Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW zdvojnásobilo produkci modelu i8, na vůz se čeká více než čtyři měsíce

Ondřej Chamilla
Diskuze (14)
Kvůli vysoké poptávce bylo BMW donuceno zdvojnásobit produkci svého hybridního sportovního vozu i8, přestože cena za auto rozhodně není malá.

Základní cena hybridního sportovního vozu BMW i8 překračuje 3,5 milionu korun a jinde ve světě není částka nutná pořízení výrazně jiná. Přesto má s tímto modelem bavorská automobilka nebývalý úspěch, což dokládá nedávné rozhodnutí zdvojnásobit výrobu.

I přes tohle zvýšení produkce si v současné době zájemce na auto počká více než čtyři měsíce. To ještě není tak dlouhá doba, známe i delší čekací lhůtu u masovějších vozidel. V továrně v Lipsku se nyní produkuje 20 automobilů BMW i8 denně. Co se týče prodejů, pak v minulém roce se celosvětově ke svým zákazníkům dostalo 1.748 vozů i8. Menší elektromobil i3 má na svém kontě přes 16.000 prodaných kusů.

Ještě dodejme, že čtyřmístné kupé i8 kombinuje před zadní nápravou uložený zážehový přeplňovaný tříválec s elektromotory a šestistupňovou automatickou převodovkou, přičemž poháněná jsou všechna čtyři kola.

Ondřej Chamilla
Diskuze (14)
31. 3. 2015 08:02
Re: 4 měsíce
V Kalifornii je spousta bohatych zelenych a navic tamni dotace jsou vpravde olbrimi, takze tam elektromobily davaji pro majitele celkem i ekonomicky smysl. Problem je, ze trh se zelenaky uz maji obsazene jine znacky, konkretne hybridni Toyoty a Lexusy a pak ciste elektriky Tesla. BMW se na ten trh dobyva ponekud opozdene a tak ma samozrejme problemy se prosadit, chvili jim bude trvat dohnat naskok konkurence.
30. 3. 2015 23:09
4 měsíce
není žádná dlouhá čekací doba, na leckterou plechovku za pět stováků se čeká déle. A je zajímavé, že šéf BMW před týdnem na výroční konferenci (na té stejné odkud je informace v tomto článku o čekací době 4 měsíce na i8) volal po plošných dotacích na EV auta v Evropě s tím, že se většina prodává jenom v Kalifornii a Norsku a na ostatních trzích je to špatné. Konec konců 1800 celosvětově prodaných aut není žádná obr produkce, to je i na poměry sportovních aut, která se moc neprodávají doslova nic (pro srovnání 911ctka cca 30 tis, Cayman/Boxster cca 30 tis. ročně prodaných aut). Prostě za 3,6 mio. je hromada daleko sportovnějších aut a některé ani ne za poloviční cenu nabízí daleko víc sportovních zážitků než i8 za tuto horentní sumu. Ta je schopná uspokojit zelené nadšence, ale zelených, kteří mají 3,6 mio. na auto je asi docela málo i v tom Norsku nebo Kalifornii.
30. 3. 2015 21:22
I8
Mám s tím autem najeto přes 500 km po dobu zápujčky, a ve sportovním módu to auto je schopné rekuperovat tolik energie, ze po 15 min jízdy mas nabito na 80% kapacity baterie. Fakt jim to funguje dobre !!!!
30. 3. 2015 21:15
Re: Dodací termín I8
Nejel, samozřejmě. Ale četl jsem testy a tam měřili, jak se zhoršují výkony toho auta s vybitými bateriemi. A nějak mi nedává smysl, proč by si vymýšleli.
Ten 3válec je tam proto, aby společně s elektromotorem produkovat přijatelné výkony, ale pokud na to zůstane sám, bude to znatelně horší.
30. 3. 2015 20:51
Re: Dodací termín I8
To je vidět, že jsi s tím autem vůbec nejel,
baterie se skoro nedá vybít, přesně, proto je tam ten 3 válec.
Doporučuji testovací jízdu a pak pokecáme.