No já mám úplně nové CLIO GRANDTOUR 1,2, jsem nadmíru spokojen, výbava ADVANTAGE ( man. klima, parkovací senzory, MEDIA panel (bez navigace, nechtěl jsem), zimní pneu, metalíza a to vše za 255.000... no neber to, když jsme v rodině už jen dva :-)
Podívejme se pravdě do očí :-)
Fabi kombi 1.0 MPI 55kw/95nm Ambition+ (něco přidáno aby to bylo stejné jako výbava Advantage u Renaultu) stojí 301000kč!
Renautl Clio kombi 1.2 54kw/108nm Advantage stojí 265000kč.
Obě auto jsou vevnitř stejně velká, jen Clio má větší rochod kol a rozvor. Lítá mí tady nějakých 35000kč k dobru a to opravdu jsem vybral stejnou výbavu.
Navíc u Renaultu mám odkoušený spolehlívý 4-válcový motor 1.2 s větším točivým momentem. Ono zrychlení z 0-100 při poloprázdném autě je jedna věc a předjíždění na 3 st. v zatíženém vozu je druhá věc, tam už Ranaultí motor deklasuje Fábii...
Docela pěkná recenze a díky za ní! Dle mého cena za motorizaci 1.0 je přemrštěná a to dost. Kdo chce nenáročného kombíka s odolným motorem, zvolí Dacii kombi 1.2, která i ve výbavě Arctica(klima, radio, počítač atd) vleze do 230 tis.kč! Odzkoušený nenáročný motor, velká výbava, dnes už pozinkovaná karosérie a navíc mnohem větší prostor ,prostě Fabii kombi 1.0 poráží na hlavu...
No a ti co chtěji trochu nóbl auto, určítě sáhnou po 1.2 TSI, otázkou je, že cenovky za takovou Fabii atakuji u konkurence ceny aut o třídu výš (Opel Astra, Renaul Megane, Ford Focus,Kia Ceed, Hyundai I30 atd. atd.):-)
Akože mať na modernom benzínovom maloobjemovom motore spotrebu 8 litrov v meste, to by bolo ok tak pred 10 rokmi, nie dnes. Pozrite sa, koľko majú spotrebu Yarisy, Jazzy a podobné autá s podobnou hmotnosťou, ale o dosť vyššími výkonmi. V meste sa väčšinou zmestia do 6,5l/100km. A kombinovaná 6,6l/100km, však to má Honda Civic 1.6 VTEC so 110 koňmi 14 rokov stará.
riziko, že řetěz přeskočí není za jízdy, ale při nastartování motoru. Pokud za těch 140 000 motor startuješ 1000x nebo 10 000x tak je to prostě rozdíl. BTW mít už 3. rozvody na 140 000 to je fakt supr. To bych byl taky spokojenej, kdybych je mohl měnit s každou druhou výměnou oleje >:D
Co teda vlastně chceš slyšet ? Kdyby to najel za osm let, tak bys již uznale pokýval hlavou ? Já mám s Octavií 1.2 TSI najeto za 4 roky a dva měsíce 140.000km s průměrnou spotřebou 5.88l/100km. Ano, řetěz byl měněn jednou v záruce a jednou preventivně za 4.000 litry ve značkovém servisu. Za mne naprostá spokojenost !
Dobrý deň,
už som písal o novinárskej etike, či skôr neetike v prípade testu /skôr propagácie/ škody FABIA. Opäť stará a škaredá pesnička, keď pekné foto, tak výbava STYLE nadupaná všetkým možným za príplatok, keď porovnávam cenu, tak tam dajú ACTIVE a paketom za 5000 kaček, u nás 199 euro kačiek. Pýtam sa velactenej redakcie, kedy uvidím ja a ostaní záujemci, čo dostanú za cenu výbavy active ?!!!! Krásna palubka bez rádia, štýlové kľučky z čiernej umelej hmoty. Nehovorím, že ACTIVE s paketom je zlá voľba, ale keď prídete k mäsiarovi, ten vám ukáže krásne chudučké mäsko, a vy z tašky doma vybalíte mastné flaxne, asi tiež by Ste neboli spokojní.
Aj údaje o spotrebe a zrýchlení hovoria svoje. Ten, kto tomu rozumie, vie , že motor ide na hranici svojich možností, preto tá obrovská spotreba! U iných aut by Ste poukazovali na to, že auto je hnusne lenivé, že vodič každú chvíľu kmitá s rýchlostnou pákou, pri škodovke sa to volá, že je určená pre pokojnejších vodičov. Stále nepovažujem Výbavu ACTIVE s motorom 1,0 MPI za zlú voľbu, ale vaše podlizovanie sa značke robí viac škody ako osohu. Tak isto by som uvítal aj slabšiu verziu v kombíku, nakoniec všetci vieme, že silnejšia verzia má význam iba s plynom stlačeným na podlahu a s ručičkou otáčkomera v červenom poli. V bežnom jazdnom režime sú oba motory rovnocenné, silnejší motor prináša iba viac hluku, spotreby a zbytočný náklad pri kúpe. Otázka pre domácich kutilov - špecialistov. Roždiel medzi oboma motormi je len v programe ich počítača. Čo tak prečipovať 44 kW verziu na 55kW?
Fabia 1.0 MPI V3:
"Na dálnici je agregát slyšet – při 130 km/h motor točí vysokých 4250 otáček, má však příjemný, až sportovní zvuk."
Superb 3.6 FSI V6:
"Motor je povětšinou tichý (trochu o sobě dá vědět při prošlápnutí plynového pedálu nebo těsně před červeným polem otáčkoměru), hezkého, sportovního zvuku se ale ze čtveřice koncovek výfuku nedočkáte."
Zdroj: [odkaz]
Co z toho vyplyva? Kto chce sportovy zvuk, kaslite na Superba a kupujte trojvalcovu litrovu Fabiu! :yes::yes:
Defacto rozvody, ale nie retaz priamo - napinak rozvodovej retaze. TPI nemam vsetky v hlave (pre 1,8 bola tiez akcia pre 15D7 - prestavocac casovania, + vysiace ventily).
GOLF R (turbo):
"The first big problem with tuning a 2-liter turbo to 420 horsepower is reliability. Both the Golf R and Audi S3 have experienced turbo failure that many of our readers have told us about. The 360 hp Mercedes A45 AMG also had its fair share of oil leaks and blown gaskets."
[odkaz]
Je to věc priorit... jako tzv. petrolheadská BMW, 330i v základu apod... možná je to opačný extrém, ale já jsem rád když to automobilka nabízí, mnohem víc mě štve vázání silné motorizace na top výbavu (že, Mazdo?).
Soused si koupil Octavii 1.6TDI v plný palbě... jako že opravdu plný, DSG-panorama-Columbus-xenony a tak... a víš co? Je spokojenej, co všechno auto umí a jak málo žere.
A co se Fabie týče, tak Style žádný extrém není, při bližším pohledu tam žádné zbytečnosti nejsou a pár věcí tam chybí (tempomat je asi nejcitelnější z nich).
No a? Nová Fabia prostě dostává motory, které už nějakou dobu slouží v Octavii, Golfu, Leonu... a pokud vím tak bez zvláštních problémů. Rapida se starým TSI bych asi nechtěl, až se tam s Euro6 dostane nová generace tak klidně.
TSI spíš trpěly kvůli řetězovým převodům, na turba se moc nenadávalo. Jak je to s těma novýma TSI, to ukáže čas, ale v novějších rapidech, kde už jsou, tak zatim bez problémů. Ale nechápu, proč tam cpou start/stop sytém. Každý kdo si ho nevypne, tak turbo bude opravdu měnit často (teda podle mě)
Typickej českej zvyk je na jednu stranu jezdit tédéíčkem do města a na pár km do práce a pak městským autem s malým motorem lítat po dálnici :yes::yes:
Proč si nikdo nechce uvědomit,že 1.0 MPi je primárně určenej pro městskou jízdu a cestování pár km denně do práce..prosně přesně pro ty trasy kde trpí jakejkoliv turbomotor :yes:
Ale jo. Mě by třeba vcelku stačil i ten litr. Dokážu si s ním představit život. Nicméně to nic nemění na věci, že by to byl život plný askeze. Ten motor není málo výkonný, je zkrátka slabý.
Při normálním stylu jízdy (víš že nejsem žádný závodník) jsem si uvědomil, že motor vlastně ždímám. A představa, že nic víc už motor nepředvede, byla dost děsivá. S tím motorem bych se fakt mimo město docela bál. Stačí se podívat, jak vypadá D1 ve zůženích a STOPky na nájezdech... Vjet tam za špičky s litrovou Fabií? To musí být pro hodně otrlé povahy...
teď se asi vůbec nechápeme, Myslel jsem to tak, že vyšší výbava by měla jít ruku v ruce s motorizací. TOP výbbava se základním motorem je prostě extrém.
No, jo... já vím.
Fiátek má taky jenom 102Nm... ale má je ve 2500 otáček.
A pořád 102 Nm proti 95Nm je + 7,3%... a k tomu 1078 kg proti 960kg je + 12,3%...
Takže v praxi má ta Fábka 11,3kg na jeden Nm... a Fiátek jen 9,4kg na Nm.
A to už je rozdíl přes 20%... k tomu je navíc moment u Fiata dostupnější - a něštěstí je hotový.
Alo pořád tvrdím, že pokud by to mělo v pořádku životnost, tak jsou lidi, pro které by to byla dobrá volba.
Vliv šířky pneumatiky na "zátěž motoru" je nesprávně přeceňovaný. Vemte si, že valivý odpor pneumatiky se na potřebném výkonu motoru podílí cca 30%. Změna šířky z 215 na 185mm zmenší valivý odpor o 16%. A 16% z 30%? = 5% vliv. Víc toho dokážete napáchat špatným výběrem typu pneumatiky.
Ano, SUV jsou sice lépe uzpůsobena pro tahání přívěsů, do terénu a podobně, nicméně si všimni, že ještě více jsou uzpůsobena pro městský provoz. Jak ostatně bylo řečeno, dnes už poměrně dost SUV nenabízí ani čtyřkolku nebo jen k některým motorizacím. Přitom ještě nedávno to bylo spíše naopak, SUV byly čtyřkolky a pokud nabízeli i dvoukolku, tak třeba pro jeden motor. Pokud jde o SUV, tak opravdu neznám nikoho, kdo ho má a používá ho v terénu nebo k tahání přívěsů. SUV jsou dnes z většiny používána jako stylová auta do města. Ten dvoulitr v CR-V jsem neřídil, ale byl jsem pasažér a slabé mi to nepřišlo. Každopádně ale budu souhlasit s tím, že jiná třída má jiná měřítka a lepší výsledky Hondy mohou být rozhodně hodnoceny jako horší než horší výsledky škodovky.
Maximum krouťáku je často vypovídající u turba... pokud je k dispozici údaj 250Nm od 1750 do 4500 nebo něco takového, tak si člověk obrázek udělá. V tom je výhoda krouťáku pro popis motoru... bývá víc konstantní.
Důležitý je hlavně celý průběh, samotné maximum s otáčkami taky nic moc neřekne. Ty otáčky, při kterých se dosahuje maximum, je údaj docela nedůležitý. Protože to neřekne, co se děje kdekoli jinde než v tom maximu. Krásnou ukázkou, proč to není až tak důležité, je např. dvoulitr v Primeře P11. Točivý moment měl maximum ve 4800 rpm dle výrobce. Řekl by sis, že ten motor musíš točit jak blázen, když má maximum tak vysoko. Jenže on sice tady měl maximum, ale při 3000 otáčkách měl druhé lokální maximum, které bylo nižší jen o nějaké 2-3Nm. Takže zatímco na papíře bylo 181/4800, motor měl takový průběh, že dával cca 178/3000.
Na kolech to pak (se započtením ztrát hnacího ústrojí) vypadalo takhle:
[odkaz]
A opravdu je to extrém? S konfigurací jsem se ani neobtěžoval, takže nevím. Očekával bych, že se extrém Fabie bude pohybovat přes 500 tisíc (ceníkových).
To není jen otázka otáček, turbodmychadlo představuje akorát překážku jak v sání, tak ve výfuku. Tříválec může znít ve vyšších/ vysokých otáčkách dobře. Kolik válců si myslíš, že má tenhle stroj? [odkaz] ;-)
Spotřeby od redaktorů neberu jako víc než zajímavost. Stejně jako u ostatních věcí. Pokud mám s daným autem zkušenosti, je zajímavé si je porovnat s tím, co je v testu. A někdy mám pocit, že jsem řídil jiné auto.
Řidiče jsem samozřejmě nemyslel ;-) , myslel jsem jízdu ustálenou rychlostí. Třeba zdejší spotřeby opravdu neodpovídají realitě, pak by půlka diskuze byla zbytečná. Ale já jsem vycházel z udaných čísel zde. Z čeho taky jinýho u úplně novýho auta. Cokoli jinýho jsou jen odhady třeba podle Citiga a pod.
Růstu specifického výkonu se nikdy downsizing neříkalo. Není zase tak rychlý a rostly i hmotnosti. Litrový atmosférický motor není v téhle třídě něčím novým, měla ho ostatně i "slavná" Fabia Junior (37 kW/ 84 Nm). Že v tomhle konkrétním případě šli mezigeneračně z 1,2 na 1,0, je podle mne víc otázka politiky. 1,0 byl vybraný pro up! a měli ho k dispozici, novou 1,2 by museli připravit a vyrobit.
Osel je ten, kdo zapomene, že je řidič velkou proměnnou. Při jízdě ustálenou rychlostí hmotnost moc velkou roli nehraje a pětimetrový sedan nemá zase o tolik horší aerodynamiku než malá plechovka do města.
To máte těžko. Každý jezdí jinak a proto bude mít každý jinou spotřebu. Chce si to vyzkoušet a uvidí se. Jinak s tak nízkým objemem, bych se do dálnic moc nepouštěl. To není motor pro dálnice
Když už novou fabii, tak jedině se čtyřhrnkem 1,2. Sice je to pořád jen oturbené malé prdítko, ale na tu váhu to stačí. A teď o kombíku. Fabie je malé auto, a kombík mi k ní prostě nesedí. Když rodinné auto, tak nedělat kompromisy a koupit si radši větší káru a ne trpaslíka s velkým zadkem. Každopádně fabie 3 je zase top auto, narozdíl od křápu F2
Pro mě je downsizing typicky nahrazení větší atmosféry menším turbem. Když o tom přemýšlím, tak asi ok, libovolné nahrazení nahrazení většího motoru menším v rámci modelové řady je downsizing, třeba 1.6dCi místo 2.0dCi.
U VW proběhla jedna velká vlna downsizingu - 1.6 nahradilo 1.2TSI, 2.0 nahradilo 1.4TSI... 1.4 nahradila slabší 1.2TSI, což je i aktuálně vidět u té Ibizy.
1.0MPI by se dala brát jako downsizovaná 1.2HTP... trošku mi tam chybí ta technická inovace, ale jinak by to tak asi brát šlo.
Město je dost nicneříkající pojem... jinak jo, 8 by bylo hodně.
Na dálnici si taky dokážu jízdu s tímhle představit, byť se motor bude dřít na kost a v takovém režimu půjde do kopru raz dva. Dálnice je totiž o plynulém provozu.
Ale silnice první třídy? Jízda s touhle Fabií bude doslova utrpením. Předjet kamion takřka neřešitelný úkol.
konkrétnější info je to, že převodovka se sice zatím nesype, ale má k tomu všechny konstrukční předpoklady >:-[];-) Viz článek p. Vaculíka na téma Fabie III 1.0
V úvodu napíšete v „litru je síla“ a pak o kus dál „na dálnici se ale pozná menší síla“. Co si z toho má čtenář odnést? Že motor je silný, ale není silný? Což místo těchto okecávak změřit zrychlení 0-100 a třeba 90-130? Dvě čísla by řekla daleko více než tato vzájemně se popírající hromádka nesmyslů.
Po městě za 8 a po dálnici skoro za 8 a průměr 6,6? To je divná matematika, to jako po okresce jezdí za 4? Citigo jezdí se stejným motorem v průměru za 5,5
[odkaz]
takže dlouhodobý průměr Fabie lze lehko odhadnout na hodnotu někde kolem 6,0 litrů. Na dálnici samozřejmě o něco více, po městě a na okresce o něco méně. Což začít spotřebu skutečně seriózně měřit a přestat házet hausnumery? Jedno číslo odměřené spotřeby dotankováním na nějaké redakcí vybrané trase s udáním rychlostního průměru, zatížení auta a typu pneu by vypovědělo daleko víc než tyto povídačky o spotřebě.
To je jako když ma žena dostala nové Clio IV 1,2 16V. Jí vůbec nezajmá zrychléní za 15s,nebo krouták 107Nm,a že to má vlečnou napravu,že to nema kotouč vzadu,jezdí většinou po městě,a 15km na chalupu.Jí zajímá barva,že tam naloží děti a nákup,že radio krasně hraje,že tam je asisten rozjezdu do kopce,že tam ma park čidla,a že to ma třeba zrcátko ve stíníku u řidiče.Ona stejně víc jak 100km/h nejezdí.A spotřebu už vůbec neřeší,prostě nastartuje a jede.Takže dokážu pochopit tyhle slabší motory.
Koukám že jste tu spotřebu zase měřili za studena po praze na 5tku. Tyhle nesmyslný údaje vnímám jako velkou slabost tohohle webu. Chtělo by se to trošku vžít do budoucího majitele a jeho povahy. Určitě s tím nebude chtít závodit po Praze a okolí. Taky se podívejte kolik HTP jezdi po dálnici a kolik jich jede 130 a víc.
Proč to není případ downsizingu? Dřív byl se stejným výkonem 1,4MPI.
Že fabka není lepší než S60 je samozřejmě v pořádku, spotřeba 8 ve městě je naopak podle mě chybou zásadní. Co se té spotřeby týče- vycházím z testu, snad ji uměli změřit při běžné jízdě.
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
Toť mé MQ... chceš-li po mně technokratická čísla, odkážu tě vždy na tabulky pod testy nebo na škarohlídy, kterým vadí, že klička od dveří není chromovaná a kufr má o tři litry méně, než je uvedeno v technickém listě... a pak napadnou v komentářích redaktory webu.
Mám auta rád pro jejich design, vnímám je jako technické umění...sochy na kolech... toť moje MQ. Nechápu, kde je problém. V tom, že jsem ve svých komentářích nikdy neuvedl Alfu? Tak jo, Alfa je skvělé auto s velkou a někdy i pohnutou historií...Fiat Punto bych si nikdy nekoupil, ale Fiat 500X dostane moje dcera za úspěchy ve škole... tak snad jsem ti vlezl do zadku dostatečně, abys mě nemusel soudit
mám karburátorovejch 43kW...950 kg...kufr 525 litrů..karoserie sedan....ale rok 1989... i se 4 kvaltem to jede stopade :-) Spotřeba na dálku 5.9 l ... co je špatně? >:D >:D >:D
Vanoce v lete >:D Ale zase na obranu fabie nutno dodat, ze staci jina barva (z nemetalickych asi jenom bila) 15" poklice (libi se mi vic, nez litaky s vyjimkou 17") chromova maska a eventuelne drazsi svetla, tj. nijak zavratne priplatky a vypada o dost lepe. I kdyz porad je to hranatejsi a mene vyvazene polo s jinou maskou...
Příplatek samotný za motor by byl ještě ok. Provblém je v tom, že příplatek za motor ve Fabii je jen jednou z mnoha nezbytností u jinak ne zrovna cenově lákavého základu...
všechno beru, nic proti F3, naopak :yes: Ale jakkoliv je motor povedený, 95 Nm je prostě na auto B segmentu málo. Kde nic není ani smrt nebere. Chtělo by to něco ve stylu 1.4 - 1.6 mpi ;-)
No, tak to je hodně naivní :-) rozměr pneumatik mezi lidmi neurčují zákazníci, ale automobilka. Zákazník si maximálně určí při nákupu, zda tam dá 15" nebo 16" disky. .-)
"Kultivovaný tříválec....."
"V litru je síla......."
"Povolenou rychlost auto nicméně udržuje překvapivě snadno, a to i v plném obsazení čtyřmi osobami a zavazadly........."
"Sportovní zvuk motoru...."
Chybí mi v testu cena testovaného kusu v té výbavě v jaké dorazil. :-(
Downsizing je typicky malý motor a turbo, to není tento případ.
Základní cenovka té S60 D5 je přes mega, takže pokud je náhodou ve všem lepší než Fabia 1.0, není to zase taková tragédie... nehledě na to, že o spotřebě Volva, které žere na dálnici "ak idem fakt rýchlo 6 dačo" si taky myslím svoje.
Při 130 km/h motor točí vysokých 4250 otáček, má však příjemný, až sportovní zvuk - novinárčina na rovnakej úrovni, ako povedať, že o 2/3 roky by mohla Austrália vo finále MS v hokeji poraziť Kanadu. Jedinou chybou článku je iba to, že pán redaktor sa hanbí hneď na začiatku povedať, že sa jedná o PR článok zo strany Škodovky. Jednoducho aj keby mala fóbia motor z trabanta stále by sme sa rozprávali o príjemnom športovom duchu...
Ta 1.2 v Cliu je slabá úplně stejně. Pro mě výše příplatku za TSI ubírá té kritice na vážnosti, prostě pokud ti slabý motor vadí tak to má velmi jednoduché a cenově únosné řešení...
Fabia v Active je pro mě nepřijatelná interiérem. Ambition plus teoreticky jo, jenže projektorový světla + litá kola jsou pro vzhled fakticky nutnost, klima taky, takže mě z toho prostě vychází Style s jedním z TSI. Pak máš stylové auto B segmentu s velkým kufrem... za cenu levnějších kousků v C segmentu, otázka priorit. Neříkám že bych nevolil třeba Ceeda GDI, Pulsar nebo Megane s TCe... zajímavých nabídek na trhu je dost a Škoda nepotřebuje nahánět zákazníky agresivní cenovou politikou.
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
No 1.2 HTP a 1.0 MPI je sice malomoturek, ale vsechno pravoverne atmosfery. Zavodak to samozrejme neni, ale rozjet ze semaforu, nebo vyjet z krizovatky to zvladne s prehledem.
Mam doma fiatka 44kW, 960kg - a staci!
Tohle auto, ke svemu ucelu, staci taky.
Jeho problem je technickej: s timhle motorem mizerna, "hadrova" prevodvka... s lepsi prevodovkou mizerny turbomotory.
Neni co vybrat.
Vykon je jedno - jsou lidi a ucely, na ktery to staci. Pokud ne, at to nekupujou.
Ale prevodovka, co se sype i v malym city je podraz.
ano, přípůatky jsou takřka za vše, co si vysloužilo pochvalu. Koneckonců když si v té Fabii připlatíš za motor, výsledek také potěší.
Ale právě o to jde - k čemu je tedy test Fabie z jednoho konce cenové nabídky? Je přeci fér říct, že Fabia je dobré auto zasluhující slova chvály, ale jen pokud si za vše řádně připlatíte.
Což u konkurence zdaleka neplatí. Rozdíl mezi TOP verzí i20 a základem není pocitově nijak markantní. U Fabie to jsou lae doslova dva paralelní světy :-!
ve výbavě samotné se Fabia hodně vylepšila. Bohužel je ale podstatný dojem a Fabia bez pořádné porce příplatků za dekory, kožené pakety, sedalda a další vypadá stále jako oškubaná husa. Hyundai i20 v úplném základu až na volant nijak neuráží. Škoda působí dojmem srovnatelným z Dacie :-!
Rozumím tomu co píšeš, ale na druhou stranu oni nikde cenu testované fóbie neutajují a jednotlivé příplatky ukazují. Navíc i když se najde spousta lidí co opravdu musí koupit auto bez jakéhokoliv příplatku, tak si myslím, že běžný zákazník si rozdělí priority a začne právě u těch příplatkových výbav, které tam bezpodmínečně chce mít a teprve potom sleduje cenovou nabídku. Já bych třeba zrovna metlu oželel, ale kožený volant, digiklimu, tempomat, ppc, sedačku minimálně s bederkou a příplatková kola ne, každý to má jinak...
Právě sedačky jsou mimochodem vylučující faktor, proč jsem o Škodě ještě nikdy neuvažoval... hold problémy se zády donutí uvažovat člověka jinak než nad tím "co to je za značka" a jestli mě ta výbava navíc nedonutí koupit slabší motor.
Pokud tomu nerozumíš, podívej se na znak na kapotě. Pak by ti to mělo být jasné. Škoda totiž může vyrobit takřka cokoliv, třeba nákupní vozík, a bude to vždy vychváleno do nebes... ;-\
Rád bych připomenul nedávný test ojetého BMW E60 [odkaz] kterému cituji "Čtyřválcový turbodiesel 2,0 l na velké auto nestačí" (zrychlení 0-100 za 8s).
Jak si mám v kontrastu s tím nyní interpretovat větu, že Fábii má cituji "1.0 MPI s 55 kW bezpochyby stačit", když má zrychlení skoro dvakrát tak horší?
A vůbec když se tak dívám na katalog nové fabie tak tam není ani jeden motor který by dokázal auto rozhýbat z 0-100 pod 9s, tak umí se ta fabia rozjet nebo neumí? Už tomu fakt nerozumím...
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
když neřídíš normální auto, nikdy se z tebe nestane normální řidič... a říkej si co chceš, HTP je motor do sedačkové sekačky na trávu (ať to klidně zní jako klišé), ale do běžného provozu se nehodí. Prostě je to 50% auto a 50% řidič... ale nechme toho, musí ti být jasné, že jsem v tomto případě "zabedněný odpůrce" malo-motorů. Nikoliv Škodovek jako takových (ale ty motory mi lezou na nervy) - sám jsem si služebně nadělil Octomilku 1.4 TSI na zemní plyn (operáč) a je to docela příjemné (a úsporné)svezení. Jen z toho turba mám nepříjemné pocity a taky že verze na plyn se nenabízí s DSG... Mojí značkou však jest víc než desetiletí Mazda.
Ano, htp se zatlacilo a zaradilo se vedle jednicky, prvni citiga mela prevodovku se schematem stejnym jako felda, tedy R bez zatlaceni misto 6ky, dnes ma kazde citigo a kazda fabia R misto 6ky ale paka se musi zatlacit dolu
OK, mas pravdu, netyka sa to len Skody ale v podstate kazdej znacky. Aj ked do testu daju auto so zakladnou motorizaciou, aspon ho napechuju vybavou. Skutocny "holobyt" (za cenu "uz od") sa v testoch neobjavi, a na fotkach uz vobec nie...
BTW,vsimol som si az teraz, ze testovana Skoda ma normalny teplomer chladiaceho okruhu, za to musim pochvalit! Nedavno som tu kritizoval, ze nova Mazda6 ma len kontrolku, a to dokonca aj vo vybave "Revolution Top". To je teda fakt hanba! Auto s vynikajucim podvozokom, na ktorom by som rad rezal zakruty cestou hore na Grossglockner, a budik s teplotou nikde! Tomu vravim setrenie na nespravnom mieste...
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
Nesmysl. Pokud není auto hodn naložený, tak starší fabky s HTP nejsou rozhodně brzdy provozu. Leda v kopci na dálnici, ale to jsme mimo jejich teritorium.
Trojvalec 1,0 l so sportovym zvukom, so spotrebou 8 l, s potrebou podradovat v kazdom kopci za 370 000 Kc, t.j cca 13 700 Euro - je fakt sen kazdeho motoristu ....
Len blazon si to kupi....
Nevím, kdo je osel. Debata je o tom, že o pět šest metráků těžší auto a trojnásobným výkonem žere míň než autíčko co má být do města, takže jaksi se ztrácí pointa downsizingu.
Pane redaktore,
opravdu se Vám nechce blinkat z těch blitek, co píšete o tomto obyčejném autě a opravdu slaboučkém motoru? Opravdu věříte tomu, co tady o těch škodofkách píšete?
Do mesta je este lepsi nisan micra 1,2 , sice trojvalec, ale od nissanu, so 60kw/110Nm, v zaklade je dokonca lacnejsi od fobie o 1500 euro >:D - zaklad ide od 7490 euro - v cene je dokonca dojazdove koleso, zatial co kratka fobia 44kW/95Nm zacina na 8940 euro (aspon na SK) bez rezervy
Jenže 1,9SDI táhla pěkně vocpodu....když jí táhla na laně Felda 1,6MPI. ;-)
„Až na slabší agregát nemá testovaná Fabia Combi zásadních chyb."
Pane paciente, až na srdce v háji máte ostatní orgány bez zásadních chyb a můžete žít plnohodnotný život. Doufám, že se nechystáte chodit moc rychle nebo dokonce jezdit na kole...
"fabka vždy bola a vždy bude primárne konštruovaná pre tých najmenej náročných zákazníkov"
To si nemyslim (primarni role je jako druhe, treti auto do rodiny urcene pro jizdy ve meste, pro zacatecnika, nekoho, kdo proste nechce veltsi auto, atd.) ale i kdyby, tak tim vlastne potvrzujes to, co rikam. Nenarocny zakaznik neceka zazraky a to MPI mu postaci, narozdil od zmlsanejsiho majitele dvoulitrove hondy (i kdyz neni zdaleka tak podmotorovana a jeji dynamika je uplne jinde).
O tom, ze je fabie s litrem urcena pro mene movite se nikdo nehada a nevim, jak jsi prisel na to, ze se me to dotklo. Vyjadreni "socka z vesnice" mi prijde neuctive a osobne bych jej nepouzil, ale nikoli proto, ze bych se za nekoho takoveho povazoval.
Mnou nadnesene urceni SUV hloupost neni. Nejsou to pravoverne offroady, ale oproti klasickym autum jsou ve zminenych disciplinach o neco lepsi. A hlavne, nebavime se o vetsine SUV, bavime se o CR-V a ta nejaky ten prives a polnacku zvladne a bylo to brano na zretel pri jejim konstruovani.
Nevim jake procento majitelu supersportu jejich potencial skutecne vyuziva, o tom se hadat nechci. Chtel jsem spis naznacit, ze rada aut neni vyuzivana pouze k tomu, k cemu byla urcena.
Kazdopadne podstata spociva v tom, ze na CR-V jsou kladeny vetsi naroky ve vsech smerech a co staci ve fabii, nemusi stacit v honde. To prirovnani k obleceni to podle me vyjadrilo presne.
Omyl, fabka vždy bola a vždy bude primárne konštruovaná pre tých najmenej náročných zákazníkov, ktorí hľadajú za čo najmenej peňazí čo najväčšiu hodnotu. S tým využitím v meste si ale mal pravdu. Opäť ju ale napríklad na ten rozvoz obedárov a podobne nakupujú podnikatelia práve kvôli tej nízkej cene. Lepšie zabezpečená rodina si fabku nekúpi. Ak sa ťa to nejak dotklo, sorry. Na tom, že nie si lepše finančne zabezpečený nie je nič zlé. Naopak, patríš k väčšine.
Rovnako je hlúposť to, čo si tvrdil, že SUV sú primárne konštruované na ťahanie prívesov, jazdu mimo asfalt a štvorkolku. Kde si na toto prišiel? Dnešné SUV sú konštruované práve na ten asfalt. Vyššia svetlá výška je skôr na imidž ako na lámanie terénnych rekordov. Dokonca niektoré lacnejšie SUV ani nemajú v ponuke možnosť pohonu všetkých kolies. Dnes sa SUV kupujú kvôli tomu, že sa to ľuďom páči, alebo že sa im dobre jazdí s vyšším posedom. Do terénu to ani netúžia ťahať.
U tých superšportov si zas na omyle. Väčšina majiteľov, ktorí si ich kúpia s nimi veľmi často chodia práve na okruhy a okrem imidžu si to kvôli tej rýchlej jazde na okruhu aj kupujú. Stačí sa pozrieť ako to vyzerá napríklad na Nurburgringu počas otvorenia pre verejnosť. Majitelia superšportov si tam chodia užiť svoju chvíľku adrenalínu. Tie autá sú inak väčšinou v garáži, lebo na každodenné jazdenie tie autá nie sú ani náhodou. Na to nemajú ani chrbtové platničky. A ak ich občas stretneš v meste alebo na diaľnici - no majiteľ to už jednoducho nevydržal chodiť sa na to pozerať do garáže.
hmm..a ty náklady až ti po 50-60 tis km odejde turbo , nebo řetěz TSI.
Jako u našeho VW..
No , možná dali zpět řemen , nevím..řetízek byl totiž velký prů...ser.
Zlatý klasický motory , atmosféra 1.2 či 1.3.
Mazda a Skyactive ..to je ta cesta!
Nestaci. Reci de*ilu moc nerozumim, ja mluvim cesky, takze to ve svych prekladech zohledni. CR-V je SUV, kde jsou pozadavky na vykon daleko vetsi (tahani privesu, jizda mimo asfalt, ctyrkolka...) nez u mestskeho auta. To, ze si ji clovek koupi a potom s ni jezdi po meste je mozne, ale to auto nebylo konstruovano primarne pro tento ucel. Stejne tak, jako fabii nikdo nestavel, jako auto pro socky z dediny. Zadnou statistiku mapujici vyuziti Hondy CR-V a fabie jsem nevidel. Naopak vim, ze je casto pouzivana pro tahani karavanu. Ve fabii taky nejezdi jenom socky, ale casto slouzi, jako mestske auto, nebo treba pro rozvoz jidla (po meste). A i v tom meste mas na SUV za trictvrte milionu vyssi naroky na vykon, nez u zakladni fabie. Vetsina supersportu taky na okruhu nikdy nebyla a rychle jezdi akorat po dalnici, ale presto musi poskytovat spickove jizdni vlastnosti.
To je stejny, jako bys tvrdil, ze kritizovat drahe znackove obleceni za nekvalitu, je zcestne, jelikoz si ho kupuji lide, kteri si ho vezmou parkrat na sebe a potom ho vyhodi, zatimco obleceni od vietnamcu chteji nosit "socky z vesnice" po nekolik generaci, pracuji v nem, deti si v nem hraji a celkove podleha mnohem vetsi zatezi.
Ani nie, pozri moje dolne odkazy, to su "nove" TSI - EA211. Mas tam hned TPI pre 1,2 TSI s remenom. To sa objavilo cca pol roka po zaciatku predaja (proble s WG).
K motoru ještě jednou - problémem není výkon, ale krouťák. 0-100 a maximálka není nijak vybočující od konkurentů. Ale ten motor je prostě slabý.
S prvním odstavcem principem ano. Reálně ale Fabia s příplatky cenově kyne jak státní dluhy, tak, že pak postrádá smysl.
Svého času jsem taky bral jen našláplé verze, jenže jak stárnu, tak jsem zjistil, že beztak jsou mnohem zajímavější relativně základní verze, protože zkrátka vždy můžeš místo našláplé Fabie lovit raději ve vodách Golfa a obvykle přeskokem do vyšší třídy automaticky získáváš mnoho z toho, za co jsi u té nižší nucen připlácet...
A Fabia může být klidně za +300 tis. na příplatcích, ale stále to bude jen pouhá Fabie ;-)
Jasně, ale to se týká jen starých TSI. Pár vadných kousků se najde všude samozřejmě a záleží spíš na objemu prodeje, kolik se toho najde na těch fórech.
Bohuzial ani 2,0 TSI nie je nepriestrelny, menej sa predava, tak menej pirspevkov na forach. Special TPI najdes aj tu a GOLF R je uz turbom v english-speaking-area celkom znamy.
Já nesouhlasím. Auto v základu nekupuju. Z mého pohledu je rozhodující, na kolik přijde slušně konfigurované auto dle mých představ, ne cena "již od".
Clio na tom je dost podobně - v základu plecháče, jedna barva. Metalízy dražší než u Škodovky. Plastový zrcátka a kliky, klima za tučných 20t, základní motor se stovkou za 15.4, maximálka 167 (Fabia 14.9 a 175).
Mozna jako srovnavak krátkých verzi: i20, Clio, Ibiza, Fabia, Fiesta...vybrat 3 z tech aut a nepriplacet ani kacku, ale otazka je, zda se takova auta prodavají. Sado maso 8-s zaklad nebyva hezky...
Ne, Fabia je slušný výrobek vč. toho litrového chcípáka. Problémem je, že ten motor se nikdy neměl dostat do Fabie...
Fabia netrpí nedostatkem výkonu, ale nedostatkem krouťáku. Přesně s tímhle litrem jsem jel v krátké Fabii a hodí se pouze do města. Předjet s tím kamion nebo autobus? Nereálné.
Jen mě mrzí, že tohle nikdo z autorů testů nenapíše. Tenhle motor se nehodí ani pro základní dynamiku odpovídající dnešní době. Ten motor obstojí vyloženě při defenzivní jízdě o víkendovém provozu nebo možná při poskakování v kolonách. Ale to je tak vše.
O živnotnosti raději ani nebudu domýšlet, motor se při naprosto nezajímavé dynamice musí ždímat jak citron, abyste nebyly brzdou provozu. Jak tohle dá 100 tis. km v kombinovaném provozu...
ja. Pri takýchto autách by to mala byť samozrejmosť, predsa si nikto nebude kupovať nejede motor a k nemu sedemnástky a kožené sedačky. Testovať nadupanú výbavu k základnému motoru je diktát autorizovaného.
Nic nema vetsi vypovedni hodnotu nez:Hola pravda...nicmene je nutne si uvedomit, ze Fabia je az na ten motor slusny vyrobek. Dejte do ni silnejsi TSI a stava se z ni v kombiku obstojny "univerzal", ktery uspokoji mnohe ridice...vetsina komplikaci pri jejím pouzivani vznika nepochopenim toho, k cemu je urcena. Možná by mi vlastne tahle ocesavka vyhovovala vic, nez radoby nastajlovana verze, ktera s sebou taha neprimerene velka kola, fotku nejakych deti na palubce a tvari se rychle i kdyz nejede...
Tak logicky, aby si nemal šancu holobyt ani zazrieť a čitateľ, ktorý sa nad výbavou moc nezamyslí, mohol nadobudnúť dojem, že toto dostane aj pri tej verzii "už od". Ale aby sme neboli nespravodliví, robia to aj prémiové značky, veď kedy si naposledy videl test prémie, ktorá by nemala príplatky aspoň za 200000 Kč? Keď chcem vidieť, akéže to Céčko dostanem za tých základných 30000 eur, nájdem ho jedine na mobile.de.
Chtěl bych požádat redakci o test Fabie 1.0 MPI (ev. Combi) ve výbavě Active, v základu bez jakéhokoliv příplatku, tj, i v barvě bez příplatku a s koly bez příplatku. Tedy pokud kdy vůbec v Boleslavi našli odvahu to vyrobit...
není až tak zásadní, co dělá model atraktivní. Jako klíčové pro hodnocení vnímám to, co ti zbude z příznivého dojmu po vyškrtání příplatků. U Clia to stále bude pohledný kus vozu se snesitelnou výbavou (a neoškubaný na detailech).
Fabia v (reálném) základu se alespoň vylepšila ve smyslu bezpečnostní výbavy, klimatizace a předních oken v elektrice. Stále ale vypadá jak oškubaná husa a to, že ze zákazníků ždímají peníze za de facto jakokoliv barvu, za podlahu v zavazadelníku nebo snesitelná kola, tak to považuji za naprostý výsměch zákazníkovi :-!:-!
základní i20 vypadá zcela obstojně, i v základu všech základů, na plechách bez barvy za příplatek. Zvenu i zevnitř. Nemáš pocit, že jsi úplná socka, co si měla připlatit za všechno kolem, kam až zrak dohlédne (sedačky, pedály, volant, audio, podlaha zavazadelníku atd. atd. ... ).
Škoda tohle prostě umí, vytáhnout ze zákazníka další a další peníze na příplatcích. Jistě, nikdo tě k tomu nenutí. Ale proč konkurence může vypadat k světu i v naprostém ceníkovém dnu?
Nedavno bolo 66kW v OI povazovane za pouzitelny vykon, je nepravdepodobne, aby 66 kW nestacilo sucasnej fabii. Podla toho co pises, si s tym motorom nesiel
no ale kto si dnes kupuje uplne holatka? hadam uz nikto ... uz aj dochodca si dnes rad priplati za metalizu alebo hmlovky ci dalsie veci .... casy kedy ludom stacil a musel stacit favorit su predsa prec.... holatko si dnes nekupuje nikto... a ani zakladny passat nebude vyzerat tak presvedcivo ako vybavenejsi a v metalize.... tak preco si robit srandu z maleho lacneho auta typu fabia..... co myslis ako bude vyzerat zakladna micra alebo rio... no vidis.... pritom na fabiu staci dat len metalizu a pekne elektrony a hned je to pekne auto.... co u niektorych aut neplati... tam mozes davat kde co a stejne to nepomoze... tak vidis.. v konecnom dosledku je na tom fabia vyborne... a to nielen v ramci svojho segmentu
Zvenku ok - jasně, ližiny + kola + světla to posouvaj jinam, ale základní tvary podle mě vcelku fungujou i bez nich. Ten interiér je smutný, tam to nutně chce sáhnout aspoň někam do středu nabídky.
Ne, myslel jsem to jinak.
Vysvětlím to na příkladu. První HTPéčko mělo výkon 40 kW při 4750 rpm, přičemž výkonová křivka byla relativně plochá. Společně s relativně krátkými převody to znamenalo, že dostupnost toho výkonu byla snadná. Při rychlostech zhruba 35, 65, 95, 135 byl na první, druhý, třetí a čtvrtý stupeň dostupný maximální výkon a v jejich okolí byl výkon jen o něco méně než maximální.
Testováné MPíčko má poměrně úzkou výkonovou špičku v 6200, přičemž ale má stejné nebo možné ještě delší zpřevodování, takže maximální výkon bude dosažitelný například při 45, 85, 120 a 155 km/h, přičemž je mezi těmito body větší rozestup a mimo tyto rychlosti bude dostupný výkon klesat rychleji, protože výkonová křivka má výraznou špičku.
Pokiaľ máš problém s chápaním písaného textu, potom to preložím aj do reči pre debilov. CR-V si kúpi skôr rodina z mesta, ktorá bude lepšie finančne zabezpečená, ako socka z dediny. Tej postačí fabka s trojválcom. Stačí takto?
Je to prostě hodně. Nevím, jak jiné nové vozy této třídy, ale pokud Fábka není výjimka, zřejmě bude něco špatně - v legislativě. Aby vyšší spotřeba byla omlouvána plněním vyšší emisní normy je opravdu paradox.
Tak to ostatně bylo vždycky, i před downsizingem. Starším TSI bych se radši vyhnul, jinak ale nemám pocit, že by byl na trhu nějaký benzín, ze kterého by měl mít člověk obavy.
v tom se shodnem, že je to komické. Ale ten objekt u kterého nezbývá než se chechtat je onen hatapák, resp majitel kterýho používá k účelům jízdy mimo město.
Ked zacnu vo velkom vyvazat TSI do sveta a nie len 1,8 TSI do USA od minuleho roku a nebudu pokadeni davat plnu garanciu 3 roky, potom sa mozme bavit o nejakej kvalite.
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
Jel.. asi 12 km jsem s tím jel... chtěl jsem vědět. Bál jsem se... ale to je jedno.
Takže... koupit HTP...Nasadit klobouky a jede se, ne? Vždyť je to jedno, že je za mnou šňůra aut... nejlépe ještě zapomenout na blinkr a dívat se pod sebe, kde to má vlastně pedály... nevědět, jak si najet do odbočovacího pruhu a nakonec si to rozmyslet a jet rovně...nedělám si statistiky, ale tři čtvrtiny lidí, kteří se "pyšní" nápisem *** To Pojede na svých plechových deštnících jsou právě tito neřidiči... jedné čtvrtině, kteří prostě toto neauto vyfasují se omlouvám.
Svým způsobem souhlasím - pokud bych si opravdu musel všechno co píšeš odmyslet, tak mi toho moc k obdivování nezbude. Fabii dělají atraktivní právě třeba ty příplatkové sedačky, hezká barva a motor TSI. Pro Clio platí totéž... červená metla, litá kola a aspoň ta 0.9TCe, třeba nějakej ten look paket.
dacia logan mcv s renault motorm o objeme 1149 cm3 (aj ked si ten motor renault oznacuje za 1,2 , je to skor viac menej 1,1) na lpg da z 0 na 100 za papierovych 15,1 , ale tam aspon vidim, ako mi neubudaju tak rychlo penaze z penazenky pri tankovani, ... jo a kufor pre kufromilov cca 573l, ale na druhej strane nema skrabku pod vyckom, co je podla mna dost velky handycap...
přesně, já to ani nečetl, ztráta času ... jen mě kucí překvapili, že si dovolili dát pouhé 4 hvězdy, ale počítám, že pět hvězd s pochvalou dostane verze s TSI
Kurňa, už je to nějaký rok, co jsem jel s 1.0 MPI, ale vůbec si nepamatuji, že bych musel na řadičku tlačit. Kroužek tam určitě také nebyl...Ale nějak to asi ošetřeno být muselo. >:D
Dost nešťastná mi přijde ta džungle konfigurace vnitřku - chci modrý sedačky a kovovej dekor palubky, to ale nejde, modrý sedačky = bílej dekor. Pak se do toho zamíchá volba rádia a multifunkčního volantu. V jisté chvíli se objeví možnost přidat černej dekor, ale jen v kombinaci se sportovním volantem a koženým paketem, který je ale taky součást toho paketu Plus, bez kterýho zase rozumě nekoupíš klimu...
ANo, tak jsme si přečetli test nové Fabie Combi 1.0 MPI, která se reálně zřejmě nikdy nikde neobjeví. Ale jasně, každý má přeci tu MOŽNOST zadat si tohle do výroby, že... 8-s8-s Test, kde polovinu textu tvoří popis věcí za příplatek?
Ok, odmysleme si verzi Style s příplatky, odmysleme si krásnou barvu, krásná kola, příplatkoá sedadla, příplatkové dekory, přílpatkovou rezervu... Co nám z testu zbyde? Fabia Combi se slaboučkým motorem??
Škoda se prostě zdráhá zuby nehty předvést Fabii v základu, koneckonců i vyjádření na můj dotaz v nedávné debatě zde se zástupcem automobilky znělo zcela vyhýbavě...
Zhodnocení a 4* je skoro jak vystřižené z vtipu za stovku - Fabia je výborná až na slabý motor?? Já nevím, ale to je jako říct o modelce, že je nádherná až na její postavu >:-[]:*)
Autor podle mě docela nevhodně přehlíží konkurenci v podobě malých crossoverů - P2008 či rovnou Captur. Oni totiž jiní výrobci vsadili na poněkud jiné karty a malý kombík na západ v zásadě nikoho příliš nezajímá. Když někdo chce rodinné auto, nevybírá ve třídě Fabie, ale o třídu výš.
Poznámku o dekoru a dětech ve videu už nechápu vůbec, je snad jasné, že u novinářského vozu na palubce asi nebudou děti novináře. A pokud chcete mít na airbagu vlastní děti, můžete si u Škody koupit natištěnou folii s vlastním motivem :-!
Fabia Combi možná není špatná, ale se základním motorem je to auto vhodné sotva do města (za 8/100?? tak to je krutě vysoká spotřeba). Pokud začnu připlácet, zcela začne postrádat smysl cenově.
Clio Grandtour je výborné právě se základním 1.2, navíc slušně vybavené i v základu. A cenově je úplně jinde. Že nevykazuje na papíře virtuální litry v zavazadelníku, může být zákazníkovi zcela volné :-!
Tak ono testovana verzia je fakt velmi sialene poskladana: Trojvalcovy zaklad, a k tomu metlu za 11 litrov a biele 16-ky za 7 a pol.
Nebolo by lepsie radsej sa vykaslat na metalizu aj biele kolesa, a radsej vziat 1.2tsi/66kW? Priplatok je 16 litrov, a to je podla mna lepsie vyuzitie penazi, nez za metalizu a kolesa ktore su pekne len ked auto vyjde z umyvarky...
No ale ono to uz tak byva, ze aj ked Skoda pristavi na testovanie verziu s 1.0mpi/55kW, nadupe ju vybavou az po strechu. Casto prvkami, na ktore by clovek kupujuci tuto motorizaciu v katalogu ani nepozrel...
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
Ale no ták, jel jsi s tím motorem vůbec někdy? HTP umí z křižovatky vystřelit pěkně rychle a rádo si i zahrabe. Ani není potřeba drtit plyn na podlaze. Že si takový důchodce jedoucí z lidlu nechce zkazit spořebu a nemá kam spěchat, je věc druhá.
>:D:yes:
Inak samozrejme súhlas, radšej možnosť zvoliť si aj pomerne nelogickú kombináciu, než byť nútený kupovať japonským štýlom "ber alebo nechaj tak".
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
Bolo to 13,5 sekundy, pamätám si to dosť dobre. ;-) Jasne, tá cifra je bieda, ale furt lepšie, ako 15s.
Inak v rodine sme mali aj tú 1,6ku a tam skôr ako zrýchlenie bola hlavná devíza pružnosť, ten motor mal spodovú charakteristiku a ťahal už od nízkych otáčok, predbiehať s tým bola vcelku radosť. Tam už skôr nestíhal podvozok.
No nevím, já bych raději bral o stupeň vyšší výbavu Advantage za 266 tisic, která již zahrnuje klimu a rádio s bluetooth, než Life za 246 a přidával k němu klimu a rádio za 25...
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
Máš i nemáš pravdu. Osobně si myslím, že krizová situace se lépe řeší s plynem reagujícím na pohyb v kotníku, nikoliv na pohyb kolenem či celou nohou... a HTP nejede, nejede a nejede.
Myslíš, že každý lítá tisíce km ročně po dálnicích? Někomu zkrátka stačí auto na dojíždění pár km do práce, po městě na nákupy a jednou za čas na chalupu. A to může důstojně splnit i to HTP.
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
Ja mam obcas pocit, ze tyhle teorie o brzde provozu vznikaji tak, ze ridic zmlsany silnejsim autem dava ve trivalci neustale plny plyn, aby jako ukazal, ze to nejde, nacez se takove zavodive fabie chytne trilitrova audina a potom se samozrejme udrzet krok neda. Nehlede na to, ze slabe motory pri plnem plynu v nizsich otackach poskytuji pocitove horsi zrychleni, nez pri pozvolnem pridavani.
Je to prave temi tremi valecky. Vyhoda ctyrvalce spociva v kultivovanosti v nizsich otackach, ve vysokych ma ale otravny, bzucivy zvuk, zatimco trivalec je obecne hlucnejsi a jadrnejsi, ale v otackach pripomina R6.
Ty zase perlíš. Ano, služební MPV s velkou čelní plochou, poddimenzovaným tříválcem s krátkými převody a v rychlostech blížících se maximálce bude neúměrně žrát, dokonce ne o moc méně než šestiválec v relativně nízkých otáčkách a s výkonovou rezervou. WOW! Vážně? Vždyť přesně tohle je typický jízdní režim 50kw tříválce, že ano...
Kolik ve zmíněném jízdním stylu pojede hatapák nevím, ale já se i při svižnější jízdě na okreskách držím do 6 litrů.
Tím se nesnažím říct, že HTP je nějakým přeborníkem ve spotřebě, ale tvé porovnání stylem "na třídu se*e bílej tesák" je komické.
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
lebo je to o šoférovi, nie o aute. V žiadnom bežnom aute vrátane junioriek nie je dôvod na semafórovú brzdu. My sme napr. s kamošom na 1,3 felde fičali do bruselu, diaľnica 130- 150 a rozhodne sme nebrzdili ani nemeckú diaľnicu.
No síce sa mi tomu nechce stále veriť (liter, tri valčeky, ...), ale tak dajme tomu. Možno to bude nakoniec tým, že atmosféry pre výkon treba točiť do vysokých otáčok, kde mávajú benzínové motory jadrnejší zvukový prejav. Naopak oturbené motory neni treba točiť tak vysoko a tak sa málokedy točia do úplnych maxim. No a občas majú pri tých nízkych otáčkach nezaujímavé prejavy. Občas ako vysávač...
Souhlas. I kdyz mi prijde, ze kameraman sice vystrizlivel, ale pan moderator zni, jako by mel kocovinu. Ale proc ne, zvladl to bravurne a bez prehravani. Oproti pokusum z minulosti, ktere evokovaly skolni kolo vesnicke souteze v recitovani, teleshopping s Horstem Fuchsem a Gabi pripadne dalsim mene podarenym vystupum, je to urcite krok vpred. Zarazejici je trochu odlisne vyzneni testu a videa. Zatimco tam, je motor smaznut prostym "nejede", tak v testu je mu venovana vetsi "pece"...
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
17 x denně ráno, 17 denně x večer... toť počet semaforů, které při cestě do kanclu a domů musím projet... fakt vím, o čem mluvím. Staré HTP, nové HTP... to je prostě výroba šrotu a plýtvání zdroji. Adekvátní je výkon od 77kW pro dnešní provoz a tento vůz...můj názor.
A prečo nie? Skôr si viem predtaviť, že CR-V si kúpi mestská rodinka na povedzme rozvoz detí do škôlky/školy a na pohodlné nákupy. Naopak fabiu vidím skôr na dedine u rodiny, ktorá má nižšie príjmy. Určite vozy typu SUV vídam častejšie v mestách ako na dedinách. Iba ak by na tú dedinu prišli v tom oveľa drahšom SUV malomeštiaci na víkend. Taká je aspoň bežná realita.
To auto, jak je nakonfigurováno, nedává žádný smysl, jediné, co z toho plyne, že konfigurovatelnost fabie je schopna vyhovět i hodně "úchylnému" kupci. ;-)
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
Jó, jednašestka, jenže to byla už raketa, jejíž výskyt byl v řádech, ve kterých se dnes na našich silnicích vyskytují skutečné supersporty. Závodilo se hlavně v klasických jednatrojkách, tam byly snad 40 a 50kW verze, a ta silnější už byla brko. Údaje krouťáku budou možná mírně vyšší než u R3 fabie, zrychlení hledat nebudu, ale nemyslím, že by to bylo výrazně méně než 15 sekund. Vývoj je v tom, že dnes takto "výkonná" auta bereme jako základní nejlevnější motorizace, není to standard.
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
Zase neplas. 130 to udrzi, takze netreba jet 50 v kopci (i ten junior mel jiste na vic). Vyjezdu z krizovatek bych se nebal, nepochybuju o tom, ze na takovy ukon ma i to MPI vykonu az moc (=pri plnem plynu protoci kola). U starych HTP nebyl duvod davat plny plyn pokud clovek nepredjizdel, nebo nenajizdel na frekventovanejsi dalnici.
Bude to znít fakt divně, ale ten zvuk se mi taky dost líbil, když jsem si dělal testovací jízdu, abych odstranil skepticismus k 1.0 >:D
Rozhodně se mi líbil víc než zvuk mnohem výkonnějších (a bezpochyby lepších) motorů, se kterými mám zkušenost od přeplňovaných 1.8 TSI dále...
Tak je smutný, jestli testovač jen točil litřík do omezovače a nezkusil i ekonomickou jízdu. Případné kupce asi nezajímá sportovní zvuk tříválce v 6500otáčkách, ale reálná spotřeba v běžném provozu. Jestli je reálná spotřeba 8 litrů ve městě, tak je to na litrový motor moc.
Stále dokola, nezbývá než konstatovat, že jsi prostě osel, který nechápe, že tady není debata o dýzlové motorizaci v autech střední třídy, nýbrž o základním benzinovém motoru auta B segmentu.
V kontextu třídy je na tom D5 ve srovnání s konkurencí dost podprůměrně, výkon nic extra, spotřeba o litr větší než třílitrové dýzly konkurence s o 20-30 kW větším výkonem a podstatně lepší reálnou dynamikou.
Ono chyba je aj v tom, že je pomerne veľký rozdiel medzi šírkou tých 15 a 16" kolies. 185mm vs. 215mm, to je obrovský rozdiel a tak slabé auto už len na podstatne väčšom valivom odpore o 30mm širších gúm stráca dynamiku (215mm, na tom bežne jazdia autá o dve triedy vyššie). Ďalší aspekt je Tebou spomínaná cena, ten neštandardný rozmer zrovna kupujúcich takejto badžetovej motorizácie bude zbytočne bolieť.
Tak to by celkem šlo 11 let a ještě to není totál hnilač. Asi to zařadím jako jednoho z kandidátů. Divím se že tomu nedají trochu lepší antikor úpravu. Přitom dělají hezký auta.
Auto jsem si vypůjčil (v krátké verzi) na testovací jízdu a musím říct, že ačkoliv jsem nečekal žádný zázrak (spíše naopak), tak jsem byl velmi pozitivně překvapený. Ano - jel jsem sám v naprosto prázdném autě, nicméně na dálnici se auto velmi rychle přiblížilo ke 160 a na okresních cestách jsem si vychutnal příjemnou dynamickou jízdu. A to říkám jako nevyřáděný řidič s plným vědomím a svědomím po zkušenostech s Porsche 911, Caterhamy apod.
Samozřejmě kdybych šel do Fabie, sáhl bych po 1.2 66 Kw! :yes:
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
Drobný rozdiel je v tom, že pred tými 15 rokmi tento výkon typicky na našich cestách mala Felicia 1,6, čo bolo pomerne slušne dynamické auto. Lebo to auto malo menej, ako tonu a malo objem a z toho vyplývajúci solídny krútiak. Teda skrátka nie je 55 kW ako 55 kW.
Aáále hoši, vy ste to nepochopilí, ved AUTO.CZ je len samá srandička, to už dávno nieje seriózna autoredakcia vypúšťajúca pravdivé fakty . Obrátili sa na zábavnú stránku testovania áut alla TOP GEAR >:D >:D
Lenže, nejako sa im nedarí ... :no:
Specifickým zákazníkům bude 1.0 MPI ve Fabii stačit, jako auto do města, na víkendový nákup. Jestli vidíte CR-V také jako auto do města, tak ano, 2.0 i-VTEC mu bude stačit. Já CR-V ale beru jako rodinné auto, pro časté výlety, do hor, po dálnici a tam už je ten dvoulitr málo.
Ale jsou lidi kteří v životě po dálnici nejeli ani nikam dál než řekněme 100km a ročně najedou řekněme 5-8000km . A pro ně je to určené. Pro Vás to tedy není, stejně jako pro mne když najedu jen po dálnici odhadem 40.000- km/rok. Hold 1,0 vyřadíme pochopitelně z výběru.
Na druhou stranu, míval jsem na ježdění do práce a zpět auto s 45kw a naprosto stačilo.
Ten Yaris plní euro 6? Ten yaris je kombík? A ano, osm litrů je moc, ale bude to strop, v mixu bude pro řidiče volící tento motor spotřeba mezi 6 a 7 litry. Známý měl pár dní nové twingo na zkoušku, jezdil město, okresky, žádná dálnice naplno, autíčko si pochvaloval, jak je to svižné a pak čučel na 8,5 litru v mixu. Šlo taky o litrový R3, a to je twingo proti fabii combi prcek. Prostě malý motor je při svižném ježdění, kdy větší kubatura ani neví že jede, stále na maximu svých možností a to pak znamená vysokou spotřebu zdánlivě kubatuře neodpovídající. Jinými slovy, základní motor není nejlevnější pro nic za nic, je to vždy kompromis.
Souhlasím. A zimní pneumatiky stojí ještě víc. Samozřejmě je možné, že pokud se tento rozměr mezi zákazníky "uchytí", tak ceny o něco klesnou, protože to přestane být maloobrátkové zboží. K litrovému motoru je absurdita, ale je to holt novinářská specifikace. Viděl jsem na dálnici na živo zatím jen jednu Fabii Combi III a ta byla z opačného spektra - měla směšně uzoučké pneumatiky.
Mas pravdu, kolega nemel zminovat malolitrazni motor, ale jen nekvalitni a nespolehlive vyrobce a jejich vyrobky jako je TSI. TSI je davno synonymem pro podprumerne spolehlivy motor s nekvalitnim navrhem. U nove rady se ocekavalo ze se to zlepsi zpatky na prumer a ono asi ne. Proste nizke naklady na vyvoj a vyrobu se zase projevuji.
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
Před patnácti lety se s tím výkonem závodilo, dnes ho logicky bereme (a ta legrace je v tom, že zjevně ne všichni) jako základní motor pro velmi nenáročného řidiče. Nechápu, v čem je problém. Ano test vyznívá docela komicky, možná to byl záměr redaktora, možná ne, ale reakce šermující pětiválci nebo dvoulitry nejsou v kontextu komické o nic míň. ;-)
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
nemluvil jsem o úspoře času... primárně můj dotaz mířil k úspoře peněz, respektive jsem poté rozšířil o úvahu o bezpečnosti = zda je adekvátní si do dnešního reálného provozu kupovat něco, co výkonem možná stačilo před patnácti lety. Ale díky za přání. Já ti přeji, abys nikdy nenarazil na někoho, kdo spotřebuje celých 12 sekund zelené na semaforu, aby se rozjel - a především aby nikdy nestál před tebou (když už chceš hovořit v sekundách).
ja si ho tiez viem predstavit len v kratkej fabii..... v kombiku je to uz vazne trosku poslabsie.... ale ked zvazis ze kedysi sme malifabiu junior s vykonom okolo 37kw ( aj ked ta bola len kratka ) tak je to este pecka ;-) ... ale nie vazne.... v kombinacii s kombikom si uz tych 55kw v atmosfere neviem predstavit kto to moze kupit... chapem ze kratky mestsky vozicek do mesta bude s 55kw stacit nejednej zene studentovi dochodcovi alebo pizerii ci autoskole a aj mne by to stacilo .... ale v kombiku s tymto vykonom je to ozaj na hrane.... ani nie tka samotny vykon je problem ako kroutak dany malym objemom motora... lebpo uprimne 55kw je v pohode... vadi mi skor maly objem a maly kroutak...
Tak zrovna motory Mazdy chválíme ve velkém. Cee‘d SW s 1,6 GDI jsme také pochválili. U Hondy můžu osobně mluvit jen o CR-V s 2.0 i-VTEC, což byl motor, který v daném autě byl zkrátka slabý.
je to o údržbě...mám jedenáctiletou a roční Mazdu3.Roční asi ještě nerezne :), ta jedenáctiletá trošku začíná (musíš na to koukat z dvaceti centimetrů, abys spatřil) v místech, kde jsem údržbu odfláknul nebo se mi někdo podepsal na parkovišti u supermarketu nějakým tím nezdvořilým šrámem. Kolikrát i pitomé zástěrky ochrání prahy dostatečně a občasná pečlivější údržba voskem či adekvátními přípravky na "bolavých" místech udělá zázraky. Navíc je to hezkej relax a zašívárna... Ale železo oxiduje jaksi z podstaty a nemusí to být jenom Mazda...
Počkej, spáru v kufru považuješ za diskusi o designu :-) ? Nebo mluvíš o tom hodnocení Clia? Ke Cliu klidně něco napiš... třeba co říkáš na přední světla a to zadní okénko... je to Renault, tak to nebudu brát osobně ;-)
PS: ještě jsem zapomněl, že zadní klika ukrytá v rámu se mi u kombíku taky moc nezdá ;-)
Však 1kus pneumatiky stojí okolo 90 eur... To trpko zaplače ten, kto síce kúpil za pomerne dobré peniaze novú Fabku, ale o pár desiatok tisíc km bude vymienať gumy :no: Nestačili by napr. 185/65/R15 za polovičnú sumu?
S motorom 1.0 takéto drahé pneumatiky, to radšej menšie kolesá a výkonnejší motor :-)
Napisat toto ja, som ukamenovany palcami dole >:D
Ano obrazky su daleko lepsie, nez stretnutie na ulici.
Ako porekadlo - nice from far, far from nice.
Sedacky prekvapuju skor zadnym vykrojenim; je sice super, ze je tam vdaka tomu virtualne vela miesta, no pozerat 40cm pred hlavou na operadlo nie je bohvieco.
Tento motor má jediný cíl - zvýšení ceny reálného použitelného základu 1,2 TSi 66Kw. A je jen na nás spotřebitelích jestli na tuhle hru přistoupíme či nikoliv. Můj verdikt je jasný tento motor nemá v kombíku co dělat a je nedůstojný jinak velmi povedenému autu. Jako volitelné příslušenství bych doporučoval k sedadlům spolujezdců montovat šlapací pohon. Takové auto nejen že by uržovalo národ v dobré kondici, ale za pár 10 let by bylo i zajímavou sběratelskou raritou. Takhle je to jen, promiňte mi ten výraz marketingový škodovácký nedomrdek.
Tohle může platit pokud srovnáváš různé objemy, ale ne při srovnání 1.2TSI 66kW s jinou foukanou 1.2. Pokud ždímáš třeba z 1.2TCe těch 97kW nebo kolik to má, tak je ten motor mnohem víc namáhaný, než když ždímáš slabší TSI.
PS: jak bytelně je ten motor postavený je samozřejmě úplně jiná diskuse.
Mám Hondu Jazz 1,2/78k. Taky žádný trhač a město jezdím 6,2-6,5l. Dálnice asi taky tak. Mimo město 5,5l a když se kochám, tak i o litr méně (ale to už není jízda ). Při testu bych čekal kromě testu dynamiky i jízdu na spotřebu.
No je v paketu Plus, pro Ambition za 5.000 spolu s koženým paketem... je to zvláštní, ale vzhledem k ceně není problém. Spíš mě zaráží příplatek 12t za 15" litá kola... a pak to, že tempomat je za příplatek 9t jen pro Style.
opakovany test, ked tento trhac asfaltu uz testovalo a v podrobnom texte zhodnotilo SM? Navyse tento motor bol testovany v kratkej verzii a s pribalenim zadnice sa z toho ine auto nestane.
Radsej ste mohli testovat verziu s oblubenou bojovou cenou "uz od", akymi kvalitami sa moze pochvalit.
Test na mnoho miestach posobi pisany stylom copy-paste, adoracia hodnotnych tvrdych plastov (snad impregnovana kevlarova textilia?) nesmie chybat.
No jo, ale abys té hodnoty zrychlení dosáhl, tak to musíš točit k těm 6200 rpm, což reálně udělá málokdo. Prakticky vzato je skoro nereálné třeba v 80 km/h podřadit na dvojku, abys mohl využít maximální výkon a pak v 95 km/h, když snahu motoru utne omezovač, přeřadit na trojku. Takže v praxi bude dynamika těchto aut horší než napovídá ten údaj.
podla mna dobry motor ale volil by som ho jedine do kratkej fabie na mestske jazdy..... v kombiku by to hadam uz predsa len chcelo tsi... nakolko sa rata s vacsim prenasanym zatazenim aj ked po meste to asi opat este moze stacit.... skoda ze skoda neponuka nejaku klasicku atmo okolo 60kw stvorvalec 1.2-1,3 litra ako povedmze ako rio alebo swift... na mestske auto je klasicka atmosfera stale fajn ale liter objemu je predsa len kusok malo ak clovek obcas vyjde v 4 clennom obsadeni kdesi 100km mimo mesta.... tam uz moze pocitit deficit vykonu
auto pekne kvalitne.... v kratkej verzii by som volil prave tento motor.... verim ze nie je coho sa bat .... jazdil som s 47kw htp fabiou I. par rokov a ked sa clovek posnazil tak s autom to cvicilo az moc pekne.... v meste ziadny problem.... aj ked je pravda ze htp malo uz skoro 120Nm.... skoda fakt ze tam nie je atmo aspon take ako ma swift... to by skode fabia uz uplne stacilo.... a aj mimo mesta.....
Nejen o tomhle ale všeobecně. Protože myslet si že motor nenajede 200tkm jen proto že je malolitražni a ma turbo je docela blbost. Co si pak asi tak muže myslet člověk o turbomotorech ktere nemaji ani ten litr ?
Pridam sa aj ja:
- co to je za vecicku v narazniku,adaptivny tempomat alebo nejaka protikolizna zachrana.
Ak je to adap. tempomat,tak ako ste spokojny s jeho funkciou?
Co se týče posledního odstavce, tak Škoda to vyřešila "simply clever". Zpátečka se u tohoto litrového motoru řadí "postaru", tzn. doprava a dozadu, takže splést si to s jedničkou nejde ;-)
Proc? Protoze Skoda! Keby to bolo auto inej znacky, ver tomu, zeby to napisali na plnu hubu...
Isiel som tiez v kratkej, dve osoby v aute, a bol to fakt lenochod. V meste sa to dalo prezit, ale mimo neho tragedia. Ked som mal predbiehat nakladiak co mal ~75km/h musel som si to fakt dobre naplanovat. A este davat velky pozor na tych co boli za mnou. Pretoze v miestach kde som ja v tomto aute ani nemohol mysliet na predbehutie, tam nas uz predbehli dvaja-traja dalsi spoza mna...
Povedal by som ze toto je motorizacia do mesta, ale musel by som najprv vediet, aku ma v meste realnu spotrebu. Na okresky to nie je, tam vidim ako rozumne minimum aspon ten slabsi 1.2tsi...
a) Už čtu asi 101. test nové Fabie ve výbavě Style s příplatky. Ale stále chybí 1. test základní verze Active.
b) Kolik stojí testovaný kus?
c) Mám zkušenost s předchůdcem, což jest Fabie Combi I 1.2 HTP 40 kW. Motor je u toho auta jednoznačná slabina, jeho dynamika je mimo město prostě slabá. Ano, 1.0 MPI má vyšší výkon, ale až kdesi ve 6200 otáčkách, což může být v určitých situacích obtížně dostupné, takže očekávám, že reálná dynamika bude podobná, čili slabá.
d) Spotřeba na dálnici je stejná jako u dvoulitru z první generace.
Na třídu se*e bílej tesák, je o to smutnější, že auto o 2 třídy výše, o 500 kg těžší s 3 válcema navíc žere o 2 litry víc než lehká malá nákupní taška s poddimenzovaným motorkem do stěračů.
O to smutnější, že sou firmy co to koupí do fleetu a nechaj to po těch dálnicích jezdit.
Já když jezdím po okreskách jak čunátko stylem brzda plyn a až 130 tacho, tak se nedostanu přes 13.
Za kolik tímhle stylem pojede hatapák? Za 9?
1,2 tříhrnek vs 3,6 šestihrnek
1300 kg vs 1800 a ještě předohrab vs 4kolka
Trošku fail pro evropu co.
říkám to už řadu let - Evropa VUBEC úsporný motory dělat neumí, to je lež jako věž. Úsporu dosahuje menšími objemy, turby, všelijakými ekonesmysly typu start stop a menšími rozměry a váhou, ale když má udělat stejně težkou káru se stejným objemem jako amerika a japonec, žere jí to stejně, ale v řadě případů ještě daleko víc >:D >:D
Ale trochu by ste sa už mohli zamyslieť nad tým, ako tú neobjektivitu aspoň čiastočne maskovať. Chápem, že sponzor je jednoducho sponzor, ale čo je veľa, to je veľa.
Jojo, na kruháči a na semaforech. Včera sem se nudil, tak sem to počítal. Jeden interval, projelo 10 aut. Druhej, stejně dlouhej interval 6.
To je tak když za volantem sedí lidi, co se na to bojí šlápnout a rozjíždí se jak s 500 konovým ferrari na rozbředlým sněhu....
Fabie je dobrá do města, pokud se v tom někdo chce krčit. Mimo město už to smysl nedává, jestli pojedu benzínovou fabií po okrescem za 7 nebo něčím větší za 9 :-)
50 000 km ročně nenajedu takže mě to je fakt buřt.
Tak nevím, Roomstrem 1,2HTP (náhradní auto) Düsseldorf a zpět. Zpátky naloženej, rychlost tak 120-130kmh a výslednou spotřebu jsem měl někde kolem 8. Pravda při 140+ to bylo nad těch 9l/100 spíš k 10l.
Hold je to relativně vysoké a těžké auto na ten motor, ale na druhou stranu na ježdění město a okolí asi OK. To jsem neměl možnost až tak ověřit ale odhaduju že to si vzal tak do 7l/100. HTP prostě není generelně určen pro dálnice a delší jízdy.
Záleží na tom, jak se s autem ve městě jezdí a pokud redaktor zkouší, co to dovede, klidně se vyhrabe na osmičku. Ale když to srovnám s Cliem Grandtour minulé generace, jsou ty spotřeby příšerné (a nebo to fakt honili až na půdu). Vždyť já jsem v průměru o třičtvrtě litru níže, ve městě lehce přes sedm a na dálnici zase lehce pod sedm litrů. Výkon stejný, ale o dvě deci vyšší objem...
Jenže od toho jsou třeba vyšší výbavy (Advantage či Limited), kde si tyhle prvky dokoupíte a stále jste pod cenou testované Fabie... Hodně podivné srovnání.
V testu ve světě motorů píší,že objem kufru s rezervou je 494l tady 505l v jiných testech zmiňují nepohodlné sezení vzadu tady jsem to nezaregistroval.Ten příjemný hluk motoru to je fakt dobrý fór.
Materska skola je ale prave nasledek toho testu. Kdyz da nekdo do nadpisu co dala redakce sem, pak si jeste precte jak to clovek nalozi 400kg lidma a zavazadel a furt to jede, ba dokonce za sportovniho zvuku, tak nemuzes cekat nic jineho. Tady si redakce jasne nabehla. Ale ja jsem rad, Test me pobavil. :-)
Když tam chci dávat kočárek, tak se větší kufr hodí. Obecně mi přijdou hodně vstřícné příplatky - když začnu na krátké Fabii 1.0 55kW, tak za +40t můžu mít kombík s šestikvaltem a 1.2TSI 81kW - to mi přijde fajn.
Ta spotreba je dle me velmi obtizne dosazitelna. D5 AWD v S80-sviznejsi dalnice 8,5, mesto 8-9, okreska 7. Celkove v mixu 70/30% dalnice a okresky/mesto okolo 8 litru. Moc se mi tomu nechce verit. Kolegove, kteri maji stejnou motorizaci v jinych modelech velmi podobne.
Felda kombil 1,6 mala 55 kw jazdila v priemere za 6,5 - 7. Pri ceste k moru plne obsadená a naložená pri priemernej rýchlosti 91 km/h spotreba 5,6 litra. Takže Fábia III má o pol litra menší objem, vezme si viac a neide ani ako tá Felka spred pomaly 20 rokov. Pokrok nezastavíš. >:D
Hele já s legendárním 1,9 TDI 81 kW udělal 15,1 litru ;-) Znamenalo to teda 20 minut závodní jízdy v Sosnový po okruhu. Na druhou stranu vím, že víc ten motor nedokáže sežrat při jakýmkoliv zacházení >:-[]
Souhlasim. Made my day. Ja ten test puvodne prechazel jen zbezne, ale co veta na ktere jsem se zastavil, to perla, tak jsme to musel precist cele. A nezklamalo.
Slovem flajbojedu, legenda, tento silny, ba az sportovni, atmo litr je proste legenda. :yes: >:D
Vůbec nic. Najel jsem u Hodkovic na dálnici a jel 140 na Černej most. Zpátky jsem to srazil pod 9 jízdou jen lehce přes 120 a taky mi pomohla jižní spojka kde se jede jen 80. To auto je prostě stavěný na ježdění tak do 90 pak to začne chlastat jak dvoulitr. Nemluvě o tom, že je to úplně mrtvý. Slovo dynamika bych ve spojení s HTP vůbec nepoužíval. 8-s A to má to auto najetý teprve 40000 km takže novej motor. No novej už u něj skočily teda jednou rozvody >:-[] Prostě klasickej pokrizovej VW sráč.
Ahoj, áno je to S60. Dokazovať ti to nebudem, nemám veľmi ako. V každom prípade ver čomu chceš :-) Naozaj som nechcel rozoberať značky, spotrebu mám v meste od 7,2 do 7,8 l, viac mi nikdy neukazovalo.
A áno, je to auto, ktr váži o mnoho viac a je väčšie, preto som chcel poukázať na to, že ako nezmyselné sú tie malé downsizované motory, ktoré nemajú žiadny výkon a vôbec to nekompenzujú nízkou spotrebou.
Keby to malo 55 kW, ale žralo 4 l/100 km, tak si poviem OK, aspoň to nežerie. Ale keď to má 55 kw a žerie 8 l v meste.....
Jenom těch 8 litrů mi hlava nebere, mám zkušenost s třívalcovou Yariskou 51 kW, ta brala ve měste tak 6,2-6,5.
Kolik může protéct komorama si vyzkoušejte při rozběhu "v dlouhém táhlém", při sebemenší snaze o špetku dynamiky i 20 litrů jakýkoli vůz, Fabie nebude jiná. ;-)
Ak by sme to zobrali do dôsledkov, do mesta ti hádam nutne netreba batožinový priestor s 535 litrami že? V tejto konfigurácii to zaváňa dovolenkovým prúserom, že síce to tam všetko človek naloží, ale dlhom tiahlom ho sfúkne aj naložený kamión >:D
Kontext třídy by nebyl? Za 11 se šestiválcem ano, možná u lepšího i při hodně lehký noze za 8. Ale dal bych krk na to, že se s litrovým motorem přes 9 reálně nedostaneš.
Vy by jste si koupil dobrou výbavu ke chromému motoru? Ta možnost sice je, ale nikterak zajímavá a využitelná, tudíž ji jen stěží může někdo považovat za přednost. U malého vozu s malým motorom je snad jedinou předností právě cena.
No vidíš, za 9,5-10 litránků by sis ševel v nějaké 2,4 atmošce popř za 11 šestiválcem >:D >:D
Není nad úsporné motory škoda.
Jeden kolega který dostal rozkaz - jed do ostravy, tam něco nalož a co nejrychleji se vrat měl průměr s O1 1,6 MPI dokonce krásných 12,9 >:D >:D >:D
A to nejel víc jak 160-170
Sportovní volant, sportovní sedačky, sportovní jízda, krásnej zvuk při vytočenym motoru, pod kapotou silnej tříhrnkovej litr, velkej kufr, bílý hlíny, fotka dětí na palubce, už mi chybí jen ta vysmátá pětice luxusně rozvalených redaktorů z cesty na Ještěd. >:D
Člověk by si myslel, že čte test novýho Jaguaru v kombajnu, a ono jde o základní fabii. Redaktoři opět nezklamali, a na víkend zde máme srandačtení. Už aby byl další test nějaký škodovky, to se člověk trhá smíchy. ;-)
Já ti to povím. Celý downsizing je úplně k ničemu. Já tyhle malý žebrácký motory nechci ani za nic. Akorát jsem zvědavej za co vyměním příští rok jedničkovou Oktávku 8-s
Fabii to sluší v této kombinaci, někdo mluví o neproporčnosti, mě ta modrá sedí. Otázka na autora..... co ta Ibiza HTP? Není to lepší volba? Upřímě? V této kategorii je to nejlepší motor co se výkonu týká, Renaultí základ moc nejede, jinak Clio působí jako dražší vůz, pokud neni na plechu, škoda, že mu chybí třeba 1.6tka z Megana.
Sportovní zvuk motoru mne rozsekal, ale zvykl jsem si....
Špatně řadící zpátečka: Jo, tohle byla výsada HTPček od Škodovek po Seaty.... divím se, že se s tím Škodovka ještě nevypořádala.. tenkrát jsme to nějak zvládli i když si pamatuji mámu, jak místo couvání do kopce jezdila dopředu >:D
66kW na 1.2 turbo je hodně konzervativní výkon, což by naopak mělo být zárukou slušné životnosti - obvykle je to tak, že při více výkonových variantách stejného motoru jsou spolehlivější ty slabší specifikace. Ale 81kW stojí jen +14t a máš v tom i šestikvalt...
Počkej, víš jaký je to rychlík proti Oktávce SDI a Faábce SDI?
19 vteřin to byl vtip století, tomu napřáší i Moskvič Aleko, Lada 110 a další posmívané káry od soudruha Putina, které aspon měly normální motor místo motorku do sekačky popř. zdechlou naftu pro šetřílky >:D >:D
A na dálnici to bude žrát i trávu kolem silnice. Já jel nedávno se služebním Roomsterem HTP z Jablonce do Prahy po R10 normální rychlostí nepřesahující 140 km/h. Jel jsem sám a nenaložený a na Čerňáku spotřeba 9,7 Na zpáteční cestě jsem musel tankovat protože to sežralo 3/4 nádrže. Fakt supr tyhle slabý zdechlý motory a to je HTP proti tomhle litrovýmu žebráku silnej motor >:-[]
Konečně je to video koukatelné!!!! Moderátor Jakub Urban se již osvědčil dříve a je to profík každým coulem. No a teď konečně i ta kamera byla super!!! Ne jako v předchozích videích. Neustále nějaké švenky a různé zumování či co, ale hezké klidné záběry na auto, kde si ho člověk stihne dobře prohlédnout a nedělá se mu z toho špatně. Jen tak dál !!!
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
Ano. Ideál pro důchodce na chalupu. A to mne právě děsí nejvíc. Už také nejsem nejmladší a tím spíš si nedokážu představit, že bych si koupil něco, co svým výkonem a možnostmi jízdy (akcelerace, časté podřazování apod.) v podstatě ohrožuje plynulou jízdu všech ostatních na silnici. Tohle je prostě nebezpečný kus kovu na kolech. Jak sám podotýkáš, před patnácti lety se s tímto výkonem závodilo. Před patnácti lety. Už jsem zažil situaci, kdy po Plzeňské dálnici jela Fabia Junior padesátkou v kopci v prostředním pruhu… protože zkrátka neměla výkon a řidička byla pravděpodobně velmi hloupá. Co se dělo kvůli této náně okolo snad ani nemusím vykládat. Mám z tohoto auta opravdu špatný pocit a doufám, že ho nikdy na rychlých cestách nebo na křižovatkách (kdy rychlé opuštění křižovatky pravděpodobně nepřichází v úvahu) nikdy nepotkám.
uvazujeme o fabii jako o nahrade druhého male auta v rodine na rozvoz deti do skoly a skolky a na male projizdky po okoli, ale pouze ve verzi 81kW a mrzi nas, ze není za ruzumnou cenu i verze 1.4tsi se 110kW, pak by to asi byla jasna volba.
A co ta Ibiza? Neni přecijen lepší volbou v té nakonfigurované ceně silnější HTP? Z přehledu aut, které jste dali na srovnání má nejlepší motor. Myslím, že u Bsegmentu do města ( i takové motorizace) nebude hrát takovou roli, jestli je něco trochu modernějšího, nebo má lehce jiný podvozek, S takovým autem se dálnice primárně nelítají :-)
A co teprve v plusech ten sportovní zvuk motoru? :D:D:D Jako do města to beru, pokud to reálně nebude jezdit za 10, když to bude Venca tady od nás z údržby vytáčet, až pojede pro toaleťáky, tak do města super (ten kombik). Do hatche litr do práce... dejte ho sem :-)
Takhle nakonfigurovanou Fabku kombi jsem už párkrát viděl a řekl jsem si... ta modrá jí sluší, hezké auto, nedávno jsme se tu bavili o té bílé v základu, vypada pak jako s velkym zadkem >:D
Ta spára je zřejmě schválně, dole je místo na ten kloub, nahoře to jde na dotek... hele, je to B segment, tam bych překousl i plechy v kufru, tohle je pro mě naprosto ok.
Clio má hezký zadek, ale ten čumák s velkými světly a těmi LED pro denní svícení v masce se mi nelíbí. Další věc co nemusím je řešení zadních bočních oken, kdy pozornější pohled odhalí, že subtilní sloupky jsou jen na oko.
[odkaz]
Celkově ale taky ok.
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
Ani jsem to nechtěl napsat, aby se tu zase nevyrojily tísicikoňový Golfy, ale specifikace cílový skupiny je terčová desítka jako vyšitá. A to ještě 90% litrů nebude mít nikdy na čelním skle dálniční známku ;-)
Tak u konkurencie sú slušné a vyspelé atmosféry "zdochliny" (Mazda, H/K, Honda). Ale u Škody, tak u Škody to je prosím pekne v prípade litrového trojvalca "síla", "BraveHeart" a to všetko navyše so "športovým zvukom"! No práve som sa redakcii vygrcal do klína! Bravo redakcia a dúfam, že Vám Škodovka pribalila aj umelé vagíny s tým jediným správnym logom (na jarné chvíľky rozmaru).
>:D:no::no::no:
PS: Ale aby som len nehanil... Volant zaslúži pochvalu!
Jasně, je to nějaké Volvo, dneska mě ta diskuse tady baví, tolik joudů. Teď je to pětiválec, nejspíš v autě střední třídy, čekám, kdy přijde Barik se svým osmiválcem, co jezdí za 6,5 po Praze a ve Škodovce si budou moct fabii strčit do kopru. >:D
Pindání o spotřebě tady nemá smysl, když se s tím bude jezdit tak na co ten vyžlík pod kapotou má, tak občas natřeš nějakej nevytíženej kamion, nebo autobus a pojedeš za 5. To co je napsaný v testu beru ne jako průměrnou, ale spíš maximální spotřebu. Víc spalovacími komorami ani protéct ani nemůže ;-).
Shrnuto a podtrženo, do Fabie si kup 1,2TSI, šumák jakou verzi a můžeš jezdit. Ostatní je okrajová záležitost. Na druhou stranu je ta jednadvojka super ;-)
Nadstandartně se svírající spára? Jo, beru! :-) Krátká Fabie vypadá přirozeněji, z malých kombíků to asi dokázalo nejlíp tvarově odladit Clio, tam mě zase vadí interiér a nevím co nabízí za motory.
Re: Je tu někdo, kdo by za tohle fakt utratil peníze?
To není otázka rozumu, ale potřeb a preferencí. Aut s podobným výkonem jsou na silnicích tisíce, před patnácti lety se v dlouhým táhlým s feliciemi o stejném výkonu běžně "závodilo". Lidé, kteří nevyžadují od auta nic jiného, než aby jelo, a potřebují prostor, po tomhle rádi sáhnou, a klidně tipnu, že ani v kombíku nebude litr v prodejích fabie žádnou popelkou. Nemám rád klišé o chalupářích, ale tenhle kombík s litrem bych klidně přejmenoval na ideál důchodce chalupáře.
Ceně 320.000 Kč se snadno přiblíží i jiná malá auta, což dokazuje i srovnání s konkurenci. Clio sice vychází výrazně levněji, zase ale některé prvky nelze k základní výbavě dokoupit...
A uz je to tu zasa... neskutocna neobjektivita. Tak ze motor 1,0 spotreba na dialnici 7,8 l a v meste cca 8,0?!!! vysmech ved to su spotreby beznych 2,0 litrovych motorov
Ze pri 130 km je motor hlucny, bodaj by nie pri tych otackach!!! ale nazvat to sportovym prijemnym zvukom je neskutocna zaujatost v prospech skody!!!
U ostatnych aut sa to nazyva hlucnost!!!
same klamstva!!!
je to hlucne, lenive a ma to velky kufor co je to?
Server skoda auto.cz zasa zahviezdil, dobre som sa pobavil. >:-[]
z nuly na sto za patnáct určitě neznamená "průměrnou dynamiku", na druhou stranu moc nechápu kritiku toho motoru, potažmo Škodovky, v tom, že ho do fabie vůbec dává, totiž, podívám-li se do tabulky, co nabízí konkurence, vidím, že mezi kombíky v této třídě je u základního motoru zrychlení 0-100 za patnáct obvyklá hodnota.
Aký maú zmysel tieto motory a celý downsizing? Teraz úplne vážne, bez emócií, alebo inklinácii k nejakej značke.
Pred časom som mal 1.8 atmo s 103 kW. V meste 7,5, piatok popoludní cca 7,8 l, na dialnici tiež niečo cez 7.
Teraz mám diesel 5 valcový, 158 kW, 440 Nm. V meste 7,2 l a na diaľnici ak sa snažím 5 a niečo, ak idem fakt rýchlo 6 dačo, až tak veľmi to nesledujem.
A teraz pozerám 3 valcový 55 kW motor, (ktorý vlastne ale ide super ako čítam, kto vie či nepredám to moje lenivé auto >:D ) má vyššiu spotrebu? Hm...
Kdyby autora napadlo to otočit, třeba "bílá a modrá, do města dobrá", bylo by to asi lepší. To víš, je jaro a občas to na redaktora přijde... třeba M3 MPS tu byla s titulkem "Milujte Privátní Sport", když musíš tak musíš.
Věta "Až na slabší agregát nemá testovaná Fabia Combi zásadních chyb." je jasná - litr je zásadní chyba.
No, tak jsem se v tom taky projel...
Ten tříválec se nezdá slabý, on slabý je. Při naložení dvěma lidmi a taškou na víkend tomu v kopcích nad Děčínem ujíždí i litrová Corsa C (což je samo o sobě dost smutný).
Spojka je k uzoufání (měkký chod, záběr až moc nahoře - rozjezd v kopci nic moc), řazení zadrhává ve středové poloze, podvozek je příjemný, ale nerovnosti v zatáčče ho umí pořádně rozhodit.
Upřímně řečeno, to radši bez klimy a TSI než znova litr.
Tak kategoricky bych to nenapsal, celkově se mi i ta Fabia líbí, jen na téhle fotce vynikla trošku přehnaná světla a nízko položená maska na relativně vysokém autě.
Myslíš tohle?
[odkaz]
Hm, tam problém nevidím... naopak mi to optikou třídy přijde jako nadstandard.
Pak nechápu titulku článku... ;-) . Nemá smyslu to tu rozebírat, bavme se tak, jak redakce očekávala, že se bavit nebudeme a berme celej test s nadhledem. Jinak se brát ani nedá :-)
Prej motor pro rozvážné řidiče. Já s tím jel v krátké s 55 kW a tak zdechlý auto jsem ještě neřídil. Proč to nenapíšou na plnou hubu že ten motor je totální lempl?
To že auto nepojede se asi dalo čekat. Spřevodování je hodně krátké a tak se nedivím ani spotřebě na dálnici, ale 8 litrů ve městě? Kde jinde by měl být malý motor úsporný?
Naopak zákazníci, kteří budou chtít plně využívat objemný zavazadelník Fabie Combi, by měli spíše zapřemýšlet nad silnějším agregátem. To samé platí pro ty, kteří s vozem budou chtít často brázdit dálnice a jezdit rychlejším tempem. Pro ty má větší smysl turbomotor 1.2 TSI (66 kW), který je jenom o 16.000 korun dražší než základní litr. Až na slabší agregát nemá testovaná Fabia Combi zásadních chyb.
Asi to šlo říct víc bez obalu, ale to po čem voláš v testu v zásadě je - auto s litrem je určeno do města, kamkoli jinam si připlaťte za TSI.
clanek bez komentare.
K technice asi tolik, ze 1289ccm ve felde dalo peknych 106Nm (90.leta). Nyni jsme se degradovali na 999ccm a bez foukadla tech 95Nm je OK. Objem nicim nenahradis a kdyz, tak jedine foukanim. (foukane motory: corsa 1.0 170Nm, fabie 1.2 175Nm)
Vsiml jsem si jak autor pise o vykonu, protoze jine cislo v ruce nema.
V tom uhlu ridic svou zbesilou jizdou odlehcil vnitrni zadni kolo v zatacce...a to je duvod, proc vzit tento litranek, protoze v nem se to jednoduse...nepovede. A auto tak vypada dustojne za vsech okolnosti :-)
.. další z řady pseudo testů s výsledkem dopředu úplně jasným. Když se napíše že klidným řidičům bude motor vyhovovat a nenapíše se že auto prostě rychleji nejede. Když se vychválí velký kufr, který když se naloží, tak auto zase nejede už ani v malých rychlostech. Vychváli se možnosti výbavy a pak za auto se slabým motorem a "obyčejnou" výbavou zaplatí majitel 320 tis. Takže pak nevím... za tuto částku se dá najít i auto o třídu výš. Pro koho je test, nebo reklama určena?? Pro koho je toto auto určeno??
Hm, vezmete Active, a pak ji nabušíte výbavou na 320t, což jste zpátky na ceně Style i s metalízou :-) ?
V testu samotném je to popsáno celkem přijatelně, ale hodnotit dynamiku jako průměrnou je celkem optimistické, docela by mě zajímalo, jaká auta jsou v tom podprůměru... 0-100 za 15s je dostatečně vypovídající údaj.
Paráda jsou sedačky a volant... kvůli tomu bych to auto dokázal mít rád :-)
PS: z některých úhlů to úplně ideálně nevypadá... [odkaz]
Ano, zrychlení bez pořádného nákladu (je to kombík a tam se to předpokládá) za 15 vteřin je skutečně síla. Jestli je v nějakém litru síla, tak v litru 60% slivovice.
Jak píší kolegové výše, je dobré se v pátek od srdce zasmát. ;-)
Sto bodov, kytičku a tuš za krásný reklamní slogan z nadpisu tohoto. Neb co jest lepšího nežli se při pátku po ránu úpřímně a od srdce zasmát. Děkuji >:D:yes: