Sněmovna schválila zvýšení rychlosti na dálnici. Pokud zákon schválí Senát a prezident Zeman, bude se na vybraných úsecích jezdit rychlostí až 150 km/h.
Argumentováním absurdním příkladem s bílím záchodem to už nezachráníš. Znovu se zeptám, byla dodaná dokumentace kompletní? No vidíš. A jak už jsem napsal, ten tvůj kámoš ušetří ty miliony státu někde jinde, neboj ;-)
Asi už pár generácií vychovávajú lepších vodičov. U nás sme s tým ešte ani nezačali. Zvyšovať maximálku, aj keď to cesta a autá dovoľujú nepovažujem za dobrý nápad, väčšina našich vodičov na to nemá, alebo naopak ignorujú akékoľvek pravidlá. A tých pár schopných a solídnych to nevyrieši. A aj teraz pri predbiehaní na diaľnici často spomalím - obchádzať kolónu idúcu 80-90 km/h hoci predpisovou stotridsiatkou je u nás koľkokrát adrenalín - nevieš, kto a kedy sa z tej kolóny vystrčí...
Je to jednoduchý. Kdybys stavěl dům, a jedna z firem by ti v jinak nejlepší nabídce např. místo tebou požadované černé záchodové mísy započítala jen bílou, automaticky bys vzal o 300tis. dražší nabídku, protože když prostě neumí číst, a tys měl jasný požadavek na záchodovou mísu......... Jo, jo, už to vidím. Ale z cizího krev neteče. Ale MOŽNÁ pak budeš nejhlasitěji křičet, že je v pořádku trochu šulit stát na daních, protože je stejně neefektivně rozfofrujou.
Na jedné straně 30 miliónů, na druhé straně jeden telefon- poslali jste nám špatněj papír (kterej nás stejně nezajímá a nebudeme ho číst).
Nepochopím, jak můžeš tohle obhajovat.
Když někdo ani není schopen dodat požadovanou dokumentaci (jsem si zcela jist, že v požadavcích byl i jazyk, v jakém má být dokumentace odevzdána), můžeš tady šermovat vyššími principy, jak jenom chceš. Hlavně neboj, poučen z nezdaru tvůj kamarád s hodně vysokou funkcí ve větší stavební firmě ušetří státu desítky milionů na jiné zakázce ;-)
Pan Ťok se hlavně musí vůči politickými soupeřit vymezit. Názorová opozice ja pak tím nejlepším způsobem. To, že pindá nesmysly mu musí být jako chytrému člověku (byť se chová jako hlupák a s jeho umístěním na pozici ministra absolutně nesouhlasím) jasný.
Tady nejde samozřejmě o diskuzi o limitech, ale o princip politiky. Názorová opozice i kdyby to co plácne byla sebevětší hoadina!
Tlumiče a čepy možná nebyly v nejlepším stavu, ale nepřišlo mi to o moc jiné, než když jsem byl předtím vezen jinými Superby. Prostě jsem po těch ódách o luxusu a kvalitě čekal mnohem víc.
Aoyagi, mě by zajímalo, jak to teď budeš mít na vybraných úsecích s tvým poskakováním. Ono když kousek bude 130 km/h, a kousek 150 km/h, tak se to poskakování snad už nebude dát vydržet, ne? :-)
A ještě by mě zajímalo, jestli na nějakém úseku s povolenou 150 km/h těch 150 km/h pojedeš a budeš se u toho cítit slušně. Protože z minulé diskuze jsem pochopil, že nyní by ses musel cítit zcela neslušně a bylo by to nepřípustné :-)
Zdá se že celá diskuze je zbytečná. Sněmovna to sice překvapivou většinou odhlasovala ale úseky kde bude povolená stopadesátka má určit Ministerstvo dopravy. A jeho Skanska ANO šéf už řek že na poslance sere a nedovolí to ani na jednom kilometru
Takže šmidlec fidlec dál zůstane všechno při starym ;-\
Nebudeš ty kamioňák? >:D
Bacha vozim s sebou kameru a v HD nahrávám. Vobčas bohužel i ten kamion v 3. levym nebo 2 kamiony co se na běžný silnici předjížděj celý stoupání kde sou dva pruhy a ten vláček osobáků se za nima vleče dál. A jestli jen trochu častějš jezdíš nevěřim ti žes ani jedno z toho eště nezažil ;-)
to mi dost připomíná scénku, kdy mne zastavili - asi jako třetího v řadě - za rychlost - pane řidiči - po odečtení odchylky - jel jste o čtyři kilometry více, než byla povolená sedmdesátka na jakémsi stavebním úseku, kde se opravdu o víkendu nepracovalo - jednalo se o rovný - cca dvoukilometrový úsek.... v lese byla trojnožka a dál to vybírali.. No a zatímco mne pan péchá řešil, přes horizont a dvojitou plnou tam předjížděl v protisměru týpek kamion.... zcela evidentně jel tak přes kilo dvacet..... Když jsem se orgána dotázal, zda by nebylo vhodnější vydat se za tímhle závodníkem, tak se na mne jen podíval " na toho taky jednou dojde" - a pokračovali jsme v řešení mých 74km za hodinu........Inu tak.......
Vtip je v tom, že rychlost je nejsnáze identifikovatelná a postižitelná. Celý systém dopravní policie se točí hlavně kolem ní. Proto je potřeba nakoupit další a další civilní auta...
Přitom bezpečí se tvoří jasně viditelnými a identifikovatelnými policejními vozy, který jezdí a monitorují chování účastníků provozu. Proč jich tolik vídáme v A, D, I, S, N, DK? Proč na Slovensku potřebu označených aut na silnicích pochopili a u nás jde jen a pouze o fízláctví v neoznačených autech?
Toto opravdu nic neřeší a je to zdaleka nejnebezpečnější způsob jak se snažit udržet pořádek na silnicích.
Policejní prezidenti ČR jsou jedněmi z nejvíce exotických zvířat mezi státními úředníky. zabedněnost, neschopnost vlastního úsudku a ovlivnitelnost krvežíznivými reportéry masmédií jim pod černý brýle ještě přidala klapky na oči.
Rád bych zopakoval to, že se u nás nejezdí nijak hůř než v okolních zemích. Leckterými zmiňovaný skandinávský země vynikají spíše řidším provozem, ale že by se po nich neproháněli řidiči vyšší než povolenou rychlostí rozhodně pravda není.
Agresivní hovada pak potkáš všude. A opět platí, že vysoká rychlost je jen jedním z projevů, zdaleka ne tak nebezpečným jako styl jízdy.
Věřím, že pokud vůbec ke zvýšení dojde, budou vybrány takový úseky, kde to bude reálně možný a nedělám si iluze, že celková kilometráž přesáhne významně délkou 50km v rámci celý ČR.
Tak to asi klidně i bylo. Pro tebe a tvého kamaráda to byla určitě banalita, ale když se na to budeš koukat jinak, splnil podmínky tendru? Dodal všechno potřebné? Ne, nesplnil, nedodal. A divil by ses, kvůli jakým věcem tě z tendru vyškrtnou.
Tak se nám zase v různých médijích rozproudila jako diskuze o tom, že zvýšení rychlosti přinese spoustu mrtvých navíc a že to je vlastně anachronismus a že se nám zvýší emise a hluk a ..........A prostě zase spousta a spousta užitečných informací.
Nevím jak Vy, ale já jezdím denně. Nejen po dálnicích. Za svůj dosavadní automobilový život, jsem najezdil skoro mega a půl kilometrů - a překvapení - po těch letech a porci, se nepovažuji ani za experta, ani za bůhvíjak dobrého řidiče. A po té době jen asi k tomu tolik:
Kdo chce jezdit rychle - jezdí rychle bez ohledu na to, kolik je schváleno od poslanců - všimněte si toho ekšperti právě na dálnicích - Ti kteří spoří, jezdí tak 110-120, páč to je u dost aut hranice, kdy se láme spotřeba a spořílci hypnotizují palubní počítače a zvednutí čísla za desetinnou čárkou jim navozuje srdeční slabost. Ti, kteří na spotřebu pečou, páč mají firemní CCSku nebo prostě vatu na účtě, mají normální přechodovou rychlost mezi 140-160km za hodinu. No jistě se denně setkáváte na dálnici i s těmi, kteří to sviští i razantně výše. A že by razantně vzrostla míra nehodovosti - jsem si nějak nevšiml. Záleží totiž na místě, podmínkách, autě, řidiči a spoustě dalších faktorů - jestli to zúžíme jen a jen na rychlost - nejde o expertizu, ale zástupný zviditelňovací problém.
Maximálka 150 je pro mne ok - stejně už většinou rychleji nejezdím. Hlídejte Vy experti prasata za volantem, kteří - BEZ OHLEDU NA TO,JAK RYCHLE JEDOU - stávají nebezpečím pro ostatní - vybržďovače, nerváky, co předjíždějí "na krátko", na normální silnici valí přes dvojitou plnou, kam nevidí apod..
Zase se hledá problém tam, kde není.......... Tak dobrý dolet ;-)
O tom se nijak nehádám. Jen bych asi nedával do souvislosti- když jedu rychle, je to bezpečnější, protože dávám větší pozor.
Mě řidiči jezdící slušně (např. dodržující přiměřené rozestupy) rychlostí 150kmh nijak zvlášť netrápí.
Tím bych neoperoval, pravda je, že auta jsou mnohem dál než v době kdy se zvyšovalo ze 110 na 130.
Navíc se pořád bavíme o možnosti jet na vybraných! úsecích až 150, ne povinně držet tuto rychlost.
Pakliže ji někteří neshledají jako vhodnou, pojedou si rychlostí nižší a plivači viz dole budou nadále vychovávat ty rychlejší pomocí blokace levých pruhů ;-) , což je reálně mnohem nebezpečnější.
To snad nemyslíš vážně? 8-s
Kamarád dělá v hodně vysoké funkci ve větší stavební firmě. Jejich nabídku stát vyřadil kvůli jednomu papíru nepřeloženému z angličtiny. Stát by ze zakázky za pár set milionů ušetřil 30 mil., kdyby úředník zvedl pr.del a telefon, a zavolal- dodejte nám překlad toho a toho. Ale nejspíš se jen hledal zástupnej důvod jak upřednostnit jinýho "favorita".
Cesi na takovou rychlost nejsou zrali. Cestaci uz ted nedodrzuji nejvyssi povolenou rychlost. Co potom pri 150! Staci, kdyz predjizdim radu kamionu pri predpisove 130km/h, a az prilis casto se mi na zadni naraznik nalepi cholericky magor, ktery by ,blikajici a troubici, nejradeji preskocil svodidla.
Dale, dalnice, na kterych je pouzitelny jen jeden pruh, kdyz druhy jede "kamionackou" 95, neni bezpecna pro takovou rychlost. Jednoduse rozdil rychlosti mezi dalnicnimi pruhy je timto moc vysoky.
Nemam nic proti flexibilnimu oznaceni rychlosti na dalnicich. Urcite se najde usek, ktery by se dal i pouzit na rychlejsi presun. Nejdriv by vsak melo jit o dalnici se 3-4 pruhy, peclive strezenou Passaty, postihy za prekroceni rychlosti na techto usecich by se mely minimalne ztrojnasobit a pri snizene viditelnosti, mrazu a naledi by nejvyssi povolena rychlost mela byt snizena na 110km/h. Zimni 110km/h by vubec nebyla na skodu plosne.
Doufám, že podobně funguješ i s hmyzem při chůzi...jak zařídíš, aby jsi při dejme tomu rychlejší chůzi či běhu nezašlápl živého tvora?
Rohypnole, začínáš se motat v dosti absurdním kruhu ;-)
Všeobecný trend je všemožně omezovat. Dálnice je nejbezpečnější silnice, vím že jsi za maximální represi a považuju to za zhovadilost, na druhou stranu nikdo nikoho nenutí jezdit 150...
No, to je tvůj názor. Můj zase je, že tihle lidi jezdí tak rychle, jak se jim chce, na policajta totiž nenarazíš. Takže ať povolí co povolí, pojedou, jak rychle budou chtít.
Snad se jim bude chtít zrovna těch 150.
Jak už tu někdo psal, já vidím největší problém 150kmh v rozdílných rychlostech . Rozdíl mezi kamiony a spol. a řidiči jezdícími 150 bude 60kmh a to už není málo.
No, nevím jestli pozitivem rychlejší jízdy je vyšší pozornost řidiče. Pamatuju havárku na Znojmo, kdy řidič Alfy na státní usnul při 200kmh s plným autem lidí.
Ne, tyhle věci kontroluji pravidelně (světla denně, pneu/kola týdně, na provozní kapaliny mám kontrolky). Zip přirozeně dodržuji, pokud je značka nebo si to vyžadují okolnosti. Pouštění není proti předpisům. Ne, nejsem blb, blikám vždy. Rychlost porušuji jízdou 35 ve třicítce, jinak ne.
Ano, moje optika je černobílá ve smyslu že buď je někdo bezohledný nevychovanec argumentující nesmyslně že "v rámci zvýšení bezpečnosti poruším zákon a překročí rychlost" a ještě má tu drzost mluvit o ohleduplnosti, nebo ve skutečnosti jezdí ohleduplně a podle předpisů. Takže by bylo vhodné nebýt co? Ano, správně. Dobrou noc o/
Hluk, průměrné hlazení nerovností. Řekl bych, že už to tu bylo zmíněno. Přidávám k tomu nekvalitní vrzající konstrukci. Očekávám, že další odpověď bude ve smyslu "V porovnání s Trabantem je to tiché a hladce jedoucí auto!" :P
... jj, ty jezdis nejbezpecneji, jak muzes. hmmm, vyborne, tomu rikam skromnost. mas na to papir z nejakeho uradu nebo sis to vyhodnotil subjektivne sam? jj, v kriminale jsou sami nevini.
ale kdyz teda ty radis mne, ja poradim tobe: zkus zvazit, ze bys preci jen dosel vratit ty papiry, preci jen, pak bys jezdil jeste bezpecneji, navic s tim kukucem, co mas na fotce, bys mohl nekoho na te silnici i vystrasit ;-)
kontrolujes pred kazdou jizdou utazeni sroubu kol? tlak v pneumatikach? vsechna svetla? stav provoznich kapalin? to jsou jenom zcela zrejme cernobile hodnotitelne zalezitosti. Nikdy jsi nikoho pred sebe nepustil pri vyjezdu z vedlejsi? co zip? vzdy jsi se zazipoval spravne? nikdy jsi nezapomnel vyhodit blinkr pri odbocovani? a co ty rychlosti? nikdy nic? ani tricitku na opustenem pracovisti? kazdy ridic, ktery ma neco najezdeno a premysli u toho, tak vi, ze tato pravidla jsou jistym voditkem jak na silnici spolupracovat, ale z ruznych duvodu v rozlicnych situacich je nelze bezezbytku uplatnovat, resp. je zcela vhodne a spravne je prekrocit, prave kvuli bezpecnosti, kvuli ohleduplnosti, proste kvuli tomu, ze nejsem pupek sveta a nejsem na svete sam. takze by bylo vhodne, kdyby ses nad tou svou cernobilou optikou alespon trochu zamyslel, treba prave na dobrou noc.
Jaké pak já? Já jezdím nejbezpečněji jak můžu a nemám žádné zdravotní potíže. Vy zjevně ano. Patrně jsou duševního charakteru, pokud se domníváte, že trpíte jasnovidectvím. Nebo vlastníte křišťálovou kouli, kterou si myslíte, že umíte používat? Jistě nebudete tak mentálně omezený, že byste si nedokázal představit, že někdo vědomě neporušuje zákony. To by o vás něco vypovídalo.
??? tomu nerozumim, co tim chtel basnik rici. podle meho soudu argument, ze v cr nemuze byt neomezena na dalnicijako v nemecku proto, ze jsme po valce prosli jinym spolecenskym vyvojem je blbost. viz. rakousko, holandsko, svycarsko, belgie, atd.
jj, tak pujdes mi teda prikladem a za sve ridicske hrichy vratis ridicak, aby bylo na silnicich bezpecneji, nebo to budes radit jen ostatnim? neexistuje jedine rozumne meritko (tady na diskuzi) ktere by mohlo srovnat, jestli jsi na silnici vice nebezpecny ty a nebo ja. zakon porusujes uplne stejne, ale presne vis, ze ja bych mel papiry vratit a o sobe zrejme nepochybujes. sqele!
jj, ten siroky stredovy panel, to je presne to, co znemoznuje superbu prekonat rychlost 110 km/h a pritom nezmrzacit posadku svym nepohodlim. chapu te spravne?
Jestliže se u nás poorušuje max. rychlost 130 o +20, tak to znamená, že se jezdí 150. Kdyby bylo povoleno 150, pak by +20 znamenalo, že se reálně pojede 170 8-s
hluk je v tomto pripade slysitelna cast (20hz - 20khz) podelneho vlneni, ktere se ve vzduchu siri vsemi smery rychlosti cca 340 m/s a s vetrem (chces-li vicemene konstantnim proudenim vzduchu) se tento fakt nijak nemeni. a ze vydava kamion pri 50 km/h menis randal nez pri 90 km/h s tim nijak nesouvisi!
Ale nikoliv. Na vám podobné živly by mohlo být těch 50 km rozkouskovaných třeba po kilometru i s celkovým měřením na těch 50 km. Prosté. Člověk by čekal, že to někomu, kdo si myslí, že je nad zákonem, dojde.
Jo tak vy máte dokonce vysokou školu na řízení? Fascinující. Jen bych rád poznamenal, že "vysoké školy" internetové se jaksi nepočítají.
Kolikrát nevím, neb si nevedu deníček. Nicméně jsa civilizovaný člověk, snažím se zákony neporušovat. Pokud mi to zdravotní nebo jiné okolnosti nedovolí, tak prostě neřídím. Nevymýšlím si stupidní výmluvy a jsem ochoten čelit následkům, když udělám nějaký průšvih.
Ale komu to tady vykládám, podle vašich argumentů by si pro jistotu neposední řidiči měli dát před cestou pár panáků nebo nějaké to brko, aby se náhodou chudinky nenudily. >:D . Nebo pro jistotu amfetamin, aby byl řidič vždy ve střehu! Když už, on chudinka, není schopen udržet pozornost a přesto má řidičský průkaz.
jj, to bych bral take, prodlouzit treba na 50 km. ono na takto dlouhe trase prekrocit prumernou rychlost nejakych 140 km/h (aby to bylo na pokutu) je prakticky nemozne :-)))))))))
no tak to sice bylo upne mimo tema, na vysce u zkousky podobnym zpusobem reagovali ti, co diskutovanemu tematu proste nerozumeli... mohl bys alespon sdelit, kolikrat jsi porusil zakon ty a jestlipak jsi uz vratil ridicak, aby bylo na silnicich bezpecneji?
Takoví lidé nepatří na silnici. Vraťte řidičák, běžte se léčit na poruchu pozornosti, zjistěte si co je to tempomat a jak se používá. Hledat "benga s radarem" po vás nikdo nechce, to dělá jen vám podobná špína neschopná dodržovat zákony, jako většina ostatních.
Nebo lépe, když máte zdravotní problémy, tak prostě nejezděte, jste nebezpečí pro ostatní. Aspoň se uvolní silnice pro slušné lidi.
Tak že se dnes v západní Evropě mluví o snižování rychlosti skrz ekoterorismus, to je trochu něco jiného. Zvýšení má i svá pozitiva, člověk lépe udržuje pozornost...Ale je to samozřejmě o tom, zvolit vhodný úsek...
Byl i řídil, několikrát. Není to zrovna pohodová jízda když je hustší provoz. Je to fajn na otestování aut, ale na pravidelné klidné ježdění rozhodně ne.
Hmmm...Dajme tomu, ze ti zacinam rozumiet:
Proste beres to tak, ze to maju byt auta, ktore su stavane na defakto Nemecke dialnice a na ich neobmedzenu rychlost, s dobrou pozdlznou stavilitou, dobrymi brzdami a fakt dobrym komfortom...(aj ked by som aj z toho tvojho zoznamu nieco vyskrtol >:-[] )
Ale tu sa bavime o V-max.150, nie 250 ;-) Pri takejto rychlosti je dostatocne stabilny aj Golf V, a hadam vsetko podobne, od neho vacsie a novsie. Dnes aj auto s razvorom 2,47m a 4m na dlzku dokaze byt stabilne aj pri rychlostiach od 160 hore a nic sa nedeje.
Ak to ale myslis tak, ze koli slabej kvalite soferov, by si im to neumoznil koli ich slabej technike jazdy a plus pochny stav vozidla, potom to berem - proti tomu nemam namietky.
Pokial ale dany vodic nieje vyslovene dochodca a reflexy a auto ma v poriadku a navyky spravne, vedz, ze takemu nerobi problem 150 ani v tebou uvedenom P206 ;-)
Zaprvé, ten V6 motor v Superbu je možná tak "trochu extra" a zní příšerně, vůbec ne jako V6. Je to pochopitelně pohodlnější než Rapid nebo něco, ale přirovnal bych to ke starému Volvu V70, kterým jsem nedávno jel. Nehledě na to, že sedačky jsou horší jak v Civicu a středový panel moc velký, takže řidič má drcenou nohu (ano, je mi jasné, že vy jste na to zvyklý, takže vám to nevadí).
Oh pardon že urážím vaší oblíbenou značku, jen "plácám" svoje zkušenosti.
ano je. ukolebava a reakcni doba se prodluzuje. spousta lidi v takovemto rezimu podvedome prestava sledovat silnici a zacne si hrat s radiem, klimatizaci, stoparkou. situace jak stvorena pro retezove nehody. a to jsou prosim fakta. zkus se nad nimi zamyslet, nez zase zacnes zvanit o porusovani zakona. jestli na silnici nekdy vedome porusuju jednu cast zakona, tak zejmena proto, abych dostal jine zakonne povinosti v tomtez zakone, ktera napriklad rika, ze mam predvidat a jet citelne, nebo prizpusobit svou rychlost stavu a povaze vozovky a povetrnostnim podminkam a nebo predjizdet co mozna nejrychleji, take se mam plne venovat rizeni a ne furt cumet na tachometr a hledat za kazdym bukem benga s radarem. chapu, ze pro nezkusene nebo zabednene jedince jsou toto tezko uchopitelne poucky. jsou to ale jedny z puvodnich casti zakona jeste z doby, kdy se predpokladalo, ze za volant usedaji ridici odborne zdatni a ne kazdy moula. no a tyto casti zakona si obcas s jinymi castmi zakona protireci. takze bud bez obav, i ty kdybys nikdy neprekrocil povolenou rychlost (a tomu neverim), tak ses jiste opakovane dopustil ruznych jinych prestupku a podle sve cernobile logiky bys mel vratit ridicak, nez nekoho zabijes. tak prosim konej.
>:D >:D >:D >:D za to co tu s vami srandujem by som uz bol davno suspendovany, keby som nim mal byt ty dyldo matildo >:D
bud v klidku, niesom, nebol som, nebudem >:D
ale ty si chlape teda koooomplet mimo reality... 8-s
Nic proti 150, nebo i 180kmph na 3 proudové dálnici. Na dvouproudovce je to ruleta s lidskými životy. :no: Naštěstí to neprojde senátem a parlament senát nepřehlasuje. Je to jen předvolební agitka ODS. Nikdo vám nedá tolik, co vám oni slíbi... :-!
Souhlasím, u nás jsou pravidla pořád ještě od toho, aby se obcházeli.
Ale tím pádem je celkem jedno, kolik povolí na dálnici. Protože ty, o kterých píšeš, nezajímá, kolik je dovolený.
Na 130? Od A6 výš, s 5 Series bych silně váhal, ale seděl jsem jen ve dvou. Chrysler 300M/C, E Klasse (S možná pro 150, i když pochybuju), Lexus GS (LS viz S Klasse), Jaguar XJ 350 (nové neznám), hádám že Hyundai Genesis a Equus, možná Cadillac XTS, ale na to bych moc nesázel, VW Phaeton, Volvo S80, Citroen C6. Asi na něco zapomínám, ale berme to jako příklady.
Každopádně ne žádne R, M, V nebo jakékoli jiné performance pakety.
Ale SAMOZŘEJMĚ že někteří lidé jsou zvyklí na něco jiného, snesou víc hluku a nevadí jim trápený motor, tak je pro ně ve 160 pohodlný třeba v Peugeotu 206.
Myslíš že já blbce za volantem nepotkávám? Na idioty co nejdřív měněj pruh a až pak koukaj do zrcátka a dávaj blinkr bych nadával vod rána do večera. To ale nemá co dělat s rychlostí
Mnohem víc? To si fakt nemyslim a zkoušky který proběhly ve 160 km/h mi dávaj za pravdu. Trvale nižší nehodovost v Německu než u nás taky. Vo rychlosti to neni
Na to existuje jednoduche riesenie:
Zavedte si ich dopravne predpisy, s ich limitmi ( podla kvality cesty dovolit MPRky na takych ako su u nich ), nasadte policajtov tak vykonnych ako su ti ich, so sadzbami pokut ako u nich.......treba dalej ???
A uvidel by si, ze podla mna by u vas za takychto okolnosti bola mozno nehodovost mensia ako v DE !!!!!! Preco ? Lebo takych, co lietaju po dialniciach 200et+ je aj u vas malo ! 100ka mimo mesta by tiez nikomu neuskodila a nehody by nepribudli ( na podobne kvalitnych cestach 1. triedy ako v DE ! - inde nechat 90, pripadne aj obmedzit, ak je treba...) Vdaka tomu, ze policajtov by ste vidali castejsie, tak by aj ti vodici boli viac "v strehu" - a o toto mne ide - BYT V STREHU !!! a nie ze vsetci maju reakcie ako nafetovani !!! :-!8-s
v Německu jsou zcela jinak nastavená pravidla. Můžeš jet rychleji než 130 kmh, ale pokud způsobíš nehodu, jde to k tvé tíži. To vše platí v zemi, kde jsou lidé ochotní a zvyklí respektovat pravidla a kde ve srovnání s námi funguje vymáhání práva.
My jsme jiný svět, takže pro nás musí platit jiný metr :-!
Jo tak plynulá jízda je nakonec nebezpečná? Hah, OK, už rozumím, že očekávat od vás něco smysluplnějšího, než "monotónnost nudí, tak radši budu porušovat zákon, abych se nenudil", nelze. Hezký večer přeji.
Od toho by se měly odvíjet podmínky pro provoz. Jak asi vypadá průměrný řidič? Co zvládne? Vždyť se podívejte, za co dnes dostanete řidičák!
A takovýmto lidem chcete povolit 150 kmh??
Vždyť teď byly aktuálně přívalové srážky a když jsem viděl, jak převážně firemní řidiči jezdí v takovém počasí.... Naprostí bezmozci, a to je slabé slovo. A někdo tady ještě uvažuje o 150 kmh...
samozřejmě že po větru. Nemáš pravdu, vím jak vypadá hluk vedle dálnice např. když je snížená rychlost na 80 kmh (aktuální rekonstrukce) a když je plných 130 kmh. Ten rozdíl je propastný. A jak říkám, hluk neporoste lineárně, takže rozdíl 130 vs. 150 je značný.
Preto vcelku chápem tých, ktorí zvýšenie maximálky kritizujú. 150 km/h nemusí byť zásadne vražedná rýchlosť, ak pôjdu 130-150 km/h všetci. Ale rozdiel medzi tých 80 a 150 je už priepastný, a povedal by som, že práve to môže byť kameň úrazu. Dnes je maximálka 130, niektorí rýchlici jazdia aj tak 150-160, a jak si všímam, nájde sa občas aj vypatlanec, čo potrebuje ísť 200 aby uspokojil svoje chute. Ak stúpne počet áut, čo prekročia aj tých 150, a potom sa už naozaj bojím, aby ma nejaký hero v ľavom pruhu neodstrelil, keď si dovolím v 120-kilometrovej rýchlosti predbiehať kamión...
a ako sa to ta marha tej strigy v Perinbabe pytala: A čija je to smola ??? a striga: Vaša, Vaša >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Tak uz ten kram hod do AAA-ciek a vytiahni nieco rozumnejsie... :-!
pocuj ty byvaly instruktor autoskoly nakladnych aut:
Bavime sa tu o sobobnych autach, ktorych priemerna brzdna draha s gumami v priemernom stave a s vodicom s priemernymi reakciami nepresiahni pri 150 kmh tych cca 150m. Ak sa ti zda toto cislo pre teba nedosiahnutelne na tvojom aute, s tvojimi gumami, tvojimi brzdami a tvojimi reflexami, nemas na ceste co robit !!!!
Amen ! :-!
Dyk more to je diskriminacia! >:D
Když jsem jezdil v Porsche, tak všude stála benga a všude samá omezení na 80 a teď 150?!
Tolik Prius nejede ani z kopce!!! >:D
mozna by sis mel doplnit vzdelani, abys vedel, jakym zpusobem funguje lidska mysl, co zpusobuje soustredenost a co naopak rychlost vnimani a reakce otupuje. mozna bys pak pochopil, jak nebezpecnym utvarem na silnici je plynule se pohybujici kolona aut v relativne nizke rychlosti. Tvoje zkratka o neporusovani zakona ve vztahu k usinani je zcela chybna. kdyz je tma, snezi nebo prsi a nebo je velmi husty provoz, mohu jet treba okolo stovky (klidne i mene) a neusinam. zkratky ohledne superba nemaji nic spolecneho s faktem, ze je to dalnicni polikac kilometru a 160 km/h pro nej neni zadna extremni rychlost. nejake nepohodli ve 110 ti tady fakt nesezeru. no aze je treba eskovy mercedes na vzduchu pohodlneji, o tom zadna.
Aha, tak to sorry. Jestli jde o to, vidět ve špíglu kilometr dozadu, tak to si nejsem jistej. Já si jen sem jistej, že tam vidím dál, než je brzdná dráha ze 150kmh. Na nebezpečí zezadu jsem nepomyslel. Že by gepard?
no ked sa pozeram na tvoj avatar, tak by som si v tvojom pripade tou clovecinou fakt nebol taky isty >:-[] a este ten nick k tomu... 8-s
Ok, hadam si sa trosku zasmial, lebo z toho co pises neviem, ci sa mam smiat, alebo plakat. Vy by ste sa mali ked uz nie podla Nemecka orientovat podla Rakuska ( a to ale aj my ) : Tiez tam najskor pokusne zaviedli na vybranych usekoch 160-ku, a ked sa za sledovane obdobie osvedcila, tak ju tam nechali. A takto dalej, na kazdy zrekonstruovany a na danu rychlost prepocitany usek dialnice, kusok za kuskom...
Aj ty by si si zvykol, len netreba pouzivat tie tabletky... >:-[]
hele, to je nejaky novy fyzikalni zakon? hluk se siri po vetru? ... jestlize ti nevadi kamion jedouci 90 km/h jiste ti z hlediska hluku nebude vadit osobni auto jedouci 150 km/h
Zásadní rozdíl v brzdný dráze dělá reakce řidiče a samozřejmě auto a jeho stav. 911 s špičkovejma pneu a řidičem zastaví z jakýkoli rychlosti možná až o desítky metrů dřív než třeba pán v důchodu s klobouku s platem vajec vzadu ve starý škodovce. Nebo někdo kdo zrovna jí nebo něco hledá v telefonu což poslední dobou vidim až neuvěřitelně často. Zřejmě smskujou což mi hlava fakt nebere :-)
hele a nemelo by se to napred vyzkouset? zatim jen banda omezovacu brani nam ostatnim se legalne svezt trochu rychleji s pseudoargumenty bezpecnosti, plynulosti hluku a emisi - bez jakehokoliv dokladu, ze to tak bude, aps patentem na rozum. nikdo te nenuti jezdit 150, proc mi v tom chces branit??
Člověk, který usíná když neporušuje zákon se mě ptá, zda nemám nějaký zdravotní problém. Úsměvné. Měl byste vrátit řidičský průkaz.
Nicméně ne, nemám žádný zdravotní problém. Jen vím, co je to pohodlné auto, takže vím, že Superb není pohodlné auto, zvlášť jestli se chce honosit přídomky jako "vyšší střední" nebo dokonce "luxusní".
Když jede někdo v mlze nebo při vánici 150 nebo třeba v Německu 250 km/h je idiot. Mimochodem v tom zákoně co dneska prošel je i vo tomhle zmínka a za nevhodnýho počasí tam 150 povolenejch nebude ;-)
Za hodně hnusnýho počasí nemůžeš jet ale ani těch 130 takže co s tim? :-)
bydlím možná 5 km od dálnice, a když jde vítr k nám, tak je dost silně slyšet. Každý ví, že jízdní odpor neroste lineárně a ani aerodynamický hluk neporoste lineárně. Dálnice výrazně ovlivňuje hluk v krajině.
HTP? Nějakej mindrák?
Ukaž mi auto, které bude mít při 170 kmh menší spotřebu než při 120 kmh. Jestli takové najdeš, tak gratuluji, protože jsi popřel veškeré fyzikální zákony >:-[]8-s:no:
Podle toho jak tady vystupuje zrovna karel nebude silniční střelec ;-)
Holt to chce před vjezdem do levýho mrknout do zrcátka. Je faktem že to se v česku moc nedělá a skoro nepamatuju že by někdo nejdřív začal blikat a až potom měnit pruh
prosimte nemas nejaky zdravotni problem s tou rychlosti nad 100km/h? se superbem po dalnici musim minimalne 160 abych neusinal. se svymi auty je to podobne, teprve okolo 140 zacinam vnimat, ze se jede. no a musim to rozhulit na 200, kdyz chci zazit ten adrenalin, co zazival muj otec v trabantu v sedesatce. Jako ja ti neberu snahu o poklidnou a pomalou jizdu, ale prijde mi, ze ten duvod tech tebou uvadenych vibraci je zcela nesmyslny.
Víš že větší rozdíl v brzdný dráze než rychlost má součet ostatních faktorů? ;-)
Zajímavý je že v různejch státech proběhlo víc testů rychlosti 160 km/h všechny dopadly stejně a lidi z nějakýho důvodu stejně furt tíhnou k tý 130
Jakou rychlostí jezdíš po Německu?
Úsek vyškov- kroměříž je úplně v pohodě, na rozdíl od vyškov-olomouc. Pokud píšeš, že je tam špatná viditelnost, asi máš špinavý okna. Napodruhé jsi to pochopil ? Kdyby ne, napíšu to ještě jednodušeji.
Já ale vím, jezdil jsem tím (zmiňovaným Superbem) týden. Stačilo. Rozhodně bych to nenazýval pohodlným cruiserem. Spíš takové šumítko/chrochtátko pro ty, kdo nemají na opravdu pohodlná auta.
Pochybuju, že je o moc jiné, než americký Fusion 2014, a to taky není zrovna pohodička ve vyšších (100+) rychlostech. Samozřejmě je to pořád nadprůměr.
Jakej hluk? Dálnice většinou nevede centrem města a tam, kde jo je snižená rychlost a pokud myslíš hluk v HTP tak to je problém majitele měl si koupit něco normálního!
A co srážka s asteroidem? Neměli by jsme se schovat 50km pod zem?
Emise záleží na provozu ono není problém mít při 170 menší spotřebu než při pokusu udržovat 120...
No jestli se ti superb ve 110ti klepe, tak si nech vyvazit kola. a jestli je mas vyvazena, tak radsi nelez ani na detsky kolotoc, mohl by si z tech vibraci umrit. ok?
hele, ja tam jel 160-180, bylo to v pohode. nikdo te nenuti jezdit 150, je zcela v poradku kdyz tam pojedes dal 130, jak jsi zvykly nebo jak ti vyhovuje.
Jj tohle všechno je vyzkoušený testama v Rakousku, Dánsku i jinde a při rychlosti 160 km/h se snížila nehodovost a bacha i emise! V takovejch úsecích bylo totiž zakázaný předjíždění kamionů a tenhle častej špunt a následný rozjíždění zpomalenejch osobáků je hlavnim zdrojem emisí. Když jedeš plynule 150-160 km/h tak neni problém. Tentokrát poslanci který překvapivou většinou byli pro zaslužej výjímečně potlesk
Jo úsek Benešov-Miličín fakt stojí za prd a obávám se že tahle část dálnice bude možná až úplně poslední
Mimochodem dálnice Tábor-ČB je navrhovaná na těch 150 km/h
No hele, upřímně mě to štve, že D3 se staví od prostředka a navíc šnečím tempem. Jak rád bych jezdil na chalupu po dálnici až do Tábora, nicméně to vypadá až na důchod ;-)
Rychlost a bezpečnost evidentně nemaj co společnýho. Banáni sice sme ale povolit 150 km/h na pár vybranejch úsecích fakt neni problém. Teď sem jel po D3 a i ráno i večer tam bylo ne poloprázdno ale prázdno. Celou dobu sem jel nějakejch 140 km/h a při takovym provozu máš pocit že můžeš vystoupit a rychlejš bys i běžel. Bez sebemenšího problému by tam šlo jet o 20 km/h rychlejš
No rakušáci maj mít svou stranu definitivně hotovou příští rok, bohužel bude končit kus před hranicema protože nejsme celý ty roky schopný říct kam povede naše část
Dokončení týhle části před Prahou a pak Budějovice-Kaplice nebo kam to povede bych optimisticky viděl tak na rok 2030
Vseobecny trend je snizovani rychlosti. Cesko s jednou z nejhorsich siti dalnicnich cest v ramci evropy zapadni/stredni opet dela presny opak... Maximalni povolena rychlost chrani predevsim ty ostatni, a ne samotneho dalnicniho strelce.
No co, tvrdim to stale - bananova stredoevropska republika... Mimochodem - odbornici zvseni nedoporuci, presto to poslanci schvali. Opravdu priznacne ceske ;-\
Bohužel je to tak :-|
Proto sem taky napsal do konce mýho života. Přijde mi fakt brutální že třeba okruh Prahy plánovali před 50ti lety jako prioritu a dneska nejsou schopný říct ani desetiletí kdy by moh bejt dokončenej
Sem zvědavej co to udělá až se jednou konečně otevře Blanka [odkaz]
Třeba se jednou povede dostavět D8 a část D3 před Budějovicema se snad už začala i stavět. S částí před Prahou a s R35 to nevidim vůbec růžově. R6 na Karlovy Vary radši nekomentovat aspoň že po tom kousku vod Prahy po Nové Strašecí se jezdí dobře a je v nečesky dobrym stavu
Jo to je fakt pro pobavení, obávám se že zlý vtipy že to vod plánu po dokončení bude trvat 100 let nemusej bejt jen vtipy :-)
Okruh kolem Prahy je never ending story, stejně jako R35, D3 případně dálnice na Karlovy Vary. všude se o tom mluví, píše a ještě se ani neudělali přípravy, natož aby se koplo >:D
Taky jde o styl jízdy, dneska hodně lidi jezdí v tomhle rozmezí, stejně jako já třeba a je to taková pohoda (pokud je rozumný provoz). Nijak to měnit nehodlám, ani když to bude povolené. Na dálnici mi ta 140-150 přijde tak akorát, odsypá to, je to relativně bezpečné a policajti za to nestaví, tak proč to měnit ;-)
Jo tak to jsme na tom stejně, nicméně jak tak často jezdím na HK/PB, tak koukám jak rychle se staví přemostění přes tu spojku mezi HK/PB, tak než se dostanou do Mohlelnice, bude rok 2050 >:D;-)
Dříve, když se tu objevil článek o záměru ODS zvýšit na některých úsecích dálnic rychlost na 150km/h, tak tu skoro všichni říkali, že jde jen o snahu zviditelnit se a že to vlastně nemyslí vážně. Světe div se - návrh poslance za ODS, Adamce - populárního starosty Trutnova -, prošel.
Viditelně to bylo myšleno vážně a tady je konkrétní výsledek.
Ono to ale neni za cenu cihel a pod cenou ŘSD to sou dva hodně rozdílný pojmy >:-[]
A vyřadili je 2x kvůli chybějícímu papíru a jednou kvůli nejnižší ceně. Což vůbec nepřekvapí vem si ten průser kdyby to postavili za nižší cenu >:D
Kdo? No, máme tu stovky úředníků a výzkumníků, kteří se dopravou zabývají, tak když mohou fungovat různé predikční dynamické modely v jiných oblastech, proč ne v dopravě? Navíc to lze měnit dynamicky, určitě je stovky studií, kdy a kde je vysoký provoz, tak prostě v pátek večer na D1 v nejeexponovanějším úseku za námrazy a sněhové vánice mohou rozsvítit stovku.....
Jo, všichni spěchaj ven.. co nejrychleji a co nejvíc bezohledně >:D Taky mi to přijde lepší, než někde na západě, kdy vjedeš do křižovatky na oranžovou a všichni na tebe čumí, že si nebyl tak laskav a nepočkal si dvě hodiny, aby chudák z prava měl volnej průjezd
A ovce békají naštváním, protože někdo posunul plot až za potok a oni do něho spadly, protože šly automaticky bez přemýšlení až k plotu a ted jsou mokré což se jim vůbec nelíbí. Takže by se jim nejvíc líbilo, kdyby měly prostor tak 1x1m, aby nemusely přemýšlet a náhodou se jim něco nestalo tím, že šlápnou třeba na klacek.
Když si to někdo koupí a plánuje se s tím pohybovat po dálnici tak se spotřebou 9 litrů musí počítat. Já nevím proč nám výrobci tvrdí, že čím menší objem tím menší spotřeba. ;-)
A kdo bude určovat jestli v tomhle deštíku je 120 bezpečných a nebo raději dáme jenom 110? A to nemluvím o tom, že pak plno lidí pojede podle cedule, ale na těch čínských skoro sjetých gumách se stejně rozflákají a příště na té ceduli bude svítit 30 :no:
Určitě? Já nevidím v chování řidičů v Praze a třeba v Blavě žádnej rozdíl. A třeba radši chování pražáků opouštějících město než mnichovanů. Tam mi přijde, že kdyby měli 10 pruhů v jednom směru vyjde to nastejno.
No jo, už tu chybí řeči typu: Musim jezdit rychle, protože pomalu mě to nebaví, nebo ja jezdit rychle mužu, protože mam silný auto >:D Ale už alespoň přišel Maroš se svou antifrancouzskou ofenzívou :-)
ku prikladu LEXUS IS220 toci pri 150km/h 2500ot/min, a ver tomu ze pokial nepozries na tachometer tak absolutne vobec netusis kolko ides. V aute je pokoj a ticho ;) samozrejme je to LEXUS a tichom na palube je znamy ....je ale pravda ze ist 150 v Oktavke na pohodlnu jazdu nevypada >:D Mimochodom davali v teste ze pri 130 km/h je to IS 220 (diesel) tichtie ako BMW 3 v benzine ;)
Já s nim jezdil jen chvíli, ale v tomhle je síla páté generace. Ona i ta čtvrtá se nezahanbí a ani ten hluk od motoru se do kabiny nepřenáší, narozdíl ve strovnání se stejně starými Passaty
No srovnávat vyšší střední s koňským povozem nevím teda. Každopádně Superb je pohodlná dálniční kára se kterou není problém cestovat po Německu 2 kila úplně v pohodě.
Tam je nejhorší, že to kolikrát nedělají ani češi, ale kamiónáci z východní Evropy... třeba zo Slovenska >:D ( ne sranda), ale ty to jentak nenaučíš...
Když dáš ten radar na několikakilometrový úsek dálnice... zpomalí také... a pak ať si jedou těch 150.... kdo chce závodit, zplatí, ostatní si pojedou v klidu a rozhodně né pomalu.
Třeba já. Normálně jezdím nad limit, ale když je omezení tak zpomalím. Neříkám, že přesně na tu rychlost, ale zpomalím. Takže když je na dálnici 80, já jedu 90 a 90% řidičů mě předjíždí 130, čímž mě ser... páč je budu hned za omezením zase předjíždět.
To bych rad vedel, o jakem Superbu V6 to tu pises.
Jel jsem jich nekolik jel a najezdil s nimi hodne od prvni generace po dnesni posledni 3,6 a 150 je rychlost, ve ktere se 3,6 zacina ozyvat prave tak akorat, aby ridic vedel, ze ma pod kapotou neco extra a pritom auto se na normalnim povrchu cesty ani nehne. Ne, neni to jako BMW, nebo jako Mercedes, ale o nejake roztrepani, nebo cemkoliv jinem negativnim se psat neda. Pokud tedy zase neplacas neco o nejake olitane herce na gumach z Ciny.
To jsem zatím neviděl postihovat nikde na světě. To, že se leckde tato "kultura" nerozšířila tak jako u nás je jiná věc. SR na tom není o moc líp, ale máte jednoznačně víc pomalovaných policních aut na silnicích a dálnicích, který tento efekt místně snižují.
Naopak, Češi vycvičení D1kou jsou v tomhle dnes už lepší než většina Západoevropanů, a čím nižší rychlostní limity v té které zemi mají, tím jsou horší. A když tihle piloti, spec. seveřané nebo Holanďané drandí přes Dojčland, je to o strach, jak vidím takovou reg. značku hned coveruju brake pedal. >:D;-)
A do kdy myslíš bude tahle úpměrnost platit? Podle mě to takhle vůbec nebude. 150 je rychlost akorát, kterou většinou jezdím i když jedu v Německu. Taky tam nejedu furt co dá auto i když můžu.
Upřímně řečeno úplně moc nechápu ten oslavný hýkot (pomiňme to, že s tím zvýšením tak jako tak nesouhlasim).
Stejně se rychlost nakonec zvyšuje na popud ŘSD a pak to musí schválit ministerstvo. Takže je opravdu pouze teoreticky schválená možnost, nicméně k reálnýmu zvýšení se zatim urazila tak pětina cesty. Jinými slovy, nezměnilo a nestalo se ale lautr nic:)
EDIT: No, jak už vlastně píše spousta ostatních. Chtěl jsem bejt chytrej, ale pozdě. Du zas na pivo:)
No teda nevím přesně, co je míněno tou cévkou .... Vzpomínám se slzou na víku na dobu, kdy překročení rychlosti bylo oceněno pokutou 500,- Kč a kdy jsme se předháněli, kdo udělá Brno-Praha pod hodinu, či náročnější rallye Praha-Ostrava pod hodiny dvě ....
Na tej ilustracnej fotke su 2-3 auta, ktore porusuju predpisy, pokial je teda ta fotka fotena mimo mesta/obce... >:D
To je len 1 z x sposobov, ako zamestnat vasich pomahacov a chranicov - nech inkasuju aj vodicov, ktori proste nespravne vedu svoje vozidlo. Potom sa cudujete ze mate plne dialnice, ked v kazdom pruhu to blokuje nejaky trtko, ktory sa nevie spravne zaradit... :-!
Zrazu by ste zistili, ze 2 pruhy 1 smerom stacia, ti, ktori tak jazdili, by si rozmysleli, ci maju na pokuty, a bolo by aj viac chechtakov na rekonstrukciu a aj na variabilne dopravne znacenie, ktore by tak ako Ozman pise, urcovalo MPR podla stavu a povahy vozovky !
Myslíš tu slavnou 50tku? Tam už mam 3 pokuty >:-[] >:-[] >:-[] Ale právě o tom to je... dal bych do těchto úseků statické radary, jako u toho letiště.... lidé se to naučí respektovat.... bohužel je to drsné, ale je to tak. Kdo pojede 160, už to má za pětikilo.
Hustota provozu se dá logicky vydedukovat, podívej, kolik se dělá studí o vytížení, tak to nebude tak tezke dovodit.
Jenže nejde o to, že dement se vyseká, ale že veme s sebou ty slušné a pomalu jedoucí auta..... kdo z vás tyto dementy za špatného počasí nezažil, hoďte kamenem a myslím, že je to daleko nebezpečnější úkaz, než někdo jedoucí 200 za sucha a nízkého provozu.
Heh, to by bylo samozřejmě hezké, jenže s tím by pořád byly dva problémy: Ten dynamický systém, o kterém se článek zmiňuje, by musel brát v potaz spoustu věcí, včetně hustoty dopravy, která se v ČR v potaz nebere, dokud nezačne sama o sobě zpomalovat provoz. Druhý problém je, že řidiči dynamické snížení rychlosti dost často neberou v potaz, ať už vědomě nebo ne.
Mé přesvědčení plyne z mnoha zkušeností z městského okruhu cestou z pražského letiště, a to i když pominu prasata FIX. :-)
Doporučuju prohlídnout podvozek, skákat by neměl. Je poměrně dost aut, který dokážou rychlostmi +150 plout na silnicích kde to dovoleno je. Nemám projeto samosebou vše, ale troufám si říct, že od střední třídy nahoru všechno.
Btw. mě to u jednoho auta ve 150-ti točí pod 2000rpm.
Celkem by mě zajímalo v jakém autě je 150 poklidná a pohodlná cestovní rychlost. To znamená tichá (ne 3000RPM) a ....teď nevím, jak se to říká, neposkakující >:D . (Určitě ne v Superbu, benzínový V6 top trim se začínal rozklepávat už ve 110).
Podle toho co píšete usuzuji, že mluvíte o rovných silnicích s dobrým povrchem, takže druhý bod patrně odpad jako splněný i v nějakém trojhrnku.
pokud je někdo dement a neuvědomí si že za špatnýho počasí nemůže valit po dálnici 130km\h když mu to nikdo nezakázal tak nemá za volantem co dělat . Zachvilku budou u silnic vyset obří cedule s manuálem jak na daném úseku za určitého počasí jezdit ??? Před prudkým stoupáním značka "podřaďte si , za deště zapnout stěrače , pokud v protisměru nejede vozidlo rozsviťte dálková světla" atd...
No, to bude krása na dvoupruhových silnicích se motat mezi auty s rozdílem rychlostí 60km/h místo 40, což už tak je dost. Nehledě na to, že si samozřejmě dost řidičů řekne "ve 130 jsem jezdil 160, tak ve 160 pojedu 200, no, to dá rozum" >:D . A tady se začnou objevovat argumenty "Když tamhle mají 150, tak já onde taky můžu jet 150". No ne? A výsledek toho všeho bude ještě méně plynulý provoz než by doteď.
No nic, nejsa netrpělivý spěchavec, radši se budu v takovém provozu držet mezi kamiony :-)
Na D1 to samo nepojede eště hodně dlouho ;-)
Zatim mě pobavili že důvodem pro opětnovný vyřazení nejlevnější nabídky může bejt: Nejnižší cena [odkaz] >:D
V závislosti na počasí a úseku namontovat místo předražených tunelů Blanka elektronické tabule a měnit rychlost dle počasí/provozu. Někde 150, někde zase klidně 110 či 90 v závislosti na podmínkách.
Například v hustém dešti či chumelenici to často dost lidí valí hlava nehlava 130 i když je to krajně nebezpečné jen proto, že mohou. Snížením rychlosti by se tohle mohlo zlepšít, protože v těchto situací vzniká velká část dopravních nehod. Řidič má povinnost přizpůsobit rychlost jízdy vnějším podmínkám, ale není postižitelný za to, když to neudělá.... Takhle by to alespoň trochu mohlo fungovat.
Budou, ale jen zlomek řidičů,stejně jako nyní zlomek řidičů jezdí 150+. Já většinou jezdím 140-150 tacho a na 150 km úseku mě předjedou průměrně 2-3 auta, zatímco sám jich předjedu několik desítek.
Kdyby sis to přečetl, bude to jen úsekově a za dobrého počasí a provozu.... myslím, že by prospělo v některých úsecích v závislosti na provozu a počasí dokonce snížení i na 110 či 90 km/h Protože pak ti bezmozci za sněhové vánice letí 130, protože prostě můžou....
Když jsme u těch Citronů, tak bych napsal něco o skvělém podvozku Focusu, který filtruje nerovnosti i ve vyšších rychlostech a nerozhoupe se, ale to by byl zase flamewar :D:D:D
Jojo, hromadné breky už v nejrůznějších vláknech počaly.. Hlavně mě fascinuje argumentace, že teď když všichni jezdí 150 (což nejezdí), budou v případě schválení novely všichni jezdit 170 >:-[]
Proto taky u těch vymrzlých rygolů bylo omezení na kilo ;-) 150 km/h v tomto úseku je velmi žádoucí, při 130km/h mívám pocit, že by mě předběhla i srnka po zchroustání kombajnem...
No osobně bych řekl, že dálnice od Lipníka minimálně po sjezd na Nový Jičín je na české poměry velmi dobrá a 150 je tam poklidná cestovní rychlost. Dál na Ostravu to už jde k horšímu, ale to je známá věc a jsou tam rychlostí omezení.
A proto bude těch 150 jen na některejch dálnicích a na některejch úsecích :-)
A to že je nějaká maximálka neznamená že zrovna tou musíš jet. Na českejch dálnicích můžeš jet cokoli mezi 80 km/h a povolenym maximem ;-)
Prosím o vytvoření jednotky specialistů doktorů přes srdce a cévky, kteří budou pravidelně křižovat na úsecích s povolenou sto padesáti kilometrovou rychlostí. Nevěřím, že by v pátečním intenzivním provozu na D1 zavládla slušnost a spousta nervózních řidičů měla pochopení pro to, že řidič, který veze děti, nebude předjíždět stopadesátkou řadu deseti kamionů. Tak všichni nervoňové… pozor na své srdce a aby vám nerupla cévka :-)
To jsem zvědavý, co budou na toto navýšení rychlosti říkat ti, kteří tady donekonečna obhajovali 130 km/h protože zákon káže 130 a víc se jezdit nesmí a navíc je to nebezpečné a silné auto s tím nemá nic společného.
Teď najednou přejdou na 150 km/h a na 130 zapomenou?
Lidi to budou vnímat jako novum a domnívám se, že začnou alespoň na jistých úsecích používat zpětný zrcátka. Málokdy je příčinou nehody na dálnici za běžnýho počasí rychlost, ale právě ohrožující chování řidičů měnících jízdní pruhy.
...protože ojetá A6? ;-) Nebudu tu vypisovat nic o rychlostech, ale minimálně po Bravantice je to naprosto v pořádku a jediná náročnější zatáčka je pravotočivá na horizontu třípruhu od Lipníka a následně levotočivá z kopce. Pak se ale nebavme o 150, nýbrž o rychlostech mnohem vyšších.
No vzhledem k tomu, jak obvykle po dálnici jezdím, bych z toho měl mít radost - ale dokud neuvidím definitivní seznam úseků, nevím nevím.
I na D8 jsou místy schody, které s autem umí ve 150 dost slušně zamávat. :-)
Nevím, jak ty, ale 4x týdně jedu Lipník - Ostrava po D1 a 150 je dost na hraně vzhledem k tomu, jaké jsou tam díry v asfaltu na mostech, volny v asfaltu a už i ty panely nejsou na tu rychlost moc OK, některé zatáčky také nejsou dle mého na tu rychlost stavěny...a to se bavím o jízdě za sucha.