Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Twingo
1
Vypadá velice pěkně ale je škoda že nevypadá alespoň trochu jako c1 nebo c4 picasso 😄
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Somewhere je už preč
Umiestnenie rezervného kolesa z vonkajšej strany pod autom má naopak viacero plusov - neuberá z objemu kufra, pri výmene ostáva jeho obsah v aute, a navyše sa pohodlne vojde plnohodnotná rezerva namiesto dojazdovky. Nevýhodou je, že neriešia znečistenie rezervy, ktorá nie je nijak chránená (napríklad ľahká plastová alebo laminátová vaňa by urobila veľkú službu), ale aj na túto chorobu je liek, za pár eur sa dá kúpiť jednoduchý nepremokavý obal na koleso a je to vpohode.
Presne ako píšeš, kritizovať rezervu pod autom môže len ten, čo užitkáč nikdy nepoužíval >😁 , predstava, že vykladáš plný kufor na cestu, ktorý v lepšom prípade vieš vyložiť svojpomocne, v horšom ani s nákladom nepohneš bez pomoci druhých (vozieval som zariadenia s váhou 100+ kg, aby si sa dopracoval k rezerve je dosť blbá. Mám to vyskúšané na vlastnej koži 😉
Je pravda, ze Berlingo je takova alternativa rodineho MPV (docela jsem byl prekvapeny kolik tam je mista), takze kufr na vylety bude vetsinou plny, plus kocarek a vsechno tohle vyndavat na ceste je hodne hodne neprijemne.
Ale hodne zalezi na mechanismu, kterym se sundava rezerva umistena pod autem, aby nezarezl atd. Nedavno jsem zastavil u P307SW a pomahal s vymenou pneu. Rezerva byla umistena pod autem a uchycena pojistkou a nasledne lankem. Kupodivu vse fungovalo bez problemu a proti umazani pomohli pracovni rukavice, ktere standartne v aute vozim.
Ale hodne zalezi na mechanismu, kterym se sundava rezerva umistena pod autem, aby nezarezl atd. Nedavno jsem zastavil u P307SW a pomahal s vymenou pneu. Rezerva byla umistena pod autem a uchycena pojistkou a nasledne lankem. Kupodivu vse fungovalo bez problemu a proti umazani pomohli pracovni rukavice, ktere standartne v aute vozim.
chces tvrdit, ze když mam rezervu pod autem, tak nezabira zadny místo a podlaha kufru muze byt niz?? pak bys ale rezervou drhnul po silnici.
za svoji ridicskou praxi 1milkm+ jsem rezervu z kufru vyndaval cca 3x. představa ze vyndam z pod auta něco zrezivelyho, obalenyho spinou a vyfouklyho a budu stejne volat odtahovku mi moc vyhodny neprijde. pochybuju, ze by někdo 2x za rok lez pod auto a pracne vyndaval rezervu aby ji zkontroloval. kdyz je v kufru, tak to zadny problém není.
ano, představa, ze v noci v zime vykladam pulku kufru do brecky snehu abych se dostal k rezerve není taky moc lakava, ale zas tak často rezervu nepotrebuju a když jo, tak plny kufr vozim spis vyjimecne. a vyndávat rezervu z pod auta a pak ji tam zase pracne davat (když je kufr plny), není v noci a v zime taky nic lakavyho. a nejen v noci a v zime...
za svoji ridicskou praxi 1milkm+ jsem rezervu z kufru vyndaval cca 3x. představa ze vyndam z pod auta něco zrezivelyho, obalenyho spinou a vyfouklyho a budu stejne volat odtahovku mi moc vyhodny neprijde. pochybuju, ze by někdo 2x za rok lez pod auto a pracne vyndaval rezervu aby ji zkontroloval. kdyz je v kufru, tak to zadny problém není.
ano, představa, ze v noci v zime vykladam pulku kufru do brecky snehu abych se dostal k rezerve není taky moc lakava, ale zas tak často rezervu nepotrebuju a když jo, tak plny kufr vozim spis vyjimecne. a vyndávat rezervu z pod auta a pak ji tam zase pracne davat (když je kufr plny), není v noci a v zime taky nic lakavyho. a nejen v noci a v zime...
Jako ridic jste povinen mit spravne nahustene pneu vcetne rezervy.
Rezerva je v dnesni dobe vetsinou dojezdova, ktera zabira minimum mista, takze nez dojde na drhnuti rezervou, drhne drive auto napravou nebo tlumice narazi do dorazu. Rezervy pod autem mivaji ve smeru jizdy kryt, aby zaspineni bylo minimalni a zakladem je v kufru vezt pracovni rukavice.
Rezerva je v dnesni dobe vetsinou dojezdova, ktera zabira minimum mista, takze nez dojde na drhnuti rezervou, drhne drive auto napravou nebo tlumice narazi do dorazu. Rezervy pod autem mivaji ve smeru jizdy kryt, aby zaspineni bylo minimalni a zakladem je v kufru vezt pracovni rukavice.
ano, to jsou všechno teoreticky kecy. uz vidim, jak 2x rocne vyndavas z pod auta rezervu aby jsi ji zkontroloval a pak ji tam zase pracne davas. a ani v pneuservisu na jare a na podzim z toho moc nadseni nebudou, protoze zrovna ty 2 mesice v roce kdy se menej gumy maj nejvic práce a nestihaj.
dojezdovou muzes mit i v kufru, a pak i ta podlaha kufru muze byt logicky nižší.
kryt by jsi musel mit dokonale utesneny, aby se ti tam nedostal bordel, a při prvním otevreni uz to tesnit nebude. k tomu si pridej vodu a sul v zime co s takovym kolem asi udela. otevri si dveře u auta, a uvidíš ten bordel který tam je az k tesneni. v pripade rezervy pod autem by to bylo mnohem horsi.
dojezdovou muzes mit i v kufru, a pak i ta podlaha kufru muze byt logicky nižší.
kryt by jsi musel mit dokonale utesneny, aby se ti tam nedostal bordel, a při prvním otevreni uz to tesnit nebude. k tomu si pridej vodu a sul v zime co s takovym kolem asi udela. otevri si dveře u auta, a uvidíš ten bordel který tam je az k tesneni. v pripade rezervy pod autem by to bylo mnohem horsi.
Ale teoreticky tady kecas hlavne ty. Ja si nedavno vyzkousel vymenu kola za rezervu umistenou pod autem - pisu o tom nahore - a cekal jsem neco obalene blatem a kupodivu se tak nestalo, bylo jen zaprasene.
Hlavne zapominame na jednu vec a to, ze to menene kolo take neni zrovna ciste.
Hlavne zapominame na jednu vec a to, ze to menene kolo take neni zrovna ciste.
teorie je vždycky jina nez praxe. uz vidim, jak 2x za rok lezes pod auto a kontrolujes rezervu.
kola aspoň trochu umejes v mycce, bordel na rezerve pod autem jen pribyva. jak bude takova rezerva pod autem vypadat po 10 letech ve vode, spine a soli??
pochybuju ze by manželka byla schopna vymenit kolo, ale rezervu z kufru by vyndat asi dovedla a urcite by to byl i daleko mensi problém i pro toho kdo by ji pomoh nez ji vytahovat z pod auta a pak ji tam zase davat.
vyndat rezervu z pod auta - k tomu abys potreboval manual když to delas poprvé... navic ruzny packy, lanka, zajisteni, jak dlouho trva nez to zarezne nebo v zime zamrzne?
mit rezervu pod autem, tak kazdopadne vozim sadu na lepeni.
kola aspoň trochu umejes v mycce, bordel na rezerve pod autem jen pribyva. jak bude takova rezerva pod autem vypadat po 10 letech ve vode, spine a soli??
pochybuju ze by manželka byla schopna vymenit kolo, ale rezervu z kufru by vyndat asi dovedla a urcite by to byl i daleko mensi problém i pro toho kdo by ji pomoh nez ji vytahovat z pod auta a pak ji tam zase davat.
vyndat rezervu z pod auta - k tomu abys potreboval manual když to delas poprvé... navic ruzny packy, lanka, zajisteni, jak dlouho trva nez to zarezne nebo v zime zamrzne?
mit rezervu pod autem, tak kazdopadne vozim sadu na lepeni.
Teoretizujes tu len ty, s touto kategoriou aut som najazdil hodne (nie ako kurier) a rezervu som tahal ldn 2x za cca 10 rokov. S rezervou v kufri ( pod podlahou)by som bol v prd.li (1x plny kufor dielov a naradia, 1x krabica s vahou 140kg) , takto som si ju klucom sputil pid auto, vytiahol ju von (v rukaviciach z baumaxu za 1€, ktore mam v jazdom aute, ktore pouzivam) a koleso som vymenil. Tlachas o niecom o com netusis. Ak by som cakal na asist sluzbu, tak by som tam zabil xyz hodin casu (dedina kusom od, madarskej hranice) a takto som v priebehu 20 minut pokracov ceste
hele ty madare, kazdej porad nevozi 140kg krabici v kufru.
a nebal ses ze prudce zabrzdit nebo do neceho narazis a ta krabice bude dal pokracovat v pohybu rovnomernem a primocarem??
jak často tu rezervu vytahuješ a davas zpet aby jsi zkontroloval jestli je nafoukla??
zeptam se znamyho, co ma pneuservis, kolik lidi jezdi s prázdnou rezervou.
a nebal ses ze prudce zabrzdit nebo do neceho narazis a ta krabice bude dal pokracovat v pohybu rovnomernem a primocarem??
jak často tu rezervu vytahuješ a davas zpet aby jsi zkontroloval jestli je nafoukla??
zeptam se znamyho, co ma pneuservis, kolik lidi jezdi s prázdnou rezervou.
ty si fakt truba, berlingo je úžitkové vozidlo a predstav si, že veľká časť zákazníkov si ho kupuje práve kvôli možnosti prepravy väčších objemnejších nákladov, ale väćšieho množstva menšieho nákladu 😉 . Tu sa nebavíme o octavii, golfe, alebo obecne o hb alebo kombíkoch. Skús vystrčiť hlavu z piesku a pozri sa vo svojom okolí, kto si tie autá kupuje a ako ich používa. Evidentne to ako majiteľ octavie budeš vedieť lepšie, keďže čokoľvek iné ako tvoje je špatne :-! :-!
PS: ja som si tu rezervu 1x za rok aj skontroloval 😉
PPS: zabrzdiť som sa nebál, náklad som mal dobre ukotvený :-!
PS: ja som si tu rezervu 1x za rok aj skontroloval 😉
PPS: zabrzdiť som sa nebál, náklad som mal dobre ukotvený :-!
skoro jsi me dojal jak se chovas zodpovedne.
rezervu zpod auta taháš každý rok aby jsi ji zkontroloval
a 140kg krabici připevníš tak, aby to i při relativne malem narazu udrzelo silu odpovídající 3 tunam. to bych chtěl videt k cemu, cim a jak ji kurtujes.
rezervu zpod auta taháš každý rok aby jsi ji zkontroloval
a 140kg krabici připevníš tak, aby to i při relativne malem narazu udrzelo silu odpovídající 3 tunam. to bych chtěl videt k cemu, cim a jak ji kurtujes.
Klasické gurtne z hornbachu (v ťahu majú pevnosť okolo jednej tony, ak ten náklad oprieš o zadné sedadlá a zároveň ho priviažeš , tak spoľahlivo eliminuješ akýkoľvek pohyb.Zároveň pri jazde s nákladom kde hrozí poškodenie jazdíš tak nejako kľudnejšie a umiernenejšie. Áno, rezervu som raz za rok vytiahol von, koniec koncov robím to aj teraz, keďže mám mpv s plnohodnotnou rezervou pod autom :-! . Zvyšok sú kecy založené na pravidle podľa seba súdim teba :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
to myslis vazne s téma zadnima sedadlama??
ja v cca 70-80 narazil celne do stromu. za sedackou spolujezdce byla bedna pocitace, ktera o 45° ohnula operadlo spolujezdce a prednim oknem vyletela ven.
když slysim, jak maj lidi problém vymenit autolékárničku, která ma e😜iraci minimalne 4 roky, tak pochybuju, ze každý rok lezou pod auto, aby zkontrolovali rezervu.
proto jsem skoro zamack slzu, když tvrdiz, ze ty to delas...
k cemu tu krabici tema spagatama připevníš aby to v pripade narazu udrželo hmotnost odpovídající 3 tunam?? kolik asi vazi klasickej pocitac. 5 kilo??
pamatuješ na tuhle nehodu?
[odkaz]
ti co nezemreli narazem, tak rozdrtily radiátory, které prevazeli vzadu
a odkaz kde se pise o tech radiátorech😒br /> [odkaz]
ja v cca 70-80 narazil celne do stromu. za sedackou spolujezdce byla bedna pocitace, ktera o 45° ohnula operadlo spolujezdce a prednim oknem vyletela ven.
když slysim, jak maj lidi problém vymenit autolékárničku, která ma e😜iraci minimalne 4 roky, tak pochybuju, ze každý rok lezou pod auto, aby zkontrolovali rezervu.
proto jsem skoro zamack slzu, když tvrdiz, ze ty to delas...
k cemu tu krabici tema spagatama připevníš aby to v pripade narazu udrželo hmotnost odpovídající 3 tunam?? kolik asi vazi klasickej pocitac. 5 kilo??
pamatuješ na tuhle nehodu?
[odkaz]
ti co nezemreli narazem, tak rozdrtily radiátory, které prevazeli vzadu
a odkaz kde se pise o tech radiátorech😒br /> [odkaz]
OK, přistoupíme na tvoji logiku, že v Berlingu není k čemu přivázat 140kg nákladu. Můžu se tě tedy zepta jak a čím vážeš náklad ve svém autě? Předpokládám, že i tu lékárničku máš přivázanou 5t kurtnou >😁 .
Mimochodem to Berlingo se dělá i s plechovou přepážkou a dřevěnou podlahou ve které jsou kotvící misky. Ano nejsou stavěny na 3t tahu ale udrží dost.
Jo a uplně na posled. V kamionech se 5t kurnou vážou i dvě palety vedle sebe. Můžou mít klidně 2t dohromady. Náraz to vydrží v pohodě.
PS: normální PC má mezi 10-20kg 😉
Mimochodem to Berlingo se dělá i s plechovou přepážkou a dřevěnou podlahou ve které jsou kotvící misky. Ano nejsou stavěny na 3t tahu ale udrží dost.
Jo a uplně na posled. V kamionech se 5t kurnou vážou i dvě palety vedle sebe. Můžou mít klidně 2t dohromady. Náraz to vydrží v pohodě.
PS: normální PC má mezi 10-20kg 😉
Ty si vazne pako, negeneralizuj a neposudzuj podla seba vsetkych. Tu rezervu kontrolujem a bodka, dokonca ani tu lekarnicku nemam po e😜iracii. Ty mas vsetko ukotvene pre pripad narazu do stromu? Ja nie, nejdem na cestu s tym zeskoncim v strome. Predstav si, ze na dovolenku si tahavam za autom obytny prives a v pripade narazu do stromu ma zvalcuje zozadu....Mimochodom v aute nevozim ani bicykle, alebo lyze. Oboje cpem na strechu, aby to v pripade narazu neletelo interierom a neohrozovalo posadku. Nepodsuvaj to co som nenapisal, pisal som o zapreti nakladu o zadne sedacky a ukotveni gurtnami. Utekaj sa hadat do nejakej diskusie dizel vs benzin, napisal si tu dnes uz kopu vtakovin a stale ukazujes ,ze vies vsetko a zaroven nic :-!
Zkusím to rozčísnout, poměrně často služebně jezdím s osobním Kangoo. Těžší náklad se normálně přikurtuje k ocelovým okům v podlaze (je to přeci jen užitkáč). Rezerva je pod autem a je to fakt lepší při výměně a plným kufru. Zas tolik se to nešpiní, když je mokro, tak to voda opláchne. Je ale fakt, že jsem jednou píchnul zadní kolo, auto čaplo, nebylo místo na spuštění rezervy a hever je schovaný v té rezervě! Takže od té doby rezerva klidně pod autem, ale hever v kufru!
Máš Kangoo I alebo Kangoo II? Vo dvojke je zdvihák štandardne v priestore za zadným kolesom pod plastovým krytom.
Kangoo I
Tak si prišiel na praktické riešenie problému prv ako konštruktéri. 😄 Nemali by za to niečo poplatiť? :yes:
😄 Dík. Pokusím se něco z nich dostat.
Stejně je to nejhorší u mojí Discovery 3. Rezerva je zespodu, to je fajn. Ale spouští se navijákem a ten má ovládání pod třetí řadou sedadel. Takže při defektu musím vyložit auto, zvednout třetí řadu sedadel, spustit rezervu, vlézt pod auto a vyháknout ten šílený úchyt lanka a pak smýkat dvacetikilové kolo. A to nemluvím, že jako polooffroad má zdvih nápravy tak půl metru a toč s tím heverem, když to auto váží skoro tři tuny.
Stejně je to nejhorší u mojí Discovery 3. Rezerva je zespodu, to je fajn. Ale spouští se navijákem a ten má ovládání pod třetí řadou sedadel. Takže při defektu musím vyložit auto, zvednout třetí řadu sedadel, spustit rezervu, vlézt pod auto a vyháknout ten šílený úchyt lanka a pak smýkat dvacetikilové kolo. A to nemluvím, že jako polooffroad má zdvih nápravy tak půl metru a toč s tím heverem, když to auto váží skoro tři tuny.
Čiste technicky, existuje spústa ľudí, ktorí ani len netušia či vôbec nejakú rezervu v aute majú a kde. Ďalšia spústa ľudí o nej vie, ale videli ju naposledy keď to auto kupovali. >😁 Ten kto chce si ten tlak v nej skontroluje či je v kufri, pod autom, alebo na zadných dverách. Mne toto riešenie príde lepšie v tom, že náhoda je blbec. Tiež nevozím vždy plný kufor, ale pri jednom návrate z letnej dovolenky by som takto umiestnenú rezervu ocenil. Domov na dohľad a v noci po odkrútených 1100 km som vykladal pracne naskladaný kufor Felicie kombi, menil koleso a potom pracne skladal naspäť. Mať prístup k rezerve zo spodu mám to hotové za 10 minút. Takto som sa s tým serkal minimálne pol hodiny. Zákon schválnosti občas funguje dokonale. >😁
To si píš, že uberá, vaňa na rezervu je vždy hlbšia aj objemnejšia ako rezerva samotná. Preto na rezervu umiestnenú zospodu potrebuješ menej miesta ako v prípade prístupu zhora z kufra.
sshskript
Proč má citron tak drahej servis? Kolega s tím jezdí do servisu furt.. levný auto který stojí na servisu fakt dost...