Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Snowman: Premiéra do konce roku

Mladoboleslavská automobilka představí své větší SUV, známé prozatím pod pracovním označením Snowman, ještě v letošním roce.
Zpět na článek
4. 5. 2015 14:38
4. 5. 2015 16:09
4. 5. 2015 18:53
4. 5. 2015 18:18
Avatar - Jaros71
4. 5. 2015 14:38
Velké SUV ?
SNAD NEBUDE DELŠÍ NEŽ TĚCH 4.6 METRU!

Jinak už to na parkování moc není , s Octavíí kombi je to ve městě problém!

Taky se mi zdá , že moc ujíždí a snižuje se střecha dozadu , design na úkor praktičnosti?

U Škody by to nebyl ten správný směr..
Rozbalit vlákno
16
Avatar - 3_diamanty
4. 5. 2015 14:49
Re: Velké SUV ?
dlzku 4,6m ma dnes uz kdejaky kombik nizsej strednej triedy.... vsadim sa ze to bude rozmerovo nieco kolo 4,8metra do dlzky ... teda nieco ako grand santa fe alebo sorento.... pretoze skoda si musi nechat este priestor aj na noveho yetiho...ktory predpokladam narastie tipujem aspon na 4,4m ak bude chciet superit so sportagom tucsonom kaskajom a tiguanom a nie iba s capturom a vitarou ...... ale uvidime... su to len moje tipy..... kazdopadne pod pojmom velke SUV .... si uz predstavujem nieco vacsie ako 4,5-4,6metra.... ;-)

a som zvedavy aj na nazov.. lebo snowman sa volat vieme ze nebude
Avatar - kaa
4. 5. 2015 16:09
Re: Velké SUV ?
Podle tisku by měl vycházet z konceptu CrossBlue od VW.
[odkaz]
4. 5. 2015 16:28
Re: Velké SUV ?
Vycházet ano, ale pouze platformou
-Crossblue bude mít 5m a bude představený koncem tohodle roku a na živo na NAIAS
-v polovině 2016 bude v USA představený nový Tiguan s délkou kolem 2,7m, vyráběný v Mexiku

-obě auta primárně nejsou určený do Evropy a zatím není rozhodnuto, jestli se tu budou prodávat

-ve Frankfurtu má být představený Tiguan 2 s délkou kolem 4,5m, Tiguan long-wheelbase je zatím v Evropě otazníkem.
Do roku 2020 má být ve VW malý Taigun, SUV velikosti Golfu, Tiguan, Tiguan Coupé, Crossblue a Crossblue Coupe.

Každopádně největší modely na MQB by měly dostat VR6 TSI a cca 200kw BiTdi...
Avatar - Egi
4. 5. 2015 18:53
Re: Velké SUV ?
Tiguan s délkou 2,7m? To bude stejně dlouhý jako Smart ForTwo >:D
5. 5. 2015 07:44
Re: Velké SUV ?
Že by měli v plánu ještě něco mrňavějšího než je Taigun? >:D
4. 5. 2015 16:31
Re: Velké SUV ?
Tak uplně ti nerozumím:

1.) velké SUV je rozhodně delší než 4.6m
2.) s Octavkou Combi se parkuje ve městě úplně v pohodě a to s čidly i bez, spíš bude problém mezi sedačkou a volantem ;-)

S tím designem počkej na realitu, btw u tohoto renderu se mi to ale také nezdá ...
Avatar - Aoyagi
4. 5. 2015 16:46
Re: Velké SUV ?
"s Octavkou Combi se parkuje ve městě úplně v pohodě"

To je sice hezké, ale chybí tam slovíčko "mi" ... nebo "mně". Ne každý řidič to má nacvičené, ne každého řidiče to baví.
4. 5. 2015 17:13
Re: Velké SUV ?
Ano, mluvím z vlastní zkušenosti a po 4 různých Octávkách Lift i Combi ;-)
Avatar - Aoyagi
4. 5. 2015 17:21
Re: Velké SUV ?
No však. Taky nemám moc problém zaparkovat s pětimetrovým autem, ale někomu to prostě jde hůř (odhaduju to tak na polovinu lidí podle toho co vidím), takže ne že "se" parkuje v pohodě. Parkuje se s tím prostě hůř než třeba Fábií trojhrnkem, nevejde se do tolika míst. Fyzicky, ne že to řidič neumí.
4. 5. 2015 17:24
Re: Velké SUV ?
Tak na tom se tu můžeme točit dokola ;-)
5. 5. 2015 07:55
Re: Velké SUV ?
K bodu 1.) - souhlas. Mám CX-5 a je 4,555m dlouhá a 503lt kufr. Že by cca 4,5cm stačilo na třetí řadu sedadel nebo na nějak výjimečné zvětšení zavazadlového prostoru, to bych se móóc divil.
4. 5. 2015 18:18
Re: Velké SUV ?
Vsak taky "velke" SUV neni primarne na parkovani ve meste. S tim holt budes muset chvili hledat, nebo to soupnout na parkoviste a dojit pesky.
4. 5. 2015 19:22
Re: Velké SUV ?
Akurát sa s nimi primárne v meste jazdí.
5. 5. 2015 06:53
Re: Velké SUV ?
To, že je potkáš i ve městě, neznamená, že jezdí primárně tam.
Avatar - Jaros71
6. 5. 2015 00:19
Re: Velké SUV ?
S HONDOU CR-V se mi ve městě parkuje tak akorát.
Firemní Octavia Combi III se prakticky nikam nevejde , parkovacími prostory je člověk velmi omezen.
Nemám čas pořád někde kroužit a hledat větší parkovací místo...čas jsou peníze!
Další firemní auto VW Touran je prostorově největší , a přitom jeho délka 4.4 m je ideální k zaparkování prakticky všude.
VW TOURAN JE PROTO MÝM NEJOBLÍBENĚJŠÍM VOZEM VE MĚSTĚ. ;-)

7 míst se využije málokdy a vůbec je v autě nepotřebuji.
Velký zavazadelník s rezervou je pro rodinku potřebnější.
Doufám , že Škoda nepostaví další hrůzu typu nové KIA Sorento , téměř nepoužitelného mastodontního auta. Možná dobrého do USA.
A proto jsem zmínil magickou hranici 4.6 m délky začínajícího velkého SUV.
Nový Yeti by mohl mít 4.4 m..ideální rozměry. Uvidíme.
Škoda by měla zacílit na konkurenci typu Toyota RAV4 , Honda CR-V atd..TEDY SPÍŠE STŘEDNÍ SUV.
Avatar - Aoyagi
4. 5. 2015 15:07
Marketing zase řádí
Tohle že je velké SUV? >:D No, aspoň už to není takový záprdek, jako Yeti. Ale vzhledem k tomu, že klíčové informace typu světlá výška nebo pohon nikde nejsou, tak chápu, že to bude "SUV" asi jako je ten Yeti. Nafuoklá Oktávka na větších kolech a kusem plastu na podvozku.

Co je nového na té platformě?

Ale už se těším na tu sedmimístnou verzi, aspoň něco.
Rozbalit vlákno
21
4. 5. 2015 15:26
Re: Marketing zase řádí
Na platformě MQB jsou roztahovany a zkracovat rozvory,pak jde i na CNG a hybridní verze.

Nový Yeti bude v roce 2017.Motory 1.8 TSI 132 KW a 2.0 TDI 140 KW.
Avatar - Aoyagi
4. 5. 2015 15:31
Re: Marketing zase řádí
Však MQB znám, jen mě zajímalo, jaký je rozdíl mezi MQB a MQB.B.
4. 5. 2015 15:38
Re: Marketing zase řádí
No ta varianta MBQ-B je OIII,Leon,A3.
Avatar - Aoyagi
4. 5. 2015 16:10
Re: Marketing zase řádí
Oh... Aha, dík. Čili zas crossover, ne žádné "velké SUV".
4. 5. 2015 16:12
Re: Marketing zase řádí
Tenhle má být nad Yetim a má to být SUV.Crossover ne.
Avatar - Aoyagi
4. 5. 2015 16:18
Re: Marketing zase řádí
Tak podle marketingu Škodovky by to nejspíš mělo být na úrovni Chevroletu Suburban >:D . Ale co, na české silnice postavené z výmolů, záplat, předem vyjetých kolejí a prasklin to bude jako levné auto fajn.

Edit: Jo, a říkat něčemu postavenému na obyčejné platformě "SUV" mi nejde přes zuby.
4. 5. 2015 16:31
Re: Marketing zase řádí
Má vycházet z konceptu CrossBlue.Zjistím víc.
Avatar - twistedTSD
4. 5. 2015 16:38
Re: Marketing zase řádí
No a...na jaké platformě by vlastně mělo být SUV postaveno?
Avatar - Aoyagi
4. 5. 2015 16:43
Re: Marketing zase řádí
......na platformě pickupu, přirozeně. Podle toho se to dělí na SUV a corssovery. SUV je na platformě pick-up trucku, crossover je na platformě osobáku.

Obecně.
Avatar - twistedTSD
4. 5. 2015 16:56
Re: Marketing zase řádí
SUV je SUV a off-road je off-road. Dle tvého řazení bychom v EU moc těch SUV neměli.
Avatar - Aoyagi
4. 5. 2015 17:02
Re: Marketing zase řádí
Však jich to taky moc není. Ale nevím, co do toho pletete zas off-road, to s tím nemá nic společného.
Avatar - AUDIRS6
4. 5. 2015 16:59
Re: Marketing zase řádí
Doporucujem pozriet sa aj po konkurencii, ze ktora to tak asi robi z "platformy pickupu" >:D
Avatar - Aoyagi
4. 5. 2015 17:02
Re: Marketing zase řádí
Hm, většina.
Avatar - AUDIRS6
4. 5. 2015 17:23
Re: Marketing zase řádí
Vetsina ??? >:D
OK, tak ja napisem o tych, co poznam ja na platformach "standardnych modelov" a potom mozes skusit ty tie, ktore povazujes za postavene na baze pickupov, OK ? ak mas teda gule >:-[]
Takze, MB:
Vsetky SUV postavene na platforme prisluchajucej triedne-velkemu sedanu/ kombi
Teda uz coskoro byvale GLK - z C klasy -> bude po novom GLC
takto isto je to s ML, teda E- klasa, po novom GLE
takto isto GL - zväcsena verzia ML, pricom nastupca sa bude volat GLS
no a este kompaktny GLA - z A klasy
Audi:
platformy MLB a MQB podopieraju komplet vyrobny program s vynimkou A1, ktore stoji na PQ25.
Treba sa rozpisovat, ze ako sa z napr. A4 robila Q5 a podobne ?
aktualne na MQB mame Q3, na MLB Q5, MLB-evo Q7
BMW:
to iste co Audi a MB - z platformy standardneho modelu odvodene SUV / SAV
3er / X3 / X4...
v ponuke aktualne : X1, X3, X4, X5, X6
Jaguar / LandRover :
2 Nove platformy ktora tiez zdruzuje pomaly vsetko so vsetkym - 1 pre priecne motory, 1 pre pozdlzne ulozene motory
XF - > F-Pace.......a tiez maju tych SUVciek "nie malo" >:-[]

A to som neuviedol uz "stare" platformy koncernu "PL", na ktorych stoji Touareg a Cayanne, stare "PQ-cko" na ktorom dosluhuje Tiguan a Yeti......

Ale skus si zratat len predaje tychto "mojich" modelov a potom k tomu hod cisla "pickupovych SUVciek" Som zvedavy, ktorych narateme viac ty rozumbrada >:D

Z toho ti fakt vylezu oci z buliev >:-[]
Avatar - Aoyagi
4. 5. 2015 17:57
Re: Marketing zase řádí
OK, teď já, bez těch dětinškých řečí okolo:

Chevrolet Suburban, Tahoe a Cadillac Escalade jsou na platformě Silverada.
Chevrolet TrailBlazer je na platfomě snad Isuzu D-Max nebo čeho.
Ford Expedition a Lincoln Navigator jsou na platoformě odvozené z Ford P, což je F-150 atd.
Durango neznám, prý to je na stejné platformě jako Grand Cherokee, něco od mercedesu...
Toyota Sequoia je z Tundry, Land Cruiser byl snad z Hiluxu, dneska už je z Lexusu.
Mitsubishi Pajero/Pajero Sport jsou z L200.
Nissan Pathfinder/Xterra/Armada jsou většinou z Titanu/Navarry.

Ten pickup Hondy byl snad převlečená dodávka.

Dál si laskavě všimněte slov "obecně" a "většina". To neznamená "vždy a všichni", takže třeba M-B G samozřejmě každý rozumný člověk považuje za SUV.

A sorry, to co dělají Audi a BMW je opravdu totálně mimo >:D . Ale hezky se to prodává, to jo. Nikdo totiž nechce SUV, chtějí takové auto na všechno, které je pohodlné, pěkně vypadá, má na uježděném sněhu lepší trakci, ale v ničem nevyniká.

Jakožto zapálený fanoušek Audi samozřejmě všechno odmítnete, ale na to už asi odpovídat nebudu, nemá to cenu.
4. 5. 2015 18:14
Re: Marketing zase řádí
Takze SUV musi byt alespon 5 metru dlouhe? A v kterych SUV disciplinach vynika takovy escalade v zadkolce? >:D
Avatar - Aoyagi
4. 5. 2015 19:44
Re: Marketing zase řádí
Velké, čili full-size SUV? No....jo? Od čeho ta slova jinak jsou?

Escalade je koráb nebo vyfintění pick-up truck. Může všechno a nemusi se omlouvat nikomu :P . Taky je přestavovali na pořádné offroady, vzhledem k tomu, že ty už se dneska pro "civilní" spotřebu moc nevyrábí. Zbohatlíci.
Avatar - AUDIRS6
4. 5. 2015 18:36
Re: Marketing zase řádí
Ak si si nevsimol, nereagujem ako fanusik Audi, ale ako niekto, kto nesuhlasi s tvojim rozdelenim. A nesuhlasim aj nadalej.
To comu hovoris ty SUV, maju amici zaskatulkovane asi skor tym vyrazom pickup, nakolko tie 5 a viac metrove kravy su presne ta sorta. >:D
A pri vsetkej ucte, dovolil by som si z toho vyradit Japoncov, nakolko podla zatriedenia auta ako Mits. Pajero, Nissan Pathfinder, Toyota Thundra a celkovo tato ich vacsia produkcia nieje typicke SUV, ale plnotcny terenny voz.
Neviem ako bol mysleny koment ku MB G-klasse, ale uz len obycajny preklad slova Geländewagen znamena to, co tym MB myslel. Takze na SUV zabudni. ;-) - ak si to myslel tak.
Co sa schopnosti vacsiny SUV v terene tyka, mne o tom fakt hovorit moc nemusis, ale prave vdaka mojmu aktualnemu tatosovi viem, co dobre SUV zvladne.
A nema to oooo na maske, ale tiez mi je ho obcas luto drat pomedzi tie konare stromov a po tych (ne)cestach... ;-)

Takze ak by sme to mali trosku takto zobjektivnit a urcit realne hranice medzi Crossovermi, SUV a tereniakmi, tak z toho co je ozaj SUV si dovolim povedat, ze uz len D3 vyraba najpodstatnejsiu cast predanu na trhu. Plus, zvysne Europske automobilky urcite dopomahaju k tomu, ze maju celosvetovo aj väcsinu.
no a na tomto by som postavil bodku. ;-)

Pokial bude tvoja debata podobne na urovni a nie opovrzliva ako ine tvoje prispevky, nemam problem debatovat seriozne. Len mi netreba robit zbytocne nervy... :-!
Avatar - Aoyagi
4. 5. 2015 19:36
Re: Marketing zase řádí
Má to cenu! (uhodněte film ze kterého to je a máte 10 bludišťáků)

Žádné z těch aut (krom toho G možná? Německy moc neumím a jsem liný si to překládat) co jsem vypisoval nejsou v základu plnohodnotná terénní auta, na to se z nich musí tuhle přidat, tuhle odebrat. Navíc hlavně pořád nevím, proč do toho všichni motáte off-road, jako kdyby to byla třída sama pro sebe. Hummer H1 je off-road stejně a zároveň SUV. Suzuki Samurai byl taky off-road, ale co za typ auta to je ani nevím . Wikipedia tvridí "mini SUV" a pokud vím, mělo to vlastní platformu. Ony ty předpony jsou docela důležité. (co že to je tatos?)

Jo, objektivita je docela těžká, když definice jsou všelijaké a když se ty třídy ještě prolínají, viz citát: Většina dnešních kompaktních SUV jsou crossover SUV.

A pak přijde někdo z PR oddělení Škodovky a začne šířit bludy, že Škodovka bude mít "velké SUV", které má sotva 4 a pul metru a je jen oplastovaná Oktávka možná s nějakou tou rádoby-čtyřkolkou, co se do těchhle věcí dávají, včetně všech těch BMW a Audi (upřímně u MB nevím).

Celosvětově mají většinu kvůli tomu, že BMW chytře první napadlo auto, co se tváří jako všeuměl, ostatní to začali kopírovat.

Debaty udržuji na úrovni spoludiskutérů. Pokud si někdo začne vymýšlet nebo tvrdit, že překračovat limit rychlosti o 30-40% je OK a že by se mu ještě měli všichni klidit z cesty, tak samozřejmě úroveň debaty prudce upadá >:D
Avatar - AUDIRS6
4. 5. 2015 20:29
Re: Marketing zase řádí
Ufff :-) Zacnem od konca a skusim strucne, ale bojim sa, ze sa zase trochu rozpisem... >:D
Uz kasli na moje "presunove rychlosti", mne sa aj tak nikto pratat z cesty nemusi, ja si to vykluckujem sam ked je treba >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] a rozhodne niesom pri tom nebezpecny ;-)
Tie "novodobe SUV" - ak mas na mysli X5 a spol., zacali v ramci D3 Mercedes a ich ML.
Ostatni sa pridali. To, aku konkretnu techniku najdes v tom ktorom modeli je uz ale fakt na dlhu debatu. Pravdou ale je, ze zrovna nie D3, ale VW a Porsche urobili SUV so schopnostami plnohodnotneho off-roada - Touareg a Cayenne. A aj ked Q7 stoji na ich zakladoch, bola zamyslana prednostne ako konkurent BMW a MB a preto tie off-road ficury nedostala - nebolo treba. Medzinapravovy dif. s obmedzenou svornostou ma, a EDS ( el. uzavierku dif. ma dokonca jak na centralnom, tak na zadnom ), takze ani v terene sa uplne nestrati, ale rozhodne by som ju netahal tam, kde si trufnem s Cayenom.
Skoda ma SUV. Bodka. Yeti proste je SUV, a mozes sa hadat s kym chces, ja to ale uzatvaram tymto tvrdenim - faktom podporenym automobilkou, statistikami predajov a zaradenim modelu najroznejsich statistickych agentur.
Ked prijde 2. model, ktory ma byt vacsi nez 4,6 m, bude to uz pomerne veke SUV, ktore bude zamerane hlavne na Korejskych konkurentov ( SantaFe, Sorento...) , pripadne Outlander...
Definicie, prekryvanie tried...blaa, blaa...ano, je to obcas problem. Skusim uviest ale najaktualnejsie priklady: Captur, P 2008, Kia Soul... - toto su typicke Crossovery. A Svojim novym ponatim sa snazi medzi ne pchat aj novy R. Espace 8-s
A 1. odstavec o Samurajovi, H1... - daj uz pokoj s Wiki ;-)
Su to pravoverne terenne auta. bodka.
G-klasu si si hadam spravne prelozil - ano, je to proste "terenny voz" uz od pomenovania modelu, cez jeho konstrukciu a vsetko co s nou suvisi.

Tak som to nejako zvladol... :-!

Mam napad, ktory by ti to mohol cele ovela zjednodusit:
Ber to podla Europskych a nie Americkych meritok. ;-)
V tom momente ti to vsetko musi dojst, a nebudes mat problem so zaradovanim Yetiho, pripadne jeho noveho surodenca, ktory ale okrem dizajnu inspirovaneho Superbom, s nim nebude mat spolocne mnoho. Aj SUV-cka totiz zvyknu mat nejaku tu ochranu podvozku ( nielen plasty !!! aj krycie plechy pod motorom a podobne !!! ) a pri dnes coraz vyspelejsej elektronike aj fakt coraz kvalitnejsie schopnosti mimo spevneny povrch. A o tom to je - vyvoj nezastavis. ( a to som ja privrzenec kvalitnych mechanickych rieseni... :-! )

OK, myslim ze stacilo, aj tak musis teraz povzbudzovat vasich v hokeji ;-)
Avatar - petrumr
4. 5. 2015 19:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 5. 2015 10:03
velke SUV od Skodovky nema se Seatem nic spolecneho
mate jednu, ale naprosto zasadni chybu/domenku:

"...nové SUV značky Škoda bude v příbuzenském vztahu se sériovým provedením konceptu 20V20 značky Seat."

Zadny pribuzensky vztah tam neni !! Velke SUV od Skodovky je ZVETSENY TIGUAN.

To ze Seat chce vyuzit vlny uspechu Skodovky je vec druha. Takze dalsi zasadni nesrovnalost, co uvadite, ze Seat mel premireru. Seat pouze v Zeneve ukazal DESIGNOVOU STUDII, coz je dost podstatny rozdil nez PREMIERA VOZU (aspon tak jak to chapu ja).

Model od Seatu je zavisly na tom, jestli se Skodovce podari prosadit DRUHY MODEL (sportovnejsi model) od velkeho SUV, pak mozna bude mit i Seat svoje druhe SUV.
Skodovka pak bude mit celkem 3 SUV, Seat zavisly na Skodovce celkem 2.

To co bylo od Seatu v Zeneve je v podstate upraveny model Skodovky, upraveny v Seatu, aby se napomohlo se schvalenim. (PS. jednoducha pomucka, je to jednoduchy: SEAT NIKDY zatim sam nic nevymyslel, takze nemuze necemu slozit jako zaklad => verte neverte, realita je priserna a jeste horsi nez by clovek domyslel;/)

A co se tyce vyrobniho mista: v Kvasinach se vyrabi Yeti, ten bude mit/ma naslednika. Toho Seat COPY/PASTE i s chlupama, takze se bude vyrabet v Kvasinach.

To je zatim JEDINY MODEL SUV, ktery SEAT ma schvaleny. Nic dalsiho. A Yeti, takze logicky i Seat SUV, je VYRAZNE MENSI auto nez 2. SUV od Skodovky.

Dotazy ?! No, ja myslim, ze stacilo, ale uz me boli oci z toho, jakej v tom je zmatek.
Rozbalit vlákno
0