Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Alfa Romeo: Kromě V6 od Ferrari také nadupaný čtyřválec

28 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Pokud má letos něco vyjít, tak kde je nějaká testovací zamaskovaná mula. Auto musí být už teď hotové a ve stádiu dolaďování.
webpaja
Mula jezdila s karoserií Ghibli, ale maskovanej prototyp ještě nikdo nezachytil.
Avatar - del42sa
del42sa
tady byla k vidění další mula Alfy v pokročilejším stádiu testování 😉

[odkaz]
Arese
No, máte pravdu, je přinejmenším podivné, že nikde nebyly zveřejněny zamaskovaná finální auta. Pokud se nová Giulia má odtajnit toho 24.6. 2015, tak jsou taloši buď geniální v utajování, nebo se v toto datum ukáže jen maketa ve skutečné velikosti 😲
Arese
Alfa to opravdu nemá lehké. Kromě všech ostatních nároků (nadprůměrný výkon, kultivovanost, emise) musí svým zákazníkům u benzinových jednotek nabídnout také "radostné" vytáčení a hlavně typický sytý a nezaměnitelný zvuk, tvořený "hlubokým chraplákem", jehož melodie by se měla měnit spolu s otáčkami. Nový šestiválec budou všichni alfisté porovnávat s legendárním Bussem, čtyřválec zase s Twin Sparkem, no není to prostě jednoduché. Tak ať se daří! 😉 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Je sice fajn, že budou výkonné benzíny, ale většina prodejů ve střední a vyšší třídě bude i nadále v naftě. I Ghibli pálí ve většině dehet, tak u Alfy to jiné nebude ;-\ . Kdyby vyrobili nějaký V6 3,6 biturbo diesel o takových 380k, tak takovou motorizací by si získali i mě.
webpaja
Jejich 3,0V6 by měla dostat upgrade, základ ke 190kw a druhý stupeň kolem 220kw. Zážehový motory se prodávají v NA a Asii, kde se umístí valná část produkce Ghibli.
Pravda je, že stávající 202kw verze výkonově přesvědčivá není...
zlysoused
Není to tak dávno, co se psalo, že uvažují o naftové V8.
webpaja
Pardon, diesely by měly být nově ve verzích 250, 275 a 340HP. Fiat údajně vyvíjí naftovou V8 s cca 400HP.
wolff
Nějak sem už lehce potratil naději, že se toho dožiju... Mám čím dál větší pocit, že sice z toho něco přijde, ale vzhledem k nulové kontinuitě v následném období to zase upadne do agónie.
Problém Italů je teď jeden a zásadní. Oni veškerou svoji energii vloží do těchto projektů, ale už nebudou mít sílu pokračovat v dalším rozvoji. A to možná bude konec. Chtěl bych se teda mýlit, ale bojím se bojím, že se nepletu. Všechno trvá strašně dlouho.

Vždyť mělo přijít Mito 5D atd... a nic z toho nedošlo. Taková A1 byla míň úspěšná při příchodu na trh než to Mito. Ale němci neustálým vylepšováním toho auta nakonec to auto prosadili a Mito upadlo v zapomnění. A při tom stačilo fakt jen přijít s 5D verzí a podobně a bylo by to o něčem jiném. A bojím, že tohle se bude zase opakovat.
zlysoused
Podobně to je i s Giuliettou. Ta taky měla zachraňovat AR a nakonec bez nějakých větších modernizací a rozšiřování variant jen dožívá na okraji zájmu i v Itálii.
wolff
Jo přesně to mám na mysli. Při tom to auto je super, ale bez nějakých dalších vazeb a větší podpoře je to osamocený rytíř v boji a mimo Itálii si na ni nejspíš nikdo při úvahách o novém autě ani nevzpomene. Takže ty auta udělají slušné prodeje během prvních dvou let výroby a pak konec. Dožívají někde schoulené v zákoutí... Při tom, kterákoliv značka je schopná s velkou pompou nabízet konstrukčně desetiletý auta.

Tohle je prostě věc, které se bojím, že by jim mohla zlomit vaz. O kvalitu těch aut a nebo motorů pokud vyjednou obavy nemám, protože cokoliv od FCA orpavdu teď považuju za konstrukčně dobře zvládnuté bez nějakých potenciálních fatalních chyb (narozdíl od jiných). Ale ta nekontinuita a opouštění rádoby nepovedených modelů a jmen stojí moc peněz.
webpaja
Je to jednoduchý...nepřijde-li letos Giulia, má VW novej brand. Nebo AR upadne do zapomnění jako Lancia.
Navíc Giulia bude muset být jasně lepší než konkurence D3 a Jag XE. Nabídnout vše co mají oni bez jakýchkoliv okolků a výmluv.
Avatar - Ham.
Ham.
No to jsi dal dost těžké podmínky. Nabídnout vše co má D3 a být jasně lepší než D3 je dost nesplnitelný a nereálný úkol. A podle mě není ani podstatné jestli nová Giulia bude jednička nebo pětka ve třídě. Podle mě musí nabídnout část, určitou oblast, kde alespoň zčásti budou konkurovat D3 a budou se nějak odlišovat (Jag také nekonkuruje v plném "záběru" a nemá vše co D3) a budou schopni se "vymezit", ale to podstatné je podle mě to co napsal wolf, musí vydržet, s každou novou generací, s každým faceliftem, s každým modelovým ročníkem být lepší, doplňovat motorizace, doplňovat výbavu, neustále modernizovat, přitom dlouhodobě udržet kvalitu. Prostě vytvořit určitou kontinuitu a dlouhodobý "tlak" na zákazníky, kdy značka je se svými modely neustále poblíž špičky. Povědomí o prémii nevytvoří jeden sebelepší model, ale systematická modelová nabídka, která má nějaký kontinuální vývoj. Sebelepší "výkřik do tmy" nic neřeší, než zasít semínko a pak se vybodnout na okopávání a zalévání, tak je smysluplnější (a levnější) neutrácet peníze ani za to semínko.
webpaja
Beru v potaz porovnání např. Ghibli a D3. že schází prostor asi spousta lidí včetně mě smázne pomocí Mazerááááty faktoru. Podvozek je fantastickej, řízení na poměry třídy taky, ale v EU nejprodávanější motor mi nepřišel tak silnej jak slibují parametry. Pak nastupuje to horší v podobě chybějící nabídky asistentů, hluku od oken, divnýho hluku motoru v dálničních rychlostech, možnost si navolat prvky jako 4-zónová klima, zavírání víka kufru přes el apod. Je to poznat na prodejích, prvotní nadšení vyprchalo a omezuje se výroba.
XE ze startu nemá sice šestiválcovou motorizaci a 4x4, nicméně nasazení bude brzy. Nemůže si dovolit tah M-B s Céčkem, který se prodává výborně i přes absenci reprezentativnější naftový motorizace. C prestiž a jméno má, stejně jako A4 nebo BMW3.
Giulia se stejně jako kočka nemůže spolehnout na company prodeje, páteř bude tvořit privat. A tam musí něčím zabodovat, mám obavu, že s přetrženou kontinuitou to jen pomocí designu nepůjde. Proto píšu lepší.
Průběžnou modernizaci beru jako samozřejmost od výrobců, kteří chtějí prodávat za víc než je ve třídě běžný.
Avatar - Ham.
Ham.
"Průběžnou modernizaci beru jako samozřejmost" no to je právě to jádro pudla. Já ji jako samozřejmost u Alfy nevidím a docela sedí to, co napsal wolf ...takže ty auta udělají slušné prodeje během prvních dvou let výroby a pak konec. Dožívají někde schoulené v zákoutí....Přesně to prodělala Jůlinka, přesně to hrozí nyní Ghibli a přesně toho se obávám u Giulie jakkoliv na začátku bude třeba skvělá. Bude-li.
webpaja
Já ji beru jako samozřejmost od toho, kdo chce být součástí prémiový party... To jsem měl na mysli.
A mělo by to být o to tvrději vyžadovaný u taliánů...když mi jeden z prodejců Mase povídal o Ghibli produktovým meetingu s hochy od trojzubce, nevěděl jsem jestli si dělá legraci nebo to myslí vážně 😉
Arese
Přesně tak, Giulietta měla už dávno dostat verzi kombi (samozřejmě sportovně laděnou) a hlavně facelift, který by odstranil tý šílený, na výšku postavený světla! Tak krásný auto, a s tak zprzněným předkem, to by člověk brečel... ;-\
zlysoused
No Giuliettu už evidentně odpískali. Jinak souhlas, dávno měla mít kombi a taky GTA verzi, který by stačila na nejlepší současné HH.
wolff
No dneska sme se shodli. Nemá smysl se tady bavit o detailech. Nikdo asi nepochybujeme o tom, že umí udělat skvělé auto (chyby má všechno když je chceš najít),a le chybí ta další systémovost ladění těch modelů. A bohužel pokud se to u Julči nezmění, tak to nedopadne dobře. Já jim moc přeju aby to dopadlo dobře, ale strach mám. Giulietta by s trochou podpory mohla stále patřit do top segmentu.
Avatar - del42sa
del42sa
a ten důvod proč tomu tak není je právě to čekání a nejista, kterými FIAT dlouhodobě testuje trpělivost zákazníků. Proto nastal odliv.... Kdysi jsi tady vykřikoval, že mezera v nabídce nevadí, hlavně když pak přijde nějaký ten "super truper" model. No a plány se furt měnily, termíny se posouvaly a teď to vidíš sám kam takové "výpadky v nabídce" vedou... 😉
Nove Milla Giri
Podla vyrocnej spravy FCA za r. 2014 EU netvori ani tretinu predaja Maserati, takze neprecenuj diesel 😉
webpaja
V Evropě?
Nove Milla Giri
Reagujem na "Je sice fajn, že budou výkonné benzíny, ale většina prodejů ve střední a vyšší třídě bude i nadále v naftě. I Ghibli pálí ve většině dehet, tak u Alfy to jiné nebude" -- o Európe tam nič nie je.
Avatar - deolator
deolator
Myslím, že ta agónie Alfy Romeo je větší, než si připouští samotní Italové. Ještě si svět přečte tak dva, tři replány a pak už bude bohužel definitivní konec... 😒
ericn
... nebo definitivní prodej 😉
ericn
Půjdou zaručené zprávy od Alfy, že představí nový model, stanoví datum a pak kde nic tu nic ... Sakra tak ať to udělají a přestanou mlžit. Už je to i trapné. Je mi Alfy líto 😒
Avatar - Avanti
Avanti
Ved bol stanoveny datum 24.6. tak o co ti ide, silou mocou rypat? Bolo uz 24.6.2015? Nebolo. Tak? Ziaden iny termin sa na nic nekonkretizoval.