Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Avia má nového majitele, kupec je zatím neznámý

36 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
co tam bude, jestli tam bude někdo něco vyrábět, nebo to bude jen další areál, který srovnaj se zemí a postaví tam předražené nesmyslé byty a aknceláře, kterých bude polovina prázdná a budou je vlastnit spekulanti, mafie používající je jako dočasný úkryt atd.
geroc I.
Mám obavu, že jsi velmi blízko pravdě.
Avatar - Anonym
Anonym
no obávám se že jo ;-\
Avatar - Hittman
Hittman
Jelikož zařízení na výrobu odcestovalo do Indie a český národ se rád vyprodával, místo toho, aby podporoval české (opakuji české) výrobce, jak se to děje jinde ve světě, bude obnovení výroby nenožné, jedině že by nějaký blázen koupil mašiny za stovky milionů a založil automobilku znovu, to by byl pak zázrak...takže zbourat a kanceláře a byty, jak je u nás zvykem. Že je jich přebytek, nikomu nevadí, máme na to přeci dotace.
Jinak co se týče podpory domácího podnikání, tak kdo podniká, zná to, jaká je u nás buzerace ze strany státu - úřadů. Ale když přijde korejec s výrobou obrazovek či pneumatik, tak mu dáme daňové prázdniny a ještě se na stavbě politici nechají vyfotit. Co naplat, že po ukončení daňových prázdnin se investor z plechové haly zbalí a potáhne dál na levnější východ. A místo toho, aby peníze zůstávali v ČR, mizí do zahraničí, takže se u nás "netočí" a neinvestují.
Alex deLarge
Ale no tak pánové... chodíme k volbám všichni. Nebo ne? A tu zpropadenou pomstu z Francie nechť si odvezou třeba do tramtárie... Je naopak s podivem, že za to ještě někdo dal nějaké peníze...
Nechci působit jako cynik, jistě je mi líto, že se přestává vyrábět něco, co mi už v dětství tolikrát okouřilo ksichtík...
Avatar - Hittman
Hittman
No, ve tvém dětství by ti ksichník okouřilo tehdy kde co, nové Avie už byly dávno trošku někde jinde...
Avatar - Anonym
Anonym
tak tak, navíc se v Avii vyráběla i Praga V3S a vývojové oddělení udělalo modernizaci M (světla v nárazníku, lepší motor, vyšší rychlost, lepší el. výbava, posilovač atd).

Muj táta tam dělal 30 let právě ve vývojovém oddělení a na té řadě AN i modernizaci V3S dělal a i já ten areál dobře znám.
Avatar - Anonym
Anonym
zpropadená pomsta y francie se předstala dělat v roce 2000, od té doby se dělal nový typ řady D, což je nová kabina vlastní kontrukce a motory Cummins.

[odkaz]

Zcela jiné auto, nemající se Saviemem absolutně nic společného.

Jinak pro zajímavost, komunisti měli v roce 1989 připraveno ke spuštění do sériové výroby toto😒odkaz] leč bohužel výroba nikdy spuštěna nebyla - Avia řady AN se sklopnou moderní budkou

Jeden y mála příkladů, kdy se podařila udělat dobrá věc, ale za kapitlaismu už to nebyl nikdo schopen uvést do života.
Alex deLarge
Máš pravdu... já jen prostě AVII nemám rád... pár jsme jich ve fleetu měli a spokojení jsme moc nebyli.
Avatar - Anonym
Anonym
to ale byly tz staré modré a čoudivé ne, tj z dnešního pohledu vraky vyrobené někdy před rokem 1994.
I ty poslední saviemovské už měly nekouřící motory a sklopnou budku a turbo
Alex deLarge
Jo, ta s turbem byla nečoudivá, ale kabina byla za pět let sežrána rzí, což nepřispívalo snahám vytvářet si obchodní značku... Nicméně jsem pochopil, že tvůj vztah k tomuto vozu je rodinný a protože nejsem Áda, jako omluvu přijmi můj respekt, neboť si dokážu představit, jak často konstruktéři naráželi na bezmeznou blbost tehdejšího systému
Avatar - Anonym
Anonym
v pohodě, spíš tam poč. 90 let zavládlo hluboké zklamání, že to - na čem léta makali je v podstatě naprd.....ale to zažilo za totáče řada konstruktérů a jejich spolupracovníků, neb prototypů se udělalo hafo a leckdy skvělých, ale do série šlo máloco. Těch vyhozených peněz......
Alex deLarge
kde počátkem 90. let nezavládlo zklamání... Já jsem z devadesátek zklamanej dodnes... Máš určitě pravdu v tom, že pokračovalo takové to decimování "chytrých"... holt, ta rudá setrvačnost je cítit i teď, po takové době... a to je škoda
Avatar - Anonym
Anonym
spíš se to vždcky špatně prodalo, zprivatizovali to podvnodníci popř. do nadějných podniků potřebujících pomoc nebyl stát ochoten něco nalít, a radši to nechal přijít k bankrotu, ač daleko větší peníze prošustroval jinde.
Alex deLarge
ano i ne... se řadím k pitomcům, kteří si stále ještě myslí, že "stát jsme my všichni"... a jaké si to uděláme... atd... ale buďme rádi za to, co je. Můžeme klidně jezdit v americkým nebo japonským autě... doba Moskvičů a Žigulíků a Trabantů a Samovarů 105 a 120 je naštěstí pryč... 😄
Avatar - Anonym
Anonym
za totáče šlo taky jezdit v západním autě, ale bylo to trochu složitější. Nicméně to šlo, i těch amerik tu pár bylo, ale to už byla velká provokace no 😄
Alex deLarge
jojo... v naší čtvrti jezdil Mercedes... a hned za ním Volha >😁
Avatar - Anonym
Anonym
na Kladně měli cikáni Čajku, ale halvně tu byla sposuta renaultů - 4,8, 19, 21 atd, fiatů 127, uno, 500 , simcy, pár citroenů, hillamny, fordy anglia,cortina, sierra a escort, toyota corolla, daweoo racer, sem tam nějakej brouk, golf, mercedes, saab, bmw a pár amerik.
Alex deLarge
no ono by se toho ještě po stodolách našlo... já to myslel tak, že ta Volha jela za tím Meďákem vždycky 😄 byla to státní neoznačená Volha >😁
Avatar - Anonym
Anonym
jo oni to hlídali no, ty ameriky taky, co to je a co ti lidi dělaj.

Mercedesy tu měli hodně umělci. Pak konec 70 a 80. léta už se to uvolnovalo, měl to tátův známý koupený z ambasády a koncem 80. ještě další, mechanik z jedné velké autodílny v Radotíně.

Jeden chlápek z čsao zas měl BMW 520 v 80.letech.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Alex deLarge
Ano
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Alex deLarge
člověku... já kvůli téhle odpovědi prošmejdil archiv výběrových řízení na nákup do firemního fleetu - tak ne, že mě ukamenuješ.
Je tam strohých pár bodů
Koroze kabiny u předchozích užívaných modelů
Nedostatečný software
Malá nosnost vozidla při nastavení IZO skříní
Malá nosnost vozidla při nastavení hydraulickým čelem
Vysoká emisní zátěž
Nedoporučuji
..a podpis...ne můj
EDIT: vyhrál DAF
Avatar - Anonym
Anonym
Tak rozjetí výroby bx tak drahé nebylo( rámy se v Letnanech nedělaly, motory, nápravy a převodovky sou kupované), tak akorát ta kabina - nehledě na fakt, že se tam nutně nemusí vyrábět to samé co předtím.

Ale to by to musel koupit nějaký výrobce užitkových auta nebo nákladáků a to asi nehrozí...
Avatar - Hittman
Hittman
Třeba se najde u nás blázen a koupí to stejně jak koupili Tatru, ta ovšem má potenciál.
ericn
No a nebo to koupila Tatra a začně dělat i malé náklaďáky >😁 :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ericn
No sázím na druhou variantu - Letňany jsou lokalita s velkým potenciálem, metro je blízko 😒 :no:
StasCX5
Jen k doplnění historie. V Avii se také vyvíjelo kolové vozidlo pro vojáky - historicky známý a ve své době velmi dobrý kolový obrněný transportér OT - 65 :yes: 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
StasCX5
Nechci polemizovat - odkazuji na článek. Letadla se tam počátkem 60tých let minulého století už dávno nevyráběla. Chodil jsem tam ze střední školy, na tehdy tzv. "výrobní praxi"(hned vedle vývojárny, kde to "otéčko" dávali dohromady), tak vím o čem mluvím 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Poslední letadlo co se tam dělalo byl Iljušin v 50. letech, kopie americké Dakoty
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Stejně doba, kdy Avia byla pojmem je hluboká historie letectví... a v dobách, kdy vzniknul pojem "aviatik" = každé pomalu jedoucí a smrdutě kouřící vozidlo, které je překážkou nromálního silničního provozu, už teda důvod k nostalgii nenalézám.
Alex deLarge
Novým vlastníkem Avie se stala dceřiná firma Ashok Leyland z Emirátů

Zdroj: [odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Takže to vlastně nikomu neprodali. No ale dobré, je naděje, že to nezplanýrujou a mohlo by se tam aspon něco vyrábět či montovat.