Malé auto má být z podstaty věci malé. Tři výrobci si ale postavili hlavu, přidali trochu materiálu a nabízejí i praktičtější kombi. Jak jsou karty rozdané po příchodu nové fabie?
pro Tyccon - Ty jsi chlapče úplně mimo mísu, ergonomie je perfekt a všechny na dosah ruky, bezkonkurenční ovládání rádia i telefonu a motor šlape tiše jak hodinky a žere tak jak má :-)
Takže vezmem to popořadě:
Renault Clio Grandtour 1.2 TCE LIMITED stojí 368900kč, výbava LIMITED znamená ESP(a další bezpečnostní asisteny), 6xairbag, tempomat, multimédia s dotykovým LCD, R16 litá kola, bezklíčové startování, rozjezd do kopce, LED denní svícení, mlhovky, počítač, dvojitá podlaha kufru, el. ovládání oken vpředu a 5 letou záruku
Tak kolik stojí takhle vybavená Fabie kombi 1.2 TSI 81kw ? 375800kč, tohle je realita :-)
Co navíc, Clio je o 5cm širší, o 10cm větší rozvor, má lépe udělané odhlučnění. Nevím no, prosil bych redaktory ať alespoň si dají tu námahu a projdou si konfigurátory a udělají si soupis výbavy a to porovnají :-)
Vážení přátelé asi měsíc jsem lítal kolem koupi nového "rodinného" vozu do 300.000 a vítězem se stal Renault Clio Grandtour 1.2 Advantage... proč? Jednoduše cena+pohodlí+pro mne dostatečný výkon. Já nepotřebuji nikde závodit, něco někomu dokazovat a tvrzení, že ve Fabii má řidič více místa je Hloupost. V oblasti loktů jen 2 cm, odborníci to asi poznají, že?! Měl jsem Škodu Fabii 1.2 HTP Combi a přesedlal jsem do krásnějšího auta, bohužel se Škoda Fabia(nová) pro mne stala Předraženou hranatou krabicí.... můj názor
Jen jsem chtěl dodat, že výběr motorů je nelogický. Kdo chce malý kombi nebude chtít dávat 300tis kč, protože si za ty peníze raději koupí auto o kategorii výše (Megane, Astra, Rapid, Focus atd. atd.) Takže kdo má hlouběji do kapsy a chce kombi, sáhne po základních motorizacích. A tam je to úplně jinak. Fabi Kombi s motorem 1.0 MPI s klimatizaci na dálnici bere i 9l/100km, navíc tento motor NEMÁ chlazení oleje tak jako ho nemá HTP od Seatu Ibiza ST! Naopak jasným vítězem je zde Clio GrandTour s motorem 1.2 55kw. Tento motor nejen, že je mnohem spolehlivější než HTP, ale i více výkonný než 1.0 MPI. Výbava Advantage(klima atd...) vyjde na 265tis.kč. Tím poráží v porovnání zcela s přehledem jak Favii tak Seat. Jen připomínám, že nejsem Renault dealer, mám Fabi II Kombi HTP :-) Co si dále myslím, je výdrž obou VW tříválců, z vlastní zkušeností předvídám, že oba tříválce po překročení nájezdu 150tis.km budou neprodejné a nebo jen hodne pod cenu, u obou 3-válců totiž klesá s najetými kilometry kultivovanost a u HTP rapidně opotřebení...
Nic v zlom, ale ja nedokazem najst na Cliu jedine pekne, ciste miesto, ktore by nebolo len prvoplanovym gycom. Ci uz rozkysnuty predny naraznik s MEGA znakom a svetlami, bocne panely ako roztopeny plast, za kazdu cenu originalna linia bocnych okien, a co ten "difuzor" vzadu...Autor testu to napisal velmi spravne - ako dlho ta laska pretrva? To designove ohurenie pominie velmi, velmi rychlo. Alebo sa niekomu este stale paci Pamela Anderson >:D
V ideálním světě by si časopis nadiktoval specifikace vč. výbavy, šířky kol... ale evidentně to tak nefunguje, flotila novinářských aut je omezená a třeba v ní Ibiza ST s DSG prostě není.
Celkově mi přijdou testové specifikace celkem vyrovnané... největší problém je ten automat. No, já osobně považuju automat v téhle třídě a v ČR za okrajovou záležitost (z cenových důvodů), je spíš chyba Clia že k 1.2TCe manuál nenabízí, s tím se ale nedá nic dělat.
Díky, tohle je první odpověď po 10 jiných odpovědích mimo... No, ale i tak, kdyby si dali tu práci a sehnali si od dealerů (Ibiza je od dealera) auta co jsou ve stejné specifikaci, tak by ten test vypadal jinak - líp. Takhle tam mají akorát tak ty motory na stejno... + teda mohli sehnat automat i u fabie a ibizi... takhle testují snad jen motor a i tam jim to hapruje.
U tak srandovních malých autíček musíš mít tempomat a vestavěnou navidaci?? >:D
GARMIN snad stačí , ne?
Do města a na chalupu to dojede.
Na dlouhé cesty, dálnici atd. si takové auto snad nikdo nekupuje.
A pokud musí mít někdo malinký kombík , a na lepší auto nemá peníze , tyto blbiny navíc asi neřeší.
V autě za milion , dejme tomu.
Druhá, ale Capture je taky přecejen auto vyšší a těší než Clio. A jak jsem níže psal, tak velký vliv na spotřebu v tomto testě bude mít šíře pneumatik. Fabie 15" ¨17" je docela dost.... Clio má 205, Fabia odhaduji 165 nebo 185
To se ti nepodaří ani v analogovém budíku, kdy je máš pod volantem. Podaří se ti to jedině v HUD, jinak určitě ne. Navíc i na HUD mozek rychleji zpracuje toto.
Koupi auta bych na tom nestavěl, ale na druhou stranu, při všeobecné vyrovnanosti dnešních aut a pokud bych neměl jasného favorita, pak proč nedat přednost třeba i30 před třeba Pulsarem. Bohužel pro mě, soused ze Žiliny se mi líbí víc.
Kolegyně se nevešla se dvěma dětma v dětských sedačkách do Fabie, protože neměly děti místo na nohy. A tohle slýchám kudy chodím. Tolik ke vhodnosti Fabie pro rodiny >:-[]:-!
Ale o to přeci jde. Pokud mám národní hrdost a vážím si svého státu, tak budu odvádět daně. Pokud považuji stát za obtížnou přítěž, zařídím si to tak, abych nic neplatil, resp. platil minimum.
Ale pak si nebudu lhát do očí, jaký jsem hrdý Čech, když na odvodech státu platím nula nula nic. Chápeš?
Porovnávat auta, která si vůbec nejsou podobná (běžný model škodovky a Renaultu RS) je jako porovnávat jablka a hrušky a to nás učili už ve školce, že to nejde. :no:
Jeste jednou pro absolutne nechapave tvory:
Pristroje v aute jsou velmi nepresne, hodnoty jsou spise orientacni, a je pritom naprosto fuk, jestli zobrazuji digitalne, nebo analogove. Ostatne v novych autech je veskere predavani informaci mezi cidly a ridicimi jednotkami a jejich zpracovavani digitalni, takze to, ze ti beha po tachaci rucicka neni vysledek toho, ze s ni otaci lanko, pridelane ke kolu, ale vysledek toho, ze jednotka na zaklade poctu impulsu prikaze rucicce, kam se ma pohnout. Takze digital i analog obvykle ukazuji stejnou hodnotu, jen na digitalu behaji cisilka rychleji.
Pokud te uspokojuje jet v padestace s presnou padesatkou na tachaci, tak vez, ze v zavislosti na prumeru pneu, jejich nahusteni a jinych faktorech jedes rychlosti asi 46 - 49 km/h.
Ja naopak vidim velkou vyhodu analogovych budiku v tom, ze je vnimas i perofernim videnim, to se ti u digitalniho zobrazeni nepodari.
Re: "Do testu přijela trochu nešťastně sportovní verze GT"
To mi pripomína vtip:
Otázka: Keď zhodíš zo skaly bluegrassového mandolinistu a country gitaristu, kto dopadne skôr?
Odpoveď: A nie je to jedno?
To isté aj v tomto prípade. Vytuněné alebo normálne Clio versus Fabia. Nie je to jedno? Aj tak vyhrá Fabia.
Ada, neviem na com jazdis, ale garantujem, ze keby taku sklebinku urobili v BMW, MB, ... tak by bolo mnoho takych, ktori by krochkali a velebili ich dizajnovy progres.
[odkaz]
Tak jeden ze známých triků jsou chlazené svody... pokud chlazené nejsou, pak se chlazení dosahuje pomocí bohaté směsi s dopadem na spotřebu. Druhý je kombinace přímého a nepřímého vstřiku.
nebola moja >:D
To mi kamarat posunul od svokra ci koho, za to, ze som mu na 2 dni pozical vtedy Cednika CRDi :-)
Ved praveze O I nemala okrem ABS a ASR nic. ( neviem ci mohla a mala mat EDS ).
Takze praveze moj nazor je ten, ze pre tak slabe auto na suchu je prinos pre 90% cielovej skupiny 0,00nic. A za zhorsenych trakcnych podmienok vyhodu vidim aj pri takto podmotorovanom aute. ;-)
Všechny malé turbobenzíny žerou skoro stejně. Nikdo nic zázračného nevymyslel. Je tam rozdíl pár deci a to nestojí za to se tím nějak zabývat.
Když se podíváš Spritmonitor, tak tam nějaký rozdíl ve spotřebě u 1.2 TSI a 1,2 TCe nenajdeš. Ty řeči o vyšší spotřebě 1.2 TCe nemají reálný základ.
houmr, dverove vyplne v mnohych autach su uz len plast na plast.
Dat tam troch textilu, tak to ani zaboha.
P.S. Je to vsak dobra sprava pre pozicovne. Staci zobrat hadicu + handru a hotovo. :-(
V době uvedení 1,0 EB a rozhodnutí opustit řetězy u VW myslím například Continental ukazoval vyztužené "mokré" řemeny s životností 200-250 tisíc kilometrů s menšími ztrátami (= nižší spotřebou) než u řetězových rozvodů. Tím trendem jsem myslel nasazování podobných řemenů. Vývoj řemenů pro automobilové aplikace nesleduji, ale pozoroval jsem tenhle souběh. Kdybych si měl tipnout, řekl bych, že VW zajímala nižší spotřeba a nižší cena.
Tak mě napadá, je tu několik majitelů vozů s motory EA211, je předepsaná výměna řemenu? A v kolika kilometrech?
Ano. Ale PSA odjakživa používal řemeny, vyjma motorů řady Prince ze společného vývoje s BMW, takže u něj to není o žádném trendu. A Ford už několik desetiletí kombinuje řemeny a řetězy, ale vzhledem k jeho celosvětové působnosti a častém sdílení motorů s jinými automobilkami (v Evropě často používal motory od Mazdy, Yamahy nebo PSA) nemám o jeho motorech moc přehled, takže nedokážu posoudit, zda nastala nějaká změna trendu.
Tak jsem se na ten kufr znova podíval a po pravdě nevím, proč jsem si to myslel (v hlavě mám, že mi připadal příliš mělký, nebo že byla jiná výška schodu u víka a u sedadel, ale fotku se sklopenými sedadly jsem teď na rychlo nenašel, a že byly dole kotvící body, ale ty tam jsou myslím i v Octavii a na druhý pohled tak mělký není, tak nevím). Ten končící, byť má schody, ji ale neměl, ne? Protože má dole kotvící lišty jako VW/ Audi.
Také mě to zarazilo. Octavie za 800+, ale podlahu nemá. Jestli si dobře pamatuji, snad ze všech tady testovaných ji měly dvě (nepočítaje CNG, kde je vysoká podlaha kvůli nádržím). Ani u dobře vybavených předváděček to není samozřejmost. Chtělo by to vidět statistiku, kolik lidí si za to reálně připlatí. Vem si, že nový Superb podle mne žádnou mít vůbec nebude a bude tam natvrdo schod u víka i sedadel.
Rodinné auto to být může, pro dvě děti bez extra velkých kompromisů... pokud bych musel volit mezi kompaktním hatchem (dejme tomu Pulsar, Ceed) a subkompaktním kombíkem, nebylo by to tak jednoduché.
Protože je na automobilce / zastoupení, jaký vůz k testu dodá a jestli ho vůbec dodá. Tady mi to ale přijde celkem ok, Clio by mohlo být bez paketu, ale i Fabia je vyšperkovaná docela dost - světla dělají obrovský rozdíl např.
Jezdil jsem v Yarisu s digitálními přístroji. Na služebních Fabkách lze v maxidotu zobrazit rychlost. Výhodu digitálního ukazetele vidím v tom, když chci přesně dodržet rychlost například v obci.
Nápadně to připomíná styl testu malých HH v tomtéž plátku, kde na Clio RS "zvládli" vytáhnout interiér předchůdce, že prý je nápaditější a kvalitnější. >:D [odkaz]
Mám ten SM schovanej doma. Vždycky když si připadám, že chabě argumentuju, přečtu si ten zvratek prosycenej snahou, aby Fabia RS neskončila poslední, a hned si připadám jako mistr světa. >:-[]
Gigi ja nikomu neprikazuji, co si kdo ma koupit, jen rikam, ze nam Cechum bohuzel chybi narodni hrdost a 2/3 obyvatelstva se vozi zahranicnima pleckama. Ja a moje rodina nastesti podporujeme domaci prumysl a nehodlam to menit.
Když chci znát pravdu, počkám si na srovnání auto.sme.sk nebo autozurnal.com. Jen moc nechápu, že u nás to zkrátka nefunguje (autoweb.cz je zkrátka tak nějak mimo, videotesty se příliš neobjevují a testů mnoho není, web je ale především hrozně pomalý) 8-s
Dotaz: a spadá prosím do tvé definice svobodně koupit si automobil jaký chci i něco od automobilky Škoda, jako kupříkladu zde předmětná Fabia, či jsou vozy této značky ze tvé definice vyňaty? Děkuji předem za odpověď :-)
To se rendlíkáři zase můžou zes(**)t. :-) Nicméně pokud bychom se na toto hodnocení podívali s chladnou hlavou, tak každého soudného člověka jistě dokonale překvapí, že ten šílený rendlík není v tom hodnocení s velkým odstupem poslední.
Ani není třeba sčítat ostatní evidentní negativa a stačí se podívat na interiér, např. jakou hnusnou šklebinku to má namísto klasického kulatého rychloměru a otáčkoměru a jaké společenské postavení by asi měl v očích ostatních ten, kdo by tím krámem snad přijel na obchodní jednání. :no::no::no:
Ty budeš asi zaměstnanec, co?
Proč by se měla národní hrdost poznat na finančáku? To má jako většina podnikatelů, kteří v rámci zákonů neplatí nějaké daně, dobrovolně přispívat Babišovi do prasátka? Navíc s vědomím, že cca 50% příjmů státního rozpočtu jde na nejrůznější dávky?
Z pohledu GTéčka, tedy nechceš nutně rodinné kombi (mimochodem rodinné auto není ani jedno z těchto tří, malé kombi beru jako lifestylovou věc event. auto pro starší pár, který nevozí děti, ale chalupaří) toho opravdu není mnoho co vytknout, ale v běné verzi už by se něco našlo. Třeba podvozek je podle mě na naše cesty už na hraně, měl by být pohodlnější, hlavně ve srovnání s Fabii nebo odhlučnění aerodynamiky y zasloužilo vylepší.
A ten styl testu, to je hnus. Podle mě příjmají redaktory podle toho, jak na pohovoru dokáží z ho.na uplést bič.
Kdybych nekoukal na cenu a chtěl poměrně rychlé a zábavné kombi, tak bych šel taky pro Clio a odpustil bych mu i pár detailů, co jsou na škodu, třeba odhlučnění je slabší než ve Fabii.¨
Jinak tedy souhlas, do puntíku.
Souhlasím v podstatě s výsledkem. Auta mám odzkoušená a dnes je opravdu Fabia výbornou volbou, tedy v případě zájmu o benzínový motor, v naftě nikoliv. Nemá málo negativních stránek, snad jen absence Navigace či pořádného palubního systému, což je faux pas jako vrata a Škodovka si to naštěstí uvědomila.
Nicméně ten způsob jakým se popisuje konkurence, především Clio... to je na zvracení. Kritika řetězu v 1,2 TCe... asi dle hesla "podle sebe soudím tebe". Kritika ergonomie ačkoliv autor evidentně nemá tušení, co ergonomie je a tendenční věta "na poměry francouzů" to korunuje na úroveň vesnického tlachání u piva a ne nezávislý nestranný test.
A redaktor rozhodně nemá v paměti jak jezdí běžná verze proti GT, protože běžná verze Clia combi se nenaklání a nepohupuje, naopak je docela prkenná, na poměry třídy spíše tvrdší a nadmíru agilní. To spíše GT podvozek a velká kola auto zkultivovalo.
Mimochodem, jestli redaktory napadlo proč má Clio GT nejvyšší spotřebu... nebude to taky těmi nejširšími koly?
asi to bude chcieť už zmeniť lokál. Človeka tu už ani nebaví nič čítať, keď po 90-tich percentách zo všetkých článkov považuje autorov webu za šaškov a prestal už brať vážne akékoľvek ich slová... Je to škoda... :no:
Já ještě dodám, že už je to dlouho od té doby, co jsem řídil Ibizu, ale jen ztěží dokáže v aagilitě Ibiza trumfnout Clio. Běžné Clio doplácí na přeposilované řízení, v tom je GT příjemnější a dotaženější, má také i při těchto velkých kolech kvalitnější tlumiče, takže obstojně pruží...
Ten test je celý kostrbatý, opět Svět motorů ze kterého se chce zvracet.
Nejhorší na tom všem je, že čtu srovnávací test aut, které docela slušně znám a nestačím se divit. A taková ta amatérská část lidu, co jen čte SM tomu odpadu, co produkují, věří 8-s
Jinak nadávat na R.-link ... já tvrdím, že Clio bez R-linku nebo alespoň s TomTom navigace nemá smysl. V umísění a ovládání to Renault posunul hodně daleko.
Já už teda mám docela nespočet verzí Clia odřízeno, včetně GT A posaz je v Cliu v pořádku, stejně jako v ŽÁDNÉM opravdu ŽÁDNÉM Cliu není podvozek houpavý, naopak i v běžné verzi je podvozek Clia naprosto čitelný, nadprůměrně agilní a jedinou slabinou je přeposilované řízení.
Jinak R-link je výborný a s mirror linkem se ani srovnávat nedá.
Vidíš, já po zkušenostech s Fabií II bral s velkou chutí Clio Grandtour a každá další služební cesta s Fabií mě jen ujišťuje o tom, že jsem vybral správně.
národní hrdost se pozná na finančáku a ne podle klíčků od auta :-! A že jsou čeští podnikatelé opravdoví Češi, Češi, kdo platí není Čech hou hou hou ...
Koneckonců co je hrdého na Volkswagenu s logem Škoda? Že to vyrobili v Česku? Ok, tak mi ještě popovídej tu pohádku o českém autu z Nošovic a můžem jít na kutě >:-[]:-!
Jsou motory u kterých by teploměr výrobci nadělal více škody než užitku. Třeba Oplácký Z16XER co má manželka v autě má normální provozní teplotu chladící kapaliny 105°C a pokud je pod větší zátěží tak teprve potom 90°C, pokud se zátěž sníží tak teplota leze zpět na 105. Jak by tohle chování vysvětlovali takovým těm klasickým rýpalům v servisu to nevím...
Mimochodem pokud si schizofrenik tak doporučuji koupit třeba BMW ve kterém je neprůsvitná nádobka chladící kapaliny. To budeš mít teprve studený pot na čele...
já už se tady fakt nevyznám, co je reakce na co... jestli je to na mě, tak já Fiaty neprodávím.
Jen je mám rád - a kupuju je. ;-)
Chvíli jsem prodával Rovery a Land Rovery... a dlouho po tom jsem je opravoval a servisoval.
A dobu před tím jsem opravoval a servisloval Alfy Romeo... ale to už je všechno dávno. To byl ještě jinej svět.
Když "umřel" Rover, tak jsem změnil obor - a nestěžuju si.
Jasně, beru, ale pokud uvažuješ takhle s používáním auta, budeš vůbec vybírat ve třídě, kde část aut nemá otáčkoměr pro jistotu vůbec ? Od žádného motoru v této třídě se neočekává, že by pracovaly v celém rozsahu otáček, třeba TSIčka jsou nahoře poměrně zdechlá...
V roomu Škody je nejlepší na dotaz prodavače, zda mi může nějak pomoct, odpovědét, že díky, ale ne. A pak si vůz v klidu prohlédnout. Při zkušební jízdě je to jiné, tam se tomu člověk nevyhne.
no som zvedavy na tvoje predajne "uspechy" v ramci tvojej znacky :-!
ako by si ma dokazal presvedcit o kupe nejakeho vozidla danej kategorie o ktorom by som teoreticky uvazoval, keby som sa po tych skusenostiach s Daciou a vasim motorom 1,9 D rozhodol "vstupit do tej istej rieky"... :-!
Fakt by ma zaujimala tvoja porcia "objektivity" >:-[]
takto:
auto s najhorsim pomerom hmotnost / vykon co som soferoval bola O I 1,4 55 kW / cca 126? Nm...
Su specificke situacie kedy dany system dokazes ocenit aj s podobne malym vykonom:
mokra / zasnezena vozovka a ty v utiahnutej pomalej zatacke, ktoru prechadzas na 2ku - tam ta vyhoda v tom, ze pri potrebe prudsej akceleracie nezacnu pracovat ASR a ESP, ale XDS+ musi byt znacna. Ja s tou O I som zazil 2 dni na suchu a tam som to nemal moznost registrovat ako nejaky nedostatok, co ostatne ani cielova skupina takto "motorovanych" vozidiel tiez ani vnimat nebude...
Finta je len v tom, ze nakolko je to len par riadkov v programe RJ navyse, je to dobry marketingovy tah - pisat ze seriovo to ma kazda F III :-!
videl som uz aj dalsi tvoj koment vyssie k tomu predajcovi...moj nazor : VYHODIŤ !!!
Takito ludia robia svojim chlebodarcom medvediu sluzbu a mali by sa venovat niecomu jednoduchsiemu nez je balamutenie ludi... :-!
No, mě zase ten prodejce, co ho cituju nahoře přesvědčoval, že než Fabii s benzínem v kombíku je lepší Rapid s dieselem... chvilku jsems e snažil prosadit s tím, že je to úplně jiné auto... pro jiné použití... ale pak jsem to vzdal.
Ale stejně si byl úplně jsitej, že Škodovka je jediný použitelný auto a vůbec nepochyboval o tom, že zajímat se o konkurenci vůbec nestojí za to.
Cokoliv jiného, než Škodovku, soi přece koupí jen blázen - a s blázenem se stejně nikdy nedomluvíš. :-!
Kolega mně v práci s vyvalenýma očima říkal, že v Rapidu je palubka jako v Superbu. Říkal mu to jeho prodejce, když chtěl vyměnit svou Fabku za něco jiného.
Na druhou stranu, podívejme se, co říká škodovácký informační systém na webu:
Skutečně funguje - na okruhu je auto rychlejší
"Během testování vyšlo najevo, že stejný vůz je na stejné trati, jejíž projetí trvá kolem tři čtvrtě minuty, o sekundu rychlejší se systémem XDS než bez něho," sdělil Krauskopf.
Testovací piloti Škody se shodli, že nejvíce systém pomáhá při sportovní jízdě při zrychlování v poslední třetině zatáčky. Je ovšem nutné jet v ideální stopě a udržet vůz ještě před hranicí, než začnou zasahovat systémy trakce a stability ASR a ESP.
No a teď si nahlas zopakuj, že mluvíme o tunovém autě,s výkonem 44kW a momentem 95Nm... nepřijde Ti to úsměvné?
no krasa, tak dealer nepozna rozdiel medzi ASR a XDS+ :-!
Keby som bol zaryty Skodovak, co niesom, tak by som ta poprosil o to predajne miesto a meno toho dylynyho a riesil by som to... :-!
Takto - no co uz, ak ma podobne "vedomosti" aj v opacnom garde, ze nabulika zakaznikom kraviny, tak je to este vacsia hanba pre Skodovku z hladiska (z)klamanych zakaznikov... :-!
No tady se ale doyvíš, že jen úmyslně zveličuješ banální problémy, chytáš se drobností a tím se snažíš zastřít velikost německého národa, říše a vůdce!
[odkaz]
A k tomu si přičti, kolik Tě stojí servis u Rencka a kolik u VW... servis myslím opravdu servis = ne opravy, ale pravidelné platby za prohlídky a povinné výměny a úkony.
Pokud si řekneme, že Clio je auto cílené na ženy, tak pak to samozřejmě smysl dává. To nepopírám. Nepopírám ani to, že i některým mužům se to může zamlouvat, proč ne, každému se líbí něco jiného. Jen jsem vyslovil svůj názor, co se mi nelíbí ;-)
ooo jak jste směšní, já Clio, 10 let 140 000 km, jen výměna cívky, žena golf variant TSI 1,4, po 80 000 se potkal motor, nový 120 000, já z kapsy 30 000 Kč, jak můžete stále takto lhát? :no::no::no:
Jednu vec si vystihol a to, na zaciatku sa mi to auto pozdavalo. Co test to vyhra aj ked viem ako je na tom. Tak ako agresivna reklama na i20 mi to znechutila, tak nekonecne 1. miesta najskvelejsieho auta podla novinarov ci uz 1,0MPI a pod. mi ho znechucuju.
Nastastie som videl po dlhej dobe konecne normalny test: kde boli povedane -+ u oboch
Jo o to, že to takhle nejde srovnávat. Jsou to dvě nesrovnatelná čísla. Lépe se srovnávají motory s šestikvaltem u Fabie a Clia. A tam je na 4,5 i 6 motor v Cliu o třídu pružnější. A taky pochybuju, že jsou ty otáčky při 130 stejné. V tomto testu je napsáno, že při 130 na tochometru jsou otáčky 3000. Jde tedy o to, kolik které auto jelo a jak ten pan redaktor odečetl otáčky.
Já měnil v noci, za deště, při krajně nepŕíjemné teplotě 1°C. Děkoval jsem bohu, že mám rezervu pod zavazadelníkem zvenčí. I když byla špinavá jako prase, ale to byla spíš moje chyba, že jsem ji předtím nedal do vaku. I když škoda, že na to nemyslel už výrobce.
nechci vám zasahovat do diskuze, ale nejspíš je to myšleno tak že clio i Ibiza mají shodně s převodovaný poslední stupeň ( u jednoho šestka u druhého pětka) - točí ve 130 oba shodně 3tis/ot přesto je Ibiza pružnější. fábia má převod víc do těžka, kdyby ho měla jako oni byla by na tom dynamicky určitě ke cliu blíže, možná vyrovnaně.
No, rochod se zvětšil o 4cm... což zase není tak málo... a vnitřní prostor o 3cm.
Jasně, není to 9... ale špatný to není.
To je na tom to nejhorší: ono to vlastně není špatný auto, pro svůj účel a pro určitého kupce.
Jedinou výhradu mám k nejisté spolehlivosti, nebo možná přesněji životnosti.
Ale to divadlo, co tady předvádí šašci počmáraní mu dost ubližuje...
>:-[]
Budem to teraz pisat ako majitel F1 Combi a noveho Leona. Samozrejme, ze F3 som bol vyskusat povozit.
1. Fabia 3 nie je vobec vacsie auto ako sa chvali Skoda, ze sirka je o 9cm vacsia ano, na kluckach atd. Samotny rozchod kolies je takmer nezmeneny oproti F2 a F1.
2. Samozrejme je to vidiet na sirke interieru, nezmenena ( teda nie viditelne ) nejaky milimetrik neriesim. Kto cakal, ze bude F3 sirsia v interiery, sklamem ho. Osobna skusenost je taka bezo zmeny, vzadu je to prtave ( menenj miesta na nohy ako F2, ta bola tiez v rodine ) F3 vzadu na sedadlach je nieco medzi F1 a F2. Majitel F2 nahradou za F3 si pohorsi miestom :-(
3. Kvalitu materialu nebudem riesit, ta je slaba, hlavne dverove vyplne. Jazdil som Style a to na pohlad bolo ok ( ale cena), nizsie verzie nic moc.
Clio nebudem hodnotit to nie je moj sialok kavy.
Pozriem sa na Ibizu. Aj ked je to vybehovy model, tak je vidiet ako bol dobre postaveny. Napriek tomu, ze F3 sa chvali o 4cm vacsou sirkou ako Ibiza, tak je vidiet, ze nie je priestranejsia.
Hlavne zaco musim pochvalit Ibizu je podvozok ( to je uplne inde ) napriek dostuhujucemu modelu je hanba pre F3 ( co je novy model ), ze ledva dobehla Ibizu podvozkovo. Jedine minus pri Ibize je interier s tym nieco urobit a je to paradne auto. To v roku 2016 ma byt uvedena na trh nova Ibiza na platforme MQB.
Stat pred otazkou F3 Combi alebo pockat rok na novu Ibizu ST, urcite pockam. Seat slubuje pekny model.
Bohuzial nevies o com dristas. Nikoho nezaujima ze si si kupil stary vrak so stocenymi kilometrami. Ja som so svojimi autami 15 rokov spokojny a tvoje mudrosti nepotrebujem.
OMG!!! Gilgite, tvoje blbost je do nebe volajici!! Ale je pravda, ze bez tebe by se tady clovek nezasmal >:D
Nauc se poradne cist, nikdy jsem nikde nenapsal, ze azbuku povazuji za jazyk, ale jelikoz ty se pokladas za vseveda, tak me ani neprekvapuje, ze i vis, kdo si co mysli a co tim chtel vyjadrit....proste jses velky *píííp* >:D >:D
To, ze na palce nehledis jen dokazuje tvoji nabubrelost! A pokud tedy tvrdis, ze nejsi doma na davkach, tak co prosim delas, ze mas cele dny cas tady prznit forum? Ze by prodejce vozu Hyudai?? Ti take nemaji cely den nic na praci, jen ke konci mesice prihlasi par desitek vozu na autosalon, aby se splnila kvota a jede se dal >:D >:D
já ale nepíšu o ceně "již od"... prostě za 237 tisíc koupíš auto, se kterým můžeš jezdit... u Fabky ne.
Za těch 235 tisíc máš auto s motrem, který nejede, s převodovkou, která neřadí a dobrá, s diferenciálem, který má hrdý název XDS+, ale podle dealera nepřibrďuje točící se kolo, jen ovlivňuje výkon podle prokluzu = žádná výhra. Navíc, když z 44 kW a 95 Nm stejně není co ubírat. :-)
Ale ano, máš pravdu... v novinách psali, ež do Fábky se "v pohodě" vejde 5 chlapů a vyjednou na Ještěd!
Ne, to s Pandou bez příplatku nejde... jestli chceš jezdit v 5 v autě tohodle typu, tak dobře ti tak.
>:-[]
Ale pořád ještě si můžu u Fiata koupit za stejný peníze Punto... a mám navíc další 4cm vnitřní šířky i proti rozšířené nové Fábce - a tam už se 5 lidí aspoň na chvíli vejde. :-)
A než začneš argumentovat nedostatečným výkonem 1.2 pro větší a těžší Punto, tak si spočítej měrný výkon jedno a druhého.
Pro jistotu.
Zakladni verze Pandy stoji 224 tisic a ve vybave neni ani klima. AKCNI cena teto verze je 211 tisic.
Cena verze PLUS je 244 tisic a AKCNI cena teto verze je 237 tisic, v cene je klima, ale napriklad za vyskove stavitelne sedadlo ridice musis priplacet, stejne tak za petimistnou verzi (3x zadni pas) a chybi XXX dalsich drobnosti, napriklad Fabia ma uz v nejzakladnejsim zakladu (za cenikovych 239 900,-) XDS+, na snehu to docenis. Za klimu das v paketu Active Plus 5000,-.
Netvrdim, ze je to kup stoleti, ale to Panda rozhodne taky ne.
Jojo, diskutabilní řetěz, největší kufr, nejlepší jízda, dneska to je perla na perlu. Osobně nemám nic proti vítězství Fabie, ale ten styl, to je hnus, velebnosti.
Co se týká pádel, tak je mi jasný, že upadnou nejpozději při třetím (a tudíž předposledním) přepnutí launch controlu, holt rendlík a syn, no >:D
Těžko něco dokáže dojem z auta zkazit tak, jako dotek něčeho, co se tváří kovově, ale na dotek to nestudí, ale plastově zanřeje, to je pak celej den na houby :-)
Ne, vážně, když jsem v tom GT jel, nenapadlo mě, co mu vážného vytknout, moc dobré auto je to. :yes:
No.. ono to ale není o tom, kam až se dokážeš s cenou dostat... jde o to, že zákaldní Renault má všechno, co malé auto této kategorie potřebuje... Fabka nikoliv.
Takže abych se držel Fiata, kde vím co píšu: základní benzínová Panda stojí 237 tisíc... ale má všechno, co má mít. Včetně dálkového centrálu a klimatizace.
M§žu si tam nacpat spoutu příjemných udělátek.. a dostat cenu klidně o víc než 100 tisíc nahoru - ale nemusím.
Hlavně jedou a jsou o třídu pružnější než ty TSI. A ty reálné dvě deci nikdo neřeší (dle toho tvého Spritmonitoru to jsou v porovnání s Ibizou jen 0,04l) :-)
Z hlediska poměru dynamika/spotřeba jsou ty TCe kritizovány v každém testu a data uživatelů na spritmonitoru to potvrzují. Na druhou stranu budou asi spolehlivější než koncernová TSíčka.
Ale, ze je Fabie v tomto testu nejlepsi, musi videt i slepy!! Nemam duvod podporovat prodeje zahranicnich automobilek, Skoda pokryva nejdulezitejsi segmenty trhu. vybere si temer kazdy! Bohuzel Cesi se hlasi hrde k narodnosti jen kdyz se hraje hockey....a potom jsou schopni si koupit korejce :no::no:
Pokud nerozumiš tomu co je psano tak je to těžke. A ta spotřeba je prostě špatna a vlastně je to dalši test i když zde je automat ktery potvrzuje že TCE jsou nejužranějši turbomotory.
To vis ty "vyslance cizi civilizace", ja nemam cas zde cele dny vysedavat a nepobiram davky, jako ty >:D Podle palcu je videt, kdo zde ze sebe dela blbce ;-) Az se naucis slusnemu vychovani a poradne nemecky, tak se ozvi ;-)
Vzhledem ke všem ostatním (dynamickým) hodnotám, které zcela jasně mluví za Clio, je buď hodnota 15,3 chybou, nebo má Clio hóódně dlouhý nejvyšší převodový stupeň.
Celková dynamika je nicméně celkem bez debat.
Čemu chceš rozumět ty rozumbrado? Že tady vedle sebe dá někdo dvě neporovnatelná čísla a vyvozuje z toho nějaké nesmysly. Ten rozdíl ve spotřebě je daný tím, že ten motor v Cliu jede o třídu líp než ten v Ibize nebo Fabii. Vám už nestačí ani ta čísla.
:yes::yes: Musím dát palce dva, jeden ještě za vtipné shrnutí "diskutabilního" řetězu... ;-)
Jo, pádla jsou z hliníku, ovšem je to hliník renaulťáckej, takže počítám, že bude dost chatrnej. >:D
Nediv se že někteři nechtěji rozumět tomu co pišeš a samozřejmě maš pravdu. Jinak dalši dukaz že TCE nejsou co se tyče uspornosti povedene. Rozdil 1l ve spotřebě je da se řict propastny. Je ale třeba řict že zde to neni uplně fer srovnani 5st vs 6st vs automat.
popravde som ani tento test nemusel začať čítať a bolo mi hneď jasné kto odíde ako víťaz...na tej super Fabii som jazdil, síce len pár minút...auto ako také je fajn ale mne osobne viac sedí Clio..príde mi nápaditejšie, originálnejšie a menej nudné...mne osobne Fabia ako šoférovi nepovedala nič...Clio ma celkom bavilo...nehovoriac o tom že dobre vybavená Fabka so slušným motorom sa pohybuje v cenových vodách áut vyššej triedy...
sám sa čudujem že redakcii už nie je trápne tu dávať takéto testy..ich naklonenosť k Škode je proste očividná a čo je horšie, nesnažia sa to ani zakryť...divím sa že napr. Fabiu 1.2 TSI nepostavili do priameho súboja s napr. 320i Touring kde samozrejme je blbosť kupovať BMW keď Fabia s úžasne športovo znejúcim motorom ma odvezie kam len budem chcieť a to ešte za menej..ako bez nejakej srandy čakám len na toto...
a k existenciám ako maros a pod.. nakupujete vydraté, zhonené bazarovky a potom tu idete špiniť na značku...ja som síce vlastníkom modro bielej vrtule ale raz od času jazdím na Megane z roku 2000, ma rovných 300 000 a tomu autu nie je nič..a poznám vela ludí okolo ktorý majú Renaulty ako Espace, Scénic alebo Clio, odjazdili na nich slušnú porciu kilometrov a sú nadmieru spokojný...takže tento váš textový bordel chodte šíriť na nejaké anti-renault stránky kde sa nájdete s podobne pochybnými existenciami...
Správně, nechtěl bych to. Vím, co je chytnout defekt v nevhodný čas na nevhodným místě, v takových chvílích je rezerva prostě zásadní. Lepící sada je hračička na prd, v praxi to zkrátka nefunguje. Rezerva by měla být povinnou výbavou každého vozu.
Ak je to banalita, známa vec, tak sa technicky zdatnejším vopred ospravedlňujem, ale minule ma pri pokeci s predajcom Renaultov zaujalo čo hovoril k EDC prevodovke. Pýtal som sa ho najprv, či sa kupci RS-kového Clia nesťažovali na povinne naordinovaný automat. Vraj len jeden skalný, ostatným sa rýchlo zapáčila možnosť radenia pod volantom a všeobecne začína byť automat v trende. Hovoril ale, že má doma Clio Grandtour GT, s ktorým jazdí hlavne manželka a EDC-čko pri nej zlenivie, tak občas v servise zresetuje pamäť jej štýlu jazdy a auto je hneď živšie. Tak by ma zaujímalo ako sú na tom predvádzačky. Ako dlho trvá kým si auto zapamätá štýl niekoho jazdy? Je mi jasné, že s tým jazdí stále iný zákazník krátkodobo, tak je to asi jedno, ale čo pri dlhodobejších redakčných testoch?
Re: dakujem za vikendove perly na auto.cz /skoda-auto.cz/
Spominam si, ako si nejaky diskuter pod tym clankom predstavoval pruzne zrychlenie fabky z 80 na 120 pri predbiehani za 45 sekund :-) 80.....81.....82.....83.... :)))) skratka ina forma samovrazdy :-)
Ale jdi. Delat do plastu rejhy, aby to jako vypadalo kozene je proste trapny. To uz tam muzou rovnou udelat plastovy svy. Kozenej volant si clovek nekupuje kvuli svum a rejham, ale kvuli materialu. Dalsi vtip je, ze plastove volanty maji docela vyraznou "kozenou" strukturu, zatimco kozene volanty jsou takrka hladke. A pritom jednickova fabie mela i plastovy volant velmi prijemny a hodnotny. Potom to nahradili tou penovou hruzou, no a ted tomu nasadili korunu.
Ručička otáčkoměru poskytuje nejlepší informace o dynamice (změnách). Na malém otáčkoměru se hůře kontroluje, aby se motor nedostal do červeného pásma. Prostě se mi vadí, že část té výseče padla za oběť samoúčelnému designu. Chápat to šlo u starých Mercedesů, kde bývalo sedm analogových ukazatelů (rychloměr, otáčkoměr, hodiny, teploměr chladicí kapaliny, palivoměr, tlakoměr oleje a voltmetr baterie), tam se holt otáčkoměr musel zmenšit.
Z kabelek udělali konstruktéři kufříky a nevypadá to vůbec špatně.
Pokud jdu v této malé třídě po kombíku, tak více než samotný objem kufru, mě zajímá rozměr jeho podlahy. Ono nahnat litry roletkou někde u stropu umí každej moula a kdejakej moula se pak může divit, jak je možné, že se ten kočárek do papírově největšího kufru nevleze a do papírově nejmenšího naprosto v pohodě vejde.
Takže kufrově u mě Ibiza.
Schválně si ta tři postavte vedle sebe a otevřete kufry, uvidíte sami.
Bohužel na Ibize se hodně podepisuje jak věk, tak snaha ušetřit každej cent, auto v testu je snad na zakázku vyrobeno tak, aby působilo levně, plasto-gumově, a ponuře.
Co se týká Fabie, tak v Dynamic interiéru jsem seděl a jel, je pro mě perfektní a vzor toho, jak to v autě chci. Tedy až na ta okna bez automatiky (sakra proč?!).
Clio v GT verzi je ale štika - nejsilnější motor s EDC a pádly pod volantem (mimochodem si matně pamatuju, že jsou opravdu z hliníku!). Nechápu, co autoři testu proti EDC mají, řadí perfektně plynule, při zapnutém sportovním režimu sází kvalty jak Valentino Rossi a navíc umí kvalt i podržet. Bomba :-)
Fabia u mě vede na body, ale kdyby mě někdo s pistolí u hlavy nutil si jedno z těch tří koupit, asi bych šel pro Clio.
Cenu neřeším, nejde o základní verze a čím dál od základu jsme, tím víc je ceník jen pro orientaci.
ta modra farba vobec nesedi ..... vyzera v nej ako generacne starsie auto ako konkurencia aj ked popravde je skutocne z tejto trojice uz najstarsim autom a fabia je uz trosku... ano budme uprimni fabia je uz trosku inde...
z mojho pohladu je vitaz fabia combi.... a tentokrat konecne zasluzene ;-) ... je najnovsia .... pekne strihnuta a z tychto kombikov priestorom v kufri asi aj najpraktickejsia.... ma aj najnovsu verziu TSI ... co seat zda sa nema .... clio sa mi tak nejako ako celok s tymi digi budikmi moc nepozdava aj ked uznavam ze komplexne ide o atraktivne vyzerajuce auto.... ale fabia mi pride serioznejsia po kazdej stranke... seat straca vekom uz.... takze vcelku jasne vitazstvo bezbolestne pre fabiu.... ono tych kombikov v malej triede moc nie je ze..... takze aj ten radovo treti je na tom fajn.... kazde auto si v malej triede zakaznikov najde... ale je pravda ze tych kombikov mohlo byt viacej..... ved kedysi tu bolo aj polo variant... a dokonca ak si dobre pamatam tak prva kia rio predavana v eu bola kombik.... takisto sme tu mali 206 aj 207 pezoty kombiky ...... no dobre... ok.... co bolo bolo.......
takze gratulacia fabii... tentokrat suhlas s testermi :yes:
Tak mi dej radu jak si neulomit ventil, nevydřít vačky a aby mi nezral motor olej. Zřejmě grif ktery majitele jiných aut nepotřebují. Od chytrolina jako ty si rad necham poradit. O upadlym kardanu, meneny dvouhmote po 60k km a vyrezlem řízení ani nemluvím. >:-[] >:D
Proč špatný vtip? Podívej se na dynamický parametry Fabie 1,9SDI a hned máš rybu ve vodě, a navíc se cítíš jako král. >:D >:D
Dneska je to tu dobrý :yes:
100tkm je Fábia teprve zajetá, s diesely 1.6 TDI a SDI si Fábia spokojeně broukala a ještě přitom měla sportovní zvuk. Na dálnici byla jako ryba ve vodě, přitom ani spotřeba nebyla špatná. Nerovnosti filtruje s grácií prémie. Není divu, že vyhrála a s dobrým servisem vydrží hodně.
VAG staví auta pro západ. Max 4 roky a 100 tis. km a pak rychle z domu. Naprostá spotřební záležitost.
Nicméně s českou životní úrovní a požadavky se tohle značně míjí. Život koncernových aut v rodinách ottiž obvykle začína nad 100 000 km na tacho s cedulkou dovoz z DE po důchodci >:-[]
Jo, to mě překvapilo. Tedy ne že to prozradili, ale že to najednou není tak komfortní, což má být nejsilnější stránka fabie. Zřejmě se při nástupu nové generace za pár let dozvíme, že tahle je vlastně mizerná a až ta nová.......
už tak toho v tomhle testu prokecli víc než by bylo zdrávo. Třeba až doteď geniální podvozek Fabie, který je hlavním trumfem, náhle na 16p drncá >:D >:-[];-) Za tohle půjdou prémie dolů >:-[] >:-[]
Důvody pro koupi škodovky existují i úplně racionální. I když ty o takových nevíš. A Škoda ve vyspělých zemích ojedinělou volbou? V Africe asi ano, tam máš pravdu.
Presne tak a preto je to realita len v ČSR. Je to tak nejak dogma zo socializmu, že to je proste škodofka, tak je to fajn. Tieto dogmy budú v našich národoch ešte dlho pretrvávať. Ale inak je vo svete realita iná. Škodofka je vo vyspelých krajinách skôr ojedinelou voľbou. Čomu sa nie je treba čudovať. Technicky je to veľmi dobré auto, len na výrobných nákladoch je to ojebané ako sa len dá. :-(
je to tak. Za 3400,- no Škoda prostě nezklame, co může, nabídne za příplatek 8-s
Nicméně je zkrátka zvláštní, že u jinak vybavených novinářských vozů právě mezipodlahu nedávají. Že by měli strach, že by si ji novináři nechali >:D >:D ?
Fabia ma paket na zle cesty, ze ma viditelne vyssiu svetlost a zadok smerujuci do neba?
[odkaz]
Tiez vasa cenova tabulka je totalna blbost; porovnavat cenu vyssej vybavy s nizsou a tvrdit, ze rozdiel je 19% je absurdne. Rozdiel po doplneni na porovnatelnu uroven z cisel samotnej tabulky je len okolo 5%
Proč se do testu nikdy nedostanou auta se stejnou výbavou? Například 3x naprostý základ, 3x střední výbava, 3x nejvyšší výbava. Takhle tam mají akorát mišmaš všeho. A ty auta na fotkách pak taky podle toho vypadají...
Jestli ono to nebude tím, že obsah diskuse se odvíjí od obsahu textu testu >:-[]:-! Jestliže test zcela nesmyslně upřednostňuje Škodu před ostatními, přirozeně je třeba na to v diskusi poukázat. Nebo máš snad pocit, že si tu někdo něco dokazuje?
Já jsem dalek toho tvrdit, že Clio je mistr světa nebo že jediný porovnatelný vůz je Mulsanne. Třeba s místem pro nohy na zádních sedadlech to je opravdu docela tragické. Ale nedá mi to nepoukázat na to, když se píšou blbosti nebo úmyslné lži.
Ta hláška s řetězem mluví za vše, Ať už to bylo časté a tedy i oprávněné nebo ne, problémy tohoto typu se proslavil 1.2 TSI, VW to celkem jasně přiznal jak tím, že proplácel (částečně) opravy motorů i po záruce, tak především tím, že nová generace vypadá konstrukčně úplně jinak. O tom, se v testu nedočteš (tedy o těch problémech), ale zato se dočteš, že problematický řetěz používá Clio, které k tomu přišlo jako slepý k houslím a o kterém jsem v souvislosti s řetězem žádné potíže nezaznamenal.
Tobě toto přijde jako objektivní novinařina s byť minimální dávkou profesní cti ?
Fábia by porazila Clio i v naftě. Štěstí, že tam nafta nebyla jinak by to bylo fiasko a Renaulťáci by zas vyšilovali. Áďa určitě zatlačí slzu při vzpomínce na 1.6 TDI, tento brutální motor s nástupem točivého momentu již při velmi nízkých otáčkách byl skvělý.
A to máš něčím podložené, nebo patříš k té hrdinné většině čecháčků, kteří si něco přečtou a potom kopou s davem, protože se bojí vlastního názoru ? A to ještě v tom lepším případě - někteří kopou a ani nečtou... ;-)
Jde. ;-)
Na takové porovnání bych musel ta auta mít vedle sebe ale kromě pocitu, že je utopený v tom tubusu, tak mi fakt přišel na stejno. Ty narážš na to, že Clio používá menší výseč ? To ano, ale myslím, že na přehlednosti mu to neubírá. Tohle nejsou auta na meziplyny, mimoto s větším výkonem dostaneš vždycky dvojspojku, takže ani nemůžeš... Nebo k čemu to využíváš ? :-)
Jasně, takhle je to relevantní argument, spoustě lidí se to čísílko nezdá, i když na odečet je naopak rychlejší (o přesnosti nemluvě)...
počkej, to jste mě asi špatně pochopili s tím počtem jsem to myslel tak, že tu jezdí mnohem více škodovek a jejich majitelé si nemají potřebu něco dokazovat v diskuzích v takové míře, jako menšinoví rendlíkáři
samozřejmě prodeje o ničem nevypovídají, ale pro jistotu si dám :no: >:D >:D
Pokud tam je těma páčkama ovládat hlasitost, přepínat stanice i písničky, tak je to OK.
Ten otáčkoměr mi přijde menší, navíc ani zdaleka nevyužívá maximální možnou výseč, protože do něj zasahuje "tubus" toho digitálního rychloměru.
Na digitální přístroje si prostě nezvyknu, ale je to subjektivní, to je pravda, někomu to může vyhovovat. V tom případě je nejlepší mít obě možnosti zobrazení.
Dvojité podlahy nemá ani drtivá většina testovaných Octavií (pro Ozzmana jsem jednou sháněl fotku a byl problém takovou najít). Na jednu stranu tím získáš výšku, na druhou stranu i výrazný schod. Já bych si zase tipl, že ji ani Style nebude mít v základu, to samé u OIII L&K.
No jasně, ale taky se ti může stát, že dojedeš uprostřed cesty. Lepící sada ti neopraví všechno, navíc podle návodu je to nouzové dočasné řešení, takže můžeš rovnou jít hledat pneuservis a znáš základní pravidlo - pneumatiku vždycky píchneš v pátek večer... ;-)
když si porovnám prodeje Renaultu ČR vs. Renaultu v Evropě, tak je evidentní, že "pocity méněcennosti" se značkou Renault spojují snad jen ti, kterým čouhá sláma z bot :-!
když si vezmu kolik rendlíků tady jezdí ve srovnání se šodou, tak z reakcí je evidentní, že největší pocit méněcennosti mají příznivci značky renault, no nedivim se >:-[]
čekám na palce dolů rendlíkáři, nenechte se zahanbit, jen do mě >:D
Ibiza - interier lacna katstrofa.
Kralom v Seate vsak ostava Altea.
Ten stred mi pripomina tacku v skolskej jedalni s tym rozdielom, ze ta bola skutocne hlinikova. [odkaz]
Když to nedokáže udělat koncern, tak nikdo jiný taky šanci nemá. To je přece každému jasné. A komu ta jasné není, tak mu to je třeba připomenout. Ale koncernový marketing funguje geniálně. Nezvládli udělat motor a přesvědčili své zákazníky, že se nemají bát dalších jejich výtvorů, ale motorů od konkurence.
Nic proti, na protěžování Škody jsem tu zvyklý. Ale tenhle test je kostrbatý až to bolí. To už si vážně ani nedají práci, aby byl nesmyslný test alespoň bez chyb?
V části hodnotící prostornost jsou naprosto nesmyslná čísla vs. info v textu...
I v téhle novinářské žumpě si ale jde najít pravdu, jen musí čtenář přefiltrovat tu propagandu.
Tedy:
1) První test, kde zaznělo, že Fabia III je v interiéru MÉNĚ PROSTORNÁ jak předchůdce. Tohle tu tvrdím od samého uvedení modelu, byť Škoda vypustila PR zcela opačného vyznění...
2) Objem zavazadelníku Fabie Combi je evidentně nahnaný výškou pod roletkou a zřejmě moc dobře vědí, proč do novinářského vozu "zapomněli" dát mezipodlahu v zavazadelníku... Navíc šlo pravděpodobně o Fabii Style, kde docela pochybuji, že mezipodlaha nebude standardem...
Jinak klasika - laciné dveřní výplně Fabie se omluví, zato nedotažené drobnosti (mimochodem jaké??) v Cliu jsou na závadu. Fabia je krásná, ale i Cliu je dovoleno být hezkým - proč? Když Clio Grandtour je jeden nádherný kus a není o nic podřadnější než Fabia? Ba právě naopak!
Ergonomie Clia na francouze dobrá? Proč na francouze? Nikdy jsem si nevšiml, že by Renault během posledních 5, možná i 10 let měl s ergonomií problémy! Infotainment Clia se pohaní, zato nesmyslný mirrorlink u Fabie je v pořádku?
A jízda? Clio Grandtour je jednoznačně nejrychlejší, nejagilnější, má nejlepší brzdy. Přesto vyhrává těžko popsatelný faktor zábavnosti u Fabie... No tomu říkám novinářská perla!
Stejně jako spotřeba, kdy Clio je s automatem, což se ve spotřebě taktně pomíjí...
Vidíš jak zblbli v testu i tebe ? Když se koukneš do tabulky, tak Clio za brzdy získalo nejlepší známku absolutně, ale ty máš z testu dojem, že brzdy jsou negativum vozu. Krásný důkaz toho, jak se dá manipulovat čtenářem...
O tom, že všichni se bojí řetězu právě kvůli VW se raději nezmíní, hlavně že problematický řetěz má Clio. A nakonec hodnotíme řízení a podvozek podle něčeho, co vůbec do testu nedorazilo, přece si to pamatuji, no ne ? >:-[] Ono to asi není překvapivé, protože RS podvozek podle všech testů, co jsem o něm kdy četl, by standardní konkurenci totálně rozmázl. Sympatické je, že poprvé sportovní neznamená brutálně lepší, ale "poskakuje". Jak při tom zvládá zároveň lépe držet, netuším, ale svůj účel to splní. Zákazník se mu podvědomě vyhne, i když je to asi nejlepší podvozek ve třídě, nepočítáme-li vyloženě sportovní verze... :yes:
já také vůbec nepochybuji o tom, že existuje umělec, který je schopen zničit svým přístupem hned čtyři auta za sebou a ještě svalovat vinu za svou neschopnost na automobilku >:-[] >:-[]
Všechno jde ovládat na páčce pod volantem, když se s tím cca do týdne naučíš, není nic lepšího. Ten malý otáčkoměr bude asi stejně velký, jako u VW a analogový tachometr není chyba ergonomie, to je čistě subjektivní záležitost...
Jede zhruba stejně, Ibiza pružné zrychlení na nejvyšší převod za 14,3s, u Clia je to za 15,3s, přičemž mají úplně shodné otáčky. Mimochodem, u mojí Fabky na plyn je ta hodnota 12s, ale je pravda, že má nejvyšší převod o dost kratší.
U ergonomie by mi vadilo, že rádio má dotykový displej, i když je možné, že něco lze ovládat na volantu. Vadí mi malý otáčkoměr a chybějící analogový tachometr.
Mam dojem, ze ten motor 1.2 Tce/88 kW a ine kompotenty pohonu su vyladene na hrane! Preto tam vyhradne davaju EDC, lebo s manualom a agresivnejsim pouzivanim by sa to zacalo sypat. ;-)
Ne, ne, i v ostatních výbavových stupních je motor 1.2 TCe spojen výhradně s automatem. Zrovna v tomto bych nehledal chybu u auto.cz, ale u renaultu. 0.9 TCe by ve srovnání dopadl ještě hůř.
odpadi, na vás na všechny čeká svěrací kazajka! Připravuji web, kde se dozvíte, i kolik má metrických závitů sedmý šroubek v zadní nápravě Lady Granta! Potom ovládnu celý virtuální svět! >:-[]
Je to jak píšeš. Ale v tak malé a bezvýznamné zemi je to celkem z prodejního hlediska jedno co zdejší novináři a diskutéři předvádějí za amatérštinu :-)
dakujem za vikendove perly na auto.cz /skoda-auto.cz/
Uz dlho sa s kamaratom tesime na pravidelne vikendove perly auto.cz ako predlzenej ruky skoda-auto.cz, kde pravidlene vyhrava to najlepsie auto na planete :-) Dakujem redakcii za test, na zaklade neho sa opat ukazalo, ze Skoda je jednoznacne NAJDRAHSIA :)) Mne to vyslo v konfiguratore v podobnej vybave ako Clio drahsie cca o 60tisic ceskych korun. Strhnut body za automat :)))) to uz chce naozaj tvorivost. Pripominam, ze male auta v takychto konfiguraciach uz nekupuju zahradkari. Stavim sa, ze v opacnom garde by bol text nieco v zmysle: "fantasticka dvojspojkova prevodovka DSG poskytuje na male auto nadstandardny komfort cestovania" :)))
Kdybys věděl ( možná, že víš ) jakým způsobem funguje česká ( nejen automobilová ) žurnalistika vůbec by ses nad tím nepozastavoval. Ale čest pionýrům tvého typu. Pomáháš zase jinak tlačit na dveře z druhé strany jako já...
Souhlasím. Ačkoliv nefandím ani jedné ze značek tak bych při výběru dal přednost Fabii.A to si rozhodně nemyslím že by Renault byl nekvalitní křáp .V rodině máme francouze čtyři a všichni poctivě dřou...
sú servisy, kde je to samozrejmost, okrem Schade... 8-s, tesnenie hlavy z papiera pogumovane je vada materialu, šetríme, šetríme, aby to dva roky vydržalo,.. potom sa šéfkovia VW nevedia dohodnúť, ktorý sa bude starať o tie miliardy, čo okradli zákazníkov.
Na jaké drobné závady trpí Renault celkom dost? Já jsem na 1.5 DCi za 5 let nezaznamenal jedinou závadu.
S tím motorem jste v omylu, jednou chytíte špatný kus a budete se divit, co že se to pořád kazí...
Podívej se, jak ten motor jede, na pružnost. Pak se nediv, že trošku víc žere než ty zdechliny. Navíc jen dle PP. Jaké má Clio chyby v ergonomii? Že to jiné než ve škodovce a musíš vše hledat?
Měli jste u Clia problém s řetězem? Co u Clia v interiéru upadlo, když je podle vás chatrný? Můžete srovnat funkčnost a ovládání R-linku u Clia s Mirror linkem ve Fábii. Jinak na závěr je asi říct, že Cliu nepomohl nejlepší interiér, motor, posaz za volantem, jízda ani brzdy. S těmi tlačítky na R-linku to byl vtip? Displej by snad měl být u řidiče a ne u spolujezdce. A pokud by jste dali tlačítka k řidiči, tak by jste přes ruku neviděli na ten displej. Ale chápu, že je to jinak než u koncernu, tak je to špatně.
Vidim to taky tak. S hodnocenim designu plne souhlasim, vidim to uplne stejne.
Jen 2 veci mi v clanku moc nesedi - 1) Logana rozhodne nevidim v nizsi stredni tride, ale chapu, ze porovnavat tento vuz s vyspelou konkurenci moc nejde.
2) V clanku se pise, ze Skoda nabizi VZDY vetsi kufr, nez konkurence - ano, ale az na Yetiho - sám Yetiho doma mám a kufr je jeho jedinou slabinou, ale dost podstatnou.
Z testu by u me tez vyhrala Fabia, jediny problem bych mel, ze je vuz oblibeny i u zlodeju. U drazsich Skodovek se to resi Sherlogem, ale co u tech levnych??
kdyby to bylo s koncernem tak špatný jak píšeš, tak by jeho auta lidi prostě a jednoduše nekupovali a asi nemá cenu připomínat, že např. ty škodovky jsou tady na každém rohu a zájem neupadá ;-)
To Clio GT má hned několik chyb. Ta největší je, že auto má jen a pouze automatickou převodovku. Pak ten interiér, ten mi přijde, no protě se snaží za každou cenu být jiný a z toho pak pramení chyby v ergonomii, přístroje jak z počítačové hry atd. A Renaultu taky moc nejde downsizing, takže motor dost žere.
...jsme do aut dávali kdysi a lidi zjistili, že to vydrží na celej život, maximálně to bude rachotit. Tak jsme začli dávat řemeny, abychom je donutili utrácet za servis. Ale voni koloušci začli pindat, že se jim nechce sponzorovat Gates a další vyžírky a chtěli zpátky řetězy. Museli jsem jim dát zpátky řetěz, ale tak, aby zase žebrali o řemeny.
No problem, stačila jedna aférka a dodavatelé řemenů jsou zase ve hře, díky za to.
Tak upadlej ventil byla konstrukční vada, vydřeny vačky to nevím co za to mohlo a teď ta spotřeba oleje je asi únavou motoru. Jelikož malej motor ve velkým aute je špatně.
Kyž se dívám na ty fotky interiéru testované Ibizy, tak mě napadají slova jako Junior nebo Dacia. Chápu, že je to nějaká základní verze interiéru (zatímco Fabia a Clio dorazily v nejvyšších výbavách), ale i tak je to na dnešní dobu prostě slabota. Ta část s ovladači topení a klimy je úplně stejně koncipovaná jako Fabka první generace.
Tady není co řešit... Sice mě škodovka na testovacích jízdách mile překvapila oproti té hrůzné minulé generaci, ale na Clio rozhodně nemá a už vůbec né ve verzi GT od Renault Sport ! Kdyby všichni čeští novináři psali opak a ichtylové typu maroš a áda zaßírali veškeré diskuze svými zblitky, RENAULT Clio Grandtour GT je prostě z této trojice nejlepší volbou !
za mne vitezi autorizovany servis Schade, kde ti dva dni po skonceni zarucnej doby neuznaju opravu chybneho zamku dveri, kde ti neposkytnu nahradne vozidlo na 10 km, kde ti vymenia snimac teploty namiesto odbornej diagnostiky chyby, kde je v reale rozpadnute tesnenie motora (asi je to z kartonu), tam kde vsetci navstevnici servisu stoja v rade pred prijimacim technikom a prikyvuju hlavou ako za sociku, tam kde sme uz vcera boli tam kde zajtra... I love Schade 8-s8-s8-s
Este som len otvoril stránku videl test IBIZA, CLIO, FABIA a hned som vedel víťaza, len pre istotu som siel pozreť či je tomu naozaj tak a ono ho, NESKLAMALI... Ani som to nečítal, takýto odpad ... >:-[]:no::no::no:
No protože "spolehlivější řemen" je "technickým trendem" (viz odstavec o motoru Fabie). Holt Clio musí počkat, až koncern kvůli praskajícím řemenům bude přecházet na řetězy :-)
jedna paní povídala, to může napsat každej ;-) otázka by zněla, proč jste je teda pořád kupovali nebo když už jste je měli je včas neprodali, jestli už nebyla v záruce
před mnoha lety jsem řešil podobný problém - výměna motoru u laguny II, tehdy jsem pochopil, co to znamená když se řekne potkanej motor krátce po záruce... nakonec jsem to auto odvezl na vrakoviště, protože představa, že mi tam dají nějaký další poruchový mi nedala spát. Od té doby jsem vystřídal hodně značek (vyjma renaultu) a můžu říct, že nic podobného jsem již nezažil a doufám, že už ani nezažiju... Neříkám, že se od té doby nepolepšili, ale u nich už to pokoušet nebudu.
Hodně jsem nad tím přemýšlel a za mne by to bylo tak 50:50, HB bych bral Clio a Combi Fábii. Záleží hodně na ceně, dealerovi, výbavě, motorizaci. Třeba Clio má pěkný design, ale nelíbí se mi od Bé sloupku, kdy je hodně zatlačené do země a kliku v okně nemám rád. Hodně se to ušpiní. Výhled pro zadní cestující nebude nic moc a to samé platí pro nasedání. Vepředu mne zase irituje lesklá plocha na středovém panelu, na tom jde vidět každý otisk + odraz od slunce. I když Fábia nemá tak zajímavý interiér, tak je to pořád lepší než tyhle prohřešky Clia. Navíc Fábia i proti Cliu v té modré nevypadá špatně, to bych nečekal. Za mě Fábia mírně lepší než Clio, Ibiza je příliš stará. Zajímavé by bylo i srovnání třeba s Peugeotem 2008 a Capturem, jak tyto módní vozy obstojí proti malým kombíkům a jak vyjdou cenově.
Na tom nezáleží. Vyjma drobných závad na které trpí právě třeba Renault celkem dost je nemožné zničit jakýkoliv motor slušným zacházením a za tím si stojím! Ano, i já odvařil (při 192 tis. najeto) svůj motor v OII, ale objektivně to motoru nemohu vyčítat. Bylo by dobré aby i "rmt" dodal kdo s autem jezdí, jak s ním jezdí a kolik mají najeto když tak odcházejí..
Design přední části i po letech vypadá svěže, zadek už zestárl. S ním bohužel při faceliftu neudělali. Glorifikovat vzhled Fábie je stejný nesmysl jako Vánoce v létě >:-[]
Palubí deska je i přes zastaralý vzhled vyrobena z mnohem kvalitnějších materiálů než nová Fábia. Jediné, co mi vadilo již při uvedení byla spodní část s ovladači ventilace, která mi dost připomněla tu ve Felicii. Palubní deska Clia zase vypadá jako z tržnice. Pořád si lámu hlavu, proč časopis SM (číst jej je sado-maso) hodnotí jízdní vlastnosti Fabie jako ideální. Ze srovnávacích testů s jinými auty (samozřejmě jinde než v SM a na auto.cz) vyšla Fábie v jizdních vlastnostech daleko hůř.
To mě taky hned ťuklo do očí, všude jinde platí - řetěz - delší trvanlivost a spolehlivost, řemen - menší trvanlivost. Proto je věta, že škodovka má oproti seatu již lepší spolehlivější řemen zábavná, aneb jak se koncern snaží vytěžit ze svých chyb maximum. ;-)
No naštěstí jsem měl jenom jednoho a už nikdy více! Nechal jsem se pěkně nachytat 8-s
Pokud máš špatné zkušenosti z koncernem, tak jsou tu pořád další alternativy. Klidně raději 100x taliána, než francouze. Tam je totiž absolutní automobilové dno 8-s
jiz tam znamkovani dopadlo velice zajimave a kdyby v zakladu k Fabce nedavali kola a volant, tak by klidne mohla bejt levnejsi jeste o 30 tisic a cenove tak bejt jeste vyhodnejsi >:D
proc jsou v te tabulce vubec vypsane priplatky vybavy kdys nejsou vubec brane v potaz? kdo si dnes kupuje auto bez tempomatu, bez rezervy (nebo alespon sady na opravu pneu) a dalsich prvku vybavy?
naprosto jasne reklamne napsany test ktery jiz na prvni pohled nemel odrazdit ani prisnivce Renaultu a tim nabrat zobrazeni stranky a vyvarit zas na reklame na te strance, aneb jiz od nadpisu bylo jasne ze to bude Fabia, Clio, Ibiza a verim ze jsem se nesekl anis bych to cetl :-!
Co to meleš? Trochu se prober. Kolik jsi mel těch renaultu nebo jiných Francouzů? Nám se vysypali ctyry vw za sebou. Vzhledem k tomu ze to auto stojí 1,5 míče tak bych cekal ze vydrží alespoň 150k km. Ale omyl. A není to pouze nas kus, ono když ti řeknou v autorizovanym servise ze je to naprosto normální tak to stojí nad zamyšlením. A to co tu placas furt do kola je trapný.
Škodu, Seat. Prostě cokoliv jiného, než žabožrouta
Navíc, kdo ví, jak to bude do budoucna. Teď když koupila socialistická Francie významný podíl v Renaultu, půjde kvalita všeho, včetně dílu, ještě hlouběji :-O .. a to už teď se pohybují spolu s Pažotem na absolutním dně. 8-s
Ibiza v letech stale budi pozornost a je to třidně velmi povedeny vuz hlavně co se jizdy tyče. Clio zaujme akorat vnějšim vzhledem jinak mi nema co nabidnout navic když už je tam solidni motor tak ho zabiji tim že je k němu automat. Fabia se povedla což potvrzuje nejen tento porovnavaci test a navic už je i koukatelna a to včetně interieru. V tehle třidě auto ktere rozhodně stoji za pozornost. Určitě se nemusime za Fabii stydět a myslim si že i prodejně bude uspěšna. V tehle třidě se zda byt ještě povedena "nova" Corsa i když ten vzhled je dosti diskutabilni. Na druhou stranu to vyvažuje podle mě povedeny interier kde je vadou snad jen až moc nizko umistěny displej na středovem panelu. Škoda i podpruměrneho zavazadelniku.
Proč by mel bejt řetěz u clia diskutabilní? To ze koncern šetřil tam kde neměl a rozvody retezem mu nefungovali to neznamená ze u clia nebude fungovat taky. Za me Renault :yes:
A vzhledem k tomu ze nam teď u vw budou opět měnit celej motor, stejne jako u předchozích dvou, tak ja už si nikdy nic od koncernu nekoupim. 8-s
"Do testu přijela trochu nešťastně sportovní verze GT"
Vskutku, porovnávat jednu "vytuněnou" sportovní verzi proti dvěma "normálům" to mi nepřijde moc jako fér srovnání. Po designové stránce, bez verze GT by to Clio vůbec nebyla taková "hitparáda"...
Nerozumiem prečo stále porovnávate cenu základnej verzie a testujete autá s úplne inou výbavou. Napr. Fabia - základní cena 306 900 Kč (Ambition)
Mohli by ste tam dať zmienku o celkovej cene auta ktoré je konkrétne testované (nemusím to dopočítavať z tabuľky).
Mimochodom ta cena je cca 380 tis pri Fabke, to už človek kúpi za tu cenu slušné o triedu vyššie auto.
Mám pocit že tie testy sa robia štýlom " No máme na test Škodovku, čo k nej vyberieme aby bola zasa ta najlepšia" >:D
Clio je opravdu pěkný auto, jen těch příplatků tam má snad až moc, fabia vypadá jak kdyby ji někdo naboural zezadu a ibiza strašlivě zestárla. Hodnotit výsledky testu nebudu, škoda že se tady neobjevil test fabie proti rapidům ;-)