Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test?
| 17. 4. 2015 15:37
Tohle oznacit za test? Do zena a zivot asi dobre a delka odpovidajici, ale tady? 8-s :no:
Avatar - Verny_2013
šok
| 17. 4. 2015 15:44
No nejsem teda profík, jen sleduju dění v automobilovém světě. Šok při pohledu do ceníku, že mazda jako jediná nabízí dvoulitr bez přeplňování u mě teda na rozdíl od pánů redaktorů nenastal. U nás to ví totiž každá malá holka. Stačí přečíst pár předchozích článků třeba ve světě motorů. A na to že s autem najeli skoro 5000 Km je publikovaný výsledek řekněme žalostný.
Avatar - frogman
Novú šestku som si zamiloval...
| 17. 4. 2015 15:47
Síce som zatiaľ najazdil menej ako páni redaktori, ale obsiahlejšie dojmy s najsilnejším dieslom priebežne dopĺňam na moje.auto.cz.

Dal by som sem link, lenže múdry bot mi ho cenzúruje, takže treba napísať ručne:
moje.auto.cz/frogman/r i t a.html
Novú šestku som si zamiloval...
| 17. 4. 2015 16:25
Toto auto, resp. to tvoje (akurat automat), je aj v mojom uzsom vybere. Zaujimaju ma vsak svetla. Ako svietia? Lebo zatial co mam realne skusenosti s japoncami, mazda3, outback, avensis - vsetko xenony neadaptivne, su tie svetla priam tragicke. To na beznom aute o triedu menej obycajne halogeny svietia lepsie.
Viem, ze tuto su uplne nove led svetlomety, mazda tvrdi, ze aj adaptivne. Ako je to v praxi? Som zvyknuty na adaptivne xenony a nerad by som nieco horsie.
Diky
Ako mam dohodnute pozicanie auta na viac dni aby som si svetla otestova, ale musim este pockat a som zvedavy.

Klude aj redakcia sa moze vyjadrit k svetlam.
Novú šestku som si zamiloval...
| 17. 4. 2015 16:32
Vzhledem k tomu, ze auto na fotkach nema ostrikovace svetel, tak bych zadny zazrak necekal.
Avatar - frogman
Novú šestku som si zamiloval...
| 17. 4. 2015 17:41
Prepáč, ale to si teraz fakt trepol. Ostrekovače svetlometov s tým nemajú nič spoločné. Pozri sa napríklad na LED svetlomety od Mercedes-Benz, či ich niekde uvidíš. [odkaz] [odkaz]
Novú šestku som si zamiloval...
| 17. 4. 2015 18:27
Nad hranici 2000 lumenu musi byt svetla vybavena ostrikovaci. MB ani Mazda teto hodnoty ocividne nedosahuji.
Avatar - frogman
Novú šestku som si zamiloval...
| 17. 4. 2015 18:47
Tak som sa niečo naučil. Neviem ako sa to meria, a rád by som teraz dostal na temnú cestu A6 so xenónmi a ostrekovačom, a M6 s LED bez ostrekovača. Subjektívne by som odprisahal, že tá M6 má pravidelnejšie a jasnejšie osvetlenie, ktoré tiež dosvietia ďalej.

Nie je to napríklad 2000 lumenov na svetelný element, že by sa to v týchto multibeam svetlách posudzovalo ináč?

Každopádne ak je systém bez ostrekovania dosť dobrý pre S-klasse, tak s M6 by som zaň rozhodne smutný nebol.
Novú šestku som si zamiloval...
| 21. 4. 2015 17:06
Jedná se o celkový objektivní světelný tok daného světlometu který nesmí překročit hodnotu 2000 lumenů a nezávisí to na tom, jak silný zdroj je v něm použit. Pro xenonové světlomety s celkovým objektivním světelným tokem do 2000 lumenů se tak např. používají 20W výbojky D5S, protože silnější jaksi nejsou potřeba.
Novú šestku som si zamiloval...
| 18. 4. 2015 09:15
Zlým svietením som myslel opticky na krátko, ako keby nastavené do zeme. Intenzitu som ako slabú nevnímal.
Novú šestku som si zamiloval...
| 19. 4. 2015 12:09
Ty si pošuk?
Avatar - frogman
Novú šestku som si zamiloval...
| 23. 4. 2015 09:50
Azda sa mi túto tému podarí konečne uzavrieť, dostal som sa dnes ráno ku odpovedi od dealera:

Ostrekovače svetlometov sú podľa neho nad 2000 lumenov povinné výlučne pre xenóny, LED svetlomety ich mať nemusia. (Preto ich nemá trebárs ani MB S-klasse.) Podobne ako ja, LED považuje za výrazne lepšie svietiace, ako xenóny, a prirovnal ich k podobnému skoku oproti xenónom, ako sú xenóny oproti halogénkam. (To už je trochu marketing, ten rozdiel podľa mňa nie je tak veľký. Ale je úplne jednoznačný.)

Potrhnuté osobnou skúsenosťou, LED v M6 svietia naozaj výnimočne jasne, pravidelne, a s príjemnou teplotou a zafarbením. (K podobnému hodnoteniu prišiel aj ADAC nedávno v teste M2.) Neexistuje dôvod sa obávať, že s tým autom bude v noci problém. Naopak, je to veľmi príjemná, nadmieru dobre osvetlená jazda.
Novú šestku som si zamiloval...
| 23. 4. 2015 13:50
Este otazka na Teba - Frogman. Aku mas spotrebu? Na tvojej stranke pises 5,9 ale aj 9.
Tych 5,9 je ako realnych?
Normalna - svizna?
mesto - kombi?
dlhodoba priemerna, ci len nejaka specialna usporensjsia jazda?

Lebo sa este rozhodujem - ci obetovat 10l nadrze v prospech 4x4 alebo nie. Kedze aj bezna velkost nadrze je mala 62l a pri 4x4 len 52l.
Avatar - frogman
Novú šestku som si zamiloval...
| 24. 4. 2015 09:20
Ahoj, všetky moje hodnoty tej spotreby sú zatiaľ len podľa palubného PC, neprepočítaval som to zatiaľ, takže sa môžu od reality ľahko líšiť. Tiež treba brať do úvahy, že to auto je nové, len teraz som menil olej po 1900 km. Takže mohlo by to ešte o čosi klesnúť.

5,9 je taká normálna spotreba. To je u mňa tempomatových 144 km/h po diaľnici, občas ma premávka spomalí, občas 110 km/h po obchvate, k tomu sem tam výlet do mesta, ale viacmenej plynulý, nie kolóny, a jazdy po okreskách. Niekedy pokojné (= ustálených 100-110 km/h (rakúsko)), niekedy svižné s množstvom predbiehania. Aby som sa pozrel na tých 8-9 na sto, musím to už skutočne hrotiť. Ale je to návykové. ;-)

Keď idem večer a jazdím defenzívne (povolenou rýchlosťou) kombináciu mesto a medzimesto, tak sa dostanem na 4,1-4,5 l/100km. Eco run, ako som písal, sa dá robiť za 2,7-2,8. Ale to už si musí človek dávať sakra pozor na brzdu aj plyn, a hlavne ísť pomaly.

Ak ti mám poradiť, tak by som sa nerozhodoval podľa nádrže. Ak využiješ 4x4, choď do toho. Nebudeš mať síce dojazd cez 1000 km, ale to nech para tlačí.
Novú šestku som si zamiloval...
| 24. 4. 2015 09:46
Tak vyuzitie 4x4. Po pravde nie je nic moc. V posledom aute je preto, lebo mohlo byt. Plus aj bolo celkom rozmne spravene - kludne sa dalo zapnut, ze permanentne islo 60% vykonu/krutiaceho momentu na zadnu napravu. Co bola obcas aj zabava. Tak isto vedelo to pomoc zatacani - poslalo to v pripade zaciatku nedotacaveho smyku vykon na obe vonkajsie kolesa - na oboch napravach, tiez rozjazd v zime na krizovatke bez riesenia preklzu. Obavam sa, ze mazda bude mat na horsej urovni 4x4. A uz aj tak standardna nadrz 62l je o 10 menej ako sucasne auto a konkurencia a znizenie navyse na hodnotu 52 mi pride malo. Plus k tvojej spotrebe treba vziat do uvahy aspon 1l navyse, ak nie viac za 4x4 a automat. Stare auto pod 7l neslo ani omylom (i ked priemerna rychlost za 250tkm bola 73km/h :D). Ono totiz aj nove bude jazdit tak 60tkm rocne, kludne cesty do 1000km na jeden raz, cize nizky dojazd je velmi neprijemny. 2x denne tankovat je otrava. Testovacie auto malo spotrebu 9l, co mi pri 52l neda ani 600km dojazdu. Plus netreba zabudat na benefity FWD - t.j. znizenie hmotnosti o 103kg :)
Avatar - frogman
Novú šestku som si zamiloval...
| 25. 4. 2015 17:40
Mam podobnu situaciu ako ty, mozno s trochu nizsim najazdom, asi okolo 40k rocne, a 4x4 som zavrhol. Nestoji to za to, nebyvame v Skandinavii. :-)

Plus som cital, ze ta 4x4 automat ma horsie jazdne vlastnosti a trpi nedotacavostou, pozri si ich prvy test v auto.sme.sk.
Novú šestku som si zamiloval...
| 26. 4. 2015 08:44
ja porad nechpau ten myslenkovy koncept ze 4x4 je pouze na snih ci nekam do zhorsenych podminek (na hory, poust) :-) ja to beru jako prvek aktivni bezpecnosti a za me urcite pro. jinak nevim nakolik by 4x4 "zhorsilo" jizdni vlastnosti, ale nemyslim..mam M6 pred Fl, AT 2.0 a pochybuju, ze by se pridanim 4x4 mely jizdni vlastnosti diametralne zmenit:-) spis naopak...
Novú šestku som si zamiloval...
| 26. 4. 2015 09:27
Ako v zasade 4x4 je zbytočnosť mimo snehu, blata a spol. To je fakt. Aspoň 4x4 také, kde sa ďalšia náprava pripája až po problémoch tej hlavnej.
Prínosy na suchu aj snehu sú vždy pri rozbiehaní/zrýchľovaní. Vtedy dáva viac trakcie.
Pri brzdení nie je žiaden prínos, pri problémoch v zátačkách spôsobených vyššou nájazdovou rýchlosťou (šmyk) je tiež nulový, pokiaľ sa nepoužíva pridanie plynu. Čo vačšinou nie, v tomto prípade.
Čiže je to príjemné, ale nesmie to mať nevýhody iné.
Novú šestku som si zamiloval...
| 26. 4. 2015 09:17
Tak tomu testu na sme.sk nechápem. Presne tieto autá som na rovnakej trase testoval hneď za sebou a okrem názoru na design by som zvyšné názory vymenil. Cx5 jazdi výrazne horšie ako m6, v jednej zatáčke ktorá to dovoľovala, šla okamžite von, a m6 si nič nevšimla. Cx5 samozrejme viac poskakovala a bola aj menej komfortná. Na SUV jazdi cx5 dobre, ale to je tak všetko. M6 pôsobí oveľa viac šoférsky a je aj pohodlnejšia.
Čo musím obom uznať, majú peknú odozvu z riadenia. Hneď je rozpoznať končiacu adhéziu po prednými kolesami v zatáčke a dá sa to pekne a hneď korigovať.
Novú šestku som si zamiloval...
| 26. 4. 2015 23:38
Tie ich dojmy z 1.jazd na auto.sme.sk som nedokazal najst a potvrdit na ziadnom inom mediu....pridu mi trosku nerealne v neprospech M6 AWD...no sam som zatial M6 AWD nesoferoval...
Novú šestku som si zamiloval...
| 27. 4. 2015 10:21
Tak ja som soferoval len m6 awd >:D Ziadnu inu. Moje porovnanie smerovalo k tej cx5 a m6awd. Obe som testoval vo vrcholnych prevedniach - ako v tom sme.sk - a myslim si pravy opak.
Dnes, ak to konecne vyjde, budem mat na "doma" zapociacnu tu m6awd. Tak uvidim - hlavne svetla som zvedavy. Skusim, ci nemaju este normalnu bez awd, kludne aj pred fl.
Na druhu stranu aj s tou awd som mal pocit, ze auto pekne ide za volantom, lahko a dychtivo. Dynamika mi prisla taktiez slusna, i ked koni by mohlo byt viac. Sa priznam, ze trocha ma laka za rovnaku cenu MX-9 s 277k V6 motorom... >:D Ale to je tak vsetko. lebo je to uz moc velke auto, dlhe (5,10m) -neprakticke (suv) a nie je ani tak pekne. Designovo vychazda este z tych modelov minulych generacii, co mi najma v interieri vadi.
Avatar - frogman
Novú šestku som si zamiloval...
| 27. 4. 2015 13:23
CX-9 neber, to je zastaralý voz čo žerie ešte aj asfalt po ktorom jazdí. To by som radšej vyčkal na novú generáciu, alebo budúcu CX-7.

Čo sa týka AWD, tak presne podobný pocit mám z FWD šestky, zase tak veľký rozdiel by som tam nevidel. Mimochodom, na tých širokých 19" diskoch je na suchej ceste drží výborne, len výnimočne a minimálne zaváha s trakciou. Je určite v tomto o triedu lepšia, než bol môj Passat.
Novú šestku som si zamiloval...
| 27. 4. 2015 13:29
Tak siroke ako siroke :-) Mne pridu uzke. Na sucasnom aute su sice len 18" tiez, ale profil 45, avsak oproti m6 su siroke - 245mm (mazda ma myslim 225 iba, co nie je nic moc siroke :D)
Avatar - frogman
Novú šestku som si zamiloval...
| 27. 4. 2015 13:19
Ja súhlasím do bodky s tebou, ale teda s obmedzením, že s AWD som v šestke nejazdil.
Novú šestku som si zamiloval...
| 24. 4. 2015 10:34
Tu spotrebu kazi hlavne casta regeneracia DPF. V Mazde prebieha kazdych 200-300 km. Po zabehu mi spotreba na diesli moc neklesla a tiez som jazdil okolo 6, podobnym stylom ako ty.
Udajom priemernej spotreby podla PP mozes verit. Od skutocnej sa lisi do 0,1/100 km l.
Novú šestku som si zamiloval...
| 28. 4. 2015 11:49
Tak vcera som otestoval auto. Mal som ho na jeden den pozicane. Najazdil som cca 250km vsetky druhy ciest, dialnice, mesto, okresky rovne, i uzke a zatackove (pezinska baba a okolie), zapchy a volne cesty. Cca 200km za tmy. Dojmy:
Svetla: adaptivnost funguje velmi dobre az vyborne. Vzdy je vidiet, auto vykryva ostatne auta, ktore nemaju byt oslepovane, je jedno, ci je to mesto, dialnica po tme, v premavke hustej, prazdnej, ci okreska za uplnej tmy. Ani raz protiiduce auto nebliklo, z dovodu oslepenia. Cize staci ma vzdy zapnute auto rezim svetiel plus prepnutie do dialkovych a o nic sa netreba starat. Krasne je vidiet ako vypinalo, zapinalo a menilo sektory osvetlenia, podla toho, ako isli okolo iduce auta. Klobuk dolu.
Co sa tyka svetelnosti - ledky (tieto) maju subjektivne raz taku svetelnost voci xenonom. Krasne silne biele svetlo. Ked som vedla postavil q5 - pocitovo naozaj ako pisal frogman, xenony vs. halogeny v tomto pripade v prospech LED. Cize ostrekovace asi naozaj len xenony potrebuju. Co by mohli zlepsik ku konkurencii - pri nizkych rychlostiach by mohl doplnit lepsie osvetlenie priestoru pred autom - resp. aj do boku prisvetlovanie. Ale to su len muchy.
Motor: tichy, pruzny, na diesel krasny zvuk, ochotne sa vytacajuci k 5tis. ot. Zvuk velmi pripominal benzin. Parada. Radost vytacat a jazdit. Odozva na plyn - skvela. Rychla a okamzita. Maloktore bezne auto ma takuto odozvu. Chvalim velmi.
Prevodovka: radi rychlo, hladko, v pripade potreby nechava motor vytocit kludne k 5tis. ot. bez problemov. Manualne radenie, vsak je na nic. Celkom trva kym motor zaradi. Teda "celkom = cca pol se*** oneskorenie?" Proste cakal by clovek skor. Ale inak prevoovku chvalim.
Riadenie: tuhsie, clovek ma odozvu, auto ide krasne do zatacok. Ale fakt krasne. Uz ked ma clovek pocit (pudovo), ze auto uz musi ist von (nic tomu ale nenasvedcuje), staci viac otocit volant a auto viac toci! Nadhera. Co trocha kazi pocit, je to, ze auto ma asistnetov na udrzanie v jadznych pruhoch, ktore vedia kecat do riadenia a i ked je system vypnuty obcas mam pocit, ze nejaky ten asistnet mi tam vadi - citit vo volante, ze sa tam nieco odohrava. Najcastejsie okolo stredovej polohy - podvedome mam pocit, ze ma to nuti robit castejsie korekcie smeru vo vyssich rychlostiach.
Hlucnost: Toto je najvacsie sklamanie. Hluk od pneumatik, ale aj od prudenia vzudchu je dost velky. A vazne dost velky. Auta o triedu nizsie ho maju rovnaky, a ten valivy mozno aj nizsi... Vazne sklamanie. Auto je od 130/140kmh neprijemne skoro. Ako spolujazdec som pocul svistanie vzduchu za oknom! Vzadu sediet dlhsiu cestu je na sluchadla. Neviem, ale par kg materialu na odhlucnenie by tomu auto prospelo. Subjektivne je v aute hluk ako v inom porovnatelnom aute s so stresnym nosicom a "truhlou".
Inak sedadla pohodlne, aj vzadu, pohloha za volantom super, mozno trocha vysoko sa sedi aj v najnizsej polohe (nie som vysoky 179cm). Clovek sa citi prijemne v itnerieri - najma v tom bielom... Je skvely. Klima chladi prijemne, ziaden prievan (chvalim). Vcera bolo teplo 26°C a auto bolo vyhriate od slnka. Predne ostrekovace - super - vela vody davaju na okno a pekne rozptylenu!
Co vyslovene vadi - nedomyslenost. je fajn mat elektricke sedadla s pamatou, k tomu aj zrkadielka, ale preco si to nepamata aj nastavenie HUD displaya? Jednak sa neda vypnut, cize kazda jazda sa nezaobide bez HUD, plus vela klikov trva, kym sa clovek doklika k nastaveniu. Toto niekto tazko podcenil. A pritom staci urcite par riadkov kodu...
Spotreba. Auto malo 1250km. Takmer plna nadrz ukazovala dojazd 550km- celkom zle. Moja spotreba bola 8,2l za test. Ale asi sa to zlepsi.
Uz mi nic nenapada, ale ten hluk bude asi dovod preco mazda nie... Nepovedal by som to, ale vydzat to 800-1000km a casto... No neviem. Cloveku prechadzajucemu z nizsej triedy auta, alebo bezne pouzivajucemu auto po meste a sem-tam mimo, ten si to asi nevsimne, alebo to riesit nebude.
Novú šestku som si zamiloval...
| 28. 4. 2015 14:44
Pokiaľ ide len o ten hluk, tak to je riešiteľné. Sú ľudia/firmy, ktoré vedia auto pekne odhlučniť. Pár kilo tlmiacich materiálov sa nelepí na plechy pod čalúnenia a výsledok stojí za to.
Hluk
| 29. 4. 2015 12:24
Ten hluk svistiaceho vzduchu tam je, to je pravda. V M6 pred faceliftom to bolo este horsie. Dvere su urcite teraz lepsie utlmene ako pred F/L. Su tazsie a zatvaraju sa s tlmenym zvukom. Ten hluk ide skor od okien a s tym tazko niekto nieco spravi.
Kym je bezvetrie, tak je to v poriadku. Najhorsie je to pri bocnom vetre.
Ak by pomohlo odhlucnenie B stlpika, tak riesenie existuje, ale s oknami samotnymi sa neda robit nic.
Hluk
| 29. 4. 2015 17:28
Dá sa robiť to, že sa použije hrubšie sklo. Ale to mazda nechce, lebo šetrí hmotnosť. Úplné utlmenie, na štýl lexusu, ani nie je u mazdy žiaduce, lebo Jinba ittai...
Avatar - frogman
Hluk
| 17. 6. 2015 10:07
Dobre si to napísal. Ako to dopadlo nakoniec, čo si vzal za auto?
Hluk
| 17. 6. 2015 16:28
No v podstate sa mozno budes cudovat, ale objednal sa MB-C kombi :-) Od jula zacinaju vyrabat 4matic aj pre nizsie motorizacie ako 250 BlueTec.
Cize sa objednal MB-C 220 BlueTec 4matic kombi. V zasade to auto ma vsetky pozitiva, ktore ma mazda negativa a opacne. Motor a automat. prevodovka nie su tak skvele ako v mazde (konkretne zvuk, ochota vytacat sa, reakcia na plyn a reakcie prevodovky), ale da sa to.
Inak je MB lepsie - najma na dialnici sa v nom citim lepsie, ma soferskejsi posed (viac nalezato ako na sedenie - myslim polohu noh voci trupu), je tam ticho, je komfortnejsie, pri 4x4 je dojazd okolo 1000km, lepsia konfigurovatelnost, t.j. mohol som vyhodit vsetky nepotrebne asistenty (jazda v pruhoch, mrtvy uhol, adaptivny tempomat a podobne hovadiny...), interier posobi este luxusnejsie, nemusi byt celko-kozenny (mam rad polokozenny, t.j. insert je latka), vies mat elektricke piate dvere, predna kapota ma plynovu vzperu (cize na jej hmotnosti nezalezi), auto sa samozamyka a vobec - vsetky drobnosti ktore u mazdy nasierali - tu nie su. Svetla svietia este o nieco lepsie ako v mazde (tiez plne adaptivne LED). Rozdiel je v tom, ze nie je vidiet tak velmi tie jednotlive bloky - clovek nepostrehne ako to funguje, iba vidi, ze to funguje. Nechavaju si mensi priestor okolo aut a stretavacie svetla svietia nie tak nakratko ako u mazdy. Je aj nejaka odozva vo volante a co ma prekvapilo lepsi rejd - teda pri serpentinach/vracakach staci volant otocit do 90stupnov. Vacsina inych aut ta nuti viac otacat. Tiez som si to auto na 1 den pozical a cca tie iste veci odjazdil ako na mazde.
Je trocha mensie - uzsie, zadne sedaky su kratke, predne sedadla su podobne komfortne, mensi objem batoz. priestoru a je celkom drahsie (v podobnych konfiguraciach). Ale toto nie su veci ktore by vadili - cize celkovo na dany ucel je ten MB urcite lepsi.
Mazda viac nadchne na jazdu, MB dava viac komfortu, istoty, luxusu (vzhlad interieru) a ked chces, tak aj potesi - nebrani sa sviznejsej jazde a aj usmev ti vycari na perach. Ale neprovokuje tak k takej jazde, ako mazda. MB ma zase inu auru a charakter. Nevtieravy ale postupne sa ti dostava pod kozu. A nesmiem zabudnut na hviezdu na kapote pri pohlade spoza volantu. Blbost, ale paci sa mi to.
Tiez je nezanedbatelne, ze je k dispozicii do 2-mesiacov kdezto na mazdu by bolo treba cakat 5-6 mesiacov.
Buducnost ukaze, ake rozhodnutie to bolo.
Avatar - frogman
Hluk
| 17. 4. 2015 17:36
Svetlá svietia výborne, hlavne, čo do výkonu. Avensis poznám, s tým sa to určite nedá porovnať. Jediné, čo by som im vytkol je, že stretávacie sú trochu zbytočne krátke, a že granularita prepínania je väčšia, ako u prémiových výrobcov. To znamená, že zatiaľ čo tamtie Matrix svetlá budú sledovať protiidúce autá tesnejšie, Mazda okolo nich nechá veľmi veľký tieň, dokonca niekedy rovno prepne na stretávacie svetlá a diaľkové nechá len po krajoch cesty. Čo sa týka natáčania do zákruty, nemajú najmenší problém. A prepínanie zo stretávacích na diaľkové je nádherne postupné, je to efekt, ktorý ma tak skoro neznudí. :-) Toto prekopírujem zo svojej recenzie:

"Zaujímavý je systém automatického prepínania svetiel. Tvári sa, že automaticky odtieni autá na ceste, podobne ako rôzne Matrix LED systémy u prémiových výrobcov, ale v skutočnosti ide skôr u pokročilé prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel, ktoré dokáže niektoré časti diaľkových svetiel nechať selektívne pustené. Napríklad aj v premávke naďalej osvetľuje pravú krajnicu, takže chodcov, zver, a dopravné značky je vidieť lepšie. Reaguje primerane rýchlo, hodnotím ho pozitívne a používam ho. Oklamať sa nechá len príležitostne, napríklad zruší diaľkové svetlá pred železničným priecestím, ktoré bliká na bielo. Stretávacie svetlá svietia relatívne nakrátko, neviem, či sa to dá niekde manuálne zmeniť. Ale tak či tak ich používam primárne v tom automatickom režime, kde sa to koriguje lepšie. Celkovo majú tieto svetlomety famózny výkon. Lepšie osvetlenie som zatiaľ nikde nevidel, xenóny Mercedesu aj Audi sú horšie. S prémiovými LED alebo laser systémami nemám možnosť porovnať."
Hluk
| 18. 4. 2015 09:12
Veď to, že stretávacie sú krátke toho sa bojím. Toto bol vždy problém Japoncov. Čiže sa nič nezmenilo :-(. Nie lumeny/svietivosť ako piše niekto nadomnou.
Hluk
| 19. 4. 2015 09:55
A6 LED taky sviti potkavacky nakratko, ale v servise to jde prizvednout a i tak nikoho osvetlovat nebudes ;-)
Avatar - frogman
Hluk
| 20. 4. 2015 11:50
Spýtam sa v servise, či sa to tiež nedá nejak predĺžiť.

Ono tie stretávačky že svietia nakrátko v podstate nie je problém, pretože sa používajú iba v meste. Môžeš mať stále pustené diaľkové svetlá, v meste sa zmenia na stretávačky, a mimo mesta sa snažia automaticky korigovať, takže ti nehrozí, že by si šiel niekde potme a nevidel dobre okolo seba.
Hluk
| 20. 4. 2015 13:00
A korekcia dialkovych - nie je problem napr na dialnici oprotiiduce kamiony? Na inom aute, kde boli vyslovene automaticke dialkove, tak toto problem bol. Akonahle bol vyssi murik medzi pruhmi na dialnici tak system nezaregistroval svetla oproti auta a svietil dialkovymi. Co sa zjavne nepacilo oprotitiducim vodicom kaminov. (ani sa necudujem).
Tak isto reakcia. V noci mimo mesta tma nic nejde - dialkove su zapnute - v dialke spoza zatacky vyjde auto oproti. System by mal vypnut dialkove - ako rychlo to ta mazda spravi? Lebo aktualne auto caka cca 1s, mozno viac a tym padom uz oprotiiduci blikaju (tiez sa necudujem). Cize vyhodnotil som ten system ako nespolahlivy. Na druhu stranu to zachranoval adaptivny system (menenia geometrie luca stretavacich, co vyrazne stacilo a fungovalo skvelo).
Pytam sa preto, lebo clovek vela najazdi - 60tkm rocne a dlhe jazdy za tmy nie su vynimkou.
Diky este raz.
Avatar - frogman
Hluk
| 20. 4. 2015 16:37
Ahoj, dobrá otázka s tými kamiónmi. Za tmy som najazdil na diaľnici možno ešte iba 100 km, mal som to pustené celý čas, a kamióny mi neblikali. Ale budem to musieť ešte vyskúšať, len našťastie teraz už chodím domov za svetla. :-) Ono to má viacero senzorov a neviem presne, ako to funguje, ale viem si predstaviť, že tmavý kamión s viditeľnou kabínou to osvetlí. Vedel by som si predstaviť, že to reaguje na stredový pruh diaľnice so zvodidlami etc, a proste nepúšťa lúč svetla za jeho ľavú stranu. Ale kým nevyskúšam, sú to len dohady. Popravde ale situácie, kedy sú na diaľnici využiteľné diaľkové svetlá, sú celkom zriedkavé...

Čo sa týka auta, ktoré vybafne spoza zákruty, reakčný čas by som porovnal s bežnou reakciou človeka, ktorý za volantom nespí. :-) Je to naozaj svižné. Ak to auto vidno spoza zákruty prichádzať pod uhlom, tak tie svetlá stlmí ešte skôr, ako sa dostane oproti tebe, čo je koncept, ktorý veľa živých šoférov nechápe...

Keď to zhrniem, ten systém chválim hlavne preto, že sa proste dá pustiť a neriešiť. Nestalo sa mi, že by mi niekto vyblíkával, alebo bol ináč nervózny. (A zase po okreskách jazdím často aj v noci.)
Hluk
| 20. 4. 2015 16:49
Ano dakujem, toto ma zaujima. Ale ked hovoris, ze sa s tym da jazdit a neriesit, to by potom malo stacit.
Ako vyskusam si to sam. Uz ho mam dohodnute koncom tyzdna na pozicanie na 2 dni, cize tmu si vystriehnem. Len som bol zvedavy uz dopredu. To s tym spoza zakruty si ma prekvapil. Lebo normalny vodic takto reaguje. Preto som na aktualnom aute vypol tento system - stal za 3 veci. Ale adaptivnost svetiel je nezavisla na dialkovych - nad 100kmh vie krasne predlzit luc, ze diakove ani clovek nepotrebuje casto.
Hluk
| 21. 4. 2015 16:16
Mám dotaz, jak mohou svítit v 6 FL LEDky za projektory výborně, když mají omezený světelný tok na 2000 lumenů (bixenony mají klasicky kolem 3500). ;-)
Avatar - frogman
Hluk
| 22. 4. 2015 09:56
To ti nepoviem, hodnotím subjektívne. Ale presadol som z B-klasse a A6, oba majú xenóny s ostrekovačmi, a tá Mazda jednoducho svieti ledkami lepšie.
Hluk
| 22. 4. 2015 10:33
Tak pokud LED s 2000 lumeny svítí lépe, pak jsou klasické bixenony u předFL s ještě víc jak 1,5x světelným tokem doslova fotonová děla... >:D
Hluk
| 22. 4. 2015 10:45
Tie LED svetla vazne svietia lepsie ako xenony pred F/L. Stretavacie urcite.
Mal som Mazdu 6 pred F/L. teraz mam F/L, tak dokazem porovnat.
Hluk
| 22. 4. 2015 12:33
Já si snad půjčím luxmetr... ;-)
Avatar - frogman
Hluk
| 22. 4. 2015 18:18
Lepšie by bolo, keby si sadol za volant a spravil sto nočných km. :-)
Avatar - J@...
A kde je
| 17. 4. 2015 15:48
ten TEST?
Avatar - _Karel_
A kde je
| 17. 4. 2015 20:21
Na začátku ;-)
Motor
| 17. 4. 2015 15:54
Tento motor si zaslouží respekt , soused ho má v 3ce ,sám mám ve 14let starém autě 2litrový 115kW bezín (bez turba) a je to paráda příští ojetina bude u mě asi Mazda :-!
Spotřeba
| 17. 4. 2015 15:57
Spotřeba pěkná :-)
Se starou přímovstřikovou dvoulitrovou atmosférou na 122kW (stejně těžké auto, stejně široká ale o dva palce menší kola) jezdím o dva litry dráž ...
:yes:
Spotřeba
| 19. 4. 2015 09:57
No nevim, nevim, kazdy tu pise jak se s Skyactive da jezdit za 6l a oni se k tomu nepriblizi ani na delsi cesty. Vzdyt to zere vic jak 3.0TDI 4x4 ;-)
Avatar - PepaJ
Spotřeba
| 12. 5. 2015 23:05
Ono je to zatim tim, že je auto zcela syrove a navic hlavne se s tim motorem musi umet jezdit.

Data o spotrebach u sky activu najdes, jak na ceskem ci jinem Mazda klubu..ci na sprintmotor.de a mnohých jiných....
Spotřeba
| 29. 6. 2015 15:07
- mali 7,7 l? v nezabehnutom aute a s novinarskou jazdou po nemeckych dialniciach
Zabeh = minus pol litra, treba vsak pockat aspon 5000 km...
Iny "medzikus" = minus pol litra az liter
Ja sa na trojke sedane dvojlitri v pohode zmestim celorocne do 6 litrov, pri sestke podla mna pri normalnej jazde nemoze byt 6,5-7,0 l celorocne podla dotankovania ziadny problem...
Avatar - J@...
A jsem rád,
| 17. 4. 2015 15:58
že se mazda tak celkem rychle odhodlala předělat nyní sympatický interiér, protože původní byl velká slabina jinak povedeného auta.
A jsem rád,
| 17. 4. 2015 16:25
Souhlasím, nový interiér vzhledově dost pomohl, zejména zástavba obrazovky navigace (či radia) v minulé generaci byla špatná...

Když jsem si auto prohlížel u prodejce, trochu mě zarazila pocitově slabá bytelnost, například když jsem vzal za vnější kliku dveří, nebo dost malá sedadla. Musím se s Šestkou někdy projet a znovu zhodnotit, protože jinak je přesně tato verze "můj" ideál.
Avatar - J@...
A jsem rád,
| 17. 4. 2015 16:50
Ten původní střední tunel se vlnil fakt moc. A umístění displeje funkčně nebylo špatné, ale teď to má štávu, navíc hodně prospěly barevné kombinace.
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 17. 4. 2015 16:31
Dobrý den,

bylo by možné v budoucnu udělat nějaká dynamická měření, ideálně třeba se záběrem na tachometr a otáčkoměr (tak, jako to například dělají na Autoforu)? Na celém youtube jsem pro toto auto našel jen měření 0-100, které obvykle až tak vypovídající není.

Myslím, že akcelerace 0-200 a pak na každou rychlost od volnoběhu po omezovač by byla velmi zajímavá nejen pro mne. Navíc by mohla odpovědět na otázku, zda-li je 2.0 Skyactiv opravdu schopný konkurovat přeplňované konkurenci také z hlediska dynamiky.
Avatar - skejpa
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 17. 4. 2015 18:10
Přesně, taky by mě zajímal zátah. Ale nejen v porovnání s turbomotory jako že oba stejné otáčky ale i s vytočenou atmosférou třeba od 4 do 6,5 tisíc. Myslím, že je tu spousta lidí, co ani neví, jak atmosférickej benzín jezdí, takže by to bylo dokonce i poučné :-)
Mě osobně se nejvíc líbí ta okamžitá reakce plynového pedálu. Kdo nepoznal, nepochopí...
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 17. 4. 2015 18:17
Výborné testy jsou na těchto polských stránkách.Pokud nevadí polština třeba na něco najdeš odpověď.
[odkaz]
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 17. 4. 2015 21:37
Ten poliak je magor, pozeral som test na novu trojku - pol hodiny o nicom a ani sa s tym poriadne nepreviezol. S jeho dvomi metrami sa na testovanie priestoru nehodi a s neochotou oboznamit sa so sposobom ovladania infotainmentu - ale robit to po svojom - co dodat, skoda reci...
Avatar - J@...
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 17. 4. 2015 22:06
Jedině Rasťa Chvála, ten za to umí vzít, ten si s čudlíkama nehraje. ;-) :yes:
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 18. 4. 2015 10:45
Palec dolu za chvalu na Chvalu :-)

Ja toho chlapa neviem vystat - jazdit nevie, jazykovy prejav horsi ako v ochotnickom divadle v Dolnej Hornej, predpojatost z neho srsi, a navyse sa sprava a gestikuluje ako majster sveta (v hode ostiepkom).

Skratka amaterizmus od A do Z.
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 19. 4. 2015 10:02
Řekl bych, že Chvala převyšuje zbytek slovenských i českých novinářů o několik tříd. Jezdit rozhodně umí a na rozdíl od drtivé většiny žurnalistů je schopen posadit se za volant rally auta a ve třídě dát slušný výsledek.
Nevím jak působí jazykově na Slováky, to nemohu soudit, ale pro Čecha má velmi sympatický projev a ve videích ve kterých vystupuje ať již sám nebo v Garáži s Rejlkem jej má zdaleka nejlepší ze všech slovenských i českých pokusů o herecké výkony v motoristických videích, zdejší videa jsou proti jeho doslova herecká Waterloo a ani to lepší u nás (Koubek Meziplyn) se na něj nechytá.
A nějaké předpojatosti jsem si nevšiml, u aut většinou vyzdvihuje jejich silné stránky a slabiny dokáže podávat nenásilným a vtipným způsobem, aniž by někoho urážel a choval se jako křupan.
Na Chrise Harrise, Jonny Liebermana nebo Jethro Bovingdona mu ještě kousek chybí, ale není daleko o čemž svědčí i to, že mu jako jedinému slovenskému novináři nabídli možnost projet si Porsche 918 a taková možnost se novinářským "Béčkům" určitě nedává. ;-)
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 17. 4. 2015 18:58
Ja bych se primlouval za vazeni - a to u kazdeho testu.
Zrovna M6 maji pry v TP o dost vyssi hmotnost nez v katalogu (a co se nasledne opisuje v testech) a skutecna muze byt jeste vyssi...
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 17. 4. 2015 20:19
je to fajn napad, lenze tie vysledky sa nedaju porovnat s výsledkami z iného testu za iných podmienok, lebo tam potom lietaju se*** nepresnosti
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 18. 4. 2015 00:19
to ti klidně mohu poreferovat, kamarád má tento motor v M6. Onehdá mě u něj vyzvedával synátor, který po mě zdědil O1 1,8T. Trošku jsem ho popichoval slovo dalo slovo a šli jsme to projet. V dynamice - start z nuly, akcelerace z různých rychlostí, i vyšších i když start vždycky udávala M6 a O1 se připojovala, vždy byla O1 rychlejší a někdy i o dost. Samozřejmě nelze srovnávat někde na okresce jízdu na hraně, tam jde O1 v první zatáčce z kola ven.....
Avatar - Emel
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 19. 4. 2015 21:20
Subjektivně i papírově schopný konkurovat je... motorům typu 1.4TSI 110kW.
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 20. 4. 2015 08:37
:yes: 110kW TSI funguje v reálnom svete dynamickejšie ako táto atmosféra.
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 20. 4. 2015 10:39
otazne ci aj v takom pasate by tomu tak bolo
Avatar - Emel
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 20. 4. 2015 16:36
Platí to, co je vidět už na papíře - 1.4TSI 103kW má 250Nm při 1500-3500 otáček, SkyG se dostane na 211 při 4000, TSI padá pod 200Nm při 5000, pak převezme otěže atmosféra a má šanci uplatnit vyšší výkon... a teď jde o to, jestli jsi jako řidič ochotný tu atmosféru vytáčet.

PS: jo, nová specifikace má 110kW místo 103, ale nemám po ruce graf výkonu.
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 20. 4. 2015 16:55
Tak ono především málo kdo v tom turbu točí tak hodně, abys na atmosféře musel točit až tak moc pro vyšší výkon.
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 22. 4. 2015 22:16
papír snese všechno.... jak jsem psal stará O1 má 110kW a 210Nm a přesto jede lépe. Někdy si říkám kde se ty koně u dnešních motorů ztrácí. ta O1 měla 0-100 za 8,4s. dnešní naturbený 1,4, 1,5, 1,6 mají papírově daleko lepší parametry přitom dost často horší dynamiku. O dieselech ani nemluvím tam je na 8,4 potřeba pomalu 2x větší krouťák....
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 23. 4. 2015 21:27
porovnanie hmotnosti si robil ? ten 2l 165k ma skoro 1500kg s eurovodicom
Otázka na redakci - dynamické zkoušky
| 24. 4. 2015 10:30
Tak nejako, v TP mam pisane 1470 kg.
Tak nechť vám SkyAktivně šlape...
| 17. 4. 2015 16:39
moje drobné pripomienky
| 17. 4. 2015 18:02
Nad mazdou uvežujem, mám k nej ale výhrady. Keďže chcem elegantné auto, preferovala by som liftback (otváranie kufra vrátane okna), nie sedan, je to praktickejšie (už len keď si vezmem koľkokrát nakupujem v hoprnbachu palmy a rôzne kvety, proste liftback je praktickejší, ale nechcem hatchback, to sa mi nepáči). A čo sedadlo spolujazdca? Dá sa zdvihnúť? Nemienim lízať podlahu, chcem von kvalitne vidieť. Konečne aspoň oproti Mazde 3 je tam viac odkladacích priestrov, v showroome ma mazda 3 sklamala, odkladacie priestory prakticky žiadne, vyslovene nepraktické. A z hľadiska ženského mám tiež výhrady k farbám karosérie. Výber je zúfalý, mne napr. chýba béžová alebo zlatobéžová metalíza, to by bola paráda. Teraz má prakticky každý červenú Mazdu (v Bratislave je ich plno), lebo ostatné farby v ponuke sú zúfalo nudné. Ale uznám, jedno z najkrajších áut na trhu.
Avatar - 3_diamanty
moje drobné pripomienky
| 17. 4. 2015 19:03
cau Diana ... no liftback je napriklad octavia... ( bohuzial sucasna generacia mazdy 6 uz lift neponuka aj ked v minulosti tomu bolo inak ) octavia je sice kusok mensia od mazdy 6 ale stejne je to uz dost velke auto a hlavne ten kufor o ktory mas zaujem je v nej asi neprekonatelny .... neviem do akej miery povazujes novu octaviu za elegantne auto ale s peknymi elektronami a v ciernej farbe to nemusi byt ziadna hroza.... akurat ze cenou sa mozno dostanes aj nad mazdu 6.... ano uznavam aj u nas je to sama bordova mazda 6 a mazda 3 ale inak mazde to moc sekne prave v tejto farbe....

ak chces lift ale nechces hatch tak v mazde toho uz dnes moc nenajdes... mozno by ta mohli zaujat crossovery alebo male SUV aj ked to su fakticky akoby take kombiky.... so zvysenym podvozkom..... a ja neviem aky mas nazor na kombiky vseobecne ....... a vobec co vravis na SUV a crossovery..... a co vravis napriklad na kaskaj.... ? liftov je bohuzial dnes uz malo na trhu... ... inak dobra poznamka... chcel oby to spravit nejaku tabulku liftov na trhu... a porovnat si tuto situaciu povedzme so situaciu spred 15 rokov... mozno by sme boli prekvapeni ako sa uz zmenili preferencie vyrobcov aut...

PS: metalizu v takej luxusnej skor tehlovohnedej ponuka napriklad hyundai i30 ;-) ... [odkaz] v kombiku by to mohlo byt pre cloveka hladajuceho vacsi kufor moc zaujimave auto
moje drobné pripomienky
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 18. 4. 2015 10:47
No, takze aby som to zhrnul:

chces zelezne drievko z umelej hmoty.
moje drobné pripomienky
| 18. 4. 2015 21:18
Kúp si plechovú dodávku a zavri oči. ;-)
Avatar - _Karel_
moje drobné pripomienky
| 18. 4. 2015 21:20
Ona chce Mazdu už půl roku. Jen jí vůbec nevyhovuje.
moje drobné pripomienky
| 18. 4. 2015 22:00
Jazdená E2000 by určite sadla. ;-)
Avatar - wakantanka
moje drobné pripomienky
| 19. 4. 2015 20:56
Ak chceš silou mocou liftback veľa možností ti neostalo. V tejto triede Insignia a Mondeo, o čosi nižšie Octavia. Možno GT4? Zober mazdu kombíka a vojdú ti tam v pohode nielen palmy z Hornbachu >:D
spotreba
| 17. 4. 2015 19:04
Ja mam skyactiv 2.0 107kW a priemer 5,6L. Ziadna pomala jazda a prazdne auto. Deti, veci, kociky, mesto, dialnica, normalne jadenie. Prasacia jazda je to co prevadzaju pani novinari v testoch. To je OK. Musia vyskusat vsetko. Ale na zaver zvyknu svoj priemer spotreby povazovat za normal, a to nie je OK.
Avatar - _Karel_
spotreba
| 17. 4. 2015 19:32
Tak to seš fakt borec. Protože naše trojka se slabším dvoulitrem má průměr v létě kousek přes 6 a v zimě 6,5.Jezdit s větším, těžším autem o litr levněji- to si nějak nedovedu představit.
Avatar - 3_diamanty
spotreba
| 17. 4. 2015 19:39
nasa 1,6tka mivec zerie tiez priemerne okolo 6-6,2... v zime 6,7 az 7 ..... ale inak je to stale hodne dobre na vyse 1,2 tony tazke a 4,6m dlhe auto... takze vcelku spokojnost.... samozrejme zalezi kde jazdis... v meste je to o inom ako jazdy mimo mesta.... mne sa zda ze odkedy nemame povodne yokohamy ale nove micheliny tak spotreba este kusok klesla ... ale to uz nemozem seriozne potvrdit ci za to mozu ine pneu.... ... mozno je to len nas dojem.... tazko povedat.... tych par deci hore dole ....

mazda ma v sucasnosti vyborne motory skyactive to uznavam... ale ked pozeram na parametre spotreby 3ky na stranke mazdy tak sa mi snad ani nechce verit tym spotrebam ;-)
Avatar - _Karel_
spotreba
| 17. 4. 2015 20:24
Papírový spotřeby kecají u Mazdy stejně jako u jiných. Taky jsou podle stejně blbé metodiky.
Jo,váš Lancer má taky hezkou spotřebu :-)
Avatar - 3_diamanty
spotreba
| 17. 4. 2015 20:50
spotreba je prijemna.. je pravda ze jazdime vacsinou vo dvojici... a moc auto nie je zatazene .... ale zase aj biky nieco vazia... aj batohy... obcas pejsek... pelech... par blbosti proste vzdy berieme .... verim tomu ze keby som jazdil sam a na spotrebu tak dostat sa tesne pod 6 nie je uplne nerealne ale takato jazda v praxi v beznej premavke je nerealna.... idealne podmienky proste nejestvuju a jazdit 60tkou tam kde je 90tka sa tiez moc neda... ;-) to by bol clovek brzdou premavky.....

mne sa paci nova 3ka hatch s 1,5kou 100 koni.. plne by mi stacila... inak ma hodnoty krotuaku a dynamiky podobne s mivecom 1,6... len vykon je nizsi ale zase kedy clovek vytaca motor k maximalnym vykonom? malokedy..... .. mne by ten 1,5 skyactiv teda rozhodne stacil ... paradny motor to musi byt a dizajnovo je mazda 3 proste bomba
spotreba
| 19. 4. 2015 09:57
Fakt příjemná spotřeba. Za stejně jezdím s 3.0TDI, co má o půl tuny více :D.
Avatar - _Karel_
spotreba
| 19. 4. 2015 10:14
Ale no tak, kluci. To, že dvoulitrovej benzín jezdí mezi 6-7l (včetně města), a dálky při dodržení dálničního limitu okolo 6l , to snad není žádná ostuda. Tobě to kolem 6 pojede v klidu po okrskách, ustálená rychlost. Častější rozjezdy a budeš trochu jinde. To, že je 3,0TDI výbornej motor, nijak nezpochybňuji, ale je to trochu jiná cenová třída, a je to nafta.
Pro hihihi- jak jsi přišel na to, že se na dálku nepřiblíží k 6l? Zkoušels to?
spotreba
| 20. 4. 2015 12:30
Oni psali, ja 6ku nejel ;-) Mam i 2.0 v Toyote a za 6 se da, ale nesmi byt provoz - zadny ;-)
spotreba
| 20. 4. 2015 21:36
pri ekorally sa da zliest s dobre zabehnutym kuskom na 4l, ale to len pri ekorally. Jazda s davom 5-5,5l ak sa to zbytocne netoci

3.0TDi som chvilu soferoval a bolo to neskutocne usporne, ale nesiel som divoko
spotreba
| 17. 4. 2015 19:46
Neviem ci som borec. Jazdim plynulo (nie pomaly) kde sa da. Trojka zas nie je podla tabuliek nejak zasadne lahsia od sestky. Ked porovnavame 2L benzin. Hatch 3 a sedan 6. Rozdiel menej ako 100kg. Podla mna je ten 2Liter 107kW vyladeny najidelanejsie co sa tyka spotreby. Vie vcelku lahke auto rozhybat velmi slusne aj bez trapenia vo vysokych otackach. Dokazem si ale predstavit ze najvykonnejsia verzia co je v teste moze byt este efektivnejsia. Ale to je len moj pocit, ktory vychadza z 1,5r skusenosti so slabsou verziou.
Avatar - _Karel_
spotreba
| 17. 4. 2015 20:28
Může být, ale hodně se divím. Papírově má mít od mojí trojky 0,5l navrch. Potom bych já musel jezdit v průměru za 5 a to - tvrdím- jinak než stylem přísné ekorallye nejde.
Ale když to říkáš- super, naftová spotřeba.
spotreba
| 18. 4. 2015 14:20
No ale podívej se třeba na SM. Mazda 3 88kW má stejnou spotřebu jako Mazda 6 107kW (obě 6,65-6,7) a Mazda 3 121kW tam má stejnou spotřebu jako Mazda 6 121kW (obě 7,35-7,4). Takže půl litru tam nejspíš v reálu rozdíl nebude, když na SM je rozdíl v podstatě nulový (do půl deci v průměru).

Ono ale prostě hodně záleží na trasách a důležitá je hlavně plynulost, což nemusí znamenat pomalost. Jestli to má v papírech o 2,5 litru méně než můj dvoulitr (v Accordu), na SM to v reálu má dokonce o 2,6 litru méně než můj dvoulitr, tak mi to už pak nepřijde tak divné, aby jezdil o necelé dva litry úsporněji.
spotreba
| 18. 4. 2015 15:47
Jojo, mam m6 před faceliftem, 2.0 AT , průměr 8,5l. Nicméně je fakt , že odhadem tak 30-50% denní trasy (casove), travim popojizdenim v koloně. .
Avatar - _Karel_
spotreba
| 18. 4. 2015 15:50
Tebou udávaný průměr dle SM je o fous horší než můj, ale o litr horší než říká kolega výš. Takže i když není, zdá se, reálný rozdíl mezi M3 a M6, jeho o litr menší průměr mě zkrátka překvapuje. Netvrdím, že kecá, jen mi to přijde těžko uvěřitelné, když píše- nejezdím pomalu, jezdím naložený, a když vím, že PC nekecá....No, to je jedno.
spotreba
| 19. 4. 2015 15:57
Ano, i mně se to číslo zdá být dost nízké, ale je to tím, že se SkyActiv jsem zatím nejel, tak nevím, jak bych musel jezdit, abych se na takovou hodnotu dostal. Z mého úhlu pohledu si už vůbec neumím představit kombinaci za 5,6, když takovou spotřebu zajedu s dvoulitrem (ale v Accordu) leda na dlouhé meziměstské trase a v kombinaci ani omylem. Ty zkušenosti se SkyActiv máš, takže chápu, že to pak může být nepochopitelné. Jenže pokud tam má prostě trasy vhodné na spotřebu (při ustálené rychlosti míra naložení nehraje moc roli), tak proč ne i při vyšších rychlostech.
spotreba
| 18. 4. 2015 22:54
No zde se ukazuje ze tradicni atmosfery jsou s ohledem na spotrebu na svem limitu. Moje zkusenost s tsi 110 kw (pravda v golfu kombi) 6,5 po meste (ovsem ne velke zacpy) mimo mesto 5,0- 5,7, dalnice 6,5-7,5 (hooooodne rychle). Kdyz vidim tu spotrebu u mazdy, tak mi to prijde ze zaspali dobu.
Avatar - _Karel_
spotreba
| 18. 4. 2015 23:04
To ti nepřijde. To tvrdí všichni testeři, že Mazda zaspala dobu. Nikdo s ní nechce jezdit. No a proti TSI se nechytá, samozřejmě. Hlavně v rozvodech. A že je na limitu, je taky jasný. Přece- za míň už jezdit nemůže, ani kdyby vyvíjeli sebevíc. Za míň jezdí jedině TSI.
P.S. K těm tvým prndům o spotřebě: [odkaz]

[odkaz]
A dokonce i o třídu větší: [odkaz]
Takhle to dopadá, když někdo zaspí dobu.
Avatar - woody-alien
spotreba
| 19. 4. 2015 07:56
Nj, to je ale tím, že s TSI jezdíš hooooooodně rychle, zatímco s Mazdama se jenom ploužíš. ;-)

Jinak ty spotřeby dvoulitru jsou pěkný i kdybych nebral v potaz údaje z horního příspěvku M6-2013. Samozřejmě, nejlíp to poznáš vždycky na sobě, podle svého stylu jízdy, ale určité vodítko to je.
Avatar - _Karel_
spotreba
| 19. 4. 2015 08:12
Hoooooodně souhlasím ;-) :yes:
I TSI umí samozřejmě jezdit úsporně (všechny kromě mýho ;-\ )
Avatar - AUDIRS6
spotreba
| 19. 4. 2015 12:08
Tak to ma prekvapujes - mas technologicky svojho casu naslahany motor 1.8 TFSi, a prevodovku, ktora bola primarne na spotrebu - preto by som zrovna v tvojej kraske cakal spotrebu viac nez porovnatelnu s tymi Mazdami ;-)
Avatar - _Karel_
spotreba
| 19. 4. 2015 12:24
To já taky. Z Prahy do Brna jsem si ji dovezl za 6.5, celá cesta 130. A od té doby +- 10.
6l jen z kopce. ;-\
Avatar - AUDIRS6
spotreba
| 19. 4. 2015 12:40
Hmmm... ;-\
A aspon v manualnom rezime to ide ako-tak podla predstav ?
Ty by si uz mal mat tu generaciu v ktorej bolo "softwarovych" 8°, ci ? ;-)
Avatar - _Karel_
spotreba
| 19. 4. 2015 13:25
Ano, mám 8 "rychlostí". Podle představ to jezdí, ne že ne, jen ta spotřeba.
Avatar - AUDIRS6
spotreba
| 19. 4. 2015 13:37
Istu dobu, ked som mal priatelku, ktora nemala rada rychlu jazdu, tak som na mojej A8 4.2 quattro 97´ mal priemerku 11,8 >:D
Chvalabohu nebolo to na dlho, a potom som si to uzival aj spätne ( 14-15 ) >:-[]
Avatar - _Karel_
spotreba
| 19. 4. 2015 16:21
Hm, tak to bych nechtěl živit- jinak než na víkendový svezení >:-[]
Avatar - AUDIRS6
spotreba
| 19. 4. 2015 16:37
Preco ?
Ved ja som bol na taku spotrebu zvyknuty zo 613-iek :-)
Akurat, za tam bol 4° fofr klacek, RWD a seriovych 168 HP ( ok, trochu som mal kazdu jednu pristeglenu na cca 180-192 PS ;-) ), no a v A8 4.2 , A6 4.2 to bolo 300 PS za tu istu spotrebu s automatom a quattrom. ;-)
Pred tym 3.7 mala nejaky problem - preto aj isla pomerne rychlo prec ( 15-18 a isla teda slabsie... ;-\ ) a stara S6 manual 4.2 quattro 290 PS ta vedela uplne zazraky vdaka svojej nizkej hmotnosti:
V meste sa to moc ukecat nedalo, ale dalo sa aj za 13. Mimo mesta kludna jazda ( splynutie s okolim) pod 9 !!! Lenze koho by to bavilo, ze... ;-)
Preto som mal zrovna na nej tiez priemer trochu vyssi, lebo ma straaaaaasne bavila !!! >:-[]
Avatar - wakantanka
spotreba
| 19. 4. 2015 21:02
Ale Tatra spapkala ďaleko viac. To ja som sa s mojou dostal na 12 len s veľmi ľahkou nohou. Mal som motor E1 cca 200 koní ak dobre pamätám. >:D Lážo plážo mimo mesta sa v lete dalo aj za 10. Kamoš na svojej A8 402 360 o dosť rokov neskôr jazdil veľmi podobné čísla. >:D
Avatar - AUDIRS6
spotreba
| 19. 4. 2015 21:29
ved uz som to pisal, ze s tymi Tatrovackymi motormi sme sa vedeli riadne vymaznat:
Ak si mal E1, znamenalo to "kratky" diferak - teda kratsie prevody a tam si tym padom bol na vyssich otackach pri jazde mimo mesta ako s E1/I. - to bol tvoj hlavny dovod.
E1 som mal 1, dalsie 3ks boli E1/I. S tou prvou som sa moc v motore nesparal, na nej som sa len trenoval na jazdu, aby som to auto pochopil a vdaka nej sme im ladili podvozky. Upravy motorov prisli na radu az s E1/I, nakolko pri tom dlhsiom prevode som castejsie pocitoval vykonovy deficit... Laborovali sme hlavne nad tryskami v karburatoroch, len uz si nepamätam, ake sme tam nakoniec nechali, ale 1 je iste - trosku vacsie sme nechali na 1. komorach, a na druhych som menil len koli fakt vacsiemu vykonu.
Pokial tie boli povodne, tak sme sa so spotrebou na dobrom motore co mal tlaky a nove kable, sviecky NGK, dostavali na spotrebu kludne-sviznou jazdou ( mimomesto 90-110 - sam dobre vies, ze toto je pre Tatru optimum ) dostavali na spotrebu 8,8 l / 100 km ! :-)
Vsetky E1 a E1/I mali 123,5 kW / 270 Nm( 168 PS), a po pretryskovani 1. komory a prerobeni sania ( upravene tak, ze dostavolo naporom cerstvy neohriaty vzduch ), tak ten vykon bol cca 180 PS / 295 Nm odmerany. S 2. komorou a aj vyfukmi inymi sme sa dostali na 192 PS / 315 Nm.
150 kW / 204 PS / 300 Nm mali striekacky.
15 bola spotreba bud v meste - svizna jazda, alebo fakt vesela prava noha mimo mesta s tou 180 PS verziou ;-)
Neskor sme este modifikovali hlavy - menili sme frezovanim tvar spalovacieho priestoru, a zbrusovali ich o 2 mm. Vyratany kom.pomer nam vychadzal cca 10,1 : 1 miesto 9,2. toto dalej zvysilo dynamiku a znizilo spotrebu na tazko uveritelnych 8,3 l / 100 km ! pri jazde cca 100kou. Vykon sa uz ale nemeral. Pred par rokmi este 1 kamarat urobil tu istu modifikaciu hlav, ale zbrusoval ju az o 3mm ! a tam uz vychadzal kom. pomer tesne ku 11:1 . Ta isla hned na LPG. Len neviem ako to skoncilo - prestahoval sa do CR a nemam o nom ziadne dalsie info...
toto je co ? A8 402 360 - A8 4,2, upravena na 360 PS ?, lebo 360 PS mala S8 po FL, pred FL 340 ;-)
Avatar - wakantanka
spotreba
| 20. 4. 2015 08:33
Človeče tak toto všetko som o Tatrováckych motoroch netušil. Tak do podrobna som tú moju neskúmal >:D V podstate nič som na nej neupravoval, akurát som menil olejové chladiče (jeden praskol uprostred RO cestou nas5) No a tú A8 mal kamoš V8 4,2 údajne priamo v Nemecku chipnutú na 360 koní rovnako ako S8. Iné úpravy to auto nemalo, teda žiadne úpravy podvozku prevodovky a pod. Ale vozenie v tom bola iná káva >:D
spotreba
| 19. 4. 2015 08:27
co znamena hoooodne rychlo ? a pokazde je to aj s vetrom o zavod ? lebo to tiez urobi svoje
Avatar - J@...
spotreba
| 17. 4. 2015 21:25
Taky si to nedovedu představit, zvlášť dlouhodobější průměr. Za 5,6 se jet dá velmi úspornou jízdou, a možná po zahřátí, žádné kopce. I mezi 6-7 litry to musí člověk hlídat, a nesmí v tom být žádné město a dálnice, pokud tedy nejedeš do 110.
Avatar - _Karel_
spotreba
| 17. 4. 2015 21:34
Tak do 7 věřím, že v pohodě. Dálnice je podle mých zkušeností docela v poho i kolem 130.
spotreba
| 17. 4. 2015 22:11
na trase ist za 7l nieje velky problem, trasa Makarska - BA , 790km za 8.06h hruby cas z coho 290km bolo po okreskach a boli v tom 3 krake prestavky, mytnice, tankovanie.
spotreba
| 19. 4. 2015 10:18
Jenze to neni problem s zadnym autem >:D
spotreba
| 20. 4. 2015 10:40
no ja ti neviem, zerie to menej ako som cakal, asi o 1l na trasách proti 1.5dci co som mal
spotreba
| 20. 4. 2015 12:32
No musim ti verit, ale ze by 1.5dci bral o 1L vice jak 2.0 benzin je az neuveritelne :-O
spotreba
| 20. 4. 2015 21:32
som to nezrozumitelne napisal, samozrejme o 1l menej brala 1.5dci, co mi vlastne pride necakane maly rozdiel, ale ta 1.5 brala na moj vkus docela dost
spotreba
| 19. 4. 2015 20:38
Úspornou jízdou to musí jít bez problémů pod 5 a řekl bych, že pod 5 by ses měl dostat i rozumně rychlou jízdou. Když si vezmu, že mimoměstské trasy dostanu na 6 (obvykle do 6,5) i já na Accordu 2.0 v rámci okolního provozu na trase Havířov-Kysuce, a to rozhodně nepatřím k nejpomalejším (velkým limitem jsou náklaďáky, takže pak to tam v kopcích u Mostů všecko předjíždím a mezi Hnojníkem a Těrlickem se také moc nehlídám) a tohle má i dle SM o 2,5 litru nižší spotřebu v průměru, tak bych se hodně divil, kdyby meziměsto nešlo proti mojí Hondě dolů aspoň o litr. Ostatně i tady v testu měli novináři(!) dlouhodobou spotřebu 6 litrů, mimo město 5. Co se dívám na jiné testy, při 90km/h pod 5, dálnice necelých 6,5.

Ještě k těm kopcům. Kopce nemusí vždy zvyšovat spotřebu. Ony totiž dokonce můžou spotřebu i lehce snižovat ;-)
Avatar - _Karel_
spotreba
| 19. 4. 2015 20:51
Jak kopce sníží spotřebu? Podle mě je rovina výhodnější než nahoru- dolů, pokud tedy není výškový rozdíl mezi startem a cílem , ale pak i tak- když pojedu tam i zpátky, vyjde převýšení šul-nul a rovina zkrátka musí vyjít líp, ne?
spotreba
| 19. 4. 2015 21:15
Pokud je ten kopec dostatečně prudký na to, abys ho sjel s bržděním motorem nebo na neutrál v podstatě za nulu (nebo téměř za nulu) a je zároveň dostatečně rovný na to, aby při téže rychlosti spotřeba nestoupla přes dvojnásobek jako na rovině, pak dostaneš spotřebu nižší. Dokonce v případě neutrálu z kopce tě nic nebrzdí a můžeš mít směrem dolů vyšší rychlostní průměr.

Já si to zkoušel na jednom kopci, který má v jednom směru právě ten příznivý sklon a na druhou stranu už trochu horší (je už dost prudký), tak mi průměr v obou směrech vyšel přesně na tutéž hodnotu jako na rovině (rovina 5,5, kopec nahoru a dolů 6,4, zpátky nahoru a dolů 4,6). A to vše dokonce při vyšším rychlostním průměru (nahoru 90 na tempomat jako po rovině, z kopce až 105, takže při průměru cca 95 místo 90).

Kdyby měly oba části svahu ten příznivý sklon (nejvyšší spotřeba těsně před vrcholem 9,2), vyšlo mi, že by spotřeba byla zhruba někde okolo 4,9 litru (musíš započítat i ten vršek, kdy jedeš chvilu po rovině a spotřeba se nějakých 200 metrů postupně překlápí z těch 9 litrů na nulu, takže to není 9,2/2, ale o něco více). Tedy o 6 deci méně, než kdyby to bylo po rovině. Kopec tedy spotřebu snížil.

Také jsem si myslel, že kopce celkově spotřebu zvyšují, ale když mi PP po projetí takřka každého kopce ukazoval stejnou nebo nižší spotřebu než před kopcem, začalo to ve mně hlodat a udělal jsem si ten test. Nicméně záleží to na motoru, prostě je k tomu potřeba motor, kterému do kopce neroste moc spotřeba. Ale jak říkám, prostě nelze to brát všeobecně, musí to být takové rozumné kopce, nefunguje to na každém.
Avatar - _Karel_
spotreba
| 19. 4. 2015 21:26
Člověče, ty seš fakt vědec >:D rád si čtu tvoje pojednání :yes:

U mazdy se ty kopce tolik neprojeví (bydlím na kopci) ale u TSI hodně.
spotreba
| 19. 4. 2015 22:08
Mě baví zjišťovat, zda něco je či není pravda, zda to jsou jen mýty nebo ne. Jsem si třeba zjišťoval, jak je to s rozdílem spotřeb vůči normám, takže mám projeto v databázi několik tisíc aut ze SpritMonitoru a jejich papírových spotřeb a jak se to liší, jak moc kecají atmosféry, jak moc hybridy a turba, kolik v průměru žere jaký výkon, zda se spotřeba dieselů skutečně zvyšuje s novými normami nebo snižuje...

Nebo třeba posledně se na jiném fóru probíralo, jak moc je Civic pomalejší než Golf TSI a které TSI se s ním vlastně může měřit. Takže jsem si prošel všechny testy na netu, které jsem našel, vypsal všechna zrychlení, spočítal průměry všech měření a z toho zjistil, z jaké rychlosti na jakou to kterému autu jak moc zabere (když víš, kolik trvá 0-80 a 0-120, automaticky víš, kolik potrvá i 80-120 na nejnižší možné kvalty a ne jen na při pružném zrychlení na pětku...). A vyšlo z toho to, že ačkoli většina měřených zrychlení do 0-100 většinou hraje pro 90kW TSI, v rychlostech nad 60km/h mu vlastně Civic bude při požadavcích ma maximální dynamiku pomalu (ne moc, ale přece) ujíždět. Protože ony všechny ty špatné časy pro Civic byly dány zejména pomalým startem 0-60, což se s ním potom vleče i dál.
Avatar - _Karel_
spotreba
| 20. 4. 2015 06:34
:-) :yes:
spotreba
| 19. 4. 2015 23:46
Pokud někdo jezdí 20% pod průměrnou spotřebu běžných uživatelů (pokud lze 15 uživatelů brát za relevantní údaj), tak to znamená, že s tím jezdí buď zcela nestandardně, nebo nestandardní trasy. Nebo obojí zároveň.

Fyzika stále platí, stejně jako účinnost motorů, tu zatím ani Mazda neobešla, tudíž průměr 5,6 odpovídá u dvoulitru v benzínu určitému stylu jízdy.
spotreba
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 18. 4. 2015 10:50
Poznam cloveka, ktory jazdu s Mazdou 6 MPS za menej ako 9 litrov. Dlhodoby priemer. A zeby jazdil pomaly, neda sa povedat. Su ludia, ktori sa nevedia dostat pod 15.

Takisto poznam cloveka, ktory s predchadzajucou generaciou M6 s 2.5 litrovym benzinom jazdi s dlhodobym priemerom 6.8 litra.

Ono to chce vediet jazdit a naucit sa pouzivat konkretny motor.
Avatar - _Karel_
spotreba
| 18. 4. 2015 11:52
Tvoje poslední věta platí při snaze o hodně úspornou jízdu. Pokud jezdím cca okolo limitů, nerozjíždím se s plynem na podlaze, auto nepodtáčím, pak bych asi neměl jezdit o několik litrů hůř než tebou uvedení- pokud oni nejezdí ekorallye.
spotreba
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 19. 4. 2015 16:22
Vobec nie. Ale skutocne, naozaj nie.

Faktory, ktore uvadzas (rychlost, rozbiehanie sa, podtacanie) urcite maju vplyv na spotrebu, ale naozaj ani zdaleka nie su jedine.
spotreba
| 18. 4. 2015 16:42
Trojka s G 120 s automatem dlouhodobý průměr 7,4 l/100km - 80% město, cesta do Francie a zpět 6,1 l/100 km - doposud najeto celkem 16 000 km.
Avatar - _Karel_
spotreba
| 18. 4. 2015 17:20
My máme už přes 30tkm, automat ti trochu závidím :-)
spotreba
| 19. 4. 2015 12:41
no, ve městě je automat fajn. Určitě má vliv na spotřebu a kupodivu je autíčko velmi svižné. Ale když si zajedeš do velehor, tak už to taková hitparáda není. Vždycky je něco za něco. Do města bych už kvedlačku ale nechtěl... :-)
spotreba
| 19. 4. 2015 12:50
ja myslim,. ze je fajn i mimo mesto:-) nehlede na to, ze kdyz si chces "radit" , tak tenhle AT mam vyhodu v tom, ze prakticky nema omezovac, takze muzes na trojku padit az k 6000otackam;-)
spotreba
| 19. 4. 2015 13:24
to jo ;-) ale ten benzin pak vůbec nic nevydrží ;-) (myslím benzin jako tekutinu)
spotreba
| 19. 4. 2015 13:28
haha, to chapu,. na druhou stranu, i kdyz to nekdy pouzivam a slapu tomu na krk, tak jsem porad na tech 8.5litrech......
spotreba
| 19. 4. 2015 15:34
on bývá spíš problém s přibrzďováním v Alpských serpentinách... ani ta sekvence to moc nebere a někdy to bývá na hraně únosnosti... a ač jsem deset let řídil veliké stroje, s tímto malým mi to v těch kopcích moc nešlo a obával jsem se zvlnění kotoučů...
spotreba
| 17. 4. 2015 20:07
M6-2013, niekoho mi trochu pripominas.
Mam to iste co ty, tiez mam 5,7l priemer, ale jazda je casto pomala - v ramci predpisov a obcas rychla. Dalo by sa povedat, ze mesto v podstate nejazdim a dodrzujem dost striktne MPR a skoro vôbec nepouzivam klimu.
Keby som jazdil mesto, pouzival klimu, a jazdi jemne nad limit, tak 6,5l by bolo jak nic
slo by to aj za menej, ale to by som asi musel radil 100% jak radi radca radenia
spotreba
| 19. 4. 2015 10:26
A pak si das steak v restauraci a cela uspora je v >:D >:D >:D
spotreba
| 20. 4. 2015 10:46
tak kazdy co mu viac chuti. Niekto rychlejsiu jazdu, niekto steak a niekto oboje. Ono hlavne 107kW je na rychlu jazdu uplne naprd. Je zabita tazkym sprevodovanim trojky a jemne tazsim 2 a 4. Prevody tak pre motor co ma dole aspon 250-300Nm
interier
| 17. 4. 2015 20:47
Skoda ze museli v predfaceliftovej verzii spravit tak ubohu stredovu konzolu. Inak by ten interier bol celkom fine. Po novom to vyzera dobre. Ale pozeram ze latka calunenia je stale rovnaka, asi. Tak to mohli tiez zmenit. Nevyzera zle kym je bez prachu a necistot. Povysavat to je utrpenie. Velmi neprakticky povrch. Toto nechapem, take zle rozhodnutia vo vybere materialov a dizajne interieru, a to uz pred tym spravili par aut lepsie v tomto smere. Skratka krok spat.
interier
| 17. 4. 2015 21:09
to ano, ta latka na sedadle je masaker na cistenie a kozenka co do kvality tiez nic moc
interier
| 17. 4. 2015 23:47
aj ta laktova opierka je o nicom, lebo ini ako obri nedociahnu na prevodovku a clovek musi stale zdvihat ruku, to tam mohli radsej nechat tu skosenu ako v m3 a cx5

Za auto ale palec hore, uz pred faceliftom to bolo paradne auto, teraz s tym novym interierom, infotainmentom a lepsim odhlucnenim posobi priam ako premia...
Avatar - _Karel_
interier
| 18. 4. 2015 06:47
Na opěrku sem se taky díval, ale předpokládám, že je posuvná směrem dopředu. Pokud ne, tak je k ničemu.
interier
| 18. 4. 2015 22:35
Opierka nie je posuvna. Nizsi vodici ju nemaju sancu pouzit.
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 18. 4. 2015 03:34
Ak by som kupoval nové auto, bola by voľba jasná - Mazda 6 kombi s dvojlitrovým benzínom 107 kW v tejto červenej alebo modrej farbe - s tempomatom a vyhrievanými sedačkami. V Nemecku sa dá nová kúpiť aj s DPH za 20.500 €. Hneď by som si do nej dal namontovať splynovať PRINS za 1.500 € (ja aj moji známi ho máme teraz na svojich autách) a jazdil by som za 7,5 až 8 litrov plynu. A pri cene 54 centov (15-16 korún) za liter by som mohol jazdiť aj na záchod.
Známy má desaťročnú Avensisku 1.8 na plyn a bez problémov sa dostane so spotrebou pod 8 litrov plynu.
Mazďácke diesle zdá sa majú problémy. Aj na tomto fóre sa objavili správy, že sa odierajú vačky a tie sa potom dostávajú do oleja. Potvrdil mi to aj môj mechanik (špecialista na mazdy) - tiež už u počul o niekoľkých takýchto prípadoch a dokonca aj zadretých motoroch.
Zaujímavé, že rovnaký problém som mal aj ja na mojej jednotkovej dieslovej mazde. Musel som kvôli tomu meniť motor... Tak som auto predal a prešiel na plyn.
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 18. 4. 2015 12:25
Mazda s tím nevyladěnym SkyActivem je opravdu časovaná bomba

[odkaz]
Avatar - demonicus
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 18. 4. 2015 19:21
Žádná časovaná bomba.
a) na SkyActive D (diesel) je svolávačka
b) článek i diskuze je o SkyActive G (benzín)
Avatar - _Karel_
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 18. 4. 2015 19:37
a) Skyactive D problém je, i po svolávačce - řešení je polovičaté.
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 18. 4. 2015 14:38
Nevim nevim, ale Mazda 6 kombi v Nemecku zacina na 25.000 EUR. Kde davaji 4.500 EUR slevu? Rad jim zavolam.
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 18. 4. 2015 18:10
Nech sa páči - tu sú 2 príklady. Prvý je so 107 kW motorom, druhý dokonca so 121 kW motorom:
Sú tam aj telefónne čísla... >:D

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - _Karel_
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 18. 4. 2015 18:30
Zvlášť u druhýho super cena! :yes:
S ohledem na cenovou politiku Mazdy.
Nepoznám z toho- to je asi doprodej před fl verzí, ne?
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 18. 4. 2015 23:11
Mozes mi dat vediet, kde sa da namontovat prins do skyactivu za 1500 EUR???

Kludne aj na e-mail: n6@post.sk, ak to nechces uverejnovat tu.

Podla mojich info stoji prins 3300 EUR a viac...
Avatar - _Karel_
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 18. 4. 2015 23:15
Asi myslí jednodužší systém s přistřikováním benzínu a ne kapalné LPG. Cenově by to odpovídalo.
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 19. 4. 2015 17:05
Neviem o tom, ze by ten jednoduchsi system bol kompatibilny so Skyactiv...
Avatar - _Karel_
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 19. 4. 2015 18:48
Nejsem technik, ale proč ne? Je to nic extra systém pro přímovstřik. Nemusí být k Mazdám ideální , ale že by nešel?
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 20. 4. 2015 00:06
Tak mal som dve auta na LPG a urcite by som to nedaval do roviny, ze "nemusi byt k autu XY idealny", u nepriameho vstreku je BRC spicka a horsi system ako na 1- by som urcite nemontoval - pri prvom probleme zazijes ten kolotoc - ano, je problem, ale to nie u nas, to kvoli benzinu resp. ano, je problem, ale to kvoli plynu atd.
Avatar - _Karel_
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 20. 4. 2015 06:44
To moc nesouvisí s tím, co jsem napsal. Kapalné LPG za cca 60tkč dělají jen pro konkrétní auta, levnější systém s přístřikem benzínu za cca 35tkč(ceny pro 4-válce) dokáží namontovat na většinu aut. Nikde neuvádí jejich seznam, z čehož se dá usoudit, že to namontují kamkoliv, je to univerzální. Mě ten druhý systém nedává ekonomický smysl(malá úspora), a ten lepší se bojím, že bych nevyužil- neměl jsem ještě žádný auto dýl než dva roky, což je asi hranice návratnosti pro kapalný Prince.
Do Mazdy 3 bych o plynu vůbec neuvažoval, s tou spotřebou se bude vracet investice hodně dlouho, zbytečné riziko při možných problémech. Když, tak snad jedině do M6 2,5i AUT.
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 20. 4. 2015 14:28
Ty pises o tom, ze priamovstrekovy univerzalny system pre LPG pojde aj do mazdy, ja tvrdim, ze to len tak nepojde a riziko problemov je prilis velke, posudit to objektivne moze snad len majitel takehoto auta.
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 19. 4. 2015 00:47
Na Slovensku PRINS-y nedávno začala montovať táto firma neďaleko Púchova
[odkaz]
V ČR sa to dá ešte lacnejšie. Ani v Nemecku nestojí PRINS 3300 €. Mám auto s PRINS-om a videl som aj iné autá s týmto splynovačom - a v Nemecku to stojí cca 2200 €. Ojazdené auto prehľadnou históriou by totiž malo mať faktúru - s dátumom montáže LPG, sumou, firmou, ktorá to robila atď...
Tých 1500 € je ponuka pre môjho známeho stará 2 týždne - s mechanickým domazávačom. Elektronický domazávač je o čosi drahší. Kto chce ušetriť, môže mať auto aj bez domazávača. Ale zvlášť u japonských áut sa to moc neodporúča - podpaľujú sa im potom ventily...
Ak by som kupoval nové auto, voľba by bola jasná...
| 19. 4. 2015 13:08
To je ta firma, co pyta cez 3300 EUR, odkaz na system:
PRINS DLM (kvapalná fáza vstreku cez pôvodné benzínové vstrekovače)
Len tak zo zaujimavosti som sa u nich informoval, kedze s nemoznostou prestavby skyactivu som dopredu pocital a robili by to cez kvapalnu fazu za tu cenu, maju tam aj uvedenu 1.5 SkyG, ze robili prvy na Slovensku...

Tých 1500 € je ponuka pre môjho známeho stará 2 týždne - s mechanickým domazávačom:
silne pochybujem, ze toto pojde namontovat do skyactivu, ale rad sa necham poucit o inom...
Avatar - KANKUNEN
Tenhle motor není kolem 2t otáček úplná mrtvola,
| 18. 4. 2015 08:35
jak jsme zvyklí u ostatních současných atmosfér. První slova majitele Passatu na 18kách po svezení,
čumím jak se to auto nese na 19kách a netříská.
Tenhle motor není kolem 2t otáček úplná mrtvola,
| 21. 4. 2015 16:37
Vzhledem k tomu, že je na 45% profilu, tak ani není důvod... ;-)
Avatar - demonicus
Mám M3
| 18. 4. 2015 12:47
Mám Mazdu 3 (viz [odkaz] ). Kupoval jsem ho v Olomouci, takže s naprosto syrovým motorem (6km při předání) jsem jel domů cca 130km - výsledná spotřeba 7.2L byla naprosto luxusní.
Původně jsem také uvažoval o M6, ale právě interiér trojky byl hlavní důvod, proč jsem nakonec koupil trojku a ne šestku. Kdybych se rozhodoval teď, byla by to ještě složitější volba :-)
Auto je to nádherné, neokoukané a každé svezení je radost. Kdo budete mít aspoň chvilku čas, zajděte si ji vyzkoušet k dealerovi - ať už trojku, nebo šestku, je to opravdu paráda :yes:
Mám M3
| 19. 4. 2015 13:11
Tiez si myslim, ze trojka uplne staci - je zivsia, uspornejsia, praktickejsia do mesta a v neposlednom rade lacnejsia. Kupovat strednu triedu sa dnes pri rozrastenej nizsej strednej velmi neoplati - to je pre ludi, ze bud nevedia, co s peniazmi, alebo vyslovene potrebuju obrovske auto...
Avatar - simon_sez
Mám M3
| 19. 4. 2015 19:20
ano, preto je idealne kombi nizsej strednej triedy, kt. Mazda neponuka...
Mám M3
| 20. 4. 2015 00:15
Dnesne kombi nizsej strednej priestorovo plne mnoho par rokov starych aut strednej triedy, tak nam to narastlo

Ano, mazda zial neponuka, iba kvoli EU sa im to neoplati. Prekvapivo vsak aj u m6 vidim dost vela sedanov, hoci kombik v ponuke je, idealny by vol liftback - aj pekny, aj velky nakladaci otvor...
Avatar - Emel
Mám M3
| 20. 4. 2015 08:48
Na rodinné auto je holt šestka drahá, tím spíš v ČR, tady by to opravdu řešila M3 kombi.

Krátká trojka je pro rodinu kompromis... z mého pohledu nepřijatelný kompromis.
Mám M3
| 20. 4. 2015 14:21
asi tak, mas uplnu pravdu
Avatar - Emel
OT
| 21. 4. 2015 09:41
Právě mi přišla pozvánka na testovačku M6 4x4 2015:

Mazda6 je již k dipozici s tolik žádaným pohonem 4x4 pro zdokonalení jízdního výkonu v terénu.

Jsou to srandisti >:-[]
Avatar - _Karel_
OT
| 21. 4. 2015 11:48
Kdybys náhodou zvažoval alternativu k Jeepu >:-[]
OT
| 21. 4. 2015 12:35
bez ohledu na tu vsuvku vyse, problem je, ze to je prakticky jen u nejvyssi vybavy, tzn od 900tis..coz je nesmysl....
OT
| 21. 4. 2015 16:22
Vzhledem k tomu, co tam dělá na marketingu za tragédy, se ani této formulaci nedivím... Však od nich prý taky unikly ty ceny CX-3 minulý rok - borec je nechal v Excelu, co rozesílá prodejcům, jen byly na dalším listu.
Avatar - euro89
Spotřeba na dálnici
| 16. 6. 2015 19:31
Tenhle test mě docela zajímá a rád ho budu sledovat. O Mazdě v poslední době hodně uvažuji jako o Alltag autě, přičemž v úvahu u mě připadají tři modely. Dvojka 1,5 Skyactiv - G 115 a CX-3 2,0 Skyactiv 4x4 jako nová nebo šestka právě se silnějším dvoulitrem v manuálu jako Jahreswagen. Na zánovní šestce před faceliftem mě láká, že jde nejspíš o poslední větší auto s atmosférickým benzínem, manuálem a klasickou ruční brzdou na trhu. Navíc parádně jezdí. Jen ta spotřeba cestou do Švýcarska se mi zdá na moderní auto docela dost. Nevím jak moc a jak dlouho jí páni redaktoři na německé dálnici zkoušely, ale i moje bývalá E38 728i v manuálu uměla na dálnici ve 140km/h jet za 7,8l, takže od moderního dvoulitru bych čekal lepší hodnotu. I kdyby jeli třeba 200km s cihlou na pedálu, tak předpokládám, že ve Švýcarsku si netroufli jít přes limit 120km/h a ta spotřeba by na tak dlouhé trase měla být nižší. Ale je možné, že to bylo nezajetým motorem a časem si sedne...
Bude nějaký výsledek dlouhodobého testu?
| 26. 4. 2017 15:22
2 roky pryč a nic. To Vám ji ukradli? Nebo jste ji rozstřelili?
Bude nějaký výsledek dlouhodobého testu?
| 6. 3. 2018 15:11
Tiez by ma to zaujimalo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku