Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A4: Nová generace bez maskování na prvních fotkách

David Bureš David Bureš 31. 3. 2015 • 00:27
4
113
Současná generace Audi A4 je na trhu od roku 2008. Nástupce ingolstadtského modelu střední třídy se začne prodávat ještě letos.

Pátá generace Audi A4 bude oficiálně odhalena na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Už nyní však máme představu, jak bude vůz vypadat. Čínský server Autohome zveřejnil první fotografie nezamaskovaného vozu.

Jeden ze zveřejněných snímků ukazuje hlavní světlomet automobilu a část masky chladiče. Nová A4 (s interním označením B9) dostane ostře řazený světlomet s vykrojením ve spodní části. Maska single frame pak bude šestiúhelníková po vzoru posledních modelů značky.

Další fotografie je pohledem dovnitř nové A4. Palubní deska svým řešením navazuje na Q7 druhé generace. Před řidičem se podobně jako v TT a Q7 objeví digitální displej, který nahradí analogové přístroje. Zatím ale není jasné, zda tato možnost bude dodávaná v sérii, nebo za příplatek.

Už pár měsíců před premiérou máme dobrou představu o nabízených motorech. Z benzinových agregátů budou v nové A4 nabídnuty přeplňované čtyřválce 1.4 TFSI (92 kW, 110 kW a 132 kW), 2.0 TFSI (166 kW a 180 kW) a šestiválec 3.0 TFSI (200 kW). Ve střední třídě ale hrají prim hlavně naftové agregáty, a tak jejich nabídka bude velice široká. Z turbodieselů máme počítat s 1.6 TDI (88 kW), 2.0 TDI (92 kW, 110 kW, 130 kW a 140 kW), 2.0 Bi-TDI (140 kW) a 3.0 TDI (162 kW a 190 kW).

K vybraným jednotkám bude možné dokoupit pohon všech kol nebo dvouspojkovou převodovku, u některých motorů bude pohon všech kol standardem. Počítá se i s nasazením dvou modelů s hybridním pohonem, první použije benzinový motor, druhý naftový dvoulitr.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Generace
| 13. 4. 2015
Nevím co bylo nepochopeno na větě: "Pro tvou informaci, ten třetí znak za E (např. 8EC)označuje pouze a jenom karosářskou variantu, je to doplnění, hlubší význam to nemá, podstatné je to 8E. Takže s výrobcem to v rozporu není, a kdo nevidí že B6 i B7 mají i stejnou karoserii, tak musí být slepý..."

Prostě třetí znak označuje typ karoserie, 8E zústává stále stejné (vyjma teda cabria abych byl přesný). O tom že B6 i B7 má stejnou karoserii doufám polemizovat nebudeme.

Tvůj problém je že bereš automaticky nový kód jako označení generace modelu. Což jsme si demonstrovali že tak automaticky není - ovšem spolehlivý systém označování v tom kupodivu také není, viz. např. nesystémovost passat B5.5 nebo další případy které tu padly.
Pokud i toto ignoruješ, tak už zbývá držet se jednotlivých parametrů - které ovšem nejsou vždy zárukou, resp. vyžaduje to už celkem znalosti některé věci správně odlišit - protože např. stejné označený motor o identických paramterech pro běžného uživatele (PS a NM), může být zcela jiný z novější řady EA, ale samo o sobě to neznamená novou generaci auta, pouze nasazení novější techniky do stávajícího modelu, to samé se týká elektroniky (např. nasazení can-bus a pod.), mechaniky podvozku atd.
To navíc poněkud komplikuje to, že tyto mechanické záležitosti jsou nasazovány průběžně podle potřeby, a nekryjí se vždy i s tím optickým faceliftem, který vnímá každý gramotný jedinec.

Takže ano, B7 je důkladně modernizovaná - ale B6, navíc v jeden okamžik, ale je to stále stejná generace modelu 8E. Představa že někdo pracně staví starou karoserii a další komponenty na novou mechaniku, a to pouze po 4 letech existence, aby jí opět za 3 roky vyhodil, je prostě v dnešním světě nákladů naprosto mimo.

Passat vs. A4 jsem už napsal výše, doporučuji znovu přečíst. Jde hlavně o marketing. Když se od něj odprostíš, zjistíš že ani automobilka to nekvalifikuje jinak než jsem napsal. Zkrátka ovečky je potřeba mediálně "nakrmit", protože proti novému mondeu se bojuje lépe "novým" passatem. U klientely audi toto nefunguje, proto se to nedělá.

Když si přečtu co jsem napsal já a ty o platformách MQB, nepřijde mi že jsme ve sporu. V podstatě to samé řečené jinými slovy.
Generace
| 13. 4. 2015
Ale v tom nejsme ve sporu, 3C je 3C, to za lomítkem tam skutečně je, ale pořád je to typ 3C. O rozdílech se nepřu, B3 a B4 je dobré přirování, to byla taky jedna pouze jedna generace, byť kódově označena jinak. Stejně jako následující B5 a B5,5. A nikdo neřešili co prezentuje automobilka, ale zdejší redaktor.
Generace
| 13. 4. 2015
Můžeš napsat třeba kompletní seznam, ale pakliže nechápeš co které označení říká, je to k ničemu ;-)
Generace
| 10. 4. 2015
Vyhýbání, vyhýbání, to ti jde. A5/ A6/ A05 jsem použil jen proto, aby bylo jasné, které auto myslím. Můžeš si tam klidně dát Mk5/ Mk6/ Mk5, nebo něco obdobného, pokud se ti to bude líbit více. Co si najdeš teď, abys nemusel odpovědět?
Generace
| 10. 4. 2015
B6 sedan byl vlastně 8E2, ne jen 8E. Také jsi mě mohl opravit. Takže B6 a B7 mají stejnou karoserii, třetí písmeno označuje karosářskou variantu, proto je B6 sedan 8E2 a B7 sedan 8EC? ;-)

Nejde o to, jak co vnímám, ale jakou máš definici ty. Ty tvrdíš, že to generace není. A já bych chtěl vědět, podle jaké definice jsi k tomu došel. Když si vezmeš B5, B6 a B7, proč je podle tebe rozdíl mezi B5 a B6 generační, ale mezi B6 a B7 ne? Kde je podle tebe ta linie? Akorát se odpovědi vyhýbáš.

Nepřijde mi, že jsem rozvíjel nějakou teorii. Snad jsem jasně napsal, že je mi to jedno. Ano, kódová označení interpretuji jako značení "generací" výrobcem (jak jsem napsal, lepší výraz mě nenapadá). Dole jsem ti napsal příklad Pola, který jsi opět ignoroval. Když se budu řídit typovým, jak navrhuješ, tak je facelift nová generace. Když se budu řídit kódovým, je to jen facelift (jak jsem už napsal, nejsem si jistý, že se nezměnilo).

Ale jak se ten rozdíl v přístupu u Passatu a A4 projevuje na autech. Byly změny na Passatu rozsáhlejší než na A4, že to kvalifikuješ jinak? V čem, kde, jaké byly rozdíly?

To má jednoduché řešení: komponenty určené/ vyvinuté pro MQB. Platforma je to, na čem se auto staví. Nemusí to tedy striktně být jen podlaha (a ani nebude). Komponenty se však vyvíjí do jisté míry nezávisle a mohou být kompatibilní s více platformami. Součástí celého toho balíku prezentovaného jako MQB byly například i motory a 1,4 TSI měl značný podíl na slibovaných úsporách na hmotnosti díky MQB. Přitom ho poprvé ukázali na PQ25 a motory si žijí celkem nezávisle. Podobně to platí pro elektroniku. Další generace MIB tu bude dříve (měla by být už letos) než další generace MQB.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku