Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Kam kráčí Alfa Romeo?

40 komentářů

zlysoused
tisíc kusů v roce 2018? To nevím, ale dneska bysme těch 400 příspěvků dát mohli.
Avatar - plzenaak
plzenaak
Asi ani to se nepovede. Nepřišel do Alfy ten pán (slibotechna) od Lotusu?
Mr.Murphy
já teda nevím, ale třeba 4C mi retro nepřipadá.... obzvlášť v interiéru.... 😉
Ono totiž "návrat ke kořenům" a "retro design" jsou dvě dost odlišné věci....

no uvidíme....
Avatar - fOE
fOE
aby to alfe vyslo. :yes:
webpaja
...a premiéra Giulie zatím odvolána nebyla. To zatím vypadá nejnadějněji za celou dobu od počátku "příprav" nástupce 159.
Je pravda, že není absolutně žádnej čas čekat. Značka už mnohým mladým nic moc neříká a potkat je můžou maximálně notně olítaný kousky v bazarech.
Jestli Giulia nebude reálně nejlepší v segmentu bez "ale" a keců o charismatu na jejich omluvu, pak si VW koupí velmi levně pěkný jméno se zaprášenou minulostí.
Pokud se vývojářům AR podaří udržet fantastickou chuť zatáčet jakou předvádí Ghibli, tak minimálně z pohledu podvozku je vystaráno. Ale to potěší pár lidí, ten zbytek se bude muset přesvědčit dalšími atributy.
Avatar - boost.
boost.
Já nevím, možná jsem byl "under a rock", ale v poslední době jsem neviděl žádné spy fotky připravované 159...

Účetnímu uvěřím, až ji představí. 😉
zlysoused
Byly nějaké fotky s mulou v podobě kastle Ghibli, ale to už bylo myslím loni a jinak jsem taky nic neviděl.
fastone
Kam kráčí Alfa Romeo? Dalo by se říct, že už nikam. Už je pozdě. Neměla sílu držet krok s konkurencí. Prodeje AR negenerovaly potřebný cash pro R§D. Fiat, majitel AR od roku 1986, který sám o přežití bojoval a stále bojuje, vsadil všechny peníze na americkou kartu. Pro AR nezbylo v této rovnici místo. Dále. Jméno Alfa Romeo bylo vždy spjato se závody automobilů. Z úspěchů na závodních drahách těžili obchodníci s vozy AR. Fanoušci značky si pak AR vozy kupovali. Tato synergie už dnes chybí. Není náhodou, že sestup ze slávy na závodním poli se shoduje s chabými výsledky v prodeji vozů AR. Že filosofie a zaměření značky (sportovní vozy) nebyla v harmonii s ekologickými požadavky EU je věc další.
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
To, jaký vliv má závodní působení na prodejní výsledky vozů je čistě spekulativní názor. A že by měl Fiat bojovat o přežití bych neřekl, i s nevelkým portfoliem vozů stále patří prodejně mezi top 10 jak v evropě, tak i celosvětově.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
fastone
Byl bych rád, kdyby Fiat a s ním i AR přežili. Ale pro jistotu si poznamenej, že 23.03.2015 tady někdo na auto.cz předpověděl, že Fiat a s ním i AR do 20 let zaniknou nebo je pohltí třeba Číňané, tak jako dnes pohltili Pirelli.
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Co bude za 20 let, o tom můžeme opět jen spekulovat a bude mít na to vliv spousta faktorů, včetně třeba politických. Já si osobně myslím, že Fiat nezanikne. Určité transformace v rámci automobilového průmyslu nevylučuji, na to je možné podívat se třeba do minulosti, jak se automobilový trh propojil, zkombinoval, zjednodušil apod., namátkou opět pár příkladů jako odkoupení Alfy Romeo a Lancie Fiatem, Škodovka pod Volkswagenem, fenomén posledních let Dacie, dále pak máme rozdělení Rolls Royce a Bentley, z čehož každá nyní spadá pod jinou německou značku. Nesmíme zapomenout taky na krachující General Motors, vzestup Audi mezi uznávané prémiové značky, vzestup a postupný pád vozů kategorie MPV a luxusních off-roadů, zánik tradičních značek jako Pontiac, Oldsmobile, Saab, Lancia, nákup Volva číňany, raketový vzestup popularity turbodieselů a tak dále a tak dále. Těch událostí je samozřejmě mnohem víc a to se bavíme pouze o uplynulých cca 30 letech, takže opravdu těžko předpovídat cokoliv na příštích 20 let dopředu.
fastone
No vidíš, že to jde. Rozumná řeč. Právě po zkušenost uplynulých 30 let, není těžké vidět trend. A trend je "survival of the fittest". Přežije jen pár koncernů. Fiat nebude jedním z nich. Může se ale stát součástí úspěšnějšího koncernu. Třeba PSA?
Avatar - ladsla
ladsla
Fiat vstoupil do Chrysleru přesně z opačného důvodu než píšeš - neměli cash na restart a obnovu a potřebovali nutně nalít hotovost, od té doby je chrysler drží při životě. Chce to něco nastudovat o této transakci,a pak psát.

Na tomto fóru opovrhovaný Sergio provedl z ekonomického hlediska geniální tah.

Prodejnost alf nebo italských aut všeobecně byla hodně daná italským trhem a v podstatě ochranou trhu ze strany státu. Myslím te´d Evropu, ne jižní ameriku samozřejmě......
fastone
???????
Avatar - ladsla
ladsla
???????
Avatar - Anonym
Anonym
Neboj, ona ta dojná krá*a dojit přestane, fiatu pekelně, ale opravdu pekleně ujíždí v USA vlak.

Pentastary na motory GM nestačí už ani omylem, sou absolutně ve všem horší - menší výkon, horší spotřeba, nemaj vypínání válců, nemaj přímý vstřik, emise horší.....

9st. převodovky sou omyl a nefungují jak mají a 6ti a 8st převodovky maj už dnes všichni, palubní systémy, dispelej a infotaiment má Chrysler taky daleko horší, omezená paleta modelů, zastaralé modely Town and Country, Caravan, neúspěšný Dart, kterému prodeje narostly jedině díky ukončení Avengeru, jinak by to byl úplně propadák, neúspěšný Viper, který nemá prodejní porčty ani na ty nejdražší verze Corvette, klasické, ale leta nemodernizované V8 HEMI, 3 modely u chrysleru sou výsměch, víc modelů má i Lincoln

A jestli tohle chtěj změnit, tak musí ale krutě investovat a obří balík.

Jeep je sám o sobě nezachrání
Avatar - Stejsn
Stejsn
Tady si přečti o italské ochraně trhu s auty... [odkaz]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...zaprášené jméno s pěknou minulostí bych možná dodal 😉
Avatar - iudex
iudex
Tak autor má odôvodnene skeptický pohľad na "tentokrátužurčitevblízkejdobe" predstavenú novú Alfu a svetlú budúcnosť Alfy Romeo všeobecne. Sami Taliani si moc dôvery svojimi kecami nezískali a iróniu si zaslúžia.
Na druhej strane mi napadá taká kacírska myšlienka, prečo autor nepísal rovnako ironické/sarkastické texty k budúcnosti automobilky Honda, ktorá tiež až do súčasného autosalónu len sľubovala hory-doly (na poli športových modelov, konkrétne CtR a NSX) a dlho sa k reálnemu výsledku nemala. Verím, že to nie je len preto, že autor je predseda Honda klubu a rozlišuje "vlastnú" značku a tie ostatné. 😉
Iste, porovnanie Hondy a AR pokrivkáva, ale v hrubých rysoch bola ešte pred pár mesiacmi tá situácia podobná: veľa sľubov, prototypov a fotošopových obrázkov, avšak sériové modely na seba nechávali čakať. Samozrejme Honda to nakoniec po dlhom čakaní dala, AR stále nie. Tak verím, že aj Taliani nakoniec len nekecajú a iba sa zdržali a výsledok bude stáť za to.
Avatar - speedfred
speedfred
po tolkých sluboch by to dať mohli,ale je celkom zaujímavé že v tomto eko-veku sa počíta aj so šesťvalcami,čo je celkom fajn. :yes:
držím palce.
fastone
Zapomínáš na jeden důležitý rozdíl v podnikání mezi Hondou a AR. Honda Automobily je suverénní výrobce automobilů, kdežto AR je pouze subsidiary Fiatu. Honda má proto daleko větší manévrovací prostor v podnikání než AR. I když pravdou zůstává, že Honda, alespoň na evropském trhu, bojuje o život zrovna tak jako AR. Viditelné úspěchy na sportovním poli ji chybí zrovna tak jako AR. (Honda je zpět v F-1. Výsledky ale zatím nic moc).
MariAchi
BTW.: Honda zatim jen predvedla dva modely, jeste zbyva zajet ten super cas na ringu. On pry uz ho nejakej kus bez sedadel, skel a nadrze zajel, ale zadna slava to prej nebyla, jen nejake tri sekundicky pod rodinnym petidvirkm od Seatu 😄
Avatar - fOE
fOE
To rodine petidvirko od seatu je to co to jelo bez klimy, na semislickoch a se zalepenyma sparama a kdo vi s jakyma dalsima upravama (to plati pro Hondu, Seat, Renault obecne => hra bez pravidel)? Vskutku daily driver setup. :yes: >😁
MariAchi
No, ted uz jen rozjet debatu na tema: "A co si vy, Kefalin, predstavujete pod takymto vyrazom daily driver?" >😁 :yes:
Nonsens
Zánik ar je stále reálny. Podľa rečí sa pohybujú na jednom piesku s maserati jak skoda so seatom a tam je to tiež problém. Ak je tam reálny plán nových modelov /giulia, giulieta, mito a pod./ tak potom možno, ak to závisí na úspechu giulie, tak osud je spečatený.
Avatar - martin.filak
martin.filak
Ale taky se mluví o tom, že Maserati jde cestou většího luxusu a Alfa má hrát hlavně na sportovní notu. Což by znamenalo, že na stejném písečku tyto dvě značky možná jsou, ale každá v jíném rohu pískoviště a s pěkným odstupem.
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Čistě teoreticky jde o stejný píseček, ale opravdu asi jen teoreticky. Asi málokterý REÁLNÝ kupec se bude rozhodovat mezi Alfou a Maserati. To už větší bratrovražedný boj vidím u jiných koncernů a jejich modelů, jako pár příkladů může být třeba Golf/Leon, Superb/Passat, C5/508, C1/108, i30/ceed, i40/Optima, potažmo i třeba taková Audi A4 může konkurovat právě Superbu s Passatem. A to je právě to - čistě teoreticky může, ale ve většině případů u reálného kupce nového auta nekonkuruje, ikdyž cenový rozdíl A4 versus Passat bude nejspíš menší než mezi produkcí Alfy Romeo a Maserati.
Arese
Je pravda, že datum představení Giulie se povážlivě blíží a dosud neunikla jediná fotka zakamuflovaného auta (mulu s karoserií Maserati nepočítám). Buď mají Italové nejlepší utajení ze všech automobilke, nebo se v červnu představí jen model v měřítku 1:1 a funkční auto bude až na přesrok. Pokud to opravdu nebude nějaká naprostá megabomba za slušné peníze, tak je s Alfou asi opravdu nadobro konec - tedy v rukou Fiatu. Uvidíme, ale je to fakt nervák. Retrodesign by byl moc fajn, ale rozhodně ne ve stylu 4C - ta mi retro rozhodně nepřipadá (hmyzí oči, digitální přístrojový štít). Pokud to má fungovat, designérské DNA nové Giulia musí být buď z té původní předchůdkyně (1962-1977), nebo třeba ze 75. Rozhodně by nejsportovnějšímu sedanu na trhu slušely hranatější tvary, vždyť je už léta úspěšně používá třeba Cadillac a aerodanamice to nijak nevadí...
ericn
No pokud to Alfa myslí vážně a opravdu nakonec Guilia bude, tak nemám strach o techniku. Ta bude určitě na úrovni, ale design to už je jiná stránka. Pokud bude vycházet ze 4C, tak to bude asi problém. Přesně jak píšeš, hmyzí oči atd zákazníky od D3 rozhodně nepřetáhne - ti jsou spíše konzervativního ražení 😉 Navíc, pokud to přepálí s cenou, jak Fiat umí, pak si myslím, že nebude šance...

Troufnu si tvrdit, že přední část současných Alf, jak MiTa, Giulietty i 4C, je jejich nejslabší místo. Raději bych viděl inspiraci od původní Giulie, AR GTV nebo 75 i 159 - lehce podmračený výraz 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Giulia by mala byt predstavena presne 24 juna 2015 v den 105 vyrocia historie znacky alfa romeo... ak teda informacie neklamu..... je pravda ze zatial kde nic tu nic ale este su to 3 mesiace cakania takze mozno sa to uz pomaly zacne odhalovat ... ak ale alfa tentokrat opat "zlyha" a dlhoocakavanu seriovku v podobe velkej Giulie opat neprinesie nacas a budu v tom zase nejake casove zadrhely a rocne odklady tak sa im kazdy na tie ich alfy z vysoka vy..... bohuzial... a aj mne je uz alfa cim dalej tym menej sympaticka.... prave pre tu lajdackost a neschopnost prist s niecim normalnym a nacas ako kazda ina seriozna automobilka ... k comu tie pekne studie a desiatky konceptov ked realne jej portfolio starne a v praxi uz dnes skoro nic nevyraba ... dodnes nerozumiem preco nemame aj 5dverove MiTo.... predajom alfy by istotne pomohlo... lenze teraz je uz neskoro... a taktiez giulietta.... kludne mohol byt aj kombik... alebo nejake kupe/kabrio .... skoda... alfa by si zasluzila viacej modelov a viacej pozornosti... zo strany fiatu
Arese
5dv. MiTo a hlavně Giulietta kombi by byly jistě fajn, jenomže Fiatu na tyto projekty prostě chyběly peníze (stejně jako třeba na Bravo kombi). Teprve loni, po definitivním převzetí Chrysleru se situace začíná lepšit a proto teprve letos se začínají objevovat nové modely (500X, poté Giulia, příští rok pak 124 Spider, pak nové Bravo a 5dv. 500.. ).
Avatar - Jaros71
Jaros71
A snad se to koncernu FIAT povede !
Alfě fandím , krásných aut v té záplavě korejců moc není.. 😉
MariAchi
...a v nem zavrenych pres 600 nejlepsich machru na vsechno, kteri o chlebu a o vode osmnact hodin denne vyvijeji to nejlepsi auto na svete, ktere behem necelych tri let zpetinasobi prodeje automobilky, jejiz jmeno si dnes pamatuji tak maximalne ctyricatnici. Kde jsem to uz jen cetl..? Je tam neco z 20 000 mil pod morem, neco z Monte Christa, a je to mixnute Jardou Jagrem a - bohuzel - i Ivetkou Bartosovou.
Ale je fakt, ze jsem nedavno mluvil s prodejcem Alfy, tady u nas v CR, ne nekde v Australii, a ten rikal neco o trech novych modelech do konce tohoto roku a ze na nestastne se tvarici predek Giuliety muzu zapomenout, tak uvidime. Alfu jsem vzdy chtel.
Balsam
Ač je to tragické, přesně takhle za války Rusové vyvíjeli nová letadla, tanky a děla. A pro lepší motivaci byli rodiny konstruktérů pod drobnohledem, a při každém jejich zaváhání putoval někdo do gulagu na Sibiř. Tohle snad už napořád zůstane jenom ve vzpomínkách a v zapomění.
Atila_
Sem ted poprskal castecne rozkousanym rohlikem monitor. Myslenka, ze Taliani dodaji na americky trh neco lepsiho nez Lexus je opravdu k popukani, tedy pokud se pod znackou Alfa Romeo nezacnou prodavat spagety. :-!
Jinak nejak jsem si nevsiml, ze by Fiatu vychazela sazka na retro. Pokud tedy za ten uspech nepovazujeme petistovku, ktera sice nebyla zcela neuspesna, ale zustala pod ocekavanimi a navic osamela v nabidce znacky.
zlysoused
Koho zajímá nějaký Lexus?
ericn
v Evropě jen alternativa pro D3. Alfa se přes noc nestane alternativou ani pro Lexus. Nicméně zatím tu ani Guilia není a čím déle to bude trvat, tím menší jsou její šance :no:
Atila_
Bavime se o Americe a tam spoustu lidi. Zejmena asijskeho puvodu, coz jsou zrovna lidi co tam maji prachy na draha auta.
fastone
se prodeji nových automobilů v Itálii nedaří a proč i Pirelli museli prodat Čínanům.

[odkaz]