Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mapa by nebyla?
| 27. 4. 2015 16:37
Bylo by zajímavé zveřejnit mapu dobíjecích stanic a kdo si koupil ty elektromobily !
Mapa by nebyla?
| 27. 4. 2015 16:54
To se dá celkem snadno vygůglit. Já spíš teď o víkendu přemejšlel, když jsem stál u mekáče na Černym Mostě na tomhle dobíjecím místě, zeleně natřenym parkovacim stání, jak moc je tohle vymahatelný - tj. je to ofiko dopravní značení? Nebo je to podobná blbost jako "ženy" a podobně..?
Mapa by nebyla?
| 27. 4. 2015 17:26
Jak jako vymahatelný? To jsme opravdu národ takových buranů, že když je někde místo pro ženy, děti, dobíjení el. mobilů, že Vám musí někdo hrozit nejméně 5 lety natvrdo, abyste se choval normálně?
Mapa by nebyla?
| 28. 4. 2015 09:15
Bohužel už se mi při testování elektromobilu dvakrát stalo, že na místě pro dobíjení stálo zaparkované auto, které jistojistě nedobíjelo a elektromobilem ani nebylo. Takže na tom národu buranů asi něco bude...
Mapa by nebyla?
| 28. 4. 2015 09:19
Díky za odpověď, moc mi pomohla.
Mapa by nebyla?
| 28. 4. 2015 09:19
Nejsem si jist, jestli víš, jak to tam vypadá - jsou tam takhle označený dvě stání, nikdy jsem tam neviděl stát ani ten jeden elektromobil. Až tam přijedou ty dva, rád uhnu.. Nicméně, k tématu by asi nic nebylo, viď.
Mapa by nebyla?
| 27. 4. 2015 17:26
Stát na takovém místě mi přijde stejné, jako zaparkovat na benzínce u stojanu a jít se najíst.
Mapa by nebyla?
| 27. 4. 2015 17:37
asi tak :-)

nastesti u tech elektromobilu se da obcas i tak "natankovat", kabely bejvaj vcelku dostatecne dlouhe a neni problem stat vpodstate i obmisto a presto cerpat energii, ja doufam ze cesi se to naucej a nebudou buransky stat na tech mistech pokud je jinde volno, ono jak bude ta infrastruktura rust a zaroven rust i pocet elektromobilu, tak si nato lidi zviknou :-)
Mapa by nebyla?
| 27. 4. 2015 19:05
Tak v tom prípade zastaneš za tým buranom, natiahneš kábel, a nech si teda počká, kým "natankuješ"... >:-[]
Mapa by nebyla?
| 28. 4. 2015 15:47
Pokud je to pozemní komunikace, tak to vymahatelné není (pokud vím, zákon ani prováděcí vyhláška takové značení neznají, ale zase tolik to nesleduji). Pokud není (je to za závorou, oplocené/ pod zemí atp.), musíš se řídit provozním řádem (a pokud tak řád nestanoví, tak tam neplatí předpisy, tedy nemusíš dodržovat žádné značení, rychlost, dávat přednost, nic) - že někdo něco namaluje na asfalt, samo o sobě nic neznamená.
Mapa by nebyla?
| 27. 4. 2015 17:08
..
[odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - petrumr
Mapa by nebyla?
| 27. 4. 2015 19:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mapa by nebyla?
| 28. 4. 2015 11:10
TĚCH BUDE ... [odkaz] [odkaz]
Avatar - Radovanelektro
Mapa by nebyla?
| 28. 4. 2015 09:36
Mapy samozřejmě na webech jsou, těch kupců je kolem 700 v celé ČR. Tak 200 jsou auta koupená ČEZem, PRE, EONem a RWE, zbytek soukromé firmy a občané. Takže se při tom počtu docela zatím dobře známe ;-) . Organizováni jsme přes sdružení elektromobily průkopníka pana Vegra a majitelé Tesel i v Tesla klubu. Slovenský je hodně aktivní a má i dobré webovky se spoustou informací pro budoucí elektromobilisty, nejen majitele Tesel [odkaz]
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 27. 4. 2015 17:29
V článku 30–50 % úspora z provozu trochu pokulhává, prům. spotřebe El. auta je 15 kWh/100 km = cca 0.30 Kč na km, auto při 7 litrech (ve městě normální spotřeba) = 7 * 30 = 210 Kč / 100 = 2,10 Kč/km. Tedy km konvenčním autem výjde zhruba 7krát dráž. Nemluvím o tom, že neměním olej v motoru, převodovce a brzdím většinou rekuperací, tedy budu měnit destičky a kotouče v podstatně jiných intervalech než o konvenčního auta... no a pak je tu úsměv na tváři při každém zrychlení a to je kapitola sama pro sebe :-)
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 27. 4. 2015 17:43
oni asi delaji prumery, tak jako kazde elektro nema 15kWh a zalezi jak na aute tak i na ridici, a muze to bejt klidne 30 nebo 50kWh (proste kdys se da Tesle S poradne zabrat, tak 50kW na 100km neni zadnej problem), a stejne tak je to u konvencnich pohonu, kde se da ject za 5 ale taky za 30 litru na 100 :-)

ale souhlas, elektromobil je uspornejsi i v dalsich fazich provozu a je rekneme levnejsi na udrzbu
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 27. 4. 2015 18:00
Jasně může se to řidič od řidiče lišit, ale proto jsou nějaký průměry. Průměrná spotřeba se udává u el. aut stejně jako u konvenčních. Co jsem teď googlil tak Tesla S má 23 kWh. Já mám na i3 do 14–15 kWh.

To co jsem psal je, že jsou rozdíly v násobcích a ne v desítkách procent, jak je v článku. Prostě počítají něco blbě. Další úspory, které jsem psal, to je bonus...

Doslova píší:
... Proti tradičním palivům jde tak jen o zhruba 30 až 50 procent nákladů, ...

Jinak tedy v nákladech na provoz se bavíme o dobíjení doma, pokud z veřejných stanic je to ještě levnější – např. ČEZ má kartu za paušál (tuším 150 Kč/měsíc) a pak nic víc neplatíte. Problém v ČR je celková mizerná síť a neustálé problémy se stanicemi...
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 27. 4. 2015 21:37
To je sice hezké, ale do těch nákladů je třeba započítat i náklad na pořízení takového auta.
Avatar - Stejsn
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 27. 4. 2015 22:12
Přesně tak. Pokud bude pořizovací cena konvenčního a elektrického auta stejná, je poměr cena / náklady pro elektriku skvělý. Pokud je pořizovací cena trojnásobná, tak to - kór při přepočtu na životnost auta - tak slavné není.
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 28. 4. 2015 08:07
Nejde ani tak o cenu auta. Jde o to započítat do každého kilometru i cenu baterie, která se, na rozdíl od plastové nádrže, "ojíždí". Pro jednoduchost vezměme, že taková baterie do elektromobilu vyjde na 300.000,-Kč a nabijeme jí, řekněme, 1000x. Při průměrném dojezdu kolem 150km se dostáváme na nájezd 150.000km. Takže v nejhorším případě taková baterie přidá ke každému kilometru na elektřinu další dvě koruny. Můžeme počítat i ideál, kdy baterii "ojedeme" až za 300.000 km, pak přidá už jen 1 korunu na každý kilometr.

Pak těch 300.000Kč můžeme odečíst od ceny elektromobilu a můžeme porovnávat se spalovací konkurencí. A teď si vezměte třeba OIII GTEC kde každý kilometr na CNG vyjde kolem koruny (e mobil s baterii v ideálu tedy 1,7Kč a to už jsme u nákladů na naftu).

Takže ačkoliv bych si moc rád pořídil elektromobil, prozatím je to jen hračka pro majetnější spoluobčany. Bohužel.
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 28. 4. 2015 08:49
nadr a baterie sice oboje ukladaji energii pro jizdu, problem ale je, ze spise se to da srovnavat jao baterie vs. motor, elektromotor vydrzi a vcelku bez udrzby rekneme mnohanasobne delsi dobu a vetsi najezd nez i ty nejlepsi 6-8 valce (kde si se dalo dohledat ze zivotnost motoru v Tesle S se pohybuje mezi 2-3 miliony mil, cos asi stezi pokoris s dnesnima spalovacima a zazehovyma motorama, spise by za takovej najezd bylo potreba komplet 3-4 repase ci uplna vymena) a ver ze s cenou baterek by se to hrde rovnalo ci by je to dokonce pokorilo

baterye dnesnich elektromobilu maji velice dlouhou zivotnost a jejich vymena ceka spise 2-3 majitele toho vozu, pokud ti vyrobce uvede ze ruci 8 let na kapacitu 85% tak to znamena ze as budou baterky zrale na vymenu, tak uplyne jeste dalsich 10-12 let, a do te doby nejen klesne cena, ale pravdepodobne se i zvysi kapacity u tech novych, tak jako motor nemenis pri zavade svicek, tak baterie nemenis kdys nespadnou pod urcitou kapacitu a nejdou zaroven jeste repasovat, ano baterye se repasuji a formatuji ;-)

s posledni vetou se souhlasit da

jen tak mimochodem, nejdrazsi baterie ma v soucasnosti Tesla 70 a 85, tamnich 70 a 85kWh prijde v prepoctu na cca 450 tisic, cena te baterie je cca $17000 a pokud splnis zarucni podminky, tak je na ne zaruka 8 let s jakymkoliv najezdem, pokud tedy rocne najedes 100 tisic km, tak po dobu 8 let ti to muze bejt ukradene kolik na baterkach najezdis, 60kWh baterie meli zaruku 4 roky a 200 tisic km (co nastane drive)

baterie u ostatnich vyrobcu jsou radove levnejsi diky nizsim kapacitam, za kazdy 1kWh pocitej cenu $220-250, a samozrejme ta cena bude klesat, za poslednich 10 let klesla z cca $1000 za 1kWh, ano pred 10 lety by baterky pro Teslu S85 staly cca $85000, a dnes stoji $17000, takze ikdys to tak razantne jiz klesat nebude, tak za 8 let muze bejt cena klidne polovicni, nepocitaje samo dalsi vyvoj ktery se zameruje na vahu a velikost ktere budou v te dobe zase na jine urovni ;-)
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 28. 4. 2015 09:11
No, vzhledem k tomu, že se do elektromobilů používají pouze LiPol baterie - úplně ty samé, co se používají např. v noteboocích (18650) o kapacitě kolem 2500-3000mAh (11Wh), tak nemohu souhlasit s tvrzením, že vydrží deset let. Tento typ baterií má jednak omezený počet nabíjecích cyklů, řádově tisíce (1-3) a také efekt stárnutí.

Znáte snad někoho, kdo nepocítil pokles výdrže svého NB po pěti letech na polovinu i méně kapacity?

Na formátování LiPol baterií můžeme zapomenout, není to olověný ani NiMh článek! Určitá repase by se provést dala, neboť povětšinou odchází jen několik článků z bloku. Nicméně i zbylé "zdravé" články mají kapacitu sníženu tak na polovinu. Ale protože baterie elektromobilu seskládá z několika tisíc článků, pochybuju, že by se repase vyplatila.

Abych ale zlehčil svůj předchozí příspěvek, nová baterie do Nissanu Leaf vyjde na 118.000Kč, a do Tesly S asi 270.000Kč.
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 28. 4. 2015 09:47
takze tvuj prvni nesmysl "No, vzhledem k tomu, že se do elektromobilů používají pouze LiPol baterie - úplně ty samé" pouzivaji se LiPol a LiIon, nastudovat rozdil jiste zvladnes sam, google ti poradi, stejne jako jiste zvladnes nastudovat ktery elektromobil pouziva ty ktere baterie a ktera elektronika pouziva jake baterie, ne jen LiPol to opravdu neni :-)

no to je tak kdys nevis jak se oto start a taky jak takovou baterku po case sformatovat, nastesti elektromobil nemuze tak jako ten notebook stat v dokovaci stanici a zaroven pri tom jet, takze nehrozi ze by majitel odrovnal baterku behem chvile tak jako u toho notebooku ;-)

mimochodem me v tablet PC vydrzela baterka 7 let nez notas zahlasil ze nejde znova nabit (pouzivano denne 3-4 hodiny, zivi me prace s PC), stacilo ji sformatovat a voala, jede vesele dal, a to me tu baterku nehlida zadna elektronika jako u aut a muzu jako uzivatel spoustu veci pokazit ;-)

a zkusenosti by ti mohli napsat kuprikladu majitele prvnich Priusu, kde na vymeny baterek dochazelo treba az po 15 letech ;-)

ano repase se dela, a kuprikladu Toyota a Nissan maji na to specialni centra, oni totiz nejen ze maji povinnost repasovat baterie, ale musi ty nerepasovatelne recyklovat ;-) hlida se velice bedlive a hrozi jim za nespravne postupy obrovske pokuty
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 28. 4. 2015 10:01
Jo, nemám tak pěkný přehled, kdo jakou baterii používá. Ale o tom se nebavíme, řešíme náklady a životnost, ne? (Prius má NiMh...)

Mě živí elektrika, takže mám k těm bateriím poněkud blíže ;) A rozhodně neporovnávám vlastnosti jednotlivých verzí (LiIon, LiPol, LiFePo, LiFeYPo) podle toho, jak kterej číňan nebo taiwanec udělá elektroniku kolem baterie v kde jakém zařízení.
Co víte o udržovacím proudu a jak se který akumulátor nabíjí? Pak bychom tu neřešili Nějaké formátování Lixxx článků, protože to je opravdu nesmysl ;)
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 28. 4. 2015 10:11
hele odnes jsem to do servisu kde me rekli repase format za 350,-, nebo nova baterka za 1000,- (neorigo 42Wh) 1900,- (original HP 44Wh), doma me notas proste baterku jiz dal odmital nabijet, jako zakaznika me nezajima jak to delaj, ale to ze me dali zpet za me penize funkcni baterku a ja muzu notas pouzivat vesele dal, od te doby ho pouzivam cca 8 mesicu a zatim zadny problem

predpokladam ze jsem tu baterku sam doprasil kdys poslednich 5 mesicu pred servisem byla na zasuvce 24/7

podle HP mela ta baterka vydrzet 5 let, vydrzela 7 a ted po servisu jede dal, a stale me pri praci zvlada cca 3.5 hodiny (novej zvladal cca 4 hodky)
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 28. 4. 2015 09:13
Ale asi se shodneme, že tak za deset let bude koupě elektromobilu pravděpodobně nejlepší volbou ;)

Ještě bych dodal, že když si pořídím elektromobil, tak ho budu jezdit, dokud se nerozpadne kastle. Jiný důvod k jeho výměně nevidím.
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 28. 4. 2015 09:23
Určitou slibnou budoucnost vidím asi v konceptu tzv. Flow Batteries. V principu jde o to, že článek je tvořen membránou a dvěma typy elektrolytu. Ten se skladuje v samostatných nádržích a přes článek se pumpuje čerpadly. Po přestoupení náboje (vybití) lze snadno elektrolyty vyčerpat a doplnit čerstvými. Celá akce by se dala stihnout do pěti minut na pumpě anebo dobíjením přes samotný článek doma přes noc. Zatím rozšíření brání toxicita jednoho ze dvou elektrolytů. Bohužel.
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 28. 4. 2015 09:51
tech technologii uchovani energie bude vicero co se zkoumaji a vyvyji, a jiste se jeste dalsi nove v prubehu dejin objevi, momentalne je v tehle oblasti celkem slusnej objem financi a da se rict ze se tam nesetri na vyzkum a vyvoj, ostatne celkem slusnou cast tech financi do toho lejou samotne ropne giganty, kdys jsem delal prezentacni vizualizace pro jednu univerzitu, tak faktury se resili se spolecnosti sidlici v Emiratech, takze penize tekli primo od zdroje cerneho zlata :-)
Avatar - Radovanelektro
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 28. 4. 2015 09:22
Hodně záleží na pořizovací ceně. Ceníkové ceny moc v potaz neberte, obvykle se dá dohodnout významná sleva. U vývojově 6 let starého Peugeotu ion jsem loni v dubnu koupil nové auto z autosalonu za 430 tis. Kč s DPH. Z ceníkových 705 tis. Kč. Ještě jsem si připlatil 9 tis. Kč za prodlouženou 5letou záruku a už jenom jezdím.
Prakticky zdarma, protože většinou dobíjím na bezplatných dobíjecích místech (např. OC Nová Karolina Ostrava). Za palivo platím formou tarifního paušálu jen ČEZu 182,- Kč měsíčně s DPH za přístupový čip, bez ohledu na to zda dobíjím nebo ne a kolik. Doma nabíjím jen občas, přes den z vlastní FVE na střeše RD a přes noc nočním proudem. Ten jsem dostal od ČEZu právě díky vlastnictví elektromobilu. Díky tomu mám současně levější provoz celého domu, takže to bohatě smaže nabíjení. Za 1 rok vlastnictví auta a ujetých 15 tis. Km mne palivo stálo jen paušál 2.184,- Kč. A roční garančka přes 2 tisíce s DPH, přitom polovinu ceny byl kabinový pylový filtr.
Baterie má stále plnou kapacitu a pokud se o ni dobře staráte z hlediska nabíjení a vybíjení, má výdrž min.10 let. Já mám v rámci 5 let záruky, že její kapacita nepoklesne pod 80%. Jinak výměna za novou. Vzhledem k papírovému dojezdu 150 km je 80% pořád ještě 120 km, takže po městě a blízkém okolí bohatě postačí. Jinak v létě jezdíme s dojezdem okolo 136 km, v zimě podle topení od 80 do 110 km. Pro příklad přes víkend jsme jezdili jen po městě a krátce na městském okruhu. Ujeli jsme 110 km a auto dávali nabíjet s 4 dílky baterie z 16 a dojezdem dle palubního počítače ještě 32 km. Do dneška jsem s autem ujel 28 km po městě a okruzích a ze 124 km a 16 dílků baterie z 16, které ukazovalo po odpojení z nabíječky, tam mám 14 dílků baterie z 16 a dojezd 117 km. Při ježdění totiž bohatě využívám rekuperace, tj. brždění motorem se současným dobíjením baterek, a plachtění, tj. jízdy na neutrál s využitím setrvačnosti 1,2 tuny těžkého vozu. Vzhledem k chybějící převodovce jen přehazuji řadicí páku (volič režimu) dopředu a dozadu (D - N - R - P).
výpočty moc provozní rentability moc nesedí...
| 28. 4. 2015 09:54
gratulace, to je moc prijemna sleva, at auticko slouzi co nejdele :-)
Infrastruktura - klíčový problém
| 28. 4. 2015 00:31
V ČR je možná 80 stanic, ale jejich přínos k rozvoji elektromobilyty je blízký nule. Zásadní je zajistit dobíjení na klíčových dopravních trasách, aby každý majitel elektromobilu mohl konečně svobodně cestovat po ČR. A dokonce by jich stačilo mnohem méně než 80. Ale o rozvoj elektromobilyty moc nejde. Jak řekl ten pán, je to marketing. Pak samozřejmě těžko v ČR čekat nějaký rapidnější rozvoj elektromobilů.
Avatar - Radovanelektro
Infrastruktura - klíčový problém
| 28. 4. 2015 09:10
Infrastruktura v ČR je ostuda všech velkých výrobců a prodejců elektřiny. Ale podobně je tomu na Slovensku. Nebýt aktivit soukromé firmy Greenway a Nissan SK [odkaz] tak jsou na tom stejně bídně, jako ČR. Takhle ovšem za jediný rok do 5/2014 zprovoznili síť rychlodobíjecích stanic CHAdeMO s dobíjecím výkonem 44 kW [odkaz] , u většiny z nich je k dispozici i domácí zásuvka 230V 16A dodávající 3,5 kW a třífázový červený pětikolík 380V 32A dodávající 11 kW.
Abych pravdu řekl, tak cestování elektromobilem po Slovensku je jedním slovem paráda. Z Ostravy musím svým malým městským Peugeotem Ion přeskočit Beskydy. Do Žiliny k rychlonabíječce dorazím obvykle se zbývajícím dojezdem 9-12 km. Tam za 20 minut nabiju na 80% kapacity baterie nebo za 40 minut do plna (16 kW). A jedu dál na jih směr Bratislava nebo na Východ směr Košice. Fakt paráda a navíc zatím zdarma!
Avatar - Misfit
hmm fajn..
| 28. 4. 2015 02:20
ať si tu je těch dobíjecích stanic kolik chce a ať si každej ekolog myslí co chce, mě prostě elektromobily nějak nevzrušujou >:D :no: a fakt se netěšim na dobu kdy dojde ropa. :no:
Avatar - eniel lorien
hmm fajn..
| 28. 4. 2015 07:06
ale zjavne vzrusujú veľa iných ludí.. Ako kočkolap taka tesla funguje lepšie ako by si čakal.. www.youtube.com/watch?…
hmm fajn..
| 28. 4. 2015 09:06
vzhledem k tomu ze ropa nedojde, tak se te doby stejne nedozije nokdo z nas >:D

ropa ale bude nakonec tak draha, ze se proste nebude vyplacet jezdit na jeji derivaty
Avatar - Radovanelektro
To je přesně ten typ článků a vyjádření velkých hráčů na pol
| 28. 4. 2015 09:03
To je přesně ten typ článků a vyjádření velkých hráčů na poli energetiky, který nadzvedne každého elektromobilistu.

Pan Chmelík z ČEZu by měl raději méně mluvit a více makat. Od slibů sítě 150 nabíječek po celé ČR z podzimu 2011 nejen z jeho úst máme na jaře 2015 jen 44 stanic, z toho 8 je rychlodobíjecích. Že do konce roku plánuje ČEZ navýšit počet stanic až o několik desítek je bohapustá nehorázná lež, tady už se nedá mluvit ani o marketingu nebo reklamě. Za první 4 měsíce spustil ČEZ 3, slovy tři rychlodobíječky (Mladá Boleslav, Ostrava, Brno). Přičemž střídavě mu některé nefungují. Důkaz [odkaz] Pomalé za 4 měsíce uvedl do Provozu 2, slovy 2, Klimkovice a Zlín. Důkaz tamtéž. Nechápu, jak ve zbylých 8 měsících roku 2015 kde uvést do provozu desítky stanic, když za první 4 měsíce udělal nové jen 4 (Ostrava byla totiž jen výměna pomalého stojanu za rychlý).

E.ON je pouze srandista, který provozuje čtyři veřejné dobíjecí stanice a to tak že přes léto vyndá před hotely na Lipně a Vranově desky se zásuvkami, které ale nemají dostatečně kapacitní připojení a pojistky vyhazují už dvě dobíjející se elektrokola. Funkční jsou jedině u půjčoven elektrokol a skútrů. A nebo jsou zavřené v areálu elektrárny a neví se o nich, ani kudy k nim. Ověřeno osobně loni v létě na Vranově. Je přesné, že E.ON plánuje několik nových dobíjecích stanic v rámci marketingových aktivit. A k pláči, že mluvčí E.ON Vladimír Vácha přizná, že elektromobilita v Česku je stále spíše marketingovou aktivitou, ovšem to říká on, který reprezentuje výrobce a prodejce elektřiny. A dodá blábol na entou: „Provoz elektromobilu v současnosti nemůže konkurovat provozu automobilů na konvenční paliva, a to z důvodu stále výrazně vyšších pořizovacích nákladů na pořízení elektromobilu, ale i z pohledu nedostatečné dostupnosti odpovídající dobíjecí infrastruktury na území ČR." Přitom kdo jiný by měl infrastrukturu budovat, než právě oni. Má ty prostoto.

Pražská energetika (PRE) je jediná, která se koncepčně a síťově snaží. Na 23 místech provozuje 32 nabíjecích stojanů, samozřejmě základ má v Praze, kde působí. Sorvnejte si jejich 32 nabíječek se 44 ČEZu a k tomu velikost obou firem. Hned Vás praští do očí, že cosi s ČEZem není v pořádku. A Lukáš Kadula z PRE není slibotechna a velká huba, řekne férově co bude a kdy a taky co nebude. A taky elektromobilitu denně předvádí na stálé výstavě v zákaznickém centru nedaleko Jungmanova náměstí. A provozuje půjčovnu elektrokol a nově i elektromobilů. Tady se nekecá, tady se dělá.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku