Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Reálnější metodika měření spotřeby? Asi až za 5 let

Automobilky tlačí na evropské úřady, aby pozdržely platnost nové normy měření spotřeby WLTP o tři roky. Začala by tak platit až 2020.
Zpět na článek
18. 5. 2015 09:11
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 5. 2015 09:29
18. 5. 2015 09:34
18. 5. 2015 14:54
18. 5. 2015 09:39
18. 5. 2015 17:08
18. 5. 2015 10:58
18. 5. 2015 14:03
18. 5. 2015 15:58
18. 5. 2015 19:08
18. 5. 2015 19:13
18. 5. 2015 19:41
18. 5. 2015 19:28
18. 5. 2015 22:05
19. 5. 2015 01:11
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 5. 2015 09:11
O ulohe medii
"možná se fenomén downsizingu nebude jevit v tak růžových barvách a třeba to zasadí další tvrdou ránu zdraví škodlivým turbodieselům"

Do zrkadla sa musia pozriet aj novinari, ktori vyse desatrocie papagajovali myty (ci rovno bludy) o 'zelenych' dieseloch, aby k retorike v poslednych rokoch pridali ludove povesti o neprekonatelnosti downsizingovych oturbenych motorcekov.

Media, ktorym prejdu cez ruky prakticky vsetky auta na trhu, mali poctivo testovat a kritizovat tak metodiku (a jej autorov) ako aj automobilky.

A to PLOSNE, bez ohladu na znacku, vyrobcu, ci stranicku farbu legislativy.
Rozbalit vlákno
1
18. 5. 2015 16:56
Re: SPALOVACÍ MOTÓR NEMÁ SMYSL POKUD ....
jj
SPALOVACÍ MOTÓR [odkaz] NEMÁ SMYSL POKUD SE DO NĚHO MUSÍ BLEJT ŽLUTÝ SVINSTVO [odkaz] KVŮLI KTERÝMU LIDI CHCÍPAJÍ, NEMŮŽOU DÝCHAT A JE DRAŽŠÍ JÍDLO ;-)
ČESKÁ REPUBLIKA MÁ ELEKTRICKÉ ENERGIE PŘEBYTEK [odkaz] [odkaz] A DOKONCE JI VYVÁŽÍ DO ZAHRANIČÍ ;-) [odkaz]
KONTROLNÍ OTÁZKA SOUDRUZI :
Apple Car je určitě příchod - jen se zeptejte Carl Icahn říká, že "dramaticky podhodnocené" Apple by měl obchodovat na 240 dolarů Reuters [odkaz] [odkaz] ;-)
18. 5. 2015 09:13
upřesnění
nová metodika je hotová a už se podle ní měří. měří se podle ní, aby se zjistilo, jak se nová a stará liší a jak se mají upravit emisní cíle.

automobilky ale mají logicky strach, že jim úspěch ve staré metodice bude v roce 2020 na prd - protože by teď dva roky (nová má platit od roku 2017) musely auta ladit na novou i starou metodiku, a pokud jde o decilitry, tak to neni právě optimální.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
18. 5. 2015 09:29
38%
je hrozivy udaj .. teda pokial nejde zrovna o flasku demänovky

keby som si mal tipnut .... sam by som si tipol rozdiel tak maximalne 25-30% ... tych ale takmer 40% je vazne hrozive cislo ... az neuveritelne
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jenik3
18. 5. 2015 09:34
Re: 38%
Kdo veri tem cislum na papiru?
Paklize podle nich v NL/BE stanovuji vysi emisni dane, budiz. Prakticky si kazdy ridi svou spotrebu podle sveho.

Moje papiry rikaji 4.5l a realita je 5.5l, coz je zcela OK s ocekavanim.
Avatar - TeeJay
18. 5. 2015 14:54
Re: 38%
Nerad ti kazím radost, ale 5,5 l je o 22 % víc, než 4,5 l, takže dost špatné. Mně se třeba spotřeba liší o 8 %. ;-)
Avatar - Hammunasakra
18. 5. 2015 09:39
Re: 38%
Americká norma je daleko reálnější než ta současná evropská ta je fakt skoro trapná
Budoucnost bude ale asi eště nesrovnatelně horší [odkaz] [odkaz]
18. 5. 2015 17:08
Re: 38%
No já si proto udělal velkou tabulku, kde jsem zanášel oficiální čísla a čísla ze SM. V roce 2008 to bylo +14% atmobenzin, +17% atmobenzin s přímým vstřikem, +18% turbobenzin, +21% turbobenzin s přímým vstřikem, +17% turbodiesel.

V roce 2014 (do června, od té doby neaktualizováno) mi už vyšla čísla +22%, +20%, +33%, +32% a +32%. Takže já překvapený nejsem :-)
18. 5. 2015 09:52
Preco az za 5 let?
Pretoze automobilky zainvestovali velke prachy do vyvoja litrovych dvoj/troj-hrnkov s vypinatelnymi valcami a hybridov rozneho typu. Masirovanie verejnej mienky o tom ake je to skvele a ze je to jedina spravna cesta, to tiez stalo dost penazi. Treba skratka pokat, kym sa im tie prachy vratia. Lebo je dost mozne, ze ked sa stanovi nova metodika merania spotreby, bude treba motory zase "prekopat", a to si bude zas ziadat velke investicie.

A vobec by som sa necudoval, keby vyrobcovia ktori najviac odolavaju tomuto down-sizingovemu sialenstvu a posadnutosti 3-valcovymi motormi (napr. Mazda) boli najmenej "postihnuti" zmenou metodiky merania spotreby. Zato vyrobcovia hybridov budu velmi tazko vysvetlovat ako je mozne, ze este "vlani" spotrebovalo to dvoj-tonove hybridne SUV-cko 1.9L/100km (aspon podla prospektu), a dnes musia tu desatinnu ciarku posunut o jedno miesto doprava...
Rozbalit vlákno
3
18. 5. 2015 10:04
Re: Preco az za 5 let?
On na tom nebude hybrid spatne(v porovnani s oturbenymi moturkami ze sekacek spise dobre), ale spise jde o Plug-in hybridy, nabite pred testem spotreby nekde ze stojanu ;-)
Avatar - wakantanka
18. 5. 2015 10:10
Re: Preco az za 5 let?
Tomu že nejaké hociaké dvojtonové auto bude jazdiť reálne za 1,9 litra na 100 km hádam neuverí nikto čo len trochu zdravého rozumu. A až taký pesimista ohľadom tej desatinej čiarky by som nebol Podľa iných testov tie autá reálne jazdia za max. 9 litrov, čo je vzhľadom na ich výkony, veľkosti a hmotnosti stále veľmi slušný výsledok. Hlavne ak si to človek porovná za koľko jazdili podobné autá pred takými desiatimi rokmi. Ale s tým prvým odstavcom plne súhlasím. :yes:
18. 5. 2015 19:27
Re: Preco az za 5 let?
Dokud bude jeden cyklus pro všechna auta schopná dosáhnout rychlosti 135 km/h s více než 34 kW na tunu (myslím že provozní hmotnosti), downsizing bude fungovat. Protože musí být nastavený tak, aby jím prošlo i to nejposlednější auto splňující tyhle podmínky.

Nezaznamenal jsem, že se mluvilo o změně výpočtu spotřeby pro plug-in hybridy, což ten tvůj příklad zajisté je.

Na normovanou spotřebu jsou však navěšené pokuty, daně a poplatky. Automobilky se tedy nemůžou těšit na nějaké skokové navýšení a je otázka, jak se s tím patřičné úřady vypořádají.
18. 5. 2015 10:58
Metodika
Já bych celé měření rozdělil na emise a spotřebu. Žádné emise na km, ale naprosto objektivní měření - spálí se X paliva -> do ovzduší se vypustí Y emisí. EU by mohla být spokojená a snižovat limity, zatímco spotřeba by se snižovala podobným tempem jako teď ne kvůli EU, ale kvůli volnému trhu, kde prakticky každý chce co nejnižší spotřebu a výrobci jen budou reagovat na poptávku.
Rozbalit vlákno
5
18. 5. 2015 14:03
Re: Metodika
Vždyť je to přímo související. Spotřeba a emise.
Průběh a výsledek spalování je dnes +/- stejný u všech motorů na dané palivo. Takže kolik paliva spálíš tolik emisí vypustíš. Proto jsou ty spotřeby nereálné, bojuje se o udržení "lživé" metodiky měření a konstrukčně je ovlivňován vývoj a směr pohonných agregátů.
18. 5. 2015 15:58
Re: Metodika
A proto to taky nejde dost dobre zmenit - mnoho zapadnich zemi stanovuje dane podle splodin (silnicni dan / zakonna apod)

Kdyby to zmenili, je to problem hned nekolikrat:
- staty (potazmo automobilky) maji odsouhlaseno snizovani podle tech starych norem. Kdyby ted uvedli spravne normy, museli by to budto prepocitat (takze by vypadali jako blbci ze po 10 letech boje o emise maji vlastne stejne vysledky na papire jako na zacatku), nebo stale pouzivat starou metodiku
- staty by musely zmenit jak to zdani. Auto z jednoho roku by melo emise zmerene podle metodiky A a z dalsiho roku podle metodiky B, jake kdo teda plati dane za 3 roky?
- vjezdy do mest jsou vztazene na emise, opet stejny problem
- i dane jako takove (DPH apod) jsou podle spotreby vozu, zase ten stejny problem

Atd atd.
Jinak jasny, ze vsechno jde, kdyz se chce, ale ono se chtit nebude, protoze jediny prinos je ten, ze nakupujici by presneji vedel, jakou ma jeho auto spotrebu. Nastesti mame americany a jejich metodiku, takze se budto podivame tam, anebo pricteme 30-40% k evropskym udajum :-)
18. 5. 2015 19:08
Re: Metodika
>:D Odkud si myslíš, že se ten uhlík v CO2 vezme?
18. 5. 2015 19:13
Re: Metodika
Myslel jsem spíše pevné částice a jiné složky, které lze nějakým způsobem odfiltrovat.
18. 5. 2015 19:41
Re: Metodika
EU se zajímá o emise CO2 a ty přímo souvisí se spotřebou. A vybrali si pro to stejný cyklus, který se používá pro měření emisí škodlivin. S tím nic nenaděláme. Technicky vzato, automobilce by nemělo nic bránit v tom používat pro reklamní materiály jinou, vyšší spotřebu. Ale proč by to dělala?
18. 5. 2015 15:46
Presna metodika jiz brzy
Presna metodika spotreby spalovacich motoru v autech podle me prijde hned ve chvili, kdy prestaneme pouzivat spalovaci motory v autech. :-!
Rozbalit vlákno
0
18. 5. 2015 19:28
lobbing
jestli jde o lobbing tak těch co zaspali nebo nechtějí investovat do technologií a bojí se limitů CO2. Osobně nemám problém jezdit s auty výrobce, které používám, za udávanou spotřebu.
Rozbalit vlákno
2
18. 5. 2015 22:05
Re: lobbing
Mal si to napisat ako prvu reakciu a nemuseli sme sa tu trapit a strapnovat. ;-)
19. 5. 2015 01:11
Re: lobbing
Otázkou je, o jakou konstrukci motoru se jedná (atmosféra/turbo) a jakou mají EU normu ta auta, která používáš(z kterého roku to jsou auta). Třeba já mám EU4 atmosféru a dostat se nad udávanou kombinaci mi trvalo 1,5 roku. Podařilo se mi to až tehdy, když jsem vypustil drtivou většinu meziměstský tras a zbyly mi zejména krátké trasy město a příměsto 6-10 km. Naopak u EU5 turbodieselu jsem se ani při vyloženě předpisové meziměstské jízdě nedostal pod udávanou kombinaci.
19. 5. 2015 08:59
Hyundai V6, rv. 2005, spotřeba sedí
Je to Grandeur s 3,3 ltr benzínem. Udávaná spotřeba 15/10,2/8,2 sedí, zejména těch 10,2 litru, jenomže tehdy napsali pravdu. Dělám si statistiku už 40 000 km.
Dnes píší na auta podstatně těžší, silnější a s větším objemem (benzín) spotřeby jako 9 ltr město a 7 litrů kombinka. To je potěmkin takových rozměrů, že to by si nedovolili ani papaláši v Severní Koreji.
Rozbalit vlákno
0