Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A4: Nová generace bez maskování na prvních fotkách

Současná generace Audi A4 je na trhu od roku 2008. Nástupce ingolstadtského modelu střední třídy se začne prodávat ještě letos.
Zpět na článek
31. 3. 2015 14:01
31. 3. 2015 14:06
31. 3. 2015 14:08
31. 3. 2015 14:20
31. 3. 2015 14:36
31. 3. 2015 14:17
31. 3. 2015 16:54
31. 3. 2015 16:58
31. 3. 2015 14:20
31. 3. 2015 14:21
31. 3. 2015 14:28
1. 4. 2015 01:19
1. 4. 2015 01:59
31. 3. 2015 21:08
31. 3. 2015 21:24
31. 3. 2015 16:12
31. 3. 2015 16:25
31. 3. 2015 16:37
31. 3. 2015 16:43
31. 3. 2015 16:50
31. 3. 2015 17:24
31. 3. 2015 17:38
31. 3. 2015 17:13
31. 3. 2015 17:24
31. 3. 2015 17:26
31. 3. 2015 17:28
31. 3. 2015 17:38
31. 3. 2015 17:41
31. 3. 2015 17:45
1. 4. 2015 01:47
1. 4. 2015 01:55
1. 4. 2015 13:25
1. 4. 2015 14:10
3. 4. 2015 14:35
4. 4. 2015 18:47
8. 4. 2015 08:38
31. 3. 2015 17:31
31. 3. 2015 22:29
31. 3. 2015 14:16
31. 3. 2015 14:28
31. 3. 2015 16:08
31. 3. 2015 18:16
31. 3. 2015 23:15
1. 4. 2015 04:00
1. 4. 2015 08:48
1. 4. 2015 13:07
1. 4. 2015 18:20
3. 4. 2015 12:54
3. 4. 2015 16:54
7. 4. 2015 20:32
7. 4. 2015 22:48
8. 4. 2015 09:17
8. 4. 2015 11:10
10. 4. 2015 09:52
13. 4. 2015 21:38
7. 4. 2015 23:24
8. 4. 2015 09:40
8. 4. 2015 11:18
10. 4. 2015 09:56
13. 4. 2015 20:56
13. 4. 2015 21:00
1. 4. 2015 12:52
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 14:01
A4
Interiér vůbec nevypadá zle, ale ze světlometu jsem spíš rozpačitej. Ale možná to na celým autě fungovat bude, uvidíme. Za 1,6TDI jednoznačně :no: :no:
Rozbalit vlákno
38
Avatar - Jenik3
31. 3. 2015 14:06
Re: A4
Prijde mi divny davat palec dolu za to, ze maji 1.6d. Nemel bys ho davat za neco, co chybi, co neudelali?
Jednoduse si 1.6 nevyberes a je to.
Ja jsem s tim motorem v pasikovi spokojenej. Neni slyset, jede a presto nezere.
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 14:08
Re: A4
Mě přijde do A4 nepatřičnej. V příští generaci zřejmě bude i 1,2TSI.(vím, chtějí ho zrušit, nebude). Je to trend, ale mě se zkrátka nelíbí.
31. 3. 2015 14:20
Re: A4
No co. Jsou motory pro "Cena již od..." a motory do fleetu, když potřebuješ ukázat, že máš AUDI.... Využití je plno.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 3. 2015 14:14
Re: A4
Zatím tahle maska /dle mého skromného názoru/ zůstává nepřekonaná.
[odkaz]
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 14:17
Re: A4
Vůbec celej předek se u B8 povedl :yes:
Avatar - speedfred
31. 3. 2015 16:54
Re: A4
tak zrovna tomuto som nikdy neprišiel na chuť.
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 16:58
Re: A4
Sto lidí sto chutí.Byla by nuda, mít všichni stejnej vkus. ;-)
31. 3. 2015 14:20
Re: A4
Interiér mi rozvržením silně připomíná BMW 3er, celkový tvar karoserie se měnit nebude, dají se očekávat změny pouze detailů. Současná generace si zachovala nadčasovou pohlednost, takže není co měnit.
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 14:21
Re: A4
Samotnýho by mě to nenapadlo, ale s tím BMW máš asi pravdu.
1. 4. 2015 01:19
Re: A4
Z BMW tam vidím dvě věci - tlačítka 1-8 a tvarování středového tunelu (ten pás jdoucí vedle voliče převodovky/ ovladače MMI). Ten zbytek jako umístění panelu klimatizace není nic nového (jen je teď v dekoru místo pod ním a řada tlačítek provedená jako v TT je teď pod panelem místo nad jako v A3). Nemohu říct, že by se mi to nějak zvlášť líbilo. Asi si to sedne, protože mám problém specifikovat, co konkrétně se mi nelíbí (až na ty výdechy ala Passat), ale nevyvolává to ve mne nadšení, to třeba interiér TT zvládl. Spíš to jen potvrzuje dlouhodobější obavy o směřování designu Audi.

Zajímavé je, že tohle auto snad nemá touchpad. Kromě možnosti integrovaného v ovladači MMI ani není vidět, že by pro něj bylo místo. Přitom Q7 ho má a je větší než kdy jindy.
Avatar - AUDIRS6
1. 4. 2015 01:59
Re: A4
Vidim, ze zdielame rovnake obavy... :-!
31. 3. 2015 21:08
Re: A4
jj...holt, Bavorsko je jen jedno :-)
31. 3. 2015 21:24
Re: A4
Myslíte to z Ingolstadtu. :-)
Avatar - white label
31. 3. 2015 16:12
Re: A4
Mně obecně logicky vadí spíš to, když si něco co chci objednat, objednat nemůžu, to co si objednat nemusím je mi naopak ukradené. ;-)
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 16:25
Re: A4
Ale jo, už mě nekamenujte. Rozhorčenou nótu kvůli tomu do Ingolstadtu psát nebudu a chodit na psychiatrická sezení taky ne.
31. 3. 2015 16:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - AUDIRS6
31. 3. 2015 16:43
Re: A4
Problem nastane coskoro, ked budeme musiet "rozdychavat" 1.0 TFSi a 1.4 TDi ako zaklad u A3...
Potom bude zrazu aj 1.6 TDi u A4 ako vcelku uspokojivy zaklad. ;-)
Na niektorych trhoch sa totiz take BMW 518d predava s 1.6 dieslom... :-!
31. 3. 2015 17:24
Re: A4
Jen doplněk, 518d je dvoulitr. Myslíš 520i, který je na některých trzích nabízený s přeplňovaným benzínem 1,6 ;-)
Avatar - AUDIRS6
31. 3. 2015 17:38
Re: A4
>:D - tak, konecne to niekto nasiel za mna >:D :yes: :yes: :yes: :yes:

Diky velike ! - vedel som, ze nejaka 1.6 tam na nejakych trhoch figuruje, ale nevedel som sa dopatrat, ze ci benal, ci nafta...Este raz dakujem. ;-) :yes:
Avatar - white label
31. 3. 2015 17:13
Re: A4
Tak si to tak neber, já jen obecně rozšíření nabídky motorizací (oběma směry) nevidím jako problém. Pokud by z nabídky vypadl třeba V6 TDI, tak to bych naopak kritizoval. ;-)
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 17:26
Re: A4
Na 3,0TDI určitě taky dojde. Rád bych se s ním někdy v A6 svezl.
Avatar - white label
31. 3. 2015 17:28
Re: A4
Tak se někdy stav, teda pokud ti nebude vadit, že bude v minulé g. allroadu (A6/C6).
Z A6ky V6 TDI určitě jen tak brzo nezmizí. ;-)
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 17:38
Re: A4
Z A6 asi jen tak brzo ne, ale z A4 bych se nedivil. Jinak díky za nabídku! ;-) Manželka má tam u vás rodinu, tak se třeba někdy stavíme na jídlo, auto bych si nepůjčoval. :-)
Avatar - AUDIRS6
31. 3. 2015 17:41
Re: A4
Karleeee, ved nebud uz ako Hamunalie Kysakra ! >:-[]
Aktualna rada V6 TDi je novovyvinuta a pracuje sa na dalsej generacii toho motoru s E-laderom, ktory bude este "cistejsi" a CO2 vustretovejsi, silnejsi, ... ;-)
Takze ani o jeho osud v modelovej rade A4 by som sa nebal. ;-)
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 17:45
Re: A4
No jo, buďme optimisti :-) I když mě osobně by asi v A4 nechyběl, ale kdybych si troufl na A6, tak tam bych ho chtěl.
1. 4. 2015 01:47
Re: A4
U Audi se chovají celkem konzervativně, ale elektrický kompresor chtěli strčit i k dvoulitru a mluvilo se o 200 kW. Nelze si namlouvat, že tyhle motory dělají jen pro VW a že budou do nekonečna tlačit V6. V6 TDI zřejmě zůstane, možná se u Audi dohrabou k dieselové verzi S4 (protějšku 335xd), V6 však budou vzácnější a vzácnější, o tom jsem přesvědčen. Platí se hlavně za výkon a málokdo bude ochoten platit za 230+ kW jen proto, aby dostal šestiválec. Do budoucna tak vidím šestiválce pod 200 kW jako ohrožené.
Avatar - AUDIRS6
1. 4. 2015 01:55
Re: A4
Ved ok, len ked si zoberes, ze zrovna ten "nas" V6 TDi 200 kW ma aktualne lepsie emisie a spotrebu v A6, nez 2.0 BiTDi v Passate, tak ten vyvoj na nich asi ma nejaky zmysel a skor by som sa priklonil k nazoru, ze tych 200+ kW bude bezna V6 motorizacia a pod nimi nizsie budu max. 2 verzie niecoho slabsieho R4.
A na tu naftovu S4 / S5 by som kludne aj nieco stavil. ;-)
1. 4. 2015 13:25
Re: A4
Řekl bych, že 3,0 TDI zraje jako víno. Ano, těch 200+ zvládnou s jedním turbem, ale na auto velikosti A4 je to celkem bohatá porce výkonu a s klesajícími hmotnostmi a lepší aerodynamikou potřeba výkonu také klesá. Vem si, že o generaci zpět byl šestiválec od 140 kW. Sice jen jako předokolka a byl to méně povedený 2,7, ale 140 kW. Teď ke konci B8 je to 180 kW (150 kW vyřadili nedávno z nabídky).
Avatar - AUDIRS6
1. 4. 2015 14:10
Re: A4
Jo, ved suhlas.
Lenze zase to ber z tej stranky, ze pojednavame tu o D3. Kde predsalen tie vykony stale idu hore a logicky u naftakov skor, nez u benzinov.
V kazdom pripade je pre mna voditko vyjadrenie niekoho z Audi ( zase ta pamät... 8-s ) v suvislosti so zakladnou motorizaciou pre A8. Ze tam proste ostane zaklad V6. A ze R4 tam nastupi len ak sa kultivovanostou dostane na uroven V-ckovych motorov ( tam sa spekuluje o tom s tym var. kompr. pomerom ).
Takze - V6 ako taky budu chciet mat aj v nejakom mensiom vykonnostnom a na spotrebu zameranom naladeni, minimalne koli A8. No a ked uz bude v takomto naladeni pre A8, nieje jediny dovod nedavat ho aj nizsie a ako "vyssia stredna" motorizacia pre A4/A5 je to stale vhodna volba.Nehovoriac o tom, ze z hladiska narocnosti vyroby, pouzitej techniky a celkovej ceny za kW a Nm v tom motore to bude mozno paradoxne vyrobne lacnejsia alternativa, o premiovom feelingu zakaznikov nehovoriac. Potom este nejaka TOP-ka pre pravdepodobne S4/S5 TDi ... ;-)
3. 4. 2015 14:35
Re: A4
Teď je otázka, kolik je stojí udělat slabší verzi V6. Podle mne to tolik nebude, aby ho museli nacpat všude pro zaplacení vývoje. Když už, tak budou hrát roli náklady na vývoj šestiválce jako takového, protože slabší, levnější verze asi budou tvořit nezanedbatelný podíl na celkových prodejích šestiválců.

Čtyřválec teď může být horší i dražší, ale těžko říct, jaká bude situace po několika letech dalšího vývoje. Jsem pro zachování šestiválců, stejně jako jsem pro atmosférické motory pro verze pod "Turbo" u Porsche. Jen nevidím budoucnost růžově.
Avatar - AUDIRS6
4. 4. 2015 18:47
Re: A4
Hmmm...tazko povedat, aka bude v buducnosti ich politika nasadzovania motorov do jednotlivych aut...tu je uryvok z 1 PR-ka ( v Nemcine ) :
"...Audi setzt auf Rightsizing statt auf Downsizing – also auf die richtige Motorgröße, die der jeweiligen Größe des Autos entspricht. So erweisen sich die TDI-Motoren mit sechs und acht Zylindern in der Praxis vor allem deshalb als höchst effizient, weil sie mit extrem niedrigen Drehzahlen rund laufen..."
toto je vycuc z PR-ka z Jula 2014, dokument sa vola Audi TDI Tech Worksho.pdf a mal by byt pristupny na stranke www.audi-mediaservices.com .
Je tam krasne vsetko co nas zaujima: 1 turbova, 2 turbova verzia BiTDi s E-laderom V6, vypisanych milion zaujimavych veci, ktore isto ocenis. ;-)
...no a plus 1 bonus co som nasiel dnes ;-) :
[odkaz]
:yes: :yes: :yes: :yes:

PS: tak som to nasiel, aby si si to mohol tiez stiahnut:

www.audi-mediaservices.com

[odkaz]

kedze tu https odkaz neide dat :-/
hadam si to pospajas spravne :-)

a este interview s Hackenbergom !
asi najzaujimavejsia jeho veta (cca v polovici...):
"Erstens: Wir rüsten TDI-Motoren serienmäßig mit einem elektrisch angetriebenem Verdichter (EAV) aus..."

www.audi-mediaservices.com

[odkaz]

:yes:
8. 4. 2015 08:38
Re: A4
O TDI Tech Workshop 2014 vím.
Avatar - pumpkin
31. 3. 2015 22:29
Re: A4
Hm...Mne v tom interiéri trochu chýba...Volant.
31. 3. 2015 14:16
2.0 TDI
TDI a Bi-TDI se stejnym vykonem?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - sybokcz
31. 3. 2015 14:28
Re: 2.0 TDI
Stejně jako v passatu, 4x4 ma bi-tdi 140kw, předokolka dostane jedno turbo.
Avatar - AUDIRS6
31. 3. 2015 16:08
Re: 2.0 TDI
blbost obidvoje:
140 Kw ma 1 turbo vzdy !
Neviem z kade to p. Bureš nabral... 8-s
Avatar - 3_diamanty
31. 3. 2015 14:22
1,6 tdi 88kw v A4ke?
to je snad nepodareny vtip nie? .... lenze prvy april je az zajtra... no neviem... asi by som si tento motor nevybral .. teda urcite nie .... pripomina mi to tie neslavne zaklady v Acku ktore v MB zase zastresuje renault s CDi-ckami... nic proti tymto malym dizlom ale proste tieto nepremiove motorizacie v premiovkach posobia na mna hodne divne.... asi tak divne ako dreveny volant v a interier v kozi v malom matize
Rozbalit vlákno
46
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 14:25
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
1,6DCi bych do MB A klidně bral,ale tohle a) není 1,6DCi, ale 1,6TDI b) je to auto o třídu větší, než MB A
Avatar - 3_diamanty
31. 3. 2015 14:27
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
mne pride divne ze premiove auto v zaklade je uz porovnatelne kludne s beznym nepremiovym autom... jak vybavou tak motoricky.... proste dalsia nepremiovka za premiovu cenu..... to chce zaklad aspon 110kw dvojliter... teda pokial premiove auto strednej tiredy ma byt ozaj premiove aj realne nielen cenou....

rozdiely mdzi premiou a nepremiou sa ako vidime zmensuju kazdym dnom.... kazdou minutou.... prichod 1,6 tdi je dalsi kamen do rakvy premiovosti dnesnych uz skor radobypremioviek
Avatar - fOE
31. 3. 2015 14:30
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Tak uz to byva, ze z fotek clovek vycte jen parametry a ten dojem ktery premie dela tim jak funguje, jak tlumi, jake ma materialy... mu uniknou. Pochybuju ze bezny nepremiovy mainstream bude mit interier v kvalite (opet, z fotek neznatelne) audi, kdyz s tim ma problem i zbytek premioveho sveta.
Avatar - 3_diamanty
31. 3. 2015 14:34
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
ono setri sa uz aj v premii verim tomu..... tie rozdiely medzi nepremiovu a premiou su uz miestami hodne male dokonca niekde uz vznika prienik mnozin... a lepsie vybaveny a motorom silnejsi mainstream uz drti slabsie vybavenu a motoricky zakladnu premiovku...... vznika akysu prienik....

alebo lepsie povedane ... najvacsi trpaslik je asi tak velky ako najmensi obor.....
31. 3. 2015 14:35
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Promiň, ale fOE má naprostou pravdu a ty bohužel omíláš PR praktiky mainstreamu. Je to samosebou nesmysl.
Avatar - 3_diamanty
31. 3. 2015 14:38
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
pravda je... ze naslapany golf bude vzdy lepsi ako zaklada A3ka... tie rozdiely su uz male.... vznika isty prienik.... priestor ( kde sa stretava vybava vykony motory ) a v ktorom uz nepremiovka dokaze premiovke sa vyrovnat.... zase ja plasty nelizem.... takze radsej nepremiovku so 100kw ako radobypremiovku s 88kw a mekcenymi plastami....

v A4ke to chce aspon tych 100-110kw a dvojliter ako zaklad... samozrejme tu 1,6tdi asi nakupia len firmy.... sukromny zakaznik a fanda znacky to byt nemoze... to ani v zlom sne...
31. 3. 2015 14:42
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Buďto chceš našlapanej Golf, nebo základnější A3. Vůbec ti nerozumím, sakra koupil jsi si někdy vůbec nějaký auto? O jakých průnicích tu píšeš? O teoretických???

Vem libovolnou Audi a běžný mainstream...najeď s oběma 250tkm a pak je znovu porovnej.
Podívej se jak vypadá kůže v běžných Fordech, VW, Hyundaích (místy se u H/K ani o kůži mluvit nedá). Porovnej si kolikrát jsi měnil tlumiče, brzdy apod.

To co píšeš je mimo...
Avatar - 3_diamanty
31. 3. 2015 14:52
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
nehadam sa.... mam svoj pohlad... ok ;-)
31. 3. 2015 15:29
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Ano, ale vysněnej, ne reálnej. Vyčtenej z katalogů a PR keců mainstreamu, který jsou s každým modelem "prémiovější".
Avatar - AUDIRS6
31. 3. 2015 16:46
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
;-) :yes:

tvoje druhe meno je Trpezlivosť ? :-)
Avatar - fOE
31. 3. 2015 14:44
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
"tie rozdiely su uz male" je snad tva nejpouzivanejsi fraze. Ja se musim zeptat zda si v te A3 sedel a jel ze ji prirovnavas k tomu golfu (v kterem jsi urcite taky jel?)?
Ja taky nemam prilezitost sednoud do vseho co bych chtel, ba naopak, mam tech prilezitosti sakra malo, ale pokazde kdyz tak ucinim tak ten rozdil prasti do oci stejne ted, jako prastil pred 15 lety. Ano, vybavu uz zacina mit i kde co z mainstreamu pekne naslapanou. Ale znovu, neni treba HUD jako HUD kdyz srovnam Mazdu a BMW. Neni kuze jako kuze, neni plast jako plast a tak se da pokracovat a pokracovat jakonahle se clovek rozjede. Co naplat ze je superb auto velke jako BMW 5er. Staci do te F10 sednou, vzit za madlo dveri, rozhlednot se, stisknout nejaky knoflik, rozjet se a cloveku to docvakne vzdycky.

Skus to.

Mozna budes sam prekvapenej ze svet fakt neni plnej blaznu co by dali za 5er 2* tolik co za superb jen proto ze chcou mit znacek na kapote. To same u A6, to same u E klasse. To same napric tridama. Priplacis za neco, to neco ale musis skusit na vlastni kuzi, z fotek to fakt nevyctes. ;-)
Avatar - 3_diamanty
31. 3. 2015 14:49
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
ja vsetkemu rozumiem.... ale proste ten trend znizovania objemov vykonov ktory zasiahol aj drahsie automobilky je ako zly sen..... no uznaj sam.... uz len logo na maske velakrat rozlisuje auto od auta.... a dizajn.... lebo technicky sa akosi uz dnes pohybuju vsetky auta na jednej lajne.... premia nepremia... no nie je to dnes uz skoro jedno? ... ved nebudme smiesni... ti najbohatsi najuspesnejsi maju stejne helikoptery jachty .... auta su si uz dnes medzi sebou hodne podobne ... su si medzi sebou blizsie ako pred 20 rokmi ked malicke auto nemohlo ani snivat o niecom co malo luxusne 5m dlhe auto ... a dnes? uz aj dacia sandero ponuka dotykovku ako luxusne vozy.... ok trosku to mozne prehanam.... ale fakt je ten ze rozdiely sa zmensili... a niekde snad uz aj zanikli ( G7 vs A3 )
31. 3. 2015 15:28
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Dotyková obrazovka je low-end...opět špatnej příklad. Podívej se na další parametry toho dotykáče...nebo mi snad chceš namluvit, že základní řada např. samsungu bude mít stejný parametry displeje jako top model? Kde má mainstream šestiválce například? Kde končí výkonově? Kde si k němu objednáš nejkvalitnější kůži? Kde dostaneš základní servis zdarma?
Každý auto začíná od... Rozdíl mezi prémií a mainstreamem je kde končí a jak dlouho to vydrží.
Avatar - fOE
31. 3. 2015 15:37
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Ne, neni to jedno. Dal to asi vazne nema cenu resit. Ma rada zustava => kdyz budes mit prilezitost (nejaky autosalon treba) vazne zajdi na neco z premie mrknout.

Kdyz to co pises ted napises i pak, budu to brat jako tvuj nazor, furt se s nim neztotoznim, ale akceptuju ho. Takto vazne pises o necem o cem objektivne vis velice malo. To je pak tezko.
Avatar - AUDIRS6
31. 3. 2015 16:48
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
;-) :yes:

Trpezlivost na druhu :-) - nechces sa tak premenovat ? >:D
Avatar - fOE
31. 3. 2015 21:08
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Netreba :-) .
Len sa obavam ze to ajtak pojde jednym uchom dnu a druhym von.
31. 3. 2015 22:10
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
KIA_World ma bohuzial pravdu, ja som si tu A3 s 1.6 TDI a jednoduchou zadnou napravou skusil a mozem s kludom povedat, ze mazda3 v challenge je lepsie auto, ma horsie odhlucnenie, a tam negativa koncia...

Jasne, A3 za 30 litrov je niekde inde, ale v zaklade je to ubohe, ale niektorym ludom zbytocne hovorit, oni by si kupili aj audi s dvojvalcom, tromi kolesami a bez volantu, hlavne, ze to ma styri kruhy na kapote.

Mercedes Acko nieco podobne - motor preznackovany renault, podvozok nic moc, priestorovo nic moc, ale hlavne, ze to ma hviezdu na kapote >:D
31. 3. 2015 21:51
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Přesně tak, je to o celkovém dojmu, tam je rozdíl, není to je o psaných parametrech. Protože i jízda v Audi A4 1,8 TFSI 88 kW je velmi příjemná, nehledě na psaný výkon motoru.
Avatar - Jenik3
31. 3. 2015 23:00
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Zrovna toto by mne osobne velmi zajimalo. 1.8 je skvely motor, ale podladit jej na 88Kw to muselo dat dost prace. Rozdil mezi 132 a 88 je propastny (50% navic z pohledu holatka).
Cili chybi tomu motoru v realite neco? Na papire ten rozdil vypada az desive.
Avatar - AUDIRS6
31. 3. 2015 23:18
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Joooo, to podladenie vyzera az brutalne, ked si vezmes, ze v dnesnej dobe je bez problemov mozne taky vykon dostat z atmosfery. Je teda jasne, ze ten motor je teda strasne "orezany zhora" .
V kazdom pripade, 1.8 TFSi si zasluzi svoje miesto v A4-ke. Bol to 1. motor s Valveliftom v R4 a v ramci koncernu celkovo. Kludne by som si ho vedel predstavit naladeny na aktualnych 192 PS a 320 Nm ako v Pole GTi miesto 1.4 TFSi 180 PS. Na niektorych trhoch by to isto zmysel malo. Tam, kde sa hra na objem motora - OK, nech je 1.4-ka.
Ale tie Nm nikdy nedozenie, iba ak by ju fakt riadne "nasteglili", co mi ale v ramci spodnej polovici vykonnostnej skaly ponukanych motorov moc zmysel nedava... :-!
Pritom by to bolo velmi pekne a logicke odstupnovanie:
1.4 TFSi 150 PS
1.8 TFSi 192 PS
2.0 TFSi 245 PS
...
s tym, ze optimum povazujem ku nemu quattro a manual ! :yes:
1. 4. 2015 02:01
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Točivý moment to nemá zase o tolik menší, než měla 118 kW verze stejné generace, takže při běžné jízdě (rozuměj do nějakých 3500-4000 otáček) jede velmi podobně, jen je nahoře jalovější. Novější 125 kW verze je citelně silnější, ale nejsem si jistý, jestli dnes vůbec 88 kW ještě nabízí (mám takový pocit, že slabší než 125 kW verzi třetí generace neudělali).
31. 3. 2015 14:31
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
I BMW má svojí 316d pokud se nemýlím, podobnej základ pak i M-B C. Jedná se o motor pro půjčovny, fleety apod. Kupovat ho není potřeba přece.
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 14:36
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Jenže 316d je dvoulitr.
Ano, kupovat se nemusí, svět se nezboří, jen je mi to nesympatický, když má A4 stejnej naftovej základ jako oktávka.
31. 3. 2015 14:44
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Kdyby mělo BMW 1,6 diesel použije ho taky...btw, co myslíš, že bude jako základ nabídky u F30 po FL? R3 :-)
31. 3. 2015 21:45
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Ostatně v 316i je 1,6.
Avatar - 3_diamanty
31. 3. 2015 14:53
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
zda sa ze si jeden z mala ktory ma chape... ze co asi chcem naznacit

ved prave... tymto nesympatickym zakladom je premiovka zrazu akosi hodena do vod tuctovej nepremie ( makcene plasty ani ledky to nezachrania ) ... mozno nechtiac... mozno schvalne .. neviem... ale je to hodne nesympaticky zaklad

a je zaujimave ze zakladna premiovka uz motorom podlieza priemerne vykonne nepremiovky ... s tou premivostou to ide od 10 k 5 .... este 20 let.... a vsetky auta budu technologicky uz uplne rovnake a rovnako vyspele uvidis ... ziadne delenie nebude....
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 15:03
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
V tom se naprosto neshodneme. Jak píše Foe i Webpaja- sedni si do našlapané oktávky, projeď se, a pak se svez ve stejně velké A4, možná budou mít "cenový průnik", ale jinak to bude nebe a dudy. Je to tisíc a jedna drobností, které dělají velký rozdíl.
Když bude hovězí steak smažit Láďa Hruška a ze stajnýho masa Pohlreich, výsledek nebude stejný.
31. 3. 2015 22:16
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
A4 je stredna trieda, sadni si do nizsej strednej do zakladnej A3 alebo A-cka, poriadne ich prevetraj, a potom napr. do mazdy3 v strednej vybave so strednym motorom za lacnejsiu cenu.

U strednej triedy je ta premia aj v zaklade zatial este lepsia, ale 1.6 TDI v A4 je len dalsi krok premie smerom k mainstreamu, smart je twingo, a3 je nalesteny golf a do A4 ide 1.6 TDI, kam ten svet speje...
1. 4. 2015 04:02
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Dříve byl v A4 1,9 TDI a svět pořád stojí. Ani ten dvoulitr není nic světoborného a lepší to nebude, protože specifický výkon jen roste a roste a s ním i ceny šestiválců. V praxi bude záležet hlavně na tom, jak ho utlumí. Pořád je to čtyřválec, který sdílí konstrukci s dvoulitrem. Je možné, že udělají to samé co u dvoulitru a bude jinak vyvážený (složitější vyvažovací mechanismus však není nutně výhra).

No a co, že jde o střední třídu? Jak je to v tomhle případě relevantní? Fakt je, že je A3 mnohem menší (má zhruba 4,2 metru a Octavia 4,7) a prostornost u aut také něco stojí (ani A4 není co do prostornosti žádná hitparáda). Rozdíl bude znatelný tak či tak. A A3 za cenu "našlapané Octavie" nebude holátko, za ty peníze se dá koupit pěkný kousek. V dané cenové relaci u mne A4 těžko vyvažuje své stáří, takže by pro mne byla lepším kompromisem spíš A3.
2. 4. 2015 01:07
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
A3 za napr. 23000 bude sotva schopnejsi zaklad, za lacnejsie najdes lepsiu nepremiovu alternativu...

Ale preco by take verzie audi neponuklo, ked sa najde dost ludi, co to radi kupia...
3. 4. 2015 14:01
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Asi máme každý jinou představu o tom, kolik stojí "našlapaná" Octavia, nebo i ta nejlevnější totálně holá A4. 23 tisíc € to není. Nemyslel jsi spíš 33 tisíc? To by byl lepší odhad. Nebo máte na Slovensku mnohem nižší ceníkové ceny. A mám dobrou představu o tom, kolik stojí A3. Za 900 ceníkových se dá pořídit relativně našlápnutá Octavia, pěkná A3, nebo pořád ještě holá A4 (900 tisíc ti stačí tak na tu nejlevnější A4 + nejlevnější metalízu + nejlevnější 17" kola). O cenách po slevě nemluvě. Když mohu mít rozumně vybavenou (xenony, navigace a podobné "nutnosti") M135i pod milion, nejde prodávat obyčejné A3 za 900 tisíc.

Těch 23 tisíc mě opravdu pobavilo. Ty vtipálku. >:D ;-)
31. 3. 2015 15:24
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Jsi neustále mimo a tvoje optika je velmi pokřivená...podívej se kde prémie začínala před 20-ti lety (motorově) a porovnej s tehdejším mainstreamem. BMW 318tds, Audi A4, M-B C...vs. P406, VW Passat, Ford Mondeo.
Píšeš o něčem v čem se bu'dto nevyznáš, nebo víš, že jsi plácnul nesmysl a teď se ho snžíš hlava nehlava obhájit ;-)
Avatar - Jenik3
31. 3. 2015 23:02
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Ale soudruzi, to jste druzstevnici?
31. 3. 2015 21:19
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
...já už jsem byla na 14 rekreacích a vždycky mně někdo pochopil... >:D
Avatar - fOE
31. 3. 2015 14:47
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Kolega si ho vzal soukrome. :-) Pry ty Nm na F30 staci a on stejne neni zadny zavodnik.
A jinak vybavu tam ma peknou (kuze, automat, navigace, stresni okno...).
Avatar - Ham.
31. 3. 2015 15:53
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Řekl bych, že Hlavně jsou to motory pro specifické trhy, kde se platí velké sazby za objem nebo za výkon nebo za obojí.
31. 3. 2015 15:59
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Ano souhlasím, ale zároveň i pro specifickou skupinu klientů.
31. 3. 2015 14:32
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Jo jo... stará dobrá Audi A4 B5 1.9TDi 66kW...
Avatar - poterienko
31. 3. 2015 17:42
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
A já si tak říkám - proč ne. Do druhého auta v rodině pro cesty do obchoďáku to bude dostačující a spotřeba nebude závratná. Navíc z venku to člověk nerozpozná od dvoulitru, takže si ani majitel nebude muset připadat jako "socka".
I tak já bych samozřejmě opět bral 3.0TDi, protože tam je poměr spotřeba/výkon perfektní.
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 17:47
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
A můžu se zeptat na tu spotřebu?
Avatar - poterienko
31. 3. 2015 19:39
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Mezi město předpisově do 6l, +20km/h do 7. Město kolem 8-9.
Avatar - _Karel_
31. 3. 2015 19:48
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
To zní skvěle, dvoulitr asi nebude o moc lepší. :yes:
Avatar - poterienko
31. 3. 2015 20:13
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
S dvoulitrem zkušenost nemám, ale při zkušební jízdě s 105kw quattro mi bylo řečeno, že průměr je asi 7L.
Jinak ta spotřeba je samozřejmě závislá na typu řidiče. Zde na MA.cz je člověk, co má A6 se stejným motorem a jezdí ještě za méně. Stejně tak jsou lidi, co s tím jezdí pořád za 10. Tak či tak z druhé strany spektra jízd - expresní noční přesun - dálnici 180-220, okresky 100-130 (města předpisobě) a výsledek 9,5l.
31. 3. 2015 19:18
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
Na pohodový ježdění naprosto dostačující, a A4 je v A řadě stejně jeden z těch obyčejnějších modelů.
Avatar - Jenik3
31. 3. 2015 22:57
Re: 1,6 tdi 88kw v A4ke?
No jiste, co by to nejelo. Vzdyt se tam pred 10 lety davaly traktory jako 1.9d se 66 nebo 81 kw, takze soucasna 1.6d s 88kw je zachovani statusu quo. Nic noveho pod sluncem.
31. 3. 2015 18:16
Světlomet
Nevím, ale mně se při pohledu na ten světlomet ihned vybavila nová Corsa ... a aby toho nebylo málo, tak o necely 2 hodiny pozdějc se na titulce objeví (a ještě v bílé) >:D ... a to je apríl až zítra >:-[]

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
31. 3. 2015 20:45
Re: Světlomet
Mne spíš napadlo, že Superb o ten zobák přišel, Audi ho dostává. Stejně jako když přišel o kulatá světla Yeti, a pak je dostane koncept od VW... Nějak mi přijde, že Kabaň a jeho kubismus je ústupek dizajnovým finesám nových a budoucích koncernově nadřazených značek...
31. 3. 2015 23:15
Generace
Nevím jestli redaktoři neumí počítat do pěti nebo se jedná o PR, ale nová generace bude 4. nikoliv pátá.
Rozbalit vlákno
20
1. 4. 2015 04:00
Re: Generace
První generace byla B5 a tohle bude B9. Tak kterou nepočítáš? B7?
1. 4. 2015 08:48
Re: Generace
První generace 1994 - 2001, druhá 2001 - 2008, třetí 2008 - 2015. To že jednomu faceliftu udělali vlastní kódové označení z toho nedělá jinou generaci.
1. 4. 2015 13:07
Re: Generace
Stačilo napsat, ano, nepočítám B7. Když se podíváš na to, jak vypadají facelifty u Audi, nemůžeš myslet vážně, že byla B7 jen facelift. Mohly sdílet platformu, ale podobné si nebyly (zvenku, uvnitř ano, ale ani B5 se uvnitř tolik nelišila) a sáhli snad na všechno od podvozku po elektroniku. A důvod pro to byl jednoduchý, MLB. Takhle facelifty skutečně nedělají.
1. 4. 2015 18:20
Re: Generace
Jak jsem napsal, kodové označení neznačí nutně generaci, proto jsem raději napsal generace, protože o těch je řeč. B7 je pouze standartní facelift B6 nic jiného. MLB dostala až B8.
3. 4. 2015 12:54
Re: Generace
Kolik dalších takový "standardních" faceliftů můžeš ukázat? Třeba ty u současných generací A4-A8? >:D Takhle může dělat facelifty někdo jiný, ale ne Audi.

Nenapsal jsem, že B7 dostala MLB, ale že B7 udělali kvůli MLB. Místo toho, aby B6 například dvakrát, nebo i třikrát faceliftovali, tak se rozhodli pro zkrácení životního cyklu a časné uvedení další generace vycházející ze stejné platformy, aby překlenuli období, kdy MLB ještě nebyla dostupná.

Ať se pobavíme, schválně zkus dát odkaz na nějakou definici generace. B7 je právě kódové označení třídy a generace (B = střední třída, 7 = 7. generace). Lepší slovo než generace mě nenapadá. Podobně PL47 je 7. generace platformy pro střední třídu. Ano, vidíš dobře, PL47, ne PL46. Kódové označení modelu je pro B7 sedan myslím Typ 8EC. Neberu ti tvé přesvědčení, ale argumentovat, nějak ho zdůvodnit očividně nedokážeš.
3. 4. 2015 16:54
Re: Generace
Zbytečně motáš dohromady pátý přes devátý, kodový, typový, generační označení, generace modelu, platforem, označení platforem atd, a je z toho akorát guláš - i když netvrdím že pro laika je snadné se v tom všem orientovat!
Řeč ale byla o generaci auta. To že s během životnosti modelu provádí větší či menší modernizace je bežné, může se to týkat karoserie, elektroniky i techniky, ať už co se týče motorů, podvozků atd.
Sedmá generace platforem nemá žádný jiný ekvivalent, všechny ostatní koncernové značky končili 6 a následovalo MQB/MLB. Existuje pouze a jenom audi a4 na platformě b7. Tato nesystémovost se občas koncernu stane (např. Passat B5 a B5,5). Zkracování životnosti modelů je něco jiného, a dobře názorně viditelné na modelech VW v posledních letech (golf, passat), kdy je životnost zkracována na cca 5 let. U Audi se naopak jednalo o klasickou životnost 7 let s jedním faceliftem po 4 letech. To že facelift zahrnoval inovaci podvozkové platformy je pravda, to samé ale prodělala také Fabie druhé generace, kdy přešla během výroby z PQ24 na PQ25, a nikoho asi nenapadne to označovat jako jinou generaci modelu. Napsal jsi to přesně naopak - nebyla to stejná platforma a nová generace modelu, ale nová platforma ve stávající generaci modelu. ;-)
7. 4. 2015 20:32
Re: Generace
VW udělal podobnou věc u Golfu (A5-A6) a Passatu (B6-B7). V obou případech šlo o překlenovací generaci vycházející z té předchozí. Proto také někteří tobě podobní odmítají počítat Golf A6 a Passat B7 jako generace.

Na platformě A4 B6 žádné jiné auto než A4 nebylo, protože Passat/ Superb platformu Audi po B5.5 opustil a šel na derivát platformy Golfu, PQ46/ PQ47. Zatímco A4 žádnou B5.5 neměla a šla na PL46/ PL47 (v době, kdy byl Passat B5.5, byla už A4 B6).

Co píšeš u Fabie, je zavádějící. A souvisí to s obecným nepochopením, co platformy vlastně jsou.

Jak ale definuješ generaci a facelift? Kde je ten rozdíl? Kolik a jakých změn je podle tebe už dost na to, aby to byla další generace a ne jen facelift?
7. 4. 2015 22:48
Re: Generace
Já se právě trochu divím že se pouštíš do takových diskuzí když se v tom pak zamotáváš, ale...

6.generace platforem: (úmyslně pouze název modelu a typ, nikoliv kód)

PL46 - Audi A4 8E/8H
PQ46 - Volkswagen CC 35
Volkswagen Passat 3C
Volkswagen Sharan & SEAT Alhambra 7N
Škoda Superb 3T

7.generace platforem:

PL47 - Audi A4 8E/8H
SEAT Exeo 3R5 (což jak všichni víme je A4 s jinýma znáčkama)

A víš co? Passat 3C je typové označení jak pro B6 tak B7, stejně jako A4 8E pro B6 i B7 ;-)

Zkrátka to co dělá VW je diametrálně odlišené. Passat i Golf mají záměrně umělě zkrácenou životnost generace modelu, kdy je místo faceliftu uvedena papírově nová generace modelu(ve skutečnosti ovšem pouze důkladně zmodernizovaná ta stávající), která má opět zkrácenou životnost oproti klasické generaci modelu. Tím vznikne stav, kdy se tímto (především) marketingovým trikem prodlouží doba, kdy může být daný technický základ na trhu. Audi A4 se drží klasických "full" generacích s faceliftem, po cca 7 letech.

O Passatu B5.5 jsem psal právě proto, abych demonstroval jak se tu motají pojmy a dojmy dohromady - Passat B5 i B5,5 jezdil samozřejmě na stejné platformě PL45, a jednalo se pouze o označení faceliftu.

Na fabii není nic zavádějícího, Škodovka je v tomto krásný úkaz toho jak se dají platformy kombinovat, resp. implementovat jednotlivé prvky novějších platforem do starších, bez nutnosti označovat něco jako "nový". Proto má nová fábie i prvky z MQB, přestože na ní rozhodně nestojí...

Závěrem asi toto - každá inovace něco stojí, a vývoj kompletně nové generace čehokoliv stojí násobky, a jelikož se dnes hlídá každý cent, tak se pochopitelně promítá i do přístupu výrobců k modernizacím, k čemuž vydatnou měrou přispívá i zákazník, když 90% je to v podstatě jedno, a když už si koupí nové auto, tak budou "nový" říkat i tomu nejběžnějšímu faceliftu světel. V kontrastu s tím představa že někdo dělá finančně náročné modernizační kroky aby vytvořil "mezigenerace" na 4 roky, je úplně mimo.

Pravdou je že v tom chaos dělá už samo VW, takže oritentace pro laika je potom opravdu složitá.
8. 4. 2015 09:17
Re: Generace
Já se do toho zamotávám? Nejsi schopen ukázat další podobné "facelifty". Ani napsat definici generace. Jak můžeš tvrdit, že něco je či není generace, když ani nedokážeš napsat, co to generace je?

Můj pohled na tohle je, že je to věc výrobce a tečka. Jako zákazníkovi je mi to úplně jedno, nekupuji produkt jen proto, že je to novinka. A jako perfekcionista a člověk pracující ve vývoji velmi dobře chápu problémy spojené s verzováním.

Jen nechápu, jak můžeš vidět situaci Passatu/ Golfu a A4 jako diametrálně odlišnou.

Fabia mohla dostat novější nápravu, elektroniku atp. Jenže to není platforma. Sám jsi napsal, že může být možné dát komponentu určenou pro jednu platformu na jinou. Ano, to je pravda. PQ25 je evoluce PQ24. Jenže samotná platforma nejsou rádia a nápravy, ale je to ta "podlaha," na kterou se to všechno montuje. Nejnovější platforma by měla podporovat nejnovější "hračky," ta starší může a nemusí. Platformu Fabie možná museli modernizovat (změnit kotvící body atp.), aby na ni mohli dát novější techniku, ale nemuseli nutně implementovat všechny změny, které přišly s PQ25, a auto to bylo pořád stejné. Jaký je vůbec rozdíl mezi PQ24 a PQ25 přímo v platformě? Jinak FIII používá stejné řešení jako faceliftované Polo. A1 už před příchodem Golfu 7 používala část techniky určené pro MQB. Nikde netvrdím, že Fabia stojí na MQB.

V tom tvém rozpisu generací ti chybí PQ47. Co se typového označení A4 týče, B6 měly dvouznakové, B7 tříznakové. Sedan B6 byl 8E, sedan B7 8EC.
8. 4. 2015 11:10
Re: Generace
Ano zamotáváš, a trochu mě to unavuje, já jsem na začátku uvedl že redaktoři tady neumí počítat generace, a jsi do toho začal motat kódové označení a rozvíjet teorii že když je nové, automaticky to znamená novou generaci.

Pokud neznáš nebo nevnímáš rozdíl mezi facelitfem(byť důkladným) a novou generací, tak nevím jestli se debata o platformách, označení a typech nemíjí účinkem...

Pokud si nejsi jistý nebo nedokážeš rozlišit co je pouze modernizace a co zcela nová generace, stačí se řídit TYPOVÝM označením. Tedy Audi A4 8E, které zahrnuje jak B6 tak B7. Pro tvou informaci, ten třetí znak za E (např. 8EC)označuje pouze a jenom karosářskou variantu, je to doplnění, hlubší význam to nemá, podstatné je to 8E. Takže s výrobcem to v rozporu není, a kdo nevidí že B6 i B7 mají i stejnou karoserii, tak musí být slepý...

Jestli nechápeš rozdíl mezi A4 a Passatem, přečti si znovu co jsem napsal minule. Ve zkratce - passat jede za rychlé uvádění papírově nových generací, a4 se drží klasického modelu obnovování generací. To že tvůj přístup coby zákazníka spadá do těch 90% není nic divného, naopak.

Jinak nevím čemu říkáš samotná platforma, platforma je souhr všech technických prostředků a řešení, neoznačuje se tak pouze ten kus plechu, resp. podlahová plošina. Kdyby ano, nemůžeme právě tvrdit že nová fabia má prvky z MQB, protože by MQB znamenalo jenom ten plech, a to je právě to co fabie nemá...

Téma platforem a jejich označování je samozřejmě opravdu na velmi obsáhlou práci, zdejší prostor to není schopen obsáhnout.
10. 4. 2015 09:52
Re: Generace
B6 sedan byl vlastně 8E2, ne jen 8E. Také jsi mě mohl opravit. Takže B6 a B7 mají stejnou karoserii, třetí písmeno označuje karosářskou variantu, proto je B6 sedan 8E2 a B7 sedan 8EC? ;-)

Nejde o to, jak co vnímám, ale jakou máš definici ty. Ty tvrdíš, že to generace není. A já bych chtěl vědět, podle jaké definice jsi k tomu došel. Když si vezmeš B5, B6 a B7, proč je podle tebe rozdíl mezi B5 a B6 generační, ale mezi B6 a B7 ne? Kde je podle tebe ta linie? Akorát se odpovědi vyhýbáš.

Nepřijde mi, že jsem rozvíjel nějakou teorii. Snad jsem jasně napsal, že je mi to jedno. Ano, kódová označení interpretuji jako značení "generací" výrobcem (jak jsem napsal, lepší výraz mě nenapadá). Dole jsem ti napsal příklad Pola, který jsi opět ignoroval. Když se budu řídit typovým, jak navrhuješ, tak je facelift nová generace. Když se budu řídit kódovým, je to jen facelift (jak jsem už napsal, nejsem si jistý, že se nezměnilo).

Ale jak se ten rozdíl v přístupu u Passatu a A4 projevuje na autech. Byly změny na Passatu rozsáhlejší než na A4, že to kvalifikuješ jinak? V čem, kde, jaké byly rozdíly?

To má jednoduché řešení: komponenty určené/ vyvinuté pro MQB. Platforma je to, na čem se auto staví. Nemusí to tedy striktně být jen podlaha (a ani nebude). Komponenty se však vyvíjí do jisté míry nezávisle a mohou být kompatibilní s více platformami. Součástí celého toho balíku prezentovaného jako MQB byly například i motory a 1,4 TSI měl značný podíl na slibovaných úsporách na hmotnosti díky MQB. Přitom ho poprvé ukázali na PQ25 a motory si žijí celkem nezávisle. Podobně to platí pro elektroniku. Další generace MIB tu bude dříve (měla by být už letos) než další generace MQB.
13. 4. 2015 21:38
Re: Generace
Nevím co bylo nepochopeno na větě: "Pro tvou informaci, ten třetí znak za E (např. 8EC)označuje pouze a jenom karosářskou variantu, je to doplnění, hlubší význam to nemá, podstatné je to 8E. Takže s výrobcem to v rozporu není, a kdo nevidí že B6 i B7 mají i stejnou karoserii, tak musí být slepý..."

Prostě třetí znak označuje typ karoserie, 8E zústává stále stejné (vyjma teda cabria abych byl přesný). O tom že B6 i B7 má stejnou karoserii doufám polemizovat nebudeme.

Tvůj problém je že bereš automaticky nový kód jako označení generace modelu. Což jsme si demonstrovali že tak automaticky není - ovšem spolehlivý systém označování v tom kupodivu také není, viz. např. nesystémovost passat B5.5 nebo další případy které tu padly.
Pokud i toto ignoruješ, tak už zbývá držet se jednotlivých parametrů - které ovšem nejsou vždy zárukou, resp. vyžaduje to už celkem znalosti některé věci správně odlišit - protože např. stejné označený motor o identických paramterech pro běžného uživatele (PS a NM), může být zcela jiný z novější řady EA, ale samo o sobě to neznamená novou generaci auta, pouze nasazení novější techniky do stávajícího modelu, to samé se týká elektroniky (např. nasazení can-bus a pod.), mechaniky podvozku atd.
To navíc poněkud komplikuje to, že tyto mechanické záležitosti jsou nasazovány průběžně podle potřeby, a nekryjí se vždy i s tím optickým faceliftem, který vnímá každý gramotný jedinec.

Takže ano, B7 je důkladně modernizovaná - ale B6, navíc v jeden okamžik, ale je to stále stejná generace modelu 8E. Představa že někdo pracně staví starou karoserii a další komponenty na novou mechaniku, a to pouze po 4 letech existence, aby jí opět za 3 roky vyhodil, je prostě v dnešním světě nákladů naprosto mimo.

Passat vs. A4 jsem už napsal výše, doporučuji znovu přečíst. Jde hlavně o marketing. Když se od něj odprostíš, zjistíš že ani automobilka to nekvalifikuje jinak než jsem napsal. Zkrátka ovečky je potřeba mediálně "nakrmit", protože proti novému mondeu se bojuje lépe "novým" passatem. U klientely audi toto nefunguje, proto se to nedělá.

Když si přečtu co jsem napsal já a ty o platformách MQB, nepřijde mi že jsme ve sporu. V podstatě to samé řečené jinými slovy.
Avatar - white label
7. 4. 2015 23:07
Re: Generace
O tom jestli budou změny u modelu faceliftem, nebo další generací rozhoduje automobilka. Nemusíš respektovat Passat B7 jako samostatnou g. Passatu, podobně jako Golf VI, ale to je asi tak všechno, co proti tomu můžeš dělat.
7. 4. 2015 23:24
Re: Generace
Automobilka si samozřejmě rozhoduje o tom jak to bude marketingově prezentovat. Právě tak jako ví proč je passat B7 označen coby typ 3C - tedy stejně jako B6 ;-)
8. 4. 2015 09:40
Re: Generace
Přitom Golf A5 je Typ 1K a A6 je Typ 5K. A Polo A05 před faceliftem je Typ 6R a po faceliftu (pořád je to snad A05) je Typ 6C. Asi nějaký důvod mají, ale když se na jejich označení dívám, připadá mi, že si odpovědný člověk prostě vybral, co se mu líbilo/ hodilo.

Když jsi takový odborník a já laik, určitě systém za tím se skrývající dokážeš vysvětlit. Pak se možná konečně zmůžeš na tu definici generace.
8. 4. 2015 11:18
Re: Generace
Nejdřív si ujasni termíny typové a kódové označení, a pak se má smysl bavit dál.
10. 4. 2015 09:56
Re: Generace
Vyhýbání, vyhýbání, to ti jde. A5/ A6/ A05 jsem použil jen proto, aby bylo jasné, které auto myslím. Můžeš si tam klidně dát Mk5/ Mk6/ Mk5, nebo něco obdobného, pokud se ti to bude líbit více. Co si najdeš teď, abys nemusel odpovědět?
13. 4. 2015 20:56
Re: Generace
Můžeš napsat třeba kompletní seznam, ale pakliže nechápeš co které označení říká, je to k ničemu ;-)
Avatar - white label
8. 4. 2015 12:59
Re: Generace
Passat B6 je typ 3C, Passat B7 je typ 3C/36, nikoli pouze 3C, jak píšeš.
Celkový rozdíl mezi B6 a B7 není o nic menší, než rozdíl mezi B3 a B4.
Ano, podstatné je, jak to prezentuje automobilka, proto řešit případnou nespokojenost s tím (jak to prezentuje), nedává smysl.
13. 4. 2015 21:00
Re: Generace
Ale v tom nejsme ve sporu, 3C je 3C, to za lomítkem tam skutečně je, ale pořád je to typ 3C. O rozdílech se nepřu, B3 a B4 je dobré přirování, to byla taky jedna pouze jedna generace, byť kódově označena jinak. Stejně jako následující B5 a B5,5. A nikdo neřešili co prezentuje automobilka, ale zdejší redaktor.
1. 4. 2015 12:52
guláš
trochu sa to vo vw kotli mieša (predné svetá) sup2, nová A4, nový leon.
Čo budeme potrebovať: predné svetlá z leona, supa a audi, pridáme trochu deformačného korenia, posmažíme a je to.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku