Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jaguar XF 2016: XE v XL

69 komentářů

Avatar - Dinar
Dinar
Takhle prostě teď Jaguary vypadají a budou vypadat. Ano, XF je zvětšené XE a nové XJ jistě půjde v podobném duchu, a je to dobře, nová identita značky je skoro hotova, a stačí se podívat na to, co jaguar produkoval ještě před sedmi lety, aby bylo jasné, jak obrovský skok nový design znamená. Je to moderní, dynamické, a už nezaměnitelně Jaguar. Za sebe, s malou výhradou příliš jednoduché zádě, resp. nenápaditých tvarů zadních světel, dávám :yes: 😉
RADEK1
Chtěl jsem být první, ale napsal jsi to znamenitě. Je to pecka. :yes:
webpaja
Jsem rád, že základní designový DNA zůstalo...přikrčená silueta s hmotou posunutou dozadu, štíhlý blatníky, výrazná maska a pěkný přední světla. Peru se pořád s C oknem...

Ale v klidu můžu jezdit ve stávajícím autě ještě dva roky. Žádná dramatická změna nenastala. 😉
Avatar - iudex
iudex
Presne to som chcel povedať, majúc Ťa na mysli: novinka je krásna a elegantná, ale žiadny dramatický rozdiel a majitelia prvej generácie nemusia smútiť, že zrazu jazdia na starom aute. 😄
webpaja
Nerad bych se mýlil, ale zásadní změna bude v jízdě...dva metráky je hodně. A taky konečně adekvátní infotainment 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Jestli je adekvátní ti řeknu zítra. >😁 😉
webpaja
>😁 :yes:
Střelec
...XF je zvětšené XE a nové XJ jistě půjde v podobném duchu, a je to dobře, ..
Proc je to dobre? Je to spis slabota, ze nejsou schopni vymyslet neco trochu noveho, lepsiho, design dale nekam posunout a pritom porad Jaguar.
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle není Renault, aby s každou generací "šokoval" naprosto jinak vypadajícím autem byť jde o stejný model. Značky zaměstnávající Designéry vědí, že není nic cennějšího než designová firemní identita, a proto je každý revoluční zásah velmi obtížný a rizikový. Jaguar takový předvedl v aktuálních generací svých modelů, ta následující generace musí být logicky jen evolucí, právě pro to výše zmíněné.
zlysoused
Mě je naopak sympatická cesta Renaultu - každá generace jinak. Tím neříkám, že to tak mají dělat všichni. Ale v dnešní době, kdy se naopak všichni snaží o jednotný firemní designový jazyk napříč generacemi, mi to přijde velmi osvěžující. Sice ne každá generace se úplně povede (dožívající Megane), ale třeba Avantime-style generace byla podle mě naopak skvělá, hlavně Espace a Megane.
Avatar - Dinar
Dinar
Otázka pohledu, každopádně si myslím, že pro prémiovou značku je to nevhodná koncepce, je předpoklad že premii kupují lidé s už hotovým vkusem, žádná batolata, a ten vkus je nějaký, těžko si umím představit, že se člověku, kterému se líbila lehce extravagantní generace meganu s "akvárium" oknem může líbit to nijaké vajíčko generace následující. Tedy pokud si neříká Pogo, tam je to jasné. 😉
zlysoused
S tím souhlas. U prémie je to vhodnější cesta. Ikdyž vyjímka v podobě Bangleho potvrzuje pravidlo.
webpaja
Tady byl kočičím Banglem Callum. Je 8 let po revoluci, myslím, že další může přijít příští generaci. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Ne, ne, to není výjimka, to je přesně to, o čem mluvíme, jednou za čas je třeba revoluce, u bmw ji udělal Bangle, teď z toho pár generací budou evolučně žít. U Jagu, jak píše webpaja, tohle udělal Callum, ale ten design si musí sednout a pár generací evolučně zrát. 😉
Střelec
Nikde nepisi, ze musi sokovat, ale Designer by mel byt schopen posunout stavajici design dale a vyvijet ho. Nikde nerikam, ze to musi byt nesourode. Proste jen zvetsit auto je na Designera malo. Designer by mel byt schopen zasahu, kdyz je potreba i revolucnejsiho a pritom zachovat firemni identitu, jinak je to jen nafukovac.
Avatar - Dinar
Dinar
Postav vedle sebe stávající XF a tohle nové a napiš, kde nevidíš vývoj.
Avatar - lukas06
lukas06
Myslím, že i z menší dálky to bude stále lépe rozpoznatelné než současné Škody, Audi, M-B,.... 😉
[odkaz]
[odkaz]

Úplně jiný nárazník, agresivnější grafika světel, jiný tvar bočních oken.... jsou si velmi podobné, ale ty detailní různosti jsou přitom velmi výrazné! 😄
webpaja
Ne, rozháranost a nesourodost designu Jagu uškodila v tom, že si spousta lidí nedokázala spojit auto, který viděla právě s Jaguarem. Minimálně jednu generaci sedanů bych osobně udělal ne stejnou, ale podobnou, pro lepší vnímání značky. Souhlasím s Dinarem. DNA je potřeba dotáhnout, aby se mohla následně tvarově specificky vyvíjet.
zlysoused
Hlavně se Jaguaru podařilo zbavit image exota, kterou jim mimo jiné aristokratický styl minulých generací propůjčoval. Teď už Jag lidi přijali jako běžného konkurenta D3, což je pro prodeje dobře.
Avatar - Anonym
Anonym
On by to byl exot skoro pořád, nebýt v tom nafta.

Jinak jaguarů v běžném provozu nejvcí vídám Xtype a Stype, pak až XF a ptom hend X350 a X308.

Ostatní skoro není vidět, vyjimečně F-type či XK
webpaja
...nic jinýho se asi po prohlášení Calluma o nutnosti budování signifikantního designu Jagu čekat nedalo. Majitelé stávajícího XF po FL asi budou mít radost, neboť jejich auto s příchodem nový generace tvarově moc nezestárne.
Celkově je první předvedená varianta "S" přiostřená v náraznících a prahových lištách, přičemž běžný modely budou podle mě uhlazenější (že by Jag přišel až teď na zvýrazněnej zadní nárazník se nedá říct, má ho i stávající generace).
U zadní části se designér mohl víc přiblížit dravosti úzkých horizontálních světel F-Type, ale rozhodně lepší než u XE. Mrzí mě aplikace třetího a navíc oblého bočního okna, který bych nechal jen pro XJ, tady mi to přijde násilný a stávající řešení s hokejkou pak dynamičtější a čistší. Zvenku tedy žádná revoluce a až na z některých úhlů na pohled lehce připomínající starý Accord na fotkách slušný.
Interiér je mixem architektury XE, XJ a posledního XF, výrobce deklaruje výrazný zvětšení prostoru v zadním oddíle, což byla velká slabina současný generace. Rozvržení palubní desky ctí firemní identitu, doufám ve vyšší středový tunel jako do teď.
Co je důležitý, to jsou skoro 2 metráky dole. Ty rozhodně chybět nebudou a XF to přidá na mrštnosti, očekávám udržení minimálně stejně dobrých jízdních vlastností, kdy i na 20" kolech auto dokáže zajistit dostatečně komfortní jízdu i bez použití vzduchu nebo adaptivních tlumičů.
Avatar - Dinar
Dinar
Na to, jak bude jezdit, se moc těším. Při vědomí toho, jak jen naladěn podvozek akt. XF a informace o dvou metrácích dole, je tu velký optimismus.
Co zatím moc nedávám je interier, možná v živějších barvách, ale po pár shlédnutích s čas. odstupem je to spíš horší, stávající XF mi přijde uvnitř lepší.
webpaja
Interiér mi u mýho přijde jako celkově nižší, tady se mi zdá, že se zvýšila palubka. Nicméně vyfotit ho na prezentační fotky v černočerný je chyba.

P.S.: Co to udělá s prodeji Ghibli? Začne JLR v ČR konečně nabízet jako jinde servis na pár let v kupní ceně? Má ACZ taky nálepku "Poslední na webu", když "1. na webu" lepí všude? 😉
Avatar - Dinar
Dinar
A co na to Jan Tleskač? >😁

Ghibli je a bude naprostá okrajovka, s takto pojatým autem a servisem se nedají dělat prodeje.

Ten jag servis je taky ještě trochu za opicema, ale je to na vás zákaznících, abyste tlačili, podle toho, jak to v ČR posledních pár let pojímají, bych řekl, že nastavení standardů D3 je jen otázkou času.

První, poslední na webu... nad některými stupidními výstupy marketingu internetových portálů nemá smysl než mávnout rukou. 😉
webpaja
Tleskač? Ladí padák na let 😉 . Viděl jsem, že by ČR mohla poprvý dostat nějaký servisní úkony v ceně snad už s XE...alespoň to tak vypadalo na international web sites. V US to teď dostal F-Type.
Sakra...bych jezdil... >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Díval jsem se do archivu, jestli mám nějaké video z lítání na Javoráči, něco jsem našel, můžu ti to dát jako inspiračku, ať víš do čeho jdeš. >😁 😉
webpaja
No...já nasbírám odvahu a pak o ní šmahem přijdu >😒]
Avatar - Dinar
Dinar
Není se čeho bát, bude se ti to líbit. 😉
RADEK1
Je pravdou, že stávající palubní deska je parádní. Kdyby prodělala jakýsi facelift mohla v novém Xf pohodově sloužit. Ale velký podíl na celkovém vzhledu interiéru bude mít barevné sladění. Docela se divím, že použili pro představení tuto fádní celocernou verzi.
webpaja
A nahradili otočný výdechy vedle obrazovky jedním statický nad...ten se měl otáčet taky nebo použít trik z F-T.
Ale jo, délka auta je o drobek menší (v to jsem nedoufal), výška taky, šířka ladí. Půjde to... 😉 . Nejvíc mě zajímá jak dokázali vyladit elektrický řízení.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas s interiérom, tam to na veľké nadšenie nie je, také fádne a trochu utilitaristické. Neviem, kde vidí redaktor zlepšenie o dve triedy.
webpaja
V materiálech to zlepšení nebude, jen je teď obrazovka dvojnásobná. Jsem zvědav, zda odolali nakalibrovat elektonickou ručičku rychloměru jako u analogu...tedy archaicky roztřesenou. 😄 Mě to ze začátku dost štvalo.
Avatar - TeeJay
TeeJay
No, Dinare, co si tak vzpomínám, tak na XF jsi spíš plival, tak co že ta změna? :-!
Avatar - Dinar
Dinar
No, Tee Jayi, to si mě s někým pleteš. :-!
Avatar - woody-alien
woody-alien
Sem ti zapomněl včera pochválit ty dvacítky. Myslím kola, jinak mi do tvýho soukromí nic není. >😁 😉
webpaja
Děkuju, zapomněl jsem fotit vaše krasavce 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
priznavam mierne sklamanie z podobnosti s mensim modelom XE a velkym XJ .... kdeze su tie casy ked sa auta odlisovali od seba aj vyzorom nielen rozmermi ;-\

inak samozrejme krasne a pre mna dokonale auto... krajsie ako konkurencia ..... paci sa mi :yes: :😉 :yes:
webpaja
Který časy máš na mysli? Který výrobce? Jen sem hlavně nepleť H/K, který se neustále hledají (btw naživo napoprvý velmi těžko poznáš ix35 od SF)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
neboj nepletiem sem nikoho 😉

len skoda ze ta podobnost s dalsimi jaguarmi uz zacina byt moc okata....
webpaja
Ano, tomu se říká firemní identita 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
joooo, noooo, zobrali si priklad od najlepsich 😉

PS: ked som cital o tych novych Ingenium motoroch 2.0 d, tak klobuk dole, ze 180 PS a 430 Nm dostali z toho motora len s 1 turbom 😲 :yes: zaujimala by ma ale momentova krivka - ono by sa to dalo aj v TDi-ckach, len pouzit trosku väcsiu turbinu, ktora by sa "napumpovala" trosicku neskor a potom by tiez dala aj tych 430...nehovoriac o čip-tuneroch, pre ktorych to je brnkacka. tu ale "smekam" pred seriovym motorom klobuk dole. 😉
btw: medzi 180 a 300 naftovymi konmi je slusna diera...nepribudne tam este nieco ?
webpaja
Nejlepších? To myslíš Ferrari? 😉

Vyhrožovali R4 bi-turby, ale co vím, tak kapacitně nestíhají vyrábět ani single turbo Ingenium.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
>😁 noooo >😁

myslel som nasich majstrov unifikovaneho dizajnu 😉

Nebolo by im jednoduchsie vyhodit z toho 3 litra V6 - 1 turbo a naladit to na cca 250 PS ? 😉
webpaja
Myslím, že toto je budoucí střed šestiválcový nabídky. Vidím to na nějakých 260 a 350koní. Snad to nedopadne foukaným R4 s +220HP a pak až 300.

Jo tyhle mistry jsi myslel... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavně aby byl V8 aspon v XFR a XFR-S
webpaja
SVR...cca 600HP
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no tak to mi je vyhra ;-\
webpaja
Asi mají smůlu, že v tobě přišli o jednoho kupce, já ale když chci Jaguar, musí i jako Jag vypadat.
Avatar - Anonym
Anonym
Jo ty časy sou pryč, dnes je si vše podobné no. Tohle už leda veteráni
Avatar - Ondore
Ondore
Jazda po lane ma neuchvátila, očakával som viac kaskadérčiny a nie jazdu po ráfkoch, možno keby to dali nasvietené v noci, vznášajúce sa nad Temžou, tak by to bola vizuálna pecka 😄

K autu - vizuál nevybáča z aktuálnej línie, čo je len dobre. Mať o 80 kg menej ako 520d je super výsledok, teším sa na podvozok, ten by mal deliť zrno od pliev. Už aby sa s ním dalo jazdiť, aj keď verím, že nám skromnejším by stačilo aj základné XE 😉
Avatar - iudex
iudex
Tak to sme dvaja skromní. >😁 :yes:
webpaja
Myslíš, základní XE V6S? Dobrá tedy 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
XE je fajnové, aspoň mně se líbí. Takže se přidávám ke Klubu skromných Kočkařů. >😒]
Alex deLarge
co dodat... XE. S dovolením se přiřadím k ostatním Kočkomilům...
Riio2
Super! moc pekné... Ale zarazil ma ten rozdiel NM v dízli, neviem teda, či tam nemajú chybu. To má fakt ten silnejší dízel (2L) o 150NM viac?
webpaja
Jasně, slabší má 380 😉
Riio2
Dik. Aj som si myslel... 😉
Alex deLarge
Pohled na jakýkoliv model této dravé kočky ve mne probouzí opravdovou moto – loveckou vášeň, v případě tohoto nového XF nálady vskutku psí – v kontextu s laboratoří I.P. Pavlova a jeho pokusných slintajících zvířat. Současný model kočky postává denně před mým domem (jsem nešťastným nemajitelem) a ačkoliv se dle mínění mé ženy jedná o lépe tvarovaný plechový deštník s hlasitým rádiem, vždy zpomalím svůj krok a zbytek cesty k mému japonskému deštníku podléhám představám cynického krotitele a ještě cyničtějšího ekobarbara, zanechávajícího za sebou ohromnou uhlíkovou stopu s ještě viditelnější stopou po driftování… ale již dost slastných metafor. Chtěl jsem jen říct… ba zvolat…Bravo Jaguar! Navzdory všem racionálním argumentům od hrdých obyvatel automobilové středozemě...
Avatar - Anonym
Anonym
Plechový deštník, to mě dostalo - máš originální mnaželku >😁

Jinak souhlas a pěkně napsáno :yes:
Alex deLarge
Díky. Ocenění od tebe mne obzvlášť potěšilo... Zmíním manželce, že samolepka s nápisem Umbrella, kterou si proti mé vůli nalepila na svou stříbrnou Beruchu, se konečně setkala s pochopením 😄
Avatar - Anonym
Anonym
No snad bude mít radost 😄
Avatar - iudex
iudex
Pozrimeže, úplne prvý príspevok a aký poetický. Tož vitaj a len tak ďalej. 😄
Alex deLarge
Děkuji za milé přivítání... však nenech se mýlit... dokážu být i zarputilým pragmatickým technokratem. Každopádně díky.
webpaja
Hezky napsaný 😄
Atila_
Uvidime nazivo, ale takhle na fotkach ten interier nevypada nic moc. Premyslel jsem co mi pripomina a pak jsem si uvedomil, ze Peugeota 308, coz s ohledem na cenu obou neni uplne pozitivni. Je to tak hladke a strohe az to vypada levne.
Intr
Interiér na fotkách opravdu působí trochu stroze, ale chybí dojem "na živo", který při použití kvalitních materiálů (což se u Jagaura děje) bývá znatelně lepší. Rovněž další typicky jaguarské barevné kombinace interiéru budou pravděpodobně vypadat zajímavěji.
Jinak ale žádné zklamání, naopak, Jag reinkarnoval do 21. století díky Ianu Callumovi (a nejen jemu) skvělým způsobem.
Alex deLarge
Ano i ne… upřímně, u této kategorie vozů snadno zapomeneš na to, co tě obklopuje. Jde spíš o pocit za volantem, o jakési „srůstání“, a takového pocitu podle mne Kočka nabízí opravdu dostatečné množství. „Přiložená fotodokumentace“ je prozatím příliš strohá a ploše dvourozměrná, aby člověk jednoznačně mohl prohlásit líbí/nelíbí. Třeba u Seatu Cupra jsem dle fotografií soudil, že kokpit (lze - li to tak říct) je nehezký až katastrofální a po svezení jsem ho pak naopak převelice ocenil, protože ve „3D“ se ukázal ergonomicky čistý, promyšlený… zkrátka fajnový. Spíše u těchto šelmovských lapačů Berušek (a tím nemyslím roztomilý užitečný hmyz) oceňuji, že volič automatické převodovky se zasune do středového panelu… jen ještě postrádám v recenzích, jak rychle lze sklopit sedadlo spolujezdkyně vzad… 😉
webpaja
Chybí nějaká absolutní finesa, kterou překvapil předchůdce ve svý době...ale pravdu díš, chce to osahat, usadit se a zjistit, zda funguje chemie.
peny
Osobně mám doma XF a jsem naprosto spokojený. Je pravdou, že mnohé věci jsou zajímavé, ovšem zážitek z jízdy je mnohem příjemnější než v Superbu. Zkoušel jsem obě auta, opravdu dlouho... a vyhrálo XF. Není to sice nejlevnější auto, ale když si ho člověk pořídí v solidní výbavě (PRESTIGE nebo vyšší), tak je to opravdu solidní dravec.

Upřímně tady v tomto testy vidím, že se srovnávají dvě naprosto rozdílná auta. Spíše bych rád viděl srovnání Superbu a Jaguaru XE, která jsou si více podobná.