se diví, cože to tady s tím děláme, že máme tolik závad :-)
Zdravím! Máme doma Golfa IV Variant 1.6 16V BCB, najeto 310.000, r.v. 2005 a dodržujeme od začátku předepsaný long life interval (30 tis. km) a olej Castrol 5W-30. Jedzíme na servis od začátku tam, kde jsme auto koupili. Převažují delší trasy - cca. 150 km na jeden zátah. Pojížďky po městě žádné, na dálnici max. 110 km/h.
Ono většinou nejde ani o pár tisícovek .... pokud člověku nevadí se trochu umazat, tak do litru se to dá asi skoro vždycky .... Aktuálně jezdím cca 11 tis km ročně, takže jednou za rok, ale je fakt, že používám levnější specifikaci oleje v "plné syntetice" ...
o člověku leccos prozrazuje.Někdo si možná řekne,že to je jen předsudek,ale co týče mé osoby,tak mám s majiteli TT naprosto stejné zkušenosti jako s majiteli tuzingu.Jistě se najdou i výjimky,ty však jen potvrzují pravidlo.