Bezpečnost
Všechno, na co sáhnou evropští úředníci stojí čím dál tím víc za výkal. A oni sahají na včechno. I na nárazové testy.
ENCAP nejsou evropští úředníci, ale spotřebitelský test. Jako takový je dobrovolný.
Evropští úředníci píšou homologační předpisy, které jsou "měkčí". A nehraje se na hvězdičky, ale na prošel=>smí na silnici nebo neprošel=>nesmí na silnici.
Evropští úředníci píšou homologační předpisy, které jsou "měkčí". A nehraje se na hvězdičky, ale na prošel=>smí na silnici nebo neprošel=>nesmí na silnici.
Prostě platí ještě víc to, co platilo vždycky - 4* neznamenají automaticky průšvih, jen nutnost podívat se na detail.
Sice má v názvu Euro, ale s EU nemá nic společného.
Hodnotí evropskou specifikaci auta. Existuje i CNCAP, JNCAP....atd
[odkaz]
[odkaz]
Asi to čtu blbě, ale ani Vitara nemá vše ve standardu, ale u Fiatu se neočekává, že by si to lidi dokupovali? Si dělají *? >😁 >😁 >😁
Řekl bych, že z marketingového hlediska to může být pro Fiat problém. Ostatně pro Mazdu, která chce za "dvojku" nekřesťanské prachy taky...
Jinak souhlas s "Mike_C" - velmi, velmi by mě zajímala metodika, jíž EuroNCAP určuje zda onen příplatkový systém bude ve většině verzí či nikoli... Tohle smrdí korupcí. Prostě máš/nemáš to v základu. Tečka. Vždyť to je (byl) důvod zavedení této kategorie - výrazně to urychluje (urychlovalo) zaváděni těchto systémů do nižších tříd. A nic na tom nemění to, že asistent hlídání jízdních pruhů je naprostá volovina. A to prosím blinkry vždy používám...
Jo, ještě k článku - je tam chyba! Ani 500X, ani M2 nemají 4* kvůli kategorii bezpečnostních asistentů (60% na 5* stačí), nýbrž proto, že nedosáhli na požadovaný průměr (80😖. Aneb- pokud by ta auta v případě čelního nárazu dosáhla výsledku Vitary, tak 5* o fous mají...
Ps. Gratulace Vitaře, ono to de... O to víc musejí být ve Fiatu rudí vzteky.
Jinak souhlas s "Mike_C" - velmi, velmi by mě zajímala metodika, jíž EuroNCAP určuje zda onen příplatkový systém bude ve většině verzí či nikoli... Tohle smrdí korupcí. Prostě máš/nemáš to v základu. Tečka. Vždyť to je (byl) důvod zavedení této kategorie - výrazně to urychluje (urychlovalo) zaváděni těchto systémů do nižších tříd. A nic na tom nemění to, že asistent hlídání jízdních pruhů je naprostá volovina. A to prosím blinkry vždy používám...
Jo, ještě k článku - je tam chyba! Ani 500X, ani M2 nemají 4* kvůli kategorii bezpečnostních asistentů (60% na 5* stačí), nýbrž proto, že nedosáhli na požadovaný průměr (80😖. Aneb- pokud by ta auta v případě čelního nárazu dosáhla výsledku Vitary, tak 5* o fous mají...
Ps. Gratulace Vitaře, ono to de... O to víc musejí být ve Fiatu rudí vzteky.
Před časem jsem na to koukal a mám takový pocit, že vychází z prodejů. Mají nastavený nějaký limit a automobilka se do něj musí dostat. Když jim ta data nedají, mají smůlu. U novinek je ta možnost myslím taky a v tom případě musí mít dostatečně přesvědčivé argumenty. Všechny tyhle věci publikují, kdo se o to zajímá, může si to přečíst.
To by vysvětlovalo mnohé. Faktem je, že už jsem při pár testech zaregistroval ony zmínky o tom, že nějaký asistent je příplatkový, aleu daného modelu se očekává, že většina prodaných vozů ho bude mít - překvapivé bylo právě to, o jaké vozy šlo -B/C segment, mainstream. Fakt bude mít většina prodaných aut těchto segmentů např. příplatkový asistent hlídaní jízdního pruhu? Hm...
A přitom zrovna u 500X bych výrazný podíl vyšších specifikací tak nějak očekával.
No nic. Každopádně se stále domnívám, že přítomnost asistentů v základu by měla být nějak rozumně zohledněna. Ono to totiž asi fakt zabralo, aneb když si vzpomenu na koupi vozu v roce 2009 - měl jsem malý rozpočet do cca 300t - a největším problémem bylo to, že jsem trval na ESP. (A ano, vím že dnes už je povinné.)
A přitom zrovna u 500X bych výrazný podíl vyšších specifikací tak nějak očekával.
No nic. Každopádně se stále domnívám, že přítomnost asistentů v základu by měla být nějak rozumně zohledněna. Ono to totiž asi fakt zabralo, aneb když si vzpomenu na koupi vozu v roce 2009 - měl jsem malý rozpočet do cca 300t - a největším problémem bylo to, že jsem trval na ESP. (A ano, vím že dnes už je povinné.)
Co si vzpomínám, pro různé systémy mají různé limity a ty se postupně zvedají. Takže to může být řekněme 50 % v roce 2014, 70 % v roce 2016 a 100 % od 2018. Tuhle úlohu tedy pořád plní, jen je ten nástup postupný. Tenkrát jsem sem některé údaje psal (minima pro různé systémy a roky), ale dávno se mi to vykouřilo z hlavy. 😄
Ano, pamatuji si tu dobu, kdy jsi k nejnižším výbavám někdy nemohl mít ESP ani za příplatek. V dalším stupni byl za příplatek a ve třetím byl možná v základu.
Ano, pamatuji si tu dobu, kdy jsi k nejnižším výbavám někdy nemohl mít ESP ani za příplatek. V dalším stupni byl za příplatek a ve třetím byl možná v základu.
Otázka je, jak ony limity určují - na základě info od automobilek? Každopádně jinak ten systém logiku má.
...a ten příplatek za ESP byl cca 10% ceny vozu. To, že jsem tehdy narazil na náš Megane v kombíku dodnes považuji za obrovské štěstí. Slouží 5 let, bez jakéhokoli problému. Ale na cestě už je nové. Každopádně nás to auto ovlivnilo v řadě věcí - např. přítelkyně už odmítá auto bez digitálního tachometru... 😉
Ps.: Díky za info. Poslední dobou už jsem nějak líný tyto detaily studovat. Asi stárnu, nebo co.
...a ten příplatek za ESP byl cca 10% ceny vozu. To, že jsem tehdy narazil na náš Megane v kombíku dodnes považuji za obrovské štěstí. Slouží 5 let, bez jakéhokoli problému. Ale na cestě už je nové. Každopádně nás to auto ovlivnilo v řadě věcí - např. přítelkyně už odmítá auto bez digitálního tachometru... 😉
Ps.: Díky za info. Poslední dobou už jsem nějak líný tyto detaily studovat. Asi stárnu, nebo co.
Zaujimave by bolo zobrat na iny typ testu bezpecnosti a mozno by sme cumeli 😉
Prosím, vysvětli mi, a můžeš přitvrdit, v tomto oboru jsem profík, jak ošidit konstrukci, která musí vstřebat neuvěřitelné hodnoty kinetické energie, tak, aby "jen" prošla testy EuroNCAP. Do té doby jsi pro mě, milý houmre, další v řadě těch neuvěřitelně otravných haterů Renaultu, kteří dokáží i relativizovat výsledky laboratorních testů, aniž by dané problematice alespoň maličko rozuměli-aneb umějí akorát tak uplést z * bič.
Ps.: Na druhou stranu uznávám, že jiné věci se "ošidit" dají. Protože se nedělá crashtest otočení na střechu, nemá Fabie 2 příčný střešní nosník. F1 ho má, jak je na tom F3 nevím. Protože se dlouuuuho nedělali crashe pick-upů, dopadla Navarra jak dopadla. A ať je to fér - protože jsou crashtesty dělané z předem daných úhlů, mohl si Renault dovolit dávat do Clia a Capturu pouze 4airbagy. Je to prasárna a důvod, proč bych o koupi Clia či Capturu ani neuvažoval. No, ale na to, co si dovolila Škaovka v případě Roomstera to nemá (doporučuji najít na stránkách EuroNCAP-tento případ neuvádím proto, že se jedná o Škodovku, nýbrž proto, že je to dle mého ta nejhorší věc, jíž se v 21. století automobilka v Evropě dopustila).
Je to riziko, které plyne z velké popularity "hvězdiček" v kombinaci s omezeným testováním.
PS: Bez ohledu na značku...
Ty bagy apod souhlas, proto to v rámci objetivity píši. Velmi mě mrzí, že to Cliu a Capturu prošlo. To jsme o deset let zpět...
Mě akorát nadzvedl houmr, pro kterého je evidentně 5* Renaultu méně, než 5* u jiných...
Nic proti tomu, pokud se má dělat jeden test, tak volba tohoto je asi v pořádku... ale komplexní informaci o bezpečnosti to neposkytuje.
Ale tvrdit o mainstreamové automobilce, která pro bezpečnost udělala obrovsky moc (protože ji jiní museli dohánět), že auta na konstrukci "šidí", to je ubohé. Viz. houmr. Tento bohapustý výmysl se zde objevuje už roky. A nikdo, nikdy, mi žádný link na stránky, kde by něco takového bylo, nehodil.
Zajímavé jsou nárazy zezadu a obecně do zadní části vozu. Typicky bývají v nižších rychlostech (ve městě) a jezdíme spíš v malých počtech, takže se spíš zaměřovali na úrazy krční páteře v první řadě (Thatcham). Ale představ si náraz do zadku auta s obsazenou třetí "nouzovou" řadou. Prohlašují to za sedadla, rozměrově jsou dobrá tak pro děti, ale netestuje se to (systémově, ADAC myslím takový test jednou udělal) a pochybuji, že výsledky budou pěkné.
Ale i při tom převrácení na nerovném podkladu to prostě vliv má.