Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat vs Renault
Neurotic
| 22. 4. 2015 17:04
Radši budu sedět ve 4* Fiatu než v 5* hvězdičkovém Renaultu, který má v ochraně při nárazu o 2! body mín :no:
Fiat vs Renault
Provocateur
| 22. 4. 2015 17:19
Pokud kupuješ auto s tím, že ho "narveš" do stromu nebo sloupu, tak Fiat bude lepší volba. Ale já spíš při volbě beru v potaz to, jak by dopadla případná srážka s jiným autem (osobákem) a tam bude mít naopak velkou výhodu zase Renault ;-)
Avatar - martin.filak
Fiat vs Renault
martin.filak
| 22. 4. 2015 17:28
A teď budu slovíčkařit, protože lepší by bylo zmínit konkrétní modely a ne jejich výrobce. ;) Může to vyznít, že raději nabouráš s Renaultem Twingo než třeba s Fiatem Freemont. ;)
Fiat vs Renault
Provocateur
| 22. 4. 2015 21:16
Testoval se Fiat 500X, ve druhém článku byl Espace, proto Neurotic i já srovnáváme tyto modely ;-)
Fiat vs Renault
pogo26
| 22. 4. 2015 19:19
A kam dáš děcka? Jinak je to ale celkem jedno. Cvakneš sedačku o jeden zub jinam, pojedeš o 5 km/hod rychleji nebo to trefíš o 5 cm vedle a vše bude jinak.
Fiat vs Renault
houmr
| 22. 4. 2015 20:58
Odvazne tvrdenie. Vies o tom, ze napr. Renault robi bezpecnost auta prave na testy Ncap, aby dobre dopadol.

Zaujimave by bolo zobrat na iny typ testu bezpecnosti a mozno by sme cumeli ;-)
Fiat vs Renault
Vencator
| 22. 4. 2015 22:21
Tak pokud to aspon trochu sledujes tak si musel cumet uz pri americkych testech, kdy i modely, ktere se u nas prodavaji a maji 5 hvezd dopadly tak ze nedopadly... Ale tak i tak i kdyz budes mit tank s deformacnima zonama atd muzes v tom zustat. Mezi aktivni bezpecnost patri i ridic.
Fiat vs Renault
rmt
| 23. 4. 2015 08:11
Ono skoro všechny automobilky dělají auta aby prosli NCAPem, není to urcite jenom Renault. Ale ono je to stejne jedno, každá nehoda je specifická a staci to bouchnout špatně a je všechno jinak. Ale co se týče renaultu tak ty auta budou bezpečný. Karoserie má pevný a u mýho megana ještě nešetřili na okenních a bocnich airbagach jako u captura.
Fiat vs Renault
lukas13
| 23. 4. 2015 09:35
Prosím o odkaz na nějaký odborný článek, kde se něco takového tvrdí...

Prosím, vysvětli mi, a můžeš přitvrdit, v tomto oboru jsem profík, jak ošidit konstrukci, která musí vstřebat neuvěřitelné hodnoty kinetické energie, tak, aby "jen" prošla testy EuroNCAP. Do té doby jsi pro mě, milý houmre, další v řadě těch neuvěřitelně otravných haterů Renaultu, kteří dokáží i relativizovat výsledky laboratorních testů, aniž by dané problematice alespoň maličko rozuměli-aneb umějí akorát tak uplést z * bič.

Ps.: Na druhou stranu uznávám, že jiné věci se "ošidit" dají. Protože se nedělá crashtest otočení na střechu, nemá Fabie 2 příčný střešní nosník. F1 ho má, jak je na tom F3 nevím. Protože se dlouuuuho nedělali crashe pick-upů, dopadla Navarra jak dopadla. A ať je to fér - protože jsou crashtesty dělané z předem daných úhlů, mohl si Renault dovolit dávat do Clia a Capturu pouze 4airbagy. Je to prasárna a důvod, proč bych o koupi Clia či Capturu ani neuvažoval. No, ale na to, co si dovolila Škaovka v případě Roomstera to nemá (doporučuji najít na stránkách EuroNCAP-tento případ neuvádím proto, že se jedná o Škodovku, nýbrž proto, že je to dle mého ta nejhorší věc, jíž se v 21. století automobilka v Evropě dopustila).
Avatar - Emel
Fiat vs Renault
Emel
| 23. 4. 2015 10:05
"Optimalizovat" bezpečnost na ENCAP samozřejmě lze, přesně jak píšeš... výztuhy a bagy koncipované pro 64km/h a 40% překrytí při čelním nárazu nemusí být optimální v jiných situacích.

Je to riziko, které plyne z velké popularity "hvězdiček" v kombinaci s omezeným testováním.

PS: Bez ohledu na značku...
Fiat vs Renault
lukas13
| 23. 4. 2015 10:30
No právě že u té konstrukce je to jaksi...zbytečné. Když už uděláš něco, co dokáže přeměnit tolik energie, je blbost, resp. naprosto zbytečné, to nějak jinak "šidit", aby to z jiných úhlů či s jiným předsazením nefungovalo. Důvod, proč se primárně testuje 40% předsazení (v USA je ta metodika podobná), je ten, že se jedná o statisticky nejčetnějši, nejnebezpečnější a pro konstrukci nejnáročnější druh čelního nárazu. Aneb když konstrukce zvládne tohle, zvládne i ostatní.

Ty bagy apod souhlas, proto to v rámci objetivity píši. Velmi mě mrzí, že to Cliu a Capturu prošlo. To jsme o deset let zpět...

Mě akorát nadzvedl houmr, pro kterého je evidentně 5* Renaultu méně, než 5* u jiných...
Avatar - Emel
Fiat vs Renault
Emel
| 23. 4. 2015 11:17
Když konstrukce zvládne 40%, tak to neznamená, že zvládne třeba small overlap. 40% při 64km/h rozhodně není to nejhorší, co se ti v autě může stát...

Nic proti tomu, pokud se má dělat jeden test, tak volba tohoto je asi v pořádku... ale komplexní informaci o bezpečnosti to neposkytuje.
Fiat vs Renault
lukas13
| 23. 4. 2015 11:35
Komplexní informaci přeci neposkytne žádný laboratorní test. O to ale přeci ani nejde. Objektivně EuroNCAP funguje - stačí se podívat na první testy, na to, jak na tom byla auta v 90. letech a jak na tom jsou dnes. A ano, některé automobilky (teď myslím ten Renault) se těchto testů a hvězd "chytly" a založily na tom dlouhodobou marketingovou kampaň. A v rámci vývoje v oblasti bezpečnosti na několik let náskok, který už se ovšem dávno srovnal.
Ale tvrdit o mainstreamové automobilce, která pro bezpečnost udělala obrovsky moc (protože ji jiní museli dohánět), že auta na konstrukci "šidí", to je ubohé. Viz. houmr. Tento bohapustý výmysl se zde objevuje už roky. A nikdo, nikdy, mi žádný link na stránky, kde by něco takového bylo, nehodil.
Fiat vs Renault
_MT_
| 23. 4. 2015 15:28
To není pravda, jak ostatně testy s ještě menším překrytím dokazují. Deformační zóna je ti k ničemu, když se do ní většina energie nedostane. V případě malého překrytí je problém v tom, že auta typicky nejsou moc vyztužená na stranách, nemáš tam motor, nic, takže překážka pronikne hodně daleko, než se pořádně opře. To je jen jeden faktor. Auto má také větší tendenci rotovat, boční airbagy/ záclony u všech aut nevystřelí, hlava může minout čelní airbag.
Fiat vs Renault
lukas13
| 24. 4. 2015 10:21
Uznávám a děkuji za korekci. S malými přesahy máš samozřejmě pravdu. To je tak když někdo (já) píše v rychlosti z mobilu a nemyslí při tom.
Fiat vs Renault
_MT_
| 24. 4. 2015 11:42
Stane se. A chápu, co jsi chtěl říct. Tohle nemusí být nutně důsledek šetření. Ale obecně rozhodně neplatí, že jeden test pokryje všechny scénáře.

Zajímavé jsou nárazy zezadu a obecně do zadní části vozu. Typicky bývají v nižších rychlostech (ve městě) a jezdíme spíš v malých počtech, takže se spíš zaměřovali na úrazy krční páteře v první řadě (Thatcham). Ale představ si náraz do zadku auta s obsazenou třetí "nouzovou" řadou. Prohlašují to za sedadla, rozměrově jsou dobrá tak pro děti, ale netestuje se to (systémově, ADAC myslím takový test jednou udělal) a pochybuji, že výsledky budou pěkné.
Fiat vs Renault
lukas13
| 27. 4. 2015 22:35
Ano, to jsou sedadla smrti. Bez legrace. Tam bych děti, ani pejska, ani jakoukoli jinou živou bytost nedal ani náhodou.
Fiat vs Renault
_MT_
| 23. 4. 2015 15:15
Příčník ve střeše bych čekal spíš kvůli torzní tuhosti, ne kvůli ochraně posádky při převrácení.
Fiat vs Renault
lukas13
| 27. 4. 2015 22:36
Torzní tuhost - jasně.

Ale i při tom převrácení na nerovném podkladu to prostě vliv má.
Avatar - _Karel_
NCAP
_Karel_
| 22. 4. 2015 20:13
Všechno, na co sáhnou evropští úředníci stojí čím dál tím víc za výkal. A oni sahají na včechno. I na nárazové testy.
NCAP
berann
| 22. 4. 2015 22:27
ENCAP nejsou evropští úředníci, ale spotřebitelský test. Jako takový je dobrovolný.
Evropští úředníci píšou homologační předpisy, které jsou "měkčí". A nehraje se na hvězdičky, ale na prošel=>smí na silnici nebo neprošel=>nesmí na silnici.
NCAP
_MT_
| 23. 4. 2015 22:11
Pod evropským úředníkem si většina lidí představí toho unijního sedícího v Bruselu, ale (mezinárodní) homologační předpisy ve skutečnosti píší v Ženevě v OSN.
Avatar - Emel
NCAP
Emel
| 23. 4. 2015 09:26
Prostě platí ještě víc to, co platilo vždycky - 4* neznamenají automaticky průšvih, jen nutnost podívat se na detail.
NCAP
_MT_
| 23. 4. 2015 15:36
Sice má v názvu Euro, ale s EU nemá nic společného.
NCAP
berann
| 23. 4. 2015 20:31
Hodnotí evropskou specifikaci auta. Existuje i CNCAP, JNCAP....atd
[odkaz]
NCAP
_MT_
| 23. 4. 2015 22:07
EU jsem nemyslel region, ale instituce/ agentury/ organizace/ struktury. Mezi členy EuroNCAP patří vedle ADAC, FIA a dalších organizací i různá ministerstva několika členských států Unie, ale EU jako taková v něm žádnou roli, pokud vím, nehraje.
Nechápu
Mike_C
| 22. 4. 2015 21:55
Asi to čtu blbě, ale ani Vitara nemá vše ve standardu, ale u Fiatu se neočekává, že by si to lidi dokupovali? Si dělají *? >:D >:D >:D
Avatar - Blue Sun
Nechápu
Blue Sun
| 23. 4. 2015 09:01
To je klasicka manipulace, aby to vyslo podle planu...
Problém
lukas13
| 23. 4. 2015 10:17
Řekl bych, že z marketingového hlediska to může být pro Fiat problém. Ostatně pro Mazdu, která chce za "dvojku" nekřesťanské prachy taky...
Jinak souhlas s "Mike_C" - velmi, velmi by mě zajímala metodika, jíž EuroNCAP určuje zda onen příplatkový systém bude ve většině verzí či nikoli... Tohle smrdí korupcí. Prostě máš/nemáš to v základu. Tečka. Vždyť to je (byl) důvod zavedení této kategorie - výrazně to urychluje (urychlovalo) zaváděni těchto systémů do nižších tříd. A nic na tom nemění to, že asistent hlídání jízdních pruhů je naprostá volovina. A to prosím blinkry vždy používám...

Jo, ještě k článku - je tam chyba! Ani 500X, ani M2 nemají 4* kvůli kategorii bezpečnostních asistentů (60% na 5* stačí), nýbrž proto, že nedosáhli na požadovaný průměr (80%). Aneb- pokud by ta auta v případě čelního nárazu dosáhla výsledku Vitary, tak 5* o fous mají...

Ps. Gratulace Vitaře, ono to de... O to víc musejí být ve Fiatu rudí vzteky.
Problém
_MT_
| 23. 4. 2015 15:47
Před časem jsem na to koukal a mám takový pocit, že vychází z prodejů. Mají nastavený nějaký limit a automobilka se do něj musí dostat. Když jim ta data nedají, mají smůlu. U novinek je ta možnost myslím taky a v tom případě musí mít dostatečně přesvědčivé argumenty. Všechny tyhle věci publikují, kdo se o to zajímá, může si to přečíst.
Problém
lukas13
| 24. 4. 2015 10:34
To by vysvětlovalo mnohé. Faktem je, že už jsem při pár testech zaregistroval ony zmínky o tom, že nějaký asistent je příplatkový, aleu daného modelu se očekává, že většina prodaných vozů ho bude mít - překvapivé bylo právě to, o jaké vozy šlo -B/C segment, mainstream. Fakt bude mít většina prodaných aut těchto segmentů např. příplatkový asistent hlídaní jízdního pruhu? Hm...

A přitom zrovna u 500X bych výrazný podíl vyšších specifikací tak nějak očekával.

No nic. Každopádně se stále domnívám, že přítomnost asistentů v základu by měla být nějak rozumně zohledněna. Ono to totiž asi fakt zabralo, aneb když si vzpomenu na koupi vozu v roce 2009 - měl jsem malý rozpočet do cca 300t - a největším problémem bylo to, že jsem trval na ESP. (A ano, vím že dnes už je povinné.)
Problém
_MT_
| 24. 4. 2015 11:56
Co si vzpomínám, pro různé systémy mají různé limity a ty se postupně zvedají. Takže to může být řekněme 50 % v roce 2014, 70 % v roce 2016 a 100 % od 2018. Tuhle úlohu tedy pořád plní, jen je ten nástup postupný. Tenkrát jsem sem některé údaje psal (minima pro různé systémy a roky), ale dávno se mi to vykouřilo z hlavy. :-)

Ano, pamatuji si tu dobu, kdy jsi k nejnižším výbavám někdy nemohl mít ESP ani za příplatek. V dalším stupni byl za příplatek a ve třetím byl možná v základu.
Problém
lukas13
| 27. 4. 2015 22:46
Otázka je, jak ony limity určují - na základě info od automobilek? Každopádně jinak ten systém logiku má.

...a ten příplatek za ESP byl cca 10% ceny vozu. To, že jsem tehdy narazil na náš Megane v kombíku dodnes považuji za obrovské štěstí. Slouží 5 let, bez jakéhokoli problému. Ale na cestě už je nové. Každopádně nás to auto ovlivnilo v řadě věcí - např. přítelkyně už odmítá auto bez digitálního tachometru... ;-)

Ps.: Díky za info. Poslední dobou už jsem nějak líný tyto detaily studovat. Asi stárnu, nebo co.