Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla bude prodávat bateriové systémy pro domácnosti

Tesla Motors není pouze společností vyrábějící automobily. Její výrobky se dostanou také do domácností.
Zpět na článek
3. 5. 2015 10:59
3. 5. 2015 11:05
3. 5. 2015 13:43
3. 5. 2015 16:30
3. 5. 2015 17:23
3. 5. 2015 17:51
3. 5. 2015 18:36
3. 5. 2015 18:07
3. 5. 2015 12:55
3. 5. 2015 13:57
3. 5. 2015 23:47
4. 5. 2015 07:55
4. 5. 2015 08:09
4. 5. 2015 10:50
4. 5. 2015 20:06
4. 5. 2015 09:23
4. 5. 2015 09:35
4. 5. 2015 09:38
4. 5. 2015 10:35
Avatar - jozephko
3. 5. 2015 10:18
Toto je začiatok energetickej revolúcie...
Často, veľmi často čítam sťažnosti na obnoviteľné zdroje - aké sú nestabilné. Raz je elektriny z vetra a slnka veľa, inokedy zase málo.
Predstavme si, že by u nás bolo v domácnostiach zapojených státisíce takých batérií - a s ešte väčším výkonom. Nestálosť elektriny z OZE by sa tým výrazne obmedzila. Ak by bolo elektriny príliš veľa a bola by veľmi lacná, domácnosti (ale aj firmy) by ju nakupovali do zásoby (samozrejme o všetko by sa staral zabudovaný počítač s prednastavenými hodnotami). Ak by naopak bolo elektriny málo a hrozil by blackout, cena elektriny by raketovo na krátky čas vystúpala hore a státisíce "drobných" zdrojov by jej nedostatok vykompenzovali...
Áno, je to zatiaľ drahé. Ale to bola každá technológia. Aj prvé CD napaľovačky stáli 20.000 DM (vtedy takmer 400.000 kaček) a prvé plazmové TV s rozlíšením 480 riadkov pol millióna...
Ďalší stupeň vo vývoji si viem predstaviť univerzálne a rozmerovo štandardizované batérie. To znamená, že sa budú dať používať ako v elektromobiloch, tak aj v domácnostiach. Pokiaľ by sa vyrábali masovo a batérie rôznych výrobcov by boli vzájomne zameniteľné, znamenalo by to ďalší pokles ich cien...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - petrumr
3. 5. 2015 10:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 5. 2015 21:04
Re: TESLA ENERGY GO !!
jj soudruzi,
u TESLA MOTORS [odkaz] (USA) to není žádný €jrokecéní, tam se racionálně myslí a hlavně maká ;-) [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Hittman
4. 5. 2015 09:22
Re: TESLA ENERGY GO !!
To musí dát práci tam nakikat ty smajlíky, že? ;-)
Avatar - Blue Sun
3. 5. 2015 11:11
Re: TESLA ENERGY GO !!
Mně se to spíš líbí jako možnost částečně zajistit energetickou soběstačnost domácnosti. V době, kdy jsme ve škole a v práci, se baterie nabíjí, odpoledne je v klidu a večer vykrývá spotřebu domácnosti. Když nesvítí slunce, vezme se energie ze sítě, když nebude stačit kapacita článků...
3. 5. 2015 11:52
Re: TESLA ENERGY GO !!
Univerzální baterie... Na baterii instalovanou doma a v autě jsou kladeny jiné nároky a také máš jiné priority. Vem si například hmotnost. Doma je pro mne limitem jen to, co jsem schopen nainstalovat. Dokážeš unést 50 kg baterii? Musíš jít po schodech? Nebo na to máš vozík a zvedač? Nebo energetickou hustotu. Doma pro mne není takový problém zvolit chemii nabízející menší hustoty, pokud za to získám nižší náklady, nebo delší životnost. Nebo z druhé strany, baterie pro auto bude muset tolerovat vibrace mnohem více ta než pro domácnost, pokud nežiješ v seismicky aktivní oblasti.
3. 5. 2015 16:13
Re: TESLA ENERGY GO !!
Ale z hlediska ekonomiky, pokud máte jeden univerzální výrobek, a dokážete ho využít v mnoha produktech, můžete ho vyrábět masově, klesají náklady výrobní, i provozní a servisní. Nakonec ten univerzální masově produkovaný výrobek na trhu vždy vyhrává nad specializovaným řešením, jehož využití se přesouvá do stále menších segmentů až nakonec s technologickým vývojem univerzálu zaniká.
4. 5. 2015 07:19
Re: TESLA ENERGY GO !!
Tomu dobře rozumím. Ale vztah mezi objemem a náklady není zase tak jednoduchý. Přijde ti však, že je na světě málo domácností? Může to pomoci rozjet vlak, ale těžko je to budoucnost. A i v tomhle scénáři přeci není nutné mít standardizovanou celou baterii - když ne článek, tak modul by mohl stačit. Nevýhoda je, že do aut potřebuješ relativně malé články. A v domácnostech bývají preferované systémy do 50 VDC, v autech jsou to stovky, sdílení pouze modulů, nebo článků by ti tedy umožnilo nabídnou systém s menším napětím. Dům a auto jsou prostě příliš rozdílné aplikace. To mi přišel zajímavější plán Nissanu používat staré baterie z elektromobilů v domácnostech.
3. 5. 2015 10:59
Tesla
docela verim ze se tady v tom Tesle bude darit, ac jsou v tomto pripade gelovky asi lepsi volbou (jsou levnejsi a zivotnost maji cca 12 let a cca 4000 dobijecich ciklu + se daji snadno repasovat) tak vyrobci ostrovnich systemu tohle nedokazali dodnes nijak vyznamne protlacit na verejnost a prodavat to nejak ve vyznamnem mnozstvi

Musk ma v tomhle vyhodu ze ma ve vyrobe nejen baterky, ale i zbytek celeho systemu diky SolarCity, muze tak nabidnout kompletni ostrovni system celej v jeho rezii a jeste tomu delat PR diky Tesle

bohuzel ostrovni systemy jsou casto zabite naprosto totalne premrstenou cenou, kde jednotlive komponenty samostatne, se daji poridit treba za tretinu ceny, nez za jakou se to nabizi jako celek
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Blue Sun
3. 5. 2015 11:05
Re: Tesla
V tom celku se obvykle započítává i kompletní instalace a schválení k provozu, což zvládne fakt jen velmi schopný člověk... Otázkou taky je, zda ty samostatné komponenty za třetinu jsou tytéž, jako v tom celku. Tím ty ceny neobhajuji, jen říkám, že třetina je nereálná.
Doufám, že se s dokončením továrny skutečně sníží cena akumulátorů pro auta a domácnosti...
3. 5. 2015 13:43
Re: Tesla
skladal jsem 5kW set a ciste jednotliva zarizeni se dnes v takovem setu vcetne rekneme 12 kusu 100A baterii vleze do cca 230 tisic s dani (ja platil firme za dopravu a instalaci celeho setu bez baterii necelich 28 tisic (cena setu byla tenkrat jina, ale cena prace jako by za tech 7 let vzrostla 10 nasobne?), a meli to ve 2 hotove asi za 4 hodky, v cene byla i legislativa a vyridili to s Cezem, + predtim udelali mereni na miste a propocet jaka bude cca navratnost, proste financni analyzu na zakladech mereni na miste instalace) a kdys se podivam na ceny komplet setu, tak obdobnej set je dnes na trhu za cca 2 nasobnou cenu, tedy mezi 500-600 tisici, sak si zadej 5kW ostrovni set
Avatar - petrumr
3. 5. 2015 16:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
3. 5. 2015 17:23
Re: Tesla
Domácí elektrárnu musíš i tak mít propojenou do sítě. Ostatně i máš, vzhledem k tomu, že musí něco řídit odběry jak z elektrárny, tak ze sítě.
Avatar - _Karel_
3. 5. 2015 17:51
Re: Tesla
Ostrovní systémy nejsou připojeny k síti.Proto jsou ostrovní.
Nedivil bych se , kdyby v našem absurdistánu bylo nutné žádat čez o schválení ostrovní domácí elektrárny.
Avatar - petrumr
3. 5. 2015 18:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 5. 2015 18:07
Re: Tesla
zeleny bonus, takze ano je pripojena do site a dodava do ni prebytky, jedna se o radovku se 6 byty, takze uplne odriznuti 1 bytu a spolecnych prostor je vpodstate nerealna zalezitost, spise se jen z casti vyuzila zahalejici strecha a pokud sviti, tak se ze site neodebyra zadna elektrina

baterie jsem tenkrat nebral, byli neskutecne drahe, ale rozsirit system o ne by nebyl problem
3. 5. 2015 12:55
Re: Tesla
Mohu poprosit o odkaz na parametry gelových baterií? Zajímá mě hlavně ta Vámi uváděná životnost 4000 cyklů. Děkuji
3. 5. 2015 13:57
Re: Tesla
zivotnost cyklu je samo s repasi, cista zivotnost je cca 800-1000 cyklu, repase je ale v pripade gelovek relativne snadna, mysleno jako ze malokdo kdo ma takovej ostrovni system tak si kupuje nove, ale spise je repasuje protoze je to podstatne levnejsi, a tam se zivotnost uvadi tech az 4000 cyklu
3. 5. 2015 11:22
Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Nic ine jeho uzasny marketing nepredstavuje a ziadna revolucia sa nekona. Solarne systemy na kluc s hordou baterii sa daju objednat uz roky. Kompletny system na kluc pre domacnost s panelmi, bateriami a riadiacou bateriou je mozne dostat uz za 4000-9000eur.
Pouzit je mozne aj trakcne alebo gelove alebo hoci aj autobaterie v serioparalelnom zapojeni.
Jeden z prikladov:
[odkaz]
5kW bateriovy blok je mozne mat za 3000eur.
V pripade geloviek za 1900eur je 10kWh kapacita [odkaz]
a to su maloobchodne ceny bez snahy o teslacky wow efekt.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Blue Sun
3. 5. 2015 11:27
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Jenže Musk to prodá, zatímco všichni tihle živoří... A koneckonců, on nepředstavuje novinku, pouze ukazuje rozsah toho, co je potřeba. To jen hlupák nepochopí a musí si nutně kopnout...
Avatar - _Karel_
3. 5. 2015 12:29
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Dočetl ses v článku nebo nadpisu něco o revoluci, nebo o tom, že Musk se vydává za objevitele těch baterií? Já čtu, že se rozhodl je prodávat.
3. 5. 2015 14:18
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Vy dvaja si podla moznosti precitajte aj ine clanky, nez len tento, aby ste mi tie svoje podrazdene bullshity nemuseli vypisovat.
Avatar - _Karel_
3. 5. 2015 15:07
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Jediný podrážděný kravinec jsi tady vypustil v úvodu svého prvního komentáře ty.
3. 5. 2015 19:51
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
No jo dovolit si dráždit zelené fotovoltaické blby je zakázáno Prostě podle komunistického heslo: "Kdo nejde s námi jde proti nám". :no:
Avatar - _Karel_
3. 5. 2015 21:04
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
No, aspoň že máš naučený komunistický hesla. Určitě se ti budou při tvé inteligenci hodit.
4. 5. 2015 10:11
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Si precital svoj komentar a zase prudis? moj je ten prvy. Skus si ho zopakovat a dojdes k celkom inym zaverom.
Avatar - _Karel_
4. 5. 2015 11:54
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Seš nevychovanej blb. Tak mi polib šos.
4. 5. 2015 13:38
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Mama tata z teba musia mat radost >:D
3. 5. 2015 15:07
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
v clanku mas video kde to Musk predstavuje, a nijak se to nevyvraci s tim co napsali oni dva, tak proc by meli cist jine clanky (kde se pravdepodobne dozvedi to same co zde)?

a co jako ze jsou solarni sety dostupne jiz desitky let? pokud to doted nikdo nedokazal ve vetsi mire dostat k verejnosti a neco s tim udelat, tak je to asi stejne jako kdyby jsi obvinil Fenryho Forda ze on byl prvni kdo dokazal dostat k lidem ve vetsi mire automobil ikdys neni vynalezce automobilu
Avatar - Blue Sun
3. 5. 2015 16:20
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Takže fakt hlupák... Jen hlupák totiž kope do ostatních, pokud udělá chybu.
4. 5. 2015 10:10
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Paci sa mi tvoja sebakritika.
Avatar - ZaklinacTristan
3. 5. 2015 16:22
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Zrejme si nepochopil, že okrem toho, že Musk je pravdepodobne z tých firiem, o ktorých hovoríš jediný tak bohatý, aby to dokázal masovo pretlačiť, je jeho prínos najmä v tom, že všetky patenty Tesly aj na tento Powerwall sú open-source. Čo je v dnešnom svete založenom na žalobách o patenty malý zázrak.
4. 5. 2015 10:05
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Musk není tvůrce, je to podvodník, který akorát umí dělat mega dluhy a prachy utratit. Až zmizí, zůstane po něm jen mraky dlůhů. A nebude ani první, ani poslední. A lidi zase zapomenou a budou zase tleskat novému viziónáři ...
4. 5. 2015 11:17
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
muzes ty Muskovi dluhy rozepsat? celkem by me zajimali :-)
3. 5. 2015 16:21
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Jasně Makovníku. Musk vyrábí jenom kosmické lodě, elektromobily, solární systémy a staví největší továrnu na baterie jakou svět má. A pak ještě prodává teplou vodu. Kde se to v některých diskutujících bere?
4. 5. 2015 10:13
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Viem, ze mate daktori plne trenky z Muska a ja vam to neberiem.
Stavat hocico za peniaze americkych danovych poplatnikov je skutocne frajerina. Ale to by zvladli viaceri, nie len on.
3. 5. 2015 16:23
Re: Musk je skvely obchodnik s teplou vodou
Jasně Makovníku. Musk vyrábí jenom kosmické lodě, elektromobily, solární systémy a staví největší továrnu na baterie jakou svět má. A pak ještě prodává teplou vodu.
3. 5. 2015 17:56
Má to pár trhlin,
těmi největšími je reálná životnost li-ion baterií a cena. Vzhledem k tomu, že naleziště lithia nejsou bezedná a výrobní proces je extrémně škodlivý pro životní prostředí (louhování rtutí), jeho cena při zvýšení poptávky rozhodně neklesne, spíše bude rychle stoupat. Btw. mám pocit, že se tou "ekologičností" jednou zabijeme - budeme mít sice super ekologické baterie, ale díky nim si budeme pochutnávat na rybách plných těžkých kovů. A jakmile se těžké kovy dostanou do potravních řetězců, už se jich nezbavíme. Je to paradox - stejně jako moderní diesely škodí víc než ty zastaralé, moderní "zelené" technologie zničí planetu rychleji než kdybysme zůstali u těch klasických.
Btw. reálná životnost baterií je stejně nadhodnocená jako "papírová" spotřeba dnešních aut. Pro ostrovní systém jsou stále ještě nejlepší klasické olověné baterie s tekutým elektrolytem. Tzv. gelovky jsou to stejné, akorát mají kratší životnost - nelze v nich doplnit vodu. Pokud je gelovka přetížená, začne plynovat a zničí se. Klasická olověná baterka to většinou v pohodě zvládne - stačí nebýt pako a občas kontrolovat stav elektrolytu.
Rozbalit vlákno
4
3. 5. 2015 18:19
Re: Má to pár trhlin,
dnes je to lithium, ale nikdo nerika ze za treba 10-15 let nebudou baterky uplne jine, s jinou technologii, z jinych matrialu

lidi nezijjem v dobe kde neni zadny pokrok, naopak zijem v dobe kdy pokrok jde as extremne rychle kupredu a za tech 10-15 let to muze bejt na globusu uplne jinak :-)
Avatar - Barrichello
4. 5. 2015 08:48
Re: Má to pár trhlin,
já mam naopak pocit, že mimo oblast IT se pokrok zastavil někde na přelomu 70-80 let. Od té doby skor nic zásadního nebylo objeveno, resp. jinak, nebylo puštěno na trh >:D
4. 5. 2015 14:04
Re: Má to pár trhlin,
V zásade súhlasím. Nezdá sa mi príliš ekologické nosiť pol tony litiových batérií v kufri s dojazdom cca 100 km. Tesla je možno výnimkou, ale aj tak... hmotnosť 2 tony? Nové Audi Q7 má mať 1900 kg pre porovnanie a to je SUV! Zeleno zmýšľajúci často krát zabúdajú na fakt že tie zelené veci treba vyrobiť, vyťažit, uskladniť, zlikvidovať. Tažba tažkých kovov, nie je príliš ekologická. Každý ten proces niečo stojí (nejaké emisie). Treba porovnávať celkové uhlíkové stopy a dopad na životné prostredie. Ak nabíjam elektromobil elektrinou z tepelných elektrární s účinnosťou 40%, čo je na tom ekologické? Nechcem tým povedať, že to nemá zmysel, len to, že neexistujú čísla ktoré by sa dali rozumne podľa mňa porovnať. Čísla generované marketingom "ZERO EMISSIONS" prezentujú iba časť pravdy. Malo by to byt skor niečo ako LOCAL ZERO EMISSIONS, ale celkovo emisie sú vždy nenulové.
4. 5. 2015 14:52
Re: Má to pár trhlin,
kdys us porovnavas vahove auta, tak porovnavej porovnatelne, takze treba Tesla S s 2108kg v nejtesi verzi a Audi A7 ktere ma v nejnizsi konfiguraci 1900kg, a to jsou auta zhruba stejne velka ;-) takze zadnych pul tuny baterii navic se nekona ;-) pokud umis pocitat tak je to 208kg rozdilu, a aby jsem se dostali na obdobne jizdni parametry te Tesly S, tak by se muselo srovnavat s modelem RS7 a ten vazi v zakladu 2005kg, tedy rozdil jen 103kg, a to ze nejaka Q7 v budoucnu bude mit 1900kg je sice pekne, ale pak srovnavej s modelem Tesla X

proc maji potrebu lide jako ty vzdy cisla zvetsovat nebo zmensovat a hlavne nesmyslne zaokrouhlovat podle potreby tak aby se jim to co nejvic hodilo do "kramu"?
Avatar - eXp10it
3. 5. 2015 23:47
Fantastické
Tohle je skvělé číst. Aktuálně jdou novostavby pro bydlení na straně výdajů energeticky už skoro na doraz. Rodinné domy do 150m2 vytápěné plochy mají už běžně tepelnou ztrátu kolem 2-3kW, topí se tepelnými čerpadly, svítí se LED žárovkami, vaří se na indukci, atd.

Levné úložiště elektřiny je poslední kousek skládačky k dokonalosti - Jeden/dva panýlky fotovoltaiky, jedna baterie, tepelné čerpadlo, 1m3 akumulační nádrž na TUV/UV + kvalitní regulace a vyúčtování za elektřinu se může hodit do koše...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Blue Sun
4. 5. 2015 07:18
Re: Fantastické
Sice ještě pořád trošku sci-fi, ale myšlenka rozhodně pěkná...
Avatar - _Karel_
4. 5. 2015 07:42
Re: Fantastické
Je to fantastické, ale řekl bych, že ekonomicky nerentabilní. Pokud postavím pasivní dům s TZ 2-3kw, je drahé tepelné čerpadlo spíš ekologické fandovství než ekonomická úvaha. Když si sečteš náklady na čerpadlo, fotovoltaiku a někdo přidá dokonce solár, máš předplacenou elektřinu na pár desetiletí, což je životnost tep. čerpadla a fotovoltaiky. Naopak čím vyšší tepelná ztráta, tím rozumnější je tvoje řešení.
4. 5. 2015 07:55
Re: Fantastické
Je otázka, jakou máš spotřebu elektrické energie. Čerpadlo se ti může vyplatit jen pro levnější elektřinu.
Avatar - _Karel_
4. 5. 2015 08:01
Re: Fantastické
Do každého domu co stavím dávám čerpadlo. Ale do pasivu bych to asi nedělal. I přes tarif. A kdyby ano (levné čerpadlo), tak už určitě ne fotovoltaiku. Tarif pro tepelná čerpadla udělá ročně asi 6tkč.
4. 5. 2015 08:09
Re: Fantastické
Osobně bych šel spíš s vlastní elektrárnou. Doma mám systém v první řadě pro to, abych byl nezávislý na síti a mohl fungovat i po výpadku. Za to jsem si ochoten připlatit.
Avatar - _Karel_
4. 5. 2015 08:22
Re: Fantastické
Jasně. Investovals, a víš proč. Já jen říkám, že když si postavíš dům s minimální spotřebou energie, tak je EKONOMICKY nerozumné jej navíc vybavit investičně drahým zdrojem vytápění a navíc investičně drahou vlastní elektrárnou.
Ale pokud není prvotním zájmem jen ušetřit, ale např. mít pocit, že jsem ekologický, mít pocit, že dělám dlouhý nos na čez, nebo třeba jak píšeš ty- nezávislost kvůli výpadkům, proč ne. Špatnýho na tom není nic, jen tím neušetřím.
4. 5. 2015 10:50
Re: Fantastické
Však s tebou souhlasím. Jen jsem napsal, že:

1) Pro někoho s dostatečně vysokou spotřebou elektrické energie může být zajímavé udělat to nutné minimum jen pro výhodný tarif (nepočítal jsem to, takže nevím, nakolik je to jen teoretická možnost).

2) Osobně bych v téhle situaci (relativně malý, pasivní dům) dal přednost elektrárně před čerpadlem. To byla reakce na to, že bys určitě neudělal oboje.
4. 5. 2015 11:31
Re: Fantastické
na jakou dobu ta ivnestice je? pocitejme ze dum vydrzi rekneme 50+ let, solarni elektrarna na strese 25+ let (5-8kW je dnes na 250 tisicich? a urcite bych doplnil za 50-60 tisic i i vetrnou turbinu okolo 2kW - zivotnost okolo 30 let) a baterie rekneme 10+ let kde investice rekneme do 20-25kWh baterie bude okolo 70 tisic? a prumerny dum na to musi pohodlne fungovat minimalne 2 dny (cena panelu a baterek bude spise klesat, naopak cena elektriny spise stoupat) takze rekneme ze za priznivych podminek by se dal el. nezavislej system pro takovej dum nacpat za 30 let provozu do rekneme 450-500 tisic, kdys uvazim ze to mesicne vychazi asi na cca 14 stovek, jen za elektrinu, tak si nejsem jistej jestli znam nekoho kdo ma dum a ma spotrebu elektriny jen za cca 1400 korun mesicne

odstrihnutim od verejne el. site clovek usetri nejen na elektrine samotne, ale take na nesmyslnych castkach za pronajem elektromeru, to je kolik 2k rocne, netusim a proto se ptam? navic neni vlastne ani potreba mit zasitovany pozemek co se elektriny tyce, rekneme ze by stacila jen voda a mozna pro sichr i zavedeni plynu (predelat v pripade nouze ohrev vody a vytapeni na plyn bude v radu desitek tisic), takze podle me se investice do ostrovniho setu u domu dlouhodobe vyplati
Avatar - _Karel_
4. 5. 2015 12:06
Re: Fantastické
Pokud je fotovoltaika na dům za 250, je to pořád na hraně. Mě před pár lety nabízeli za půl míče. Nicméně- bavíme-li se o pasivním domě se spotřebou 2-3kw, pak náklady na elektřinu budou opravdu blízko tebou udávaných 1400,-.
Spoléhat se na ostrovní systém v našich končinách (nebo lépe- spoléhat se na slunce a vítr) v zimě, je hodně odvážný. Když nesvítí, nefouká a venku je -10, můžeš tak leda nastartovat generátor a jet pro pořádnej kanystr benzínu. A tahle situace je v zimě v Čechách běžná. -10 sice není zdaleka pořád, ale i kolem nuly musíš topit, vařit,chladit, internetovat....
Jsme nějak odbočili od aut...
4. 5. 2015 12:15
Re: Fantastické
proto jsem psal ten plyn, mit v nem rezervu na vytapeni a ohrev vody, otazka asi 20k?

a samo ja to psal jako uvahu pro vetsinu, a pasivni domy v CR proste porad tak nejak bezne moc nejsou, kdys se podivam na novostavby okolo Prahy, tak je to s pasivni zastavbou doslova des a bida, rekl bych ze i nizkoenergetickych domu je dost po malu
Avatar - _Karel_
4. 5. 2015 15:45
Re: Fantastické
Jasně, pasivů moc není. Ale já píšu celou dobu o tom, že čím méně energeticky náročný dům, tím méně se vyplatí drahé technologie. Ale jinak se vcelku shodnem ;-)
4. 5. 2015 20:06
Re: Fantastické
Nahnat to můžeš zpět jen větší spotřebou energie na ohřev/ chlazení - větší prostory, bazén atp. Limit pro pasivní domy je myslím braný na metr čtvereční podlahové plochy. Co nedává smysl ve 150 m2 domě, může dávat smysl v 600 m2.
Avatar - eXp10it
4. 5. 2015 12:56
Re: Fantastické
Máte i nemáte pravdu. Není to tak jednoznačné a vše je otázka návratnosti. Napíšu svůj příklad. Stavěl jsem před 5lety, 200m2, přízemní dům projektovaná ztráta 4,5kW. Rekuperaci jsem do baráku nechtěl. Tak a teď do čeho by jste šel?

Skutečně změřená ztráta při -15°C je 3kW (on ten topenářský výpočet jaksi nechápe že člověk při -15°C nevětrá na normu a stejně tak kašle na tepelné zisky od slunce přes velká okna). Já koupil TČ Vitocal 300A a celoroční účinnost se teď po 4 letech provozu ustálila na 5.1. Roční účet za elektřinu je 18.000,- Kč z toho 1500,- náklady na ohřev TUV a 6000,- na vytápění.

Účet za topení a TUV vynásobte * 5.1 podělte cenou elektřiny opět vynásobte tentokrát cenou plynu (to vše s vlivem paušálů) k tomu přičtěte zbylých 10.000 vynásobených drahým tarifem elektřiny a máte cenu za plynovou klasiku že?

Od toho jde spočítat úspora proti plynu a použít k výpočtu návratnosti. S těmito skutečnými čísly vím, že jsem počítal dobře a řešení s TČ by se mi vyplatilo vždycky.

Takže vše je o řádném propočtu a nelze říct, že drahý zdroj vytápění se vždy nevyplatí.

P.S.: Trochu jsem zamlčel že mám plyn tak daleko, že bych musel budovat 100m řadu v městské cestě a 30m na vlastním pozemku a elektřinu před barákem, jenže s tím nelze argumentovat u každého domu ;-)
Avatar - _Karel_
4. 5. 2015 16:09
Re: Fantastické
Asi jsem šťoural, ale u přízemního domu o 200m2 dosáhnout tepelné ztáty jen 3kw při -15 mi přijde v podstatě neuvěřitelné. Dosáhnout pasivního standardu u bungalovu o 200m2 je sakra oříšek, takže gratuluji k projektantovi a určitě i velkému vlastnímu přičinění. ;-)
Avatar - eXp10it
4. 5. 2015 21:12
Re: Fantastické
Tak ona ta "papírová ztráta" vycházející z prostupu tepla obálkou budovy, nějakého toho větrání a větrné expozice je vlastně pořád 4,5kW. Těch 3,0kW je ale realita odečtená z regulace a elektroměru před tepelným čerpadlem na základě znalosti venkovní teploty v hodinovém, denním a týdenním cyklu.

V domě se vaří, dívá na televizi, pere, žehlí, pracuje, hraje ...no prostě žije, přičtěte trochu akumulačních vlastností domu, pořádnou porci solárních zisků a fakt že v zimě nekoukáme hodinu z otevřeného okna a jste na těch 3 kW a to si nemyslím že bych si naprojektoval nebo postavil něco neobvyklého.

Je třeba si uvědomit, že ta ztráta moderních rodinných domů je tak směšně malá, že s ní způsob užívání (vnitřní zisky) naprosto radikálně zahýbá! Když k vám přijde v zimě na návštěvu 10 lidí tak pokud pár hodin dopředu nevypnete topení tak utrhnete teploměr. Tohle jsem dost podcenil a to je ta chvíle kdy si i pan projektant uvědomí k čemu v těch nízkoenergetickýh domech vlastně to strojní větrání má být :-)
Avatar - Hittman
4. 5. 2015 09:23
Kdyby
byla rozvodná síť a elektrátny státní (stejně jako plyn) a pro domácnosti by se prodávala ele. energie pouze za náklady (vemte si zisk ČEZu), tak by nikdo nic takového kupovat a budovat nemusel a všichni by byli spokojeni vč. ekonomiky.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
4. 5. 2015 09:35
Re: Kdyby
Jo, vcelku souhlas, jen by té ekonomice chybělo- 50miliard ročně cca?
Ale jinak- na strategický rozhodnutí jsme my machři. Třeba prodej ČEZu, vodovodů, státní strategické rezervy v Německu a navíc přes soukromou firmu....jo, to nám jde. :yes:
Avatar - Hittman
4. 5. 2015 09:38
Re: Kdyby
Kde to ekonomice chybí, když jsou to zahraniční firmy (např. jako banky, které to lijí do mateřských domů) a navíc mluvím jen pro domácnosti, soukromé subjekty a státní instituce by to měly za cenu tržní.
4. 5. 2015 10:01
Hoří a hasiči to nehasí
Je to celé nesmysl. Tolik aut už zhořelo, ty baterie se musí pořád chladit. Ani baterie ani el. panely na střeše hasiči nehasí a pojišťovny nehradí. Oboji je bez dotací ekonomický nesmysl. A oboji extrémně zatěžuje přírodu, To je tak, když cool ekoismus vyhraje nad nudnou ekologii :'-(
Rozbalit vlákno
0
4. 5. 2015 10:03
a existuje generátor
Stojí pár korun, je bezpečnější a levnější na pořízení i provoz. Ve výsledku je i ekologičtější.
Rozbalit vlákno
0
4. 5. 2015 10:33
Spočetl někdo,
jaký výkon může poskytovat obyčejná autobaterie (12V, 48 Ah)? :-) A za kolik?
Rozbalit vlákno
5
4. 5. 2015 11:40
Re: Spočetl někdo,
baterie co popisujes ma asi pul kW (0,576kW) energie, takze aby to bylo tech 7-10kW tak bys tech baterek musel mit 12-17 + jeste elektroniku ktera by to ridila, navic autobaterie mivaj zivotnost rekneme v lepsim pripade 6-7 let

pokud mas misto , schopneho elektrikare a levne autobaterky, tak to bude asi levnejsi reseni
4. 5. 2015 13:10
Re: Spočetl někdo,
No nevím, ale mě akumulátory vydrží 7 - 9 let v autě. Elektronika dnes není drahá. Ale pořád jsme při dejme tomu 8 letech na poloviční ceně.
4. 5. 2015 13:53
Re: Spočetl někdo,
sak jasne, tohle je kazdeho rozhodnuti, mekdo chce designove pekne a 2 nasoben drahe cosi od Tesly co vysi na stene v garazi a ma bezudrzbovou zaruku 10 let (v jakem stavu pak budou baterky je cista spekulace) a jinej zas nevzhlednych 12-18 autobaterek kdesi polozenych a u toho jakousi elektroniku (zapomeli jsem na menic, precijen autobaterky jsou 12V) kde zivotnost baterek muze dosahnout rekneme 6-8 let ?

pak taky zalezi kde budou ceny jednotlivich baterii v dobe kdy doslouzi ty stare? ale to je opet velicina o ktere se da pouze spekulovat

ja osobne bych radsi vsadil na kyselinove udrzbove baterky, respektive jen jednu, kde se cenove pohybujeme za 20-25kW na cca 70 tisicich, zivotnost cca 12 let (jsou primo delane pro ostrovni sety) a 1-2x rocne se donich doleje destilka
4. 5. 2015 14:44
Re: Spočetl někdo,
Olověné jsou i snadněji recyklovatelné, pokud se nepletu.
Osobně se zamýšlím nad akumulátorem pro zálohu výpadku elektřiny pro plynový kotel. Měnič (do 500 W) mám, nabíječku s režimem pro údržbu akumulátoru také (CTEK), zbývá akumulátor:-). Čerpadlo v kotli je na 60 W, takže pár hodiny v zimě kotel utáhne. Člověk neví, ale jak čtu zprávy, čas od času v některých oblastech po vichřicích jsou dráty prázdné. V mrazu žádná sranda.
5. 5. 2015 07:16
Re: Spočetl někdo,
Záleží, jak budeš baterii využívat. Pokud ji budeš každý den vybíjet (to i jen ze 40 %), tak můžeš na takovou životnost zapomenout. Automobilové baterie jsou stavěné na startování motoru, ne na tohle. To se musíš podívat po bateriích lodních, nebo industriálních.
4. 5. 2015 10:35
Honda
Pro ty, co nesledují, co se děje ve světě a projevují nadšení nad teslovými výplody, které jsou zastaralé (jde jen o PR, které mu tady naletělo plno lidí), viz
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0