Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi R8 a Lamborghini Huracán se mohou dočkat pětiválce

40 komentářů

RS
Proč ne, dokud to nebude čtyř a méně hrnek, pořád je to důstojné. :yes:
Avatar - Egi
Egi
Pro sporťák? No jupíjou...
Avatar - fOE
fOE
5 valcu je dustojna motorizace do audi TT, vice nez dustojna, ale do R8? Nebo jeste hur, do lamborghini?! 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
R5 v Audi TT končí a přechází do R8 a Lamborghini? :yes: >😒]

Který magoři tomu tak fanděj že sem ve vteřině dostal 2 :no: ? Řeknete proč? 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
uz si tu zase ?! >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty snad fandíš přesunu R5 z TT do R8? >😒]
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
podla mna furt lepsie, nez V6... :-!
...cim sa vyhraza pre svoj buduci model Ferrari...len tak mimochodom... :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já sice řadový pětiválce hodně rád ale že by menší objem a míň válců bylo lepších než větší objem a víc válců? To si nejsem jistej 😉
Ferrari má aspoň patentovanej zajímavej způsob přeplňování těhle malejch motorů. Nečekal bych že se jim tenhle výbornej ale přece jen postarší motor s menšim objemem bude moct jakkoli rovnat
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
tak to sa teraz jo sakra mylis >😒]
postarsia na nom nieje nic - praveze vdaka materialu z akeho je jeho blok ( je to iny - odolnejsi material nez vsetky ostatne benzinove motory !!! ) je tento priamo stvoreny na zdimanie maxima z neho.
Ferrari patentovany sposob preplnovania je hlavne o tom, aby to preplnovanie nebranilo vysokootackovosti ich motorov a ponukalo max. plniaci tlak az vo vyssich otackach a na vyssie prevodove stupne. ( aktualne ma max. toc. momemnt len na 7-y prev. stupen ! v aktualnej V😄
Tato R5 vdaka E-Laderu bude mat krutiak "od mrtva do mrtva", turbodieru ziadnu a zvuk charakterny. Je to uplne iny zvuk nez V6, ale o to zaujimavejsi. Ta V6 moze zniet zaujimaco len vdaka vyfukom a aj to len vo vyssich otackach.
Takze vobec si nerob vrasky koli o pol litru mensiemu objemu a chybajucemu valcu. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
I když to je něco úplně jinýho mě je i jednoznačně bližší [odkaz]
Jak R8 nebo Lambo ujíždí Ferrari nebo McLarenu s většim objemem uvěřim až to uvidim 😉
Co s V10 5,2 FSI? Jestli tenhle 2,5 litr bude takovej jak ho popisuješ je i verze FSI plus na odpis
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Noooo, casom asi vsetky atmosfery budu na odpis a ostane asi len V12 pre Aventador a este mozno jeho nastupcu... :-! Ta V12 je totiz pomerne novy motor a poslat ho k "ladu" tak rychlo asi nebudu chciet... 😉
Huracan asi bude este komercnejsi produkt a tipujem, ze jeho V10 neskor nahradi V8 TFSi s "o dost vyssim" vykonom, takze ja by som videl fakt v buducnosti realnu motorovu paletu od R5 cca 500 PS, cez V8 klasicky okolo 600 PS a v ostrejsich verziach 650-700 PS. Ale to strielam z brucha len tak, aby to korespondovalo s aktualnou konkurenciou ( McLaren P 650, P 675 LT a Ferrari 488, a casom aj priostrena Scuderia alebo ako to nazvu...)
_MT_
Jak jsi přišel na to, že R5T končí v TT (RS)?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Někde sem to myslim čet už sem psal že tenhle omyl je aspoň nějaký pozitivum 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Do super sportu? 😉
Ondris
Někde stačej i tři tak jakýpak copak >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jestli myslíš příští modelovej rok BMW 3 tak to mluvíš o autě za nějakejch 750 t. já o supersportu. R5 je fajn motor a v TT nebo A5 bomba, v R8 nebo Lamborghini těžký zklamání ;-\
_MT_
Spíš bych to viděl na i8 než na 3er.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
i8 tu už na vedlejšim vláknu padlo. Trochu problémový srovnání to je primárně hybrid. A jeho spalovacích 170kW působí v porovnání s tim co přichází dost nezáživně 😄
RS
Tak zaprvé jsou to jen dohady a úvahy, a za druhé R5 a V6 má pořád výkon, zvuk i dostatečnou kulturu. Plusem může být naopak výrazně nižší hmotnost.

Nejsem zastánce downsizingu, ale do TT očekávám brzy 1.4 a 1.6. Vzhledem k velikosti a zaměření auta mi to tak hrozné ani nepřijde.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Ono je to cele trochu komplikovanejsie😒br /> R5 TFSi ma aktualne cca 180 kg, V6-ky Audi dokazu mat menej, Biturbo o ktorom sa suska / suskalo ale asi bude mat cca +/- rovnako ako ten R5, ale nebude potrebovat dalsi menic napätia a pridavnu Li-Ion baterku...takze jeho vyhoda z hladiska hmotnosti sa trochu straca...
Nehovoriac o tom, ze aktualny V8 TFSi 4.0 ma 220 kg a vykonnostne sa je s nim mozne este viac bavit a ladit, plus vdaka COD ma aj dost dobru spotrebu...
Ak ide v prvom rade o to danove zatazenie, tak R5 bude asi fakt zaujimava volba, nakolko bude zatazeny este menej ako 3.0 V6 a v jeho prospech hovori aj jeho charakter a celkovo velke renome medzi laickou aj odbornou verejnostou. Je to defakto pokracovatel uz slavneho rodu Audinackych R5-valcov, ktore Audi preslavili a takto by sa dostal uz legendarny motor do uz legendarneho ( aj ked nie tak pekneho ako v 1.G.) auta...
Dobre, do R8 a Huracanu sa to niekomu moze zdat az ako moc trpka pilulka, ale ako vidno, pre niektore specialne trhy to asi ma zmysel a potom ked uz bude auto hotove, bude sa asi predavat aj u nas.
Ja ale vidim buducnost motora R5 TFSi skor v inom ocakavanom Audi: S4 / S5 a RS4 / RS5 !
Tam by to bol totiz navrat ku korenom ako sa patri: Audi Quattro, S1, S2, RS2, Audi 100 S4... 😉
A kedze platforma novej A4 je od zakladu koncipovana na podporu 48V, a planuje sa tam TDi s E-laderom, tak nic nebrani tomu, aby tento motor mohol pohanat aj vrcholne modely. Hlavne po tom, ako sa objavili spekulacie o vykone buducej M3/M4 ( 500 PS ) ...
Co sa tvojich uvah o mensich motorizaciach pre TT tyka, nemal by som tvoje obavy: koncern VW sa orientuje tak ako vacsina modernych automobiliek ( podla vyskumu nemeckych vedcov ) na "optimalny objem spalovacieho priestoru" ktory bol vyratany na 0,5 litra. Takze vsetko co nieje nasobkom tohoto objemu je len z nudze cnost a bude to uz len vynimka v podobe R3 1.0 TSi. Vsetko dalsie casom predpokladam ze nahradia tieto "pol litrove skladacky" 😉
Ak si aj vsimnes Audi - motor 1.8 TFSi bude v A4-ke nahradeny novym 2-litrom s Milerovym cyklom, vdaka comu bude este uspornejsi nez sucasna 1.8 .
Defakto to len potvrdzuje ten "Audi rightsizing" - teda spravny objem pre spravnu triedu auta. A pokial TT neschudne pod 1,2 tony, tak v buducej generacii by som tam tiez mensi motor necakal... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Že bych měl pravdu když sem při prvních informacích o A4 psal že jí budou prezentovat jako nejúspornější auto ve třídě? 😄
Přesně, tenhle R5 patří do A5 a podobnejch aut :yes:
V R8 mě fakt nebere 😐
Avatar - fOE
fOE
Pises hmotnosti motoru, jde jen o nastrojeny motor samotny, sucha hmotnost, bez prevodovky, chlazeni atd.?
To chlazeni prave dokaze s tema hmotnostma docela zamavat, takze porovnavat hmotnosti ciste motoru smysl spis nedava kdyz pak lehci motor musis o to vic chladit a ty kila nazene jinde.
Mas nekde prehled jak narocne chlazeni vyzaduje R5 vs. V6 vs. V8 atmosfera vs. V8 tfsi?
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Ano, su to ciste hmotnosti motorov.
Principialne to plati podla vykonu - cim vacsi vykon vyzadujes, tym vacsie chladice a ucinnejsi odvod tepla potrebujes.
Ten motor v tom concepcnom TT co mal 600 PS mal zavodne chladice a ak si si vsimol tak aj odvetranie - vyduch za chladicom v kapote...
takze prislusenstvo by som videl na cca +/- par kg rovnako pre vsetky motory podobneho vykonu.
Hmotnost a konstrukcia tych konkretnych motorov skor moze hrat rolu co sa tyka vyvazenia auta ako takeho: R5 je plus minus rovnako dlha ako V10, takze nemusia laborovat na novo, lebo by bola umiestnena cca rovnako. Kdezto V6 by mohla byt aj o 18 cm kratsia ( roztec valcov u V-ckovych motorov je 90 mm, u tej R5 a R4 88mm ) takze by museli rozmyslat, ze co s tym. V min. generacii R8 sa vsetci zhodovali v tom, ze R8 V8 bola lepsie zabalancovana ako V10. ( ja posudit nemozem, V10 som pod zadkom nemal, ale V8 bola fakt genialna 😄 ).
vanos
3.0 tfsi je se svymi 189 kg tezsi nez ten R5.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
joooo, ale to je tym, ze ma kompresor a vodny medzichladic stlaceneho vzduchu...
2 turba by mozno pridali cca to iste, otazka je, ako by riesili medzichladice, ale ak ako "vzduch-vzduch" v prednom narazniku, tak to by sa do hmotnosti neratalo.
To je ale jedno, ak mame ratat od cca 180-185 kg R5, po 220 kg V8 4.0 TFSi, tak su to absolutne drobne... 😉
Avatar - MadPete
MadPete
Ovšem čo bude místo počtu válců a objemu ukazatelem sportovnosti a prémiovosti po nástupu elektromobilů?! Průměr rotoru, počet návinů?? Debaty v hospodě už nebudou co dřív.
IPace
ukazatelem zase a vlastne porad bude nej urcita vyjimecnost, treba design, znacka, cenovka, styl a zamereni

nebo ty se snad majitelu luxusnich aut ptas co ze to vlastne maj uvnitr za motor?

prijde ti BMW i8 s 3 valcem jako malo prestizni? pak se teda divim tomu, proc si ho tolik lidi kupuje a davaj za nej ty 3.5-4 miliony 😄 , proc teda spousta lidi v Hollywoodu presedlala z premiovek na Teslu S kdys nema zadny motor podle ktereho se daj pomerovat pindici? .... a ja vlasten vim proc, protoze je jim neco jako pocet valcu u zadnice 😄 je to asi stejne jako ze se v podobnych kruzich neresi jestli mas pod haubnou benzinak nebo naftak, a ver ze i treba Ferrari by si lidi s naftakem kupovali 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tesla i i8 sou zajímavý auta ale myslim že s pětiválcem kterej skončil v TT a přesouvá se do R8 a Lamba to moc společnýho nemá 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
a nemyl si pojmy😒br /> R5 v TT neskoncil. Chystane TT RS bude R5 !
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak to je aspoň pozitivní omyl. Tam patří. A eště víc do A5 :yes:
Avatar - JDM
JDM
i8 nebo Tesly S si kupují lidi hlavně proto že na ně mají a protože jsou to "výjimečná" auta , stejně tak lidi co si kupují ferrari tak víc jich bude těch co si je koupí prostě protože na ně mají , ti si je kupují pro to jak vypadají a kolik stojí , a je jim opravdu asi fuk kolik to má válců a jakej výkon . Ale ty opravdový fandy to bude zajímat vždycky .
IPace
opravdovi fandove (kteri na to opravdu maji i finance) jsou zaprve nedostatkove "zbozi" , takze z nich by automobilka dlouho neprezila, a zadruhe obcas preletavej druh, takze v zasade nejistej vydelek i tak
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
superport s 5 valcami ( u ktoreho by mal byt minimum aspon 8 ) ..... ja by som uz pod 8 v tejto kategorii nesiel ( to uz si potom mozme kupit rovno fabiu - no boze jeden valec hore dole ) ..... zvlast ked si uvedomime ze 8 valcov mal kedysi aj passat a 6 valcov golfik..... takyto supersport s kosackou pod kapotou napriek 10 turbam uz skutocneho srdciara a fandu exkluzivnych sportovych aut nemoze ocarit ... aby tento krok nebol zaciatok konca supersportov ... ale aspon bude na co spominat... zlate 90te roky ... to boli najlepsie kary .... :yes:
RS
Takže Polo R4 37kW a Cupra R4 221kW je v podstatě to samé?
Stejně tak si nemyslim, že by třeba GTR kvůli V6 nějak trpělo.
(a to GTR opravdu nemám rád a považuji ho za jeden z nejošklivějších a nejnudnějších supersportů)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Furt je to objem 3,8. Tady je řeč o tom že V10 vezmeš polovinu válců větší polovinu objemu a nahradíš to turbama. Vim že to bude fungovat ale nadšení to ve mě nebudí
RS
Objem to je nevelký, to je pravda, ale pořád ještě rozumný. Dokud to bude mít koně a zvuk, tak mě to až tak nepobuřuje.

Může být vždycky hůř ... např. 2.0TSI 400HP apod. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No hůř. 400 koní z 2 litrů a 4 válců je v litrovym výkonu líp žejo 😉
Je to 200 hp na litr zatimco tahle novinka pro Lambo a R8 má 240 hp na litr. Bude hůř už nám představili i tři válce a 272 koní z litru 😄

Z dnešního pohledu se tahle deset let stará tabulka [odkaz] zdá doslova směšná
RS
Hůř myšleno, že na dostatečný výkon by dnes stačil i přeturbovaný čtyřválcový dvoulitr, případně i 1.6ka s elektromotorem.

Důstojnost a zvukový projev by byl ale stejně jako u každého R4 k pláči.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zvuk dneska dělá převážně elektronika. Už i u větších motorů. Prostě buď V12 nebo skoro jedno jakouně prskavku a zvuk z repro

R5 sem měl hodně rád ale myslim že při takhle extrémnim přeplňování začne bejt jedno kolik válců to má 😐
vanos
Audi u R5 zadne pridavne generatory zvuku nepouziva.