Novinky
Zní to ukrutánsky jedovatě, ale vzhledem k přísné normě E6 je sedminásobek hodnota očekávatelná, možná trochu znepokojivá, ale reálně je to tedy hodnota kolem laboratorní E3. A ta mohla v reálném provozu vyletět taky násobně nahoru.
jednou to je norma, která je zavazna. kdo ji nesplni, nemá na silnici co pohledávat.
Jenže ta norma specifikuje podmínky, při kterých těch hodnot musí dosáhnout. Ve skutečnosti neříká, že je za žádných okolností nesmí překročit. Uvidíme, jak bude fungovat měření emisí v provozu v rámci Euro6c.
no, tahle norma, jako uz to byva od eu zvykem, je uplne pitoma. zapricinila narvani mocovinoveho systemu do osobnich aut, kde z principu veci prakticky nefunguje. byl jsem kdysi na jedne prednasce jednoho nemeckeho profesora, ktery se tim zabyval - z hlediska pracovni oblasti motoru (otacky/vykon) se SCR system pouze v uzkem spektru dostava s ucinnosti nad 90% (tzn. redukuje 90% nox), v drtive vetsine standardnich pracovnich oblasti je ucinnost nizsi nez 50%. to vse pouze u zahrateho motoru. no anejvetsi for na zaver: ta ucinnost nad 90% je kdyz z motoru odebiram vykon okolo 60% maxima, kdyz jedu na plny plyn (rozjizdeni, predjizdeni), pada pod 50%, kdyz bud drzet na silnici 90, jedu tak na 20% vykonu (tady zalezi na motoru, obecne se to ale dava od motoru 100kW nahoru), zase jsem s ucinnosti pod 50%. se svym sharanem 103 kw bych musel jet po dalnici 160, abych byl zhruba na tom optimu, s passatem 140 kw bych musel jet cca 200.. proto tento system funguje u nalozenych kaminonu jedoucich slabsi stovkou nonstop pres evropu, ale u osobaku je to cele o uplnem h@vne, hlavne ze to bruselsti pablbove prosadili.
Ono je snad dané zákonem, že osobní auto musí mít SCR? A v USA jsou na tom prakticky stejně. Je relativně jedno, jakou to má účinnost. Podstatné je, že to pomůže motoru projít emisemi a automobilka to dokáže zaplatit.
Na čem závisí ta účinnost? Katalyzátor může "vidět" tak teplotu, složení a množství. O zátěži jako takové nic neví.
Na čem závisí ta účinnost? Katalyzátor může "vidět" tak teplotu, složení a množství. O zátěži jako takové nic neví.
No že se na to ptáš zrovna Ty, jestli je to dané zákonem... Je to (až na pár výjimek) jediná cesta jak ty NOX v dieselu redukovat, aby splnil normu. Za to mnozí výrobci z automotive lobovali, aby museli tento systém vyrábět! Nepochybně dobře víš, že u benzínu jsou NOX redukovány ve standardním třícestném katalyzátoru, který nelze u nafťáku použít.
Já nejsem chemik a ta přednáška byla nějakých sedm let dozadu. Byl tam krásný dvojrozměrný plošný graf otáčky vs. výkon a v něm mapy (jak vrstevnice) udávající účinnost systému.Co konkrétně je tím důvodem Ti nepovím, souvisí to se složením spalin v souvislosti právě s tou zátěží motoru, té močoviny se tam vždy mohlo dát jenom nějaké množství. Já jsem pouze z toho grafu jasně pochopil, že oblast, kde to opravdu funguje (nad 90😖, je velice malá, zatímco oblasti, kde to funguje jen částečně (pod 50😖, jsou výrazně větší a navíc bohužel osobního vozu se kryjí s tou typickou pracovní oblastí (povětšinou malá zátěž a popřípadě velmi velká zátěž). Dále ještě nám ukazoval, že u náklaďáků ve standardu má ten systém 5 hlavních celků, aby optimálně fungoval - tam v ceně auta není problém ten systém zaplatit. Pro osobní auta se smrskl na 3 celky, aby to vůbec bylo prodejné. Dále močovina je solidní žíravina, v které nic pořádně nevydrží (snad krom zlata, ale to je zase drahé), tak je celý systém pro osobní auta velmi jalový, co se spolehlivosti a životnosti týče. Vím to mimo jiné proto, že jsem ještě před rokem a půl dělal ve firmě, kde se tohle vyrábí. Až budou tímto systémem vybavená auta starší, tak buď to budou umět v servisu vykuchat nebo to majitele cenově zabije...
Já nejsem chemik a ta přednáška byla nějakých sedm let dozadu. Byl tam krásný dvojrozměrný plošný graf otáčky vs. výkon a v něm mapy (jak vrstevnice) udávající účinnost systému.Co konkrétně je tím důvodem Ti nepovím, souvisí to se složením spalin v souvislosti právě s tou zátěží motoru, té močoviny se tam vždy mohlo dát jenom nějaké množství. Já jsem pouze z toho grafu jasně pochopil, že oblast, kde to opravdu funguje (nad 90😖, je velice malá, zatímco oblasti, kde to funguje jen částečně (pod 50😖, jsou výrazně větší a navíc bohužel osobního vozu se kryjí s tou typickou pracovní oblastí (povětšinou malá zátěž a popřípadě velmi velká zátěž). Dále ještě nám ukazoval, že u náklaďáků ve standardu má ten systém 5 hlavních celků, aby optimálně fungoval - tam v ceně auta není problém ten systém zaplatit. Pro osobní auta se smrskl na 3 celky, aby to vůbec bylo prodejné. Dále močovina je solidní žíravina, v které nic pořádně nevydrží (snad krom zlata, ale to je zase drahé), tak je celý systém pro osobní auta velmi jalový, co se spolehlivosti a životnosti týče. Vím to mimo jiné proto, že jsem ještě před rokem a půl dělal ve firmě, kde se tohle vyrábí. Až budou tímto systémem vybavená auta starší, tak buď to budou umět v servisu vykuchat nebo to majitele cenově zabije...
Byla to samozřejmě řečnická otázka. 😉 Normy nepředepisují konkrétní řešení a tahle situace není jen v EU, ale všude, kde jsou přísné limity na NOx. Ve vývoji jsou i další řešení.
Složení spalin ale můžou ovlivnit. Otázka samozřejmě je, kde za to zaplatí (rozhodně se chtějí vyhnout vyšší spotřebě paliva). Za ty roky, co byly motory se SCR v nabídce, byl vidět pěkný vývoj v jejich parametrech. A jak jsem napsal, pro automobilku je podstatné, jestli za to může a je ochotna zaplatit. Vyšší účinnost je samozřejmě lepší, ale je celkem jedno, jestli je jen 20 %, pokud těch 20 % stačí. Dnes je limit pořád dost vysoký na to, aby motory kolem 100-130 kW prošly bez SCR. Redukce tedy nemusí být potřeba tak velká. Uvidíme, jak to bude u budoucích norem.
Složení spalin ale můžou ovlivnit. Otázka samozřejmě je, kde za to zaplatí (rozhodně se chtějí vyhnout vyšší spotřebě paliva). Za ty roky, co byly motory se SCR v nabídce, byl vidět pěkný vývoj v jejich parametrech. A jak jsem napsal, pro automobilku je podstatné, jestli za to může a je ochotna zaplatit. Vyšší účinnost je samozřejmě lepší, ale je celkem jedno, jestli je jen 20 %, pokud těch 20 % stačí. Dnes je limit pořád dost vysoký na to, aby motory kolem 100-130 kW prošly bez SCR. Redukce tedy nemusí být potřeba tak velká. Uvidíme, jak to bude u budoucích norem.
No přesně tak 😄... Já doufám, že elektromobily dojdou reálnému použití (tzn. reálný dojezd 500km+ bez nějaké ecorally, nabíjení do 10 minut, rozumná pořizovací cena) dřív než normy EU úplně zabijou spalovací motory. Sám vidíš, že v reálu nejsou dnešní turbobenzíny o nic ekologičtější než staré nepřímovstřikové atmosféry (je to spíše naopak), přičemž nesmyslně (z mého úhlu pohledu) koncipované normy a nařízení tyto staré dobré atmosféry úspěšně likvidují... U nafty je to s ekologií ještě horší.
Ale ony ty motory normu plní.. ale při testech, ne při reálném provozu. Emisní testy EU jsou úplně k ničemu, nereflektují reálný provoz. U aut se využívá minimum výkonu, což zvýhodňuje dlouhé převodovky.. Dlouhé pauzy zas zvýhodňují start-stop.. a pro diesely nejdůležitější, nikde se neměří emise při regeneraci filtru.. Takže nikdo neví, co se při tom vypouští.. Ale myslím, že je jasné, že není fyzicky možné při stejné spotřebě paliva, aby diesely měly menší emise všech položek.. Tím spíš, když diesely jsou hodně daleko od dokonalého spalování, zatímco benzín z principu dosahuje téměř dokonalého spalování...
všichni uz dlouho vedi jak rakovinomety zamoruji ovzdusi, ale politici s tim nic nedelaji, naopak se cas od casu snazi vic zvýhodnit provoz rakovinometu snahou snížit spotrebni dan na naftu.
soucasna situace je takova, ze spotrebni dan z litru prepoctena na CO2 nebo energii na relativne cisty benzin je o 1/3 vyssi, nez na rakovinotvornou naftu.
přitom by stacilo jedine - snížit spotrebni dan na benzin tak, aby odpovídala spotrebni dani z nafty, tedy snížit ji o 3kc na litr. anebo krok opacny - zvýšit spotrebni dan na naftu o 3kc.
rakovinomet by si pak koupil jen ten největší dunihlav.
soucasna situace je takova, ze spotrebni dan z litru prepoctena na CO2 nebo energii na relativne cisty benzin je o 1/3 vyssi, nez na rakovinotvornou naftu.
přitom by stacilo jedine - snížit spotrebni dan na benzin tak, aby odpovídala spotrebni dani z nafty, tedy snížit ji o 3kc na litr. anebo krok opacny - zvýšit spotrebni dan na naftu o 3kc.
rakovinomet by si pak koupil jen ten největší dunihlav.
zvyseni spotrebky na naftu je nerealna z duvodu nakladni dopravy, tranzit by vpodstate pak v CR vůbec netankoval, a snizeni na benzin je zas nerelane kvůli politikum, holt zacarovanej kruh 😒
bude do toho muset vstoupit EU, která zavede jednotne spotrebni dane.
Až začne EU zasahovat do daní, mizím...
Doufám, že to nebude dřív, než se přestanou stěhovat mezi Bruselem a Štrasburkem. Takže asi nikdy... Nedovedu si představit žádnou ze zemí, která by si nechala sahat do daní. Jen tak mimochodem, nefunguje to tak ani v konfederacích s centrální měnou.
Doufám, že to nebude dřív, než se přestanou stěhovat mezi Bruselem a Štrasburkem. Takže asi nikdy... Nedovedu si představit žádnou ze zemí, která by si nechala sahat do daní. Jen tak mimochodem, nefunguje to tak ani v konfederacích s centrální měnou.
O tom, zeby snad diesel bol "cisty" motor sa asi netreba dohadovat. Len dodam, ze rovnako nerealne su aj emisie uvadzane u benzinovych motorov. Podobne aj spotreba namerana podla NEDC su v podstate "hausnumera". Skratka to co sa dosiahne v laboratornych podmienkach je obecne od reality velmi vzdialene. A nejde len o emisie a len dieselovych motorov...
Druha vec je, ze dieselove motory v osobnych autach su z hladiska globalnych emisii zanedbatelne. Tiez nafta predavana na nasich cerpacich staniciach je skoro az "ekologicke palivo" v porovnani so sajrajtom, co sa laduje napriklad do lodnych motorov. Takze jedna kontajnerova lod pri jednej plavbe z Azie do Europy vypusti do vzduchu viac emisii, ako vsetky osobne auta v krajine za cely rok...
Druha vec je, ze dieselove motory v osobnych autach su z hladiska globalnych emisii zanedbatelne. Tiez nafta predavana na nasich cerpacich staniciach je skoro az "ekologicke palivo" v porovnani so sajrajtom, co sa laduje napriklad do lodnych motorov. Takze jedna kontajnerova lod pri jednej plavbe z Azie do Europy vypusti do vzduchu viac emisii, ako vsetky osobne auta v krajine za cely rok...
musíš ale brat i vpotaz to, ze lode často spaluji zakladni palivo které ani neprochazi rafinaci, a často ne jeden typ, kdesto to co spalujem v autech proslo rafinerkama a které samo také vyprodukuji celkem dost emisi, a navíc na kazdej jeden litrik paliva pro nase plechace spotrebuji celkem dost elektriny, a to jsou zase další emise
navíc při prepoctu na prepraveny naklad bude mit lod emise doslova zlate ikdyby nemela sebemensui filtr na splodiny, kolik ma vytlak takova bezna kontejnerpva lod? 100-150tisic tun? takze tak 10-15 tisíc kamionu? jen odhaduju 😄
pausalne se to proste neda odsoudit z jedne nebo druhé strany
navíc při prepoctu na prepraveny naklad bude mit lod emise doslova zlate ikdyby nemela sebemensui filtr na splodiny, kolik ma vytlak takova bezna kontejnerpva lod? 100-150tisic tun? takze tak 10-15 tisíc kamionu? jen odhaduju 😄
pausalne se to proste neda odsoudit z jedne nebo druhé strany
parnik necoudi v centru města, ale nekde uprostřed oceanu, takze i když skodi, tak nemá takovy primy vliv.
hod sem studii, ze jeden parnik při jedine ceste z asie do evropy vypusti vic emisi nez auta za cely rok v nejake zemi. v které zemi??
jestli mas nejakou studii o spinavosti benzinaku, tak sem s ni.
pochybuju, ze nikdo takovou studii neudelal, ale protože se na nic senzačního neprislo, tak se nic nezveřejnilo.
u benzinovych primovstrikovych benzinu se mluvi o produkci pevnych casticic, kterých je o několik radu vic, nez pevnych castic neprimovstrikovych benzinu, ale nevim, ze by někdo obecne zpochybnil neplneni stavajicich norem euro6 ohledne pevnych castich u benzinu. norma na pevne castice je pro euro5 a 6 pro benziny i nafty stejna, dřív zvýhodňovala naftu. benzin normu plni i bez složitých dpf, které po case ruzni kutilove vymontovavaji, coz u benzinu nehrozi.
a protože benziny jezdi v usa a v japonsku, pochybuju, ze by se zprava o neplneni emisních norem nedostala na veřejnost a do soudnich sini.
hod sem studii, ze jeden parnik při jedine ceste z asie do evropy vypusti vic emisi nez auta za cely rok v nejake zemi. v které zemi??
jestli mas nejakou studii o spinavosti benzinaku, tak sem s ni.
pochybuju, ze nikdo takovou studii neudelal, ale protože se na nic senzačního neprislo, tak se nic nezveřejnilo.
u benzinovych primovstrikovych benzinu se mluvi o produkci pevnych casticic, kterých je o několik radu vic, nez pevnych castic neprimovstrikovych benzinu, ale nevim, ze by někdo obecne zpochybnil neplneni stavajicich norem euro6 ohledne pevnych castich u benzinu. norma na pevne castice je pro euro5 a 6 pro benziny i nafty stejna, dřív zvýhodňovala naftu. benzin normu plni i bez složitých dpf, které po case ruzni kutilove vymontovavaji, coz u benzinu nehrozi.
a protože benziny jezdi v usa a v japonsku, pochybuju, ze by se zprava o neplneni emisních norem nedostala na veřejnost a do soudnich sini.
[odkaz]
Ono to tak klidně může být, vždycky je potřeba říct, proti čemu zrovna "bojujeme". Jestli jsou to celkové emise v rámci matičky Země, zde zejména mantra globálního oteplování, nebo řešíme emise lokální, tzn. výběr daní formou mýta za vjezd do center apod. Souhlasit se dá s tím, že jde-li o zdraví lidu, rakovinu a astma, tj. oxidy dusíku, resp. polétavý prach, pak auta ve městě jsou určitě větším problémem než tanker v Atlantiku. 😉
Ono to tak klidně může být, vždycky je potřeba říct, proti čemu zrovna "bojujeme". Jestli jsou to celkové emise v rámci matičky Země, zde zejména mantra globálního oteplování, nebo řešíme emise lokální, tzn. výběr daní formou mýta za vjezd do center apod. Souhlasit se dá s tím, že jde-li o zdraví lidu, rakovinu a astma, tj. oxidy dusíku, resp. polétavý prach, pak auta ve městě jsou určitě větším problémem než tanker v Atlantiku. 😉
ten clanek je 6 let starej, takze ta studie je ještě starsi a je otázka, jaka je situace dnes.
taky je mozny ze vzhledem k nizsim emisim aut je ta situace ještě horsi v neprospech lodi.
taky je otázka, jestli ty lode jezdi (jezdily) do pristavu zapadnich zemi.
taky je mozny ze vzhledem k nizsim emisim aut je ta situace ještě horsi v neprospech lodi.
taky je otázka, jestli ty lode jezdi (jezdily) do pristavu zapadnich zemi.
Můžeš odkázat nějakou analýzu emisí v dopravě, která by podpořila, co píšeš? O emisích čeho vůbec píšeš?
nejspis narazi na clanek o tom, ze 15 nespinavejsich lodi vypusti do ovzdusi vic emisi nez všechny auta na svete.
otázka je, z kterého to je roku, jestli ty lode ještě coudej a jaka je dnesni situace.
otázka je, z kterého to je roku, jestli ty lode ještě coudej a jaka je dnesni situace.
Možná. Mne by ale zajímala data, na kterých je to založeno. Co jsem viděl pár analýz emisí v dopravě, lodní není větším zdrojem než automobilová. Rozhodně složení emisí není stejné (velký rozdíl je například v oxidech síry). Podstatná jsou také relativní čísla - jaké emise připadají na tunu a kilometr přepraveného nákladu (včetně lidí).
U těch zážehových motorů je to realističtější, protože mají jen jeden systém a to je třícestný katalyzátor s dvěma lambda sondami, a pokud to funguje, mělo by vše být OK.
U dieselu, který má dva EGR okruhy, oxidační katalyzátor, filtr pevných částic s nucenou regenerací, SCR (Ad-Blue) katalyzátor (nebo past na NOx s nucenou regenerací), k tomu zhruba deset čidel ... tak je skoro nemožné to vyladit tak, aby to v reálném provozu dlouhodobě fungovalo.
Ono to bylo už před 10-15 lety. Tehdy měla všechna zážehová auta EOBD diagnostiku s kontrolou funkcí některých funkcí emisního systému, zatímco diesely ... neměly nic.
U dieselu, který má dva EGR okruhy, oxidační katalyzátor, filtr pevných částic s nucenou regenerací, SCR (Ad-Blue) katalyzátor (nebo past na NOx s nucenou regenerací), k tomu zhruba deset čidel ... tak je skoro nemožné to vyladit tak, aby to v reálném provozu dlouhodobě fungovalo.
Ono to bylo už před 10-15 lety. Tehdy měla všechna zážehová auta EOBD diagnostiku s kontrolou funkcí některých funkcí emisního systému, zatímco diesely ... neměly nic.
A já se ptám zdali existuje podobná studie i na benzinové motory? Bez její existence je to totiž jen půl pravdy.
Pro porovnání😒br /> 2.0 TDI
Emise CO2: 108g/km
Emise NOx: 0,14g/km
2.0 TSI
Emise CO2: 139g/km
Emise NOx: 0,04g/km
Pro porovnání😒br /> 2.0 TDI
Emise CO2: 108g/km
Emise NOx: 0,14g/km
2.0 TSI
Emise CO2: 139g/km
Emise NOx: 0,04g/km
CO2 je plyn, který v normálních koncentracích není jedovaty, narozdil od NOx.
kdyby takova studie něco obevila, tav ver, ze by se o tom psalo.
takze predpokladam, ze je, ale nic na nic senzačního se neprislo.
a tech 0.14 u dyzlu si vynaosb sedmi
kdyby takova studie něco obevila, tav ver, ze by se o tom psalo.
takze predpokladam, ze je, ale nic na nic senzačního se neprislo.
a tech 0.14 u dyzlu si vynaosb sedmi
Nemyslel jsem konkrétně rozdíl v CO2, ale obecně...
Mám u benzínu očekávat taky x7 nebo x5 nebo třeba x14 ? Já zbytečně nepředpokládám. Dokud neexistuje identická studie k benzínovým motorům není se o čem bavit. Snad jen o tom, že realita a norma jsou od sebe dost vzdálené, ale to platí například i u spotřeby PHM a dalších věcí...
Mám u benzínu očekávat taky x7 nebo x5 nebo třeba x14 ? Já zbytečně nepředpokládám. Dokud neexistuje identická studie k benzínovým motorům není se o čem bavit. Snad jen o tom, že realita a norma jsou od sebe dost vzdálené, ale to platí například i u spotřeby PHM a dalších věcí...
jak vis ze takova studie neexistuje??
něco takového se zverejnuje az když se objevi nejaka senzace.
něco takového se zverejnuje az když se objevi nejaka senzace.
Úplně stejně jako ty předpokládáš, že existuje a navíc v ní není nic co by stálo za zveřejnění...
Taky bych mohl předpokládat, že existuje, ale je to tak závažné, že to radši nikdo nezveřejnil....
Tož asi tak. :-!
Taky bych mohl předpokládat, že existuje, ale je to tak závažné, že to radši nikdo nezveřejnil....
Tož asi tak. :-!
ja nepředpokládám, ze by to bylo statni tajemstvi, a kdyby bylo podezreni, ze benziny vyrazne prekracuji stavajici normy, tak by se naslo x firem nebo organizaci, které takove mereni jsou schipny udelat a kazdej novinar by si na takove studii smlsnul.
a ani když porovnam realny provoz, tak u benzinovych aut zaznamenam problém se spradem nebo coudem z vyfuku naprosto vyjimecne, u naftaku to je celkem pravidelne
a ani když porovnam realny provoz, tak u benzinovych aut zaznamenam problém se spradem nebo coudem z vyfuku naprosto vyjimecne, u naftaku to je celkem pravidelne
Jasně, že jo. Existují i studie, které měří škodliviny, které ani v normách nejsou, třeba benzo(a)pyren, organické kyseliny atd. Shrnout by se to dalo tak, že nejvíce zdraví škodlivé jsou výfukové plyny dieselů, ale je pravda, že přímovstřikové zážehové motory jim začínají dýchat na záda. "Nejzdravější" jsou nepřímovstřikové zážehové motory, dále motory spalující LPG a CNG.
cim jim primovstriky dychaji na zada??
jedu NOx maj min.
u pevnych castice splnuji stejnou normu jako naftaky a to nemuseji mit dpf
CO2 není jed
jedu NOx maj min.
u pevnych castice splnuji stejnou normu jako naftaky a to nemuseji mit dpf
CO2 není jed
Například podle TÜV Nord mají zážehové motory s přímým vstřikováním řádově větší emise pevných částic než vznětové protějšky a asi o tři řády než bez přímého vstřikování (je to asi rok a půl stará studie).
A stejnou normu co do pevných částic ještě plnit nemusí. Až od Euro6c, tedy 2017/ 2018.
A stejnou normu co do pevných částic ještě plnit nemusí. Až od Euro6c, tedy 2017/ 2018.
primovstrikove benzinove i naftove motory musí pro euro 5 i euro 6 plnit stejne podmínky na emise pevnych castic.
benziny zadne zvyhodneni v pevnych casticich oproti naftakum nemaji.
u neprimovstrikovych benzinu se pevne castice vůbec neudavaji, protože asi zadne nejsou
benziny zadne zvyhodneni v pevnych casticich oproti naftakum nemaji.
u neprimovstrikovych benzinu se pevne castice vůbec neudavaji, protože asi zadne nejsou
Nemusí. Vznětové motory mají navíc i limit na počet, zážehové ne a právě tam je u nich problém. Je to součást Euro6, ale v platnost tenhle limit přijde až s 6c. Navíc u vznětových motorů je novější, přísnější metodika měření, kdežto u zážehových je starší myslím z Euro5. Ta přísnější přijde také s 6c. Pokud mi paměť slouží. Není Euro6 jako Euro6.
Ne že by žádné nebyly, ale jsou dost malé na to, aby jim nestály za regulaci.
Ne že by žádné nebyly, ale jsou dost malé na to, aby jim nestály za regulaci.
když se podivam na normu [odkaz] , tak vidim pro euro5 i euro6 stejnych 0.005 pevnych castic pro benzin i naftu
Je to ten sloupec za tím, "P [#/km]" - tedy pevné částice [počet na kilometr]. Jak jsem napsal, součástí limitů Euro6 to je, ale pro zážehové motory to budou vyžadovat až od 6c spolu s novější metodikou (ta tabulka je i přímo v normě jen jedna pro celé Euro6, neřeší 6a,b,c,+,-). Vznětové motory mají oboje už teď.
Už jsem ti to alespoň jednou psal. Tenkrát jsem si ty dokumenty i našel a ověřil jsem si, co píši. Teď na to prdím, protože sis to očividně ani neobtěžoval přečíst.
Už jsem ti to alespoň jednou psal. Tenkrát jsem si ty dokumenty i našel a ověřil jsem si, co píši. Teď na to prdím, protože sis to očividně ani neobtěžoval přečíst.
ja mam pocit, ze jsem tam hodil tuhle tabulku a tim to vse skončilo.
na to co pises nejsem schopny reagovat, protože nemam dost informaci.
a nejsem si jistej, jestli euro 6a vůbec je, jestli stavajici není 6b. ale nemelo by to logiku zacinat beckem
na to co pises nejsem schopny reagovat, protože nemam dost informaci.
a nejsem si jistej, jestli euro 6a vůbec je, jestli stavajici není 6b. ale nemelo by to logiku zacinat beckem
6a nikdy nebylo povinným minimem, ale bylo (běželo souběžně s 5a). 6b pak existuje s několika OBD standardy. Povinný z nich byl jen 6-1 ("právě" nabíhající minimum), ostatní jsou z doby dobrovolného plnění Euro6 a postupně jim končí "platnost" (poté nebude možné auto plnící takovou normu prvně přihlásit).
On naráží na to, že existují dvě rozdílné hodnoty, jak vyjadřovat pevné částice. Jednak v hmotnosti a za druhé v počtu částic. Částice jsou totiž různě velké, takže 0,005 g/km může u jednoho auta znamenat 5 částic na km a u druhého 5000 částic na km, přičemž to druhé je samozřejmě škodlivější. Ve studiích se právě tohle řeší a možná se to pak přenese i do těch euronorem.
Já nepopírám, že diesel je zřejmě nejškodlivější, ale jak je to s tím překračováním těch norem?
OK, víme, že diesel překračuje normu v nějakém parametru 7x, ale tohle je jen část informace. Pokud nám tu jezdí motory i na jiná paliva tak kolikrát ty překračují normu a v jakých parametrech?
Zřejmě by to chtělo dost detailní rozbor všech škodlivin a jejich množství u stejně výkonných motorů na různá paliva. Tečka. Nic víc, nic míň.
OK, víme, že diesel překračuje normu v nějakém parametru 7x, ale tohle je jen část informace. Pokud nám tu jezdí motory i na jiná paliva tak kolikrát ty překračují normu a v jakých parametrech?
Zřejmě by to chtělo dost detailní rozbor všech škodlivin a jejich množství u stejně výkonných motorů na různá paliva. Tečka. Nic víc, nic míň.
Studií existuje. Spalování je prostě špinavé. Ono by to chtělo, aby to ve studiích brali napříč a nezaměřovali se na konkrétní řešení/ druh motoru.
benzin z principu produkuje malo NOx, protoze na rozdil od nafty nepracuje v chudem rezimu. A to navic zminujes technologii primeho vstriku kde je o neco nizsi spotreba vykoupena prave vysokou produkci NOx, obyc stare MPI prakticky NOx neprodukuji... NOx je ten kysely ocas kterej ma clovek v puse po tom co se dostane do oblaku sazi z chrochtaku.
Problémem u dieselů je kompresní poměr. Vyšší kompresní poměr -> více NOx. Schopnost pracovat s velkým kompresním poměrem je ale silná stránka dieselů, přispívá to účinnosti. Kvůli emisním normám nemůže být dnes tak vysoký jako býval, což vede ke zvyšování spotřeby. Obecně je množství oxidů dusíku celkem pěkně spojeno s účinností motoru.
Moderní zážehové jednotky se také snaží pracovat s chudou směsí. Zrovna nedávno jsme tu diskutovali o technice, kdy se snaží vytvořit relativně malou kapsu dostatečně bohaté směsi ve spalovacím prostoru obklopenou vzduchem, vlastně si spalovací prostor virtuálně zmenšit bez dalších čerpacích ztrát - krásné podmínky pro produkci NOx. Je tu samozřejmě řeč o přímém vstřikování, jeho nasazení je dnes trend a má ho spousta motorů.
Moderní zážehové jednotky se také snaží pracovat s chudou směsí. Zrovna nedávno jsme tu diskutovali o technice, kdy se snaží vytvořit relativně malou kapsu dostatečně bohaté směsi ve spalovacím prostoru obklopenou vzduchem, vlastně si spalovací prostor virtuálně zmenšit bez dalších čerpacích ztrát - krásné podmínky pro produkci NOx. Je tu samozřejmě řeč o přímém vstřikování, jeho nasazení je dnes trend a má ho spousta motorů.
U benzínu o moc vyšší emise NOx nehrozí, protože už díky spalování stechiometrické směsi jsou produkce NOx mnohonásobně nižší, než u dieselu... A katalyzátor se postará o zbytek, lambda regulace je dostatečná pro udržení vysoké efektivity.
U dieselů je to s NOx horší jednak kvůli tomu, že pracují s velmi chudou směsí při vysoké kompresi tlaku (což je základ pro vznik NOx) a zároveň mají pouze dvoucestný katalyzátor, který neredukuje NOx..
Prostě pověst dieselů coby "ekologických" motorů je blbost... nízké hodnoty CO2 jsou vykoupeny vyšší produkcí ještě větších svinstev
U dieselů je to s NOx horší jednak kvůli tomu, že pracují s velmi chudou směsí při vysoké kompresi tlaku (což je základ pro vznik NOx) a zároveň mají pouze dvoucestný katalyzátor, který neredukuje NOx..
Prostě pověst dieselů coby "ekologických" motorů je blbost... nízké hodnoty CO2 jsou vykoupeny vyšší produkcí ještě větších svinstev
A čím dieslové motory poznamenaly na zdraví pana Fokta ? Zase zkouší lacinou bláboleninou nalovit kliknutí.
...ten je minimálně v městech naprosto jiný! I ta nejznečištěnější města se nezaměřila na primární věc a tou je eliminiace rozjíždění aut. Naprosto odfláknutý, nekoncepční leta a desetiletí nenavazující řešení semaforů na křižovatkách jimi ovládaných mě dokáže vždy v kontextu podobných článků a studií rozpálit do běla.
Pak je totiž putny, jestli jezdíš benzínem, naftou, hybridem nebo elektromobilem. Vždy jednoduše zbytečně pálíš energii!
Pak je totiž putny, jestli jezdíš benzínem, naftou, hybridem nebo elektromobilem. Vždy jednoduše zbytečně pálíš energii!
Tohle už soudruzi vyřešili, start/stop. >😁 😉
Ámen! A k tomu přispívají další pseudoomezení, kdy se tvoří zácpy na dříve plynule prújedzných úsecích...
Přesně tak. Rozjezdy jsou v městském provozu značným zdrojem emisí. Jenže politici mají hlavu akorát tak na klobouk. Rádi slibují, ale porozumění problematice už vázce.
Toto je regionální politika...nebo snad MMR. Ale naprosto na to kašlou, pak se tady objevují ekoteroristi s názorem á la Berenika, kteří pro svou zaslepenost nevidí dál než na zástrčku pod televizním stolkem.
Projektů na inteligentní řízení dopravy jsem už viděl spoustu, žádnej z nich však neřešil tento základní kámen. Vůbec nechápu proč...
Projektů na inteligentní řízení dopravy jsem už viděl spoustu, žádnej z nich však neřešil tento základní kámen. Vůbec nechápu proč...
tohle resi primarne vyvedeni tranzitni dopravy z mesta. univerzalni zelena vlna neexistuje, stejne nevis, kam kdo jede, ale cim mene aut ve meste je, tim mene jich postava a pousti druhe, apod. proste v prvni rade musis tranzitni dopravu dostat ven a v tom mame v cr velke deficity.
Pro vyvedení tranzitní dopravy z města potřebuješ "inteligentní" systém řízení dopravy? Zelené vlny nefungují pořádně ani na hlavních a pointou těhle systémů je se přizpůsobovat dopravě (každý řidič nemůže mít zelenou vlnu, můžeš se ale snažit maximalizovat účinek).
v tomto smyslu je zcela antiekologicka absolutni prednost chodcu na prechodech.
>😒] :yes:
u nas je taky vtip😒br /> ci vies aky je rozdiel medzi prejdenym psom a prejdenym ciganom ?
pred prejdenym psom zvykne byt vidno brzdnu drahu vozidla... >😒]
u nas je taky vtip😒br /> ci vies aky je rozdiel medzi prejdenym psom a prejdenym ciganom ?
pred prejdenym psom zvykne byt vidno brzdnu drahu vozidla... >😒]
No jo no., pak je tu jeste jeden drobny rozdil - za prejeteho psa se nechodi do kriminalu... Take proto se nebrzdi, kdyz je tam ten druhy - proste nesmis po sobe nechat stopy 😄.
jenze jej prodat za 120-150 tis mi prijde uplne smesny a zbytecny (XC70) ...asi pockam az najede dalsich 100-150tis a pak pujde z domu....
Docela by mě to zajímalo...
Věřím, že nějaký solidní právník by už případ proti automobilkám postavil.
Věřím, že nějaký solidní právník by už případ proti automobilkám postavil.
To by musely nedodržet měření. Pokud ho dodržely, tak na ně nic nemáš. Prostě budou ukazovat prstem na UNECE/ EU. Dodržování předpisů není trestné. 😉
No já si ale myslím, že už v provozu to měření schopné dodržet nebudou.
Nebo se pletu?
Nebo se pletu?
Záleží přeci na tom, jaké to auto je a jak se využívá.
Já osobně naftu preferuji a do budoucna preferovat budu. Jezdím kombikem střední třídy (mé 2. naftové auto) a bohužel v poměru sptořeba - výkon je turbodízl bezkonkurenční. Není potřeba obrovský motor, aby měl sílu a spotřeba je naprosto adekvátní. Údržba je minimální, v minulém voze byla jedna větší investice a to turbo. Když to srovnám s podobně velkmy vozem v benzínu, rozdíl ve spotřebě je i v řádech několika litrů. (Máme v rodině turbonaftu i turbobenzíny a turbobenzín adekvátně výkonný jezdi o 2-4 litry více, slabší o 1-2 litry více)
Do vozu na pár tisíc km ročně do velikosti C segmentu vyjma kombiku bych určitě už dnes naftu nevolil.
Klidně bych i na benzín jezdil, ale: Musel by stát o polovinu méně, abych si mohl pořídit velkoobjemový motor, který prostě a jednoduše za 5-6litrů nepojede. Navíc by tomu muselo odpovídat i pojištění, aby motor nebyl znevýhodněn díky velkému objemu. 😄
Já osobně naftu preferuji a do budoucna preferovat budu. Jezdím kombikem střední třídy (mé 2. naftové auto) a bohužel v poměru sptořeba - výkon je turbodízl bezkonkurenční. Není potřeba obrovský motor, aby měl sílu a spotřeba je naprosto adekvátní. Údržba je minimální, v minulém voze byla jedna větší investice a to turbo. Když to srovnám s podobně velkmy vozem v benzínu, rozdíl ve spotřebě je i v řádech několika litrů. (Máme v rodině turbonaftu i turbobenzíny a turbobenzín adekvátně výkonný jezdi o 2-4 litry více, slabší o 1-2 litry více)
Do vozu na pár tisíc km ročně do velikosti C segmentu vyjma kombiku bych určitě už dnes naftu nevolil.
Klidně bych i na benzín jezdil, ale: Musel by stát o polovinu méně, abych si mohl pořídit velkoobjemový motor, který prostě a jednoduše za 5-6litrů nepojede. Navíc by tomu muselo odpovídat i pojištění, aby motor nebyl znevýhodněn díky velkému objemu. 😄
tot take otazka, nafta neni problem ve vasem pripade, na druhou stanu pro poskakovani ve meste mi neprijdou idealni ani vsechny ty oturbeny moturky, ktere maji uz dnes jasnou prevahu. z hlediska skodlivin ok, ale z hlediska vydrze motoru mi to prijde jako slepa ulicka....a ve meste obzvlast.
Tak ta výdrž záleží vždy a jenom na tom, jak moc to bude snaha zlevnit, nebo za jak dlouho to vychytají, aby to vydrželo. Jiná možnost, než malé motory "nadopovat" nepůjde... At je to turbem, nebo něčím jiným. Myslím, že i oturbený motor, když bude vyroben poctivě, tak vydrží nakonec stejně, jako ta atmosféra o stejném objemu. Možná to ještě chvíli bude trvat, ale jednou se dočkáme 😄
souhlas, ale nez tak bude, tak nase kombinace motoru (D5 a 1.4Tjet), neni uplne idealni..😄 byt teda 1.4Tjet jsou velmi spolehlive motory
hele, tak na to vem jed, ze nikdy turbobenziny spolehlive jako atmosfery nebudou. mas v nich totiz nesrovnatelne vetsi mnozstvi vsech moznych kurvitek, jeste pracuji s mnohem vetsimi tlaky (at uz na strane paliva, tak na strane pistu) a v neposledni rade jsou mnohem choulostivejsi na jakekoliv necistoty v palivu a pod. turbo je u benzinovych motoru navic vyrazne vice tepelne namahani nez u nafty kazdy jeden komponent turbomotoru by musel byt tak 10x spolehlivejsi, aby vysledna spolehlivost celku byla srovnatelna s atmosferou. to samozrejme lze udelat, ale bude ten motor stat desetkrat tolik co stejne spolehliva atmosfera.... to vse proto, abys mel tabulkove o 20% nizsi spotrebu a v realu plichta... zabit eu je malo.
VW přehodil vyhýbku na turbo benzíny. Takže jaké články tu teď budeme číst je jasné. Škoda, že takto nepsalo Auto.cz někdy cca na konci století, kdy VW "vynálezal" turbodiesely ;-\
No při troše štěstí bude za 20let VW tahat konkurenci, že má atmosféru benzín a tím, by se to vše mohlo vrátit na chvíli na začátek.
No při troše štěstí bude za 20let VW tahat konkurenci, že má atmosféru benzín a tím, by se to vše mohlo vrátit na chvíli na začátek.
já nevím, ale takový V6 200 kW od audi je kultivovaný, nesmrdí, náklady vč. servisu jsou nižší než dnešní oturbené benzínky, atd. Nerozumím tomu negativistickému prvnímu odstavci, autor asi jezdí v tójotě prius hejbrid.. 😉
Diesely od VAGu začnou po dvou třech letech dělat strašný bordel. Vždyť to je slyšet na ulicích pořád. Spolehlivost taky pomíjivá.
neviem kde zijes, ale uprimnu sustrast, ze ti z toho vyliezli az oci z jamok >😒]
Nechces si najskor nieco nastudovat o sucasne pouzivanych motoroch VAG vratane V6 TDi a V8 TDi a potom tu nieco tliachat ? Alebo si si len na dnes este nesplnil limit svojich klasickych zvratkov ? 8-s
Nechces si najskor nieco nastudovat o sucasne pouzivanych motoroch VAG vratane V6 TDi a V8 TDi a potom tu nieco tliachat ? Alebo si si len na dnes este nesplnil limit svojich klasickych zvratkov ? 8-s
https😐/youtu.be/a8-MkeMr1ZM?t=2m38s
Vůbec to nezní jako traktor. Sametový zvuk!
Vůbec to nezní jako traktor. Sametový zvuk!
všechna čest strejdo Grgo >😒] ze mi v roku 2015 ides postovat 2.5 TDi >😁
Ten motor si pamätam z XY aut tej doby a nebola to taka tragedia, ba naopak - pokial bolo o ten motor starane, tak aj zimne starty boli uplne v pohode.
znamy presiel na 1.gen. A6 allroad s tymto motorom z MB C 250 TD. Rozdiel v prospech Audi bol znacny - v podani vykonu, v kulture chodu...Nie uz v spotrebe - MB bol manual a zadok, Audi A6 Allroad je ako mozno vies tak quattro a bol to automat. Takze cuckal trosku viac...ale jemu konkretne sa aj problemy s ol. cerpadlom, tryskami a zbrusenymi vackami vyhli, takze spokojnost aj tak.
Ten motor si pamätam z XY aut tej doby a nebola to taka tragedia, ba naopak - pokial bolo o ten motor starane, tak aj zimne starty boli uplne v pohode.
znamy presiel na 1.gen. A6 allroad s tymto motorom z MB C 250 TD. Rozdiel v prospech Audi bol znacny - v podani vykonu, v kulture chodu...Nie uz v spotrebe - MB bol manual a zadok, Audi A6 Allroad je ako mozno vies tak quattro a bol to automat. Takze cuckal trosku viac...ale jemu konkretne sa aj problemy s ol. cerpadlom, tryskami a zbrusenymi vackami vyhli, takze spokojnost aj tak.
Sorry, je to jediné auto bez nějakého stupidního výfuku, které jsem na Trubce našel a není úplně nové, protože jak píši níže, nové diesely samozřejmě mají přijatelný zvuk i chod. Se stářím to ovšem dost upadává. To může být samozřejmě jedno někomu, kdo sotva jezdí nebo si kupuje auto káždé tři roky.
Edit: A samozřejmě drtivá většina lidí bude mít nějaký ten 1.8, nebo 2,0, nebo co to do toho dávají za 4-válce.
Edit: A samozřejmě drtivá většina lidí bude mít nějaký ten 1.8, nebo 2,0, nebo co to do toho dávají za 4-válce.
Dají se najít videa 230 kW TDI se sériovým výfukem. V době, kdy se ten motor objevil, jsem jich pár viděl. Nebo Cayenne S Diesel.
Tak něco modernějšího😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…… />Čas: 1:22
V porovnáním s😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…… />Čas: 3:00
V porovnáním s😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…… />Čas: 3:00
neviem, v com jazdi autor, ale 10 rokov stary Prius je technologicky vyspelejsie auto nez lubovolna VAuGina s tebou uvedenym motorom.
>😁 Myslím, že V6 v benzínu má kultivovanější projev než ta V6 TDI. A chtěl bych vidět jak ta V6 TDI nesmrdí. Smrdí každej diesel. Některej víc a některej méně. A dost kouří a je jedno jestli to je starej Escort a nebo zánovní Superb.
Kámoš má V6 2,5 v benzínu bez turba a jezdí za
Kámoš má V6 2,5 v benzínu bez turba a jezdí za
A teď tu o karkulce. Kterej 2,5 benzín jezdí za 6l? Tak z kopce, nebo hybrid.
popros niekoho, kto ma nieco s motorom 3.0 V6 TDi a budes velmi prekvapeny...
Kultura chodu atmo benzinu je sice ok, ale ten ti pri podobnej dynamike bude zrat o polovicu viac chlapce... :-!
Kultura chodu atmo benzinu je sice ok, ale ten ti pri podobnej dynamike bude zrat o polovicu viac chlapce... :-!
No, já Ti člověče nevím jestli 8-10l benzínu je o polovinu víc, než 6-7l nafty 😉
takto, aby sme sa rozumeli😒br />
niesom bezhlavy zastanca nafty, ale ludia ktori ju volia maju na to svoje dovody a zrovna ti, ktori volia V6TDi a V8 TDi su spokojni so svojim vyberom.
Kludne mi ukaz benzin co ma 200 kW a spotrebu v reale okolo 9 l sviznym tempom.
Ja sa nebudem flakat a budem mat na tom 3.0 TDi motore 7.
Ok, dajme tomu ze to nieje polovica, ale aj tak...
Cim viac tlacis na pilu, tym sa tie noznicky v spotrebe budu rozovierat viac. 😉
Kludne mi ukaz benzin co ma 200 kW a spotrebu v reale okolo 9 l sviznym tempom.
Ja sa nebudem flakat a budem mat na tom 3.0 TDi motore 7.
Ok, dajme tomu ze to nieje polovica, ale aj tak...
Cim viac tlacis na pilu, tym sa tie noznicky v spotrebe budu rozovierat viac. 😉
Však se ty nůžky rozevřou ještě víc při pozdějším servisu, až se vysere turbo atd.....
nemam chut ta presviedcat o opaku.
Aut s tymi motormi poznam vcelku dost v mojom okoli. Zatial som ale na predmetne motory nepocul kriveho slova. To uz nieje ako za cias 1.9 TDi, kde kazdych 100tkm si mal mat nachystane grose na repas turba...
Aut s tymi motormi poznam vcelku dost v mojom okoli. Zatial som ale na predmetne motory nepocul kriveho slova. To uz nieje ako za cias 1.9 TDi, kde kazdych 100tkm si mal mat nachystane grose na repas turba...
Seš právě na naprostém omzlu, 1,9 TDI je nesmrtelná věc, zatím co modenrí crd, tdci atd sou ve 150-200 už víš kde, a měnší a měníš, dpf, vstřiky, turbo, čerpadlo, žhavičky a kdzž máš smůlu tak i další věci.
Vše ojebaný, aby byly co nejenižší náklady, plechy tenký jak ppír, hlíníkový trýuky aušus, vše po 3-5 letech zatuhlý, xodiovaný a praská to
Vše ojebaný, aby byly co nejenižší náklady, plechy tenký jak ppír, hlíníkový trýuky aušus, vše po 3-5 letech zatuhlý, xodiovaný a praská to
Chápu. V10 5,0 TDI na tom bude podobně.
Ale kultivovanost, zvuk, rozsah využitelnejch otáček prostě na benzín nikdy nebude mít.
A pokud nemám na pohonné hmoty dost penez tak třeba do V12 5,0l dám LPG a pak jezdím za pár korun.
Ale kultivovanost, zvuk, rozsah využitelnejch otáček prostě na benzín nikdy nebude mít.
A pokud nemám na pohonné hmoty dost penez tak třeba do V12 5,0l dám LPG a pak jezdím za pár korun.
asi si neuvedomujes, ze vlastnit auto s poriadnym motorom nieje len o peniazoch na PHM...no nic, to by ale bolo na dlhu debatu a na tu ja nemam aktualne ani cas ani nervy.
Zivot ta nauci, a ked z toho vyrasties, povies si, ze to bola draha skola zivota... :-!
PS: V10 TDi je zase stary kram, ktory bol teda synonymom od slova problem.
Neviem, preco tu vytahujes len same stare rarohy... 8-s
Zivot ta nauci, a ked z toho vyrasties, povies si, ze to bola draha skola zivota... :-!
PS: V10 TDi je zase stary kram, ktory bol teda synonymom od slova problem.
Neviem, preco tu vytahujes len same stare rarohy... 8-s
To do toho ještě nepočítají zlaté české ručičky vyndavající si filtr pevných částic a šmelení na STK/emisích. Nehledě na to, že chrochtáky mají víc všech škodlivin i s tím filtrem.
Nicméně, nechtěli byste, redakce auto.cz, zase udělat nějaké pokud možno objektivní porovnání moderních a postarších dieselů a benzínů se vším všudy?
Nicméně, nechtěli byste, redakce auto.cz, zase udělat nějaké pokud možno objektivní porovnání moderních a postarších dieselů a benzínů se vším všudy?
az na par vynimiek ak sa jedna o vacsie SUV...... no a a do mesta uz vobec nie .... v clanku je sice par nedostatkov ale vo vseobecnosti suhlas..... s tymi dizlami to bohuzial nie je ani moc o setreni paliva ani moc o cistote ovzdusia a bohuzial ani moc o jednoduchosti prevadzky a minimalizacii serviznych nakladov... a uprimne obdivujem ludi ktori su schopni kupit si nejaku RSku octaviu s tdi a k tomu este s automatom... aelbo fabiu do mesta s tdi... maju moj obdiv.... to by som nedokazal keby ze mam tie peniaze... na beton nedokazal ...
ozaj a tie filtre castic.... tiez nie su zadarmo ... u niektorych aut je to docela palka... ktora si od vas naspat vypyta tie usetrene peniaze za palivo .. poznam ludi ktori jazdia 40 000 aj viac rocne a stejne nekupia dizel... a plne ich chapem
ozaj a tie filtre castic.... tiez nie su zadarmo ... u niektorych aut je to docela palka... ktora si od vas naspat vypyta tie usetrene peniaze za palivo .. poznam ludi ktori jazdia 40 000 aj viac rocne a stejne nekupia dizel... a plne ich chapem
znam par lidi co jezdi s dyslem 1 km do práce a pak 1km zpet, takze za den najedou 2km a pak cas od casu nejakej vylet a po 3-4 letech koupej novy auto a tohle daj nebo prodaj s 50tis km najetejma.
uprimne mi je luto toho auta..... "ano ono se to pak proda" ... a to je dalsi dovod preco nekupovat jazdene auto od neznamej osoby..... maly pocet km povedzme u dizla este nemusi znamenat ze auto pocas zivota netrpelo .....
aj tu plati.. radsej novy benzinovy swift za 9000 eur ako jazdeny 8 rocny golf za 6000 s dizlom...
aj tu plati.. radsej novy benzinovy swift za 9000 eur ako jazdeny 8 rocny golf za 6000 s dizlom...
No teda s tím, že má diesel špatné emise souhlasím. Ale s tím, že moderní diesel je nekultivovaný a v zimě špatně startuje...no nevím kde to autor vzal. Zkuste si opravdu například novou 1,6CDTI od Opelu. To je tichoučký, že jsem tomu nevěřil.
Já mám Aurise 2.0D4-D a mám někdy ráno pocit, že je to traktor, pravda ale jen do chvíle, než slyším studenou Oktávku 😄 (samozřejmě stejného r.v., t.j.2007).
Naopak bych řekl, že moderní diesel už moc vibrací a hluku nenadělá, v zimě startuje v pohodě. Ale žere to +- stejně jako kdysi, spíš benzíny šly se spotřebou sakra dolů. Takový 1,2TSI v Rapidu jezdí za 6 benzínu jako můj diesel. Ale jen do chvíle, než začnete "topit pod kotlem". Já se dostal s Aurisem při cestě do Německa a zpět o délce cca 600km a využívání max. rychlosti na spotřebu 6,2 l/100km nafty. A to podle dotankování. Věřím, že když pojedu s TSI stejně, zdaleka už to těch 6 litrů nebude.
A s těmi servisními náklady - v AutoTipu porovnávali diesely s benzíny a například u Fordu byly vyšší u 1,0 benzínu než 1,6 dieselu.
Největším problémem jsou podle mého nesmyslné metodiky testování jak spotřeby tak emisí! A je jedno zda jde o diesel nebo benzín.
P.S. Moje další auto ale bude benzín, jednoduše proto, že je levnější... 😄
Já mám Aurise 2.0D4-D a mám někdy ráno pocit, že je to traktor, pravda ale jen do chvíle, než slyším studenou Oktávku 😄 (samozřejmě stejného r.v., t.j.2007).
Naopak bych řekl, že moderní diesel už moc vibrací a hluku nenadělá, v zimě startuje v pohodě. Ale žere to +- stejně jako kdysi, spíš benzíny šly se spotřebou sakra dolů. Takový 1,2TSI v Rapidu jezdí za 6 benzínu jako můj diesel. Ale jen do chvíle, než začnete "topit pod kotlem". Já se dostal s Aurisem při cestě do Německa a zpět o délce cca 600km a využívání max. rychlosti na spotřebu 6,2 l/100km nafty. A to podle dotankování. Věřím, že když pojedu s TSI stejně, zdaleka už to těch 6 litrů nebude.
A s těmi servisními náklady - v AutoTipu porovnávali diesely s benzíny a například u Fordu byly vyšší u 1,0 benzínu než 1,6 dieselu.
Největším problémem jsou podle mého nesmyslné metodiky testování jak spotřeby tak emisí! A je jedno zda jde o diesel nebo benzín.
P.S. Moje další auto ale bude benzín, jednoduše proto, že je levnější... 😄
servisni naklady a Autotip, no nevim, co tam psali, nedavno jim podobny Auto motor und sport radil kupovat vubec nejhorsi motor pro focus II 1.6 HDI a ze pri 1.6i zere 10 litru, no jasne "odpornici".
EGR napr na 1.6TDI stoji 9500kc + prace, DPF stoji od 25000 vis., 1 vstrekovac od 8000kc, tak nevim jake naklady tam merili, no mozna tusim 30000km na vymenu oleje pro naftu a 20tisic pro benzin. To lituji ten naftovy motor a toho majitele.
EGR napr na 1.6TDI stoji 9500kc + prace, DPF stoji od 25000 vis., 1 vstrekovac od 8000kc, tak nevim jake naklady tam merili, no mozna tusim 30000km na vymenu oleje pro naftu a 20tisic pro benzin. To lituji ten naftovy motor a toho majitele.
Jo to máš pravdu, takhle to asi berou, nějak mi to nedošlo...
Nicméně 1,2TSI cena za vstřikovací ventil v Elitu 4.114,- s DPH, zapalovací svíčka Bosch 556,- (krát 4 = 2.224,-) atd. Turbo bych odhadl, že bude stát +- stejně jako na diesel.
Myslím, že argument cen pomalu padá s tím, jak se benzínové motory stávají složitějšími a složitějšími. Pozor, nijak neobhajuji diesel, aut jsem už měl spoustu, jak benzínů tak dieselů. Každý má něco.
Článek ale je o emisích a zkušebním cyklu a tam je zakopanej pes. Prostě se to musí změnit, jinak se nemůžeme divit.
P.S. Třeba můj Auris ještě nemá DPF, olej mu stačí specifikace Acea A1/B1 (nově A5/B5), který kupuju originál Ford (vyrábí BP), 7 litrů vyjde na 926,- Kč s DPH. Měním po 15.000 a ne po 30, jak předepisuje výrobce. S olejem měním i všechny filtry, mimo palivového, ten měním cca po 30 tis.. Na topení má bufíka, topí rychle, žere 5,8-6,2 podle stylu jízdy, počasí atd. zkrátka téměř ideální motor. Už ale ne v až tak ideálním autě ;-\
Nicméně 1,2TSI cena za vstřikovací ventil v Elitu 4.114,- s DPH, zapalovací svíčka Bosch 556,- (krát 4 = 2.224,-) atd. Turbo bych odhadl, že bude stát +- stejně jako na diesel.
Myslím, že argument cen pomalu padá s tím, jak se benzínové motory stávají složitějšími a složitějšími. Pozor, nijak neobhajuji diesel, aut jsem už měl spoustu, jak benzínů tak dieselů. Každý má něco.
Článek ale je o emisích a zkušebním cyklu a tam je zakopanej pes. Prostě se to musí změnit, jinak se nemůžeme divit.
P.S. Třeba můj Auris ještě nemá DPF, olej mu stačí specifikace Acea A1/B1 (nově A5/B5), který kupuju originál Ford (vyrábí BP), 7 litrů vyjde na 926,- Kč s DPH. Měním po 15.000 a ne po 30, jak předepisuje výrobce. S olejem měním i všechny filtry, mimo palivového, ten měním cca po 30 tis.. Na topení má bufíka, topí rychle, žere 5,8-6,2 podle stylu jízdy, počasí atd. zkrátka téměř ideální motor. Už ale ne v až tak ideálním autě ;-\
vstrikovac na naftu je drazsi😒br />
[odkaz]
a obecne kvalita nafty je tady spatna, navic tlak CR nafty je dnes uz min 2000bar, benzin ma nejakych 750 (asi) takze naftovy vstrik je nachylnejsi na zlyhani. Muzes jezdi za premiovou naftou, ale zase zaplatis vic za 1L, servis je drazsi uz jen proto, ze to je nafta, tak i dily (napr olejovy filtr) a tak i emisni test - coz je mimochodem u nas parodie na mereni emisi
a obecne kvalita nafty je tady spatna, navic tlak CR nafty je dnes uz min 2000bar, benzin ma nejakych 750 (asi) takze naftovy vstrik je nachylnejsi na zlyhani. Muzes jezdi za premiovou naftou, ale zase zaplatis vic za 1L, servis je drazsi uz jen proto, ze to je nafta, tak i dily (napr olejovy filtr) a tak i emisni test - coz je mimochodem u nas parodie na mereni emisi
Pochybuji, že máš služebák aurise, jinak bys nenapsal takovou kravinu!
Pochybuji, že vůbec máte ve firmě jakékoliv výše uvedená auta. Prostě podle mě kecáš!
Kdybys měl jako služebák aurise, tak bys věděl, že u toyoty je předepsaný servisní interval výměny oleje 15 tis. km, nebo jeden rok, viz [odkaz]
A toto není jen u nafty, ale i u benzínu [odkaz]
dokonce i u hybridu [odkaz]
Jestli nekecáš, pak je mi líto auta s kterým jezdíš
😒
Pochybuji, že vůbec máte ve firmě jakékoliv výše uvedená auta. Prostě podle mě kecáš!
Kdybys měl jako služebák aurise, tak bys věděl, že u toyoty je předepsaný servisní interval výměny oleje 15 tis. km, nebo jeden rok, viz [odkaz]
A toto není jen u nafty, ale i u benzínu [odkaz]
dokonce i u hybridu [odkaz]
Jestli nekecáš, pak je mi líto auta s kterým jezdíš
😒
to majk162 - nemám služebák Aurise, to je moje soukromý auto. Nikde nepíšu, že je to služebák. Servisní interval mám v servisní knížce i manuálu k autu 😄 Dokonce je tam hlídání stavu oleje a představ si, že to auto začně řvát, že chce výměnu oleje až po 40 tisících 😄 Pokud chceš důkazy, můžu si dát tu práci a naskenovat ti návody.
Služební auta - máme tady 2 BMW, jedno šéfová a jedno prokurista, obchoďáci mají Astry, vetšinou H, tři už máme J, z toho jednu s dieselem 1,6CDTI. Chceš naskenovat techničáky? Mám je vedle sebe v šuplíku 😄
Tak asi tak majku 😄
P.S. Jo a že ti je líto auta se kterým jezdím? Proč prosím tě? Že měním olej o 15 tisíc dřív než je předepsáno pro můj motor? Spíš by ti mělo být líto mně, že jsem tenhle vzor japonský spolehlivosti koupil, kdyby si věděl, jak se mi to ze začátku sr..o 😄
P.P.S. Podle mě kecáš ty, a navíc neumíš číst. Při 15.000 tam vůbec nemají položku výměny oleje, oni tomu říkají v Toyotě "Zdravotní prohlídka". Pokud si to přečteš pořádně, tak pochopíš, že je tam 15.000 zdravotní, 30.000 oleje, 45.000 zdravotní atd. Ovšem u benzínu a hybridu se olej po 15.000 mění, to je pravda. Jo a vůbec nezmiňuju, že v diskuzi jasně píšu, že nemám DPF! Proto je taky předepsanej levnější olej.
No prostě příště pořádně čti a neplkej kraviny...
Služební auta - máme tady 2 BMW, jedno šéfová a jedno prokurista, obchoďáci mají Astry, vetšinou H, tři už máme J, z toho jednu s dieselem 1,6CDTI. Chceš naskenovat techničáky? Mám je vedle sebe v šuplíku 😄
Tak asi tak majku 😄
P.S. Jo a že ti je líto auta se kterým jezdím? Proč prosím tě? Že měním olej o 15 tisíc dřív než je předepsáno pro můj motor? Spíš by ti mělo být líto mně, že jsem tenhle vzor japonský spolehlivosti koupil, kdyby si věděl, jak se mi to ze začátku sr..o 😄
P.P.S. Podle mě kecáš ty, a navíc neumíš číst. Při 15.000 tam vůbec nemají položku výměny oleje, oni tomu říkají v Toyotě "Zdravotní prohlídka". Pokud si to přečteš pořádně, tak pochopíš, že je tam 15.000 zdravotní, 30.000 oleje, 45.000 zdravotní atd. Ovšem u benzínu a hybridu se olej po 15.000 mění, to je pravda. Jo a vůbec nezmiňuju, že v diskuzi jasně píšu, že nemám DPF! Proto je taky předepsanej levnější olej.
No prostě příště pořádně čti a neplkej kraviny...
Nové diesely zní vždycky dobře. To se ale během času dost výrazně změní, je jedno jestli Opel nebo Mercedes.
Oktávky (obecně škodovky) jsou něco extra >😁
Oktávky (obecně škodovky) jsou něco extra >😁
Člověče nevím. Máme v práci BMW 320d r.v.2009 a novou 320d. No a subjektivně se mi zdá ta stará, co má nalítáno 160 tisíc, tišší. Nebo je prostě zvuk příjemnější.
Pokud srovnám Astru H s motorem 1,7 (původní ISUZU), která má najeto skoro 200 tisíc se stejnou, která má jenom 45 tisíc, je to stejný. Obě auta jsou naše služebáky.
Tak ti nevím...faktem je, že u mého Aurise se mi to zdá o fous hlučnější, než to bylo, ale taky mi umělci měnili okno a od tý doby tam vrže palubka atd...
Pokud srovnám Astru H s motorem 1,7 (původní ISUZU), která má najeto skoro 200 tisíc se stejnou, která má jenom 45 tisíc, je to stejný. Obě auta jsou naše služebáky.
Tak ti nevím...faktem je, že u mého Aurise se mi to zdá o fous hlučnější, než to bylo, ale taky mi umělci měnili okno a od tý doby tam vrže palubka atd...
>😁 1.6 CDTi? A tos ještě neslyšel 1.6 i-DTEC. 😉 Jenže ať už je to sebetišši a sebekultivovanější, furt je to oproti benzinu žentour, nenaděláš nic. :-!
Jj, ale pozor, není benzín jako benzín. Některý pokusy s odstraněním jednoho válce jsou taky pěkný žentoury 😄 Ale máš pravdu, příště si opět na střídačku koupím benzín, jenže bych chtěl takovej, jako jsem měl v BMW E30 325i 😄 No a to už neseženu..... 😒 Takže těžká volba...
Jo to mi propomelo tady jednu prihodu, kdyz fleetovy manazer - notoricky to nakupci nafty, poridil do firmy TSI motor a kdyz to sel projet, jako spolujezdec, tak rika ridici, nastartuj uz at jedem. Uz ale bylo nastartovano >😁
V case, ked vlady Britanie ci Francuzska pripravuju legislativu, ktora znemozni dieselovym autam vjazd do centra miest, a ktora dieselove auta danovo znevyhnodni, zvoni dieselu umieracik (hrana).
Cisty diesel bol marketingovy scam, bohuzial v Europe to videl malokto, napriek tomu, ze benzinove motory boli vzdy cistejsie a po vsetkych smeroch ekologickejsie ako naftove agregaty.
Problemom bolo hodnotenie emisii vylucne podla CO2 - dosledok lobingu aj europskych vyrobcov, ktori na dieseloch skratka zarabali viac - v predaji aj v servise.
Keby zajtra zakazali osobnym autam s diesolom vjazd do centra Prahy, hned by sa lepsie dychalo.
Cisty diesel bol marketingovy scam, bohuzial v Europe to videl malokto, napriek tomu, ze benzinove motory boli vzdy cistejsie a po vsetkych smeroch ekologickejsie ako naftove agregaty.
Problemom bolo hodnotenie emisii vylucne podla CO2 - dosledok lobingu aj europskych vyrobcov, ktori na dieseloch skratka zarabali viac - v predaji aj v servise.
Keby zajtra zakazali osobnym autam s diesolom vjazd do centra Prahy, hned by sa lepsie dychalo.
Výlučně? Neřekl bych. Jestli si dobře pamatuji, například v Dánsku se platí i podle emisní normy a na diesely se tam platí víc (Euro6 byly snad výjimkou).
Ty si dobrej komik. Nevíš o tom nic a tady blábolíš jak po 10 pivech.
Francie ani Paříž nic takového nechystá, jen ztíží provoz vozidel splňujících nižší emisní normy.
A jásáš tady nad tím, že za pomoci zákazů a zdanění jakože půjdou dieselům po krku. A opravdu si myslíš že je to správně? Zakazovat, přikazovat, danit.
A že vy Slováci jste takoví e😜erti na Prahu, nebo děláš pro Babiše či pro Krnáčovou?
Francie ani Paříž nic takového nechystá, jen ztíží provoz vozidel splňujících nižší emisní normy.
A jásáš tady nad tím, že za pomoci zákazů a zdanění jakože půjdou dieselům po krku. A opravdu si myslíš že je to správně? Zakazovat, přikazovat, danit.
A že vy Slováci jste takoví e😜erti na Prahu, nebo děláš pro Babiše či pro Krnáčovou?
Chlape, asi zijes v ulite, ale keby si sledoval dianie vo svete, tak by si si svoj komentar odpustil.
[odkaz]
No a co sa Babisa a Krnacovej tyka... Tych ste si zvolili VY - CESI. Takze svoje primitivne politicko-nacionalisticke invektivy smeruj niekde inde.
Ale predstav si, som vacsi e😜ert na Prahu ako 90% Cechov.
[odkaz]
No a co sa Babisa a Krnacovej tyka... Tych ste si zvolili VY - CESI. Takze svoje primitivne politicko-nacionalisticke invektivy smeruj niekde inde.
Ale predstav si, som vacsi e😜ert na Prahu ako 90% Cechov.
Tak me napada pristup Mazdy - my SCR nepotrebujeme, Euro6 dame i bez nej. Podobne i Passat a Mondeo 2.0d. Potom to nahodou nekdo zmeri a je vymalovano.
Je tu snad někdo, kdo čekal něco jiného? V EU už to delší dobu funguje tak, že papír snese všechno. Týká se to udávaných průměrných spotřeb, emisí atd...
Kdyby změřili benzínový motor v reálných podmínkách, tak by se možná divili ještě víc. Asi jako všichni u spotřeby. Když motor sežere místo 5 litrů na 100km litrů 8, tak tomu nemohou odpovídat ani emise, logicky. Každý typ motoru má svůj smysl, ale v jiném autě a za jiných provozních podmínek...
Tohle je studie s vypovídající hodnotou nula. :no😒br /> Jinak tohle ekošílenství je stejně mimo. V Bruselu si tahají čísla emisí z čepice a inženýři automobilek si pak marně lámou hlavy a e😜erimentují. A zákaznící to platí... Přitom auta už dávno nejsou takovým problémem jako továrny, lodě, letadla atd. Ale dají se tak tahat prachy z lidí, tak proč ne... 3/4 světa navíc jezdí s normou Euro 0... >😒]
Kdyby změřili benzínový motor v reálných podmínkách, tak by se možná divili ještě víc. Asi jako všichni u spotřeby. Když motor sežere místo 5 litrů na 100km litrů 8, tak tomu nemohou odpovídat ani emise, logicky. Každý typ motoru má svůj smysl, ale v jiném autě a za jiných provozních podmínek...
Tohle je studie s vypovídající hodnotou nula. :no😒br /> Jinak tohle ekošílenství je stejně mimo. V Bruselu si tahají čísla emisí z čepice a inženýři automobilek si pak marně lámou hlavy a e😜erimentují. A zákaznící to platí... Přitom auta už dávno nejsou takovým problémem jako továrny, lodě, letadla atd. Ale dají se tak tahat prachy z lidí, tak proč ne... 3/4 světa navíc jezdí s normou Euro 0... >😒]
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ty voe, ty ses ale ras, jen co je pravda... ja jen doufam, ze na kazdeho stejny metr, tzn., ze soudruzi se starymi vylagrovanymi auty, prekracujicimi euro 6 v nekterych parametrech (placnu) stokrat dostanou rovnou kulku 😃) spravedlnost musi byt, ja vozim v aute mocovinu, katalizator, filtr pevnych castic a deda s babi ve starem warťasu si to smrdi uplne bez problemu. No a co teprve stare avie a nakladaky vubec. jejich ridice by meli na miste umucit k smrti.
Znáte to 😉
Jenom pozor na emise u těch kamen, prej budou chodit po vesnicích a koukat, co komu jde z komína >😁
Neměla by Škodovka podat trestní oznámení na neznámého pachatele za šíření nepravdivé poplašné zprávy? 8-s
Chápete, že jste vy - tleskači těm lžím - v očích inteligentních lidí jen za hlupáky?
Chápete, že jste vy - tleskači těm lžím - v očích inteligentních lidí jen za hlupáky?
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nekultivovaný projev, vibrace, ulepené tankovací pistole, pomalé topení, problematické startování při nízkých teplotách a především zdraví své i ostatních nejsou antireklamou, ale fakty.
a ty rozumbrada si u koho studoval demagogiu ? U Goebelsa, alebo Lenina ? >😒]
Ani u jednoho z nich, stačí být vnímavý.
U Obamy >😁 >😁
Shodneme se na tom, že nafta patří do opravdu velkých aut typu Ford Ranger a větší v provedení V6 či V8. Do náklaďáku a stavebních strojů. Atd.... .
Do Fábky, Oktávky, BMW M3, Ford Galaxy, .... co prostě nemá přes 2-2,5tuny tak patří benzín, LPG, CNG.
Shodneme se na tom, že nafta patří do opravdu velkých aut typu Ford Ranger a větší v provedení V6 či V8. Do náklaďáku a stavebních strojů. Atd.... .
Do Fábky, Oktávky, BMW M3, Ford Galaxy, .... co prostě nemá přes 2-2,5tuny tak patří benzín, LPG, CNG.
Nezhodneme ani na tom😒br />
ak niekto nema potrebu mat velke auto a beha dlhe trasy, je pre neho vhodne auto aj Oktavka TDi.
Iny pripad som ja, ze ja mam benziny rad a zatial som k nafte moc nepricuchol - nebola potreba. Mal som iba 3 auta na naftu aj to relativne kratko - najdlhsie pol roka.
Ale pre vela ludi dobre vybrate auto s naftovym motorom zmysel proste ma, tak sa nesnaz za kazdu cenu presadzovat svoju pravdu, lebo je to kazdeho vlastny vyber...
Iny pripad som ja, ze ja mam benziny rad a zatial som k nafte moc nepricuchol - nebola potreba. Mal som iba 3 auta na naftu aj to relativne kratko - najdlhsie pol roka.
Ale pre vela ludi dobre vybrate auto s naftovym motorom zmysel proste ma, tak sa nesnaz za kazdu cenu presadzovat svoju pravdu, lebo je to kazdeho vlastny vyber...
bez ohledu na obsah a diskutabilní výstup studie mě zaráží spíš novinářská zoufalost, kdy autor článku několikrát za sebou zamění NOx a CO popřípadě CO2, takže nezbývá než kliknout na odkaz a kouknout do té studie, co tam vlastně řešili :no:
Vždy, když auto.cz přináší nějaký článek o automobilových emisích, tak tam vrazí tuto ilustrační fotku. Co vám ta Alfa 155 udělala, že je tam vždycky dáváte jen v této souvislosti? Co tam třeba jednou dát zadek kouřícího Passatu? :-!
Diesel? Thank you. Never more.
Zlaté atmo benzíny. Spotřeba? Nepodstatná! Potřebuji jezdit, ne stát každou chvilku v servisu.
Nafta v osobácích? Slepá ulička! Hybridům (samozřejme s benzinem) to nešahá ani po baterky 😉
Thank Toyota! Your hybrid! My next car!
Neútočím! Neválčím! Jen můj názor! :-!
Zlaté atmo benzíny. Spotřeba? Nepodstatná! Potřebuji jezdit, ne stát každou chvilku v servisu.
Nafta v osobácích? Slepá ulička! Hybridům (samozřejme s benzinem) to nešahá ani po baterky 😉
Thank Toyota! Your hybrid! My next car!
Neútočím! Neválčím! Jen můj názor! :-!
ved co ti ine ostava😒br />
s tupym mečom a slepymi nabojmi sa bojovat neda... >😒]
Nerozumím řeči tvého kmene >😁
tak studuj 😉 s takymito povrchnymi vedomostami ta tu moc vazne brat nebudem...
Prosím, poraď mi jak vyjádřit názor tak, aby se do mne někdo nezačal navážet. Byl můj příspěvek tak moc nesrozumitelný?
Netvrdím že je jediný správný. Jsem otevřený novým inovativním technologiím. Jsem otevřený spolehlivým technologiím 😉 To mi bohužel žádný současný nafťák nezaručí.
Nedávno jsem se setkal s dvěma majiteli toyoty prius a jedním majitelem předchozí generace auris. Jeden prius byl předešlé generace a najeto bez mála 390 tis. km bez jediné závady, pouze výměna brzdových kotoučů 2x a destiček 3x. Destičky po čtvrté už teď v současnosti asi taky vyměnil, neb o tom mluvil (samo, že i olej pravidelně měnil). Jinak nic, vůbec nic a světe div se, šlape jako hodinky.
Druhý prius současné generace bezmála 230 tis. km a má neskutečnou "zdrcující závadu", rupla mu žárovka pravého světlometu.
Auris předešlé generace najeto bezmála 260 tis. km a .... sakryš zase nic! 😉
Zato kolem sebe od majitelů dýzlů napříč všech značek slyším jen nářky, jak jim odcházejí buď vstřiky, nebo turba, dvouhmota a nakonec nešťasné filtry DPF, nebo PDF? 😄 Část jich nemá najeto ani 150 tis. km a zbytek okolo 200-230 tis.km
Při ceně veškerých dílů mi ještě bude někdo vyprávět, že se nafta vyplatí 😉
Už chápeš co jsem měl na mysli?
Jen pro pořádek, Auris byl taky hybrid. 😉
Netvrdím že je jediný správný. Jsem otevřený novým inovativním technologiím. Jsem otevřený spolehlivým technologiím 😉 To mi bohužel žádný současný nafťák nezaručí.
Nedávno jsem se setkal s dvěma majiteli toyoty prius a jedním majitelem předchozí generace auris. Jeden prius byl předešlé generace a najeto bez mála 390 tis. km bez jediné závady, pouze výměna brzdových kotoučů 2x a destiček 3x. Destičky po čtvrté už teď v současnosti asi taky vyměnil, neb o tom mluvil (samo, že i olej pravidelně měnil). Jinak nic, vůbec nic a světe div se, šlape jako hodinky.
Druhý prius současné generace bezmála 230 tis. km a má neskutečnou "zdrcující závadu", rupla mu žárovka pravého světlometu.
Auris předešlé generace najeto bezmála 260 tis. km a .... sakryš zase nic! 😉
Zato kolem sebe od majitelů dýzlů napříč všech značek slyším jen nářky, jak jim odcházejí buď vstřiky, nebo turba, dvouhmota a nakonec nešťasné filtry DPF, nebo PDF? 😄 Část jich nemá najeto ani 150 tis. km a zbytek okolo 200-230 tis.km
Při ceně veškerých dílů mi ještě bude někdo vyprávět, že se nafta vyplatí 😉
Už chápeš co jsem měl na mysli?
Jen pro pořádek, Auris byl taky hybrid. 😉
no, si s tim hybridem krom baterky nabijes i hubu... neutocim, nevalcim, jen muj nazor 😉
Věř, že i kdybych musel naráz měnit všechny články baterií a k tomu ještě nikdy nedošlo! Vyjde to mnohem laciněji, než všechny vstřiky a to nemluvím o turbu, dvouhmotě a filtru.
Respektuji však Tvůj názor 😉
Respektuji však Tvůj názor 😉
Za cenu Priuse máš auta stejné kategorie tři, třikrát víc Ti Prius nevydrží ani kdyby ses na hlavu stavěl...
tak mi ty tři auta ve stejné kategorii vyjmenuj 😉
Už jsem to tady jednou v nějaké debatě psal. Vem si octavii přibližně stejný výkon s automatem a dovybav ho na úroveň priusu a budeš překvapený, že to vyjde na stejno. A kde máš spolehlivost octavie a priusu. Nene kamaráde kdo není slepý a porovná si to trochu, tak zjistí, že hybrid je rozumná volba.
Ano prius nemá vlastně kufr jak kráva, je však naprosto dostatečný. Běž se do něj posadit a budeš překvapený, že je tam prostor i vzadu. Lidi prius odsuzují, ale není pro to racionální důvod.
A jen tak mimochodem, spoustu taxikářů jej používá, některé najeto přes půl milionu a světe div se baterky původní a bezproblémový provoz 😉
Už jsem to tady jednou v nějaké debatě psal. Vem si octavii přibližně stejný výkon s automatem a dovybav ho na úroveň priusu a budeš překvapený, že to vyjde na stejno. A kde máš spolehlivost octavie a priusu. Nene kamaráde kdo není slepý a porovná si to trochu, tak zjistí, že hybrid je rozumná volba.
Ano prius nemá vlastně kufr jak kráva, je však naprosto dostatečný. Běž se do něj posadit a budeš překvapený, že je tam prostor i vzadu. Lidi prius odsuzují, ale není pro to racionální důvod.
A jen tak mimochodem, spoustu taxikářů jej používá, některé najeto přes půl milionu a světe div se baterky původní a bezproblémový provoz 😉
chtělo by to zvýšit podíl bio složky v naftě, pak budou všichni s dýzlama eko bio a v pohodě
Chudáci kupujúci si TDí-čka a iné naftové kraviny zaslepení nízkou spotrebou ( veď nafta z družstva.....) zásadne a vždy zabúdajú na vyššiu obstarávaciu cenu, servisné náklady a znížený užívateľský komfort ( nekúria, neštartujú, hučia ja svine) a PDF po životnosti = von s ním!!!!! Ale hlavne že málo žerú ..... počítajte..... :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Mam TDi a muzu ric ze za 280tis/km. nevim co je nestartovani v zime, spotreba nad 5,7l. nehluci. neskube a jezdi velmi dobre. Nemam oznaceni na aute takze vetsina nevi s cim ma tu cest. Zivotnost? Myslim ze kdyz ridic jezdi tak jak ma a auto ohreje a pak si zajezdi i zazavodi a schladi turbo tak auto netrpi. Staci mu naslouchat. Mam ho 8 let a poruchy? teda co je to porucha? Menim jen to co je treba desticky, gumy, zarovky. STk bez problemu zrovna min.tyden. emise bez problemu. takze hodnoceni? za 1, nafta TDi. Jak ve meste tak na dalnici.
treba nieco dodat ? 😄
[odkaz]
pre tych, ktorych to fakt zaujima doporucujem precitat aj cele PR-ko ( show/hide press release v modrom ) pod textom 😉 :yes:
[odkaz]
pre tych, ktorych to fakt zaujima doporucujem precitat aj cele PR-ko ( show/hide press release v modrom ) pod textom 😉 :yes:
A pak si to kupují na ***čky městem a po vsích a diví se....
Diesel ma nizsi spotrebu nez stejne objemovy benzin. 1.6b a 1.6d je rozdil okolo 20%.
Kdyz si nekdo poridi diesel na ***ni mestem, to je pak tezke.
SAJRAJT DÍZL [odkaz] JE SVINSTVO ZPŮSOBUJÍCÍ RAKA [odkaz] VŽDYT UŽ I ŠÁDE V ROCE 2017 S DÍZLEM KONČÍ !! [odkaz]
JEDINÁ SPRÁVNÁ AUTOMOBILKA JE POKROKOVÁ TESLA [odkaz] SOUDRUZI
A JEJÍ NEJLEPŠÍ z NEJLEPŠÍCH [odkaz] [odkaz] [odkaz] 😉
>😒]
>😒] >😒]
>😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Zdraví škodlivé jsou jiné látky, ty se však bohužel neměří a to je možní škoda. Asi to není tak snadné.
slo o všechny vyznamnejsi znacky, tedy od mercedesu, přes bmw, koncern, renault ...
nesplnil nikdo
a většina lidi, co si takovy auto kooupi, ho dlouho nedrzi
ja svého casu koupil 1.8tsi a znami si klepali na celo ze jsem blazen.
trcohu jsem uvazoval o 2.0tdi, protože jsem nechtel vysokootackovy benzin (2.0fsi na dalnici taky dost tocil), ale v okamziku, kdy jsem objevil 1.8tsi a přecet par recenzi, volba byla jednoznacna.
zajimavy, ze se to projevilo vždycky hned pri rozjezdu, když auto minimalne hodinu předtím stalo.
a pak klasicky preskoceni retezu po zaruce, dali kulanci na napinak (1000kc) a zbytek jsem platil (cca 4tis).
po okresce kde je hodne obci, s detma a v klobouku se vejdu do 6 bez problemu, standard okreska je kolem 7 při mirnem prekracovani rychlosti, dalnice zalezi na rychlosti
az na tu spojku celkem OK
Vo firme mame slusne mnozstvo 1.2 tsi minulej generacie a voci tomu je akykolvek dobovy cr dizel uplnym rajom ,co sa prevadzkovych nakladov tyka. Ked uz boli ako tak poriesene retaze ( na vacsine aut 2-3 pokusy), pricom stale rapocu pri starte, tak prisli na rad turba a odchadzajuce skrtiace klapky, ktore menis skoro tak casto ako samotny olej :-!, k tomu sem tam skape olejove cerpadlo, alebo cidlo tlaku oleja
spojka s motorem nesouvisi, tam bude problém asi nekde jinde.
1.2tsi do firmy pro auto s velkym najezdem si koupi snad jen blazen, dovedu si představit je se ti zavodnici k takovymu auto chovaj
a temhle báchorkam, ze ma polovina motoru na 100tis km treti retez neverim
Ani v Reichu na zaruku ti nedaju 100%.
Tak okolo mna su len 3 TSI a vsetky uz su po vymene, jedna kompletka. Ale samozrejme moje okolie ma nekaly vplyv a vodici su hovada, teda ... no urcite .... musia byt ... inak by to neruplo. Tak pisali aj v Urob si sam a Femina.
A aky motor na velky najazd po meste ???
Cast zavad (po zaruke) stoji dost penazi a moc neverim tomu, ze by si po tejto skusenosti ludia tie auta kupili za vlastne…
PO STÁLÝCH PROBLÉMECH A OPRAVÁCH TSI 103 kw mám jasno !
DIESEL.. JE JASNÁ VOLBA.
Bohužel.. :-!
Asi není nic smutnějšího než koupit 750ku o párset tisíc dráž, než 730d a při prodeji být na nižší ceně, než za ten dieselový základ...
Když mám auto-benzin, které má spotřebu stejnou jako diesel (léto-cca 6,6, zima prům. 7,3) tak z hlediska kvality provozu, nákladů na provoz a zejména servis není co řešit 😉 Jenže to, že "diesselmani" právě servis neřeší vede k těm traktorovým projevům, čmoudům a kuchání PDF filtrů 😒 :no:
jde o zanovni auta s euro6, tedy ve vybornem technickem stavu, ale ve skutecnosti na silnici nemaji co delat
-------------
Napsal to velmi dobře.
" Vzorek patnácti aktuálních vozů od hatchbacku, přes SUV až po luxusní sedan (12 z Evropy, tři z USA), splňujících převážně normu Euro 6..."
mimochodem podle SDA obrat v prodejích v EU diesel /benzin nastal jiz v roce 2011, kdy zacaly pomerove procentualni prodeje dieselu v osobní doprave klesat a benziny naopak stoupat
Ani u jednoho dieselu jsme během nájezdů ca. 320.000 - 500.000 neměli žádné závažnější poruchy, dtejně tak jako u benzínových. A při nájezdu těch aut 50-80.000km/rok je jejich ekonomika neodiskutovatelná. Bohužel neznám benzínový motor který by dokázal jet dálniční jízdu přes německo (140-150kmh) naložen za 5,5l/100km. To představuje ca. 25.000Kč/rok (při 50tis/rok).
Na pojíždění po městě a krátké jízdy je samozřejmě benzín nejlepší.
Předtím to byla Octavia, Fabia, C-Klasse.
Osobní zkušenost s 1.6 nemám a popravdě když si sem tam sednu do dvojkový s 1.9 taky, v mém případě pochopitelně, přijde líná. Ale to je těch takřka 40kW navíc.
Pokud se tím myslí vůz segmentu C, opravdu naložené kombi - 5 lidí + bagáž, rychlost tacho 140-150 km/hod kopec nekopec, tak těch 5,5 l/100 km je spíše možná dle PP, reálně se mi to zdá téměř neuvěřitelné. Jinak má zkušenost s motory 1.6 HDi/TDCi, 80 kW, jenž obecně patří mezi úsporné, toto zvládají spíše reálně za 6,2+ l/100 km, rychlost dle GPS 126-128 km/hod, (změřeno metodou dotankováním na dlouhé trase, samozřejmě akceleraci po natankování a deceleraci před novým tankováním nepočítám ).
D.M.
LPG a CNG jsou v případě provozních nákladů na palivo levnější. 😄
Pokud ale mám přístup k levné naftě (za pár Kč od zemědělce a nebo ulitá ze stavebního stroje) tak proč ne.