Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
_Karel_
Uměl bych si ho doma představit, ve všech směrech zajímavý auto. Jen všem úžasným serepetičkám typu neoslňující světlomety bych se vyhnul obloukem.
A co vidím jako problém- automaty. Všude možně se dá dočíst, že dvojspojky houby vydrží. Sakra- americká automobilka sem neumí poslat normální automat?
A co vidím jako problém- automaty. Všude možně se dá dočíst, že dvojspojky houby vydrží. Sakra- americká automobilka sem neumí poslat normální automat?
Nevím justly power shift houby vydrží, ale je příjemnější než Fordi klasickej automat 😉
Výběr HDM by byl určitě dost širokej. Mě přijde , že v těchto autech nemá dvouspojka co dělat. V Porsche nebo RS4 budiž.
P.S. Když koukám do galerie- to opravdu budou tak šetřit, že budíky budou mít stupnice v mílích i km?
P.S. Když koukám do galerie- to opravdu budou tak šetřit, že budíky budou mít stupnice v mílích i km?
Taky bych byl pro HDM, jenže to tu pak budou nářky nad nedopovídající dynamikou - viz test Mondea s 2l EB kterej má právě HDM.
Hlavně ať už tu je, to je fakt specialita fordu nalákat na novej model, kterej bude až za rok 8-s , chci ho srovnat s espacem, protože z těch dvou bych rád vybral další dostavník
Hlavně ať už tu je, to je fakt specialita fordu nalákat na novej model, kterej bude až za rok 8-s , chci ho srovnat s espacem, protože z těch dvou bych rád vybral další dostavník
Bohužel jejich obstarožní HDM je možná plynulej, ale o rychlosti slyšel jen vyprávět. A propós...najeď si na videotest tuším Motortrendu s Vette s novým 8° automatem...tak směšnou prodlevu mezi zatáhnutím za pádlo a přeřazením jsem zažil naposled v 7-G Tronicu (tenkrát ještě tlačítka).
Ale sám víš, že to je chyba konkrétní špatné převodovky, ne princip HDM. Nový ZF je všude chválený.
Jasně, 8°ZF mám v autě...není problém, ale Ford spolupracuje s Getragem a GM si myslím vyvíjí převodovky samo.
Ano, Ford odebírá od Getragu, ale jen dvojspojky. HDM odebírá od ZF.
Mám v Insignii také ZF a funguje famózně, rychle, přesně v ten okamžik, co bych řadil já sám. Vše se totiž odvíjí od naprogramování, a zdá se mi, že Ford upřednostnil nízkou spotřebu více, než by bylo zdrávo (na úkor dynamiky). Nebo neumí tak dobře programovat...
Dvojspojky Getragu měly problémy s životností i s cukáním, v posledních 2 letech se tyto zprávy vypařily... Snad to bylo v softwaru, snad v kvalitě slovenské práce (Getrag vyrábí dvojspojky na Slovensku), snad to bylo v tom, že jako první přišel se suchou dvojspojkou, ale situace se zlepšila.
To s tím Slovenskem a kvalitou práce je vtip! Takové malé polechtání....
Mám v Insignii také ZF a funguje famózně, rychle, přesně v ten okamžik, co bych řadil já sám. Vše se totiž odvíjí od naprogramování, a zdá se mi, že Ford upřednostnil nízkou spotřebu více, než by bylo zdrávo (na úkor dynamiky). Nebo neumí tak dobře programovat...
Dvojspojky Getragu měly problémy s životností i s cukáním, v posledních 2 letech se tyto zprávy vypařily... Snad to bylo v softwaru, snad v kvalitě slovenské práce (Getrag vyrábí dvojspojky na Slovensku), snad to bylo v tom, že jako první přišel se suchou dvojspojkou, ale situace se zlepšila.
To s tím Slovenskem a kvalitou práce je vtip! Takové malé polechtání....
Vidíš, já myslel, že Insignie má taky Getrag. nejvíc je rozdíl poznat u 2,0TDCi a 2,2TDCi...přišlo mi, že 163HP dvoulitr je obecně svižnější, reaguje líp a podstatně rychleji. Obojí jeto shodou okolností v S-Max.
Mám úplně stejnou zkušenost! U Insignie: 130k je mnohem pružnější, než silnější varianty, i když u Opela mají všechny stejný objem. Ale pružnost a rychlost reakce je lepši na straně "prostřední" varianty.
Mě se nejvíce líbí variátor, škoda, že ho po DAFu nikdo dál nevyvíjel.
Ad to šetření - šetřit třeba. A nejenom na budících. Proto taky s autem dostanete devítikilový balík návodů ve třiceti jazycích, aby ušetřili na selekci a hlavně na přebalování, když auto původně určené pro Afganistan pošlou do Prahy. Holt šetření musí být, ať to stojí co to stojí. A ekologie taky. I když kvůli ní vykácíme i poslední strom.
Ad to šetření - šetřit třeba. A nejenom na budících. Proto taky s autem dostanete devítikilový balík návodů ve třiceti jazycích, aby ušetřili na selekci a hlavně na přebalování, když auto původně určené pro Afganistan pošlou do Prahy. Holt šetření musí být, ať to stojí co to stojí. A ekologie taky. I když kvůli ní vykácíme i poslední strom.
Variátor v autě mám, provozně zatím spokojenost, ale životnost? Toť obecný problém. Jestli mi ještě pár let vydrží (zatím pravidelné výměny oleje po 50tkm a funguje bez chyby při 165tkm) tak budu moct chválit.
To je obecný problém všeho, co se permanentně nevyvíjí a hromadně nevyrábí - nejistota. Podobný problém mají elektromobily - zmeškaný vývoj a tím pádem není vše na úrovni, jakou si přejeme a taky nejsou informace o provozu, není praxe a není s čím srovnávat.
Variátor jsem měl u jedný A4 s 2,0TDI a přiznám se, že ačkoliv bez problémů, na 180kkm jsem auto radši prodal.
Ad stupnice: [odkaz]
Rychloměr ocejchovaný v obou jednotkách není v Severní Americe nic nového a na obrázku, který máš na mysli, může být americká verze. Dělají to myslím kvůli Kanadě (a i Mexiko používá kilometry). Tady to vypadá, že je sekundární stupnice na displayi.
Rychloměr ocejchovaný v obou jednotkách není v Severní Americe nic nového a na obrázku, který máš na mysli, může být americká verze. Dělají to myslím kvůli Kanadě (a i Mexiko používá kilometry). Tady to vypadá, že je sekundární stupnice na displayi.
No, to by mě zajímalo jak to bude fungovat... kdyby to rozeznalo auto a vyplo dálkové, tak je to fajn, ale tohle.... to jako přestane třeba i chvíli svítit nebo co? >😁
Asi to znáš, mi to světla přepíná spoustu krát špatně, auto za svodidly to nevidí, ale nasvícené reklamy se to bojí.
Hlavně jsem asi zbytečně konzerva, ale vidím to do pár let jako potenciální problém za třeba 30tis. A když máš takových srand v autě víc....Účinný světlomety jsou super, ale přepínat dálkový rád zvládnu sám.
Postupně je to lepší a lepší, to co mám na firemních Leonech funguje perfektně a je friendly vůči ostatním, o pár let starší systém v XF byl trochu necitlivější a reagoval o zlomek vteřiny později než člověk.
Já myslím, že pro tebe by mohla být uklidňující zpráva, že to samozřejmě jde vypnout a používat dálková světla jen když chceš ty...
Verny_2013
Tak už jsem si myslel že se od Fordu nedočkám moderního ale přitom civilizovaného interiéru. A ejhle ono se to nakonec přeci jen povedlo. Tedy aspoň na obrázku.
Tem má i FL Focus a nové Mondeo. 😄
V obou jsem seděl u focusu bych ten posun nazval mírný posun od pouťové atrakce k něčemu co se sice vzdáleně ale aspoň se blíží modernímu ergonomickému interiéru. No a mondeo to je pravda, přes všeobecnou kritiku o fádnosti a málo kvalitních materiálech bych s tím interiérem dovedl žít. Teda až na ty sedadla s krátkými sedáky. Tam se inspirovali octávií ale o 2 generace starším modelem.
Ham.
za možnost 4x4 a že odolal a nenacpal do tak velkého auta 1.0 EB nebo 1.6 TDCi a strčil tam jen solidní motorizace. Pokud se moc nezpozdí, tak s takto širokou nabídkou dá Sharanu a Alhambře asi pěkně pokouřit.
S-Max byl výbornej tah, naštěstí nikdo neměl tendence strkat pracky do něčeho, co funguje. Ne vždy se to podaří.
Slušná paleta, nových Mondeí jsem moc zatím venku neviděl, S-Max podle mě naopak zaboduje.
Slušná paleta, nových Mondeí jsem moc zatím venku neviděl, S-Max podle mě naopak zaboduje.
Jsem docela zvědav, jak si nový s-max, jako mpv klasik povede proti espace, resp. naopak, jak s to s tím crossoverovým pojetím espace zvládne právě proti s-maxu, který evidentně posílil obě silné stránky, jak mpvitost (je větší), tak řidičskou stránku (motorizace nedegradují auto čistě na úroveň přesunovadla).
Bubáq
Velice chválím Ford za možnost mít boční airbagy také u zadních modulových sedadel! To zatím nikdo jiný (Yeti, Touran, Picasso...) nenabízí! Vlastně ani C-Max ne.... Ale u S-Maxe se jedná o velmi chvályhodné opatření!
Ja Prvni 123
Trochu se bojim toho mraku elektroniky - ale takova je doba.
😒
😒
Hmmm...jak to jen...co třeba základní Sandero? 😉
No, to jsou ale dve veci, ze jo?
Auto muze byt prostorny, bytelny, kvalitne zpracovane... muze mit dokonce e i slusnou vybavu - aniz by melo prilis mnoho elektronickych "k-urvitek".
😉
Auto muze byt prostorny, bytelny, kvalitne zpracovane... muze mit dokonce e i slusnou vybavu - aniz by melo prilis mnoho elektronickych "k-urvitek".
😉
Lodgy 😉
>😒]
No milionari, vysmievate sa tak 90% Cechom a Slovakom, ktorí poctivo pracuju a často si nemozu dovolit ani nové Lodgy.
Můžeš mi někde ukázat, že se někomu vysmívám kvůli autu?
Ak som pochybil, ospravedlnujem sa, ale reakcia >😒] na predchadzajuci koment Lodgy 😉 tomu napoveda viac ako jednoznacne. Tiez mam drahsie, ale s Dacie si srandu nerobim a to hlavne (ale nielen) kvoli ludom, ktorí si nemozu dovolit ani ju.
Nene, to bylo spíš kvůli sešupu z S-Maxu a doporučení co nejmíň Hi-tech neelektronickýho modelu. Lodgy i Logan MCV jsem řídil a je to pro mě upřímný auto. Notabene výběr auta je každýho věc a nikomu nepřísluší do toho remcat 😉
Mea culpa, ospravedlnujem sa. Ja som bol za volantom sandera 0.9 tce a Lodgy dci 79 kw. Najma s tým Sanderom bola sranda. Pridem do autosalonu, diler hned tu máš kluce a chod. Doslova som onemel! Ja, niekde sa aspoň podpisem, tu máte moje doklady a kluce od mojho auta... On - nic nepotrebujem, tu su kluce, pridte do 16:00 (bol som tam o 11:00!). Ved ma nepoznáte, hovorim, miesto odpovede mi vtlacil kluce a povedal, doklady su v palubnej doske. Neskutocne som si to užil (sam!), ale s ucty k takemu pristupu som to nedusil, naopak som sa choval ako k vlastnemu. Spotreba od 4.9 do 6.4. Dialnica horsie, okresky a mesto lepsie. To Ford mi dal najavo, že buď Focus (na testovanie), alebo nic (pritom S-Max bol) a nech cakam.
A největší looser je woody, protože koupil dokonce Dokker >😁
To už je potřetí v řadě, co je tu nějaký looser (což by se snad dalo vyložit jako člověk uvolněných mravů; minule jsem si dělal z Barrichella legraci a napsal jsem prostopášník, ale asi to nepochopil 😄 ). Pamatuj si, loser jako tosser (nebo Dokker, když jsme u toho). 😉
Tak ono vse bude za priplatek >😁 tak ze urcite zakladni verze...te elektroniky zas tolik mit nebude...tedy v ramci moznosti 😄
Budulinek
S max je auto které bych opravdu chtěl, jen cenově je ještě nahoře, už abych nějaký příhodný kousek zahlídl třeba v áčkách, docela rád bych obměnil vozový park 😄
ericn
No tak nový S-Max se povedl, zevnitř i zvenčí. Navíc dostane i 4kolku, tak to je fajn. Sharan a Alhambra konečně dostanou konkurenta a já mám o důvod navíc o něm přemýšlet. 2.0TDCi 132kW + iAWD :yes:
Myslím, že Sharan i Alhambra v S-Maxu měli konkurenta vždy. Snad i prodeje výběhovýho vozu s oválem byly lepší 😉 . Čtyřkolka bude podle mě minoritní, ale jednoznačně za ní :yes:
jj myslel jsem to tak, že bude plnohodnotný konkurent, tedy včetně verze 4x4 😉
Sharan byl spíš proti Galaxy, S max je přece jen menší stěhovadlo, v 7mi místu utrpení. Jízdně je ale S max někde úplně jinde.
AUTO VYPADÁ ZAJÍMAVĚ , POKUD BUDE MÍT KONEČNĚ REZERVU , BUDE TO OK.
😉
Na ceny jsem také moc zvědavý..
😉
Na ceny jsem také moc zvědavý..
Mám pro tebe dobrou zprávu, nový S-Max bude mít možnost rezervy - https😐/www.youtube.com/watch?…… (čas kolem 26:45)
DoubleSix
Tajně jsem doufal, že Ford u S-Maxu nabídne pohon 4x4 také s benzínovým motorem 2.0 Ecoboost. Bohužel jsem se nedočkal. Takže nejžhavější kandidát na následující auto vypadl ještě před svým uvedením na trh. Ach jo.
Já chápu, že v EU takových zákazníků jako já asi moc nebude.
Já chápu, že v EU takových zákazníků jako já asi moc nebude.
A dokonce ani výkon nepůjde poslat jen na zadní kola, protože mezinápravový diferenciál je uzavřený a bude se točit nejméně jedno zadní a jedno přední kolo...ne?
Nebo se zase s tím TM a výkonem pletu? :-!
Zatial mosem spekulovat nasledovne😒br /> BMW kedysi, ked zacalo uvazovat o aute s pohonom prednych kolies ukazalo nakresy ich systemu pohonu na predok a to pomocou 2 nezavislych spojek v mokrej "lazni".
Defakto by to fungovalo ako medzikolesovy Haldex - ze zopne len tu spojku, na ktoru ma ist toc. moment, s tym, ze sa da pekne korigovat % momentu medzi jednotlive kolesa.
No a ked si taketo nieco predstavim na prednej naprave S-Maxu, potom v pripade rozopnutia obidvoch spojek na prednej naprave by isiel teda cely toc. moment len na zadok.
Toto riesenie ale nepredpokladam, skor sa obavam zleho prekladu textu, kedze vieme, ako podobne systemy funguju.
Haldex totiz tiez je schopny preniest 100% vykonu na 1 napravu, v pripade ze ta druha nema adheziu. To ale znamena len tolko, ze sice vykon ide do celeho systemu, len z tych 4 kolies ho pouzivaju len 2.
O to viac sa bojim, ako to Ford zvladne, ked zrovna on dost kruto obmedzuje poskytovany vykon na kolesa ( neviem ci pouzivaju poddimenzovane poloosy alebo co ) kedze vsetky aut. prevodovky co pre nich robi 1 nemenovana firma ( a potvrdil mi to clovek co pre nu robi ) su nastavene tak, ze 1., 2., ale aj 3. prevodovy stupen neprenasa max. vykon motora - ten je elektronikou priskrteny !
Preto sa uz ani nepozastavujem nad papierovymi a realnymi udajmi Fordov v ich zrychleni z 0-100. Jednak motor nepodava koli prevodovke / diferaku / poloosiam - proste niecomu z toho alebo vsetkym tym, ten vykon ktory ma v papieroch, a tkatiez ako sme tu uz mali moznost zistit, nove Fordy trpia znacnou nadpapierovou nadvahou. ;-\
Ked zistim o tomto ich systeme viac, dopisem to tu...