Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seat Leon X-Perience 2.0 TDI – El explorador español

SUV prozatím Seatu chybí, mezeru však může dočasně zaplnit Leon X-Perience. Z trojice oplastovaných koncernových kombi je nejlevnější a z našeho pohledu designově nejpovedenější.
Zpět na článek
25. 3. 2015 09:12
25. 3. 2015 20:13
26. 3. 2015 09:29
26. 3. 2015 13:41
26. 3. 2015 08:50
25. 3. 2015 10:01
25. 3. 2015 10:34
25. 3. 2015 11:02
25. 3. 2015 11:56
25. 3. 2015 12:11
25. 3. 2015 12:29
25. 3. 2015 12:33
25. 3. 2015 12:42
25. 3. 2015 12:44
25. 3. 2015 13:03
25. 3. 2015 12:38
25. 3. 2015 12:57
25. 3. 2015 21:48
25. 3. 2015 13:18
25. 3. 2015 13:44
25. 3. 2015 12:40
25. 3. 2015 13:13
25. 3. 2015 13:30
25. 3. 2015 10:13
25. 3. 2015 11:06
25. 3. 2015 11:13
25. 3. 2015 11:26
25. 3. 2015 13:59
25. 3. 2015 14:14
25. 3. 2015 11:54
25. 3. 2015 12:29
Avatar - Ozzman
25. 3. 2015 09:12
Konec bakelitu
Hurá, tleskám Seatu za to, že v té nejexkluzivnější verzi vyměnila až skoro lowendové výplně dveří a alespoň je potáhla látkou ( i když by mi ke štěstí stačila černá v barvě interiéru). Škoda, že to neměla Cupra... Díky tomu za dané peníze nemám pocit, že jsem dostal tak "ošizené auto", jako třeba u OIII Scout, kde jsou výplně dveří stejné od Active po Scouta. a mění se jen sedačky a lišta v interiéru.. Motor i hnací ústrojí jsem vyzkoušel ve Scoutu, je to tak akorát a za peníze, za které se Leon X nabízí to vidím jako velmi dobré auto, které je pohledné, konečně interiérově poplatné ceně (i když to třeba Golf umí lépe a troufnu si říct i Focus po Fl)

X-perience Leonu sluší, ale takhle dynamicky střižené kombi se mi stejně více zamlouvá ve verzi FR ;)
Rozbalit vlákno
159
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2015 09:19
Re: Konec bakelitu
ta hneda alcantara vyzera utulne a luxusne... a sedi tomuto 4x4 auticku...... ten priplatok podla mna stoji za to ;-) a nelutoval by som ... skutocne krasne auto... jak zvonku tak zvnutra dokonalost.... :yes:

ocenujem skutocne sportove tvary a emocie.... hadam konecne prvy seat ( spolu s novou ibizou ) po dlhsom case ktory uz pravom nesie oznacenie auto emocion.... az sa mi nechce verit ze brachom tohto auta je golf a octavia ... skutocne leon posobi ako z ineho sveta akoby to ani nebol ten nudny koncern... a aj preto sa mi seaty pacia .... obzvlast aj cena vyzera fajn... golf vychadza o 2000 eur drahsie... rad by som vedel v com je teda lepsi... mne pride ze leon x perience je jednozncne atraktivnejsi a krajsi ako golf alltrack ......

podla mna jedna z naj a top volieb v nizsej strednej triede.... je to kombik .. ma to dizel a stvorkolku... atraktivny vzhlad.. k tomu look crossoveru .... nestrati sa s tym clovek ani na polnej ceste..... skratka ideal.... moc sa mi to auto paci... priznavam .... leon je kader ;-)
Avatar - Ozzman
25. 3. 2015 09:22
Re: Konec bakelitu
Podobné sedačky jsem jel ve Scoutu (také hnědé) a ty byl opravdu kvalitní, sedělo se v nich dobře a evokovali luxusnější vůz, než jakým Škodovka je, stejně jako volant. Proto mne zamrzí, že u Scouta za 1 milion máš takto výborné a i na pohled hezké sedačky, volant, dejme tomu i palubní systémy ( počítač, navigace), ale zbytek interiéru je bohužel z plastů (třeba ty výplně dveří)... je to nepoměr a líbí se mi, že Seat za příplatek ten interiér trochu vyšperkuje úrovni nabízeného vozu ;)

P.s. Seděl sem i v Cupře a i když sedačky vypadají dobře, tak na mé pozadí jsou zbytečně úzké >:D
Avatar - Dinar
25. 3. 2015 09:29
Re: Konec bakelitu
Je to otázka preferencí, octavia je reálně o dost prostornější (vzadu) než leon, o kufru kombi verze nemluvě, s xperience zas koupíš důstojnější materiály.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2015 09:32
Re: Konec bakelitu
Jo, o prostornosti Oktavky se přít nebudu, trojková je první auto nižší střední, do kterého se vzadu posadím (188cm), bez pocitu stísněnosti.
Avatar - Dinar
25. 3. 2015 09:44
Re: Konec bakelitu
Tak to ber tak, že měníš prostor za alcantaru. ;-)
Avatar - Ozzman
25. 3. 2015 09:49
Re: Konec bakelitu
Nic proti tomu, ještě že si můžeš vybrat >:-[]
Avatar - Dinar
25. 3. 2015 10:42
Re: Konec bakelitu
Ale jo, souhlas, ty dveře v octavii jsou prostě lowcost. ;-)
25. 3. 2015 17:19
Re: Konec bakelitu
Zkoušel jsem obě. V obou jsem si při 183cm sednul v klidu za sebe a nikde mě nic neomezovalo, ale v obou bude vzadu ve třech místa spíš málo.
Kufry obou kombíků mi naživo přišly dost stejné. U oktávky to beru podle té doplňkové podlahy, protože kufr má být rovný s hranou víka.
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2015 09:31
Re: Konec bakelitu
tie plasty a to dnesne setrenie to je hruza a des dnesnej doby .. ved uz stara felda ma latkove tapacirum po celych dverach [odkaz] a dodnes aj napriek tvarovej jednoduchosti toto riesenie vyzera lepsie a hodnotnejsie ako te hole cierne plasty v mnohych novsich vozoch ....
Avatar - Ozzman
25. 3. 2015 09:33
Re: Konec bakelitu
Feldu znám >:D I Favorit tam měl luxusní koženku >:D A pokud mne nešálí paměť, tak starší Škodovky taky >:D
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2015 09:36
Re: Konec bakelitu
aj 105L mala .... taku akoby kozenku ciernu jasne ;-) a popolniky ( kaplicku ) v zadnych dverach .. ale malo to svoje caro :yes:
25. 3. 2015 11:39
Re: Konec bakelitu
jo, je to moc pekny:-) pokud clovek touzi po 4x4 ( a v mem pripade i AT, tak v teto cenove relaci, kolem 600-700tis, uz tam je hodne naslapano..VW group, CX5, 500X, Freemont SubaruXV (ev Forester), KUga, Qashqai, atd..atd:-)
25. 3. 2015 09:21
Re: Konec bakelitu
Bingo! Konečne to napísal aj niekto iný okrem mňa. Že výplne dverí v nižšej strednej od koncernu vyzerajú jak paródia na čínsku hračku. Nedávno som kupoval nové auto z tejto kategórie (kombi nižšej strednej) a práve Leon bol horúci kanidát, lebo technika pre mňa ok a z vonku to je krásne auto. Bohužiaľ interiér pôsobil ohromne lacno a tak vyhrala konkurencia v ktorej som sa cítil neporovnateľne lepšie... A spokojný som náramne a každým dňom viac. :-)
Avatar - Ozzman
25. 3. 2015 09:24
Re: Konec bakelitu
A co si koupil? U Golfu bych byl opatrný, ten si drží vysokou úroveň pořád, Astra není zlá a Focus hodně dotáhl na Golf s faceliftem :-) Také se snaží Kia s Ceedem.

Seat ale vždy měl trochu horší materiály, než VW a Škodovka... tak to bohužel bylo i dříve.. Leon, Ibiza vs Octavia,Polo, Fabie či Golf.
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2015 09:43
Re: Konec bakelitu
ale tentokrat paradoxne "vzdy materialovo horsi seat" s tou alcantarou po dverach vyzera podla mna lepsie ako alltrack ci scout.... inak stale neviem preco je golf viditelne drahsi... s tym istym motorom a vybavou ako x perience....
Avatar - Ozzman
25. 3. 2015 09:46
Re: Konec bakelitu
Golf je uvnitř dotaženější, působí prostě tak, jak má... alltrack sem neviděl naživo, ale Highline Golfa sem zkoušel, je vidět, že VW si svůj mateřský model hýčká... taky proto si ho může dovolit prodat za dráž :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2015 09:48
Re: Konec bakelitu
ok.... verim ti .... ;-)
25. 3. 2015 14:14
Re: Konec bakelitu
Asi největší výhradou k interiéru Golfu u mne je, že to přehnali s dekorem.
Avatar - Emel
25. 3. 2015 14:30
Re: Konec bakelitu
Podepisuju :-)
Avatar - Ozzman
25. 3. 2015 14:47
Re: Konec bakelitu
Nebuďte padavky a kupte si leštící ubrousky na klavírní lak >:-[]
25. 3. 2015 22:59
Re: Konec bakelitu
Odběhnu: Ta Cupra, ve které jsi seděl, měla čalounění se světlou látkou na bocích sedadel? Viděl jsem jednu takovou zaparkovanou a vypadalo to, že nad opěrkou/ madlem byl pruh té stejné světlé látky jako na sedadlech, ale nebylo poznat, jestli je čalouněná celá výplň.
Avatar - white label
25. 3. 2015 23:06
Re: Konec bakelitu
Jo, je to pruh stejné látky a nelíbí se mi to. Mohli dát aspoň na výběr mezi bílou a černou barvou, myslím u těch bílých pruhů, které na fotkách vypadají spíš jako světle šedostříbrné, tedy líp, než jako bílé v reálu.
[odkaz]
25. 3. 2015 09:50
Re: Konec bakelitu
Kúpil som práve Ceeda SW v platinum vybave s 1,6 GDI a dvojstupnovym automatom.To auto je pekne zvonka, velmi dobre a prijemne spracovane zvnutra a aj ked ten motor neni zrovna raketa v zrychleni z 0-100, najvacsim prekvapenim pre mna je, ze ma s tym autom naozaj bavi jazdit. Akonahle je to uz v pohybe, je s tym fakt zabava. Mam aj tretim rokom Astru ST s dvojlitrovym dieselom a automatom. To je hltac kilometrov a doteraz som presvedceny ze lepsie spracovany interier v tejto triede konkurencia nema. Velmi prijemne auto, aj ked trochu tazsie. Kazdopadne vzdy bol vo vybere aj Golf a nikdy ma nepresvedcil natolko aby som ho kupil. Momentalne ma KIA kazdym dnom presvedcuje aka to bola dobra volba. A navyse v tej vybave a za tu cenu ako som kupil, to auto totalne sliape konkurenciu pod zem. Teda len v pripade ak sa clovek zbavi predsudkov voci korejskej znacke, ktore su absolutne neopodstatnene. Pred piatimi rokmi by som si KIU nekupil. Dnes sa tesim, kedy si do nej sadnem... ;-)

PS: Len ešte doplním, pri výbere u mňa na plnej čiare vyhrávala Mazda 3, len som jednoducho potreboval kombi, tak bohužial neni doma. To auto ma nadchlo tak, že som dokonca chvíľu chcel kúpiť 6-ku. Nakoniec vyhrala aj volba z rozumu a spokojnosť. Každopádne 3-ka v kombi s vykonejším benzínom a automatom, to by bol môj ideál...
Avatar - Emel
25. 3. 2015 09:54
Re: Konec bakelitu
Dvojstupňový automat? Teda věděl jsem, že některé automaty H&K nejsou úplně up-to-date, třeba čtyřstupeň v i20, ale dvoustupeň... ;-)

Ceed se mi líbí :yes: , trošku nepříjemnost je dostupnost xenonů jen v paketu za 90 (v ČR), ale stejně mi to auto dává nejlepší smysl v nějaké střídmější výbavě.
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2015 10:03
Re: Konec bakelitu
ceed dvojspojku uz nejaky ten piatok ma... ;-) nesie oznacenie DCT ..... akurat ze nie je v nafte... ale len s gdi....

vid skus test na sme.sk , spotrebu vraj nepokazi ...
25. 3. 2015 10:04
Re: Konec bakelitu
Som myslel dvojspojkovym... >:D

A xenony som mal vo vybave. A vrelo odporucam samozrejme. Bez xenonov by som pravdepodobne auto ani ja uz nekupil. Je to jednoducho investicia do bezpecnosti, lebo ak porovnam jazdu v noci so xenonmi alebo klasickymi svetlami, no po pravde, moc sa to porovnavat neda...
Avatar - Emel
25. 3. 2015 10:27
Re: Konec bakelitu
Bylo mi to jasné :-)

Platinum už ty xenony má v základu, nebo jak to u vás je? V ČR mi to přijde řešené dost nešťastně, paket Ultra obsahuje bezklíčový vstup, asistent jízdy v pruzích, elektrické sedačky s pamětí, elektrickou ručku apod... což jsou věci, které bych si nakonec klidně odpustil.
25. 3. 2015 10:44
Re: Konec bakelitu
Áno, platinum už má xenony v cene. Bezkľúčový vstup ani asistent jazdy v pruhoch ale nemám. Sedačky majú elektronickú len berovú opierku a ručka je tiež mechanická. Do úplnej plnky tam chýba už len koža, parkovací asistent a panorama okno. Všetko ostatné to má a to som za to dal 19,5tis.€. Kebyže chcem takto vybaviť Golfa, tak sa dostanem pokojne na cenovku o 3-4 tis. vyššiu. A to som sa v tom aute ani necítil tak príjemne ako v tom Ceede.

Tu máš cenník toho Ceeda: [odkaz]
Avatar - Emel
25. 3. 2015 10:49
Re: Konec bakelitu
Tak to je šikovněji nastavené :yes: , holt domácí trh... ;-)
[odkaz]

Když Golf, tak pro mě 1.4TSI, možná DCC, určitě s ErgoActive sedačkama... a tam si ty výhody najít umím. Variant se mi ale nelíbí a interiér má na můj vkus moc dekoru všude kolem budíku apod.

V Ceedu bych si uměl představit jednodušší volant, bez těch plastů na věnci dole a s méně tlačítky, ale je to relativně drobnost, jinak nemám problém.
Avatar - iudex
25. 3. 2015 11:00
Re: Konec bakelitu
Tak tá dobrá cena je otázka pohľadu; ja by som takmer 20 tisíc za pomerne lenivú atmosféru asi nedal, aj keby mala neviem akú super výbavu (ale chápem, že niekto bazíruje na bohatej výbave a výkon preňho až tak dôležitý nie je).
25. 3. 2015 12:56
Re: Konec bakelitu
Chápem. Je to o uhle pohľadu. Na jednej strane mám rád väčší výkon, ale na druhej zas nekúpim auto bez výbavy. Zvlášť keď v tom presedím tretinu dňa... Niekto by radšej kúpil luxusnejšiu jazdenku za tie peniaze, ale keď ja radšej nové so zárukou a jazdenky sa bojím... A môže mi hocikto hovoriť hocičo. Aj teraz som pokukoval po C-čku a 4-ke v slušných výbavách a rozumných nájazdoch a ročníkoch, ale to konečné rozhodnutie pre jazdenku u mňa nikdy nepadlo. Ja radšej kúpim nové, po 4-5 rokoch ho predám a potom zas kúpim nové...
Avatar - iudex
25. 3. 2015 13:20
Re: Konec bakelitu
To sme na tom rovnako, tiež by som nikdy nešiel do jazdenky, nech by aj cena bola lákavá, nové je nové. Inak chápem, že keď v aute presedíš hodiny denne, výbava a komfort sú dôležité. Ja som v tomto skromnejší, nemusím mať navigáciu, adaptívny tempomat či super audio, vedel by som žiť aj bez xenónov. A dosť na cene pridá aj automat, ktorý rozhodne nemusím.
25. 3. 2015 13:55
Re: Konec bakelitu
Navigáciu vnímam ako príjemný bonus. Využijem ju naozaj minimálne, ale raz za čas sa to hodí, lebo nemusím študovať mapy na googli. Audio tam neni katastrofa, dá sa, ale mohlo byť lepšie. Na to si potrpím, bohužiaľ. Nie ale v tom zmysle, že natlačím do kufra tuzingovú plecharinu. Skôr mám audio ako jednu zo záľub a som rozmaznaný poctivou stereo zostavou z domu. Chvalabohu sa v aute nehrá na detaily a zvukové nuancy, ktoré laik ťažko rozozná doma v pokoji a nie v premávke na ceste. Ale aj v aute mám rád, keď to hrá pekne. Ale každopádne bez automatu a xenónov by som napríklad ja auto už nechcel. To sú zásadné prvky výbavy, na ktoré pozerám medzi prvými.
Avatar - AUDIRS6
25. 3. 2015 11:05
Re: Konec bakelitu
Nejako som sa nedocital, ci v tom mas aj ten TFT displej miesto tachometra, alebo len monochrom displej v jeho analogovom strede.
Ked som znamemu pomahal konfigurovat jeho C´eeda CRDi tak na neho bolo treba nejaky dalsi drahsi priplatok, takze to nema. ani to panorama stresne okno a kožu.
Ostatne vsetko full, ako aj ty. Bolo to tesne po jeho premiere, takze ani zlava tam nebola nejaka extra, takze s HB sme sa dostali tesne nad 20 t. €
V kazdom pripade maximalna spokojnost aj po uz mozno aj 80 tkm, dlhsie som s nim nebol, ale na jesen bolo vsetko v spokojnosti. ;-)
25. 3. 2015 13:00
Re: Konec bakelitu
Nemám ten TFT. Vedel som, že sa to tam dáva. Videl som to na pár videách a najmä som si myslel že už bude súčasťou výbavy ktorú som bral. To bolo aj s manuálnou ručkou trochu prekvapenie, keď som auto preberal. Ale ja som sa na to vlastne pri objednávke ani nepýtal. Nebolo to pre mňa zas smerodatné a ani netuším, koľko by sa za to priplácalo. Ostatne z papierov som následne zistil, že ten monochrom ukazuje všetko rovnako, len v jednej farbe namiesto krajšieho TFT. Na funkčnosti ani komforte to nijak neubralo. A keďže mám automat, tak ručku zaťahujem vyložene sviatočne...
Avatar - AUDIRS6
25. 3. 2015 13:15
Re: Konec bakelitu
Takze medzi mnou odporucanym cednikom a tvojim su 3 rozdiely:
Kombi / HB, Benzin / nafta a Automat u teba a manual u znameho :-) ( a mozno este farba - on bral taku tu peknu tmavosedu metlu )
Inac za tie prachy zohnat taky voz bolo jak vtedy, tak asi aj dnes nemozne ;-) :yes:
25. 3. 2015 13:55
Re: Konec bakelitu
Mám čiernu metalízu. :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2015 09:59
Re: Konec bakelitu
gratulujem... tak dufam ze ta ceed nesklame ... nech sluzi :yes: auto musi vyvolavat radost ked do neho sadas... presne tak :yes:
25. 3. 2015 10:07
Re: Konec bakelitu
Ďakujem. :yes:
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2015 10:14
Re: Konec bakelitu
paradoxne pred par rokmi by som kiu ani ja nekupil ale dnes uz tuzim len po nej ;-) ( ved sportback sme tiez kupili aj preto ze kia v r 2011 este mala stary ceed a brachovi sa vtedy korejci este nepozdavali a aj ja som mal obavy priznavam, ani sme ho neboli omrknut... bolo to vtedy uz vlastne vybehove auto na urovni hadam este starsieho golfu 5 ... dnes je to uz ale inak a kia konkurenciu dobehla ... a niektorych hadam uz aj predbehla )

ale inak x perience je ozaj kus..... paci sa mi

tu mazdu 3 si zvazoval predpokladam z dvojlitrom benzin .... kombik mazde chyba to je fakt... rovnako na tom straca predajne aj francuzska C4ka...
25. 3. 2015 10:32
Re: Konec bakelitu
Áno s dvojlitrovým benzínom. To auto mi učarovalo a má aj príjemnú cenu. Za 21 v plnke a s automatom. Škoda... ;-\
Avatar - Ozzman
25. 3. 2015 10:00
Re: Konec bakelitu
Trojky kombi je škoda... ale je pro to malý trh. Určitě by to bylo zajímavé. Ceed chápu, že ti vyhovuje a i tou cenou... GDI bych oželel (ale jak píšeš na polykání kilometrů máš Astru v naftě), zkoušel sem ho v SUV no a na takové auto už nestíhá.. do Ceeda proč ne :-)
25. 3. 2015 10:22
Re: Konec bakelitu
Denne dochádzam do práce takmer 90 kilometrov. Tých cca 180km je taký môj denný priemer. Z toho mám 3/4 jazdy po dialnici. Napriek tomu beriem aj do práce teraz benzín. Tá Astra je veľmi živá a s tým dvojlitrom to v žiadnom prípade nie je brzda na cestách, ale mne je jednoducho benzín bližšie. Rozdieľ v nákladoch je zanedbateľný. S Astrou som jazdil s prevahou po diaľnici a priemerom asi niekde okolo 130-140 km/h za tých 5.8-6.2 (podľa toho ako fúka vietor). Ceed to robí s benzínom za niečo medzi 6.5-7.0 (ešte to nemám nejak extra odsledované). Každopádne rozdiel nejakého litra na stovku spolu s rodzdielom ceny paliva mi je totálne ukradnutý. Mesačne mi to spraví rozdieľ ako jedna-dve návštevy reštaurácie alebo večer v kaviarni a to ma z biedy nevytrhne. Čím ďalej tým viac sa presviedčam, že nafta už stráca pomaly význam ak niekto v tom hľadá ušetrené náklady. Osobne už považujem benzín za lepšiu voľbu. Nafta má jedinú výhodu a to je krútiaci moment od nízkych otáčok. To sa nedá poprieť. Tam ale u mňa všetky výhody nafty končia...
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2015 10:31
Re: Konec bakelitu
suhlas... pri dnesnych uz prijatlenych spotrebach benzinov a jednoduchsej udrzby a nizsej nakupnej ceny tiez nevidim v nafte nejaku velku vyhru... poznam mnohych co jazdia viac ako ja ( ja spravim tych len okolo 15 tisic rocne ) a jazdia tiez s benzinmi ... bracha spravi 20 -25 tisic rocne a ma v pohode 1,6 benzin... pocitali sme ze keby sme mali dizel tak musime jazdit okolo 35- 40 000 rocne a stejne sa nam vratia nakladn za drahsie auto az po nejakych 6 -7 rokoch ... defakto si po 7 rokoch nic stale neusetril.... takze v tomto smere plne tvoje rozhodnutie chapem.... to setrenie na dizli je lne na oko.. finta na zakaznika ktory si myslia ze setria lebo jazdia za 5 litrov.. ale ze dali o 2-3 tisicky za auto viac ako podobny benzin... ze ma castejsie servisne prehliadky .. to akosi nevidiea.... a potom k tomu este pride vymena filtra pevnych castic a bum.... neusetris nic ani cent... este mozno budes v strate..... zlaty benzin
25. 3. 2015 10:39
Re: Konec bakelitu
Ja robím teraz približne okolo 40tis.+ ročne a práve kvôli tomu, koľko času trávim denne za volantom som presedlal na najvyššie výbavy a benzín. Pre mňa sú doležité prkotiny ako výplne opierok rúk a lakťov v interiéri, alebo bluetooth a USB vstup, bedrová opierka, xenony a podobné prvky, ktoré niekto považuje za zbytočné. Ja v tom aute sedím 3-4 hodiny denne, takže sa tam chcem cítit príjemne a zároveň chcem mať z jazdy radosť. Preto som opustil naftu. Ma to v nafťákoch prestalo baviť. Paradoxne to prišlo po tom, čo som v USA jazdil necelé dva týždne na Ford Exploreri (samozrejme v benzíne). Tam som zistil, že na to aby auto hltalo kilometre nepotrebje za každú cenu naftu. Ide to aj s benzínom a ešte že aj s okoľko väčším komfortom a pôžitkom z jazdy... ;-)
Avatar - wikinko
25. 3. 2015 11:01
Re: Konec bakelitu
Topper, diesel ma castejsie servise prehliadky? Odkial si to preboha vzal??? Vcera som skusal octavku elegance, liftback, 4x4, dsg tdi 130kw, keby si sa v tom previezol tak by si zabudol ze Kia existuje. Ja som stihol aj zabudnut ze existuje moja sluzobna premiovka ;) je neuveritelne, aky je rozdiel medzi octavkou a octavkou. v cechach maju dvaja kolegovia zakladne octavky 1,6tdi, totalny grc. ale to v com som sa vcera viezol, to snad bolo Audi.
Avatar - wakantanka
25. 3. 2015 13:27
Re: Konec bakelitu
Horšie by bolo keby tam ten rozdiel medzi základom a týmto top modelom v ktorom si sa viezol nebol. Počítam že ale aj stála minimálne o 1/3 viac ako to čo majú tvoji kolegovia.
Avatar - Jaros71
25. 3. 2015 23:09
Re: Konec bakelitu
Nafta/benzín..? Záleží na úhlu pohledu..
Auto s naftou stojí víc , ale taky se za pár let o to dráž prodá.
Takže s úsporou co najezdíš s dieslem , na něm neproděláš , vyjde to nastejno.
Malé auto se vyplatí asi s benzínem , větší s dieslem.
Avatar - Uživatel_5340709
25. 3. 2015 12:01
Re: Konec bakelitu
Zino pěkné, splácal jsi tu dohromady x značek od mazdy, opelu, kie až po nevím co, splácal jsi tu dohromady auta za 400-800 tis., to znamená dvojnásobek ceny, ze všeho vítěz poslední kia, i když před tím stály za h...... . Trošičku mi ty tvoje řeči připomínají ruskou propagandu, stejný systém, stejné schema. Mě, a věřím že i ostatní jsi moc nepřesvědčil.
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 12:11
Re: Konec bakelitu
Čím se liší ruská propaganda od západní? Jako že lžou ještě víc?
Avatar - Uživatel_5340709
25. 3. 2015 12:19
Re: Konec bakelitu
Nedělím svět na západní a ruskou propagandu, to dělají komunisti a dnešní hodně mladá generace nahoukaná těmi starými komunisty. Pro mě v poslední době existuje ruská propaganda a okolní svět - my čr, evropa, amerika, a podobně - a tento svět a názory jsou dost nejednotné, nicméně hodnoty států eu, způsob života a jejich názory nejsou pro mě jen propaganda. A to říkám i přes to, že eu a jejich byrokracii taky nenávidím.
/ale to sem do diskusí o autech nepatří - howg/
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 12:27
Re: Konec bakelitu
Závidím ti, že v tom máš tak jasno. To vysvětlení se ti vážně povedlo.
Howgh.
Avatar - Uživatel_5340709
25. 3. 2015 12:35
Re: Konec bakelitu
Nebylo v tom nic osobního.
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 12:38
Re: Konec bakelitu
Nijak osobně to ani neberu. Lišíme se v názoru, nic víc ;-)
25. 3. 2015 12:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
25. 3. 2015 12:39
Re: Konec bakelitu
Běž kálet jinam, díky.
25. 3. 2015 12:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
25. 3. 2015 13:00
Re: Konec bakelitu
To asi taky, taky asi ruská média více podléhají centrální moci... z mého pohledu je ale důležitější rozdíl v činech. Krym byl násilně odtržen od Ukrajiny a připojen k Rusku, to je základní fakt, na který by se nemělo při filosofických debatách o sférách vlivu zapomínat.
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 13:14
Re: Konec bakelitu
Asi budu za rusofila, i když nejsem. Nabízet vstup do NATO státům bývalého sovětského svazu, a kór státu, kde má Rusko velmi důležitou vojenskou základnu, bych na místě rusů vnímal taky jako hrozbu. Tím spíš, když "šéf" NATO je stát s nejvyspělejší armádou, největšími vojenskými výdaji, který klidně rozpoutává po světě války z podivných důvodů. Bylo by príma se koukat na Ukrajinu stejnýma očima jako na Irák, Afghánistán, nebo schválení Kosova.
Putin je mi nesympatickej, a opravdu se modlím, aby se ti vyblblí amíci nezapojili do bojů na ukrajině, jak vyhrožují. Ještě bych si tu rád aspoň 30 let odkroutil.
Avatar - Uživatel_5340709
25. 3. 2015 13:21
Re: Konec bakelitu
Tím chceš říci, že NATO / nebo jen us/ mají cíl obsadit Rusko? Existuje něco takového, alespoň tajný plán? ....................... Rád se nechám poučit. A pokud vím, Rusko vehementně křičí i něco o expanzi a nebezpečí ze strany eu! Tak se ptám, měla někdy ta naše total pacifistická eu nějaké vojenské, územní, či jiné podobné ohrožující plány?
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 13:29
Re: Konec bakelitu
Co mají USA v plánu nevím. Že je EU vojensky impotentní, na tom se shodneme.
Avatar - Uživatel_5340709
25. 3. 2015 13:33
Re: Konec bakelitu
Přesto skoro denně čtu plamenné články z projevů Putina jak jej ohrožuje eu. To je v pořádku?
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 13:35
Re: Konec bakelitu
Vážně denně čteš Putinovy projevy?
25. 3. 2015 13:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
25. 3. 2015 13:25
Re: Konec bakelitu
A nebyla to drzost i v případě ČR? Nebo bys to jako Čech vnímal tak, že ti Putin mluví do něčeho, do čeho mluvit nemá?

Ukrajina vede rozhovory o vstupu do NATO od devadesátých let, formální žádost o vstup se datuje někdy... nevím, 2007-2008.
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 13:33
Re: Konec bakelitu
Rozdíl mezi ČR a Ukrajinou je tak velký,že my jsme v klidu vstoupili a tam je válka.
Ještě jednou - netvrdím, že okupace Ukrajiny je morálně v pořádku, ale pro mě je vcelku pochopitelná a morálně víc ospravedlnitelná než třeba Irák s miliony uprchlíků, a to jen pro finanční zisk.
Avatar - Emel
25. 3. 2015 13:51
Re: Konec bakelitu
Z mého pohledu - Rusko se nemusí obávat žádné agrese na svém území ani ze strany Ukrajiny ani ze strany NATO. Naopak Ukrajina se mohla obávat takové agrese ze strany Ruska a měla právo se sama rozhodnout, jestli bude usilovat o vstup do NATO, aby se před potenciální agresí chránila.

Jak se ukazuje, obávala se oprávněně a je škoda, že po Bukurešťském summitu 2008 (už jsem to dohledal) NATO neřeklo ano. Obecně neakceptuju zvrácenou logiku, kdy se tu vlastně dělá agresor z Ukrajiny (protože chtěla do NATO) a Rusko se chudák jen brání...
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 14:00
Re: Konec bakelitu
Že se Rusko brání Ukrajině je samozřejmě nesmysl, to jsem nikde nenapsal.
Jestli se má Rusko důvod obávat USA , to je oč tu běží. A to asi těžko posoudíš ty nebo já.
Zajímalo by mě, jak se díváš na agrese v Iráku a Afghánistánu, se kterými dokonce naše země souhlasí, když tam posílá jednotky. Možná ani oni neměli důvod se obávat USA.
Avatar - Emel
25. 3. 2015 14:28
Re: Konec bakelitu
Řeknu ti jak si myslím že to bylo. Taliban podporuje teroristickou organizaci Al Kajdá. Al Kajdá využívá bezpečné základny v Afghánistánu a podniká útoky proti svým nepřátelům, v první řadě USA (11.9.). Taliban není ochoten proti AK ve své zemi nijak zasáhnout.

Za těchto podmínek schvaluji americkou misi v Afghánistánu... samozřejmě ne s cílem dobýt nějaké území, jen s cílem zjednat nápravu. Ale souhlasím, síly NATO by měly sloužit primárně k ochraně území aliančních partnerů (což proti teroristům nejde).

V případě Krymu je to klasika, silnější stát sebral území slabšímu. Ještě jednou akcentuju právo volby - pokud by Ukrajina chtěla těsnější spolupráci s Ruskem, neřeknu ani popel, ať si ji klidně má, bez ohledu na nějaké mocenské zájmy EU. Problém samozřejmě je, že Ukrajina není jednotná.
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 14:38
Re: Konec bakelitu
S Afghánistánem by to možná takhle i mohlo být, ale takhle to bylo od začátku (11.září) a přesto se zaútočilo na Irák, kde pak byla (a možná pořád je, nesleduju to) humanitární katastrofa. Naprosto neomluvitelné. Přesto to nikoho doteď moc nevzrušuje- válka, kde byly vylhané důvody. Nikdo za to nešel před mezinárodní soud. Válka částečně z osobních důvodů, s vidinou finančního profitu. Je to lépe ospravedlnitelné než Ukrajina?
25. 3. 2015 14:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
25. 3. 2015 15:05
Re: Konec bakelitu
Irák má složitější minulost, která začíná (pokud se vůbec o nějakém začátku dá mluvit) Irácko-Íránskou válkou, pokračuje válkou v zálivu a volně přechází v druhou válku v zálivu. Celkem nepochybuju o zařazení Husajna k záporákům a o tom, že invaze do Kuvajtu byla agresí většího státu vůči menšímu (co mi to jen...), ale jinak jsem se o Irák nikdy detailně nezajímal.
25. 3. 2015 15:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
25. 3. 2015 15:29
Re: Konec bakelitu
USA mají tradici v podpoře jednoho záporáka proti většímu záporákovi, ať už to byl Stalin proti Hitlerovi, Taliban proti Stalinovi nebo třeba Husajn proti Íránu. Stejně tak je tradicí i to, že je pak později potřeba se vyrovnat i s tím druhým záporákem, který je ke vší smůle třeba vyzbrojen protiletadlovými střelami americké výroby (Taliban). Celkem otevřeně o tom mluvil bývalý ředitel... myslím CIA. Přesto je názoru, že podpora Stalina proti Hitlerovi byla v pořádku, přestože už tehdy věděli, co je Stalin zač... a já s ním souhlasím.
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 15:42
Re: Konec bakelitu
V krátkosti reálné důvody-válka v Iráku- ropa. Afghánistán- ropovod.
Avatar - Emel
25. 3. 2015 15:51
Re: Konec bakelitu
Ropovod? Odkud kam? Co z toho budou mít USA? Zaplatí jim to několikaleté angažmá vojáků?
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 15:57
Re: Konec bakelitu
Odkud kam? Z Kaspického moře k oceánu, aby se dala odvážet. Co z toho budou mít? Ropu.

[odkaz]
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 15:24
Re: Konec bakelitu
To cos napsal, je nic o ničem proti ničemu. Nynější válka v Iráku začala z vylhaných důvodů (zbraně hromadného ničení) a má pro Iráčany bezpochyby daleko horší následky než zmetek Saddám. Před pár lety jsem četl o 1,5mil. uprchlíků. Zatímco občanská válka v Jugoslávii skončila v Haagu, tahle válka je "legální" do dneška. Kdo by si troufl hnát amíky do Haagu, že?
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 14:40
Re: Konec bakelitu
A seš si jistej, že Ukrajina opravdu chtěla do NATO? To už je totiž buď na osobní zkušenost, nebo čí propagandě uvěříš. Vůbec si nejsem jistej.
Avatar - Emel
25. 3. 2015 14:52
Re: Konec bakelitu
Ukrajina není živá, chtít nemůže. Chtít můžou lidi... a západní Ukrajina je pro a východní proti. To jsem naznačoval tou poslední větou o nejednotnosti Ukrajiny.

Neberu Rusku právo lobovat za proruské hnutí, neberu mu ani právo na propagandu. Ale Ukrajina v NATO není a Krym je ruský, silou zabraný. Vysvětlení "no víte, obsadili jsme Krym, co kdyby náhodou Ukrajina vstoupila do NATO" neberu, to je jako "zabil jsem jí, protože jsem měl podezření, že mně chce nasadit parohy".
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 15:02
Re: Konec bakelitu
Z toho co sám píšeš,je vidět, že to vlastně vůbec není jasný jako facka. Krym si pokud vím, odhasoval připojení k Rusku. I když to zřejmě nebylo úplně košér. My dostáváme nějaké informace, a spousta lidí jim slepě věří. Jako bychom i my neměli propagandu a máslo na hlavě (viz dvě referenda v Irsku o Lisabonské smlouvě)
P.S. Tvoje přirovnání bych opravil asi takto: "Když jsem viděl chlapa, co je silnější a líp ozbrojenej než já, a považuju ho za kriminálníka,jak si chystá bunkr za mým plotem, začal jsem střílet.
Možná jsem to se střelbou trochu přehnal, ale přišlo mi to jako pro mě nejbezpečnější".
25. 3. 2015 15:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 3. 2015 11:43
Re: Konec bakelitu
Když se podíváš, co se stalo s východem Ukrajiny, tak připojení k Rusku je to nejlepší, co mohlo lidi na Krymu potkat. Lidé na východě Ukrajiny by si to s nimi určitě rádi vyměnili. Nechápu, proč podporuješ zabíjení, ničení lidských životů a celkovou destrukci celého regionu.
25. 3. 2015 15:30
Re: Konec bakelitu
Tobě připadá takový útok na civilní obyvatelstvo přiměřený? Hodný civilizované země? Nemluvě o tom, že mi tenhle druh terorismu (unášení letadel) nepřipadá moc efektivní. Chápu snahu o zničení Bílého domu. Pro Američany je to symbol. Ale pro terorizování populace jsou mnohem jednodušší cíle. Kdybys chtěl zaútočit konkrétně na leteckou dopravu, co takhle lidé postávající před detektory? Podle mne hodně lákavý cíl. A zabrání tomu přísnější bezpečnostní opatření na letištích?
Avatar - Emel
25. 3. 2015 15:44
Re: Konec bakelitu
O jakém útoku na civilní obyvatelstvo mluvíš? Žádný útok na civilní obyvatelstvo není v pořádku... pokud teda nepovažujeme teroristu jakožto nevojáka za civilistu.

A co chceš říct tou efektivitou? Teroristické útoky mají různé motivy, ale určitě to není útok na leteckou dopravu... ta nikomu nevadí.
25. 3. 2015 17:46
Re: Konec bakelitu
Mluvím o Afghánistánu. V tomhle konfliktu zemřely desítky tisíc civilistů. V angličtině se používá výraz "non-combatant."

Efektivitou? Že lze rozsít mnohem více strachu snadněji, s menším množstvím prostředků. Chápu, že je letadlo zajímavý nástroj pro zasažení cíle jako Bílý dům. Terorismus není o počtu obětí, ale o strachu, teroru. Je velké množství snadnějších cílů. Takové útoky je mnohem jednodušší naplánovat a provést, což spolu s velkým výběrem potenciálních cílů ztěžuje jejich odhalení.
Avatar - Emel
25. 3. 2015 17:51
Re: Konec bakelitu
Ano, v tom se shodneme, terorismus není o počtu obětí, je v tom i prvek "koukejte co dokážu těm blbejm amíkům udělat přímo pod nosem". Nicméně... záleží na tom, jestli terorista zabíjí lidi na letišti nebo unáší letadlo a bourá s ním do vybraných cílů?

Podle mě záleží spíš na tom, jestli je terorista jeden šílenec, nebo jestli je součástí nějakého organizovaného hnutí. Sólista je záležitost pro Policii a rozvědku, organizované hnutí typu Al Kajda nebo nakonec aktuálně Islámský stát může vyžadovat vojenské řešení.
25. 3. 2015 18:12
Re: Konec bakelitu
Mně jen tohle chování přijde zvláštní. Až na to jedno velké bububu, které jim stejně celé nevyšlo, žádnou zásadní ránu na území USA nezasadili. Pokud jsem na něco nezapomněl. Přijde mi to zvláštní. Kolik teroristických organizací se takhle chovalo? Jestli neunáší letadla, protože jsou nová bezpečnostní opatření tak účinná, proč nezabíjí lidi na letištích (sami se jim tam houfují ve jménu bezpečnosti)? V UK se říkalo (na úrovni řízení letového provozu), že by letadlo vysílající kód 7500 (únos) sestřelili. Proč se nesnaží jen navodit dojem, že bylo nějaké letadlo uneseno? Třeba by ho skutečně okamžitě sestřelili. Možných vektorů je nespočet. Na to, jak jsou to strašně nebezpeční teroristé, mi prostě nepřijdou moc efektivní.
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 18:22
Re: Konec bakelitu
Ano, vzhledem k výhrůžkám se nic moc neděje (zaplať pánbůh)
Vím, že "konspirační teorie" , ale i to 11. září má trhliny.
25. 3. 2015 19:38
Re: Konec bakelitu
Nejsem moc na konspirační teorie, ale nejde mi to dohromady. Z jedné strany jsou to nebezpeční teroristé, z druhé strany jim to terorizování (jak píšeš, naštěstí) moc nejde. Terorista nepotřebuje zabíjet po tisících. Takže nevím, co si o tom myslet.
Avatar - AUDIRS6
25. 3. 2015 19:53
Re: Konec bakelitu
Obdivujem, ako par vetami dokazes zhrnut to hafo informacii, ktore mam v hlave a nez by som to tu cele napisal, zodral by som bud prsty, alebo klavesnicu !!! :yes: :yes: :yes:
S tvojou poslednou vetou suhlasim az tak moc, ze radsej tu temu uz ani rozpytvavat nechcem a vzhladom na to, ako su vsetky tieto nase debaty sledovane, ani v podobnych uvahach tu nemam moc chut pokracovat... :-!
V kazdom pripade, otazok je viac nez odpovedi...
Avatar - _Karel_
25. 3. 2015 19:55
Re: Konec bakelitu
Vzhledem k tomu, jak moc nenávidí ameriku,
vzhledem k tomu, kolik takových je,
a vzhledem k tomu, jak je snadné uvázat na sebe bombu a kdekoliv se odpálit,
je to s podivem. Ale tohle mě samotného dodnes nenapadlo.
25. 3. 2015 20:09
Re: Konec bakelitu
Právě. Vstane, vytáhne seznam kaváren, cukráren, restaurací atd., zapíchne někam prst a ve správnou hodinu (třeba v "happy hour") jde. Takovému útoku se těžko předchází. Nebo naloží kufr šrapnely, přihodí trochu výbušniny a jde na nádraží, nebo letiště. Počká si, až bude tak v půlce fronty (nejlepší jsou ty "cik-cak") a je vymalováno. Asi si umíš představit, co by takový kufr udělal v metru. Dnes má stejně každý kufr na kolečkách, tak nemusí být ani troškař, může do něj naložit 30-50 kilo, pokud se mu to tam vejde, a nebude vypadat vedle turistů nijak zvláštně, ti také kolikrát tahají snad i dřez.
Avatar - Emel
25. 3. 2015 19:12
Re: Konec bakelitu
Možná jsou tajné služby efektivní a daří se jim plány teroristů křížit, možná pomohl protiútok, možná si islámští fanatici našli jinou zábavu v rámci Islámského státu... a že by byl úplně klid se taky říct nedá.

Proč jim to bububu nevyšlo?