Novinky
Každé fušeřině patří po zásluze... :no:
Je jasné, že Roomster je prodejní trhák a šlágr, je jasné, že pořadníky jeho objednávek neberou konce... ALE: je přímým konkurentem aut jako je Berlingo, Partner, Caddy... Tedy zejména toho Berlinga, co se počtů prodaných aut týče...
Proč tedy tato auta nejsou zařazena ve stejné kategorii? No proč asi 8-s
Je jasné, že Roomster je prodejní trhák a šlágr, je jasné, že pořadníky jeho objednávek neberou konce... ALE: je přímým konkurentem aut jako je Berlingo, Partner, Caddy... Tedy zejména toho Berlinga, co se počtů prodaných aut týče...
Proč tedy tato auta nejsou zařazena ve stejné kategorii? No proč asi 8-s
Protoze to neni stejna kategorie a nejsou to primy konkurenti?
Opak je pravdou. Roomster má u nás vlastně jen dva relevatní konkurenty a tím jsou osobní Berlingo / Partner / Kangoo. Přerostlý kombík Dacii nepočítám, extrémně drahý Caddy už je také trochu mimo hru. Koncepčně jsou ta auta zcela stejná, dokonce mají i své vlastní čistě užitkové deriváty. Roomster je menší, ok, ale to není legitimní důvod k jeho oddělení od B/P... Zákazníci volí právě mezi ním a nejčasatěji Berlingem nebo Partnerem. Samozřejmě většinou ve prospěch Roomstera - kupují obvykle fleetoví zákazníci s početným vozovým parkem...
I prd, roomster je (a vzdy byl) MPV odvozenina od Fabie (nehlede na dobu vzniku). Stejne jako Meriva (Corsa), C3 Picasso, Idea (Punto). Nikoliv jako Berling👋Partner, ktere jsou delane primarne jako dodavky a MPV (resp. osobni verze) jsou pouze bonusova rada. Stejne jako by se osobni verze Ducata/Jumperu nepocitaly do velkych MPV.
Myslím, že s tím roomstrem nemáte tak pravdu, rozhodně to není odvozenina od fabie,(kdyby to bylo naopak tak by to pro fabii bylo dobré. Je tam úplně odlišná střední a zadní část podvozku.
Tak samozrejme,ze R neprebira kompletni podvozkovou skupinu. To by to dopadlo (to ani vozy, ktere jsem uvedl jako priklad). Jen z ni vychazi, coz nemeni nic na faktu, ze to je MPV postavene na subkompaktnim zakladu. Ze VW presel na modularni (nikoliv platformovou) system, je jen dobre pro nej, ale nemeni to nic na tom co jsem popsal.
Není jednošší říct, že má společný předek? 😉 S tim, že Room vychází z Fabie nesouhlasim, to už by šlo napsat, že Superb vychází z Octavie, maj podobný podvozek, spousta společných dílů, stejný volant... 😉
No předchozí Sup NEvycházel ale BYL stařičkým passat(em), že?
Room je přeci mechanicky opravdu "jen" fabka z "technických" důvodů s jednou nápravou z octavia ... tyhle "mišmaš-moduloš" systémy, nebo jak tomu ve Wolfsburg říkají přece oni dělají ... (ani se s tím netají ...)
A současný Sup je dle vás "výjimkou"? 😉
Room je přeci mechanicky opravdu "jen" fabka z "technických" důvodů s jednou nápravou z octavia ... tyhle "mišmaš-moduloš" systémy, nebo jak tomu ve Wolfsburg říkají přece oni dělají ... (ani se s tím netají ...)
A současný Sup je dle vás "výjimkou"? 😉
V tom případě Cayenne vychází z Ibizy a Crafter z Fabie 😉
... "kolektivní sport na ledě", milý RS!
Myslím (skoro "vím" 😉 ), že to co já napsala "sedí" ...
Nebo KTERÁ "část" se vám NEzdá? KONKRÉTNĚ, prosím 😄
Myslím (skoro "vím" 😉 ), že to co já napsala "sedí" ...
Nebo KTERÁ "část" se vám NEzdá? KONKRÉTNĚ, prosím 😄
Ty se snažíš popřít, že Superb I nebyl prodloužený Passat? Koukni se např. na zadní sloupek, tvar zadního skla, dokonce i ten blatník je téměž identicky, profil střechy... díly, podvozek, motory... Jo, maska, ta byla jiná.
To je už i v českém tisku k dočtení, že starý superb JEN klonem ještě staršího passat byl a přes čínu zpět do čech "doputoval" - ale jsou tací, kteří tomu (nám) holt věřit NEchtějí ... 😉
PS: KRÁSNÝ věk! Až vám "závidím" .. Ráda vzpomínám na ty "mladé" roky ... když jsem se ještě "pravým" jménem Emilia Marty představovala ...
Pěkný den
😄
PS: KRÁSNÝ věk! Až vám "závidím" .. Ráda vzpomínám na ty "mladé" roky ... když jsem se ještě "pravým" jménem Emilia Marty představovala ...
Pěkný den
😄
Zdravíčko milá paní 😄,
tady vám to trochu hapruje. Superb je sice prodloužený Pašík, ale nedoputoval sem z Číny. Naopak v Číně předělali Superba zpět na Pašíka v trochu jiném podání.
Za další: nevím, co se vám nelíbí na miš mašmodulárním systému a platformách v tom smyslu, že zde není zač koncern kritizovat. Dělají to dnes všichni. jestli bohužel nebo bohudík je vlastně jedno.
tady vám to trochu hapruje. Superb je sice prodloužený Pašík, ale nedoputoval sem z Číny. Naopak v Číně předělali Superba zpět na Pašíka v trochu jiném podání.
Za další: nevím, co se vám nelíbí na miš mašmodulárním systému a platformách v tom smyslu, že zde není zač koncern kritizovat. Dělají to dnes všichni. jestli bohužel nebo bohudík je vlastně jedno.
Ráda vás opět "vidím" 😉
NE - máte "chybné" informace ... ten starý passat byl pro čínu "upraven" (trochu prodloužen a "zjednodušen/výrobně zlevněn") a až PAK "zpět" ve verzi "sup" (hlavně pro NEnáročný východoevropský trh - TAK byl původně zamýšlen) doputoval ... (ostatně jeho podvozek - to je kapitola sama pro sebe, resp. "zářný" příklad jak se to dělat NEmá ..)
Mně se to (tyhle "modulační-kombinační praktiky) moc NElíbí (samozřejmě od "všech" automobilek, NEjen od vw), já prostě "stará škola", ale vw je těch "miš-maš/kombinací/variací" král a NAVíC teď plánují, že i na/s porsche modely to dělat budou - mně to prostě NEoslovuje/NEvyhovuje ..
Porsche Cayenne V6 TDi - to věru NEní můj sen, to NEní má představa "porsche" - které jsem mívala tak ráda (zajímavější třílitr(ovou) /diesel/ pohonnou jednotku tak dnes má nejen bmw a jaguar, ale od nového modelového roku doputuje i do citroën a peugeot (a asi i do Land-Range Rover) - já sice Citroën C6 "ráda" mam, ale tohle se mi NElíbí - to je pro porsche /dle mne/ OSTUDA).
Pěkný den 😉
NE - máte "chybné" informace ... ten starý passat byl pro čínu "upraven" (trochu prodloužen a "zjednodušen/výrobně zlevněn") a až PAK "zpět" ve verzi "sup" (hlavně pro NEnáročný východoevropský trh - TAK byl původně zamýšlen) doputoval ... (ostatně jeho podvozek - to je kapitola sama pro sebe, resp. "zářný" příklad jak se to dělat NEmá ..)
Mně se to (tyhle "modulační-kombinační praktiky) moc NElíbí (samozřejmě od "všech" automobilek, NEjen od vw), já prostě "stará škola", ale vw je těch "miš-maš/kombinací/variací" král a NAVíC teď plánují, že i na/s porsche modely to dělat budou - mně to prostě NEoslovuje/NEvyhovuje ..
Porsche Cayenne V6 TDi - to věru NEní můj sen, to NEní má představa "porsche" - které jsem mívala tak ráda (zajímavější třílitr(ovou) /diesel/ pohonnou jednotku tak dnes má nejen bmw a jaguar, ale od nového modelového roku doputuje i do citroën a peugeot (a asi i do Land-Range Rover) - já sice Citroën C6 "ráda" mam, ale tohle se mi NElíbí - to je pro porsche /dle mne/ OSTUDA).
Pěkný den 😉
Takže podle vás byl první prodloužený Passat v Číně a až pak z něj udělali Superb pro ČR? To by pro mě byla novinka. Nikde to takhle nepsali...
jinak nebylo by prima mít v Octavii nápravy s Carrery >😁 ? Jinak nějak jste "vyklidila pole" z jiného serveru, co se věnuje převážně ojetinám. Nebo se mi to jen zdá?
jinak nebylo by prima mít v Octavii nápravy s Carrery >😁 ? Jinak nějak jste "vyklidila pole" z jiného serveru, co se věnuje převážně ojetinám. Nebo se mi to jen zdá?
Ono z něj neUDĚLALi superb - to auto (jménem superb) je vpodstatě NEzměněný "passat for china" - ohne LEGRACE ... JÁ bych se tím TAKÉ NEchlubila ... (že mám pod novým oblečením tričko, spodní prádlo a ponožky z tržnice - "skoro" doslova) 😉
PS: Já na "ojetinách" ještě občas "názor" napíši, ale TAM jsem (vpodstatě) "své řekla" - a názory NEměním, jen je jinde dál "rozsévám" a HLAVNĚ: pro mne NEpříjemná změna je, že "přístup" do diskuzí přes Lidové noviny "zmrazili/zarazili" a POUZE přes TipCars lze přispívat a TO mi pro mé "bleskorychlopsaní" NEvyhovuje - NErozumím té změně a "mrzí" mne, ale někdy v obdobní vánoc (či kdy) proběhla a vývoj ŠPATNÝM směrem to z "mého" pohledu byl, takže docela "přispěli", abyh já JINDE "uplatnění" pro své "stěbetání" hledala 😄
Modulové (po mém: "miš-maš") plošiny plánuje vw DÁLE "masově" využívat, "obgeneraci" najdete "stejný" (obdobný) podvozek v porsche cayman a škoda octavia (opravdu 😉 )
Pěkný den 😄
PS: Já na "ojetinách" ještě občas "názor" napíši, ale TAM jsem (vpodstatě) "své řekla" - a názory NEměním, jen je jinde dál "rozsévám" a HLAVNĚ: pro mne NEpříjemná změna je, že "přístup" do diskuzí přes Lidové noviny "zmrazili/zarazili" a POUZE přes TipCars lze přispívat a TO mi pro mé "bleskorychlopsaní" NEvyhovuje - NErozumím té změně a "mrzí" mne, ale někdy v obdobní vánoc (či kdy) proběhla a vývoj ŠPATNÝM směrem to z "mého" pohledu byl, takže docela "přispěli", abyh já JINDE "uplatnění" pro své "stěbetání" hledala 😄
Modulové (po mém: "miš-maš") plošiny plánuje vw DÁLE "masově" využívat, "obgeneraci" najdete "stejný" (obdobný) podvozek v porsche cayman a škoda octavia (opravdu 😉 )
Pěkný den 😄
Tady se musim Kylie zastat, v tomto bode ma pravdu. My co mame informace nebo umime vyhlavat po netu vime, ze😒br />
Skoda Superb
The car used the B5 PL45+ platform from 1999 Volkswagen Passat LWB, "long wheel base" 10 cm longer- from Shangai Automotive-. This car appeared two years before the release of the European Superb and is still available, now updated, as Volkswagen Passat Lingyu.
I kdyz ME to "jeji" PSANI nekdy PEKNE stve (no offence, ale tento styl psani je ponekud nestastny), jedno SE ji MUSI priznat. Informace "ma".
Skoda Superb
The car used the B5 PL45+ platform from 1999 Volkswagen Passat LWB, "long wheel base" 10 cm longer- from Shangai Automotive-. This car appeared two years before the release of the European Superb and is still available, now updated, as Volkswagen Passat Lingyu.
I kdyz ME to "jeji" PSANI nekdy PEKNE stve (no offence, ale tento styl psani je ponekud nestastny), jedno SE ji MUSI priznat. Informace "ma".
Kylie má pravdu, platforma pro Superb pocházela z čínské verze Passatu B5. Ta se pak oklikou vrátilla z Čech zpět do Číny, kde byl tuším před dvěma či třemi lety uveden model VW Passat s nějakým dalším přídomkem, což byl designově první Superb jen se změněným předkem. To, proč se tím mladoboleslavští nikdy nechlubili, je snad logické.... ne?
Současná generace Berlinga a Partnera jsou primárně osobní verze, interiérem srovnatelné s klasickou osobní produkcí v rámci konkurence...
A přesto, že původní generace Berlinga (zakladatel této kategorie) byla jednoznačně vyvinuta z užitkového vozu, prodej jejích osobních verzí byl mnohem vyšší, než těch užitkových.
Poměr prodejů u současné generace je ještě markatnější - je to stále ještě pracant, ale už bez pejorativního zabarvení, spíš ve smyslu univerzál. pro rodinu (!), pro víc lidí na cestě z bodu A do bodu B, pro spoustu nákladu a zavazadel...
Že má v rámci tohoto segmentu Berlingo mnohem vyšší praktickou užitnou hodnotu než Roomster je spíše důsledek praxe PSA v této třídě.. ty zkušenosti za více než 10 let nenahradíš nějakým modulárním systémem.. počty prodaných aut mluví samy za sebe.
Pro mě a nejen pro mě je Berlingo a jemu podobní přímým konkurentem Roomsteru - ten je menší, méně praktický a někdy i nepříjemně dražší.. Roomster lépe jezdí v zatáčkách... ale tahle informace obvykle typického uživatele těchle aut vůbec nezajímá.. Berlingo je zase pohodlnější a snese i opravdu hrubé zacházení... To jsou ty zkušenosti..
Ducato a jim podobní to je úplně jiná pohádka.. Tam je poměr prodejů mezi osobní a užitkovou verzí přesně opačný...
A přesto, že původní generace Berlinga (zakladatel této kategorie) byla jednoznačně vyvinuta z užitkového vozu, prodej jejích osobních verzí byl mnohem vyšší, než těch užitkových.
Poměr prodejů u současné generace je ještě markatnější - je to stále ještě pracant, ale už bez pejorativního zabarvení, spíš ve smyslu univerzál. pro rodinu (!), pro víc lidí na cestě z bodu A do bodu B, pro spoustu nákladu a zavazadel...
Že má v rámci tohoto segmentu Berlingo mnohem vyšší praktickou užitnou hodnotu než Roomster je spíše důsledek praxe PSA v této třídě.. ty zkušenosti za více než 10 let nenahradíš nějakým modulárním systémem.. počty prodaných aut mluví samy za sebe.
Pro mě a nejen pro mě je Berlingo a jemu podobní přímým konkurentem Roomsteru - ten je menší, méně praktický a někdy i nepříjemně dražší.. Roomster lépe jezdí v zatáčkách... ale tahle informace obvykle typického uživatele těchle aut vůbec nezajímá.. Berlingo je zase pohodlnější a snese i opravdu hrubé zacházení... To jsou ty zkušenosti..
Ducato a jim podobní to je úplně jiná pohádka.. Tam je poměr prodejů mezi osobní a užitkovou verzí přesně opačný...
Naprosto souhlasím. Dělat z Roomstera jiné nadauto ve srovnání s FR trojicí je nesmysl. Pokud zařadit Roomstera do MPV, tak onu trojici taky. Já Roomstera spíš považuji za služební auto různých obchodních zástupců, než za rodinný van.
Perune, samozřejmě že vývoj druhé generace je přesně opačný. Jenže problém je v tom, že já z dat SDA nevím, kolik se prodalo Berling First a Partnerů Origin a kolik druhých generací. Pro ně je to prostě Berlingo a Partner. Víme jen, kolik se jich prodalo osobních a kolik užitkových. V LUV jsou samozřejmě jak zaplechované dodávky, tak osobní Berlinga a Partnery s přepážkami, nabízejí se také.... a teď babo raď.... 😄
To je dobrá blbosť čo píšeš, Fabia používa predné partie zhodné s Roomsterom, od A stĺpika je to už niečo celkom iné.
Navše nikoho nezaujíma, či je auto primárne úžitkové alebo primárne osobné. Určujúcim faktorom je skutočnosť, že je predávané ako osobné auto. Kangoo je čistý užitkáč podľa teba - s podvozkom prebratým zo Scénica...
Navše nikoho nezaujíma, či je auto primárne úžitkové alebo primárne osobné. Určujúcim faktorom je skutočnosť, že je predávané ako osobné auto. Kangoo je čistý užitkáč podľa teba - s podvozkom prebratým zo Scénica...
Berlingo a Partner v první generaci vznikly jako spíše užitková auta, Roomster vznikl přesně obráceně..... Jo, nové generace už jsou jinde, ale taky jsou znatelně větší než Roomster. Už jsem Berlinga a spol v MPV měl - když jsem je ještě nedělil. Ale jak píšu Klaudiovi - zase byly trnem v oku někomu jinému..... Prostě se nejde zavděčit všem.
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle přeci není žádný argument 8-s
Jestliže je vůz zcela shodné koncepce karoserie a podobných užitných vlastností, tak by měl být do statistiky zařazen také.
Dacie Logan MCV je také dost podstatně větší, než Roomster a přesto ve statistice figuruje?
Prostě to nedává smysl :-!
Ostatně pokud Car policy výslovně nenařizuje koupit německý vůz nebo Škodu, je v naprosté většině považováno za jeho alternativu Berlingo / Partner / Kangoo.. V případě soukromých uživatelů ještě více, protože tam hrají roli i přeci jen praktičtější stránky využití a líbivý, nekonfliktní design.
Já proti Roomsteru vůbec nic nemám, ale nemám rád účelové informace a takystatistiky... Nemám rád falešný soby.
P.S. I když teď v poslední době vůbec nemám čas psát (test nižší střední bude pokračovat nejdřív za dva týdny), nemůžu si odpustit reakci na test subkompaktů v AMS..
Kdybych neměl jít spát, blog bude... ti falešní soby už prostě moc smrdí.
Jestliže je vůz zcela shodné koncepce karoserie a podobných užitných vlastností, tak by měl být do statistiky zařazen také.
Dacie Logan MCV je také dost podstatně větší, než Roomster a přesto ve statistice figuruje?
Prostě to nedává smysl :-!
Ostatně pokud Car policy výslovně nenařizuje koupit německý vůz nebo Škodu, je v naprosté většině považováno za jeho alternativu Berlingo / Partner / Kangoo.. V případě soukromých uživatelů ještě více, protože tam hrají roli i přeci jen praktičtější stránky využití a líbivý, nekonfliktní design.
Já proti Roomsteru vůbec nic nemám, ale nemám rád účelové informace a takystatistiky... Nemám rád falešný soby.
P.S. I když teď v poslední době vůbec nemám čas psát (test nižší střední bude pokračovat nejdřív za dva týdny), nemůžu si odpustit reakci na test subkompaktů v AMS..
Kdybych neměl jít spát, blog bude... ti falešní soby už prostě moc smrdí.
I když podle mě Logan MCV nemá v kategorii MPV co dělat, tak s ostatním rozdělením naprosto souhlasím a nevidim v tom ani žádný problém. sybokcz to nahoře myslím perfektně napsal.
"Dacie Logan MCV je také dost podstatně větší, než Roomster a přesto ve statistice figuruje?" Promiň, ale buď ses přehlédl, Logan MCV ve statistice sic funguje, ale o třídu výše než Roomster....takže ho s ním nesrovnávám 😄 K tomu Berlingu a Partneru jsem Ti napsal už výše..... Je složité zahrnovat do MPV auta, která se současně vyrábějí ve dvou generacích a navíc jako čistě osobní, LUV s přepážkou a zaplechované dodávky.
V stredných MPV zase figuruje aj Ford Tourneo Connect, ale Partner, Berlingo, Kangoo, Dobló a Caddy ostali akosi stranou...
A ak už medzi veľké MPV počítame aj pracovné stroje zmenené na osobáky, potom mi tam chýbajú dobre vybavené verzie "pracantov" viacerých značiek
(Jumpy Combi,Jumper Combi,E😜ert Tepee, Boxer Minibus, Trafic Combi Van...)
zaujímavosť nakoniec - v galérii dostal priestor iba Rommster a nikto viac... ;-\
Podobne minivany. Modus tam figuruje, Note ako píšeš a Jazz už nie, hoci je to presne rovnaká kategória. Fusion k nim patrí viac ako Logan MCV medzi stredné vany (napríklad mne príde podivné porovnávať MCV a napríklad Zafiru alebo Picasso). Splash a Agila sú jednoznačne o triedu dolu, tam sa niet nad čím zamýšľať.
Veľa šťastia a dobré nervy v tej mravenčej práci. 😉