Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Revolution: Začátek dlouhodobého testu

Leoš Káňa
Diskuze (173)
Redakční kolektiv Světa motorů se pro rok 2015 rozšířil o nové kombi Mazda 6 se zážehovým dvoulitrem.

Při studování ceníků automobilů v prestižní střední třídě na nás čekal doslova šok – Mazda jako jediná v tomto segmentu nabízí zážehový dvoulitr bez přeplňování.

Ano, klasická čtyřválcová motorizace, bez které si automobilový průmysl ani neumíme představit, je na vymření. Pod tlakem snižování emisí jde konkurence cestou přeplňovaných malých objemů. Výběr dalšího vozu na dlouhodobý test tak byl zcela jednoznačný, navíc se šestka pyšní titulem Auto roku 2014 v České republice.

Žádné oťukávání

Naše volba padla na kombík, který je praktičtější a pro domácí zákazníky zajímavější, silnější agregát s výkonem 121 kW a manuální šestistupňovou

převodovkou. Na mazdu jsme ale museli chvilku čekat, protože se rozbíhala výroba faceliftované verze – lehce se změnil design přední části a výraznější proměnou prošel interiér. Přebrali jsme ji s šestnácti kilometry na počítadle. Jenže na dlouhé zajíždění zcela nového vozu nebyl čas a začátkem března jsme s ním vyrazili na ženevský autosalon. Redaktor a fotograf se do ní poskládali s naprostým přehledem a jsme si jisti, že ani pětičlenná rodina nebude mít problémy s odjezdem na týdenní dovolenou. Kufr se základním objemem 522 l sice nepatří k největším ve třídě, je však dobře využitelný. Líbilo se nám také sklápění zadních opěradel jedním zatáhnutím za páčky ze zavazadelníku, přičemž vznikne rovná ložná plocha. Cestující vpředu mají kolem dostatek místa, sedadla jsou pohodlná, odkládacích přihrádek a držáků nápojů dostatek – na dlouhé cestování jsou důležité. Kvitujeme také nový styling palubní desky. Pozice řidiče za volantem je ideální, takže můžeme vyrazit.

testy svetmotoru strednitrida testy svetmotoru strednitrida

Cenová politika

Líbí se nám zvuk motoru, který je pod plynem jadrnější, ale při ustálené jízdě si jenom ševelí. Na rozbitějších částech české dálnice si ale uvědomujeme, že komfort na 19palcových kolech není na očekávané úrovni. Tady začínáme přemýšlet nad cenovou politikou Mazdy, která testovanou

motorizaci dodává jen se stupněm výbavy Revolution. Jak jsme si již dříve ověřili, na menších, 17palcových kolech je šestka pohodlnější, ale bohužel

dvoulitr s výkonem 121 kW a manuální převodovkou je mít nemůže. Na druhou stranu výbava Revolution nabízí spoustu příjemných prvků. Audiosoustava Bose hraje výborně, zadní kamera je praktická při parkování a bezklíčkové zamykání příjemné. Bez dalších prvků bychom se však obešli. Systém sledování únavy řidiče nám po hodině hlásí, že si máme udělat přestávku, asistent pro udržení jízdních pruhů již z principu hned vypínáme a displej head-up, na kterém se zobrazuje aktuální rychlost i navigace, považujeme také za zbytečnost. I proto, že jsme většinu trasy jeli na tempomat – ten se ovládá i funguje na výbornou. Když si za volant přesedl vyšší fotograf, promítané údaje na head-upu neviděl. Přes menu jsme potom složitě hledali nastavení správného úhlu – listování v něm není příliš intuitivní. Proto jsme se ho chtěli zbavit zasunutím do palubní desky. Jenže jsme docílili jen jeho zhasnutí a sklíčko vždy po nastartování opět vyjelo do zorného pole řidiče.

Zdařilý start

Někdo jiný může být z této technické vymoženosti nadšený. My raději vyzdvihneme fungování celého vozu. Přesné a rychlé řízení dodává řidiči veškeré potřebné informace o natočení kol nebo změně směru jízdy. Podvozek bez problémů zvládá i ostřejší projíždění zatáček. Vůz se chová neutrálně a působí jistě a bezpečně. Motor na sešlápnutí plynového pedálu reaguje laxněji, než jsme si zvykli u přeplňovaných agregátů, ale plynulý zátah od volnoběhu je příjemný. Po překročení čtyř tisíc otáček nabídne i dynamické svezení. Cestu na ženevský autosalon a zpět jsme zvládli se spotřebou 8,4 l/100 km, a to jsme zejména na německých dálnicích mazdu nešetřili. Za celý březen jsme ujeli 4647 km s průměrem 7,7 l, což na syrový vůz s benzinovým dvoulitrem není špatná hodnota. Už se těšíme na další kilometry za jeho volantem.

Plusy

  • Prostor na předních sedadlech
  • Výborná ovladatelnost, řízení i řazení
  • Ochota motoru k vytáčení
  • Kombi za cenu sedanu
  • Kvalita a zpracování interiéru
  • Přijatelná spotřeba

Minusy

  • Komfort na 19palcových kolech
  • Slabá možnost individualizace
  • Průměrný kufr

Motor zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1998 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 121 kW při 6000 ot./min.
Točivý moment 210 N.m při 4000 ot./min
Pohon předních kol
Převodovka šestistupňová manuální
Nejvyšší rychlost 214 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,1 s
Emise CO2 136 g/km
Spotřeba město/mimo město 7,5/4,9 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km
Rozvor náprav 2750 mm
Délka x šířka x výška 4805 x 1840 x 1480 mm
Provozní/užitečná hmotnost1395/680 kg
Objem palivové nádrže62 l
Pneu 225/45 R 19
Objem kufru 522/1648 l
Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného vozu 768 800 Kč (prémiový červený lak 18 400 Kč, navigační systém 12 500 Kč
Základní cena 737 900 Kč

Leoš Káňa
Diskuze (173)
6. 3. 2018 15:11
Re: Bude nějaký výsledek dlouhodobého testu?
Tiez by ma to zaujimalo.
26. 4. 2017 15:22
Bude nějaký výsledek dlouhodobého testu?
2 roky pryč a nic. To Vám ji ukradli? Nebo jste ji rozstřelili?
29. 6. 2015 15:07
Re: Spotřeba
- mali 7,7 l? v nezabehnutom aute a s novinarskou jazdou po nemeckych dialniciach
Zabeh = minus pol litra, treba vsak pockat aspon 5000 km...
Iny "medzikus" = minus pol litra az liter
Ja sa na trojke sedane dvojlitri v pohode zmestim celorocne do 6 litrov, pri sestke podla mna pri normalnej jazde nemoze byt 6,5-7,0 l celorocne podla dotankovania ziadny problem...
17. 6. 2015 16:28
Re: Hluk
No v podstate sa mozno budes cudovat, ale objednal sa MB-C kombi :-) Od jula zacinaju vyrabat 4matic aj pre nizsie motorizacie ako 250 BlueTec.
Cize sa objednal MB-C 220 BlueTec 4matic kombi. V zasade to auto ma vsetky pozitiva, ktore ma mazda negativa a opacne. Motor a automat. prevodovka nie su tak skvele ako v mazde (konkretne zvuk, ochota vytacat sa, reakcia na plyn a reakcie prevodovky), ale da sa to.
Inak je MB lepsie - najma na dialnici sa v nom citim lepsie, ma soferskejsi posed (viac nalezato ako na sedenie - myslim polohu noh voci trupu), je tam ticho, je komfortnejsie, pri 4x4 je dojazd okolo 1000km, lepsia konfigurovatelnost, t.j. mohol som vyhodit vsetky nepotrebne asistenty (jazda v pruhoch, mrtvy uhol, adaptivny tempomat a podobne hovadiny...), interier posobi este luxusnejsie, nemusi byt celko-kozenny (mam rad polokozenny, t.j. insert je latka), vies mat elektricke piate dvere, predna kapota ma plynovu vzperu (cize na jej hmotnosti nezalezi), auto sa samozamyka a vobec - vsetky drobnosti ktore u mazdy nasierali - tu nie su. Svetla svietia este o nieco lepsie ako v mazde (tiez plne adaptivne LED). Rozdiel je v tom, ze nie je vidiet tak velmi tie jednotlive bloky - clovek nepostrehne ako to funguje, iba vidi, ze to funguje. Nechavaju si mensi priestor okolo aut a stretavacie svetla svietia nie tak nakratko ako u mazdy. Je aj nejaka odozva vo volante a co ma prekvapilo lepsi rejd - teda pri serpentinach/vracakach staci volant otocit do 90stupnov. Vacsina inych aut ta nuti viac otacat. Tiez som si to auto na 1 den pozical a cca tie iste veci odjazdil ako na mazde.
Je trocha mensie - uzsie, zadne sedaky su kratke, predne sedadla su podobne komfortne, mensi objem batoz. priestoru a je celkom drahsie (v podobnych konfiguraciach). Ale toto nie su veci ktore by vadili - cize celkovo na dany ucel je ten MB urcite lepsi.
Mazda viac nadchne na jazdu, MB dava viac komfortu, istoty, luxusu (vzhlad interieru) a ked chces, tak aj potesi - nebrani sa sviznejsej jazde a aj usmev ti vycari na perach. Ale neprovokuje tak k takej jazde, ako mazda. MB ma zase inu auru a charakter. Nevtieravy ale postupne sa ti dostava pod kozu. A nesmiem zabudnut na hviezdu na kapote pri pohlade spoza volantu. Blbost, ale paci sa mi to.
Tiez je nezanedbatelne, ze je k dispozicii do 2-mesiacov kdezto na mazdu by bolo treba cakat 5-6 mesiacov.
Buducnost ukaze, ake rozhodnutie to bolo.
Avatar - frogman
17. 6. 2015 10:07
Re: Hluk
Dobre si to napísal. Ako to dopadlo nakoniec, čo si vzal za auto?