Honda testuje zvláštní mulu - americký kompaktní sedan Acura ILX dostal záď ze současného evropského hatchbacku Civic. Proč už nyní? A proč nepoužívá karoserii současného pětidveřáku?
Že nový Civic může být už příští rok, že ten současný už nedostane turbo, že to bude globální model prodávaný v EU i US... to beru, to je celkem logický scénář.
Jestli novinka upustí od aktuálního jednoprostorového řešení - možné to je, i vzhledem k uvedenému "zelenému" konceptu.
Jestli novinka bude mít vzadu nezávislé zavěšení - no to už mi přijde dost jako vaření z vody. Pokud by i novinka měla mít vzadu multilink, pak proč ho testovat se zádí z aktuálního Civicu, když nový bude vypadat jinak? Ty dvojité lichoběžníky jsou kde?
Jak bylo řečeno v článku - že po silnicích jezdí ILX určitě není náhoda. Když se podíváš na [odkaz] , myslím, že to +- odpovídá tomu, jakou siluetu bude mít X 5D, tedy s dlouhým předkem, kabinou vzad a pátými dveřmi. Ta záď aktuálního Civicu je tam protože hatchback a jde nejspíš čistě o plechařinu, šasi bude, stejně jako zbytek muly, odvozené od ILX a ILX má stejně jako 4D a kupé DW.
Mula má navíc vytažené přední i zadní blatníky, což jen potvrzuje, že šasi vychází z ILX, ale současně je jiné, širší. Současně ale není jisté, že jde o DW. Lichoběžníky jsou dost prostorově náročné a dneska už je téměř nikdo nemá, spíš by to mohl být pětiprvek jako v Accordu.
O ILX moc nevím, v ofiko specifikaci pro 2016 se říká MacPherson + multilink:
[odkaz]
V jiném starším článku se zase píše, že ILX má DW na rozdíl od Civicu 4D:
[odkaz]
Co se zadní nápravy týče - uvidíme, multilink by byl krok správným směrem, zpět k tomu, že Honda v jízdě nedělá kompromisy. Z těch fotek ale podle mě nevyplývá nic, co by takové očekávání podporovalo.
Pokud by opravdu šlo o testování zadní nápravy, proč to zkoušet se zadkem aktuálního Civicu, když ten nový bude zřejmě jiný? K čemu tam pak je ta plechařina z 9G? Mula může ukrývat ledacos...
Proboha, Emele... Asi proto, že 9G hatch je jediné auto, které lze použít, nic jiného pětidveřového v téhle třídě Honda nemá, tudíž ILX s pátými dveřmi 9G je příštímu 5D nejblíž. Nikdo ale nezpochybňuje, že je to spekulace, jen si také myslím, že je to až příliš hraní, pokud by 10G zase vycházelo z platformy Jazzu, stačil by jim na testy asi 9G.
A proč to pro testování podvozku musí být pětidveřové? Kvůli simulaci torzní tuhosti karoserie? Hm, ale to si myslím, že ti navaření 9G zadku na ILX stejně nedá o moc lepší představu než kdybys to testoval v 9G jako takovém. No nevím, pro mě je ta spekulace prostě dovedená moc daleko.
...na ty reakce hondaklubu, spojené s převlékáním kabátů.
Větami typu "Dnes je jasné, že Civic s lešeňovkou byl omyl, i když to byla nejlepší lešeňovka na světě...", nebo "Multilink je nejlepší, to přece všichni vědí a v Hondě je nejlepší ve vesmíru", "Kde je A3 a Golf se svou ubohou torzkou?", případně "Koho by zajímal kufr ve sportovním autě?" se to bude jenom hemžit. >:D
V Japonsku, alespoň Type R, měl víceprvkové, i když ten evropský o něj přišel, co vím. Mluvilo se tu tenkrát o tom, co si pamatuji, že Evropané více ocení prostor, nebo pohodlí, něco takového, proto Civic nemá víceprvkové. :-)
Ano. Nemyslím, že v Japonsku nabízeli HB, ale jistý si vůbec nejsem. Nic jim nebránilo to udělat i u sedanu. Pointa byla, že víceprvkové nikdy neopustili plošně a byla to taková evropská specialita (sedan tu sice místy nabízí, ale není sem zrovna určený).
Já myslím, že se všeobecně shodneme na tom, že torzka byl omyl. Ovšem především marketingový a imageový. Když vedle sebe postavíš dvě auta, jedno s trubkou a druhé s multilinkem, většinou se dozvíš, že víceprvek je lepší, bez ohledu na to, jak dobrá ta auta ve skutečnosti jsou. Dokonce pamatuji kultovní test minulé generace sedanu Civic (autorevue?), možná to byl hybrid, kde auto půl článku dostávalo do těla, jaká je to jízdně srágora s tou torzkou. Když mimoň dostal čočku v diskuzi, následně se objevil tuning testu, kde bylo naopak psáno, jak super se auto s lichoběžníky chová. >:D Takže asi tak...
Tedy bez ohledu na to, jak Civic jezdí, má už předem stigma, což pochopitelně není dobré. A když to Honda navíc u 8G premiérově ještě pohnojila (ne)naladěním tlumičů a pružin, tím hůř.
Jinak jsi ještě zapomněl na převlékání kabátů, týkající se přechodu na turbomotory, máš dneska nějakou melancholickou. :-!
Ta torzka v drahem aute (a Civic 8G byl minimalne na pocatku prodeje drahe auto) se tezko okecava (i s argumentem mega kufru), kdyz levni korejci maji viceprvek. A tezko se vysvetluje, ze levne poskladany viceprvek muze byt jizdne klidne horsi, nez dobre naladena torzka... U nekterych vyrobcu je to fuk, treba u Toyoty, ale zrovna u Hondy, ktera tehdy byla vnimana jako sportovni znacka, byla ta otocka od sportu k eco a usporam az moc rychla.
S temi popletenymi redaktory si nelam hlavu, on ani vas nastenkar FoKing nevi, co ma ktere auto pod kabatem za techniku a tak si obcas splete bavoraky rady 3 a 1 podle hesla "ma to ledvinky, tak je to beztak vsecko stejny". Nikdo neni dokonalej :-)
S temi turbomotory mas recht, ja jen cekam, az budou ofiko na svete, to pak bude mela :-)
Ale vazne: Rehtat se nekterym fanatickym zaslepencum muzu klidne dal, co se tyka Hondy samotne, tak je jedine dobre, ze prokoukla, a chysta se (aspon to tak vypada) zase delat atmosfericka auta - atmosfericka proto, ze umi vytvorit atmosferu i s turbem pod kapotou.
Naopak, Civic 8G byl až překvapivě levné auto. S 1.8 byl cenově na nebo často pod úrovní konkurence s 1.6 - krátká paměť. ;-) Drahý je 9G, protože ostatní zlevnili.
Ano, však o tom píšu taky - u sportovní značky zvlášť to byl imageový fail.
Ad bavoráky - nevím, jak to souvisí s vnímáním tuhé zadní nápravy. V něčem ji používá?
O foukání nějací inženýři tvrdili, že to budou klasické motory VTEC s turbem, ne turbomotory v převažujícím slova smyslu, na to jsem zvědavý...
No to nevim, 8G s 1,4 byl o cca 100k drazsi, nez ti vzpominani korejci se stejnou motorizaci, a asi o 60k drazsi, nez Focus 1,4. Nehce se mi ted hledat vsechny konkurencni modely, ale je fakt, ze v te dobe melo viceprvek vzadu v podstate skoro vse, takze Honda sla dost proti proudu.
Bavoraky nesouvisi s napravami, ale s (ne)erudovanosti vaseho nastenkare, to bylo jen rypnuti, na ktere on nema koule reagovat.
O tom foukani se nese hodne zvesti, sam jsem zvedavy, jestli ho u Hondy pouziji na zvyrazneni charakteru motoru, tak jak se snazi BMW u R6 turbo, nebo proste jen udelaji dalsi motor, ktery dole naslibuje a nahoru ani nedojde.