Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vrátí se Civic 5D k nezávislému zavěšení zadních kol?

Michal Fokt Michal Fokt 4. 5. 2015 • 16:49
19
24
Zobrazit náhledy (19)
Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic
Honda testuje zvláštní mulu - americký kompaktní sedan Acura ILX dostal záď ze současného evropského hatchbacku Civic. Proč už nyní? A proč nepoužívá karoserii současného pětidveřáku?

Špionážní fotografové v Německu minulý týden zachytili vůz, jehož existence vyvolává více otázek, než odpovědí. Řeč je o vývojové mule, kombinující dvě diametrálně odlišná auta - americký prémiový kompaktní sedan Acura ILX (s viditelně širším rozchodem předních kol) a evropský Civic 5D. Z toho prvního vozu přitom pochází vše až po zadní sloupek, evropský hatch se postaral pouze o "hatch" - ILX má páté dveře namísto klasické stupňovité zádě a na nich zadní svítilny z aktuálního Civicu 5D - kdo nevěří, ať běží třeba na WCF. A to je malinko záhada...

Jak známo, Civic 5D prošel vloni faceliftem pro druhou polovinu životního cyklu, přičemž do prodeje šel před dvěma měsíci, má tedy před sebou mít ještě dva spokojené roky života. Vývoj nového modelu trvá vždy zhruba rok a půl až dva, na to, aby se v tuto dobu už v mule testovalo šasi, je poněkud brzo. Navíc by se nabízela možnost ladit nový model v karoserii toho současného. Proč tedy už nyní jezdí mula kompaktního hatchbacku s karoserií sedanu Acura?

Je pravděpodobné, že Honda zkrátí, stejně jako v případě kupé a sedanu v USA, životní cyklus i evropskému hatchbacku a může se tedy klidně stát, že evropský Civic X uvidíme už letos na podzim na autosalonu ve Frankfurtu, popřípadě v březnu 2016 v Ženevě. To ostatně naznačují i oficiální zprávy z Ameriky, že se v létě příštího roku začne prodávat Civic 5D poprvé i za Velkou louží. Nezdá se moc reálné, že by Honda za rok do USA z Evropy dovážela pomalu už výběhový model. S ohledem na jeho prodejní (ne)úspěch by to pro současnou varianty byla rána z milosti.

Udělal by tak rychleji místo nástupci, jenž má být podle tvrzení Hondy nejsportovnějším vozem své řady v dosavadní historii, jenž má přinést kromě prvotřídních vlastností též vůbec poprvé sílu přeplňovaných motorů VTEC. A proč tedy v karoserii ILX? Může to mít hned dva důvody. Americké verze daly sbohem "cab forward" (nebo také monospace) designu s krátkou kapotou s téměř stejným sklonem jako čelní sklo a vrátily se k uspořádání s dlouhou kapotou a vzad posunutou kabinou a lze očekávat, že Civic 5D X. generace, jenž se opět stane globálním modelem, bude mít stejnou konfiguraci. A právě takovou v této třídě má Honda aktuálně pouze u Acury ILX, která má navíc na sedan poměrně krátkou záď, což se hodí. Civic X tedy bude mít podobné proporce a tedy i rozložení váhy.

Druhým důvodem pak může být přechod hatchbacku zpět na nezávislé zavěšení zadních kol. Honda už dříve oznámila, že americký Civic X dostane novou platformu a s ohledem na globální povahu pětidveřáku se dá usuzovat, že by z ní mohl benefitovat též. A nové šasi se určitě lépe testuje v karoserii, která už dvojité lichoběžníky má. Otázkou pouze je, co by tento krok provedl s Magic Seats a v posledních letech doslova obřím kufrem, mám ale pocit, že to by v případě Hondy zajímalo opravdu málokoho...

Na potvrzení této teorie si ale budeme muset počkat, smysl by to však celé vcelku dávalo.

Témata
Avatar - Emel
5. 5. 2015 13:43
Re: Spekulace?
Argument rozložení hmotnosti platí úplně stejně pro multilink jako pro torzku...
5. 5. 2015 10:28
Re: Tak to si počkám...
No to nevim, 8G s 1,4 byl o cca 100k drazsi, nez ti vzpominani korejci se stejnou motorizaci, a asi o 60k drazsi, nez Focus 1,4. Nehce se mi ted hledat vsechny konkurencni modely, ale je fakt, ze v te dobe melo viceprvek vzadu v podstate skoro vse, takze Honda sla dost proti proudu.
Bavoraky nesouvisi s napravami, ale s (ne)erudovanosti vaseho nastenkare, to bylo jen rypnuti, na ktere on nema koule reagovat.
O tom foukani se nese hodne zvesti, sam jsem zvedavy, jestli ho u Hondy pouziji na zvyrazneni charakteru motoru, tak jak se snazi BMW u R6 turbo, nebo proste jen udelaji dalsi motor, ktery dole naslibuje a nahoru ani nedojde.
Avatar - TeeJay
5. 5. 2015 10:05
Re: Spekulace?
Může, ale proč by pak používali ILX a ne Civic?
Avatar - Emel
5. 5. 2015 09:26
Re: Spekulace?
No dobře, možná... ale pořád, může v tom být stejně dobře torzka jako multilink, ne?
Avatar - TeeJay
5. 5. 2015 09:02
Re: Spekulace?
Rozložení váhy.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku