Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz C 160: Céčko má novou základní verzi

Mercedes-Benz C se může čerstvě honosit čím dál prestižnějším titulem World Car Of The Year. Ale to není všechno, do nabídky se dostává nová nejlevnější varianta.
Zpět na článek
6. 4. 2015 19:50
7. 4. 2015 06:54
7. 4. 2015 08:42
7. 4. 2015 11:21
7. 4. 2015 12:47
6. 4. 2015 20:59
6. 4. 2015 21:02
6. 4. 2015 21:03
6. 4. 2015 21:06
6. 4. 2015 21:11
6. 4. 2015 21:16
6. 4. 2015 21:24
6. 4. 2015 21:38
7. 4. 2015 11:49
6. 4. 2015 21:27
6. 4. 2015 21:29
7. 4. 2015 08:22
6. 4. 2015 21:53
7. 4. 2015 06:45
7. 4. 2015 08:32
7. 4. 2015 08:37
6. 4. 2015 22:22
7. 4. 2015 14:17
6. 4. 2015 19:50
Dotaz...
...jedná s o 2x přeplňovanou jednotku jak naznačujete nebo single turbo s téměř shodným výkonem?
Rozbalit vlákno
7
6. 4. 2015 20:28
Re: Dotaz...
Podle všeho je tam jen jedno turbo, ostatně pro 95KW by nějaké sofistikované a drahé řešení opravdu nedávalo smysl. Spotřeba bude nižší nejspíše jen na papíře, jak to tak bývá. Nicméně by měla být 160 o nějakých 55.000 levnější než 180, takže pro německé důchodce to bude možná atraktivní varianta, pravda, nebude automat...
7. 4. 2015 06:54
Re: Dotaz...
V tom případě je v článku chyba, protože se mluví o podladěný verzi ;-)
7. 4. 2015 08:31
Re: Dotaz...
Přiznám se, že jsem teď trochu mimo. Mercedesí 180 a 200 jsou velmi podobné (a také mají skoro stejnou spotřebu), nikde jsem ale nečetl, že by měly být 2x přeplňované. Na druhou stranu mají variabilní časování ventilů, vyvažovací hřídele atd.
Pokud by měla být 160 podladěnou verzí, příjde mi to trochu nesmyslné, protože díky vší technice získat nakonec výkon rovný jednodušší a menší koncernové 1.4TSI...
7. 4. 2015 08:42
Re: Dotaz...
Bral jsem to ve vztahu k jednotkám Renaultu. Single turbo má 130HP a biturbo pak 160HP. Pokud by šlo o první jednotku, pak není nijak výrazně podladěná, pokud o tu druhou, tak by věty v článku dávaly smysl.
7. 4. 2015 09:05
Re: Dotaz...
No, zatím k motoru moc informací není, kromě výkonu. Pokud by opravdu použili renaultí motory, museli by vyřešit změnu uložení (podélně místo napříč) a spoustu dalších věcí. Mercedesí 1.6 by opravdu stačilo "jen" jinak naladit, ale smysl to moc nedává...
Uvidíme, tento týden se snad dozvíme více.
Avatar - iudex
7. 4. 2015 11:21
Re: Dotaz...
Počkaj Pajo, ty si pletieš benzín s dízlom. To, čo spomínaš ty, sú dízlové motory dCi, v článku sa ale píše o základnom benzínovom motore. Tento benzín nemá s Renaultom nič spoločné, od Renaultu má M-B len malé dízle.
7. 4. 2015 12:47
Re: Dotaz...
OMG jsem to ale trouba...děkuju! ;-\
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2015 20:22
turbo neturbo
95kw mi na takuto limuzinu uz pride stejne docela malo zvlast ked sa bavime o premiovkach ktore by si uz mali zachovat istu serioznost aj po motorickej stranke a to aj v zaklade ....... aj ked je to turbo... to auto ma okolo 1,4 tony.. razvor 2840mm je rovnaky ako u noveho velkeho superba .... a dlzku ma MB 4,7 metra co je tiez slusna porcia ..... ale opat ako v pripade tej 1,6tky v audi A4 aj tu pojde zrejme skor o firemnu motorizaciu.... akurat ze mercedesu kazia dojem ak sa zacnu mnozit taketo lowendove motorizacie v premiovkach.... uz to zacina zavanat dojmom co najviac zarobit.... aj na ukor klesajuceho imidzu ......

podla mna prvy realny a slusny zaklad ktory znesie kriteria premiovosti a istej serioznosti znacky mercedes ktoru zakaznik od tejto znacky ocakava je v Cecku tento motor : [odkaz] ... vsetko mensie aj objemom aj vykonom mi uz v Cecku pride trosku out.... a nepremiove....... zvlastne je hlavne to ak osa premia sama takymito motormi degraduje kdesi to bezneho zakladu nepremiovej konkurencie... taketo nieco sme vminulosti nevideli... akoby chcel mercedes superit vykonmi s nepremovkami... ale ako vravim.... kazi to imidz ktory si znacka dlhe roky budovala ... pre peniaze a maximalne predaje ale asi aj mercedes dnes uz spravi cokolvek....krute hmm

dat za 95kw zaklad 30 tisic eur a este s tym vystupovat ako ze mam premiu moze snad len verny fanda znacky ;-\
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ja Prvni 123
6. 4. 2015 20:41
Re: turbo neturbo
No, typický majitel Mecedesa není stejný s typickým majitelem Audiny... a proto si myslím, že to bude úplně stačit.
Bližší info zatím nejsou... ale klidně to může být technologická špička... jen s důrazem jinde = točivý moment, kultivovanost a životnost.
;-)

Taky ale můžeš mít pravdu a ta 1.6 může být převzatá od Renaulta - a pak by to fakt bylo malé neštěstí.
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2015 20:46
Re: turbo neturbo
spicka to byt moze.. bohuzial vykonova urcite nie ;-) .... 30 tisic eur za nejaky nepremiovy zaklad by som nedal... aj keby to cecko malo kozeny interier z krokousa nilskeho....

zacinam mat pocit ze aj premii uz ide cim dalej tym viac o zisky aj na ukor imidzu a dostojnosti ..... hmmmmm
Avatar - Ja Prvni 123
6. 4. 2015 21:00
Re: turbo neturbo
to je ale jen Tvůj pocit, že 95kW je neprémiový výkon... nezobecňuj.
Třeba mně by úplně stačil.
A pokud je v kabině ticho a pohodlí... tak to zůstává čistou prémií... zvlášť, jestli to je i provozně spolehlivé.
V mých očích je spolehlivost prémiovější, než samotný výkon.
6. 4. 2015 21:07
Re: turbo neturbo
Ctyrvalce obecne jsou nepremiove. Naopak tenhle jeste docela premiovy je, protoze mainstream by na 95kW nasadil litr, nanejvys 1.2ku ;-)
7. 4. 2015 06:42
Re: turbo neturbo
Čím dál tím víc? Zajeď si několik let do minulosti a podívej se co byl motorovej základ u M-B 190 :-)
7. 4. 2015 08:21
Re: turbo neturbo
A taky prevodovkovej, pokud se nepletu, byl tam rucne kvedlanej ctyrkvalt.
6. 4. 2015 21:01
Re: turbo neturbo
Proč by bylo malým neštěstím, kdyby zmíněná zážehová přeplňovaná 1,6l byla od Renaultu? Možná mi uniklo, že by měl Renault takovou jednotku. Nic o tom nevím. Má to tom někdo povědomí?
Avatar - Ja Prvni 123
6. 4. 2015 21:09
Re: turbo neturbo
no - právě proto.
Renault má jen atmosferickou 1.6, pokud vím.
Takže by na ni M-B musel udělat novou hlavu s turbem... a to nikdy nedělá dobře.
:-(

Nejde o toho Renaulta... ale o tu přestavbu.
6. 4. 2015 21:12
Re: turbo neturbo
Clio RS a espace pouzivaji 1.6 TCe.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 4. 2015 22:13
Re: turbo neturbo
a jó vlastně - vždyť jsme se tam tuhle málem poprali...
;-)

No - tak ten motor by taky nebyl nic moc - pokud ho nepřeladí. Byl strašně točivej = do RS fajn,ale do Espace - nebo M-B - nic moc.

Podle papírových hodnot... nezkoušel jsem.
;-)
Avatar - Emel
6. 4. 2015 22:17
Re: turbo neturbo
240Nm / 1750 otáček, to není sice žádný zázrak, ale vyložená pila to nebude.
Avatar - donPedro
6. 4. 2015 22:45
Re: turbo neturbo
No já bych v Cecku očekával asi nejspíš nějaký to mlíko :-! >:-[]
Ale to víš, my bychaři nejsme ti praví zákazníci >:D
Avatar - Ham.
6. 4. 2015 23:32
Re: turbo neturbo
Neměj strach, prémiovost MB-C se neodvíjí od základní benzínové motorizace. Ta i kdyby měla 60 kW, tak to s image nehne ani o milimetr nota bene, když zůstávají u čtyřválce a nesekají počet válců. Prémiovost MB-C by ohrozilo, kdyby naopak nejvyšší motorizace měla třeba jen 150kW, to by pak byla prestiž Mercedesu v troskách a slušně vychovaný pes by od nich kůrku nevzal. To ale nehrozí, protože vrchol s osmiválcem je na cestě a šestiválce se už prodávají. ;-)
Avatar - iudex
7. 4. 2015 11:28
Re: turbo neturbo
Tak prémiovosť je relatívne neurčitý pojem, viažúci sa najmä k značke, menej k modelu. Ale v rámci značky i v rámci modelu miera tej prémiovosti variuje, takže základné Céčko (so základnou motorizáciou, príp. výbavou) má tej prémiovosti pomenej. Ak prémiovosť je tvorená objektívnymi faktormi (pokroková technika, možnosť konfiugurovateľnosti, silné motorizácie, bohatá výbava) i subjektívnymi (vnímanie značky, image), tak pri základnom Céčku zostávajú faktory tej druhej skupiny, ale z tej prvej ostane len málo. Jednoducho povedané: darmo mi je možnosť V6 a V8 motorizácií, ak si kúpim najslabšiu R4.
7. 4. 2015 06:41
Re: turbo neturbo
Už jsme to řešili u A4 B9. Jedná se o nejnižší motorizaci. Btw na úrovni té nejvyšší i i40. Jsem si jistej, že to je odpovídající základ pro prémii.
Avatar - wikinko
7. 4. 2015 11:43
Re: turbo neturbo
topper zase si trochu mimo. taketo verzie su na zapade eu velmi dolezite a tvoria 95% predaja modelovej rady. napriklad v dansku das za 160ku tretinovu cestnu dan, ako v pripade 180ky. detto skandinavske trhy, Irsko a pod... oni kaslu na vykon, jazdia 50kou, mimo 80kou, a predbiehanie je tam tabu. Takyto model tam dava vacsi zmysel ako si dokazes predstavit.
Avatar - Hittman
6. 4. 2015 20:46
Nepoužitelná
a trapná jednotka, nevhodná pro M-B.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2015 20:46
Re: Nepoužitelná
mozno aj pouzitelna ale ..... nevhodna urcite..... :yes:
6. 4. 2015 20:56
Re: Nepoužitelná
Zakladni Ccko nikdy nebyl zadny zavodak. Predminula generace zacinala na 90kW 1.8. Naopak je mi tahle verze sympaticka tim, ze C160 znamena skutecne 1.6ku a 95kW je v dobe, kdy jsou ze stejneho vykonu dolovany dvojnasobne hodnoty, taky prijemne osvezeni. Zrychleni ocekavam pod 10s, kroutak diky turbu bude stale slusny, takze jednotka naprosto dostatecna.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 4. 2015 21:01
Re: Nepoužitelná
tak tak.

Já jsem Céčkem s 90kW jezdil... i do Itálie přes Alpy - a úplně bez problému.
6. 4. 2015 21:03
Re: Nepoužitelná
...a spousta lidi podnika podobne cesty s daleko slabsimi auty.
Jinak misto "vykonu" jsem chtel napsat "objemu".
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2015 21:09
Re: Nepoužitelná
ja som bol v italii na lade 1600 s nasimi aj s tetou ( este ako chlapec na kolenach dospelych vzadu som im sedel ) v 93-tom v Lido di jesolo... a tiez bez problemu ;-) .... dosli sme

tu ale ide o nieco ine.... premiovka by si mala zachovat aj v zaklade istu motoricku premiovost
6. 4. 2015 21:14
Re: Nepoužitelná
Vzdyt ji ma, viz odpoved v jinem vlakne vyse. Ja ani nevim proc, ale ta zprava mi udelala radost. Uplne vidim toho "nemeckeho duchodce", co si to koupi v plne palbe prave s tim zakladnim motorem na vejlety...
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2015 21:19
Re: Nepoužitelná
za podobnu cenu si moze kupit naslapany passat... ktory mi pride krajsi ... hadam bude aj s vacsim kufrom ... a mozno aj mensou el. poruchovostou.... nevdim dovod dnes uz vyhadzovat za premiovky tolke peniaze ked podobnu muziku mi spravi aj podobne velke ine auto... ktore sa zrovna hrat na premiu nema za potreby ... aj ked chapem ze dnes este stale su niektori ochotni za spravne logo na maske nejakych 3 tisic eur si bez problemov priplatit navyse.. .. beriem ok ... ich vec
6. 4. 2015 21:25
Re: Nepoužitelná
Ale jiste, ze muzes. Taky si muzes koupit jeste naslapanejsi oktavku... Taky se da argumentovat obracene, tedy "proc bych mel dat 900 za passata, kdyz za ty prachy je mercedes"...
Avatar - CHerokee
6. 4. 2015 21:43
Re: Nepoužitelná
Mercedes je jinde než Passat. Navíc C je auto roku, takže asi bude dobré. Ostatně jako vždycky. Jako základní motorizace mi to přijde naprosto v pořádku a uvidíme, zda se u nás dostane pod 800 000, nejspíš ano.
Avatar - white label
6. 4. 2015 22:39
Re: Nepoužitelná
Passat je taky auto roku, takže (touto logikou) asi bude taky dobré... ;-)
Avatar - Magister
7. 4. 2015 07:37
Re: Nepoužitelná
Kdy naposled vyhrál světové auto roku? ;-)
Avatar - white label
7. 4. 2015 12:56
Re: Nepoužitelná
Tak to sis docela naběhl. Kdy naposledy tuto anketu vyhrál MB? V předchozích deseti letech ani jednou (takže před tím nikdy), zatímco VW 4x a k tomu Audi 2x, takže většinu ze všech předchozích 10 cen bral koncern VW. Pokud by teda měla být jen tato anketa bernou mincí pro celkovou kvalitu (jako, že samozřejmě není), kam by se pak MB "hrabalo" na VW/Audi?
Takže z mnoha důvodů, proč to letos nevyhrál Passat může být také toto:
1. Passat (před tím) vyhrál letošní (o víc jak 40 let tradičnější) evropskou anketu Auto roku, kde rozdílem 119 bodů přeskočil Céčko na třetím místě.
2. V předchozích 10 letech získal VW už 4 ceny World Car of the Year
3. Passat, který se nabízí v Americe (kde se vítěz vyhlašoval) má s tímto novým evropským Passatem poměrně málo společného...
Jinak já to ocenění MB-C nijak nezpochybňuji, pozastavil jsem se pouze u argumentace při konfrontaci Passatu a MB-C, kdy někdo napíše, že MB-C musí být dobré auto, když je autem roku, dle této logiky přece musí být i Passat dobré auto, když je také autem roku... ;-)
Avatar - CHerokee
7. 4. 2015 14:00
Re: Nepoužitelná
Ale nepíšeš tady o Passatu. Ten světovku nevyhrál. Naopak...letos Mercedes vyhrál 3 ceny zároveň a soutěž ovládl. A to i přes cenovky. Osobně si myslím, že oba vozy mají své místo na trhu...ale tentokrát VW dost přestřelil cenovkou a Mercedes se snaží jít s cenou u základních modelů dolů, a proto si konkurují.
Avatar - white label
7. 4. 2015 15:15
Re: Nepoužitelná
Ano, já tady o Passatu psát nezačal, jen jsem na to reagoval...
Passat vždycky nepřímo! konkuroval střední prémii, to není nic nového, viz i tradiční srovnávačky s ním.
Jak VW s Passatem údajně "přestřelil" ceny dokazují jeho prodeje, stejně jako prodeje Cěčka s jeho údajně "podstřelenou" cenou u základních modelů.
7. 4. 2015 06:45
Re: Nepoužitelná
Vždy platí, že za cenu základní prémie dostaneš slušně vybavenou a výkonnější mainstreamovou alternativu. Toppere, klídek ;-) .

Dostaneš k tomu mainstreamu servis na 6 let zdarma?
Avatar - KubikCv
6. 4. 2015 22:58
Re: Nepoužitelná
která naftová 1.6 tohle má? Leda tvoje oblíbená Kia to má v 1.6 atmo... 99kW
6. 4. 2015 21:17
Re: Nepoužitelná
Já na to v první chvíli taky trochu koukal, než jsem si vzpomněl, že v Laguně II jsem jezdil atmosférický 1.8 16v s 85 kw a určitě jsem brzda provozu nebyl. Holt jsme dnes poněkud rozežraní...
Pokud je to derivát 180, tak to kultivovanost bude mít stejnou, možná i o něco vyšší v důsledku vyhlazenějších parametrů motoru... ;-)
7. 4. 2015 06:55
Re: Nepoužitelná
Co je na ní trapnýho? Pokud vím, tak i v minulý generaci D3 prémie začínala na cca 90kw. A jestliže takový modely nabízejí, pak je po nich poptávka. A když je poptávka, tak proč je nenabízet.
Avatar - iudex
7. 4. 2015 11:39
Re: Nepoužitelná
Presne tak, 95 kW nie je nič trápneho, naopak ten výkon spolu s primeraným objemom a počtom valcov je dôstojný základ. Ak by som mal vyberať medzi mercedesovským základom 1,6 R4T - 95 kW a bavorským 1,5 R3T - 100 kW (zatiaľ v trojke nie je, ale iste príde), volím ten Mercedes.
7. 4. 2015 14:08
Re: Nepoužitelná
Vsak to, 1.6 litra a stvorvalec sa dnes uz stava premiovym motorom, lebo:
- to nie je trojvalec
- ma to aspon aky-taky objem

Nie ze by som po tom tuzil, ale nejst pod klasickych 1.6 litra a pod styri valce - palec hore pre mercedes.

BMW s ich trapnymi trojvalcami a audi s 1.0 TSI trojvalcom - jednoducho trapne, mercedes musim pochvalit, ze si ako jeden z mala zachovavaju aku-taku cest, v dobe trojvalcov okolo jedneho litra bude tento motor mercedesu posobit ako premiovy zaklad a teda musim pochvalit, ak k tomu bude aj ten sestrocny servis, treba pockat na udaje o zrychleni...
Avatar - Dinar
7. 4. 2015 18:36
Re: Nepoužitelná
Pořád nechápu proč má být motorovým minimem právě čtyřválec, to je nějaký úzus nebo co? Jestli litrový R3 nebo R4 to tii zodpoví třeba focus, 1,5bmw nikdo nejel, ale ty už máš jasno. Ano R3 nebo R4 vs šestiválec tam není o čem, jakýkoliv šestiválec posune jakékoliv auto na jiný level, ale čtyřválec místo tříválce (srovnatelná kubatura) auto na jinou úroveň neposune.
7. 4. 2015 20:36
Re: Nepoužitelná
1,5 BMW jel Tomik, ne?
Avatar - iudex
8. 4. 2015 09:23
Re: Nepoužitelná
Presne, pritom jeho dojmy boli v zmysle "celé zle". 8-s
Avatar - Dinar
8. 4. 2015 11:04
Re: Nepoužitelná
Celé zle, myslíš auto, k motoru tak kritický nebyl.
Avatar - iudex
8. 4. 2015 09:22
Re: Nepoužitelná
Nerozumiem, čo na tom nechápeš (zrovna Ty, ktorý zásadne odmietaš štvorvalce a kupuješ R5 či R6). Tak ako Ty neuznávaš R4 (nech sú sebelepšie), ja neakceptujem R3. Beriem, že pri objeme 1 liter je výhodnejší R3 a v aute veľkosti Fabie nie je (výkonovo, imidžovo) s trojvalcom problém. Ale skrátka do auta strednej triedy, ktoré začína na 30000 eurách (čo sú nemalé peniaze) nebudem R3 akceptovať nikdy. To, že to výrobcovia začínajú robiť neznamená, že je to tak správne a musím to akceptovať alebo nebodaj sa mi to musí páčiť. Získajú tým len výrobcovia (lebo splnia papierové emisné normy, ušetria pár eur na menšom množstve súčiastok), ja ako spotrebiteľ tým nezískam nič.
Avatar - Dinar
8. 4. 2015 11:02
Re: Nepoužitelná
Co nechápu? Vždyť to píšu pořád dokola, přínos čtyřválce oproti tříválci. Co tam je, lepší, zvuk, charakter? Co? Možná kultivovanost chodu na volnoběh. Šestiválec oproti čtyřválci je ve zvuku, charakteru i kultivovanosti nebe a dudy, o tom píšu. Prostě postoj čtyřválec je ok, tříválec hrůza, apriori neberu. Mám projeto jak 116i tak 316i, jakmile bude 316i s tříválcem, zkusím, do té doby nejsem ochoten říct, že je tříválec špatně.
Avatar - iudex
8. 4. 2015 11:56
Re: Nepoužitelná
Nehovorím, že štvorvalec je super a trojvalec je des, samozrejme tak dramaticky to nevnímam. Ani ten štvorvalec nie je ideál čo do zvuku či kultivovanosti, samozrejme R6 je o triedu lepší. R4 je skrátka konfiguračné minimum, ak chceš, ber to ako psychologickú hranicu. R3 je už pod touto hranicou (pre strednú triedu a pre mňa osobne aj pre nižšiu strednú). Naviac konfigurácia R3 je už z princípu práce štvortaktného motora nevhodná, tam tá vyváženosť nikdy nebude taká, ako u R4.
Takže nejde o to, či BMW dokáže ten trojvalec solídne naladiť, ide o to, že R3 v strednej triede (notabene prémiovej) nemá čo robiť.
Avatar - hedvin
6. 4. 2015 20:59
cena
dostalo mě a 75 centů >:D to už mohli zrovna zaokrouhlit
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ja Prvni 123
6. 4. 2015 21:02
Re: cena
taky jsem si toho všimnul... to je nějaká ptákovina.
Ale úsměvná, to je fakt.
;-)
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2015 21:03
Re: cena
najvacsia sranda je ta ze voci tomuto Cecku bude aj zakladny nepremiovy passat posobit premiovejsie ... a za podstatne nizsiu cenu.... 30 tisic eur za auto s 1,6tkou to uz chce silnu volu a verne trojcipe srdce
Avatar - Ja Prvni 123
6. 4. 2015 21:06
Re: cena
ok, tak to mi stačí... jestli považuješ passat za prémiovější, tak další diskuze nemá smysl.
:-!
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2015 21:11
Re: cena
a si predstav aky paradny passat budes mat za 30 tisic eur.... ;-) ...
Avatar - Ja Prvni 123
6. 4. 2015 21:16
Re: cena
no právě nic moc... já jezdím passatem těsně před "novou generací" s cenou přes milion... a je to nepohodlná plečka, co se kazí, žere jak tank a za jízdy tak duní, že občas jezdím se sluchátkama na uších... a to jen proto, že mi špunty vadí.
Je to kombi... sedan to prý tak moc nedělá.
Prémie.
:-!
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2015 21:24
Re: cena
o poruchovosi MB si asi este nepocul.... ani premia nie je dokonala..... kamarat ma stare Ecko.... ten je snad kazdy tyzden na spovedi u farara co sa ten uz nahresil..... elektronika stale v pr.deli.... najhorsie je ze sa ho ani nevie zbavit... ale to je riziko takychto dokonalych premiovych aut...... to uz i hrdzavu feldu skor predas.....
Avatar - Ja Prvni 123
6. 4. 2015 21:38
Re: cena
no... neslyšel.
Teda slyšel... o kamarádech, co mají starýho Mercedesa - a furt se kazí...
;-)

Ale Passat se mi kazí jako novej. A zůstal jsem v něm sedět já... kvůli převodovce:
A TSI motry se kazí všude kolem mě... takže pokud mám za to, a to mám, že do prémie patří benzín.. tak mám smůlu...

Ale už toho nechme - jak říkám, diskuze asi nemá smysl.

Howgh.
Avatar - wikinko
7. 4. 2015 11:49
Re: cena
topper toto uz snad nemyslis vazne. evidentne si nikdy nesiel ani v passate, ani v Ccku. V novom passate som uz mal tu cest, octavka v elegance sa mu bez problemov vyrovna. od premioviek je passat o galaxiu nizsie. ale tebe je zbytocne toto vysvetlovat.
6. 4. 2015 21:27
Re: cena
Pokud uvažuješ takhle, tak si kup Dacii v plné polní, ono Céčko vnitřním prostorem stejně nikdy nevynikalo, kufr to bude mít větší a těch zbylých 15 tisíc, můžeš vydat na vymazlení, že to teprve bude prémie... [odkaz] >:-[] >:-[]

A to říkám jako fanoušek Dacií i fanoušek Mercedesu...
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2015 21:29
Re: cena
dacii dnes uz fandim viac ako MB..... to bez debaty.....

pekna fotka :yes:
7. 4. 2015 08:22
Re: cena
Tak si kluci nakupte Dacie a šperkujte, fandím vám >:-[]
6. 4. 2015 21:53
Re: cena
Prečo? Ten základný motor ťa nikto nenúti kupovať. Je to alternatíva pre krajiny, kde sa šialene zdaňuje každý gram co2, alebo každý kilowatt výkonu naviac. Pozri si základné motorizácie v tejto triede a nevypisuj vtákoviny. Mimochodom, 0-100 za nejakých plus minus 10 s mi nepripadá ako nedôstojné :-!
7. 4. 2015 06:45
Re: cena
Nebude Toppere, nikdy nebude působit prémiovejšie ;-)
Avatar - woody-alien
7. 4. 2015 08:32
Re: cena
Svět podle Toppera. Narveš do Grand Santa Fé fičůry a asistenty....a voilá prémie !!! Nač vyhazovat těžce vydělaný penízky za X5 ? Zákazníka v tom přesvědčení utvrdíš nálepkami na předváděcím kousku (prémiový produkt nebo tak něco), takže si na smartfounu zkontroluje stav konta a jde si do salónu při kávičce vybrat motor.....A tak pardon, motor je mu vybrán, jiný se nenabízí, převodovka je mu vybrána, jiná se nenabízí - takže bychom se, pane, rovnou vrhli na výběr barvy ?

PS: Nebo že by ta prémie byla přece jen o něčem jiném ? ;-)
7. 4. 2015 08:37
Re: cena
Naprosto každýmu přeju tohle dilema, co s 50k EUR, když je chci vyhodit za auto. Pak všechna klišé odcházejí stejně rychle jako teplo z šálku čaje položenýho na stolku z ledu na Sibiři v lednu. ;-)
Avatar - Emel
6. 4. 2015 22:22
Drama
S bušícím srdcem jsem klikal na článek a čekal - bude tříválec, nebude?

1.6T 95kW není taková trága, zřejmě bude v reálu ten motor silnější než na papíře, s krouťákem na úrovni C180, objem 1.6 je pořád o 60% víc než bude mít větší a těžší Mondeo. Je fakt, že základní motorizace v mainstreamové střední jsou vesměs silnější... ale možnost volby je vždycky dobrá.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - HitmanPB
7. 4. 2015 00:05
SOCKA modely...
... sú v D3 veľmi populárne a predstavujú dosť významný obrat v portóliu D3 skrz všetky segmenty. Pokiaľ niekto silou mocou chce Audi, BMW, Mercedes, toto je najrozumnejšia voľba. Že sa to predáva v základnej výbave ? Žiaden problém, dá sa to bez označenia modelu. Takýto model by som si určite nekúpil, ale chápem ľudí, ktorí si to kúpia. Dať totiž cca 32k za holý Mercedes C vidím zmysluplnejšiu investíciu, ako dať 30 - 35k za Passata, ktorý bude stále iba Passatom...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Magister
7. 4. 2015 07:40
Re: SOCKA modely...
Já bych to nenazval socka modelem. Pořád je to třída C a u nás možná bude i pod 800 000, což je zajímavá nabídka. Mercedes rozhodně není pro socky.... i když tady někdy člověk nabyde dojmu, že mnozí čtenáři a pisatelé na auto.cz jezdí jen v 6 a 8válcích :-) .
Avatar - Dinar
7. 4. 2015 07:58
Re: SOCKA modely...
Při dnešní úrovni mainstreamu je tohle už problém, objektivně nebude mainstream střední třídy za stejné peníze horší auto než základ céčka, navíc bude mít lepší výbavu i motor. Vidím to čistě jako otázku preferencí, někomu jde o to, mít za dané peníze co nejlepší auto, pak je to v této cenové hladině nějaký maistream ve střední motorizaci a výbavě, nebo mít za dané peníze premii a to znamená kompromis v podobě entry motorizace a výbavy.
7. 4. 2015 08:01
Re: SOCKA modely...
ještě pořád zbývá pro pár lidí argument ve formě RWD, tady si asi moc výkonem v zatáčkách nepomůžeš, ale čistší řízení a ochota přitočit by měla zůstat ;-)
Avatar - Dinar
7. 4. 2015 10:37
Re: SOCKA modely...
Jasně, jenže rwd jako bonus vidíš ty nebo já, obecně to bohužel neplatí, proto to ani nezmiňuju. ;-)
Avatar - iudex
8. 4. 2015 09:25
Re: SOCKA modely...
No a ak tento argument tej prémii zoberieš (viď M-B A, CLA, BMW 2 AT), čo zostane v tom prémiovom základe?
Avatar - Dinar
7. 4. 2015 07:35
Dívám se na fotky
a musím smeknout, takovou základní verzi neumí nikdo. Bravo Mercedes. >:D :yes:
Rozbalit vlákno
20
7. 4. 2015 07:43
Re: Dívám se na fotky
Rejpale, je přece nabíledni, že kůže v barvě slonový kosti, nebo porno rudá spolu s AMG paketem budou na každý šestnáctistovce :-)
Avatar - Dinar
7. 4. 2015 07:53
Re: Dívám se na fotky
To je spíš směrem k redakci, článek je o základní verzi, ale tu nikde nevidíš. ;-)
7. 4. 2015 08:00
Re: Dívám se na fotky
Tu ukázal Topper v odkazu na test. Ta nahota základní verze ukazuje, že AMG paket je nutnost ;-)
Avatar - Dinar
7. 4. 2015 13:46
Re: Dívám se na fotky
A to ani ta verze v topperově odkazu není zdaleka základ. Základ vypadá nějak takto [odkaz]
7. 4. 2015 16:03
Re: Dívám se na fotky
Nooo, přihodil bych těch cca 30 tisíc za světla, ale jinak to není taková tragédie. AMG to samozřejmě není, ale mě by neurazilo. Takové Ačko v základu vypadá hůř...
Avatar - Emel
7. 4. 2015 16:09
Re: Dívám se na fotky
Kola, barva... pak se můžeme bavit. Tohle je tragédie.
Avatar - Dinar
7. 4. 2015 18:28
Re: Dívám se na fotky
Tak to máš hodně nízké nároky. Ale ani o to nejde, ber ten odkaz v kontextu diskuse o C 160 jako vstupence do premie. V čem je tohle auto (a to ještě uvnitř není úplný základ) za 800k lepší "premiovější" než mainstrem stejné třídy? Já tam nic takového nevidím, přijde mi to větší bída, vizuelně, než Passat v základu natož za 800k.
8. 4. 2015 00:34
Re: Dívám se na fotky
Posuzuji to v kontextu ceny, jasně že AMG s V8 je lepší a to všechno, ale taky stojí dvojnásobek. A právě u prémie se to projeví i na vzhledu, protože tam máš více možností, jak své auto upravit podle svého vkusu.
Prostě myslím si, že to auto nevypadá zase tak špatně, když nepotřebuješ tuny chromu a přitahovat na sebe pozornost. Blbě na tom vypadají ty poklice, ale to je drobnost, dá se to změnit kdykoliv, takže to ani nepočítám...
K té prémii - to ti fakt musím vypisovat, v čem všem se ta auta technicky liší ? Minimálně dostaneš údržbu v ceně, to ti ten rozdíl dost sníží...
Avatar - Dinar
8. 4. 2015 07:39
Re: Dívám se na fotky
Zadokolka vs. předokolka, někde výše píšu, že pro mně je to velmi podstatný argument, ale pro většinu lidí ne, často spíše naopak, preferují předokolky. Tak nevím, jestli tedy lze obecně argumentovat ve prospěch premie tím, že se technicky liší. Pokud ale máš na mysli mimo pohon i něco jiného, pak nevím co, proč by měl být motor z renaultu tím, co potvrzuje MB céčku pozici premie, to opravdu nevím, převodovka nebude o nic větší zázrak než manuál v např. zmíněném passatu. Takže ano, zbývá servis paket, ale pokud si toho passata s odpovídající motorizací vybavíš, aby stál 800k, pak máš zcela jiné auto, s led světly, metlou, navi, litými koly a prodlouženou zárukou. Jak jsem napsal, chceš-li za 800k lepší auto, kup vybaveněnjší mainstream, chceš-li nutně premii, musíš dělat kompromisy, a to nejen vůči konkrétnímu modelu, ale i vůči tomu mainstreamu. Rozdíly premie mainstream jsou dnes jinde, právě v širší možnosti výbav, individualizace a hlavně motorizacích, v mainstreamové střední už šestiválec nekoupíš. Ale tady "dole" kolem třičtvrtě mega, je to ve smyslu "kolik písničky za dané peníze dostaneš" spíše ve prospěch toho mainstreamu.

P.S. Ten šedý knedlíček na kuřích nožkách v odkazu se ti fakt líbí? Vizuelně mi takový základ přijde až nehodný značky. ;-)
Avatar - iudex
8. 4. 2015 09:35
Re: Dívám se na fotky
Presne tak, holá prémia moc prémiou nie je, okrem diskutabilnej výhody zadného pohonu (ktorá naviac o triedu nižšie u A a CLA nie je) zostáva len image a meno, čo je pomerne málo. Vybavený Passat s lepším motorom vs. holé C160: tu nie je o čom, Passat bude jednoznačne lepšia voľba.
Na druhej strane pozorujem, že u nás je ten image značky tak silný argument, že tých Áčok a CLAčok (častokrát v základnej farbe, s halogénmi a na malých kolesách) je toľko, až sa divím.
Avatar - white label
8. 4. 2015 11:53
Re: Dívám se na fotky
Ona ta prémie je čím dál víc o awd (dokonce už i taková 1er!), takže argumentace rwd vs fwd má čím dál menší smysl.
Avatar - iudex
8. 4. 2015 12:01
Re: Dívám se na fotky
Asi tak. Inak práve u nás BMW robí jednu akciu s jazdami a drvivá väčšina predvádzačiek je len x-drive, dokonca aj M135i, ktorú som si zajednal, majú len v štvorkolke.
Avatar - white label
8. 4. 2015 12:27
Re: Dívám se na fotky
U nás to bohužel není lepší...
Avatar - iudex
8. 4. 2015 09:49
Re: Dívám se na fotky
Ad servis zdarma: nejazdím prémiu, tak neviem, ale čo presne zahŕňa ten servis zdarma? Bežné predpísané výmeny kvapalín, príp. iných materiálov? Aj prácu? Lebo ak rátam len bežné ročné prehliadky (práca plus materiál), tak to je u mňa tak 200 eur v značkovom servise (v neznačkovom menej). Teda finančná hodnota toho servisu (počas 5 rokov) zdarma nech je okolo 1000 eur. Tisíc eur pri aute za minimálne 30000 je nič.
8. 4. 2015 12:49
Re: Dívám se na fotky
Posouváte mě do role, ve které jsem nikdy nebyl. Původně jsem řekl jenom to, že ten MB pro mě vypadá, ještě přijatelně.
Servis je na 6 let/125 Mm [odkaz] Co stojí údržba MB netuším, ale u LR by mi něco takového ušetřilo k 60 tisícům...
Avatar - iudex
8. 4. 2015 13:25
Re: Dívám se na fotky
Nechcem Ťa nikam tlačiť, len rozvíjam debatu a zvažujem pre a proti. Samozrejme 6 rokov je lepšie ako 4 či 5, pre väčšinu majiteľov nového auta to znamená celú dobu vlastníctva auta. A ak sa za tých 6 rokov servisovania menia aj iné veci ako len kvapaliny a filtre, tak to je už pomerne zaujímavé, napr. taká výmena rozvodov, brzdových doštičiek či tlmičov nie je lacná a ak by to bolo zahrnuté v bezplatnom servise, je to fajn. Ak ale uvedené veci do servisu nespadajú a skutočne pôjde len o olej a pod., to až taký silný argument v prospech prémie nie je.
EDIT: ako tak čítam ten ich servisný paket, skôr pôjde o tú prvú alternatívu, teda kvapaliny a filtre.
8. 4. 2015 19:16
Re: Dívám se na fotky
Jasně, já jen aby bylo jasno, že jen zmiňuji to, čeho jsem si všiml. Osobně bych dal na pocit z auta, pokud by byl u základního MB-C lepší, než u navoněného Passatu, tak je jasné, které by putovalo do garáže...

Kapaliny a filtry - rozvody a podobné věci v tom nejsou a do těch 125 tisíc km by se asi stejně nevešly. Jak říkám, u LR by to znamenalo úsporu i tak výraznou a co si za "olej & filtry" účtují u MB snad lepší nevědět... >:-[]
Ale přiznám se, že po zkušenostech se značkovými servisy bych jim snad nic jiného ani do opravy dávat nechtěl. Nechci se zabít... :no:
Avatar - CHerokee
7. 4. 2015 14:03
Re: Dívám se na fotky
Mi se více líbí Exclusive...klasický Mercedes.
Avatar - iudex
7. 4. 2015 11:45
Re: Dívám se na fotky
Presne tak, toto: [odkaz] je parádny základ. Kde taký kúpim? >:D >:-[]
Avatar - white label
7. 4. 2015 13:02
Re: Dívám se na fotky
Všude, za peníze v Praze dům... ;-)
7. 4. 2015 10:53
Nechapem - vyssie CO aj spotreba ako 180
Tak uz je na webe MB aj v konfiguratore 160ka.
Najzaujimavejsie na tom je, ze ma vyssie emisie aj spotrebu ako 180ka...
C 160 sedan 95 kW
4 Valce 120-131 g/km
5,2-5,7 l/100 km 6-stupňová manuálna prevodovka 31 620,00 eur
C 180 sedan 115 kW
4 Valce 116-126 g/km
5,0-5,5 l/100 km 6-stupňová manuálna prevodovka 33 660,00 eur

Btw na Slovensku je ta 160ka o 63,75 EUR lacnejsia nez v Nemecku :-)
Rozbalit vlákno
2
7. 4. 2015 11:40
Re: Nechapem - vyssie CO aj spotreba ako 180
Jo, souhlas. Pokud to tak opravdu je, nemá 160 opravdu smysl, protože ani tabulková spotřeba a tudíž "emisné" není nižší. Uvidíme ještě, v čem budou další rozdíly mezi 160 a 180, někde těch 2.000 EUR Mercedes najít musel.
Možná byl ale hlavní záměr nabídnou srovnatelný základní model k BMW 316i (100KW za 29.650€), ještě by možná stálo za to rozpitvat základní výbavu, ale to se mi opravdu nechce. Dost možná bychom se ale dostali na shodnou částku.
Avatar - iudex
7. 4. 2015 15:33
Re: Nechapem - vyssie CO aj spotreba ako 180
Jasne že zacielenie je proti 316i: obdobný motor (1,6 R4 T) s obdobným výkonom (rozdiel 5 KW je zanedbateľný).
Čo sa týka rozdielov, ono aj pri rovnakej výbave sa dá ušetriť: menší výkon, menší krútiak = menšie prepĺňacie tlaky, menej robustné komponenty, menej materiálu, ergo množstvo drobných úspor. Samozrejme rozdiel v cene netvoria len materiály, to je hlavne marketingová záležitosť (rovnako ako C250 nie je materiálovo drahšia o tú sumu, o ktorú stojí viac oproti 180).
7. 4. 2015 14:17
správny krok
95 kw je v poho na C. Mnohí majitelia si kupujú C kvôli iným veciam ako výkon motora, okrem toho 95 kw by fakt na normálnu jazdu malo stačiť. Buď skúšajú loviť nižšie alebo naháňajú emisie, dane, poplatky, poistenie, to je jedno. Keď dá naložené 1l mpi ještěd, tento ještěd preletí ako lietadlo.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
7. 4. 2015 14:53
Re: správny krok
Ovšem základní Superb má 110kW...
7. 4. 2015 15:12
Re: správny krok
áno, ale sup sa šplhá hore, musí dělat ramena, MB C má pozíciu jasnú a nasáva nižšie. Trendy sa menia a reaguje aj prémia. Keď 1,2 už bude pomaly aj v kamiónoch, je štvorvalcových 95 kw v poho ako C entry level.
Avatar - Emel
7. 4. 2015 16:07
Re: správny krok
Ale jo, rozšiřování nabídky beru, nic proti tomu... jen poznamenávám, že na prémiový sedan s cenovkou 800+ jsou logicky jiné nároky než na béčkový kombík.
7. 4. 2015 15:16
Re: správny krok
Ale je to 1.4 a superb je alespon o pul tridy vyse.
Avatar - iudex
7. 4. 2015 15:24
Re: správny krok
Tak ale Superb stojí o triedu vyššie (aspoň podľa kategorizácie SDA) >:-[]
[odkaz]
Avatar - white label
7. 4. 2015 15:26
Re: správny krok
Prostorově určitě... ;-)
Avatar - iudex
7. 4. 2015 15:35
Re: správny krok
Keby aplikovala SDA dôsledne kritérium priestoru, tak vo vyššej strednej je aj Mondeo, M6 či Passat (alebo naopak ak uvedené sú stredná trieda, tak 3er či A4 musia byť nižšia stredná). ;-)
7. 4. 2015 16:02
Re: správny krok
do zaraďovania škodoviek by som sa nepúšťal, to je na román
Avatar - wikinko
7. 4. 2015 16:11
Re: správny krok
pil si niečo alebo prečo miešaš Superb s Céčkom?
Avatar - Emel
7. 4. 2015 16:18
Re: správny krok
Je to reakce na Nonsens, který míchá Céčko s Fabií ;-)