Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Roadster Sport: Ostřejší sportovní elektromobil

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Kalifornská společnost Tesla Motors Inc. odhalila první derivát svého sportovního elektromobilu a zároveň na něj začala přijímat objednávky.

Tesla Roadster Sport je přímo odvozen od prvního modelu značky a představuje jeho ostřejší variantu. Nová verze elektromobilu přichází s výkonem zvýšeným ze 182 kW (248 k) na 212 kW (288 k) při zachování 14 000 ot./min.

Novinka pod svou jasně oranžovou karoserií s karbonovou střecho nabízí vedle vyššího výkonu i upravený podvozek. Podobně jako vozy značky Lotus nabízí i Roadster Sport stavitelné tlumiče a i zkrutné stabilizátory je možné nastavit do tří pozic. Nová černá litá kola jsou nyní obuta do pneumatik Yokohama A048.

Tesla Roadster Sport po provedených úpravách zvládne akceleraci z 0 na 96 km/h za 3,7 s, zatímco model Roadster zrychluje za 3,9 s. Společnost Tesla Motor Inc.již nyní přijímá objednávky na tuto novou verzi a s dodávkami zákazníkům začne koncem letošního června.

V současnosti má svého majitele již 150 vozů Tesla Roadster a dalších 1100 zájemců na dodání svého sportovního elektromobilu čeká. Základní cena modelu Roadster činí 109.000,- amerických dolarů (zhruba 2.267.000,-Kč) a u verze Roadster Sport je cena stanovena na 128.500,-amerických dolarů (zhruba 2.673.000,-Kč). Majitelé již vyrobených Roadsterů si mohou nechat svůj vůz upravit podle specifikace Sport za cenu 19.500,- amerických dolarů (zhruba 406.000,-Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Avatar - T613
20. 1. 2009 16:54
Re: Krásný auto,
Pro letadla se testuje, resp. testoval vodík, zemní plyn i biopaliva. Z projektů co si pamatuju z hlavy se jednalo o Tupolev Tu 154, tam prostřední motor nejprve spaloval vodík, později zemní plyn (obé z úspěchem). Dokonce mám tucha, že přistál i na Ruzyni v osmdesátých letech. Stejné projekty má i Boeing etc.
20. 1. 2009 10:42
Re: Krásný auto,
S tím se dá souhlasit jen částečně, vodík se totiž musí držet neustále podchlazený a pod obrovským tlakem. Navíc pořád trochu uniká z jakékoliv dnes používané tlakové nádrže a auto plné vodíku je taková nebezpečná pojízdná bomba, což elektromobil není. A elektřinu člověk získá jednoduše v domácích podmínkách spíš než vodík kde je potřeba složité a drahé zařízení na elektrolýzu a zkapalnění, které funguje s velmi malou účinností kolem 20% - vůbec se to nevyplatí, je mnohem efektivnější uložit doma vyrobenou energii v bateriích (80% účinnost) i když i to není ideální, ale pokud se budou používat nanobaterie s nízkým samovybíjením, půjde to. Už jsem viděl nové typy větrných turbín a sluneční elektrárny na principu parního stroje nebo turbíny které půjdou použít všude kde fouká/svítí slunko.
Pro letadla je vodík asi nesmysl, tam se už testuje biolíh, pro lodě nevím, tam asi plachty >:D
Avatar - T613
20. 1. 2009 07:07
Re: Krásný auto,
vodík máš taky lepší z toho důvodu, že jde o "uskladněnou" energii. V případě výpadku dodávek elektrického proudu (přerušení vedení, výpadek elektrárny apod.) máš stále po ruce zásobu energie, díky které se ti nezastaví v zemi život. Pro letadla a lodě jiná cesta než vodík případně zkapalněný zemní plyn není.
19. 1. 2009 23:01
Krásný auto,
hlavně designem. S dnes už zastaralýma baterkama dosahuje poměrně slušnýho dojezdu a dynamiky. Je jistý, že pokud do auta dají v budoucnu nejnovější generaci nano baterií, bude to naprostá bomba. Nejen že mají mnohem větší kapacitu, ale hlavně se dokážou velice rychle nabíjet.
Já osobně fandím spíš elektromobilům, u aut na vodík je hlavním a nepřekonatelným problémem nemožnost získat levně vodík - jeho "čistá" výroba je ve velkých objemech nemožná kvůli účinnosti a ceně, tak se vyrábí z ropy, kdy se do výroby navíc musí vložit plno další energie a to není ekologické ani trochu. Ale zase při výrobě vodíku z ropy je spokojená ropná lobby a to je asi jediný důvod proč se pořád ještě s auty na vodík koketuje.
Elektřina jde vyrobit poměrně ekologicky a pokud se vytvoří infrastruktura s "rychlonabíjecími" zásuvkami za poplatek všude v obydlených oblastech, budeme možná jezdit i potom, co dojde ropa :-)
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2009 17:12
Re: Dotaz do pléna
Upraví se vinutí motoru a může se do něj pustit větší proud. Tím pádem vzroste i maximální výkon, trošku naroste teplota na vinutí. Ostatně, takové elektromotory nejsou projektované na trvalou jízdu na plný výkon, ten je skutečně jen špičkový.