Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v prvním čtvrtletí 2015: Škoda Octavia je nejprodávanější

262 komentářů

holden_holden
kdo by sel do mototechny a vyhodil svoje vydelany penize za oktavku? kolem me to vsichni pouze fasujou v praci a auto pro rodinu si teda kupujou uplne jiny
Vjace
Ano, znám.
Gangrel
Já znám spoustu těch, co si ji kupovali po bazáčích... a tím se samozřejmě katapultovali v sociálním žebříčku o několik příček výš >😒]

Mezi honoraci... >😁
Avatar - JDM
JDM
>😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁
To je elita národa je stříbrná ochcávka v metle, na hlínách, se šíbrem a fialkama.
To jeko pane je top, vo tom žádná, lepší deal ste neumohl udělat, navíc vonavka z rajchu pane, čerstve dovežené po německé důchodci Horstovi, pouhých 80 tis km za 10 let, lepší nemůžete koupit.
A dozadu dáte celou zahrádku madam >😁 >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty se svou prémií po německé doktorce v důchodu pomlč >😒] >😒]

Ale jinak se nedá než souhlasit >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Jednak to nemam po německé doktorce a jednak to mam doložené, vlastníkem v origo TP je Dentistická firma, jejíž jednatelkou a spolumajitelkou je ta jistá paní doktorka. A že by Cadillacem jezdila zdravotní sestra nebo uklízečka té firmy je vlemi nepravděpodobné.

Takže tak, je rozdíl mezi realitou a fikcí.

Auta s nízkým nájezdem sou, ale je jich málo. A nebývaj to nejlevnější nabídky bez historie po bouračce, který inzeruje AAA nebo bazar typu Auta z dovozu - Venca Vopršálek, Dolní Lhota.
Je asi každému jasné, že paní doktorka co má velkou ordinaci nenajezdí ročně 60 000 km, protože by to asi jaksi nestíhala 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No hele i v Áčkách se může objevit nestočená a nebouraná voňafka s těžko uvěřitelným nájezdem.... nejsem sice takový e😜erimentátor a auto jsem tam nekioupil, ale my tam prodali 8miletou Jettu s 40tisíc km, kterou jsme meli od nova... Kdo ji koupil, tak možná doteď přemýšlí, jak se jim to podařilo stočit tak precizně >😒] >😒]

Nechci ti brát iluze, ale možné to je co píšeš, stejně jako v tom případě naší Jetty, já tedy radši koupím mladší auto s vyšším nájezdem, který odpovídá zaměření vozu a se servisní historií, než podivně málo jeté auto 😄

Dám příkla😜 Koupil jsem 2.5 leté Mondeo se 140 tisíci, sloužilo obchoďákovi v Belgii, jako nové, nájezd odpovídal zaměření vozu.
Kamarád koupil stejně staré Mondeo za skoro stejné peníze (+10 tisíc myslím), ale mělo jen 70 tisíc najeto. Po chvíli mu začala svítit kontrolka motoru a když jsme auto obcházeli, tak díly karoserie neměly stejnou barvu. Naštěstí moc nenajede, ale očividně bylo stočené a taky "po důchodci z D" >😁 Takže... je to o zkušeném oku ( to moje nemyslim ja měl štěstí 😁) a o tom, na co narazíš 😄 I ta Oktávka se dá koupit po někom známém dobře a stejně se rozpadne.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No po projití AAA auto a Auto ESA také nabývám toho dojmu >😁
Avatar - JDM
JDM
jo skoro to vypadá že v německu jezdí autama jen důchodci >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, je to obehraná písnička no, spíš je s podivem, že tomu někteří věří, zvlášt bez doložitelných důkazů
MariAchi
Trefa >😁 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Rozpadnout se může cokoliv, právě proto je docela rozdíl, od koho se kupuje.

Já k tomu mam i info, na jakých svolávačkách od výrobce auto bylo atd.

Tak pokud někdo nepozná že auto bylo lakovaný a každej kus je jinej odstín, každý světlo jiný - tak je to těžký. Změřit tlouštku laku je docela základ.
No stáčí se už i v německu, proto se auta z nemecka už moc nevyplácí.
Avatar - praděda7
praděda7
Ojetiny nekupuji, protože si je nemůžu dovolit. Vždy kupuji nová auta. Ale mám známého, co se prodejem ojetin živí. Ten používá při koupi ojetin jednoduché pravidlo. Buď to auto na dané km vypadá anebo je to "stočenina". Myslím, že když se člověk nějaký roky v této branži pohybuje, tak má obvykle dobrou "mušku". :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Tak samozřejmě ty km na interiéru nebo laku poznat bývaj, to samé světla.

otukaná kapota od kamínků, zažloutlé lampy a odřená kůže na sedačkách či volantu asi těžko může být maskována na auto s 50 tis km.....

Spíše dálniční hltač kilometrů s 200-300 tis km.

Pokud to vypadá vše zánovně vč. světel, tak tomu pak jde věřit.
XTad
Je otazka, jestli vubec sla na plac, nebo si ji vzal nekdo ze zamestnancu, eventuelne jeho znamych.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, byla v nabídce 😄 Sledoval jsem na netu. Asi 2 týdny, pak zmizela.
XTad
Tak to je pozitivni. Ale stejne bych se nedivil, kdyby ji koupil nekdo s "vazbami" na bazar.
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 >😁 >😁 komora! 😉 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Jo? Kde?
Já na tu doktorku mam papír, místo blábolu bazaristy a hlavně to nemam kupovaný v bazaru. Komora se nekoná, Smůůůůůůůlaaa >😁 >😁 >😁 >😁

A abys byl ještě víc naštvanej, tak to má nový rozvody v 50 tis km - svolávačka GM - výměna zdarma. Takže když sem tu káru kupoval, měla najeto 40 tis na nový rozvody. >😁 navíc sem mnou byl kluk, co rozumí cadillacům asi nejvíc v celé čr 😉
webpaja
S tebou tam byl sám velkej Tonda? 😄 >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Tak ten tomu rozumí nějméně v čr a hlavně už to český dealerství Cadillac a Corvette prodal. Už se to tak jen jmenuje, ale charouz už to nevlastní co mam informace.
webpaja
Špatný informace 😉 Prodal část podílu.
Avatar - Dinar
Dinar
Jistěže komora, jde o to tvé proslulé pokrytectví, směješ se, "...to je elita národa stříbrná ochcávka v metle, na hlínách, se šíbrem a fialkama", sám jsi to samé, jen verze "světák", olítaná premie s osmiválcem, na ní pneu Vraník, hliníkové koberečky a jízda na spotřebu, páč není na banány. Těžko říct, co je směšnější. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Zase ti to nejde čéče, měl bys zajít k očnímu protože vosmiválec nemam, pokud místo Pirelli čteš vraník, je už to s tebou špatný a banánů je dost >😁 >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Zbytečně sebou škubeš, vraníku. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
>😒] >😒] >😒] >😒]
Avatar - JDM
JDM
>😁 >😁 :yes: jo , jedině oktávku , a z áček , a z německa , jedině škodovku . >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
musim priznat ze ako rodinne auto u nas octavia tiez akosi nie je vidiet ... pod barakmi su to u nas same i30tky golfy ceedy yarisy pola SX4ky fabie rapidy ... sem tam sportage .... ASX.... ale octaviu nenajdes.... z octavie sa uz stala relativne velka pre mnohe rodiny az moc velka a aj cenou nedostupna skodovka.... mam pocit ze mnohe rodiny radsej idu uz do rapidu ktory je velkostne asi na urovni prvej octavie... co im na bezne pouzitie staci.... ale hlavne cenovo je rapid dostupnejsi ... octavie vidim skor firemne polepene biele strieborne.... dokonca mam pocit ze tentokat pri tejto generacii uz vidim viac behat liftbacky ako kombiky.... proste ako limuziny vo firmach ... ale tazko povedat ako je to v CZ..... u nas na slovensku je predsa len nizsia kupna sila....
jossalito
Možná se ti rozední, až si dokážeš kladně odpovědět na otázku, proč si koupit do rodiny stejný auto, jako to vyfasovaný v práci... >😁 :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aby si ukázal, že na to máš! >😒] >😒]
jossalito
Tak to si v tom případě sám zajisté odpovíš na otázku, kolik lidí to takto ukazuje. >😒]
holden_holden
tobe se vosle ale nerozedni nikdy. nikde nepisu o tom ze ten ubozak co vyfasoval oktavku si pujde koupit jeste jednu. to by byl totiz uplnej magor nadruhou.
jossalito
On totiž počká, až se bude vyřazovat a pak si ji prostě nechá doma jako druhé auto do rodiny. 😉

Hledáš problémy tam, kde nejsou. >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je pravda.. někdy jsou ty ceny odkupu opravdu směšné 😄 Ale ne všude to jde.... u nás třeba přesluhuje 1. Octa už 11 let a i když by jí vzal domu kde kdo, tak pořád musí jezdit >😁
jossalito
Ono pořád platí, že dobré auta se jen tak neprodávají.

Pokud je firma bohatá, neřeší to, po doplacení jde auto automaticky z firmy pryč a kupuje se nové. Tam, kde peněz tolik není, auta různě cyklí a z firmy odcházejí notně vyžitá.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No dobré.... tam bylo více servisu, než na proslulých Renaultech té doby, ale jako jezdí 😄

Určitě je to o penězích a také o managerském rozhodnutí... když si třeba Ředitelé musí kupovat ob 3 roky nový Superb že 😁😁

Osobně tedy také neznám nikoho, kdo by si do soukromých rukou koupil Octavii, ale Rapidy už ano, stejně jako Fabie. Neznám ani nikoho, kdo by si koupil nové auto velikosti střední třídy (vyjma bratrance, který to ma na firmu). U MPV, SUV či crossoverů to už vidím jinak 😄
jossalito
Jak už jsem psal, proč si soukromně kupovat stejné auto, kterým daný jedinec jezdí v práci a beztak ho má i k soukromým účelům?

Tohle je už třída vozů, kde se citelně navyšuje poměr firemní-soukromé. Není za tím nic jiného, než kupní síla obyvatel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, pokud budem vycházet z toho, že ten, kdo nemá alespoň oktávku jako služebák, tak by stejně na novou neměl, potom to dá se říct platí.
jossalito
Ono to samozřejmě neplatí doslova. Aby nás tu někdo nechytal za péro, ale většinově to pravda je. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslím, že jsem to snad napsal dost opatrně 😁😁 Tak snad to bude bez negativní odezvy >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
Hm, no neviem ako je to u vás, ale u nás sa za posledné roky rozmohol trend, že dosť často ľudia kupujú pre svoje užívanie rovnaké auto ako majú v práci. A potom sa dejú u tých firemných divy. >😁 Teda servisuje sa súkromné za štátne, obecné či firemné. Aj keď u tých posledne menovaných to také časté nie je, predsa len vo firmách si dávajú na takéto veci väčší pozor.
jarafara
"Vyhodil jsem svoje vydělaný peníze" a není čeho litovat 😄
jarafara
Jinak v mém okolí si lidi dost kupují škodovky a jsou spokojení...
milic
2 x O1 a 1 x O2 jsem měl doma - vše kupováno nové a soukromě (tzn. ne jako služebák).
holden_holden
hm tak to jste tu dva a to fakt neni moc. ja jsemm si taky OI koupil ale na rozdil od tebe mi tato zkusenost stacila
MadMack2
Třeba já 😄 A dokonce jsem se moje.auto dal i recenzi 😄
jarafara
Jako že tady na auto.cz jsou jen dva lidi co vlastní škodovku >😁 >😁 tak určitě >😁 Stačí když se podávám z okna, fabia, O III RS, spaceback..... teorie že si lidi nekupují škodovky je naprosto mimo... Moje první auto byla O I a úplně v pohodě 😉
jarafara
@MadMack2 - bílá jí sluší :yes: :yes:
Daducha
Jako fajn ze se Skodovce dari u nas i v zahranici ale uz by to chtelo prijit s necim novym a opustit Kabaň styl.
webpaja
Proč, když prodeje rostou? Naživo se zdá být třeba Superb zdaleka nejpovedenější škodovkou pod Kabaněm.
Střelec
Za to dlouho reklamovane male kombi Fabia teda nic moc. Je to az prilis hranete a pripada mi to jako predchudce Fabie II. Takovy ten Favorit, z ktereho se po zakulaceni stane Felicie(FII).
Kombi je docela tezkopadne na zadek. Avizovane "nejhezci male kombi" se dle meho tedy moc nepovedlo.
webpaja
Ano, s Fabií combi souhlasím bez pardonu. Potřebuje opravdu velký kola, aby alespoň trochu fungovala, ale takhle to umí jakýkoliv jiný auto. Základní tvary se u prodloužený Fabie podle mě nepovedly tak, jak se nám mnozí snažili naznačit.
Avatar - praděda7
praděda7
Souhlas. Fabie je stále moc vysoká a úzká. FII byla samozřejmě extrém! :-! Za to Polo je fešanda. Koncernová politika?
webpaja
Ta jim ale nevyjde se Superbem...byl jsem opravdu překvapenej!
Avatar - praděda7
praděda7
Já taky... >😁 >😁 >😁
Avatar - praděda7
praděda7
Až Superb předběhne v prodejích Passáta, tak má Kabáň po ftákách... >😒]
Avatar - Emel
Emel
To se nestane. Ale bednu by dát mohl... loni mu tak nějak spadla do klína sama, letos náběh výroby, 2016... no, uvidíme.
Avatar - Emel
Emel
Fabia je o 5cm širší než Polo... stejně široká jako Clio... o 14mm vyšší než Polo a 21mm oproti Cliu...
[odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
To záleží v jaké barvě a na jakých kolech. V té modré metalíze, v které vyjela už 5dv Fabia III a na alu kolech je Fabie kombi moc hezká, když jsem ji viděl poprvé naživo, řekl jsem si, jo, tak tohle se bude prodávat. Včera jsem viděl bílou obyčejnou tzv "social eidici" na plechu bez lyžin na střeše.... no už to taková paráda nebyla, a zadek působil zvláštně.

Popravdě, zezačátku jsem si nebyl jistý, zdali se nejedná o Spaceback od Rapidu.
Avatar - Emel
Emel
Bílá je podle mě docela fajn, k tvarům Fabie se hodí. Horší je stříbrná, divná je i ta hnědá co se hodí na SUV, základní Pacific je děs. Z toho co jsem viděl - modrá race, zelená rallye, bílá.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne ta bílá dost imponovala na promofotkách, ale po včerejším shledání už jsem tak nadšený nebyl, ale hatch s černými alu koly v bílé nevypadá marně 😄
Avatar - Emel
Emel
Bílá stává u nás, na nějakých celkem obyč litých kolech... pokud je umytá, tak je to podle mě pořád to lepší co Fabia v kombíku umí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Má lyžiny? To je právě to, že bez nich vypadá tak nějak chudě >😁 Takže možná i té obyč verzi s lyžinama "sežeru" i tu bílou 😄
Avatar - Emel
Emel
Má... něco takového, tyhle obyč kola, bez panoramy, s mlhofkama: [odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle vypadá daleko lépe než ta "chudinka" co jsem včera viděl, přitom myslim, že finančně už to nebude takový rozdíl odlišit. Možná firemní holátko, kdoví 😄
Avatar - Emel
Emel
Jak normálně vychází nejlíp nějaký střed nabídky, tak u Fabie mi jako nejlepší vychází Style. Za příplatek 23t dostaneš litá kola, projektorová světla (ta dělají na vzhledu hodně), kožený paket, loketní opěrku, maxidot, climatronic, zadní senzory... atd., prostě je toho docela dost a všechno docela důležité věci.
XTad
Podle me je kratka daleko tezkopadnejsi a jakoby "pada na hubu". Dalsi problem je, ze zepredu je to proste trochu hranatejsi polo s jinou maskou.
XTad
Mozna tobe. Mne se ten rozplacly predek plny pitomych trojuhelnicku s kapotou jak z velorexu vubec nelibi.
jossalito
Kabaňův design funguje. Je svůj, jasně identifikovatelný a zákazníkům se líbí. 😉

PS: Jsem rád, že je Manske pryč.
Daducha
V poho, me se nejvic libil styl T. Ingenlatha - O2 pred faceliftem
Arese
Proboha proč by ve Škodovce opouštěli Kabaňův styl, když se většině lidí velice líbí a prodeje tudíž rostou?! >😁 >😁 >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Měl jsem k dispozici více tiskových zpráv. Nicméně třeba v té u Hyundai žádná citace nebyla, tak jsem zkrátka využil tuto, co se použít dala 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
_Karel_
To je asi fakt.
P.S. Hele, zvládls to docela slušně, a dokonce s vykáním! Zírám! 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MariAchi
Tak ono kdyz se clovek smeje, nebo nevericne krouti hlavou, tak nejde poznat, jestli vyka, nebo tyka...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - praděda7
praděda7
Mariachi. Taky nejde poznat jestli se člověk směje na tebe nebo tobě... 😉
MariAchi
Nevim, jestli jsi v obraze, tak te usetrim.
Pokud chces vedet, o cem Gilgit pise, tak si tu precti Foktovy clanky - splichtene, vylhane, nepresne, neaktualni a u nekterych bych rekl ze i zamerne lzive.
LW
Takovéto zbytečné citáty používají i jiná periodika. Holt je to pozůstatek z dob minulých, kdy se musel citovat každý uvědomělý tajemník výboru.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Musim pochvalit ..... ze konecne nam uz aspon pri najpredavanejsich segmentoch ( male vozy..... n.st.tr .... st.tr ...... a SUV ) chlapci hodili 10tku napredavanejsich aut a nie len prvu 5tku...... clovek takto ziska lepsi prehlad o poradi a situacii na trhu ked vidi viac modelov ako len prvu 5tku.... samozrejme v takej luxusnej triede je 5ka uplne dostacujuca ....... takze spokojnost.... tak nejako to uz ma vyzerat....

som prekvapeny ako cely trh v CZ rastie aj ked do jeho hlbky ( ree😜orty ) nevidim .... osobne ma snad najviac prekavapilo zdvojnasobenie predaja modelu ASX.... ktoemu sa dari aj u nas a dost prekcapujuco prudko stupa aj v EU ..... pritom sa nejedna uz o ziadnu novinku na trhu.... ale uznavam ze je to moc pekne auto a urcite mu pomohol facelift.. prichod 2,2ky s automatom a aj znizenie cien.... tak ci tak .... prekvapil ma nastup ASX a jeho posledny nadych pred pridhodom jeho nastupcu.... mitsubishi este nemusi byt v eu na odstrel ak sa posnazi... skoda len maleho spacestaru ze ho u nas nemame... minuly rok v eu uz predalo 22 000 aut a to sa pritom nepredavalo vsade.... len vo vybranych statoch... inak od januara by mal byt v eu v predaji aj sedan od spacestaru nazyvany attrage.... tak neviem.... ale hadam uz je v predaji kdesi v juznej europe alebo v nemecku....

dalsim velkym prekvapenim co sa tyka cz trhu je podla mna nissan.... ak zvazime fakt ze pulsar micra a ani note nie su ziadne trhaky v cz .... tak su predaje tejto znacky moc pekne... zrejme kaskaj s xtrailom to potiahli ... ale vysledky mohli byt este lepsie keby micra dokazala naviazat na niekdajsie usepchy.... kedze minula generacia mi prisla uspesnejsia v CZ a podla mna bola aj krajsia.....

jedno z mala negativnych prekvapeni je akosi uz tradicna PSA ... ustup z ich pozicii z CZ aj slovenskeho trhu je mi trosku zahadou..... pritom mame novy cactus.. novu 308micku.. facelift C4ky... relativne nova 2008micka... a par dalsich kuskov.... v com je problem u nas netusim... ale tie poklesy uz zacinaju byt citelne... podla mna hlavne C4-ke chyba kombik..... a uprimne... aj 2008micka priamo nenahradzuje maly kombik od 208micky lebo ten by bol cenou urcite nizsie posadeny ako 2008micka .... stare 207kombiky aj 206 kombiky pritom vidim behat este v slusnych poctoch.....

ale prekvapenim je aj odpich vw a skody... koncern pritlacil na pilu a zda sa ze hyundai uz moze 2 pozicii tento rok len zamavat....... bude jasna trojka trhu co ale nie je ziadna tragedia ... jeho pocty stejne nadalej rastu.... akurat vw rastie rychlejsie...

ako celok trh ponuka.... velmi silne cisla... az mam pocit ze pozeram na rakusko .... vazne moc pekne cisla.... vzhladom k poctom na slovensku je CZ trh uz uplne ina liga

:yes:
Velkoodběratel_kukuřice
Facelift C4 většina lidí ani nepostřehne, do 308 dávají 3válcové motory, což plno lidí odrazuje. Ceny, které PSA uvádí jsou podmíněné výkupem starého auta, jejich úvěrem, atd., takže výsledná cena je jiná a Cactus je třeba zajímavý počin, plno lidem se líbí, ale nakonec jdou do něčeho jiného, to platí i v případě 2008. Jak píšeš o té ASX, tak diesel 2.2 podle mne tvoří malou část prodejů. ASX je oblíbené kvůli nízké ceně, benzínovému motoru a plno skladovkám.Kde jinde dostaneš za 400 táců v dobré výbavě schopné auto s obstojným motorem. Mokka, Yeti nebo S-Cross připadá v úvahu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ano suhlasim... ASX v zaklade s benzinovou 1,6 atmosferou je za velmi prijemne ceny..... :yes: a je to aj moc pekne jednoduche auto s dlzkou fabie kombi ale s razvorom octavie ....

C4ka ma na druhej strane uz aj svoj vek... uprimne.... chcelo by to uz novy model.... a podla mna su ceny PSA dost drahe aspon co tvrdi ofiko cennik.... nic v zlom ale ani mna uz dnes PSA neoslovuje a to som im kedysi fandil
Avatar - Ozzman
Ozzman
Superb je jasnej třídní lídr v prodeji, však která bohatší státní instituce či úřad ho nejezdí, že? Ale kdybych měl zbytek prodejů konfrontovat s pozorováním okolí, tak bych řekl, že Passat a Mondeo jsou vyrovnáni. Vím, že to neni směrodatné, ale nové Mondeo vídám kolem sebe už docela často, minimálně stejně tak, jako tu B8 a navíc v drtivé většině v nejvyšších výbavách, což se o B8 říct nedá 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
zaujimava situacia je u nas... u nas tusim po minule roky passat bol uspesnejsi ako superb.... uvidime tento rok.... ked prisiel novy superb ci sa to obrati.... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
A jaké vozy "sedlá" váš stát? U nás nikde skoro nevidíš mimo Škodovky nic. Občas tu a tam VW, nebo sem zažil i Hyundai (Třeba ix35tku, či kamarád u policie dostali i40tku).
webpaja
Pokud beru policii, pak je situace v SK rozmanitější. Cedníky, Leony, Golfy, Octy, Superby, A4... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si pamatuji kdysi na E46 v policejní bílozelené, skoro, jako v Kobře 11! >😁 No řikal sem si, že když v té době naši strážnící stíhali vozy ve Felicii kombi, tak je to trochu ostuda >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
leony vidim skor starsie ... este tie vajicka.... ale ceedy a golfy vsetko v kombikoch a dizloch maju nove.... aj SX4 som videl u nas u dopravej policie....a O2....

a zda ze sa uz mame aj hyundaie [odkaz] nizsie je fotogaleria
webpaja
Hlavně se mi líbí, že těch ve válečných barvách u vás ptkám všude. Působí preventivně...tady se jednotlivé okresy předbíhají v nákupech civilních aut na represi. Nedávno zmiňovaná Octa nasazená na Pardubicku pak zřejmě i díky tomu přišla k dost velký úhoně. Prostě to funguje naprosto obráceně, než si hoši ve službě myslí.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nieco na tom bude.... kedysi si policajne auto nestretol jak bol tyzden dlhy.... dnes na 5km ceste do prace snad kazdy den aspon dvakrat zbadam nejaky golf alebo ceed... ale kto jazdi normalne ten sa nema coho bat ..... aj u nas mas vozy policajne vozy v civile ... superby alebo fabie .. takze ked vidim za sebou cisto bielu nenapadnu fabiu tak na 80tke rozhodne pribrzdim na 80 😉 istota je gulomet
Avatar - Ozzman
Ozzman
K čemu má policie Esúvéčka? Já to pochopim v horských oblastech na služebnu místo Oktávky, nebo dejme tomu u nás maj měšťáci Yetinu, aby se dostali do rozsáhlých chatových oblastí v okolí ( ja tam teda vždy projel i s předokolkou, ale to je jedno 😁), ale po městě to moc nechápu, co tam maj za motorizace?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vzhladom na kvalitu nasich ciest a mnozstvo zradnych usekov v ramci celeho slovenska.... ratam aj horske oblasti priesmyky a menej kvalitne cesty su SUV uplne pochopitelne..... naozaj.... samozrejme v bratislave po meste postaci aj golfik ale ked nasnezi alebo naprsi a povedzme priesmyk soroška na vychode je uz nebezpecny tu je uz lepsie SUVecko... vcera u nas v ke dokonca miestami akoby snezilo... fukal silny vietor a bolo 5 stupnov...... a to je uz april .... pocasie je uz nevyspytatelne dnes... SUV vidim ako dobru volbu samozrejme mimo mesto .. v meste ho netreba
Avatar - Ozzman
Ozzman
U nás taky sněžilo a to jsme v nížině >😁

Já pořád zapomínám, že máte to vysokohorské pásmo přes půl republiky >😒] >😒]

No a co tam maj za motorizace, jsou to vůbec 4x4? >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
SUV su oblubene ...... poprad je napriklad v nadmorskej vyske takmer 700m ... vcera sa v tatrach opat lyzovali.... tie SUV mi pridu vazne stale moc zaujimavejsie a to som im kedysi tiez nevedel prist na chut....... je stale dost usekov u nas kde je aj v aprili v maji a dokonca aj v lete mas proste nebezpecenstvo... a kde SUV davaju zmysel... samozrejme v madarsku kde je sama rovina tam uz nebudu az tak potrebne....

co sa tyka 4x4 ... neviem ake verzie maju.... je mozne ze niektore motorizacie budu 4x4 a niektore aj napriek tomu ze je to SUV budu dvojkolky.... aj to je mozne... pretoze niektore SUV skutocne asi behaju viac po meste ako kdesi po kopcoch......
Avatar - Ozzman
Ozzman
No já SUV na chuť přišel jen částečně i když ho doma máme... v pátek jsem s ním absolvoval 600km a upřímě bych radši cestoval v klasickém voze. Na tu dálnici ten posaz výše moc nemusím (a to jezdím i Tranzitem, tam mi to tak neva). Výhodu tam vidím v tom, že projede polňačku elegantněji díky vyšší výšce, nebo se nemusíš bát najet na obrubník ve městě, třeba při parkování. Dobrý je i přehled, třeba v zácpě ve městě. Na dlouhou cestu mne to ale nebere... 😄

Myslím, že do města policie nepotřebuje drahé SUV, ale stačí ji ten Golf/i30/Ceed, který je levnější... 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ano SUV ma aj v meste iste vyhody.... teraz na to prichadzame... napriklad co mame sportback tak ten ma vzadu priecne ulozeny vyfuk a niekedy musis davat dost pozor pri cuvani aby si ho nesuchol o obrubnik a zrovna u nas na parkovisku mame dost brutalne obrubniky.... lenze to si clovek uvedomi paradoxne az ked je auto doma... 😉 ... dnes za rovnaku cenu by sme uz mali ASX .... sice v dvojkolke ale s vyssim podvozkom a zhodli sme sa ze hned by sme to vymenili 😉 ..... ale na druhej strane je fakt ze vyssi podvozok znamena aj .... vacsi odpor vzduchu a tak dalej... vyssia spotreba aj tu to ma iste nevyhody.... akurat mi prenasame aj biky ... aj jazdime do prirody .... takze mozno to SUV uz by som dnes uprednostnil.... aj ked spociatku pred par rokmi som tvrdil opak... a povazoval ich za zbytocne .....

v meste samozrejme musia stacit bezne kombiky.. ono su to vsekto dizle... malo zeru ... jazdia denno denne takze dava to zmysel ... akurat nviem ci prave po meste to nie je trosku tyranie takehoto typu motora.... ale tie auta su stejne v sluzbe len na par rokov a potom sa vymenia... a kedysi si mal aj megany u nas policajne.... teraz si spominam... este tie prve megany z cias prveho scenicu ktory vyhral auto roku....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak pokud vím, tak PČR používá výhradně auta na benzín, od Oktávek po Transportery, možná se pár vyjímek najde, ale ty Oktávky jsou buď 1.6 MPI, nebo 1.8TSI, nevím, jak ty nové, ale dvojkové mají tyto motorizace.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no tie nase nove policajne ceedy a golfy su vsetko turbodizle..... ale co pouzivaju SUVecka za motorizacie neviem.... moc ich zase tie SUV nestretavam v meste..... a niekedy mozno schvalne mozno nie nemaju stitok na kufri .... ktory by prezradil ich motorizaciu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Až tě chytnou, tak se jich zeptej ne? >😁 Ja to tak taky dělám, hlavně když jsem v náladě (samozřejmě neřídim 😁)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
jo jak minule co som ti tu uz pisal ...... pri luniku IX co som nedal jednemu nasmu spoluobcanovi prednost na prechode... a jak na tu potvoru za mnou bielozeleny leon ..... nastastie sa to vysvetlilo bez pokuty 😉 ale tak este sa pytat v takejto prekernej situacii na motorizaciu pana policajta to by uz bolo moc drsne a odvazne 😉 .. .na to musim vystihnut inu prilezitost >😁

ty budes iny srandista 😉 >😁 , v dobrom :yes:
Avatar - dal
dal
Diesel není moc obvyklý, u nás policie prakticky vše v benzínu.
jossalito
Co vím, tak na to byly alespoň dříve přímo předpisy. Policejní auto muselo být benzínové.
Jak je to teď, nevím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, musejí mít benzínové, ale myslím, že nějaké ty dodávky snad jsou i v naftě, ale né všechny.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kia skoda vw...... prezitent ma S-ko...
Avatar - Ozzman
Ozzman
U nás má většina státních institucí jen Škodovky. Od "pracovních" aut na popojíždění zásobovačů a údržbářů (Fabie), přes služební auta na pracovní cesty průměrného zaměstnance (Oktávky od 1. do 3. generace, u nás jsou jen 1. a 2. zatim 😁) až po "limuzíny" vedení a různých politicky činných úředníků (Superb). Dokonce i náš maloměstský úřad jezdí na Superbu II.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no skoda je vasa domaca znacka... tak asi preto ten monopol.... u nas je to pestrejsie.... to je pravda.... donedavna si mohol stretnut aj starsie policajne Xtraily este tie hranate... alebo BMW 3..... u na s v KE mas sportage napriklad v zachranke [odkaz]

naopak u nas skody miznu... policajne O3 u nas uz nevidim.... O2 nahradzaju uz kombiky od kie a vw
Avatar - Ozzman
Ozzman
Před nedávnem jsem mluvil s kolegyní z Lotyšska, která řikala, že zaměstnacům (dělá defakto stejnou náplň práce, jako já, takže ekvivalent k Oktávce) na služebky slouží více než 15tiletá E38 >😒] >😒] >😒] A vedení si kupuje nové vozy i o třídu níže >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
iny kraj iny mrav.... ale takym bawom by som sa nebranil jazdit 😉
webpaja
Nový Mondeo moc nevídám, novej Passat víc... Situace se obrátí, až si tento týden převezmeme svůj kousek 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
No já právě těch Mondeích vídám dost, včera už i na našem maloměstě jsem uznale pokývl na "kolegu" v šedomodré metalíze fkombíku >😁

Možná je to i tim, že ta B8 v základnější výbavě v davu splyne s B7mičkama... Jediné co je odliší, je nižší silueta vozu a pak samozřejmě až detaily z blízka 😄

Je taky fakt, že B8 nastoupilo na prodejny už před novým rokem, protože Mondeo neměli na salonech někteří ještě ani v lednu.
webpaja
...právě mi volali, že Monďák bude mít týden zpoždění. Takže si na toho na firemním dvorku užiju až příští týden. Obě auta mi přijdou jako evoluční, jen Passat opticky zeštíhlel, zatímco Mondeo přibralo...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslím, že zepředu Mondeo V od IV odliší i každý analfabet, kdežto Passat B7 a B8 ne. Zezadu v případě kombi už je problém u obou z dálky, s tím co píšeš souhlasím... Mondeo je full size kára, kdežto Passat se snaží odlehčít 😄 Líbí se mi oba, každý jinak.
Avatar - Emel
Emel
Ten Passat vypadá taky hodně jinak zepředu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sorry, já třeba v případě, že jede proti mne, ho na první pohled nerozeznám, jen mi přijde takový nižší, až pak blíže to poznám.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já pašíka poznám na rychlovku jen podle chromového pásu na předku kapoty.
Gvick2
Tak to má většina lidí (já také), takže většinu nových Passatů za jízdy přehlédne, protože chromovaný pásek má až výbava R-line.
Avatar - Dinar
Dinar
Někde nahoře píšeš, že mondeo s passatem to mají tak půl na půl, jenže podle čísel prodeje se passatů prodá dvakrát tolik. A to jsou čísla za první kvartál, kdy nový passat stejně jako mondeo teprve nastupovali, a kdy prodeje, zejména v lednu, tvořily skladové výprodeje. Klidně si tipnu že už ve druhém se nůžky prodejů mezi mondeem a passatem rozevřou více. Ty možná uznale pokyvuješ hlavou nad kolegou v šedém mondeu, ale problém je, že passat je v nové generaci lepší než ten předchozí a mondeo ne, tedy v těch kvalitách, pro které si jej jeho zákazníci kupovali. Jinými slovy, passat přišel o hlavního konkurenta v prodejích, jediný, kdo mu může "nastavit prodejní zrcadlo" v dohledné době bude nová insignia, jestli se povede.
webpaja
Zapomněl jsi na Superb, protože ten po prvních pochybách naživo vypadá ještě mnohem líp než Passat. A to myslím prodeje z celoevropskýho hlediska.
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, je to koment k prvnímu kvartálu, ale jinak souhlas, budou holdeni kroutit těmi svými dutými hlavami, kdo že si ty superby kupuje, podle ohlasů je celkem lehce predikovatelné, že nový superb půjde v evr. prodejích hodně nahoru, černý kůň příštích pár let, ale i tak o bednu budou hrát klasici. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jsem nahoře tvrdil, že to takhle já pozoruji vozy kolem sebe, ne že jich jezdí půl na půl, umím číst a poznám rozdíl, mezi číslem 303 a 640 :-! Souhlasím, že Passat je o kousek dál, než jeho předchůdce, ale nemohu souhlasit, že ve všem Mondeo předčí a já bych volil právě Forda (a narozdíl od většiny zdejších pisálků jsem obě auta vyzkoušel a projel). Srovnání obou vozů jsem z mého pohledu již napsal mockrát, tak se mi to nechce opakovat.

Passat v ČR nastoupil již před novým rokem, Mondeo bylo na salonech až v lednu. My se tu můžeme jen a jen dohadovat, jak to dopadne, stejně jako já tu zde pouze spekuluji o nižších prodejích Mondea.... a je to čistě jen můj názor, tak to prosím neber, jako přejímání mého názoru za skutečnost, děkuji
:-!
Avatar - Dinar
Dinar
Nefabuluj, nikde nepíšu, že passat mondeo ve všem předčí, mluvím o tom, že nový passat je lepší než ten starý, důvod jeho zákazníků ke koupi nového je logický, kdežto majitel mondea, pokud měl mondeo z důvodů, pro které bylo chváleno, tj. jízdní obratnost a vnitřní prostor, pak musí být nutně zklamán, v novém mondeu je místa výrazně méně a obratné taky není. Ne, že by jezdilo špatně, ale rozhodně to není z hlediska jízdní agility špička třídy, mnohem víc teď jízdním pojetím připomíná třeba C5 než staré mondeo. Z toho vyvozuju, že po nasycení prvotního zájmu, tu skupinu, která na mondeo (a dost dlouho) čekala, budou prodeje slabší, proti oblíbeným předchozím generacím, a proto se rozdíl mezi výsledky passatu a mondea zvětší.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
passat u nas uz vidim aj kombik.... mondeo bohuzial zatial ziadne.... obavam sa ze uspech predchodcu uz mondeo v eu nenapodobni .... ale to mozno vobec nevadi.... europa totiz pre mondeo uz nie prvorada.... auto ale naopak uspesne bude.... o mondeo vo svete sa bat netreba
Gvick2
Ano, v Evropě nové Mondeo moc nezabralo, stále je v prodejích za letitou Insignií.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Prodej se počítá v době uzavření smlouvy, nebo v době převzetí vozu?
Gvick2
No většina zemí EU snad počítá nová auta zaregistrováním v registru vozidel. Prostě to, co může reálně na silnice.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže v tom případě je možné, že Mondeo právě otálí díky pozdější výrobě, jelikož ta auta se tu pořádně začala objevovat až někdy koncem ledna, do té doby je měl jen některý autosalon.
Gvick2
Ford s novým Mondeem otálí už 3 roky.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gvick2
Evropské zákazníky důvody nezajímají a dali to Fordu pocítit poklesem zájmu o Mondeo. Velké ztráta na Insignii a vloni dokonce propad za malého souseda z Boleslavi hovoří za vše.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gvick2
Všem kupcům, kteří si vyberou nějaké auto včetně Mondea je jedno jestli je to novinka nebo výběhový typ. Kdyby jim to vadilo, tak si takové auto nekoupí. Jde o to, že Ford ztratil ve střední třídě podíl na trhu na úkor konkurence, protože řadě potenciálních klientů to vadí a rozhodli se pro jinou značku.
Arese
Bodejď by zabralo, když přišlo s dvouletým zpožděním a hlavně když je stavěné v americkém stylu.... 😢 :no:
Avatar - Magister
Magister
Prohra Francouzů bych to nazval a Hyudaie....naopak se daří VW a Seatu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
predaje hyundaia nadalej rastu.... co by ini dali za takuto prehru 😉

a to sa i20 u vas stale este moc nerozbehla.... verim ze to bude este lepsie...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Viděl sem všehovšudy 1 i20tku, která nebyla polepena nesmysly stylu: "Vaše příští auto", nebo "Prémiové vozy Hyundai" >😁 Takže to asi taková sláva nebude, hlavně, když za cenu i20 s trochou výbavy máš už skladovou i30.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no jo.. s tymito hlaskami si hyundai asi novych fandov neziska 😉 .. tejto agresivnej kampani u vas ako vravim stale nerozumiem.... kia u nas taketo nieco nema za potreby.... aj ked nevravim ze ona ja svata.... kazdy dnes uz kvoli zakaznikom a predajom spravi cokolvek

v tom bol presne aj problem predoslej i20ciny este z r 2009 ktora sa svojho casu uz cenou blizila predoslej i30tke.... takze tu staru i20cinu u nas ani. nestretnes ... az neskor po faclifte a prichode novej i30 jej padli ceny.....

zhodou okolnosti som v predoslej i20 sedel v showroome ... prislo mi to uz fajn auto ale cena bola skutocne uz blizko i30... navyse sa vtedajsie kusy montovali este v indii a u nas v rodine mozno pravom mozno nepravom vladla ista skepsa voci tomu a tak sme radsej chceli auto bud z ceska japonska alebo zo slovenska...
batim11
O úspěchu Škody není třeba diskutovat. Ale myslím že nejen mě by zajímalo rozdělení celkových prodejů značek na fleet/stát a soukromé osoby (auta do rodiny). Myslím, že by ta tabulka nebyla tak příznivá pro Škody v případě prodeje soukromníkům. To Vám to vážně žádná automobilka nesmí nebo spíše nechce dát?
Avatar - Emel
Emel
Nějaká statistika tu byla, nejprodávanější auto soukromníkům byl Rapid, teď ho možná předběhla Fabia, dobře na tom byla ix20 a i30... zkus pohledat. Registrace na firmu nebo fo ale není úplně spolehlivý parametr.
Manex
z Nošovic? Jak je možné že mu i přes tak "skvělý" marketing a s tím, že vyrábí nejlepší auta široko daleko klesá tržní podíl?

Jinak palec nahoru pro Seat a Opel a koneckonců i Renault který si se starou lagunou a dožívajícím meganem pořád najde dost zákazníků díky Cliu a crossoverům... :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tej jeho agresivnej kampani u vas nerozumiem... akurat hyundai zacina byt uz pekne neoblubeny co u vas sledujem.... pritom uprimne... auto za to nemoze.. a nova i20 je vazne moc pekna.... verim ze fajn auto.... v eu to uspech mat bude... v cz a na slovensku asi tiez aj ked u nas su tie pocty nizke voci tomu coho je hyundai schopny predat v nemecku alebo inde v eu....
Avatar - _Karel_
_Karel_
Máš pravdu. Ty auta nemůžou za bl.ba Vošickýho. Ale spousta lidí to tak nevidí.
Manex
dle této logiky auta od Škodovky taky nemůžou třeba za Kabáně a to je blbost - jednou je to firma/značka která si buď umí nebo neumí vybrat lidi co pro ni pracují a která si umí pohlídat jak se prezentuje navenek...tohle prostě hrubě nezvládli. A přitom souhlasím, že to úplně špatná auta nejsou - co se uživatelské zkušenosti týká tak pro mě jsou lepší než třeba renaulty i když disignově se mi moc nelíbí...
Arese
Proboha, co je to za debilní srovnání Vošického s Kabaněm?! To jako myslíš vážně? >😁 >😁 >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
prehnana agresivita ma v konecnom dosledku presne opacny efekt... ak ti budem nukat kazdy den pomarance aby si jedol ake su uzasne tak sa ti casom sprotivia.... a radsej si vezmes grapefruit... je to tak....

auta za to nemozu ako ich prezentuju ludia....
Manex
no, auta prřece nejsou živá věc - je to klasický produkt jako každý jiný a součástí jakéhokoliv produktu je přece i jeho prezentace...ne? Když si výrobce nějakého produktu zvolí prezentaci jako Hyundai tak tím nakonec poškozuje i svůj produkt jako takový. Můžeš mít sebelepší produkt (což mezi náma v případě H/K o úplně top produktech mezi auty nemluvíme) ale když ho neumíš odprezentovat tak máš prostě smůlu... Navíc je blbost to svalovat jen na jednoho člověka z českého zastoupení - každý velký koncern má tohle pod palcem, na všechno jsou schvalovací procesy a já nevím co...koneckonců tak jako mezi VW a Škodou ...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlasim... marketing je dnes hadam dolezitejsi ako samotna kvalita... schopnost vediet predat produkt ( ci uz auto, mycku alebo mobil ) je dnes hadam najcennejsia ...

ja nic na nikoho nezvalujem ale pises spravne.... zvalovat to na jedinca je asi nezmysel aj ked niekto tie pomyselne spagaty tahat musi..... a niekto musi rozhodovat o tom akou formou sa prdukt prezentuje.... nevidim do toho .... ale vidim ze hyundai ma u vas trosku inu oblubenost ako kia u nas aj ked ako vravim ani kia nie je svata a dokonala.....

naviac mi pride ze domaca skoda je u vas proste domaca znacka a tak nejaky hyundai je povazovany za neziaduceho konkurenta a vnimate ho inak ... ako keby ste nemalo domacu automobilku.... ja verim ze keby na slovensku sme mali vlastnu znacku tak aj kia bude mat asi mensiu podporu ...... proste kazdy si domace dedicstvo snazi chranit..... a konkurenciu co najviac eliminovat....
Manex
nevím jestli je marketing důležitější, ale rozhodně špatný marketing umí produktu pořádně uškodit...

Co se týká postavení škody tam je to jasné a dává to i smysl, Škoda je největší tahoun naší ekonomiky a i když zisky nakonec jdou do Německa tak díky zaměstnancům i subdodavatelům a jejich zaměstnancům spoustu peněz z prodaných aut škoda zůstane v ČR - rozhodně větší podíl než u automobilek co tu mají jen montovnu...a češi na tyhle argumenty prostě slyší...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Manex
já neříkám, že tu nemá dodavatele - ale montovna to pořád víceméně je - má tu vývoj? Designerské centrum? Vedení HK pro Evropu kde by se o něčem zásadnějším rozhodovalo? Jaký je poměr zaměstnanců co pracují pro Škodu a co pro Hyundai - myslím včetně dodavatelu. Jaký je poměr řídících/vývojových pracovníku Škoda vs Hyundai v ČR?

Osobně jsem rád, že tu jsou a dávají lidem práci zvlášť v regionu jako je severní Morava ale pro mě je to pořád spíš montovna v tom nejlepším slova smyslu...ale montovna.
Avatar - praděda7
praděda7
Montovna? No já bych řekl, že pokud je v objektu lisovna na velkou část plechů pro karoserii, objekt má svoji karosárnu a lakovnu, a cca 80% dalších součástek je sourcovaných lokálně, tak by se takovému zařízení montovna říkat neměla. Podotýkám, že nevím jak to funguje v Nošovicích.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
webpaja
Možná by se spousta lidí divila, kolik dodavatelů zmíněných automobilek se v ČR postupně vyrojilo a jak se i díky objevila další řada výrobků směřujících sice k odběratelům v zahraničí, přesto vyrobených u nás.
Proto píšu jasně, jsem rád za úspěchy všech automobilek vyrábějících v ČR. Termín montovna beru jako naprosto zprofanovaný výraz používaný maximálně v předvolebním boji votroubky v rámci politických stran.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
webpaja
Proč, k věci a jasný.
Manex
no, zdá se, že každý chápeme slovo montovna trochu jinak... Já jsem rád, že tu samozřejmě vznikají pracovní místa díky TPCA i Hyundai, pro mě je trochu problém s tím, že taková výroba bez vývoje nakonec přináší "jen" ten užitek co se týká zaměstnanosti popřípadě vzniku návazných firem, ale to se pořád bavíme jen o výrobě a ne o žádném výzkumu a vývoji a to je pro mě to rozlišení mezi montovnou (a tohle slovo myslím spíš v pozitivním smyslu slova) a firmou která má a vývoj a ostatní věci v ČR.

Rozlišuju to takto, protože pokud má firma v ČR vývoj a design a management a já nevím co - znamená že pomáhá v ČR svým způsobem i budovat elity - lidi kteří můžou jít do toho vývoje na stáž, kteří můžou v takové firmě vyrůst od začátku až do zkušeného profesionála v nějaké tvůrčí činnosti a tím se v ČR rozvíjí něco co bude do budoucna důležitější než jen zaměstnaní lidé právě teď. Snad jsem to popsal srozumitelně...

Jinak ta diskuze o montovně vznikla z toho, že jsem se snažil popsat v čem je škodovka jiná než Hyundai...jinak proti Hyundai jako takovému nic nemám.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Vypadá to, jako bys oponoval, a přitom říkáš to samé. Jen moc nesouhlasím s tím, že reklamní kampaň u nás řídí korejci. Proč by pak nebyla stejně agresivní i na slovensku? Sem si jistej, že hlavní autor stylu reklam je nejvyšší český šéf.
Manex
Neříkám, že není autorem, říkám, že mu to někdo musel schválit...
Nemyslím, že říkám to samé - ano, tyhle auta v ČR poškodila špatná marketingová strategie, ale ta je prostě součástí toho produktu. Proč by si někdo koupil já nevím i30 aby si z něho pak někdo při každé příležitosti dělal srandu a říkal něco o sousedovi z Nošovic když je tu stejně kvalitní Leon s pěkným designem a úplně jinou "aurou" ...
Avatar - _Karel_
_Karel_
No, prodávat se prodávají, a vidím daleko daleko víc nových i30-tek než Leonů.. Otázka je , jestli s jiným tónem kampaně by šly na odbyt líp nebo hůř, mě už ale jejich kampaň dráždí, i když ze začátku mi tak nevadila. Ale všeho moc škodí.
Manex
řekl bych, že se prodávají hůř než by se prodávali s nějakou pozitivní kampaní. Ano, pořád je víc i30 než leonů, myslel jsem to tak, že člověk který by si koupil i30 se teď možná víc rozhlíží i jinde...což jasně ukazují čísla třeba i golfa...
pavkin
souhlas, jejich reklamní kampaň byla jedním z důvodů proč jsem se toho jejich nadauta (i30) po dvou letech velice rád zbavil.
Avatar - praděda7
praděda7
Souhlas. Za začátku mě to připadalo docela vtipné, ale časem mě ta reklama začala docela sr...štvát... 😉 Podotýkám, že proti HK nic nemám, dokonce jsem v 53tím na Koreu ve škole dobrovolně/povinně přispíval... 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
s tou istotou som si nie isty ale iste je ze to znacke v konecnom dosledku skodi.... ;-\
Makovnik
Na to, aka je Fabia ohava v realnej premavke voci fotkam, su predaje neskutocne.
Dokonca ani agresivna reklema Hyundai nepomaha lepsim vysledkom pre i20 a konkurenta ani len nedohana ani vo sne, pritom v reali su to kvalitami v podstate vyrovnane auta, dokonca i20 je na tom lepsie priestorovo.
Domicil znacky sa tentoraz extremne premieta do predajov.

Z katerogie vyssieho segmentu je neuveritelny nepomer medzi Oktavkou a Leonom. Navyse Leon Cupra je momentalne bezkonkurencny stroj v pomere cena/vykon v ponuke koncernu, ani klasicka verzia nezaostava, prave naopak a predaje su v znacnom nepomere. V tomto pripade je ocividne, ze predaje zdaleka nezohladnuju kvalitu auta.
jossalito
To bude tím, že Fabia žádná ohava není (to byla možná dvojka). 😉

Každý soudný člověk, který to auto proleze a obejde, musí chtě nechtě konstatovat, že tohle se Čechům bude líbit na prodejní úspěch je zaděláno. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale nebyla, dvojka náhodou nevypada zle, nevim co proti ní všichni máte! >😁 Na hezkých kolech, RS či Monte carlo mi to auto nikterak neuráží, ba naopak a kombik byl sice trochu baculatý, ale nic hrozného. A uvnitř ve vyšší výbavě taky nezklame.
jossalito
Já v podstatě nic, z koncernových sourozenců se mi líbila nejméně. A když se kouknu na trojku, automaticky musím říct, výrazný posun k lepšímu.

Ano, vím, tvrdé plasty atp. To ale stejně ten posun nijak významně neovlivní. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tvrdé plasty má, fórové výplně dveří taky, ale hezká je, dokonce i prostorná 😄 Za mne je ale vidět spíše ústup napříč generacemi od perfektní 1. až po sice hezkou, leč levněji působící 3ku 😄

Prodávat se bude, co bude, ona se prodává! >😁
jossalito
Posun tam je, bezesporu. Ale co naděláš? Je to trend doby.

Dříve Fabia 1 stála hrůzu peněz, dnes bys za to v klidu a pohodě nakonfiguroval pěknou Octavii.
MariAchi
Promin, Ozzmane, ale postav vedle sebe nejlepsi jednickovou fabii, kterou se ti podari sehnat, k ni klidne nejlepsi dvojkovou zehlicku a k nim ted aspon trochu lepsi trojkovou. A pak mi rekni, co pusobi levne a co perfektne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si stojím za tím, že ta 1. bude v interiéru nejkvalitnější, dvojkovou jsem jel asi ve všech výbavách a špatné to není, jenže i ta 1. hlavně po faceliftu měla alespoň látkou potažené dveře a vrchní díl palubky z měkčeného plastu. Z venku je samozřejmě největší fešanda trojka kombi.
MariAchi
Tak v tomhle se neshodnem, ale preziju to 😄
Avatar - praděda7
praděda7
Nejlépe vypadala ošklivka fabkaII v tmavé garáži, za tmavé noci, když byl výpadek proudu... 😉 Novou jsem ještě neviděl, ale řekl bych, že ani na obrázcích o moc lepší než 1988 Favorit nevypadá... ;-\
Makovnik
Sorry, ale dvojka v interieri je ukazkovy pripad slova tragedia >😁 ani v elegance to nevyzera dobre; vobec sa cudujem, ze su ludia za to schopni dat peniaze.
Exterier v pripade RS je prehryznutelny, najhorsie je to pred FL v beznej konfiguracii.
Najotrasnejsie su zadne svetla a 5te dvere, naopak spredu to nie je zle pri priamom pohlade, ak je to spomenute monte carlo, ci rs.

Tato trojka ma zase ten problem, ze vyzera staro. To mi povedalo uz niekolko ludi, nezainsteresovanych a nezaujimajucich sa o auta.
Ale zase proti gustu....
MariAchi
Tak kdyz ti to nekdo povedal, tak je to urcite mensi hloupost, nez kdybys to vypotil sam >😁
Makovnik
Ked rovnake tvrdenie vyslovi viac ludi, znamena, ze to nie je moj subjektivne zatazeny nazor.
Nic viac v tom netreba hladat a uz vobec nie hluposti, ake si schopny zosmolit.

Ale viem, ze si znova chcel by iba trapne vtipny, tvoja bezna prax >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
predaje s kvalitou velakrat nerastu priamoumerne.... to by asi dacia u nas nemohla byt v prvej desiatke ....... uprimne predsa len od nej pozname 10 kvalitnejsich znaciek teda aspon zatial... lebo aj dacia casom urcite bude na tom lepsie ako je teraz.... drzim jej palce
MariAchi
Ale, toppere, Dacia je za svou cenu kvalitni vic nez dost, takze jeji prodeje jen tezko mohou nekoho prekvapit 😄
Makovnik
Dacia ma vyborny pomer cena/uzitkova hodnota. Tam nie je o com.
MariAchi
To by me zajimal, kde a jak jsi provnaval Fabii a i20, ja jem obe auta mel a i20 je pro mě absolutne nehodna koupe. Je horsi prakticky ve vsech ohledech, remizu bych videl tak maximalne v otazce vzhledu, kde je i20 v nekterych barevnych kombinacich pohlednejsi auto. A krome tech par (misty i mene) centimetru v interieru nema i20 prakticky zadnou vyhodu - tedy krome te lzive, agresivni, reklamni kampane. H-faktor je tady pojmenovan presne, nebudu ale radeji kometovat, ce se pod tim "H" skryva.
Avatar - Anonym
Anonym
motor - Hyundai má 4válec jako základ místo tříhrnku >😁
MariAchi
Ano, zakladni a taky jediny v nabidcce.
Samozrejme se nebavime o dieselech, ze?
Kouzlo Fabie proti i20 je mimojine i v tom, ze pokud chces zakklad, dostanes zaklad, pokud chces stopatnactikonove turbo - taky mozno. Tohle ti H-faktor nenabidne.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
o par tyzdnov by uz mal byt v ponuke 1.0 t-gdi v i20 ( bohuzial ale stale neviem kedy presne .. po zeneve sa tusim hovorilo nieco v radovo do 10 tyzdnov ) .... takze caro turba vo fabii uz ponekud vyprcha..... a mozno az potom sa prejavi i20 v plnej predajnej sile... nielen u nas ale aj inde v eu....

ano viem .... momentalne nema i20 ziadne turbo ale 100 konova 1,4ka s 6M je v podstate vyborna volba pre mestske auto.... radsej obcas vytocim atmo mimo mesta ked uz musim ...... ako denno denne trapit turbo v meste kvoli jednej vikendobej jazde na okrske tyzdenne ..... atmo je fajn len musi mat otacky.... a raz za cas pohrat sa s radickou nie je predsa ziadny problem.... v mestskom aute je stale turbo podla mna viac nevyhodne ako vyhodne...... aj ked sa nam snazia z kazdej strany vtlacit ze turbo v malom aute je najlepsia volba... v meste isto nie..... a aj mimo mesta pri nie plnom obsadeni mam pochybnosti ..... ci by som turbo vazne v malom aute potreboval.....
MariAchi
Jo, toppere, to ze ty BYS radeji vytocil atmosferu nediktuje prodeje.
Drtiva vetsina zakazniku - realnych kupcu, ne bycharu - ma radeji motor, ktery tahne, aniz by MUSELI radit, to je ten hlavni rozdil mezi malym turbem a malym ne-turbem.
100 konova 1,4 v i20 za svou cenu zadny smysl nedava.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale dava..... ked s nou nejazdis mimo mesta denno denne v kopcoch....

samozrejme turba su v mode.... aj kvoli silnejsiemu zatahu...... emisiam a malym objemom ... nizsej hmotnosti auta a bla bla bla... chapem ok.....

i20 uz nie je moc lacna priznavam..... 😉 ... tak uvidime ako sa jej bude darit po roku dvoch.... a po prichode turba..... ktore urcite uz coskoro pride
MariAchi
Jen turbo to nespasi, jak uz jsem psal i na svem blogu, i20 mam spustu chyb a nedodelku, na to, jakou reklamu dela Hyundai v CR bych cekal zmenseninu Maybachu, no dostal jsem jen hezci Sandero za mnohem vyssi cenu.
Arese
No hlavně i20 nenabízí verzi kombi, a to je v Česku meganevýhoda... :no:
Avatar - Anonym
Anonym
to hodně majitelů ze soukromého sektoru zajímá, když ti berou něco maximálně do 300 000 Kč a benzín jim je do města ne na občasné jízdy k ničemu, zejména k faktu, že tito lidé si to nedchávaj dýl jak 3 roky, a poté už se diesel přestává vyplácet - protože opravy ranec.

Takže atmosféra 4hrnek jasná volba 😉
MariAchi
Kecas, ale to ty prece vis.
Avatar - Anonym
Anonym
Pardon překlep, diesel je jim do města k ničemu.

Jasně, udělej si anketu u Lidla, kolik lidí by si místo htp vzalo 4válec atmošfku do fabie, kdyby stály ty motrizace nachlup stejně.

A udělej si anketu, co všechno odchází u dieslů starších 5ti let.
Turbo, vstřiky, dpf, čerpadlo, žhavičky, dvojhmota (tam kde je).
Ding, bum cvak - suma sumárum 200 litrů a vaší oblíbené pérmie, takže zbývá vrakáč a bastlit vid.
DPF vykuchat, vstřiky dát repasovaný bůh ví kým, turbo a čerpadlo z vrakáče a čorek a jede se dál >😁
Denní realita servisů a diskuzních for a je úplně jedno, yda máš crd, tdi, tdci, hdi či kýho vejra, všechno se to začíná po určitý době sypat a čím horší nafta a přístup majitele(ů), tím dřív a tím víc >😁

A nejlepší sou borci, co maj diesel a jezdí denně 20 km tam a 20 km zpět. Taky takový znam >😁 >😁
MariAchi
Baricku, ty dokazes chrlit hovadiny s takovou kadenci, ze mi az oci prechazeji...
Na ty kydy o bastleni dieselu nebudu reagovat, nejak mi unikla pointa, nekupuju v bazaru, jako ty, takze mi to nic nerika.
Co se tyka ctyrvalce vs trivalce, tak vetsina kupcu malych aut vubec netusi, kolik ma jejich auto valcu, maximalne vi, jestli se tam lije benzin, nebo nafta a jestli to ma, nebo nema turbo, tot vse.
Avatar - Anonym
Anonym
To si myslíš ty, že netuší....
MariAchi
To si pis, ze netusi.
Od dealera dostanou info o tom, ze motor ma vykon XXX koni, na kile je do XXX sekund a pritom zere jen XXX paliva, tot vse. Na to, by kolousek dostal brainwashing o tom, ze vyrobce dela ty malovalce jen a jen pro nej, je to barevny katalog, kde krasne na kridovym papire uvidi, jak energie proudi mezoi valci a nikde se zbytecne neztraci, pocte si tam o nizsi hmotnosti (motoru, ne auta), rychlym ohrevu, male spotrebe, a je spokojenej.
A pokud to vezmu tvou optikou bazaroveho kovboje, kterej setri, kde muze, tak v trihrnku mas o jednu svicku, jednu civku a jeden vstrikovac mene, jsem zvedavej, kdy prezbrojis, pak ti zbyde i na luxusni chromavane koberecky.
Avatar - Anonym
Anonym
Von každej zákazník tohohle je koloušek, jasně, spíš důchodci, lidi kolem 40ky atd.
Z koloušků 18-35 si to koupí možná tak nějaká slečna, tý pravda můžou nakukat co chtěj.

Ostatním moc ne.

Přezbrojovat nebudu, většina tříhrnků má rozvod řemenem, značná nevýhoda. Svíčka stojí 100 Kč, piece of cake popř 200 NGK irigidum z usa, která mi vydrží 160 tis km >😁
Absolutně neřeším
Makovnik
V priamom statickom porovnani nema fabka ziadnu vyhodu, prave naopak. Navyse i20 ma vzadu velmi slusne sedenie a miesta je predsalen viac, ak je chut previest viac ludi, nemusia trpiet.
Z exterieru detto, fabka vyzera s LEDkami ako sedlak tuning a svetla su prilis velke; zozadu ako SUV, kedze su nepatricne odkryte zadne kolesa a naraznik ma obluk, akoby mal nabehovu hranu na ostre stupanie. Zrejme nejaka predpriprava pre facelift, aby bolo co menit.

Ale zase nemusel som to rovnat len s i20; moznosti je viac, hoci len Corsa, Clio a spol., ale i20 som vybral kvoli konkurencnym hram, ktore sa predvadzaju.
MariAchi
Misto vzadu ma i20 v podstate stejne, jako Fabia, v i20 se sedi az neprirozene vysoko, coz mi osobne vadilo, ale mohlo by to byt dobre kvuli detem v sedacce, takze tobe by se to libilo. Jestli ma i20 o dva centimetry nekde vice a jinde mene, to nedela rozdil ala "uveze tri statne chlapy vs uveze jen dve anorekticky". Dozadu se v obou autech vejdou dva dospeli maximalne na hodinu, dele bych je radeji netrapil.
Ze se ti Fabie nelibi, to akceptuju, byt to nesedi s adoraci i20, ktera je v podstate stylove stejna, ale jsem od tebe zvyklej, ze cokoliv udela Skoda, je automaticky na prd.
Makovnik
Deti chvalabohu nemam, takze nemozem posudit, kazdopadne uzitocny postreh od teba, ze si to otestoval a napisal.
Nikde netvrdim, ze i20 je pre kulturistov a fabka pre modelky, len tebe sa prisnilo, ale to nie je nic nove v miestnych pomeroch.
Od teba je ocakavatelne, ze vsetko co spravi Skoda je bomba kauf a zvysok len paberkuje,takze sa ani dalej snazit nemusis, kazdy si to zhodnoti sam.
Dolezite vsak je, aby si ludia pred kupou preliezli viac znaciek, co sa este ocividne stale nedeje.
MariAchi
Ze nemas deti, je chvalyhodne, pred dosazenim plnoletosti bys je ani mit nemel.
Nikde jsem neadoroval Skodovku ani z poloviny tak, jak ji ty pomlouvas.
Po roce s tebou muzu konecne v necem souhlasit - s tim poslednim souvetim.
béemvé
Hele, všechno co má ve znaku slepci se tu prodává jak rohlíky v krámu. Drtivou většinu škodkovek tu kupujou firmy a ty tradičně bez vkusu volí tato předražená auta, prostě to neřeší....

Dobrej příklad je třeba brrr tuctovka Trapid a jakej je nepoměr mezi jím a Troledem a to jsou technicky naprosto stejná auta s velmi podobnou cenou.

prostě slípka ve znaku - prodeje zaručeny
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
rapid je v konecnom dosledku fajn strihnute auto.... jak velkostou tak dizajnom....( len cena a par osizenych veci mu zo zaciatku spravili nedobru povest ) .... a od juna uz bude v predaji s novymi tsi s remenom z golfu a octavie .... podla mna vyborna volba namiesto predsa len uz dost drahej a velkej octavie ..... poznam uz jedneho cloveka ktory rapidom nahradil starsiu octavku...... a ak padnu ceny aspon o 1000cku a casom urcite padnu tak by som sa spacebacku tiez vobec nebranil....

PS: kto zvazuje a nevie ci zakladnu octaviu alebo naslapanejsi rapid... nech si pocka na nove TSI v rapide do leta.... a moze mat jasno..... rapid je podla mna fajn :yes:
béemvé
vždyť je to úzký auto se zastaralým koncernovým mišmašpodvozkem >😁

našlapanější rapid >😁 to by mohla být urážka >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a co ti treba na cestu do prace? letadlo? ... 😉 ....

ono je to okridleny sip.... nie slipka 😉
béemvé
ano, je otázkou jaký jízdní komfort ti stačí 😉 někomu vyhovuje stará ojetina, jinému rapid a ostatním normální technicky vyspělé auto, asi v takovém pořadí bych to viděl 😉

šíp v tom teda nevidim, je to jasná drůběž >😁
webpaja
Rapid byl vrženej na trh jako větší auto za menší peníz s jasnou diagnozou starší techniky...přesto, kdo ozkoušel třeba C-Elysée ho dokázal ocenit. A pokud bereš v potaz i náročnější trhy než je ten náš, i tam se kupodivu uchytil. O co jde?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
prichodom novej drahej velkej octavie uz zacina rapid vazne davat vacsi zmysel ako model ktory vyplna priestor medzi fabiou a octaviou.... a coskoro uz aj on bude s novymi tsi... a s prichodom verzie spaceback jeho atraktivita este stupla.....

rapid je inak dizajnovo podla mna krajsi aj ako octavia....
webpaja
Nevím, jestli je Octa nějak zvlášť drahá. Vezmu-li si value 4 money a šíři nabídky, uspokojí dost velký portfolio lidí.
Rapid je na mě moc úzkej, Octa má zase tradiční nectnost zapadlých kol.
Makovnik
Keby si sa aspon previezol Rapidom a Oktavkou, tak tieto blbosti trepat nebudes.
Oktavka je nebe a dudy proti Rapidu, v hocicom ich porovnas. Rapid je citelne chudobnejsi po kazdej stranke, ale to z obrazkov nezistis.

Radsej menej vybavenu oktavku ako rapida, uz len pre pocit hodnotnejsieho auta, ked v tom sedis.
MariAchi
Slepice misto mozku...

A čo byste, Kefalín, chceli, aby na domácím trhu bylo nejprodávanější?
Béemvé snad?

Je naprosto normalni, ze domaci znacky ovladaji svuj domaci trh, snad jen v Italii je to trochu horsi, ale to neni tim, ze by Hjondee bylo opravdu tak fantasticke, ale proto, ze Fiat na vyrobu aut posledni dobou kaslal.
béemvé
Já přece nic nechci chytráčku >😁 ,
pouze konstatuji fakt v reakci na Makovníka, že se byť i lepší, levnější a hezčí konkurenční vozy jen těžko prosadí v zemi, kde uměle silně dominuje jedna domácí značka, která dobře prodává naprosto vše, co nese její logo, protože o jiných značkách se při nákupu vůbec neuvažuje. Znám to i z naší firmy a kdo má s těma škodilkama pořád jezdit? >😁
Ano, je to bohužel normální i v jiných zemích, někde více, jinde méně.
webpaja
V Německu dominují německý značky, ve Francii taky domácí, Anglie si domestikovala japonský vozy vyráběný u nich...podívej se na švédský trh. Za co tu chceš bojovat?
Těší mě úspěch všech domácích výrobců a je mi putna kde sídlí jejich matka.
béemvé
Proti tomu se bojovat nedá, je to taková tradice 😄
pouze mě baví jedinci, kteří si automaticky zaměňují pojem být nejprodávanější zároveň s pojmem být tou nejlepší volbou...
webpaja
Co je nejepší volbou je nesmírně individuální a víme všichni z různých anket, jak je složitý vyřknout, který nový auto je nejlepší. Nikdo na světě není schopnej stanovit žebříček kritérií, aby se to dalo posoudit.
No a pokud k tomu ještě přidáš téměř identický dvojčata, pak tak nějak samozřejmě vybereš domácí značku.
Myslím, že Rapid ve Španělsku taky moc bodovat nebude 😉
overnight
Ono ve Španělsku moc neboduje ani to Toledo 😉
XTad
Jenze ta skodovka se prosadila i v zemich, kde se ty "lepší, levnější a hezčí konkurenční vozy" prodavaly dele. A v tom je ten vtip.
rapper
jenže megapodíl 32% má široko daleko jen u nás, čím to asi bude ? 😉 přesně tím, co už tady někdo výše psal...
kundalini_it
Asi jsi dlouho nekouknul na prodeje v Itálii, jinak bys nenapsal takový nesmysl😉
MariAchi
Dodej cisla, pak se muzem bavit, ty nesmysle.
Avatar - Emel
Emel
Zrovna Rapid vs. Toledo neberu jako moc vhodný příklad - je to české auto, vyvinuté a vyrobené v ČR... tak proč bych ho měl koupit od SEATu? Rapid má navíc jako bonus verzi Spaceback.

Pokud SEAT nabídne víc muziky nebo se někomu víc líbí, tak jasně, proč ne...

Zajímavější duel je spíš Leon vs. Octavia, tam jsou větší rozdíly a člověk najde víc argumentů proč vzít SEAT.
béemvé
"Vlastenče", vyvinutý a vyrobený v čr je snad i ten seat jen s jinýma nárazníkama a světly, což je víc než čím se tady chlubí hnůjdaj, který tu auta pouze vyrábí, proto jsem použil příklad toho toleda. Samozřejmě bych mohl použít i jiné příklady, jako Citigo-Up-Mii, kde dominuje "překvapivě" opět šoda.
Avatar - Emel
Emel
Nechápeš pointu. Pokud mohu dát 300.000 za stejné auto české firmě nebo španělské firmě, proč bych je jako Čech dával té španělské?
béemvé
šoda je česká firma????? 😉

tak proč každoročně posílá miliardy na dividendách do Německa? 😉
Avatar - Emel
Emel
Škoda je česká firma se zahraničním vlastníkem. Už jsi o takové kombinaci někdy slyšel?
webpaja
Nejradši mám superkombinaci...tam se lyžař ukáže 😄
béemvé
jistě, prostě taková typická "češka" v německých rukách a všichni můžou být spokojeni 😄 aneb vlk se nažral a koza zůstala celá ...
webpaja
Ano, ta češka tu už taky nemusela být. Dnes je jedním z tahounů českýho průmyslu.
béemvé
Ano je a byla by jím i bez domácího protěžování...
webpaja
K protěžování tu svý odepsáno mám 😉
Avatar - Emel
Emel
Přesně tak, konečně tomu rozumíš 😉

Jen taková úvaha na okraj... byl bys o tolik spokojenější, pokud by Škoda patřila třeba Babišovi, nebo obecně, nějakým českým investorům?
béemvé
Babiš není Čech 😉
Avatar - Emel
Emel
Fajn, tak Kellner.
béemvé
irelevantní... 😄
webpaja
A co je relevantní? Co je doma, to se počítá... Škoda vyrábí doma, nakupuje taky doma...tedy v ČR.
béemvé
asi jak co ne? dováží spoustu sdílených součástek/techniky VAG :-!
Avatar - boost.
boost.
Kde by byla Škoda bez VW?

Nebyla vůbec. :-!
webpaja
Ale to dováží i VW z ČR na svoje auta! Kluci jste vůbec normální?
béemvé
Co by taky nedovážel, vše co má šoda patří 100%ně vw a proč by nevyužil levnější prac. síly v čr. Šoda je vlastně německá technika vw zabalená ve slovenským kabátě ať se ta technika vyrábí kdekoliv. Akorát někteří lidé hrající si tu na "vlastence“ si koupí toto jakoby české auto, např. tu nej nej nejtuctovější ochcávku a při každé příležitosti stahujou stát o každou korunu na daních… takové to české pokrytectví, však víme. >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Máš v tom celkově dost slušnej maglajz, na ručník jsi byl tak po dvou příspěvcích.

P.S. Co má fakt, že dáš své peníze raději české firmě než třeba korejské, společného s tím, že státu nedáš nic víc, než nutně musíš? Jestli si stát (v tom smyslu, o kterém mluvíš, tj. výběrčího daní, výkonnou moc) ztotožňuješ s vlastenectvím, pak potěš koště. To jako že český vlastenec se pozná podle toho, že tomuhle socanskému zaopatřovacímu spolku radostně platí? >😒] >😒]
béemvé
bla bla bla bla.... >😁

maglajz v tom mají především čeští zákazníci šodovky, kteří považují šodu za českou firmu, stejně jako ty 😉 a přitom dávaj svoje prachy Němcům, kteří mimochodem i okupují management šody

už tu s váma nebudu ztrácet čas, máte své iluze o protěžované "české" značce se slepicí ve znaku >😁
Avatar - Dinar
Dinar
To neztrácej, mohl bys prošvihnout placení daně, vlastenče. >😁
Avatar - white label
white label
Od kdy má Škodovka ve znaku tvoji "starou": 😲 😉
béemvé
Toledo-rapid prašť jako uhoď, je mi to putna, i když chápu, že někdo zvolí toledo proto, že se mu třeba víc líbí nebo že nechce být na cestách tak tuctovej, ale pořád je to ten lacinej rapid.
webpaja
Ano, lacinej Rapid...umožňující spoustě rodin mít rozumný auto za řešitelný peníze. Podobně koncipovanou konkurenci PSA smáznul z evropskýho hlediska jako lázeňskej mazák.
overnight
Z těch tvých 300 tisíc se především zaplatí výroba v čr, odpisy strojů, své dostanou tuzemští dodavatelé dílů, zaměstnanci škody na své královské platy, daně českému státu. Zisk pro seat je jen zlomeček z této částky, zanedbatelných možná pár procent, podstatně menší částka v porovnání s tím, co zaplatí Seat (ofiko to platí škoda, ale samozřejmě reálně seat) českému státu na daních za 99% vyrobených a vyvezených toled za hranice čr.
Arese
No pokud vedle sebe postavíme Rapid lift a Toledo, tak ti 9 z 10 lidí řekne, že Toledo je hezčí - hlavně díky jinak řešené zádi se širšíma zadníma lampama. Výhodou Toleda je v českých podmínkách i menší riziko krádeže a menší výskyt na silnicích, ovšem propad hodnoty při dalším prodeji bude určitě větší, než u Rapidu... ;-\
Makovnik
Ano, Toledo je dalsi pripad absurdizmu, vid. O3 vs. Leon.
webpaja
Poklesu Hyundaie se nedívím. Myslím, že nezabrala konfrontační a zybtečně agresivní reklama, stejně tak zřejmě nejsou ideální vztahy mezi PR oddělením a novináři.
Kolik vyšlo testů i20? Kolikrát se různě pod čarou dozvídáme, že novinářská auta pro některá periodika nejsou?
Pokud si někdo neuvědomí, že podobná zarputilost je kontraproduktivní, může přijít pokles nejen v tabulce, ale i reálný prodejní.
Korejská automobilka věděla, že vstupuje na trh dlouho ovládaný v běžných segmentech jednou značkou a prvotní porevoluční hlad po dovozových autech je už pryč. Pokud si to znovu uvědomí a naváže na původní předtrucovitou strategii, šance na trhu v ČR mám obrovský. Takhle to minimálně na mě jako na nezaujatýho "diváka" působí.
MariAchi
Pritom Hyundai neco do sebe opravdu ma, kdyby to "neco" vytipli v reklame tak, aby na to Skoda (byt Skoda pro Hyundai neni na CZ trhu souper, Hyundai by bylo rado, kdyby setraslo aspon VW) nemela odpoved, meli by hezkou reklamu a kazdej by jim dal za pravdu.
Ale takhle - Skoda mluvit...
webpaja
Domnívám se, že Háčko má svojí velkou roli na trhu, ale hloupě zvolená reklama i zjevná nespolupráce s médii mu škodí.
MariAchi
Jasne, souhlas.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: :yes:
Hugi_77
Co těší mne je hodně velký výskyt "nových Mazd 3" na našich cestách. Upřímně je potkávám až nezvykle často (určitě častěji než poslední Golf, Leon, P30😄, bez log, takřka bez výhrad ve vyšších výbavách.
Hezké vidět, že FO mají vkus a umí si vybrat.
Avatar - boost.
boost.
Jo, taky ve svém okolí vídám několik nových Mazd. Trojky a šestky se po stránce designu povedly. Ale nepaušalizoval bych, že ti, kteří jdou do Mazdy, mají "vkus a umí si vybrat"... To brzdi. 😉
Mirecek
je nejprodavanejsi ale taky bude nejvice kradena jako vzdycky. 😒 😒 😒
Gvick2
když jí Vošický dělá reklamu ve všech možných médiích a dokonce vozí její nové Fabie na roadshow po celé republice a umožňuje jejich prohlídku všem, kdo mají zájem. Jak k tomu přijde ostatní konkurence, když musí cálovat nekřesťanské sumy reklamním agenturám a médiím? Škodovce brzy bude stačit zavedení prodeje přes internet, protože s autem je seznámí reklamy Hyundai a fyzicky jim je předvede také Hyundai, takže autosalóny Škody budou brzy na zrušení. 😄
webpaja
:yes: 😉
MariAchi
Tak teď jsi to rozbil >😁 :yes:
Avatar - white label
white label
Však Škodovka už dříve obeslala dealery Hjondé, kteří vystavují Škodovky, nabídkou ke spolupráci a možnou provizí za každý u nich prodaný vůz značky Škoda. :yes: 😉

P.S. Herr Vošický je marketingový král komiků...