je verim tato mania za desatinkami kdesi v pekle raz skonci..... ono kazda sranda sa casom okuka.... ;-)
seat by mi urobil vacsiu radost keby radsej nieco spravil s tou alhambrou na ktoru sa sotva mozem pozerat ako na seat.... a takisto by som uvital nejake pekne SUV... ktore je hadam uz na ceste... a coskoro pride.... a miesto 500 konovych kombikov by ma seat ovela viac potesil nejakym 200 konovym sikovnym emociami nabitym kabrioletom ;-) ... ten by znacke slusal viacej.... hold taka je doba... chapem ze malo co z toho sa mi splni ale nadej umiera posledna ;-)
To je přesně ono, kluků co s tímhlem autem mají reálný zkušenosti je dost a ani pro tebe není problém si zajít do Seatu a ozkoušet ho. Tenhle dvoulitr se při běžný jízdě chová velmi střídmě a i ještě při dynamičtějším pohybu je úsporný. V tomhle problém není a pokud se ptáš, kde výkon využiješ?
Jako prvek aktivní bezpečnosti při každým předjíždění.
Spotřeba je podle toho co od auta momentálně chceš...okreskové šílenství 9,5-13.
Jízda podle předpisů (ne brzda provozu) cca 230 km z toho cca 120km slovenká dálnice s částečným omezením na 110km v hodině a konečná průměrná spotřeba za 6,6l .
Je to tak, 13 je spíš extrém brzda plyn, v normální provozu buď někoho dojedeš před plnou, nebo je už zase vesnice a zvolníš.....a spotřeba padá dolů.
Na druhou stranu pokud takové auto dostane do ruky Petr Fulín na okruhu v Sosnové, kde jede za dva a jen na rovince dáš za tři, zatáčky na ručku, tak pak ti na palubáku svítí i 31 litrů, jenže taky jdou uplné nové gumy za 3/4 hodiny do kopru a takhle s autem nikdo soukromě jezdit nebude ;-)
Při zkušenostech s podobným vozítkem nevidím důvod, aby se spotřeba pohybovala vysoko. Tipuji 8 +/- 1 litr. Z 7 střední a delší trasy "normálním" tempem, za 9 již velmi svižně.
Myslím, že sa mýliš. ;-) Evidentne tu je trh pre hotkombi a ľudia takúto ideálnu kombináciu rodinného a športového auta chcú. Mať iba jedno auto, jazdím práve na podobnom hot-kombi.
A kde je ten trh, u vas nebo snad u nas?
Seat tu proda par aut a tohle kombi mozna tak jedno za rok >:D
Urcite se ale najde hodne tuzeru, co do kombi v zakladu k te sede sezenou i ta ruzova kola.
Tak to se mýlíš, jejich prodeje v ČR jdou nahoru, před pár lety měli na autosalonu doslova "pár" aut, teď vidíš plné parkoviště, třeba 30-40 aut tam stojí. Prodeje samozřejmě nejvíce dělají levnější modely. Dražší kupuje málokdy. Jel jsem zatím ve 3 cuprách, s automatem spotřeba kolem 10-ti, jinak pro zábavu tak kolem 12-13 l (manuál). Úsporně se dá jezdit kolem 8 l
Judexi, on to ale hovoril v suvislosti s hmotnostou, ktora trosku pribudla na zadnej naprave a ze vdaka tomu je auto lepsie zbalansovane, ze si mozes v utiahnutych zatackach trosku aj "nadhodit" a ze ta zadna naprava ti v tom s tymi pridanymi kilami pomoze. ;-) ( ak myslis to vysvetlenie pri GR variant )
Lepsia aerodynamika z hladiska V-maxu je uz len podruzne plus. :-)
Na tak dlouhem okruhu, je 0,4s o nicem, staci nekde drobna chyba a je hotovo. Takze to kombi nemusi byt vubec rychlejsi, jen se mozna povedlo jedno kolo lepe
Pro ty co by chtěli vidět odkaz, je to na autorevue. Ale asi žádné velké překvapení - lepší auta na firmy, větší podíl soukromých je u japonských a korejských značek, celkově 75% aut na firmu.
suhlas... moc pekne kombi..... snad najkrasjie vo svojej triede... ale priznam sa ze v "beznej verzii" s nejakymi 180 konikmi sa mi paci jednoducho viacej ako toto troska uz vytunene delo..... ;-)
Mě by úplně vyhovoval Leon FR, i když samozřejmě Cupra je "trochu" někde jinde :-) , ale třeba takový Top Gear označil to FRko 2,0 Tdi za nejlepší sportovní hatchback s naftovým motorem
no me uz naftaky neberou... mam 3ti auto...tedka naftak...a vzhledem k poctu najetych km, bych chtel benzin... a kdyz benzinak...tak, at to trochu jede...a tohle mi prijde hodne ok :yes:
tiez mi pride ze v beznej realnej premavke su tieto 500 - 600 - 700 konove vytunene masinky k nicomu... toto bude asi nejaka nova moda.... nahanat super casy kdesi v zelenom pekle ;-)
menej naslapany leon s nejakymi 150-180 konikmi mi je daleko sympatickejsi .. povedzme kombik Xperience s 1,8 TSI ;-) to uz je ine kafe :yes:
Seat to robí vynikajúco, nenechá "železo" vychladnúť a kuje to stále, rozumej dávkuje nové a nové info na podporu image Cupry. A viditeľne to pomáha, ako predajom samotného Leonu, tak i jeho image a image celej značky. Vo veľmi krátkej dobe sa z Cupry stal referenčný hotheč a uznávaný pojem (napr. podľa Autoexpressu najlepší súčasný hotheč) a premieta sa to i do predajov (na Cupru sú dodacie doby snáď dlhšie, než na bestseller Golf).
Leon ST pre mňa najkrajšie kompaktné kombi a vo verzii Cupra aj aktuálne najrýchlejšie.
Takže slovami neprítomného klasika: BRAVO CUPRA! :yes:
mna by seat ovela viac potesil nejakym SUVeckom a povedzme nejakym sikovnym malym kabriom ktory by zautocil povedzme na mazdu mx5 ... a ktory by dokonale naplnal kredo znacky: auto emocion .... je fajn ze seat kuje zelezo kym je horuce.. . otazne je ci ho nekuje uz trosku zbytocne dlho a stale to iste zelezo... a ci nie je lepsie miesto toho uz zacat kut ine a nove zelezo ( SUV, kabrio, nove MPV miesto altei )
Dát do kombíku který už vyrábím silný motor který už taky v koncernu existuje je ale řádově jednodušší než vývoj nového modelu. Navíc SEAT mimo Evropu prodává minimálně a Evropa není kupátkům a roadsterům moc nakloněná, viz prodeje Toyobaru.
Seat se potřebuje dostat z problémů a aktuální cesta je zvolena velmi vhodně. Ani mateřský VW si nedovolí malej roadster apod. SUV s vnitřnostmi novýho Tiguanu a Yeti je na cestě.
keby mali SUVecko par rokov ako uz ma skoda Yetinu tak by mozno nejake eura uz boli aj na kabrio... je mi stale zahadou preco sa s vyrobou SUV v seate tolko otala ked je to zlata bana na prilakanie zakaznikov a aj zisk penazi... cesta seatu totiz stale nie je u konca.... len nadherny leon k zachrane nestaci.... o rok o dva boom leona uz opadne a bude to prave nove SUV ktore podla mna seat zachrani a postavi znacku seat uz konecne pevne na nohy.... bez SUV to nepojde... ale dockame sa.... snad uz o rok ;-):yes:
PS: a ja sa vsadim ze nove SUVecko od seatu bude v eu predavat viac aut ako leon ;-)
SUV su v kurze.... leon je nadherny ale sam to s ibizou neutiahne.... ani skoda by s fabiou a octaviou nemala tolko uspechov ako ma ked ma viac modelov... superb a yetina jej urcite hodne pomohli pred par rokmi s rastom nielen predajnych cisel ale aj imidzu a zisku novych zakaznikov v novych segmentoch.... kde by dnes napriklad bola kia v eu nebyt sportagu... alebo dacia bez dustera.. .porsche bez macana ci cayenne.... ale aj take bmw uz hadam polovicu vsetkych aut predava v SUVeckach ... ;-)
V jedné diskusi blekotáš, že lidi nekupují MPV a kupují zbytečná SUV (konkrétně v té dnešní o Alhambře) a že je to hloupost a pak tady zase hýkáš jak vzteklý osel o SUV od Seatu, jak by ti udělalo radost a pod. To je pak těžké tě nemít za joudu :-!
Officialne je Seat Leon Cupra (ST) rychlejsi ako Boxter S a dokonca ako M3 E92.. oboje tazko uveritelne, cele to je o jazdcoch a podmienkach na trati, sukromni jazdci ktori maju videa na youtube vedia dat aj o vyse polminutu lepsie casy ako tie officialne a potom vidno realnu rychlost / pomalost Leonu.. tieto casy su dolezite asi len pre Civic R ktory ma vyrazne aerodynamicke vylepsenia, o 30k viac a aj tak je okolo jeho casu stale ticho.. asi sa im nedari..
Jen pro info: porovnavaju sa casy produkcnych aut.. nie konceptovych aut so slickmi, bez sedaciek, s ramom atd.. pre Civic R su uz zname ceny pre SR/CR a este nemaju cas produkcneho vozu? S nadbytkom vykonu a aerodynamiky to musi dat s prstom v nose pod 7:58 a znemoznit taketo nadpisy a vyborne PR pre Seat/VW. Seat musi byt velmi rad ze im to tak dlho trva.
A no cem ten rekord udelal Leon, ten se slikama zacal, rovnez tak vykuchanim klimy a buhvi ceho vseho ;-)
Vsude se uvadi, ze ty sedacky u Hondy byly vyndane prave kvuli tomu ramu, aby eliminovali hmotnost ramu navic. Rovnez tak cas, Hondy ktery je u prototypu lepsi nez u Leona je za cil jeste u produkcni verze zlepsit.
Tyhle nadpisy jsou jen z nouze cnost ;-)Honda cas nedava proto, ze uto neprodava. Nemelo by smysl mluvit o necem, co si nemuzes koupit.
Videl si tam to slovo "vývojový prototyp"? Videl si na videu ten trubkový rám?
Tento čas je z mája 2014 s prototypom; sériovka je už nejaký ten piatok na svete a o čase produkčnej verzie je veľké ticho. Ak teda sériová verzia nedokázala odvtdy ten čas prototypu potvrdiť, je zrejmé, že sa to Honde zatiaľ nepodarilo.
Zrejme je akorat to ze nevis o cem mluvis. Honda nechce dopadnout jako Seat, ktery predstavil auto a nez ho zacal skutecne nabizet tak uz rekord davno neplatil >:D
Skor ty nevies o com pises.. je lepsie nikdy nemat ziadny rekord ani na chvilu so svojim autom? To zviditelny znacku? :-) Ach jaj.. inac rekord Seatu stale plati a teraz ma aj celkovy rekord pre kombi.. Honda nema nic.. ale pre takych ako ty to je lepsie :-)
A s jakym autem by ho Honda mela drzet? Vzdyt Honda jeste nic neprodava? Jak nikdy nemit? Snad nemyslis, ze Honda ten rekord neda, kdyz ted avizuji 7:50, tak bude rekord 100% pod tuto hodnotu. Koukam ze nevis o cem pises :-)
Leona rekord plati pouze pro Leona, pro predokolky plati rekord Meganu 7:54 ;-)
A zase vidno ze nevies o com pises :-) Mozem ti najst x aut s prednym nahonom ktore su rychlejsie ako Megane na NS, my vsak porovnavame produkcne kompaktne auta na kazdodenny zivot. Ten tvoj Megane ma specialny podvozok, specianlne pneumatiky, skrupinove sedadla v predu a zadne sedadla dokonca vobec nema! >:D Takze sa zase mylis. Seatu moze konkurovat akurat tak Civic R kedze Golf R je 4kolka a pritom je pomalsi ako Leon a novy Focus RS bude tiez 4kolka.. jedini konkurenti su Megane RS s beznou vybavou ako Leon ktory je pomalsi a Honda R ktora este nedala cas.. a riesime preco asi. Leon dal tento cas predtym ako sa zacal predavat.
Souhlasím že je to o podmínkách na trati , ty jezdci který vidíš na yt z track days na NS co jezdí takový časy ale nejezdí na seriových autech ale upravených . A taky nejdou úplný kolo ta dlouhá rovinka už se nepočítá , možná že používají nějakou telemetrii která jim tu rovinku dopočítá nebo tak něco to nevím . Jinak taky se divím že se honda ještě nepochlubila s časem seriovýho civicu .
Hovorim o jazdcoch co jazdia na standardnych neupravenych autach, vikendovi nadsenci, standardne jazdene gumy.. auta s ktorymi jazdia kazdy den. Vsak logika nepusti aby BMW M3 E92 420k zadny nahon vybalancovane nizke coupe s rozlozenim vahy 50:50 a proste legenda auto bolo pomalsie ako iba 280k podobne tazka prednokolka..
joooo noo, su proste take tazke... :-!
v zatackach su kilogramy vacsi problem, ako nedostatok vykonu na vyjazde z nich.
Ale uz sa pracuje na PS6 plus - ma trochu schudnut a posilit ( tipoval by som to na 605 PS podla motora v Prologue-u, a podla rozhovoru s S.Reilom, ze verziu "plus" o 50 PS silnejsiu si vie predstavit...) Uz boli aj nejake fotky mask. prototypu nafotene...tak uvidime, ci sa potom dostane pod 8 min...