Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
dakilla
0
Testovali to v Top Geare a nevyzeralo to ako veľmi spoľahlivé auto.
Klaudius
0
Tu nejde o spoľahlivosť, tu nejde o techniku, tu nejde dokonca ani o ekológiu. Tu už ide iba o prachy... :no:
T613
0
snad sis nemyslel, že to je charita
Klaudius
0
:-) Medzi výrazmi "o prachy" a "len o prachy" nachádzam výrazný rozdiel... ;-)
T613
0
O peníze jde až v první řadě. Ne dřív, ne později
Klaudius
0
Ale to ja nepopieram, so stratou robí len blbec, ak mu to niečo iné nevynahradí. Ale je rozdiel ak robíš výhradne preto aby si rýchle zarobil, alebo aj preto, aby si niečo dokázal, (a zarobil na tom neskôr).
geroc I.
Jak se dá natunit elektromotor? Podle mně nijak ale zřejmě to Tesláci "dokázali" tak mně to zajímá.
a co takhle tam dat jinej motor stejnych rozmeru, ale jinych parametru :-!
Upraví se vinutí motoru a může se do něj pustit větší proud. Tím pádem vzroste i maximální výkon, trošku naroste teplota na vinutí. Ostatně, takové elektromotory nejsou projektované na trvalou jízdu na plný výkon, ten je skutečně jen špičkový.
ManInBlack
Mě tak napadlo - když si ho někdo nechá dovézt sem, jak to bude s povinným ručením? Normálně je to podle ccm, ale co u takovýhleho čistokrevnýho elektromobilu? Neví to někdo?
IPace
[odkaz] tohle auto nema zadny valny vyuziti, ani uchvatne prodeje, dokonce ani nespasi svet, ma jedinej ucel a to stat se omezenou serii prvniho elektrickeho sportaku ktery si za par desitek let budete moci poridit jako veterana za nekolikanasobnou cenu :-) popripade v nem muzete jezdit doprace, teda pokud to doni nemate dal nez nejakych 100km a garaz kde to muzete preznoc zapojit na elektrickou zasuvku :-)
Jak nemá využití ? Však to je auto - tak snad přeprava z bodu A do bodu B, ne ?
:-)
A že si to koupí málo lidí ? No je to roadster, sporťák, elektro. Já to celkem chápu. Já bych si ho koupil na 100%, kdybych na to měl.
Jsem rád, že neměli pravdu ti, co asi před rokem tady vykřikovali že je to kachna a že se to bude přehřívat a tak dále ...
:-)
A že si to koupí málo lidí ? No je to roadster, sporťák, elektro. Já to celkem chápu. Já bych si ho koupil na 100%, kdybych na to měl.
Jsem rád, že neměli pravdu ti, co asi před rokem tady vykřikovali že je to kachna a že se to bude přehřívat a tak dále ...
megacruiser
hlavně designem. S dnes už zastaralýma baterkama dosahuje poměrně slušnýho dojezdu a dynamiky. Je jistý, že pokud do auta dají v budoucnu nejnovější generaci nano baterií, bude to naprostá bomba. Nejen že mají mnohem větší kapacitu, ale hlavně se dokážou velice rychle nabíjet.
Já osobně fandím spíš elektromobilům, u aut na vodík je hlavním a nepřekonatelným problémem nemožnost získat levně vodík - jeho "čistá" výroba je ve velkých objemech nemožná kvůli účinnosti a ceně, tak se vyrábí z ropy, kdy se do výroby navíc musí vložit plno další energie a to není ekologické ani trochu. Ale zase při výrobě vodíku z ropy je spokojená ropná lobby a to je asi jediný důvod proč se pořád ještě s auty na vodík koketuje.
Elektřina jde vyrobit poměrně ekologicky a pokud se vytvoří infrastruktura s "rychlonabíjecími" zásuvkami za poplatek všude v obydlených oblastech, budeme možná jezdit i potom, co dojde ropa :-)
Já osobně fandím spíš elektromobilům, u aut na vodík je hlavním a nepřekonatelným problémem nemožnost získat levně vodík - jeho "čistá" výroba je ve velkých objemech nemožná kvůli účinnosti a ceně, tak se vyrábí z ropy, kdy se do výroby navíc musí vložit plno další energie a to není ekologické ani trochu. Ale zase při výrobě vodíku z ropy je spokojená ropná lobby a to je asi jediný důvod proč se pořád ještě s auty na vodík koketuje.
Elektřina jde vyrobit poměrně ekologicky a pokud se vytvoří infrastruktura s "rychlonabíjecími" zásuvkami za poplatek všude v obydlených oblastech, budeme možná jezdit i potom, co dojde ropa :-)
vodík máš taky lepší z toho důvodu, že jde o "uskladněnou" energii. V případě výpadku dodávek elektrického proudu (přerušení vedení, výpadek elektrárny apod.) máš stále po ruce zásobu energie, díky které se ti nezastaví v zemi život. Pro letadla a lodě jiná cesta než vodík případně zkapalněný zemní plyn není.
S tím se dá souhlasit jen částečně, vodík se totiž musí držet neustále podchlazený a pod obrovským tlakem. Navíc pořád trochu uniká z jakékoliv dnes používané tlakové nádrže a auto plné vodíku je taková nebezpečná pojízdná bomba, což elektromobil není. A elektřinu člověk získá jednoduše v domácích podmínkách spíš než vodík kde je potřeba složité a drahé zařízení na elektrolýzu a zkapalnění, které funguje s velmi malou účinností kolem 20% - vůbec se to nevyplatí, je mnohem efektivnější uložit doma vyrobenou energii v bateriích (80% účinnost) i když i to není ideální, ale pokud se budou používat nanobaterie s nízkým samovybíjením, půjde to. Už jsem viděl nové typy větrných turbín a sluneční elektrárny na principu parního stroje nebo turbíny které půjdou použít všude kde fouká/svítí slunko.
Pro letadla je vodík asi nesmysl, tam se už testuje biolíh, pro lodě nevím, tam asi plachty >:D
Pro letadla je vodík asi nesmysl, tam se už testuje biolíh, pro lodě nevím, tam asi plachty >:D
Pro letadla se testuje, resp. testoval vodík, zemní plyn i biopaliva. Z projektů co si pamatuju z hlavy se jednalo o Tupolev Tu 154, tam prostřední motor nejprve spaloval vodík, později zemní plyn (obé z úspěchem). Dokonce mám tucha, že přistál i na Ruzyni v osmdesátých letech. Stejné projekty má i Boeing etc.