Novinky
Ovšem čo bude místo počtu válců a objemu ukazatelem sportovnosti a prémiovosti po nástupu elektromobilů?! Průměr rotoru, počet návinů?? Debaty v hospodě už nebudou co dřív.
ukazatelem zase a vlastne porad bude nej urcita vyjimecnost, treba design, znacka, cenovka, styl a zamereni
nebo ty se snad majitelu luxusnich aut ptas co ze to vlastne maj uvnitr za motor?
prijde ti BMW i8 s 3 valcem jako malo prestizni? pak se teda divim tomu, proc si ho tolik lidi kupuje a davaj za nej ty 3.5-4 miliony 😄 , proc teda spousta lidi v Hollywoodu presedlala z premiovek na Teslu S kdys nema zadny motor podle ktereho se daj pomerovat pindici? .... a ja vlasten vim proc, protoze je jim neco jako pocet valcu u zadnice 😄 je to asi stejne jako ze se v podobnych kruzich neresi jestli mas pod haubnou benzinak nebo naftak, a ver ze i treba Ferrari by si lidi s naftakem kupovali 😄
nebo ty se snad majitelu luxusnich aut ptas co ze to vlastne maj uvnitr za motor?
prijde ti BMW i8 s 3 valcem jako malo prestizni? pak se teda divim tomu, proc si ho tolik lidi kupuje a davaj za nej ty 3.5-4 miliony 😄 , proc teda spousta lidi v Hollywoodu presedlala z premiovek na Teslu S kdys nema zadny motor podle ktereho se daj pomerovat pindici? .... a ja vlasten vim proc, protoze je jim neco jako pocet valcu u zadnice 😄 je to asi stejne jako ze se v podobnych kruzich neresi jestli mas pod haubnou benzinak nebo naftak, a ver ze i treba Ferrari by si lidi s naftakem kupovali 😄
Tesla i i8 sou zajímavý auta ale myslim že s pětiválcem kterej skončil v TT a přesouvá se do R8 a Lamba to moc společnýho nemá 😉
i8 nebo Tesly S si kupují lidi hlavně proto že na ně mají a protože jsou to "výjimečná" auta , stejně tak lidi co si kupují ferrari tak víc jich bude těch co si je koupí prostě protože na ně mají , ti si je kupují pro to jak vypadají a kolik stojí , a je jim opravdu asi fuk kolik to má válců a jakej výkon . Ale ty opravdový fandy to bude zajímat vždycky .
superport s 5 valcami ( u ktoreho by mal byt minimum aspon 8 ) ..... ja by som uz pod 8 v tejto kategorii nesiel ( to uz si potom mozme kupit rovno fabiu - no boze jeden valec hore dole ) ..... zvlast ked si uvedomime ze 8 valcov mal kedysi aj passat a 6 valcov golfik..... takyto supersport s kosackou pod kapotou napriek 10 turbam uz skutocneho srdciara a fandu exkluzivnych sportovych aut nemoze ocarit ... aby tento krok nebol zaciatok konca supersportov ... ale aspon bude na co spominat... zlate 90te roky ... to boli najlepsie kary .... :yes:
Takže Polo R4 37kW a Cupra R4 221kW je v podstatě to samé?
Stejně tak si nemyslim, že by třeba GTR kvůli V6 nějak trpělo.
(a to GTR opravdu nemám rád a považuji ho za jeden z nejošklivějších a nejnudnějších supersportů)
Stejně tak si nemyslim, že by třeba GTR kvůli V6 nějak trpělo.
(a to GTR opravdu nemám rád a považuji ho za jeden z nejošklivějších a nejnudnějších supersportů)
Furt je to objem 3,8. Tady je řeč o tom že V10 vezmeš polovinu válců větší polovinu objemu a nahradíš to turbama. Vim že to bude fungovat ale nadšení to ve mě nebudí
Objem to je nevelký, to je pravda, ale pořád ještě rozumný. Dokud to bude mít koně a zvuk, tak mě to až tak nepobuřuje.
Může být vždycky hůř ... např. 2.0TSI 400HP apod. 😉
Může být vždycky hůř ... např. 2.0TSI 400HP apod. 😉
No hůř. 400 koní z 2 litrů a 4 válců je v litrovym výkonu líp žejo 😉
Je to 200 hp na litr zatimco tahle novinka pro Lambo a R8 má 240 hp na litr. Bude hůř už nám představili i tři válce a 272 koní z litru 😄
Z dnešního pohledu se tahle deset let stará tabulka [odkaz] zdá doslova směšná
Je to 200 hp na litr zatimco tahle novinka pro Lambo a R8 má 240 hp na litr. Bude hůř už nám představili i tři válce a 272 koní z litru 😄
Z dnešního pohledu se tahle deset let stará tabulka [odkaz] zdá doslova směšná
Hůř myšleno, že na dostatečný výkon by dnes stačil i přeturbovaný čtyřválcový dvoulitr, případně i 1.6ka s elektromotorem.
Důstojnost a zvukový projev by byl ale stejně jako u každého R4 k pláči.
Důstojnost a zvukový projev by byl ale stejně jako u každého R4 k pláči.
Zvuk dneska dělá převážně elektronika. Už i u větších motorů. Prostě buď V12 nebo skoro jedno jakouně prskavku a zvuk z repro
R5 sem měl hodně rád ale myslim že při takhle extrémnim přeplňování začne bejt jedno kolik válců to má 😐
R5 sem měl hodně rád ale myslim že při takhle extrémnim přeplňování začne bejt jedno kolik válců to má 😐
Který magoři tomu tak fanděj že sem ve vteřině dostal 2 :no: ? Řeknete proč? 😉
...cim sa vyhraza pre svoj buduci model Ferrari...len tak mimochodom... :-!
Ferrari má aspoň patentovanej zajímavej způsob přeplňování těhle malejch motorů. Nečekal bych že se jim tenhle výbornej ale přece jen postarší motor s menšim objemem bude moct jakkoli rovnat
postarsia na nom nieje nic - praveze vdaka materialu z akeho je jeho blok ( je to iny - odolnejsi material nez vsetky ostatne benzinove motory !!! ) je tento priamo stvoreny na zdimanie maxima z neho.
Ferrari patentovany sposob preplnovania je hlavne o tom, aby to preplnovanie nebranilo vysokootackovosti ich motorov a ponukalo max. plniaci tlak az vo vyssich otackach a na vyssie prevodove stupne. ( aktualne ma max. toc. momemnt len na 7-y prev. stupen ! v aktualnej V😄
Tato R5 vdaka E-Laderu bude mat krutiak "od mrtva do mrtva", turbodieru ziadnu a zvuk charakterny. Je to uplne iny zvuk nez V6, ale o to zaujimavejsi. Ta V6 moze zniet zaujimaco len vdaka vyfukom a aj to len vo vyssich otackach.
Takze vobec si nerob vrasky koli o pol litru mensiemu objemu a chybajucemu valcu. 😉
Jak R8 nebo Lambo ujíždí Ferrari nebo McLarenu s většim objemem uvěřim až to uvidim 😉
Co s V10 5,2 FSI? Jestli tenhle 2,5 litr bude takovej jak ho popisuješ je i verze FSI plus na odpis
Huracan asi bude este komercnejsi produkt a tipujem, ze jeho V10 neskor nahradi V8 TFSi s "o dost vyssim" vykonom, takze ja by som videl fakt v buducnosti realnu motorovu paletu od R5 cca 500 PS, cez V8 klasicky okolo 600 PS a v ostrejsich verziach 650-700 PS. Ale to strielam z brucha len tak, aby to korespondovalo s aktualnou konkurenciou ( McLaren P 650, P 675 LT a Ferrari 488, a casom aj priostrena Scuderia alebo ako to nazvu...)
Nejsem zastánce downsizingu, ale do TT očekávám brzy 1.4 a 1.6. Vzhledem k velikosti a zaměření auta mi to tak hrozné ani nepřijde.
Nehovoriac o tom, ze aktualny V8 TFSi 4.0 ma 220 kg a vykonnostne sa je s nim mozne este viac bavit a ladit, plus vdaka COD ma aj dost dobru spotrebu...
Ak ide v prvom rade o to danove zatazenie, tak R5 bude asi fakt zaujimava volba, nakolko bude zatazeny este menej ako 3.0 V6 a v jeho prospech hovori aj jeho charakter a celkovo velke renome medzi laickou aj odbornou verejnostou. Je to defakto pokracovatel uz slavneho rodu Audinackych R5-valcov, ktore Audi preslavili a takto by sa dostal uz legendarny motor do uz legendarneho ( aj ked nie tak pekneho ako v 1.G.) auta...
Dobre, do R8 a Huracanu sa to niekomu moze zdat az ako moc trpka pilulka, ale ako vidno, pre niektore specialne trhy to asi ma zmysel a potom ked uz bude auto hotove, bude sa asi predavat aj u nas.
Ja ale vidim buducnost motora R5 TFSi skor v inom ocakavanom Audi: S4 / S5 a RS4 / RS5 !
Tam by to bol totiz navrat ku korenom ako sa patri: Audi Quattro, S1, S2, RS2, Audi 100 S4... 😉
A kedze platforma novej A4 je od zakladu koncipovana na podporu 48V, a planuje sa tam TDi s E-laderom, tak nic nebrani tomu, aby tento motor mohol pohanat aj vrcholne modely. Hlavne po tom, ako sa objavili spekulacie o vykone buducej M3/M4 ( 500 PS ) ...
Co sa tvojich uvah o mensich motorizaciach pre TT tyka, nemal by som tvoje obavy: koncern VW sa orientuje tak ako vacsina modernych automobiliek ( podla vyskumu nemeckych vedcov ) na "optimalny objem spalovacieho priestoru" ktory bol vyratany na 0,5 litra. Takze vsetko co nieje nasobkom tohoto objemu je len z nudze cnost a bude to uz len vynimka v podobe R3 1.0 TSi. Vsetko dalsie casom predpokladam ze nahradia tieto "pol litrove skladacky" 😉
Ak si aj vsimnes Audi - motor 1.8 TFSi bude v A4-ke nahradeny novym 2-litrom s Milerovym cyklom, vdaka comu bude este uspornejsi nez sucasna 1.8 .
Defakto to len potvrdzuje ten "Audi rightsizing" - teda spravny objem pre spravnu triedu auta. A pokial TT neschudne pod 1,2 tony, tak v buducej generacii by som tam tiez mensi motor necakal... 😉
Přesně, tenhle R5 patří do A5 a podobnejch aut :yes:
V R8 mě fakt nebere 😐
To chlazeni prave dokaze s tema hmotnostma docela zamavat, takze porovnavat hmotnosti ciste motoru smysl spis nedava kdyz pak lehci motor musis o to vic chladit a ty kila nazene jinde.
Mas nekde prehled jak narocne chlazeni vyzaduje R5 vs. V6 vs. V8 atmosfera vs. V8 tfsi?
Principialne to plati podla vykonu - cim vacsi vykon vyzadujes, tym vacsie chladice a ucinnejsi odvod tepla potrebujes.
Ten motor v tom concepcnom TT co mal 600 PS mal zavodne chladice a ak si si vsimol tak aj odvetranie - vyduch za chladicom v kapote...
takze prislusenstvo by som videl na cca +/- par kg rovnako pre vsetky motory podobneho vykonu.
Hmotnost a konstrukcia tych konkretnych motorov skor moze hrat rolu co sa tyka vyvazenia auta ako takeho: R5 je plus minus rovnako dlha ako V10, takze nemusia laborovat na novo, lebo by bola umiestnena cca rovnako. Kdezto V6 by mohla byt aj o 18 cm kratsia ( roztec valcov u V-ckovych motorov je 90 mm, u tej R5 a R4 88mm ) takze by museli rozmyslat, ze co s tym. V min. generacii R8 sa vsetci zhodovali v tom, ze R8 V8 bola lepsie zabalancovana ako V10. ( ja posudit nemozem, V10 som pod zadkom nemal, ale V8 bola fakt genialna 😄 ).
2 turba by mozno pridali cca to iste, otazka je, ako by riesili medzichladice, ale ak ako "vzduch-vzduch" v prednom narazniku, tak to by sa do hmotnosti neratalo.
To je ale jedno, ak mame ratat od cca 180-185 kg R5, po 220 kg V8 4.0 TFSi, tak su to absolutne drobne... 😉