Novinky
iudex
2
Pozrimeže, úplne prvý príspevok a aký poetický. Tož vitaj a len tak ďalej. 😄
Přejít do diskuze
Pohled na jakýkoliv model této dravé kočky ve mne probouzí opravdovou moto – loveckou vášeň, v případě tohoto nového XF nálady vskutku psí – v kontextu s laboratoří I.P. Pavlova a jeho pokusných slintajících zvířat. Současný model kočky postává denně před mým domem (jsem nešťastným nemajitelem) a ačkoliv se dle mínění mé ženy jedná o lépe tvarovaný plechový deštník s hlasitým rádiem, vždy zpomalím svůj krok a zbytek cesty k mému japonskému deštníku podléhám představám cynického krotitele a ještě cyničtějšího ekobarbara, zanechávajícího za sebou ohromnou uhlíkovou stopu s ještě viditelnější stopou po driftování… ale již dost slastných metafor. Chtěl jsem jen říct… ba zvolat…Bravo Jaguar! Navzdory všem racionálním argumentům od hrdých obyvatel automobilové středozemě...
Mě je naopak sympatická cesta Renaultu - každá generace jinak. Tím neříkám, že to tak mají dělat všichni. Ale v dnešní době, kdy se naopak všichni snaží o jednotný firemní designový jazyk napříč generacemi, mi to přijde velmi osvěžující. Sice ne každá generace se úplně povede (dožívající Megane), ale třeba Avantime-style generace byla podle mě naopak skvělá, hlavně Espace a Megane.
Takhle prostě teď Jaguary vypadají a budou vypadat. Ano, XF je zvětšené XE a nové XJ jistě půjde v podobném duchu, a je to dobře, nová identita značky je skoro hotova, a stačí se podívat na to, co jaguar produkoval ještě před sedmi lety, aby bylo jasné, jak obrovský skok nový design znamená. Je to moderní, dynamické, a už nezaměnitelně Jaguar. Za sebe, s malou výhradou příliš jednoduché zádě, resp. nenápaditých tvarů zadních světel, dávám :yes: 😉
Interiér na fotkách opravdu působí trochu stroze, ale chybí dojem "na živo", který při použití kvalitních materiálů (což se u Jagaura děje) bývá znatelně lepší. Rovněž další typicky jaguarské barevné kombinace interiéru budou pravděpodobně vypadat zajímavěji.
Jinak ale žádné zklamání, naopak, Jag reinkarnoval do 21. století díky Ianu Callumovi (a nejen jemu) skvělým způsobem.
Jinak ale žádné zklamání, naopak, Jag reinkarnoval do 21. století díky Ianu Callumovi (a nejen jemu) skvělým způsobem.
Ne, ne, to není výjimka, to je přesně to, o čem mluvíme, jednou za čas je třeba revoluce, u bmw ji udělal Bangle, teď z toho pár generací budou evolučně žít. U Jagu, jak píše webpaja, tohle udělal Callum, ale ten design si musí sednout a pár generací evolučně zrát. 😉
Myslím, že i z menší dálky to bude stále lépe rozpoznatelné než současné Škody, Audi, M-B,.... 😉
[odkaz]
[odkaz]
Úplně jiný nárazník, agresivnější grafika světel, jiný tvar bočních oken.... jsou si velmi podobné, ale ty detailní různosti jsou přitom velmi výrazné! 😄
[odkaz]
[odkaz]
Úplně jiný nárazník, agresivnější grafika světel, jiný tvar bočních oken.... jsou si velmi podobné, ale ty detailní různosti jsou přitom velmi výrazné! 😄
Tady byl kočičím Banglem Callum. Je 8 let po revoluci, myslím, že další může přijít příští generaci. 😉
S tím souhlas. U prémie je to vhodnější cesta. Ikdyž vyjímka v podobě Bangleho potvrzuje pravidlo.
Nikde nepisi, ze musi sokovat, ale Designer by mel byt schopen posunout stavajici design dale a vyvijet ho. Nikde nerikam, ze to musi byt nesourode. Proste jen zvetsit auto je na Designera malo. Designer by mel byt schopen zasahu, kdyz je potreba i revolucnejsiho a pritom zachovat firemni identitu, jinak je to jen nafukovac.
Nerad bych se mýlil, ale zásadní změna bude v jízdě...dva metráky je hodně. A taky konečně adekvátní infotainment 😉
Presne to som chcel povedať, majúc Ťa na mysli: novinka je krásna a elegantná, ale žiadny dramatický rozdiel a majitelia prvej generácie nemusia smútiť, že zrazu jazdia na starom aute. 😄
...XF je zvětšené XE a nové XJ jistě půjde v podobném duchu, a je to dobře, ..
Proc je to dobre? Je to spis slabota, ze nejsou schopni vymyslet neco trochu noveho, lepsiho, design dale nekam posunout a pritom porad Jaguar.
Proc je to dobre? Je to spis slabota, ze nejsou schopni vymyslet neco trochu noveho, lepsiho, design dale nekam posunout a pritom porad Jaguar.
Jsem rád, že základní designový DNA zůstalo...přikrčená silueta s hmotou posunutou dozadu, štíhlý blatníky, výrazná maska a pěkný přední světla. Peru se pořád s C oknem...
Ale v klidu můžu jezdit ve stávajícím autě ještě dva roky. Žádná dramatická změna nenastala. 😉
Ale v klidu můžu jezdit ve stávajícím autě ještě dva roky. Žádná dramatická změna nenastala. 😉
Osobně mám doma XF a jsem naprosto spokojený. Je pravdou, že mnohé věci jsou zajímavé, ovšem zážitek z jízdy je mnohem příjemnější než v Superbu. Zkoušel jsem obě auta, opravdu dlouho... a vyhrálo XF. Není to sice nejlevnější auto, ale když si ho člověk pořídí v solidní výbavě (PRESTIGE nebo vyšší), tak je to opravdu solidní dravec.
Upřímně tady v tomto testy vidím, že se srovnávají dvě naprosto rozdílná auta. Spíše bych rád viděl srovnání Superbu a Jaguaru XE, která jsou si více podobná.
Upřímně tady v tomto testy vidím, že se srovnávají dvě naprosto rozdílná auta. Spíše bych rád viděl srovnání Superbu a Jaguaru XE, která jsou si více podobná.
Chybí nějaká absolutní finesa, kterou překvapil předchůdce ve svý době...ale pravdu díš, chce to osahat, usadit se a zjistit, zda funguje chemie.
Děkuji za milé přivítání... však nenech se mýlit... dokážu být i zarputilým pragmatickým technokratem. Každopádně díky.
Ano i ne… upřímně, u této kategorie vozů snadno zapomeneš na to, co tě obklopuje. Jde spíš o pocit za volantem, o jakési „srůstání“, a takového pocitu podle mne Kočka nabízí opravdu dostatečné množství. „Přiložená fotodokumentace“ je prozatím příliš strohá a ploše dvourozměrná, aby člověk jednoznačně mohl prohlásit líbí/nelíbí. Třeba u Seatu Cupra jsem dle fotografií soudil, že kokpit (lze - li to tak říct) je nehezký až katastrofální a po svezení jsem ho pak naopak převelice ocenil, protože ve „3D“ se ukázal ergonomicky čistý, promyšlený… zkrátka fajnový. Spíše u těchto šelmovských lapačů Berušek (a tím nemyslím roztomilý užitečný hmyz) oceňuji, že volič automatické převodovky se zasune do středového panelu… jen ještě postrádám v recenzích, jak rychle lze sklopit sedadlo spolujezdkyně vzad… 😉
Díky. Ocenění od tebe mne obzvlášť potěšilo... Zmíním manželce, že samolepka s nápisem Umbrella, kterou si proti mé vůli nalepila na svou stříbrnou Beruchu, se konečně setkala s pochopením 😄
Sem ti zapomněl včera pochválit ty dvacítky. Myslím kola, jinak mi do tvýho soukromí nic není. >😁 😉
Uvidime nazivo, ale takhle na fotkach ten interier nevypada nic moc. Premyslel jsem co mi pripomina a pak jsem si uvedomil, ze Peugeota 308, coz s ohledem na cenu obou neni uplne pozitivni. Je to tak hladke a strohe az to vypada levne.
On by to byl exot skoro pořád, nebýt v tom nafta.
Jinak jaguarů v běžném provozu nejvcí vídám Xtype a Stype, pak až XF a ptom hend X350 a X308.
Ostatní skoro není vidět, vyjimečně F-type či XK
Jinak jaguarů v běžném provozu nejvcí vídám Xtype a Stype, pak až XF a ptom hend X350 a X308.
Ostatní skoro není vidět, vyjimečně F-type či XK
Plechový deštník, to mě dostalo - máš originální mnaželku >😁
Jinak souhlas a pěkně napsáno :yes:
Jinak souhlas a pěkně napsáno :yes:
Myslím, že toto je budoucí střed šestiválcový nabídky. Vidím to na nějakých 260 a 350koní. Snad to nedopadne foukaným R4 s +220HP a pak až 300.
Jo tyhle mistry jsi myslel... 😉
Jo tyhle mistry jsi myslel... 😉
Hlavně se Jaguaru podařilo zbavit image exota, kterou jim mimo jiné aristokratický styl minulých generací propůjčoval. Teď už Jag lidi přijali jako běžného konkurenta D3, což je pro prodeje dobře.
Super! moc pekné... Ale zarazil ma ten rozdiel NM v dízli, neviem teda, či tam nemajú chybu. To má fakt ten silnejší dízel (2L) o 150NM viac?
>😁 noooo >😁
myslel som nasich majstrov unifikovaneho dizajnu 😉
Nebolo by im jednoduchsie vyhodit z toho 3 litra V6 - 1 turbo a naladit to na cca 250 PS ? 😉
myslel som nasich majstrov unifikovaneho dizajnu 😉
Nebolo by im jednoduchsie vyhodit z toho 3 litra V6 - 1 turbo a naladit to na cca 250 PS ? 😉
Asi mají smůlu, že v tobě přišli o jednoho kupce, já ale když chci Jaguar, musí i jako Jag vypadat.
Díval jsem se do archivu, jestli mám nějaké video z lítání na Javoráči, něco jsem našel, můžu ti to dát jako inspiračku, ať víš do čeho jdeš. >😁 😉
Nejlepších? To myslíš Ferrari? 😉
Vyhrožovali R4 bi-turby, ale co vím, tak kapacitně nestíhají vyrábět ani single turbo Ingenium.
Vyhrožovali R4 bi-turby, ale co vím, tak kapacitně nestíhají vyrábět ani single turbo Ingenium.
Jazda po lane ma neuchvátila, očakával som viac kaskadérčiny a nie jazdu po ráfkoch, možno keby to dali nasvietené v noci, vznášajúce sa nad Temžou, tak by to bola vizuálna pecka 😄
K autu - vizuál nevybáča z aktuálnej línie, čo je len dobre. Mať o 80 kg menej ako 520d je super výsledok, teším sa na podvozok, ten by mal deliť zrno od pliev. Už aby sa s ním dalo jazdiť, aj keď verím, že nám skromnejším by stačilo aj základné XE 😉
K autu - vizuál nevybáča z aktuálnej línie, čo je len dobre. Mať o 80 kg menej ako 520d je super výsledok, teším sa na podvozok, ten by mal deliť zrno od pliev. Už aby sa s ním dalo jazdiť, aj keď verím, že nám skromnejším by stačilo aj základné XE 😉
joooo, noooo, zobrali si priklad od najlepsich 😉
PS: ked som cital o tych novych Ingenium motoroch 2.0 d, tak klobuk dole, ze 180 PS a 430 Nm dostali z toho motora len s 1 turbom 😲 :yes: zaujimala by ma ale momentova krivka - ono by sa to dalo aj v TDi-ckach, len pouzit trosku väcsiu turbinu, ktora by sa "napumpovala" trosicku neskor a potom by tiez dala aj tych 430...nehovoriac o čip-tuneroch, pre ktorych to je brnkacka. tu ale "smekam" pred seriovym motorom klobuk dole. 😉
btw: medzi 180 a 300 naftovymi konmi je slusna diera...nepribudne tam este nieco ?
PS: ked som cital o tych novych Ingenium motoroch 2.0 d, tak klobuk dole, ze 180 PS a 430 Nm dostali z toho motora len s 1 turbom 😲 :yes: zaujimala by ma ale momentova krivka - ono by sa to dalo aj v TDi-ckach, len pouzit trosku väcsiu turbinu, ktora by sa "napumpovala" trosicku neskor a potom by tiez dala aj tych 430...nehovoriac o čip-tuneroch, pre ktorych to je brnkacka. tu ale "smekam" pred seriovym motorom klobuk dole. 😉
btw: medzi 180 a 300 naftovymi konmi je slusna diera...nepribudne tam este nieco ?
Tleskač? Ladí padák na let 😉 . Viděl jsem, že by ČR mohla poprvý dostat nějaký servisní úkony v ceně snad už s XE...alespoň to tak vypadalo na international web sites. V US to teď dostal F-Type.
Sakra...bych jezdil... >😁
Sakra...bych jezdil... >😁
V materiálech to zlepšení nebude, jen je teď obrazovka dvojnásobná. Jsem zvědav, zda odolali nakalibrovat elektonickou ručičku rychloměru jako u analogu...tedy archaicky roztřesenou. 😄 Mě to ze začátku dost štvalo.
neboj nepletiem sem nikoho 😉
len skoda ze ta podobnost s dalsimi jaguarmi uz zacina byt moc okata....
len skoda ze ta podobnost s dalsimi jaguarmi uz zacina byt moc okata....
Súhlas s interiérom, tam to na veľké nadšenie nie je, také fádne a trochu utilitaristické. Neviem, kde vidí redaktor zlepšenie o dve triedy.
Který časy máš na mysli? Který výrobce? Jen sem hlavně nepleť H/K, který se neustále hledají (btw naživo napoprvý velmi těžko poznáš ix35 od SF)
A nahradili otočný výdechy vedle obrazovky jedním statický nad...ten se měl otáčet taky nebo použít trik z F-T.
Ale jo, délka auta je o drobek menší (v to jsem nedoufal), výška taky, šířka ladí. Půjde to... 😉 . Nejvíc mě zajímá jak dokázali vyladit elektrický řízení.
Ale jo, délka auta je o drobek menší (v to jsem nedoufal), výška taky, šířka ladí. Půjde to... 😉 . Nejvíc mě zajímá jak dokázali vyladit elektrický řízení.
priznavam mierne sklamanie z podobnosti s mensim modelom XE a velkym XJ .... kdeze su tie casy ked sa auta odlisovali od seba aj vyzorom nielen rozmermi ;-\
inak samozrejme krasne a pre mna dokonale auto... krajsie ako konkurencia ..... paci sa mi :yes: :😉 :yes:
inak samozrejme krasne a pre mna dokonale auto... krajsie ako konkurencia ..... paci sa mi :yes: :😉 :yes:
Ne, rozháranost a nesourodost designu Jagu uškodila v tom, že si spousta lidí nedokázala spojit auto, který viděla právě s Jaguarem. Minimálně jednu generaci sedanů bych osobně udělal ne stejnou, ale podobnou, pro lepší vnímání značky. Souhlasím s Dinarem. DNA je potřeba dotáhnout, aby se mohla následně tvarově specificky vyvíjet.
Je pravdou, že stávající palubní deska je parádní. Kdyby prodělala jakýsi facelift mohla v novém Xf pohodově sloužit. Ale velký podíl na celkovém vzhledu interiéru bude mít barevné sladění. Docela se divím, že použili pro představení tuto fádní celocernou verzi.
Interiér mi u mýho přijde jako celkově nižší, tady se mi zdá, že se zvýšila palubka. Nicméně vyfotit ho na prezentační fotky v černočerný je chyba.
P.S.: Co to udělá s prodeji Ghibli? Začne JLR v ČR konečně nabízet jako jinde servis na pár let v kupní ceně? Má ACZ taky nálepku "Poslední na webu", když "1. na webu" lepí všude? 😉
P.S.: Co to udělá s prodeji Ghibli? Začne JLR v ČR konečně nabízet jako jinde servis na pár let v kupní ceně? Má ACZ taky nálepku "Poslední na webu", když "1. na webu" lepí všude? 😉
Na to, jak bude jezdit, se moc těším. Při vědomí toho, jak jen naladěn podvozek akt. XF a informace o dvou metrácích dole, je tu velký optimismus.
Co zatím moc nedávám je interier, možná v živějších barvách, ale po pár shlédnutích s čas. odstupem je to spíš horší, stávající XF mi přijde uvnitř lepší.
Co zatím moc nedávám je interier, možná v živějších barvách, ale po pár shlédnutích s čas. odstupem je to spíš horší, stávající XF mi přijde uvnitř lepší.
...nic jinýho se asi po prohlášení Calluma o nutnosti budování signifikantního designu Jagu čekat nedalo. Majitelé stávajícího XF po FL asi budou mít radost, neboť jejich auto s příchodem nový generace tvarově moc nezestárne.
Celkově je první předvedená varianta "S" přiostřená v náraznících a prahových lištách, přičemž běžný modely budou podle mě uhlazenější (že by Jag přišel až teď na zvýrazněnej zadní nárazník se nedá říct, má ho i stávající generace).
U zadní části se designér mohl víc přiblížit dravosti úzkých horizontálních světel F-Type, ale rozhodně lepší než u XE. Mrzí mě aplikace třetího a navíc oblého bočního okna, který bych nechal jen pro XJ, tady mi to přijde násilný a stávající řešení s hokejkou pak dynamičtější a čistší. Zvenku tedy žádná revoluce a až na z některých úhlů na pohled lehce připomínající starý Accord na fotkách slušný.
Interiér je mixem architektury XE, XJ a posledního XF, výrobce deklaruje výrazný zvětšení prostoru v zadním oddíle, což byla velká slabina současný generace. Rozvržení palubní desky ctí firemní identitu, doufám ve vyšší středový tunel jako do teď.
Co je důležitý, to jsou skoro 2 metráky dole. Ty rozhodně chybět nebudou a XF to přidá na mrštnosti, očekávám udržení minimálně stejně dobrých jízdních vlastností, kdy i na 20" kolech auto dokáže zajistit dostatečně komfortní jízdu i bez použití vzduchu nebo adaptivních tlumičů.
Celkově je první předvedená varianta "S" přiostřená v náraznících a prahových lištách, přičemž běžný modely budou podle mě uhlazenější (že by Jag přišel až teď na zvýrazněnej zadní nárazník se nedá říct, má ho i stávající generace).
U zadní části se designér mohl víc přiblížit dravosti úzkých horizontálních světel F-Type, ale rozhodně lepší než u XE. Mrzí mě aplikace třetího a navíc oblého bočního okna, který bych nechal jen pro XJ, tady mi to přijde násilný a stávající řešení s hokejkou pak dynamičtější a čistší. Zvenku tedy žádná revoluce a až na z některých úhlů na pohled lehce připomínající starý Accord na fotkách slušný.
Interiér je mixem architektury XE, XJ a posledního XF, výrobce deklaruje výrazný zvětšení prostoru v zadním oddíle, což byla velká slabina současný generace. Rozvržení palubní desky ctí firemní identitu, doufám ve vyšší středový tunel jako do teď.
Co je důležitý, to jsou skoro 2 metráky dole. Ty rozhodně chybět nebudou a XF to přidá na mrštnosti, očekávám udržení minimálně stejně dobrých jízdních vlastností, kdy i na 20" kolech auto dokáže zajistit dostatečně komfortní jízdu i bez použití vzduchu nebo adaptivních tlumičů.
Otázka pohledu, každopádně si myslím, že pro prémiovou značku je to nevhodná koncepce, je předpoklad že premii kupují lidé s už hotovým vkusem, žádná batolata, a ten vkus je nějaký, těžko si umím představit, že se člověku, kterému se líbila lehce extravagantní generace meganu s "akvárium" oknem může líbit to nijaké vajíčko generace následující. Tedy pokud si neříká Pogo, tam je to jasné. 😉
A co na to Jan Tleskač? >😁
Ghibli je a bude naprostá okrajovka, s takto pojatým autem a servisem se nedají dělat prodeje.
Ten jag servis je taky ještě trochu za opicema, ale je to na vás zákaznících, abyste tlačili, podle toho, jak to v ČR posledních pár let pojímají, bych řekl, že nastavení standardů D3 je jen otázkou času.
První, poslední na webu... nad některými stupidními výstupy marketingu internetových portálů nemá smysl než mávnout rukou. 😉
Ghibli je a bude naprostá okrajovka, s takto pojatým autem a servisem se nedají dělat prodeje.
Ten jag servis je taky ještě trochu za opicema, ale je to na vás zákaznících, abyste tlačili, podle toho, jak to v ČR posledních pár let pojímají, bych řekl, že nastavení standardů D3 je jen otázkou času.
První, poslední na webu... nad některými stupidními výstupy marketingu internetových portálů nemá smysl než mávnout rukou. 😉
Tohle není Renault, aby s každou generací "šokoval" naprosto jinak vypadajícím autem byť jde o stejný model. Značky zaměstnávající Designéry vědí, že není nic cennějšího než designová firemní identita, a proto je každý revoluční zásah velmi obtížný a rizikový. Jaguar takový předvedl v aktuálních generací svých modelů, ta následující generace musí být logicky jen evolucí, právě pro to výše zmíněné.