Renault Espace byl průkopníkem evropských MPV. Teprve až právě na trh uváděná pátá generace se proměnila v módního křížence. Ohlédněme se za více než třicetiletou historií tohoto originálního francouzského vozu.
Mno vzhľadom ku konečným celkovým rozmerom to ako výraznú zmenu nevnímam. Môže si to automobilka nazvať ako chce, stále je to viac MPV ako Crossover, ak nedorazí ovšem 4x4 a off-road paket >:D
kedze som bol za posledne hodiny zamestnany navstevou, a len tak nahodou ako na prve som pozrel tu, ze o com sa kde debatuje, tak so sankou na zemi citam tvoj koment ! :-O
V kazdom pripade dakujem ! :yes:
Feri zasluhuje uznanie aj obdiv, o tom niet pochyb. Su ale drobnosti, ktorymi sa on dost negarivne podpisal na vnimani VW ako koncernu a mozno aj ako vyrobcu. 1 priklad za vsetky - Veyron. Milionovo stratovy projekt, ktory dost polarizoval laicku aj odbornu verejnost. Na 1 strane islo o megaprojekt, ktory mal poukazat na vedecke, inzinierske a technicke moznosti koncernu, na druhej strane ale racionalne uvazujuci jedinci kritizovali miliony vyhodene defakto do vzduchu len za to, ze Ferino si potreboval nieco dokazovat.
Osobne sa priklanam k 1. skupine - ok, vieme urobit 1000 konovy ( vo verzii SuperSport 1200 ) stroj, tak nepochybujte o nasich "beznych" motoroch...
Este by sa mu mohol vycitat aj Phaeton - rovnako stratova zalezitost - defakto "truc akcia" proti MB : Vy ste vysli s A-klasou, my sme urobili Luxus klasu...
Toto budu casom rozoberat historici, na to ja nemam kompetencie.
Obdiv u mna ma. Komu cest, tomu slava. Mam ale take malinke podozrenie, ze to ale bol zrovna on pred cca 7-8 rokmi, ked sa rozhodovalo o buducnosti znacky Skoda a jej pozicionovani na trhu. Myslim, ze bol to on, kto uz vtedy z nej planoval urobit low-cost znacku, ktora by dnes porazala Daciu. Nastastie sa ani toto nestalo, Skodovkine zviazane kridla sa vtedy rozviazali - vid tehdajsi Sup II, ktory dostal zo skladovych regalov vsetko to, o com 1.gen. len snivala - 4x4, kombi...
A uspech prisiel.
Som velmi zvedavy kto zaujme jeho miesto a akym dalsim smerom sa koncern VW bude uberat. Tento zaujimavy pribeh s dufam ze dobrym koncom ma zacina fascinovat ! :yes:
Este ale musim 1 vetu: Bravwo Martin Winterkorm !!!! Za poslednych cca 10-15 rokov musim ja hlavne jemu dakovat za to, co on dosiahol s Audi !!!! :yes:
A tebe Gilgit jedno velke samostatne dakujem ! Len tak dalej ! :yes:
PS: redakcia by mohla urobit novu kolonku: Gilgitov stĺpček ;-):yes:
Je pozoruhodne, jak na svou dobu moderne a progresivne strizene auto (jasne je to krabice, ale s pojetim detailu se moc pri zdi nedrzeli) dokaze po 12 letech s minimalnimi upravami porad vypadat hezky a moderne. Treba predni svetla prevzalo nove clio prakticky beze zmeny. Klidne by se v nejake "classic" verzi mohlo prodavat dale. A doufam, ze krasa pate generaci vydrzi minimalne stejne dlouho a treba se dozije i lepsi doby, nez ve ktere vznikla a dostane zase poradny motor. :-)
JJ právě jsem to četl i na iDnes a tady nic? Hmmm, že by to nebyl server o autech? Jinak souhlasím, že pan Piëch zasluhuje uznání, prohrál a se ctí odešel :yes:
Zajímavý článek, škoda jen těch kapitol. Jinak mě se vždy Espace líbil ve třetí generaci - hodně zajímavý design na druhou polovinu 90.let :yes:
Nový Espace 5G také nevypadá špatně, jen se mi moc nelíbí ten obrovský znak na masce chladiče. Jsem zvědav jak si povede, přece jen změna zaměření je výrazná - crossover místo MPV ;-\
No teda, 6 stránek textu a nenašlo se nic ke zkritizování? >:-[]:-) Já hlavně koukám, že byl zaveden seznam kapitol - to už je celkem rozumný kompromis. :yes: