Osmou hodinou ranní skončilo včera tolik propírané informační embargo na jízdní dojmy s třetí generací Škody Superb z mezinárodní prezentace v okolí Florencie. Jako první jsme vyzkoušeli verzi 1.4 TSI s technologií vypínání válců ACT.
Vzadu místa na nohy na rozdávání, ale hlavou se dře o strop. A že je 1,4 benzín pro takové auto dostačující, o tom mne nikdo nepřesvědčí. S 1,4 TSI nějaké zkušenosti mám a je to motor na opravdu hodně klidnou jízdu. Do takového auta patří minimálně 1,8, nejlépe raději 6válec. PS: Co škrabka a deštník? >:D
A v jakém autě máš s tou 1.4TSI zkušenost? S Golfem nebo Leonem hýbe hodně slušně. V Superbu je to samozřejmě základní motorizace, ale papírová dynamika vypadá slibně (0-100 pod 9).
Presne tak, v Leone je to nadpriemerne dynamický motor, takže v stále pomerne ľahkom Superbe to bude slušný štandard. Mimochodom na našom trhu je ako základ slabšia 92 kW verzia, holt asi sme chudobnejší trh. 8-s
Tak pokud bude levnější než u nás, tak to asi ničemu nevadí... já si normálně umím teoreticky představit, že bych si Superba koupil v základu... což znamená, že je ten základ zbytečně silný ;-) .
Obávam sa, že nebude.
EDIT: Tak základ 92 kW Active je u nás za 21290 eur, čo je cca. 583000 Kč. Neviem, či je výbava porovnateľná, u nás sú v základnej len plecháče, u vás sú tuším rovno alu disky, nie?
Silnejšia 110 kW verzia v ponuke nie je vôbec, rovno ide 1,8čka.
Tu je komplet Sk cenník: [odkaz]
Určitě to pro někoho postačí. Upřímě, pokud bych měl auto jen na víkendy, občas na dovolenou a měl trochu peněz, nevidím důvod proč nesáhnout po střední třídě s nějakým obdobným motorem, ať už koncernová 1.4TSI či Fordí Ecoboost 1.5, nebo včera testovaný THP u 508. Na cestu na nákup či výlet pojede více než solidně, vždyť 150 koní před pár lety jezdily 5er,A6tky či MB-Ečka standartně a to nemluvím o tom, že v Passatech, Superbech, Mondeích a podobných se objevovaly i atmosférické stokoňové šestnáctistovky.
Na dovolenou to třeba víc vezme s naloženým vozem, ale pořád máte ten luxus velkého vozu, v kopci to 150 taky udrží i s rodinou. Když někdo vyhodí 600 tisíc za soukromou Oktávku, Golfa, či nějaké SUV, nevím, proč někdo, kdo má jiné preference nemůže koupit Supa s TSI za stejné peníze :-)
Každá nová Škodovka je vždy minimálně o třídu lepší než ta minulá, přestože právě ta byla vždy naprosto dokonalá! Ale vždy právě po příchodu nového modelu se začíná poukazovat na chyby a bolesti té minulé!?? Politika Kremlu nebo Škodovky!??? Ano nový Superb bude opět normální auto, ale do nadšeneckého charakteru Mazdy6 nebo do odhodlání nového starého Fordu Mondeo mu zase opět něco schází!!! viz. Autorevue.cz!
Když už budeš mít trochu penět, nebudeš si kupovat jako druhý auto Superba, ale koupíš si třeba chudší A6 či řadu 5.
Jinak před pár lety letěl motor 1,9 TDI 96 kW jak splašená kráva, že to to do něho člověk neřekl, pak přišly sice silnější verze 2,0 TDI, ovšem udušené emisemi...
Neblbni, vybavenou A6 koupíš dnes za 1,3mil s V6, které supík nikdy mít nebude a ani většinu prvků výbavy, tak proč se zahazovat, když na to člověk má?
Když na to člověk má :D:D Říkám pro někoho kdo nemusí zrovna sušit hubu v Dacii a má na auto 500-700 tisíc, tak tohle je zajímavá volba :-) To co píšeš, je A6 za dva Superby >:D
Pre niekoho to postaci, ale ideal to nie je - stary superb bol taky jazcecik, vela miesta na nohy, ale hlavne vzadu malo na sirku a asi aj na hlavu.
Kufor to bude mat obrovsky, ale to ma kazda skodovka...
1.4 TSI to je ten skvely motor, co nechcu v Holandsku poistovat? S vypinanim valcov to urcite bude držák ;-) Uz vidim, ako v tom ide stvorclenna posadka plne nalozena na dovolenku
Toho vypínání válců bych se až tak nebál, když je to v podstatě jen jiný profil vačky na dvou místech. S variabilním časováním ventilů tuším TSI zatím problémy nemá.
No, jak se dalo čekat, tak superlativy se to jen hemží, čekal sem přirovnání k hlavním konkurentům a to Passatu či Mondeu, ale Superb je vlastně limuzína a míří na MB-E, tak to pak jó no >:D
Otázka zní, jezdí líp jak Passat s DCC? (ten se i na komfort extra nepohupuje, ale spíše dobře filtruje, holt to není konkurent MB-E) Je tišší a komfortnější, než Mondeo ?
A co ten interiér? Když je srovnáváno s prémií, z čeho je palubka a výplně dveří, co u kolen, tvrdé plasty? A popravdě.... šetřilo se? Je to stejný downgrade od Supa II, jako v případě OII a OIII?
Ten kufr vypadá hrozně úzký. Trochu se bojím syndromu z Oktávky, kdy sice papír ukáže obrovské čísla, ale reálně tam dám jen malé věci a ne velké objemné. Jdou vyndat ty boční záslepky?
tomu říkám profi video, pohodová hudba, normální střihy, žádnej zběsilej zoom, normálně oblečenej redaktor, kterej do každé třetí věty netlačí joke, boha, nám do toho západu chybí ještě hodně mil ;-)
Superb je bezesporu krásné auto, je vidět inspirace ne "fofágnem", ale spíše Audi což je rozhodně fajn. Ale nač tu nad Superbem slintat, toho tady bude dnes ještě dost >:-[] .
1) Co mi nedá, je se zmínit o zvuku ve videu - zapnul jsme video a hrála hudba, ve chvíly, kdy hudba přestala hrát a začal mluvit pan Mička, musel jsem zvednout o dost hlasitost. To by v zásadě nevadilo, jenže jakmile začala hrát opět hudba, bylo to opravdu nepříjemně nahlas. Ve video editoru je to detail na 30s, ale v reálu by dost potěšil ;).
2) Ve videu je zmíněno, že je sice naprd, že je displej navigace někde dole u kolen, ale nahoře být nemůže, protože jsou tam výdechy klimatizace. To je sice pravda, ale stačí se podívat jinam do koncernu a zjistíme, že se displej může klidně s výdechy prohodit, případně mohou být vedle něj.
Neporovnávám, ale když se v článku píše o luxusním dojmu, co já vim, jestli nemá obložení ze slonoviny :D:D Nikdo se mi k tomu ještě nevyjádřil a já to auto ještě neviděl >:D
No to jsem zvědav na životnost toho motoru. Obecně TSi motory stojí za h...o a oni mu dají ještě takovýhle kW a vypínací válce. Dávám mu tak max. životnost 100 000km.
Sim tě, tkaový pokrokový motor, ekologicky úsporný, spotřeba 4 litry benzínu na sto, mohutný zátah, silný a pružný, prostě dokonalý motor. Absolutní ideál do limuzíny evropského střihu.
Neblbni, přeci nebudeš ničit planetu nějakém nenažraným motorem z dob dionsaurů. toto je budoucnost evropy!
Musíš být patriot a podpořit v těžkých časech německý průmysl, jen naprostý blázen by si za stjenou cenu koupil třeba 2 roky starý Charger SRT8 o výkonu 470 HP. Mysli na žáby a křečka!
To, co lidi ušetří na palivu do 100 000km (dokud motor poběží), pak 100x zaplatí za generálky motorů. Taky dobrá strategie VW >:D . No ale nekup to, když to žere 4l/100km >:-[]
Sim tě, to nikdoho nezajímá, dokud je záruka tak klídek neee, pak se to prodá, v áčkách to stočí na 60 a Pepek s Mánou to koupí a budou anšeně hýkat, že maj zánovní Sup. Že se jim rozsype za měsíc je přeci jich problém neee.
Ojtiny kupují přeci jenom looseři.
Frajeři drandí ve dvouálci za 5 na sto >:D >:D >:D
Holt seš taky bazarovej kovboj a absolutní nula, která nemá na nový auto, takže jezdíš v ojetejch vrakách >:D >:D
Mariachi to psal tak to určitě bude pravda. >:D
česně ták předsedo, sem zkrachovalá existence co nemá na novej dvouválec a must jeydit jako největší socka v šestiválci za 12 litrů.
Jo kdybych já se líp učil, mohl sem si to dneska šinout v novým superbu za 1,1 mega na lízačku (shodná výbava s mojím CTS znamená u supa cenovku 1,1 mega) za 5 litrů a na dva válce.
A bydlet v pronajatým kvartýru za 12ku měsíčně nebo si vzít hypo 5 mega a zaplatit 6,6 mega >:D >:D >:D >:D
Proč by měl lítat za dvacet. S Camarem V8 6,2l lítám za 13,7l při normální jízdě. Pokud teda chci >:D Pro příkladad Captivou za 2,2D AT za 10,7l Váha obou aut podobná. Jasný odpor vzduchu bude jinde. Jen tim chci říct, že velkej motor neznamená nesmyslnou spotřebu.
Jistě že to ejde za 20v koloně co poskauje po 1 metru. Ale tam to TSI taky nepojede za 5 ale tak za 10.
Komu vadí spotřeba, dá si tam LPG či CNG.
jasně, nejde s tím jet do garáže, to je obrovská tragedie. Oni všchni lidi parkují výhradně v podzemních garážích, trapná výmluva. navíc většina hypermarketů a nákupních center má krom garáží i venkovní parkoviště.
To nevím. Obecně mluvím o všech turbem plněných motůrcích. Ale zatím jsem nikde nečetl, že by třeba turbo motůrky (od PSA nebo Renaultu) měly problémy s rozvody a žraním oleje jako TSI. Ale to může teprv přijít. Nebo se PSA poučilo od VW a už ty svý motůrky vychytaly >:D . Uvidíme.
Hele jsem taky zvědavej jak se VW povedli tyhle nový motory. Snad se poučili z chyb minulosti a povedlo se jim postavit fungující agregáty (alespoň nějaký) ;-)
Auto je nádherné. Už jej potkávám v Praze a je krásné. Takový vybroušený diamant mezi Mazdami, BMW a Mercedesy v ulici.
Musím pochválit i velmi povedenou reportáž! :yes:
Nedávno testovali v Autosalonu Citigo a když redaktor zmínil, že se v Citigu oproti A8 cítí jako král, málem jsem si smíchy taky krupnul do gatí. >:D >:D
vyzera ze bude bez nejakych vaznejsich slabin.... vyzera ze je obrovske... pohodlne.... konzervativne co v tejto kategorii nie je vzdy na skodu uznavam ( teda aspon v konzervativnej europe ) ...... je priestranne..... a zrejme ani cena nebude zla .... napriek tomu z neho nejak necitim to co chcem citit.... ale to je len moj problem.... par postrehov co som si vsimol......
navigacia je opat akosi proklate nizko... displej je sice obrovsky ale zase utopeny kdesi tesne nad radickou a pod volantom ... skoda... mazda 6 to ma lepsie premyslene.... rucna brzda mohla aspon v zaklade s TSI 110kw a manualom ostat vp onuke... tento motor bude predpokladam dost ziadany a tu klasicka rucna brzda mohla este ostat.. pripadne mohli ponukat el. parkovacku za priplatok... chapem ze u silnejsich motorizacii sa uz rucna nepresedi a nenosi sa ale v zaklade s tymto ziadanym benzinom ma trosku mrzi ze nebude..... ale opat je to len moj problem..... niekto iny moze mat odlisny nazor.... biela farba a tie kola na videu superbu seknu.. opticky ho biela zluxusnuje rozsiruje.... a posobi urcite lepsie ako keby bol v striebornej...... veko kufra by zrejme tuklo Honzovi do hlavy keby siel k nemu blizsie.... tu som cakal ze sa bude vyssie to veko otvarat... inde to kritizuju a tentokrat samozrejme to akosi chlapci prehliadli.... dizajn je kapitola sama o sebe a tu vidim najvacsie neduhy tohto auta... proste to na man posobi ako predlzena octavia.... nic viac..... nejako si nemozem pomoct a zase je to len moj problem ..... osobne mi ale passat alebo nova optima ci mazda 6 pridu osobitnejsie krajsie stylovejsie... moj nazor.
O superbe nemusime pochybovat... to auto bude uspesne kvalitne a hodne dobre sa bude predavat.... je prakticke a urcite mnohym tuziacim po premii zamota hlavu kedze ponukne defakto to iste ale za nizsiu cenu... dokonca ponuke v niektoej oblasti viac ako premia... ponukne viac miesta pre cestujucich vacsi kufor.... a niekotmu moze aj tento nestarnuci dizajn nedizajn vhovovat....
PS: v com je vyhoda vypinania valcov u auta v tejto kategorii kde sa rata s jazdenim mimo mesta?.... ved to ten motor len zabija a skracuje mu zivotnost ... ozaj ma superb ( alebo lepsie povedne koncern ) pre par deci benzinu toto za potreby? a ked k tomu zvazime aj nie moc slavnu povest TSIciek hmmmm.... oprava pokazeneho systemu vypinania valcov totiz moze byt hodne nakladna... za tie usetrene deci paliva to podla mna nestoji.... preco zase komplikovat jednoduche a dobre veci.... ale to uz je o inom... ok
suma sumarum...... vyborne auto.... zakaznikov si najde a iste viac ako jeho predchodcovia..... skode ostava len pogratulovat, bude to predajny trhak ... :yes:
Pre mňa je to prvý Superb, ktorý sa mi páči, len škoda, že je oproti Passatu "ošizený". Ale keď karty rozdáva VW, je jasné, kto dostane čierneho petra.
Dizajn je v pohode, ale ak to má byť vlajková loď Škodovky, chýbajú mi v nej niektoré technológie, ktoré už koncern má. Nehovorím, že majú byť v základe, ale za príplatok prečo nie?
niektore chutovky su vyhradene zrejme len pre passat.... rovnako ako aj ten silny biturbo dizel..... je to pochopitelne.... kedze skoda spada pod vw ktory diktuje podmienky
Já jsem naopak rád za plnotučné bixenony, drahé, ale účinné řešení. Full LED světla se mají tendenci ošizovat, montovat třeba méně svítící, bez ostřikovačů, protože je to mnohem levnější, než xenony.
Ač nejsem škodovkář, tak ze předu se mi o hodně víc líbí superb, má to nápad, žádná unylost. Co se týká přístupu do kufru, sup je zase lepší (někdy může být brán jako konkurent bmw 4gc nebo audi a5 5d). Jak jsem ještě nedávno obhajoval manuály, tak tady nemají co dělat a dsg je jasná volba, takové 2,0 tdi 190k + dsg = das superb ;-) .
Ta modrá co se mihne ve videu vypadá dost dobře... a nakonec i kola Pegasus, která se mi v konfigurátoru moc nelíbila... ale je fakt, že jednodušší design těch kol Modus co jsou na testované bílé se víc hodí k menším autům a Superbu tolik nesluší.
Zajímala by mě jedna věc, první superby měly celé světlomety ve "skle" i spodní trojúhelníky pod linkou denního svícení, tenhle na videu se jeví, jako kdyby ho měl zalepený nějakou folii, což i mě přijde pro oko lepší.
Jako držáky na tablety, loketní opěrka, krytka zásuvek - to je dobrej kekel už od pohledu 8-s možná tak ve fabii junior nebo v nějakym starym cliu, ale tady je to teda rána na solar.
Jinak jak stojíte u zadního kufru, chvíli jsem si říkal, jestli nestojíte i CCčka - ten profil, tvrdá linka na dvěřích jsou opravdu hodně příbuzné.
A zkontrolovala si redakce auto.cz jak ma nahustene gumy? Ja jen jestli ten komfort zcela nevidany jste nevyfasovali od kolegu z idnes.cz co upousteli.
"Ten nový vypadá majestátně a šik a nedrncá, chce to ale upustit gumy."
"Na osmnáctipalcových pirellkách (Cinturato P7) nahustěných na dvě a půl atmosféry sice sviští zlehka, ale taky zabouchá a drncá. Když chcete víc komfortu, stačí je upustit"
[odkaz]
Jinak ty citaty nahore dat do clanku a pochvalovat si komfort jizdy, to je moc. >:D
kombi, předpokládám, že bude stejně pěkné, stačí mi předohrab se 162 kW. Jen doufám, že během těch dvou a půl roku nasadí lepší/alternativní materiál obložení, než ten profláknutý a choulostivý klavírový lak...
Protože s nástupem nových emisních norem už nevidím diesel jako perspektivu (prakticky čím dál více nafty spálíme na to abychom spalovali čistěji, než abychom jeli dopředu) a chci, aby to aspoň trochu jelo, když už to pojede na benzín.
Je to alcantara/kůže. Parkování je pro ženu... ;-) Ale jinak myslím, že díky Mirror Linku se (IMO na rozdíl od VW, kde Mirror Link jen s navi) lze obejít i bez velké navigace (za předpokladu nějakého Brodit držáku telefonu, který si stejně kupuju už tradičně). Stačí jen ten DAB modul do rádia na cesty po Evropě. Radarový tempomat je otrava (mám aktuálně diesel kombi Mazda 6 automat v maximální výbavě), opuštění jízdního pruhu taky, blind spot je jediná šikovná věc, na kterou jsem si zvykl už od roku 2009 od minulé mazdy. Možná bych přihodil to vyklápěcí tažné zařízení pro strýčka Příhodu. Barvou si nejsem jistý, ale bílou perleť jsem už měl a byla pěkná.
Radarový tempomat souhlas, pokud to nejde přepnout do normálního režimu, je to otrava. A totéž asistenti, to mám stejně... blind spot je příjemný zbytek zbytečný.
MirrorLink radši vyzkoušej, tam ohlasy nebyly moc dobré... věci jako poslech rádia při ovládání navi apod. Navíc navi má externí anténu.
Barva - mně se líbí ta lava modrá, a pak je tam nějaká ta tmavá červená... tu bych musel vidět.
To proti benzinu ani ja vobec nic nemam, mne samemu sa pozdava Superb. Vzhladom na to, ze v Octavii mam 90 kW TSI, tak u Supa by mi malo stacit 110 kW ;-) Aj tak som uz platil dost pokut za rychlost...Mam taku skusenost, ze cim jazdim silnejsim autom, tym ma viac laka jazdit rychlo >:D
Myslím, že 110 kW v Supe bude subjektívne rovnakých, ako 90 kW v (menšej a ľahšej) Octavii. Takže určite stačí, na druhej strane progres nečakaj, budeš tam, kde si.
No to už nasadili... Active má lišty v dekoru "metalický vzhled, šedý", Ambition "vzhled hliníku, světlý", Style "vzhled hliníku, tmavý" a L&K "Piano černá". K Ambition se dá připlatit ten tmavý hliník... a to mi asi přijde nejlepší volba, má ho i tenhle testovaný kousek a vypadá to dobře. Piáno zůstává jen kolem Navi.
To je, ale sáhneš na to mikrovláknovou utěrkou a můžeš mít sebelepší detailer, tak stejně uděláš mikroškrábance. Proto si říkám, že když tam toho mají tak málo, a dělají už jiné lišty, mohli by nechat lisovat i jiný zbytek, aby to nebyl každý pes jiná ves.
To má být vtip? Jestli tohle je profesionální kritika, tak to tedy potěš.
Koukám, že ostrá tvrdá hrana na drcení pravého kolene je zachována, volant zůstal taky stejný s otravnými točivými ovládacími prvky, většina povrchů vypadá jako tvrdé nekvalitní plasty, motor je chcípák a co se mě týká, z těch marketingových materiálů (nemyslím tenhle článek, z oficiálních) jsem myslel, že ta přední světla budou vypadat lépe, ale ten (předpokládám ozdobný) výstupek nebo slza nebo co to je pod samotnými světly... tak to vypadá jako kdyby to tam vůbec nepatřilo. A zdá se mi to, nebo to auto z profilu vypadá, jako kdyby zadní část byla delší, než má být? Možná jen divná fotka...dvě. A z čeho to jsou ty sedačky, z hadru na podlahu?
Zezadu hezké, ale mezi evropskými auty neoriginální, adaptivní podvozek je skvělá věc a ta středová konzole/ovládací prvky vypadají optimisticky se spoustou funkcí bez nějakých dotykových hloupostí.
Nezapomeň, že VW group musí vydělávat a škoda má postavení low-endu, takže se musí šetřit, to není jak u první generace Superba. Ono slovo luxus interiér už asi zůstane jen u audi, ale asi tak by to mělo být, low-end je dělán na potěchu oka, ne na omak a žití v autě tisíce kilometrů...
To má být vtip? Co je otravného na rolerech na volantu? Měl jsem dost aut s ovládáním něčeho na volantu a nynější roler považuji za nejlepší= nejrychlejší řešení.
Těžko to můžeš objektivně nazývat špatným řešením.
Kdo tu mluví o objektivních problémech? V minulém (nebo ještě aktuálním?) Superbu byly ty válečky tak lehce otočné, že i po týdnu jsem si občas omylem rozburácel / ztišil rádio. Jo, rychlé bylo to, já radši přesnost (teď si nepamatuji, jsou krokovací nebo úplně volné?).
zarazila mě barva v testovaném autě u krytek a loketni opěrky na zadních sedadlech - to bylo retro? (slonová kost) tudle šílenou barvu měli taxikáři v devadesátkách u toleda a pasata. Jinak slušný auto :-)
Vážený pane, je škoda, že si po 24 hodinách nepamatujete sdělenou informaci, proto vám ji s dovolením připomenu vykopírováním dvou navazujících příspěvků ze včerejší diskuze:
Me_Myself_and_I 04.05. 14:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Embargo
Chcete snad tvrdit, ze clanky z akcie sa objavia len v JEDEN (1) den?
Tomáš Kovařík (Auto.cz) 04.05. 14:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Embargo
Samozřejmě že ne: dnes jsme začali a zítra budeme pokračovat, viz článek, kde je to jasně popsáno.
Akosi Vam vypadol kus textu z Copy - Paste. Dovolim si ho doplnit za Vas:
Me_Myself_and_I 04.05. 12:33
« Re: Re: Re: Embargo
Ked padne embargo
Toto je tema, z ktorej bude zit auto.cz niekolko dni.
------
Tomáš Kovařík (Auto.cz) 04.05. 13:58
« Re: Re: Re: Re: Embargo
Ano, až padne embargo dané zástupci Škoda Auto. Auto.cz z tohohle rozhodně nebude žít několik dní, jak tvrdíte, pokud si znovu přečtete text, dozvíte se, že redaktoři Auto.cz jsou na mezinárodní prezentaci Superbu dnes a zítra. Tím je myslím řečeno vše.
------
Z toho mi vyplyva, ze "Me_Myself_and_I" mal pravdu. Vy ste to nasledne popreli a teraz pisete, ze budete pokracovat :-) Nepredpokladam, ze jazdne dojmy z 2.0 TDI budu publikovane este dnes. Takze, ak pocitam spravne, budu to 3 dni...
to ze podobnu blbost predpoklada "MMI", chapem... :-! Ale ze aj ty ??? 8-s
OK, ja sa tu ale nebudem za nikoho dusovat, ale pokial p. Kovařík napisal ze vcera a dnes, tak zatial nemam dovod mu neverit.
Ked som si aj cital komplet tuto diskusiu, nieje tu ani nic take, co by mi davalo chut sa nejako zapajat a nieco tu riesit. Ano - som znechuteny z tychto tro(t)lov kadejakych !
Preto skor aj ja cakam na dojmy z TDi-cka, a mozno na zaklade ich porovnania s benzinom bude debata nejaka konstruktivnejsia.
Takto mi to pripada, ze obsah - o com sa mohlo diskutovat - sa uz vycerpal, a caka sa na 2. diel. :-!
Ale necudujem sa:
Ja som cital prve jazdne dojmy u Nemcov uz 29-eho..., vcera tu boli postnute aj Anglicke clanky...Takze kto chce, uz ma aj slusnu "medzinarodnu" predstavu vnimania noveho Superbu.
Ja si teda pockam, a dufam ze "2. kolo" debaty o novom "Supovi" bude trochu prinosnejsie... ;-)
Ale vazne - reagujem len na toho urazeneho pana z redakcie a diskusiu vseobecne len citam, bez potreby reagovat. No po skusenostiach s Fabiou III, som skepticky. Preto obhajujem MMI. A zaroven nechcem sklzat do zabo-mysich vojen.
Na zaver len trochu provokacny prispevok (mysleny v dobrom). Produkcia Skodovky ide mimo moj zaujem. Ale robit nieco viac z auta, nez v skutocnosti je, vyvolava usmev. Napriklad ho porovnavat s Mercedesom... A tesim sa na dlhodobe skusenosti, prip. po najazdeni 50+ tisic km. V recenziach bude vzdy uzasny a najlepsi. Az po prichode novej generacie sa zadupe po ciernu zem a vychvali novinka. A tak dokola.
:-)
Prepac, ale cakal by si, ze nova generacia niecoho bude povazovana za horsiu, nez predchadzajuca ? Ja teda nie. Sice niektore media robili podobnu "hmlu" okolo "noveho" Mondea, ale az na par "odlisnosti" - miesto sportoveho / komfortnejsi podvozok, trochu menej miesta vnutri, tak aj Mondeo sa posunulo dopredu.
Podobne, ale vacsi skok je mozne cakat u Supa. Skoda je proste predator v tom najkrajsiom ponimani slova. Plus - je to tu na ACZ domaca znacka. Takze medialny priestor ktory dostava je minimalne ospravedlnitelny, ked uz nie ocakavatelny.
F III - je kapitola sama o sebe :-) - k autam tejto triedy sa absolutne nemam dovod vyjadrovat, pokial sa nejedna o auta, ktore mozu konkurovat Audi A1-ke.
Sup je ale o niecom inom - ma fakt predstavovat dolezity milnik znacky - ma byt odrazovy mostik smerom nielen k vyssim predajom, ale aj lepsiemu vnimaniu znacky Skoda ako takej. Preto ma zaujima. A to ani ja niesom ani len eventualny zakaznik Skody. Skoda - ako sucast koncernu ma ale zaujima, nakolko pred par rokmi to vyzeralo s jej pozicionvanim na trhu vseliako - uvazovalo sa totiz o jej smerovani proti Dacii a spol !!! Preto ma tesi, ze sa to pravdepodobne nadobro zmenilo smerom k lepsiemu. Aj ked sa ti podla vsade tvrdych plastov v F III moze zdat nieco ine... ;-)
Takze ja by som vobec nepodcenoval vplyv noveho Superbu. Myslim, ze az cas ukaze, ako ostatne aj ty pises, ze nakolko sa to auto vydarilo a ake je jeho miesto na trhu a ako bude Skoda ako automobilka z neho profitovat ekonomicky a imiďžovo.
Ked si ale pozries pozorne niektore detaily ( ovladanie sedacky spolujazdca na lavej strane operadla - v dosahu cestujuceho sediaceho v zadu na "VIP" mieste ) tak ti musi byt trosku zrejme, ze Superb fakt aspiruje aj na pozicie, ktore proste Passat, alebo Mondeo zastat nemoze. - ano, viem si ho v niektorych specifickych podmienkach / na specifickych trhoch ( Čína...) , predstavit aj vo funkcii soferskej "limuziny". Pozor !!! - nebrat to ako moje presvedcenie ! - skor ako ojedinely jav a predpoklad, na zaklade jeho danosti... ;-)
A este k tomu " panovi z redakcie " ...P. Kovařík je tu šéfredaktor. Človek, kotreho si ja vazim za jeho ferovy a cestny pristup k mnohym problemom, ktore tu vznikali a jeho riesenia povazujem za spravne. Mne zatial neklamal a ani nevidim nikde v jeho reakciach nieco, co by sa nezlucovalo s pravdou. Tak ak mas nejaky rukolapny dokaz o opaku, sem s nim ! Ja zatial nie...Takze ja si pockam... ;-)
A co sa tvojej obhajoby MMI-tliachadla tyka - zatial to budem povazovat len za take "nahodne chvilkove zakolisanie" tvojho dufam ze cestneho charakteru... ;-)
Lebo ak by si tu mal jeho tliachanice obhajovat castejsie, ocitol by si sa na druhej strane barikady... >:-[]
Ved tu si asi ani neprotirecime. ;-)
Pretazovanie je 1 vec. Ale aby niekto niekoho obvinil, ze klame, ked niekto povie ze vcera a dnes a ten druhy ho nazve klamarom - v tomto vidim problem... :-!
Ono, keby ze mam ist az do dosledkov, tak zistime, ze diskusia z tychto "Supov" bude zit urcite este nielen zajtra, ale text redaktorov z danej akcie bol pravdepodobne uvedenim rozhovoru s 2 predstavitelmi Skody-auto a uverejnenim jazdnych dojmov z 2.0 TDi uz vycerpany...
Ak je na tomto nejake klamstvo, tak som asi nieco prehliadol... :-O
Myslel som to inak. Samozrejme, ze nova generacia je lepsia, nez predosla. Resp. by mala byt. Islo mi skor o to, ze ked v recenziach pocujes o tom, ake je super to/ono a potom sa dopocujes, ze ten fantasticky motor ma na draka retaz, turbo odchadza atd...
Medialny priestor, ktory dostava Skoda by som charakterizoval vyrazom "medvedia sluzba". Vacsina aut a automobiliek maju zopar recenzii modelu, ale nemas rozhovory s designermi, skice, odhalovanie po centimetry stvorcovom a neviem, co este.
Automobilku v mojich ociach robi cele portfolio, nie jeden model. Ktory je navyse akceptovatelny od vyssej vybavy, pretoze inak stoji za dve veci. V mojich ociach a myslim, ze nie som daleko od pravdy, kedze nie kazdy bude mat peniaze/ochotu kupovat verziu L&K, prip. o level nizsiu.
Co sa tyka tej Ciny - v principe s tym suhlasit mozem, ale to by najprv museli Superb predlzit. Normalne verzie akosi nefrcia.
Popravde, chodim na web (auto.cz vratane) v poslednej dobe velmi malo, takze sa neorientujem, kto je kto. Na druhu stranu ale evidujem snahu, do roznych clankov, vtesnat slovo Skoda, prip. cokolvek ine, co s nou suvisi. Priklady Ti samozrejme z fleku nedam, ale snad (s ohladom na moje renome) mi budes verit :-) Nemam ani vo zvyku utocit. Samozrejme, mozem sa mylit a vobec nie som neomylny. Vychadzam vsak zo skusenosti, ze produkty Skody tu nebyvaju odbite za 1-2 dni. O to viac, ak ide o klucovy produkt (ako sa Superb prezentuje).
Barikady? Ajaj >:D Moja parketa a laska je Lexus a zaujem mam o Toyotu. K tomu mam snahu o konstruktivnu kritiku a obcasne rypance. Na barikady sa nehram. Ale nepochybujem o tom, ze uz niektorymi jedincami zaskatulkovany som ;-\
Skusim velmi v skratke:
Tato "akcia" = vcera a dnes. Ak sa chalani dozvedia nieco nove zo svojich zdrojov, alebo im to povedia martania, alebo cokolvek ine, je jasne, ze sa to tu moze za par dni objavit :-)
Takze havny problem povazujem za vyrieseny, nakolko uz si si mohol vsimnut dalsie 2 clanky suvisiace s touto "akciou" ;-)
Co sa problemov starych motorizacii tyka - smutne, ale stalo sa...Mozeme len dufat, ze sucasni zakaznici budu mat k dispozicii trvacnejsiu, prepracovanu techniku...
Co sa priestoru Skodovky na webe tyka - to uz je na uvazeni vedenia - kolko priestoru jej da...A ak to zacne vplyvat negativne na jej meno, predpokladam, ze aj Skoda-auto sa k tomu sama nejako postavi a vyjadri.
K Supu ako takemu - jasne, ze ani mna by nezaujial "Active" >:D Aj ked aj to pre niekoho moze davat zmysel... ;-)
Cina - ozaj by si ho koli Cine este natahoval na skripci ??? Ved by sa v nom ti Cinani stratili a fakt by na komunikaciu so soferom potrebovali vysielacky >:D
Barikady... :-) - ok, vidim, ze my dvaja sa na taketo veci hrat nemusime, ty si maj svoj Lexus, ja mam rad "D3 / D4" (D3 + Porsche, ale kludne aj Jag, Mase...) s preferenciou OOOO ;-)
Takze mozeme pokracovat pokludne a slusne niekedy nabuduce... ;-)
Přinesli jsme vám, čtenářům, z mezinárodní prezentace Superbu co nejvíce možných informací v co nejkratším možném čase, zabralo to ony avizované dva dny. To je podle vás "odbitá práca"? Pardon, ale pak to každý vidíme jinak...
Podle času v diskuzi reagujete na jiný příspěvek než já. A protože jsme jízdní dojmy z 2.0 TDI uveřejnili včera odpoledne, zcela podle plánu, věnovali jsme této akci přesně dva dny, jak jsem slíbil a jak jsme dodrželi. Víc k tomu netřeba...
Pan Kovarik, vzhladom na to, ako prebiehala nasa vcerajsia vymena nazorov, by som sa na vasom mieste do tejto diskusie nepustal.
Pretoze ucelovo vynechavate VLASTNE tvrdenie, ako vam velmi nazorne pripomina prispevok od "N6600" z "dnes 15:33".
"Tomáš Kovařík (Auto.cz) 04.05. 13:58
« Re: Re: Re: Re: Embargo
Ano, až padne embargo dané zástupci Škoda Auto. Auto.cz z tohohle rozhodně nebude žít několik dní, jak tvrdíte....,"
Prosim, je to vas web a mozete si tu pisat co chcete a ako chcete.
Ale aspon sa pokuste robit to inteligentne a nerobte z citatelov idiotov.
reagoval jsem na váš dotaz z pondělka 14:27 a na něj jsem vám taky odpověděl, nic jsem účelově nevynechal, ostatně nebyl důvod. Od začátku jsem vám, čtenářům, tvrdil, že články z prezentace Superbu v Toskánsku budou na Auto.cz vycházet dva dny, v pondělí a v úterý. Takový byl plán a ten jsme taky dodrželi. Snažili jsme se vám v co nejkratším čase poskytnout co nejvíce informací. Dostali jste jízdní dojmy s turbomotorem 1.4 TSI, jízdní dojmy s turbodieselem 2.0 TDI, dostali jste rozhovory s pány Vlčkem a Hrdličkou. Čili splnili jsme vše, co jsme řekli a v čase, jaký jsme řekli.
Tímto považuji naši debatu na toto téma za uzavřenou.
Další článek z prezentace v Toskánsku: na homepage jsme přidali video rozhovory s pány Lubošem Vlčkem a Martinem Hrdličkou, viz [odkaz] . A pokud jste pečlivě četl včerejší úvodní článek a dokoukal dnešní video z jízdních dojmů s turbomotorem 1.4 TSI/110 kW až do konce, tak jistojistě víte, že další co bude následovat, jsou jízdní dojmy s turbodieselem 2.0 TDI. Redaktoři před pár minutami přistáli na pražském letišti...
Před přečtením testu jsem očekával, že se Superb úspěšnému srovnání s prémií nevyhne. Ale to, že bude útočit na luxusní segment, mě "vyrazilo dech" >:-[] Když pominu absenci luxusního auta v této třídě, tak nejblíže tomu budou Flying Spur, Ghost, Rapide a Panamera :-)
Dyt to říkám, v testu vrcholné motrizace bude napsáno, že je pohodlnější a prostornější než rolls a navíc disponuje stejně rozsáhlou škálou luxusních prvků no.
To víš no, propaganda je věc, to už věděl Pepík Gébls >:D >:D
Aktuálně moderní...vypsal jsi tu max poslední Octu ;-)
Já abych se dozvěděl jak jezdí moderní ameriky, tak jsem odzkoušel ty z nejlepších, Cadyho. Ty se tu navážíš do motorů, ale zcela upřímně...ATS i CTS s R4 nejsou ani z poloviny tak dobrý jako čtyřválce z Evropy. Takže chápu tvůj despekt, ale je to zcela jinej level než americký R4 s tupým automatem :-)
Aktuálně moderní auta, zejména z koncernu VW nemaj motor, a pokud ho maj, nikdo je nemá s tímhle motorem skladem, bo skladem se drží jenom naftáky >:D
Takže projet se s moderním koncernovým vozem s motorem je v reálu nemožné, dvouválcem jezdím ze zasády pouze na zahradě v zahradním traktůrku, místo tříválce si užívám zvuku vysavače, vyjde to nastejno - a až se budu chtít svézt v plastákovém interiéru kde si poškrábeš ruku když šáhneš trochu bokem, tak se se svezu v jakékoliv americe s cenovkou 30 táců, která narozdíl od toho má ještě motor a pořád asi tak 5x pohodlnější sedačky.
Z moderních evropských aut mě láká máloco a to co mě láká většinou nikde k projetí není, bo se to sem nevozí, není to skladem anebo ti to nikdo nepůjčí, protože cenovka atakuje dvouiferné číslo v milionové podobě, samo.
Víš sám velmi dobře, že i v US autech zabíjí downsizing a přitroublý emisní normy víceválce jako na běžícím páse. Vrcholný motorizace vynechme, téměř každý auto nějakou má. Základ ale dnes i v amerických midsize V6 nemá. A prodeje vrcholy nabídek netvoří.
Co se musí nechat, že americká špička má u sedanů výtečný jízdní vlastnosti nezaostávající za nejlepšími evropskými.
Jinak ale šmahová a jednostranná kritika je nemístná.
Tak ekvivalent Superba v USA je Dodge Charger, Chrysler 300 (obé V6 má), Chevrolet Impala (opět má V6 305 HP), Buick LaCrosse (taky má V6) a Ford Taurus (taky má V6).
tak třeba chrysler 300 na podvozku mercedesu bych se superbem neporovnal, ty ameriky jsou i rozměrově větší, podle toho by je měl člověk spíš srovnávat s vyšší střední
dyt Superv je přeci vyšší střední ne, dle pánů z propagačního a dle SDA je to málem luxusní limuzína, tak co ti vadí? >:D
Ameriky sou povětšinou vždy rozměrově větší...
ATS sem nejel, CTS se 4 válcem sem jel, ono to rozhodně není, ale pointa je v tom, že oni maj krom toho v nabíce i V6 atmo, V6 twinturbo a V8, takže tak.
Tady máš v nabídce 3válec, 4válec co vypíná na dvouálec a končíš. U prémie ještě leckede zapomenutý V8 atmo a pár oturbených V6 a V8 v benzínu, které ale nikdo nemá skladem, neb to nikdo nekupuje a neobjednává >:D
A když už to někdo kupuje, tak z ameriky o 300 litrů levněji - všechny benzínový X5 a X6 co sem viděl za poslední dobu blikaly červeně
Hodně velká příležitost se v tom projíždět.
Nafta mě nezajímá.....absolutně. :-)
V trojkový oktávce pravda už sou aspon slušný sedačky, proti jedničcea dvojce jinej level. Motor ale stále stejně turbochrochták, zpracování dobrý, ale kalsická plastárna, výbva - co si tam nedáš, nemáš a charisma nikde.
Jako služebák dobrý, přijet, zaklapnout dveře a nestarat se. Náhrada za autobus. Domu bych to ale nechtěl. Asi tak.
"pointa je v tom, že oni maj krom toho v nabíce i V6 atmo, V6 twinturbo a V8, takže tak." Jo, podobně jako evropská prémie (jak sám píšeš), které se Caddy snaží konkurovat. V čem je problém?
Mimochodem, paradox je, že právě Superb si udržel šestiválec déle než některé vozy obdobné třídy americké produkce.
v USA ty třídy berou trochu jinak. Taurus rozhodně je ekvivalent pro auta střední avyšší střední. To samé 300,Charger, Impala, La Crosse.
Na auta typu A8 to nemá amibice, na Oktávku je to moc velký.
Takže A6, Passat, Superb, Insignia, Mondeo, E klase, 5ka atd
Buďte tak hodný, a přečtěte si můj příspěvek předtím, ano? Není to tak těžké. Malibu V6 má holt jen na středním východě. To bude tím, že je to taková americká Oktávka na letící na dobrou spotřebu.
Leckde zapomenutý atmosférický V8? Tak to zkus jmenovat. Napadá mě jeden. Zato přeplňované šesti- a osmiválce mají snad všichni (kromě Ghibli, tam jsou to jen V6).
Opět bych osvěžil vaše hodnocení dvoulitrové nafty v testu ojetiny BMW E60, která zvládne zrychlit E60 z 0-100 za 8s, cituji: "Čtyřválcový turbodiesel 2,0 l na velké auto nestačí" viz. zde [odkaz]
Jak je tedy možné, že testovaná 1.4 od Škody která zrychlí Superb stejně nebo spíše pomaleji tuto hodnotíte jako: "1.4 TSI? Na pohodu…", "1395 kilogramů pohotovostní hmotnosti nedělá malému čtyřválci sebemenší problém" a nebo "rozjezdy jsou příjemně svižné"? 8-s
Buďto jeden nebo druhý článek upravte jinak to totiž vypadá jako by jste nechtíc Škodovce nadržovali.
Lubovolna hodnota namerana Skodovke sa pri interpretacii redaktorom auto.cz upravuje tzv. Pohodovym koeficientom, ktoreho vyska sa dynamicky stanovuje podla tlaku vyvijaneho na dosiahnutie celkoveho pozitivneho hodnotenia.
Len tak dalej...
a naplnis skutkovu podstatu trestneho cinu ohovarania so znamkami propagacie nacizmu a inych ludskost potlacajucich filozofii... :-!
PS: Minusko nemas odo mna, ale necuduj sa, ked ti budu pribudat...
Po tom, co si napisal, asi nebudes moc ludom stat za reakciu, a vyjadria sa jednoduchym :no:
Prej Mercedes- Benz.... >:D Jak testuje Myčka, tak to vyjde stejně jako PR materiál od Škodovky.Jednou v análech bude, jak jistý redaktor bojoval za českou škodovku aby se etablovala na dnes již zkrachovalém EU trhu.I to se bude jednou cenit. >:D
Já v Superbu ještě nejel, tak nedokáži říci více, ale přečetl jsem si názory britských kolegů a ti snad nemají důvod Škodě jakkoliv nadržovat, ne?
Potom je s podivem, že Autoexpress chválí až "citroenovskou" plavnost a říká, že tohle by mohlo být to jediné auto, co běžný člověk kdy potřebuje.
V Top Gearu nazvali nejvyšší verzi s 2.0 TSI 4x4 takovou "RS6 za poloviční cenu"
V Telegraph říkali, že "Těžko si prý představit jediné konkurenční auto, které by se dokázalo tak komfortně přenést přes rozbitou testovací trasu."
Celkově prý Superb přibližuje pocity z luxusního vozu masám. Jak říkám, s autem jsem ještě nejel, třeba bude Superb na našich silnicích působit jinak, ale takhle se mi moc nezdá, že by mu Češi, případně Auto.cz, nějak nadržovali. A to jsme se ještě nepodívali na testy Německé, kde se hovoří snad ještě nadšeněji než u Britů.
A zase to přirovnání k luxusnímu vozu >:D Udělejte si v tom pořádek. Je lowend, mainstream, prémie a luxus ;-) Která auta patří do luxusních snad nemusím vypisovat.
Když už něco reportuji ze zahraničí, tak reportuji ve vztahu k ČR. Když budu reportovat o 1. anglické fotbalové lize, tak ji taky nebudu zmiňovat v souvislosti s 1. českou fotbalovou ligou, protože 1. anglická liga není nejvyšší soutěž ;-)
A to, že zde na webu nerozeznáváte rozdíl mezi prémiovou a luxusní značkou (resp. autem) nemá nic společnýho s podplácením a kdo ví čeho :-)
My zde již nějaký ten pátek pojem prémiová značka nepoužíváme, protože co tam patří není jasně dáno.
Britové jezdili se stejným vozem na stejných silnicích jako můj kolega. Došli k podobným závěrům - z jakého důvodu tedy oni "nadržují" Superbu? To je celé sdělení. :-)
Co je na "citaci" - Superb přibližuje pocity z luxusního vozu masám, špatně?
Nikdo tím přece neříká, že je to přímá konkurence eSklády apod.
Co chceš k tomu vypisovat? ;-)
Špatně asi nic. Ale pokud někdo argumentuje s odkazem na jiné testy tím, že Superb přibližuje pocity z aut jako Ghost, Panamera atd., tak si o autorovi tohoto příspěvku myslím své ;-)
hlavně ta foukaná 1,4 - to je priblížení pocitu z auta typu Ghost jako stehno a ty dveřní výplně z tvrdýho plastu jako v amerikce z 90 let - tak to je taky luxus jedna básen. Všichni prémioví výrobci v luxusní třídě to maj dávno v kůži v kombinaci s chromem, leštěným kovem, pravým dřevem či karbonem.
Akorát v testu u Chargera (SRT8) - /základní Charger V6 nestojí mega -hlavně ne 2 roky starej o kterým byla řeč/ nikdo nepíše, že je to příblížení k luxusním vozům typu Ghost, tam píšou, že je to velmi dobrá náhrada za klasické BMW M5 (90-00 let), to samé CTS-V - tedy s tím rozdílem, že tam (u CTS-V) píšou, že je lepší jak BMW M5 >:D >:D
Velmi podobné je to u Chevy SS :-)
Takže podle tebe ani ta eSkláda není luxusní auto? Luxusní auto nemusí být nutně od luxusních značky...
Phaeton, nebo i Genesis (myslím sedan od Hjundé) jsou také luxusní auta, i když nemají sošku z RR.
To nemusí, jen bych to absolutně nesrovnával se Superbem. Pojem luxusní při vší úctě k vývojářům nesplní ani podvozkem ani motory. O faktorech akustiky se ani nebavme ;-)
Jasně... můžeme vést diskuse o přesahu Superbu do mainstreamové vyšší střední, jenže pak bychom museli vést stejné diskuse i o Mondeu a Passatu a celkem to asi nemá smysl. Lepší je přijmout fakt, že nám prostě střední třída opět o něco narostla, vzít Passat + Mondeo opět jako etalon a konstatovat, že někteří starší zástupci (např. Laguna) už tomu etalonu neodpovídají.
"Luxusní auto nemusí být nutně od luxusních značky..." Já jsem opak přece nikde netvrdil, jen jsem vyjmenoval luxusní auta od luxusních značek.
Na druhou stranu, jedním ze znaků luxusního zboží je také jeho punc výjimečnosti a tomu odpovídající image značky. Takže zatímco Skláda se řadí mezi luxusní vozy. Phaeton a Genesis bych se mezi luxusní vozy zdráhal zařadit. Za luxusní by se dali označit jen v rámci porovnání s ostatní nabídkou modelů VW a Hyundaie.
zajímavé že nakonkurečním webu i na idnes psali , že auto na 18" kolech drncá. Nějak si nevzpomínám, že by Citroen známej drncáním. Ale u Superbu prej stačí ufouknout kola a pa se to dá >:D
tak rozporuplné hodnocení je vážně nepochopitelné. Podle jedněch je to kostitřas s mizerným odhlučněním (tedy zřejmě něco jako Rapid za trojnásobné peníze) a podle druhých něco mezi Citorenem C6 a Audi... Holt není nad vlastní zkušenost :-)
Tady je to vždy jinak. Třeba se tady chválí Fabia 1.4 TDI a jinde se dočteš, že to je tragédie - všudypřítomné dunění, vibrace, aerodynamický hluk, spotřeba, nejede,...
pro ně je Škoda stejně pořád něco jako pro nás Dacia, takže už to, že vyrábí něco jako Superb je pro ně 8mý div světa a to se pak ledasco přehlédne... ;-)
Ale ne ufouknout kola jen tak zbůhdarma. Psali, že je předepsáno nahuštění v rozmezí 2,2 až 2,5 a že upustili z hodnoty 2,5 pro ekojízdu na hodnotu 2,2, která je pro nejméně zatížené auto, takže jde o úplně normální věc, která je u každého auta – vědět, že mám víc hustit, když mám zatížené auto. Vůbec nechápu, co tady na tom všechny tak baví, vždyť je to logická věc.
Chtěl bych vidět, jak v praxi někdo fouká gumy podle toho, kolik zrovna veze lidí. taková argumentace je naprostý úlet. Nafouknout zadní kola na 2,2, když pro zatížené auto jsou předepsány 3 atm je taky nesmysl...
... v praxi se přece gumy nafouknou na nějaký kompromis a s tím se jezdí ať už člověk jede sám ve městě po dlažbě a nebo s plně naloženým autem po dálnici. Že to Superb nezvládne akceptovat bez ztráty důstojnosti je holt problém a pro mě důvod, abych si ho nekoupil. Dát 950tis za drncající kostitřas je totiž nesmysl...
Pokud je ta horní hodnota na spotřebu a mě to za to nestojí, tak proč bych ji měl řešit? Podstatné je, jestli jsou v manuálu nějaké užitečné hodnoty, aby člověk věděl, na kolik je nafouknout. Například i taková 911 má ráda nízký tlak (je na něj optimalizovaný podvozek).
Nefouká se podle toho, kolik veze lidí, ale spíš člověk nafoukne na horní hranici, když jede plně zatížen.
Pokud se někomu ten Superb líbí hodně a připadá mu jako nejlepší volba a přečte si toto o drncajících osmnáctkách, tak si ho stejně koupí, no a ty osmnáctky přinejhorším sundá a koupí sedmnáctky. Jak prosté.
No, nevím, kterou RS6 srovnávali, ale z té minulé generaci v TOPu seděli na zadku. Nehledě na to srovnávat vůbec takto nesrovnatelná auta, ano, cenou se S za míň jak polovic oproti RS6
zajímavé, že na auto.cz je to hotové S-classe, ale na idnesu o žádném komfortu nepíší, nýbrž píší o stále stejné koncernové nemoci Škodovek a sice o mizerně odhlučněných podbězích a drncání, které se prý dá jakžtakž eliminovat podhuštěným pneumatik. Docela blamáž.... Superb má holt smůlu, že musí být co do jízdního komfortu o xx % horší než Passat a už ten není úplně 100%ntní...
... mimochodem dají se alespoň do Superbu doobjednat dvojitá laminovaná okna jako do Passatu (a jako do Octavie minulé generace)? U auta cenovkou vysoko přes milion by to myslím měla být samozřejmost...
Re: tak prý opět mizerně odhlučněné podběhy a drncání
jj, prošel jsem konfigurátor a je to bohužel tak. Škoda, zřejmě o to nebyl moc zájem, ale podle mě to je příplatková položka, která rozhodně měla smysl - jestli něco posouvá auto alespoň kousek směrem k prémii, tak např. toto (a ne nějaké pofiderní elektronická udělátka, která za dva roky budou i v základní výbavě Kii Picanto)
Proč by nestačilo? Tedy pokud konkurencí myslíme Mondeo, Passat a Insignii v první řadě a 508, M6, Avensis, C5, Lagunu a i40 v druhé řadě. Osobně tipuju, že po náběhu prodejů bude Superb v Evropě #3... až do příchodu nové Insignie. Za určitých okolností by mohl dát i Mondeo... ale tomu moc velkou šanci nedávám.
to vypinanie valcov je ozaj zbytocne .... ;-\ ..... nejako tymto "technickym fintickam za kazdu cenu" niekedy nemozem prist na chut aj ked chapem ze lepsie to uz nebude a do auta sa stale tlaci viac a viac elektroniky kazdym novym modelom....
co sa tyka dizajnu mazda 6 je skutocne uz inde.... superb posobi ako klasicky koncernovy recyklat ..... ako taky nejaky mix z audi a vw .... mix niecoho co prenechali skode aby vyzerala k svetu... o nejakej originalnosti a charizme tu asi tazko hovorit... kludne by to auto znieslo 4 kruzky na maske alebo logo vw a takmer nikto by si nic nevsimol a nemal nic proti tomu.....
ak chces originalne auto strednej triedy a nemas rad tieto manazerske uniformy tak musis ist inde... mazda6, 508, optima, accord, XE, S60 a podobne.... tam niekde by som sa ja obzeral..... alebo americka 200ka od chryslera.. ta je moc pekna a to aj v interieri.
Vyvážené a elegantní dejme tomu, ale originální? Co je na tom autě originálního? Pokud tedy originalitou nemyslíš to, že nenavazuje na svého předchůdce...
Sorry, ale teď jen mlžíš. Zůstávají dvě otázky:
1) Opravdu vidíš zásadně větší odlišnost při srovnání 308-508 než Octavia-Superb?
2) Bez ohledu na firemní identitu, považuješ 508 za designově originální auto?
Nějaký test, který nepsal někdo ze Škodovky nebude?
Nic jinému k tomu asi ani napsat nejde. Pan redaktor jel do Toskánska chválit a docela se mu to povedlo. Jindy zase jede hledat chyby a to se mu taky daří. Stačí si porovnat co napsal o adaptivním podvozku u Espace a jak se o adaptivním podvozku rozepsal u Superbu. Škoda slov.
Re: Nějaký test, který nepsal někdo ze Škodovky nebude?
Tak si přečti, jak se tady popisuje o všemožných čidlech, vyhodnocování všech možných situací 1000x za sekundu,.... a pak si to porovnej s tím, co psal u Espace. U Espace prostě pan redaktor hledal chyby, tady dělá propagandu.
Re: Nějaký test, který nepsal někdo ze Škodovky nebude?
recyklat koncernovej techniky ... idealny sposob ako lacno a rychlo spravit nove auto.... vzhladovo predlzena octavia... nic viac... interier vyzera sice prehladne a asi bude kvalitny ale mne pride uz trosku archaicky... mame rok 2015 a nie 2005.
takisto plati ze co povedzme funguje v lacnom rapide v interieri .... uz v superbecku posobi trosku out.... len si zoberme interier mazdy 6.... to je ina galaxia... uz len na pohlad....
Na tom autě by mě štvala nejvíc jedna věc , TY dotazy ostatních . "jéé ty jsi si koupil novou oktávku ? " Já mám ,ale superba .. Aha jsem si to spletl... Tak asi tolik k tomuto PRÉMIOVÉMU autu.
vyhodte tohoto uspavaca hadov co sa vola redaktor. otrasny je. jak keby ho dakto mechom udrel. dalej z 6min videa ma nudit prvu minutu ukazovanim letiska ? zamyslite sa ..... superb fajn, kombik bude nadherny, interier preflaknuta oktavka. Inak palec hore ale za tie prachy to ani nemoze byt zle.
toto neries.... ani ty iste nie si bez chyby a kazdemu by si sa nemusel pacit na kamere... takze skor sa zameraj na auto..... o tom sa tu bavime
mna najviac zaujalo to pokukovanie po luxusnej triede ... to je usmevne..... superb je auto strednej triedy defakto nachadzajuce sa kdesi pod passatom a mazdou 6 z hladiska prestize imidzu a technologii .... po luxusnej triede moze pokukovat taky genesis ktory je o triedu vyssie ..... ale urcite nie tento sterilny koncernovy recyklat menom superb...
PS: 3 metrovy razvor stareho logana MCV tiez z neho automaticky ... hned luxusny voz nespravi ze jo... luxusna trieda je o niecom inom ... a to plati aj pre superb..... ale za tie prachy to bude dobra skatula suhlas, uspech mat bude :yes:
Těm co se tu otírají o snahu udržení firemní identity. Přesto, že poznáte škodovku, linie, hmotový rozložení, světla jsou natolik originální, že si naživo Supa s octou nesplete nikdo.
Octavii chybí noblesa daná linkami a vizualně solidně usazenou karoserií na podvozku. Naprosto jiný kafe, nabouraný víko kufru působí spolu s horizontálními světly už smysluplněji a celek se dá shrnout jako štíhlý.
Supu se bude moc třeba dát vytknout spousta subjektivních věcí, ale vzhled to nebude. ;-)
Diskusi jsem proběhnul, škoda slov, divím se, že tě to baví. Každopádně to budou mít antiškoda chytrolíni těžké, z prvních dojmů nejen acz je zjevné, že superb bude úspěšné auto, ať prskají sebevíc. ;-)
Nemám rád čtení vlastností auta skrze fotky a po dlouhý době můžu u Škodovky napsat, že fotka horší osobního setkání.
Možná to bude drncat, možná si opravdu omlátíš loket o "tapecírunk" dveří, ale to možná tam do doby vyzkoušení zůstane.
To jak se Superb posunul jednoznačně zamotá hlavu konkurenci. Hlavně tedy Fordu a Opelu. Po pár dalších km s Mondeem rozhodně nemůžu napsat, že je horší než předchůdce (je lepší než předtím, nicméně jako by bylo obalený vatou), ale to jak poskočila největší škodovka je už na první pohled impresivní.
jj vzhled je v pohodě - spíše se mu dá vytknout spousta objektivních věcí. Jsem zvědavý jestli (stejně jako Octavie) vyjde z testů jako auto, kde je v rámci třídy za jízdy největší rámus (Octavie v tomto kraluje nižší střední)...
Meranie hluku s decibelmetrom s kalibracnou presnostou +-1dB a vysledky na desatiny je skutocne vedecky pristup. Navyse bez spektralnej analyzy. A to nehovoriac o zasadnom vplyve pneumatik na hluk a rozhodne nemali vsetky auta rovnake.
Ale ty sa chvalabohu akustike nerozumies, tak sa mozes tesit z cisel.
Tu mas lepsi a obsiahlejsi zoznam a aj tak ma mizernu vypovednu hodnotu.
[odkaz]
Nový Superb je tak moc pohledný a přitažlivé auto (navíc za slušné ceny), že to konkurence v tomto segmentu nyní bude mít velmi, velmi těžké (zvláště až na podzim přibude i kombík). O Passat není třeba mít strach, ten si vyberou ti, co nechtějí páté dveře, ovšem "nové" Mondeo to bude mít strašně těžké. Zatímco nový Superb je ve srovnání s předchůdcem prostornější, hezčí, agilnější a lehčí, u Mondea je tomu bohužel právě naopak... :-(
Nejel jsem ještě nový Superb (nový Passat a Mondeo ano), ale viděl bych to hodně podobně jako ty.
A kombík bude vypadat ještě lépe, než lift. Prodeje Superbu pak půjdou určitě výrazně nahoru.
Bezpochyby se Sup zlepšil, ony předchozí dvě generace až na podélný protor a nabídku V6 nebyly ničím vynikající. Skokový zlepšení pak musí udržet i v další generaci. To, že se obecně bude prodávat výrazně líp než doposud beru téměř jako fakt a Mondeo bude mít problém. Uvidíme jak na tom bude Sup jízdně...
Superb hezky pojede, na CZ silnice bude připravený.
Mondeo je sice nové, ale po US verzi se na něj snad dva roky čekalo, navíc kopírovaná maska "je vlastně staré", nebo se pletu a třeba pro Brity je vyzrálé.
Auto Bild... z kontextu: Kein Kunde will einen Primitiv-Skod
Georg Kacher
Fazit
Bei Skoda läuft es gerade richtig gut. Die Marke wächst, verdient viel Geld und schärft mit Geschick ihr Clever-und-cool-Profil. Doch gleichzeitig gerät VW unter Druck. Denn während Wolfsburg traditionell in Vorleistung geht, profitieren die Tschechen von den VW-Entwicklungen. Doch zurück kann der Weg nicht mehr führen: Kein Kunde will einen Primitiv-Skoda haben
je opat tragicke koncernovske..... kolko generacii este potrva kym bude tam kde ma byt neviem.......ozaj by tu navi neslo trosku vyssie posunut? nevyhovaral by som sa na vyduchy klimy... tie sa daju umiestnit tak aby displej bol presne tam kde ho vodic potrebuje.... k comu ten velky displej ked je utopeny kdesi v p.deli.... preco ten archaicky sposob stale hadzat displej kdesi vodicovi ku kolenu pod budiky [odkaz] ? .... potrebujem snad pozerat viac na ventilaciu ako na displej? ......nie je lepsie ho mat pocas jazdy co najviac hore a na ociach?.... a nejde len o bezpecnost...
konkurencia je zase ako uz tradicne ... uplne inde: [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Máš v tom guláš, jako obvykle, v odkazech máš auta s ovládáním dotyk. displeje a s ovládáním kolečkem á la idrive. A to je rozdíl, zatímco u té mazdy dává umístění displeje pod oknem smysl, u kia je to fail, resp. někdy si naživo zkus ovládat dotykáč umístěný pod oknem a přitom být pohodlně opřený v opěradle. Ne, ne, je to právě naopak, škodovka dobře ví, proč je ten displej tam, kde je, k němu se nikdo nebude muset natahovat. A známý pláč o nutnosti "překlikávání" zrakem ze silnice na displej až někam, ó hrůzo, dolů je lichý, podstatné z hlediska bezpečnosti je to samotné "překliknutí", resp. sledování displeje místo silnice, jestli je ten displej o 5cm níž nehraje v reálu roli, je to pseudoargument.
ide o to ze displej by mal byt v zornom poli vodica a teda umiestnbeny co mozno najvyssie ... nie kdesi dole pri pake ;-) hadam si rozumieme
samozrejme ok nehadam sa ... niekomu zrejme vyhovuje pozerat kdesi dole a displej pocas jazdy hladat... kazdopadne lexus IS to ma spravene vyborne... :yes: tu ma koncern este velke rezervy, ale raz sa urcite na konkurenciu dotiahne.... drzim palec... lebo passat sa mi inak paci :yes:
Jedna drobná...navi a další důležitý info se promítají u většiny aut na kapličce přístrojů. Když vidím jak má valná většina lidí umístěný navi, tak se to nedá srovnat.
Co k tomu chceš napsat. Mám v displayi ovládání ventilace a vahřívání sedaček, setupy, navi...při jízdě to neřeším, vše až na sedačky se dá vyvolat na volantu nebo přímým tlačítkem, ale bez centrálního displaye to u systémů bez MMi nebo iDrive nejde.
V zornem poli ridice ma byt predni sklo, pokud mozno ciste, bez nalepek a podobnych nesmyslu. Pri jizde ma ridic cumet na cestu a ne na displej.
Ale chapu, ze cim vic displej, tim vic auto a pokud chci zamachrovat na studentky ekonomky vedle v saline, tak displej musi bejt vysoko, aby sel z bimbajky dobre videt.
pozri, co sa mna osobne tyka .,... mne ziadny displej netreba ked sme uz pritom... nie som moc fanda displejov a mnepotrpim si na tieto bomba vychytavky .... a tiez tvrdim ze su dost nebezpecne lebo odputavaju pozornost... zvlast ked su umiestnene kdesi v pr.deli.... neraz je to tak ze inak pekny interier zabije nejaky obrovsky nechutny lacno posobiaci displej ... vid nove Cecko.... a ani v novom volve XC90 sa mi ten obrovsky prerasteny tablet nepaci.... pritom inak je to pekne auto... skoda hmmm
No, MB to s tim tabletem prehnal, u XC90 je to trochu lepsi, ale porad nic moc, ale to je dnesni trend. Napriklad BMW bude mit navigaci (a tudiz displej) ve vsech modelech serive, co nadelame...
Nemyslim, ze by byly nebezpecne, nebezpecny muze byt spise ridic, ale je fakt, ze displej casto laka k mrknuti, no jak psal Dinar - v tu chvili je jedno, kde je umisteny, na houby je uz fakt, ze mrknes jinam, nez na cestu.
ono zase ked je ten displej vkusne umiesneny a nie je uz moc velky a tiez nie je nejako zvlastne uchyteny .......tak nevidim zasadny problem... taky lexus IS si zober... tam je to pekne poriesene... je vidiet ze kto to umi ..... v zasade by som kludne si vystacil s autom bez displeja a v pripade poteby vyuzil len "chytry telefon".... ako to ma nova i20 .... nemusim mat predsa tu telku vzdy na ociach ked ju pocas jazdy nepotrebujem ... ale tusim uz aj i20 zacne ponukat coskoro vstavane displeje... alebo sa mylim? ... lebo zatial funguje sikovne len na telefon a to sa mi moc paci... ziadne zbytocne displeje a zrudnosti ... len krasna palubovka... :yes:
Nemáš až tak pravdu.
Samozřejmě, aby byl ten display ergonomicky v pohodě, je blbě, když je u okna a je dotykový, protože se nedá ovládat, to ano.
Dmysl displaye výše není v tom, že je to blíže v přecházení pohledem, to máš pravdu, ale, že když se díváš a přeostříš na display vše umístěného, pořád máš určitou část zorného pole, kterým můžeš alespoň něco sledovat na silnici, resp. velký průser. Zkus si dát mobil k řadící páce a psát SMS za jízdy a zkus si ho dát do držáku. Teda raději to nedělej, mohla by to být tvá druhá nehoda v životě a tentokrát zaviněná ;-)
Přidám i svou trošku do mlýna: za ideál považuji display nahoře+ovládání u řadičky (bmw, audi, mazda a určitě i jiní). Dotykáč bez možnosti ovládání jinde považuji za fail, a je na každém soudruhovi, jestli se raději natáhne k displayi nahoře a líp uvidí (souhlasím s tebou), nebo uvidí hůř a nemusí se natahovat (řešení Škody). Obojí ale považuji za kompromis (ať Kia nebo Škoda).
Já bych jako zajímavý kompromis vzal ještě na milost Clio (nebo 308), které výdechy posunulo dolů, display je relativně vysoko na očích, přitom není nutno s k němu natahovat. Jako ano, máš pravdu, že ta Mazda BMW, Audi nebo Megan to mají ergonomicky lepší, zase nutno uznat, že to dotykové ovládání je značně rychlejší při ovládání třeba navigace než to kolečko.
Já jsem konzerva, i mobil mám zarytě tlačítkový, a plně dotykové ovládání u 308 bych neskousnul (o tom jsme se tu kdysi spolu hádali). Ale souhlasím, že zadávání cíle v navi je rychlejší dotykem. To ale děláš většinou před jízdou, takže je mi v tu chvíli jedno, jestli koukám dolů nebo nahoru. Hlavně, když nemusím za jízdy dotykově ovládat topení nebo hudbu.
Ne, display někde u kolen ve střeovém panelu je naprosto OUT. Je to koncepce tak 10 let nazpět. V dobách, kdy auto bylo autem a ne elektronikou na 4 kolech >:-[]:-!
Superb II byl s touto koncepcí zastaralý, Superb III měl šanci věci napravit, leč bohužel nestalo se.
V jednom máš ale pravdu - u koncernu se údaje o navi mohou zobrazovat v budíkách na MAXIDOT display a to jediné situaci zachraňuje. Ale lovit očima pohled do mapy někde u kolen nejen že naprosto neodpovídá době, ale navíc je vyloženě nebezpečné. Za jízdy jsem display na středovém panelu u Superbu NIKDY raději nesledoval, tak zraková propast mezi sledováním provozu a u kolen utopené navigace je prostě příliš krutá :-!:-!
Dotaz na redakci - je k dispozici k testování i verze bez DCC?
Mám totiž obavu, že tato položka bude prakticky "povinná" ke každému Superbu, jinak by se jednalo o dunivý kostitřas jako v případě aktuálního Passatu.
Rád bych se mýlil, ale...
moje osobní zkušenost s koncernovým DCC (konkrétně ve vlastním Golfu 6) je, že spíš škodí než pomáhá. Auto se s ním na českých silnicích dokáže úchvatně rozdrncat a ještě lépe rozrezonovat a člověk může přepínat režimy jaké chce....
.... takže DCC napřed pořádně vyzkoušet, aby to nebyla blamáž za příplatek...
je nejaky divny, akoby to zabudli nalakovat, ale v tmavej striebornej mu to nebyvale slusi a prvyraz skutocne pohladna skodovka. Zatial najpodarenejsia Skodokabanovka.
Mazda 2,2d Aut x Passat 2,0d DSG x Mondeo 2,0d Aut V tomto pořadí i výsledek, Mazda vyhrála o prsa vietnamské závodnice. Pro mě překvápko, čekal jsem vítězství Pašíka i poctivě, natož ve SM. :yes:
Tak dle mnohých je kuriozně 2.2d nejsilnější zbraň Mazdy, protože je uživatelsky příjemnější než oba benzínové dvoulitry... jako biturbo dobře reaguje na plyn a má větší krouťák než většina konkurenčních dvoulitrů. Koukal jsem na nějaké skladovky za hezké ceny, ale pak jsem si řekl, že když Mazda, tak benzín + manuál.
S benzínem souhlasím. S manuálem- jak jistě víš ne ;-) Automat byl jednou z chválených věcí u Mazdy, kromě Jandy ho chválí všichni.
U mě se koupě nového auta odložila, ale kdybych teď volil- těžká volba, jestli Sup nebo M6.
Neříkám že automat je špatný, ale a) manuál u Mazdy je výborný b) kouzlo atmosféry je právě v té práci s převodovkou c) z mé zkušenosti funguje automat nejlépe ve spojení se silným motorem s velkým krouťákem, kde automat nemusí preventivně podřazovat při každém náznaku akcelerace (ale Mazdu jsem v automatu nejel).
Jasně, je to tom, jak oba jezdíme. Mě vyhovuje "klidná svižná plavba krajinou", ty asi jezdíš jinak, takže je manuál jasná volba. Ale musím říct, že jednou-dvakrát týdně do trojky s manuálem přesednu rád.
Moje 1,8TSI má o 8kw víc a krouťák stejnej. A auto má o nějaký 2 metráky víc. A výkon mi přijde naprosto uspokojivej. I na (pro mě) hodně rychlou jízdu. Jen je v takovým případě potřeba režim sport a otáčky +3000.
Ale klidná svižná bez problémů.
Bavíme se pořád o Mazdě? 2.0G má 211Nm/4000 v obou výkonových variantách. Obávám se, že aby byla svižná, nebude už úplně klidná... ale ok, nebudu tu teoretizovat.
Ale ne... nebo jo? Zalistuj kousek zpátky... já psal o Mazdě. U Supa mám jasno - 1.8TSI MT 132kW nebo 2.0TSI AT 162kW, v případě velkého budgetu samozřejmě nic proti 2.0TSI AT 4x4 206kW... ale to už je bonbonek.
Jo, máš pravdu, začali jsme o mazdě, ale trvalo to celkově dlouho, takže jsem nějak neudržel téma a nevím proč jsem myslel, že se bavíme o 1,4tsi v supovi. Který by mi výkonově stačil na "klidnou svižnou".
Aneb zeptej se mě na co chceš a já ti na co chci odpovím.
A ještě doplnění - pokud bych chtěl automat a 2.0TSI bylo over budget, pak bych vzhledem ke stejnému krouťáku dost přemýšlel o tom, jestli připlácet 45t za 1.8TSI nebo zůstat u 1.4TSI... muselo by se to projet.
Já ten Mazdautomat v automatickém módu taky moc nevychválím (mám na něm 27000 km), při plném plynu nechává motor zbytečně vytáčet, když zatáhnu za pádlo na volantu dřív, dosáhnu stejné dynamiky při menším řevu. Problém je také, že si ho dělají sami a teprve tři roky - je tam spousta dětských nemocí (a to už je aspoň třetí evoluce od uvedení v CX-5).
Však píšu, v automatickém módu a kickdown. Jinak to jde, teda až na ten hon za CO2, kdy mi to při 50 ve městě řadí pětku a na poslední kvalt dosahuje z 45% kopce 311 km/h v omezovači... >:D
objektivní test: to je težké - v britském autocaru srovnaváli luxusní auta, v testu bylo tuším sedmičkové BMW, A6, Superb a ještě něco, srovnávala se kvalita a platnost jízdy,
a Superb skončil jako druhý:)
Ale jedno je jisté, bude to lepší než Toyota Auris.
Ach ten interiér, vrcholný model Škodovky by si určite zaslúžil trochu noblesy v interiéri a nie toto (dizajnovo výrazne zaostáva za exteriérom)...vypracovanie, ergonómia OK, ale keď sa na to človek pozrie, bez iskry, nápadu. Všetky automobilky sa snažia displeje dávať do zorného poľa a tu to dajú dobre že nie pod kolena, a poznámka redaktora ma pobavila. "Dispej je nižšie lebo hore máme výduchy vetrania" >:D
První dojmy nebo prodloužená ruka marketingového oddělení?
Možná budu v tuto chvíli až příliš kritický, ale celková rétorika článku i videa mi prostě nedovolí napsat pochvalu. Superb pokukuje po luxusním segmentu?
Kde na tohle redaktor přišel? Tohle prostě není jen přeřek, tohle byla jedna z nosných myšlenek, a z hlavy soudného redaktora prostě být nemůže.
Superb je (konečně) typickým zástupcem střední třídy, ničím zásadním nevybočuje Pochvalné ódy na téma, jak je Superb pohodlný, jak se v něm dá trávit stovky km... A řekněte mi prosím, v kterém konkurenčním voze střední třídy tohle nelze? Vždyť právě k tomu jsou vozy této třídy určené.
Video bylo sice příjemné, ale opět ta rétorika... Chápu, že péče Škody o novináře je výtečná, a že projížďka ve voze vyšší třídy ve slunné Itálii v této roční době je velmi příjemná, ale redaktor by měl zůstat nohama na zemi, nikoliv v oblacích.
Je fajn, že Superb se vydařil, ale třeba právě interiér je podle mě obrovským zklamáním. Celkové uspořádání a koncepce je totiž jak před 10 lety, přitom právě prémie ukazuje, jaký by měl být trend...
Dost mě přitom zaráží např. světlá výška po nasednutí redaktora na zadní sedadla (viz např. video), teda pokud nemá alespoň 250 kg nebo pokud nebyla v kufru zlatá cihla >:-[]
Jsem rád za první dojmy, ale za tu rétoriku .... 8-s8-s
DOPLNĚNO: Nejsem příliš kritický. Stačí si přečíst první dojmy na autorevue.cz ... Ano, takto by to podle mě mělo vypadat. Nezaujaté, bez podsouvání nebo manipulování se čtenářem, poutavě čtivé. Doporučuji redaktorům pro inspiraci :-!
jak je rozdílné hodnocení na tomto webu a autorevue, no je jasné kdo bude pozván i příště, ale za takovou recenzi bych se styděl :no:
viz: Celou dobu jsem ale věděl o trochu gumovém a drhnoucím řazení šestistupňového manuálu. Uvidíme, jak se převodovka bude chovat v jiných autech, ale nepamatuji si, že by mi někdy v moderní škodovce takhle převodovka drhla přes zuby. Více na: [odkaz]
Poslední den mám ještě šanci vyzkoušet nový Superb s motorizací 2.0 TDI o výkonu 140 kW, manuální převodovkou, pohonem předních kol a rovněž adaptivním podvozkem. Manuál jde v tomto autě už velmi hladce a přesně, motor je kultivovaný a tichý a samozřejmě dostatečně silný s relativně plynulým nárůstem výkonu.
"...Delší zpřevodování jinak precizní manuální šestistupňové skříně není překážkou při pružném zrychlení..." zde na ACZ 6M 1.4TSI vs. výše citované drhnutí u 6M v 1.6TDI...
Ne. Autorevue jelo dvěma auty s manuálem, v 1.6TDI bylo řazení špatné, v 2.0TDI dobré. auto.cz jelo s 1.4TSI a tam bylo dobré. Vyplývá z toho zaujatost auto.cz
Typ je jedna věc, konkrétní kus druhá. V obou případech by se mělo jednat o klasiku v podobě MQ250, která je v testech obecně chválená (ano, i na autorevue.cz).
Ne, 2.0TDI má myslím MQ350... ačkoli u té 140kW varianty si nejsem jistý. Stejné je 1.4TSI a 1.6TDI.
Nakonec i sám autor píše, že nepamatuje, že by mu někdy v moderní škodovce takhle převodovka drhla přes zuby... což svědčí o tom, že se jedná spíš o vadu kusu, případně si to ještě musí sednout.
ale no tak. První dojmy na AR jsou napsané zcela nezaujatě. Škoda nikdy s řazením problémy nemívala. Není důvod, aby na novinářském voze něco nebylo jak má být. Koneckonců jedině blázen by si myslel, že novinářské vozy neprojdou předem pečlivou kontrolou než je pustí mezi novináře... :-!
A ty si myslíš, že Škoda najednou zapomněla jak se dělá dobrá převodovka? Vždyť 1.4 TSI MT už byla v testech stokrát :no: . Je super jak jednoznačně poznáš nezaujatost podle toho, že se shoduje s tvým zaujatým názorem.
Problémem Škody ani koncernu nikdy nebylo a ani nebude to, že by neuměli něco udělat pořádně. Jejich problémem bylo, je a čím dál víc bude, snižování výrobních nákladů.
Když VAG někde může ušetřit halíř, tak tam ušetří raději rovnou dva halíře... Zbytek nebudu komentovat, zbytečně nafukuješ bublinu. První dojmy zde na ACZ úplně nesmyslně vyzdvihují Superba a snaží se z něj stejně jako slogan "nová éra" udělat něco víc než ve skutečnosti je. Je to jen další z mnoha povedených modelů střední třídy, opět o půl parníku pozadu za Passatem. Nic víc, nic míň :-!
Taky si můžeš přečíst testy stejné 1.4TSI MT v zahraničním tisku, třeba tady...
[odkaz]
Ale ono je celkem jasné co tam bude, ne?
sticking with the manual isn’t much of a compromise. The chunky lever slots between gears with the minimum of effort, in keeping with the Skoda Superb’s easy-to use ethos.
Kdo dnes nemusí šetřit? Když jsem si např. poprvé sedl do nové Ma6 (ještě před fl!) tak jsem se zhrozil z uhýbajícího středového tunelu i při relativně malém tlaku na něj, nebo z faktu, že čalounění stropu bylo (k vůli úspoře nákladů) sníženo i pro verze bez šíbru.
A to je jen jeden příklad z mnoha...
Šetřit se musí, ale i to se musí umět, ostatně jako všechno.
ano, a právě koncern VAG podle mě nešetří často zrovna na nejlepších místech. Obvykle to totiž u koncrnu odnese ne jen nějaký první dojem, ale naopak ten druhý - tj. spolehlivost.
Měl jsi číst i dál:
"Poslední den mám ještě šanci vyzkoušet nový Superb s motorizací 2.0 TDI o výkonu 140 kW......... Manuál jde v tomto autě už velmi hladce a přesně"
Edit- koukám, že pozdě, Emel už zareagoval.