Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Suzuki Vitara pět hvězd, Mazda 2 a Fiat 500X po čtyřech

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 22. 4. 2015
7
33
Zobrazit náhledy (7)
Suzuki Vitara Suzuki Vitara
Nejnovější sada zveřejněných testů Euro NCAP obsahuje kromě Renaultu Espace ještě trojici dalších vozů, jimiž se rovněž podařilo dosáhnout poměrně slušných výsledků.

Vedle velkého francouzského MPV Renault Espace si z posledních testů Euro NCAP odvezla plný počet hvězd i Suzuki Vitara, která překvapila především v oblasti ochrany dospělých cestujících při čelním i bočním nárazu.

Mazda 2 a Fiat 500X si odvážejí po čtyřech hvězdách, což s ohledem na současný systém jejich přidělování rovněž není úplně nejhorší hodnocení.

Suzuki Vitara: Pět hvězd

Testy absolvovala Suzuki Vitara s motorem 1.6 VVT a pohotovostní hmotností 1114 kg, která získala v ochraně dospělých cestujících 89 %. V případě čelních i bočních nárazů se jednalo o maximální počet bodů a mezi nedostatky tak patří jen skutečnost, že autonomní nouzový brzdový systém není součástí standardní výbavy. V ochraně dětských pasažérů dosáhla Suzuki na 85 %.

crashtest fiat mazda suzuki euroncap novemodely video crashtest fiat mazda suzuki euroncap novemodely video

V ochraně chodců získala Vitara 76 % a to především za ochranu nohou ve všech testovaných oblastech, zatímco v oblasti pánve se jednalo o hodnoty mezní. Povrch kapoty pak poskytuje dobrou ochranu pro hlavy chodců. Standardem pro Vitaru je ESC i připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti a autonomní nouzový brzdový systém jsou k dispozici bohužel jen na přání.

Euro NCAP 2015 - Suzuki Vitara
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3489%4285%2876%1075%84%
Počet hvězd*****

Mazda 2: Čtyři hvězdy

Hatchback Mazda 2 s motorem o objemu 1,5 litru a pohotovostní hmotností 1027 kg sklízel úspěchy zejména v ochraně dospělých cestujících (86 %) a ochraně dětí v autosedačkách (85 %). Skóre kazil výsledek ochrany krční páteře řidiče při čelním nárazu (průměrná) a u cestujících na zadním sedadle (špatná) při nárazu zezadu.

crashtest fiat mazda suzuki euroncap novemodely video crashtest fiat mazda suzuki euroncap novemodely video

V ochraně chodců (84 %) získal nárazník maximum bodů, zatímco kapota poskytovala ochranu dobrou až dostatečnou, jedinou výjimkou byla oblast kolem A sloupků.

V bezpečnostní výbavě zcela chybí systém autonomního brzdění a omezovač rychlosti i sledování jízdního pruhu nejsou ve standardní výbavě, což se negativně projevilo i na získaných bodech (64 %) a především konečném skóre v podobě čtyř hvězd.

Euro NCAP 2015 - Mazda 2
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3386%38,578%3084%864%78%
Počet hvězd****


Fiat 500X: Čtyři hvězdy

Do testů Euro NCAP zamířil Fiat 500X se vznětovou šestnáctistovkou pod kapotou a pohotovostní hmotností 1386 kg. V ochraně dospělých cestujících (86 %) i ochraně dětí v autosedačkách (85 %) dosáhl tento model velmi dobrých výsledků a slušnou ochranu poskytuje i chodcům (74 %).

crashtest fiat mazda suzuki euroncap novemodely video crashtest fiat mazda suzuki euroncap novemodely video

Fiat 500X je vybaven oceněnými systémy autonomního brzdění a systém sledování jízdních pruhů. Druhý jmenovaný však nesplnil požadavky Euro NCAP, protože se nepředpokládá, že by se prodával ve větším měřítku.

Podobně jako u Mazdy 2 i u tohoto modelu je absence jedné hvězdy způsobena z pohledu Euro NCAP nekompletní výbavou asistenčními systémy a nikoliv nedostatky v pasivní ochraně cestujících v případě nehody.

Euro NCAP 2015 - Fiat 500X
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3386%4285%2674%864%77%
Počet hvězd****


Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Problém
lukas13
| 27. 4. 2015
Otázka je, jak ony limity určují - na základě info od automobilek? Každopádně jinak ten systém logiku má.

...a ten příplatek za ESP byl cca 10% ceny vozu. To, že jsem tehdy narazil na náš Megane v kombíku dodnes považuji za obrovské štěstí. Slouží 5 let, bez jakéhokoli problému. Ale na cestě už je nové. Každopádně nás to auto ovlivnilo v řadě věcí - např. přítelkyně už odmítá auto bez digitálního tachometru... ;-)

Ps.: Díky za info. Poslední dobou už jsem nějak líný tyto detaily studovat. Asi stárnu, nebo co.
Fiat vs Renault
lukas13
| 27. 4. 2015
Torzní tuhost - jasně.

Ale i při tom převrácení na nerovném podkladu to prostě vliv má.
Fiat vs Renault
lukas13
| 27. 4. 2015
Ano, to jsou sedadla smrti. Bez legrace. Tam bych děti, ani pejska, ani jakoukoli jinou živou bytost nedal ani náhodou.
Problém
_MT_
| 24. 4. 2015
Co si vzpomínám, pro různé systémy mají různé limity a ty se postupně zvedají. Takže to může být řekněme 50 % v roce 2014, 70 % v roce 2016 a 100 % od 2018. Tuhle úlohu tedy pořád plní, jen je ten nástup postupný. Tenkrát jsem sem některé údaje psal (minima pro různé systémy a roky), ale dávno se mi to vykouřilo z hlavy. :-)

Ano, pamatuji si tu dobu, kdy jsi k nejnižším výbavám někdy nemohl mít ESP ani za příplatek. V dalším stupni byl za příplatek a ve třetím byl možná v základu.
Fiat vs Renault
_MT_
| 24. 4. 2015
Stane se. A chápu, co jsi chtěl říct. Tohle nemusí být nutně důsledek šetření. Ale obecně rozhodně neplatí, že jeden test pokryje všechny scénáře.

Zajímavé jsou nárazy zezadu a obecně do zadní části vozu. Typicky bývají v nižších rychlostech (ve městě) a jezdíme spíš v malých počtech, takže se spíš zaměřovali na úrazy krční páteře v první řadě (Thatcham). Ale představ si náraz do zadku auta s obsazenou třetí "nouzovou" řadou. Prohlašují to za sedadla, rozměrově jsou dobrá tak pro děti, ale netestuje se to (systémově, ADAC myslím takový test jednou udělal) a pochybuji, že výsledky budou pěkné.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku