Nejel, samozřejmě. Ale četl jsem testy a tam měřili, jak se zhoršují výkony toho auta s vybitými bateriemi. A nějak mi nedává smysl, proč by si vymýšleli.
Ten 3válec je tam proto, aby společně s elektromotorem produkovat přijatelné výkony, ale pokud na to zůstane sám, bude to znatelně horší.
Mám s tím autem najeto přes 500 km po dobu zápujčky, a ve sportovním módu to auto je schopné rekuperovat tolik energie, ze po 15 min jízdy mas nabito na 80% kapacity baterie. Fakt jim to funguje dobre !!!!
není žádná dlouhá čekací doba, na leckterou plechovku za pět stováků se čeká déle. A je zajímavé, že šéf BMW před týdnem na výroční konferenci (na té stejné odkud je informace v tomto článku o čekací době 4 měsíce na i8) volal po plošných dotacích na EV auta v Evropě s tím, že se většina prodává jenom v Kalifornii a Norsku a na ostatních trzích je to špatné. Konec konců 1800 celosvětově prodaných aut není žádná obr produkce, to je i na poměry sportovních aut, která se moc neprodávají doslova nic (pro srovnání 911ctka cca 30 tis, Cayman/Boxster cca 30 tis. ročně prodaných aut). Prostě za 3,6 mio. je hromada daleko sportovnějších aut a některé ani ne za poloviční cenu nabízí daleko víc sportovních zážitků než i8 za tuto horentní sumu. Ta je schopná uspokojit zelené nadšence, ale zelených, kteří mají 3,6 mio. na auto je asi docela málo i v tom Norsku nebo Kalifornii.
V Kalifornii je spousta bohatych zelenych a navic tamni dotace jsou vpravde olbrimi, takze tam elektromobily davaji pro majitele celkem i ekonomicky smysl. Problem je, ze trh se zelenaky uz maji obsazene jine znacky, konkretne hybridni Toyoty a Lexusy a pak ciste elektriky Tesla. BMW se na ten trh dobyva ponekud opozdene a tak ma samozrejme problemy se prosadit, chvili jim bude trvat dohnat naskok konkurence.