Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Mondeo HEV: První jízdní dojmy

Ford uvedl na český trh hybridní verzi nového Mondea a ta je zároveň prvním hybridem Fordu dostupným v Evropě. Vůz se nabízí v jediné výbavě Titanium HEV za 762.990 korun.
Zpět na článek
Avatar - Ja Prvni 123
14. 5. 2015 18:21
Pry: snad spolehlivym retezem...
>:D
To je fakt sranda... to, ze retez podelali inzenyri z VW skutecne neni chyba toho retezu jako systemu...
;j-)
Rozbalit vlákno
2
14. 5. 2015 18:53
Re: Pry: snad spolehlivym retezem...
Ak ford nic nezmenil, tak tento duratec uz je rokmi overeny ako velmi spolahlivy motor.
15. 5. 2015 08:34
Re: Pry: snad spolehlivym retezem...
Podělali ho taky inženýři z PSA ;-)
14. 5. 2015 18:45
Auto budoucnosti
Jj, takto vypadá auto zítřka - pohledné, tiché, sportovní, komfortní, úsporné..
Rozbalit vlákno
0
14. 5. 2015 19:10
Pravděpodobně nejhorší pohon jaký si lze do Mondea vybrat
Not as economical in the real-world as a diesel Mondeo, nor as sweet to drive as the petrol, and pricier than both, the Hybrid also falls down because of its noisy powertrain, which is completely at odds with the sublime manners of conventional new Mondeos. Unless it’s a company fleet must-have, this is the version to be avoided.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
7
14. 5. 2015 19:31
Re: Pravděpodobně nejhorší pohon jaký si lze do Mondea vybra
Tak za prvé, ve městě je určitě ekonomičtější než diesel (o ekologii nemluvím..).
Za druhé, divil bych se kdyby byl hlučnější než diesel..
Za třetí komfortem a plynulostí odpovídá minimálně verzi s automatem.
14. 5. 2015 19:50
Re: Pravděpodobně nejhorší pohon jaký si lze do Mondea vybra
Mondeo určitě není typický představitel městských vozítek, které si někdo kupuje na poskakování po městě.
Vzhledem k tomu, že jsi s ním určitě nejel, tak bych spíš věřil britským novinářům, kteří měli možnost jej vyzkoušet a protože Mondeo berou jako domácí značku a ostatní verze chválí a hodnotí velmi vysoko není důvod jim nevěřit. Naopak, když Britové napíší to co napsali, tak to v reálu bude velká bída. :-)
Avatar - Ozzman
14. 5. 2015 22:50
Re: Pravděpodobně nejhorší pohon jaký si lze do Mondea vybra
Taky mi tahle kombinace přijde trochu zvláštní. Do města auto jako Mondeo ne-e, já bych si to uměl představit u lidí, kteří mají silnou antipatii k naftě a chtějí trochu šetřit, protože co si budem povídat, Ecoboost moc EKOnomicky nejezdí, spíš to Boost >:D Tady bude ve spotřebě HEV lepší.

Pokud by třeba za vybrané daně za EURO 3 dal stát zvýhodnění na hybridy, tak to už smysl dává velký i pro soukromníka, pak bych to asi i já přežil... i když..

Jinak nevidím důvod, proč nebrat spolehlivé TDCI, které o tolik víc nežere.

Odhlučnění TDCI je také na špičkové úrovni, v kontextu mainstreamu určitě, takže za mne jasná volba :-)
15. 5. 2015 08:26
Re: Pravděpodobně nejhorší pohon jaký si lze do Mondea vybra
zrovna do města mě to přijde na pohodu, pohodlný auto, dá se s ním zaparkovat, přece nechceš jezdít nějakou Corsou, nic proti ní :-) máš tam automat,proti dieslu kultivovaný motor, dobrou spotřebu, na dojíždění pár km ideální auto za dobrou cenu
Avatar - Ozzman
15. 5. 2015 11:06
Re: Pravděpodobně nejhorší pohon jaký si lze do Mondea vybra
Jo? Da se s tim zaparkovat? :-) Mondeem jezdím do prace (sice ne denne) a Vždy se rozciluji ze se nemůžu vejít a dal bych nevím co za tu Corsu:)) Pokud máš jiste psrkovani pak je to jina
14. 5. 2015 23:54
Re: Pravděpodobně nejhorší pohon jaký si lze do Mondea vybra
Ja s tim hybridem jel za 3,7...znamy s tim jezdi po Praze do ctyr litru prumer.
Za 762 000 mi to neprijde vubec spatna nabidka. Prostorne auto s malou spotrebou....

To co napsali britove neberu, ja mel naprosto opacne zkusenosti!
15. 5. 2015 20:03
Re: Pravděpodobně nejhorší pohon jaký si lze do Mondea vybra
Díky za reakci. I Britští novináři můžou být zaujatí. Třeba v oblibě nafty ;-)

Já mám zkušenosti jen s Priusem a Lexusem RX a to je s dieselem nesrovnatelné jak zvukovým projevem tak plynulostí jízdy..
15. 5. 2015 08:24
Absurdita dnešní doby
Hybridní pohon dává jakž takž smysl jen v městském provozu, do kterého se ale téměř pětimetrový těžký koráb určitě nehodí, protože postrádá potřebnou obratnost a snadnou parkovatelnost. Jinými slovy, jediný smysl hybridního Mondea je snižovat nesmyslně vyžadované nízké flotilové emise CO2. :-( Myslím si, že by bylo daleko přínosnější, kdyby se Ford zaměřil na to, jak nové Mondeo odlehčit (dle měření švédských novinářů je ve skutečnosti o zhruba 200 kg těžíš, než udává výrobce, proto ty poměrně slabé hodnoty zrychlení vzhledem k výkonu)... Pořádné odhlečení by taky patřičně snížilo spotřebu benzinových i naftových verzí, kterých se prodá násobně více, než hybridů... A to už nemluvím o tom, že toto auto mezigeneračně nejen ztěžklo, ale také se mu zkrátil prostor pro nohy zadních pasažérů a zemnšil kufr, nemluvě o zoufalém výhledu řidiče...
Rozbalit vlákno
5
15. 5. 2015 08:29
Re: Absurdita dnešní doby
vem si, že dojíždíš do cca 20-30km do práce, třeba i kus přes město, z mýho pohledu o dieslu vůbec neuvažuju, vezmu bud turbo benzín nebo třeba i tohle, má to dobrou cenu na hybrid, dobrou spotřebu a pokud máš kde zaparkovat nevidím problém
15. 5. 2015 09:47
Re: Absurdita dnešní doby
Do městského provozu se pětimetrový koráb nehodí. Znamená to tedy, že všichni pražáci, brňáci, ostraváci apod. mají jezdit ve Fábiích a Fiestách?
15. 5. 2015 10:25
Re: Absurdita dnešní doby
To samozřejmě ne, ale americký koráb jako je Mondeo je zase druhý extrém :-)
15. 5. 2015 10:25
Re: Absurdita dnešní doby
xxx
15. 5. 2015 14:45
Re: Absurdita dnešní doby
"proto ty poměrně slabé hodnoty zrychlení vzhledem k výkonu" >:D To si opravdu myslíš, že na váhu jedou s odlehčeným autem, ale před měřením dynamiky ho naloží? >:D Nebo tím naznačuješ, že součástí odtučňovací kůry bylo i vyjmutí části pohonného ústrojí? ;-) Tenhle problém se netýká jen Fordu. V udávané hmotnosti není příplatková výbava a kdo ví, co je tam z nejnižšího stupně výbavy. A výbava něco váží.
15. 5. 2015 08:28
Absurdita dnešní doby
No pokud máš kde zaparkovat.. ;-\ Zkoušel jsi ale někdy s autem jako je nové Mondeo manévrovat a parkovat v zoufale stísněných podzemních garážích (a to jsou skoro všechny)? ;-) Doporučuju vyzkoušet, nic příjemného to tedy není, natož pak z takového auta vystoupit a nastoupit mezi ostatními zaparkovanými vozy...
Rozbalit vlákno
1
15. 5. 2015 09:58
Re: Absurdita dnešní doby
jo to je všechno fakt, ale určitě budu radši jezdit pořádným autem a trochu se zapotím s parkováním nebo čemu dáváš přednost ty
15. 5. 2015 13:28
ten dojezd je nějak malý, nebo má menší trakční akumulátor?
Tesla S ujede s 85kWh aku cca. 400km, tzn. že při 1,4kWh by měl být u Mondea teoreticky dojezd 4,9 km a v článku se píše maximální dojezd jen 1,5km. Tesla je větší těžší, ale Mondeo přece nemůže mít více než 3x větší spotřebu elektřiny, resp. 3x menší účinnost! Kde je chyba???
Rozbalit vlákno
6
15. 5. 2015 14:34
Re: ten dojezd je nějak malý, nebo má menší trakční akumulát
Já ti nevím, že by v Peukertově zákonu?
15. 5. 2015 15:24
Re: ten dojezd je nějak malý, nebo má menší trakční akumulát
U nízkko Ah baterek asi vybíjení příliš velkým proudem a tepelné ztráty budou mit vliv, ale tolik? 1,5km jako maximální dojezd beru dojezd po rovině za ideálních podmínek (v podstatě nedosažitelný), bez přetěžování baterek.
Někde v diskusi majitele Tesly S jsem se dočetl, že má průměrnou spotřebu po 4500km jen 200Wh/km, to by u Mondea vycházelo, že by mohlo mít dojezd až 7km na baterky,beru-li do úvahy, že není tak sofistikované jako Tesla, sníží se dojezd řekněme na polovinu, tedy 3,5km, ale udávaných 1,5km je málo.
15. 5. 2015 16:50
Re: ten dojezd je nějak malý, nebo má menší trakční akumulát
Bůh ví jak je to v Mondeu řešené...on ten elektromotor je tam hlavně na vyvažování výkyvů v jízdě, tedy na udržování plynulosti a minimalizaci spotřeby. Na elektromotor člověk jede odhadem cca 30% jízdy (hodně záleží jak šikovně rekuperuje a jede plynule)...
15. 5. 2015 19:05
Re: ten dojezd je nějak malý, nebo má menší trakční akumulát
Pointa je, že je kapacita udávaná pro určitý proud, který může být úplně jiný, než motor v praxi vyžaduje. To by sis musel vzít specifikaci té baterie a metodiku (jak vlastně určují dojezd; tak nějak pochybuji, že to bude jízda konstantní, nízkou rychlostí). Snažit se to dopočítat z jiného auta, navíc elektromobilu, je úsměvné.

Když se podíváš na jiné full hybridy, už by to tak velký rozdíl být neměl. Je na tom hůře než Prius (jestli si dobře pamatuji, 1,3 kWh a 2 km), ale to je pochopitelné. Lexus CT200h je na tom už podobně. Větší GS450h na tom také není lépe, co si matně pamatuji technické údaje.
16. 5. 2015 08:51
Re: ten dojezd je nějak malý, nebo má menší trakční akumulát
Srovnávat to exaktně určitě nejde, každopádně bych si to na vlastní kůži chtěl v praxi vyzkoušet. Třeba do práce mám 14km zvlněnou cestu, většina obce a s kombíkem 2,0 TDCi ji jezdím pod 5l, myslím, že pro HEV by to byla lahůdka.
16. 5. 2015 11:08
Re: ten dojezd je nějak malý, nebo má menší trakční akumulát
Pak je tu taková "drobnost," že full hybridy, alespoň ty Toyoty, co vím, nevyužívají normálně celou kapacitu baterie, aby prodloužily její životnost. Stejně jako to člověk dělá s notebookem, když jen cestuje mezi "zásuvkami."