Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čisté diesely nejsou tak čisté, jak automobilky tvrdí

Michal Fokt
Diskuze (258)
Nejnovější analýza ukazuje, že moderní diesely vypouští do ovzduší reálně sedmkrát více oxidů dusíku, než jim povolují emisní normy.

Evropa je velmi specifický automobilový trh mimo jiné i tím, jak obrovskou popularitu v této části světa mají dieselové motory. Jinak velmi nároční zákazníci jsou s (dost často pouze iluzorní) vidinou nízkých provozních nákladů ochotní snášet nekultivovaný projev, vibrace, ulepené tankovací pistole, pomalé topení, problematické startování při nízkých teplotách a především zdraví své i ostatních.

Popularita dieselů ale v poslední době musí čelit opakovaným pokusům různých organizací poukázat na jejich škodlivost. Nejnověji International Council on Clean Transportation Europe (ICCT) zveřejnil výsledky loňské studie, zabývající se reálnými emisemi takzvaných "čistých dieselů" s nepřekvapujícím výsledkem. Vzorek patnácti aktuálních vozů od hatchbacku, přes SUV až po luxusní sedan (12 z Evropy, tři z USA), splňujících převážně normu Euro 6 ukázal, že reálné emise oxidů uhličitého v kombinovaném jízdním cyklu v podmínkách evropského provozu jsou sedminásobně vyšší, než by podle normy Euro 6 měly být.

ICCT tak konstatuje známou skutečnost, že realita nemá s laboratorními testovacími podmínkami mnoho společného, především ale vyzývá automobilky, aby zapracovaly na zlepšení v oblasti emisí NOx. Upozorňuje přitom, že měření uhlovodíků a oxidu uhelnatého byly naopak pod stanovenými limity evropských norem. Pro zájemce o celou studii je tato k přečtení na webu ICCT.

Jak jste na tom s turbodiesely vy? Nesmí vám do domu a nedáte dopustit na benziňáky nebo je pro vás nízká spotřeba vším? A opravdu se vám jejich provoz vyplácí?

Michal Fokt
Diskuze (258)
Avatar - AUDIRS6
21. 4. 2015 21:26
Audi e-diesel je realita !
treba nieco dodat ? :-)

[odkaz]

pre tych, ktorych to fakt zaujima doporucujem precitat aj cele PR-ko ( show/hide press release v modrom ) pod textom ;-) :yes:
21. 4. 2015 15:14
Re: diesel
Mam TDi a muzu ric ze za 280tis/km. nevim co je nestartovani v zime, spotreba nad 5,7l. nehluci. neskube a jezdi velmi dobre. Nemam oznaceni na aute takze vetsina nevi s cim ma tu cest. Zivotnost? Myslim ze kdyz ridic jezdi tak jak ma a auto ohreje a pak si zajezdi i zazavodi a schladi turbo tak auto netrpi. Staci mu naslouchat. Mam ho 8 let a poruchy? teda co je to porucha? Menim jen to co je treba desticky, gumy, zarovky. STk bez problemu zrovna min.tyden. emise bez problemu. takze hodnoceni? za 1, nafta TDi. Jak ve meste tak na dalnici.
17. 4. 2015 22:53
diesel
Chudáci kupujúci si TDí-čka a iné naftové kraviny zaslepení nízkou spotrebou ( veď nafta z družstva.....) zásadne a vždy zabúdajú na vyššiu obstarávaciu cenu, servisné náklady a znížený užívateľský komfort ( nekúria, neštartujú, hučia ja svine) a PDF po životnosti = von s ním!!!!! Ale hlavne že málo žerú ..... počítajte..... :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
16. 4. 2015 20:29
Re: CO2 je naprosto netoxický plyn a žádná rakovina Re: TO J
...Bohužel neznám žádný diesel který by dokázal jet dálniční jízdu přes Německo (140-150kmh) naložen za 5,5l/100km...
Pokud se tím myslí vůz segmentu C, opravdu naložené kombi - 5 lidí + bagáž, rychlost tacho 140-150 km/hod kopec nekopec, tak těch 5,5 l/100 km je spíše možná dle PP, reálně se mi to zdá téměř neuvěřitelné. Jinak má zkušenost s motory 1.6 HDi/TDCi, 80 kW, jenž obecně patří mezi úsporné, toto zvládají spíše reálně za 6,2+ l/100 km, rychlost dle GPS 126-128 km/hod, (změřeno metodou dotankováním na dlouhé trase, samozřejmě akceleraci po natankování a deceleraci před novým tankováním nepočítám ).
D.M.
16. 4. 2015 10:04
Re: CO2 je naprosto netoxický plyn a žádná rakovina Re: TO J
Tak to se celkem dá. ;-)